Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
-
titán
válasz FIREBLADE78 #8001 üzenetére
BMW NMC (Nickel Manganese Cobalt) akkumulátort használ
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
-
Noukoum
veterán
válasz sasa134 #8009 üzenetére
Emlékezzünk azokra a véleményhuszárokra és kommentelőkre akik azt mondták, hogy a model y eladások csak úgy fognak élre törni hogy megszűnik a model 3.
Az árról... a régi verzió is legalább olyan jó volt mint a bmw i4, a mostani meg lemossa azt a padlóra. Mindezt 5 millió forinttal olcsóbban.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
sasa134
addikt
válasz Noukoum #8011 üzenetére
Házon belül azért ezzel az árazással kialakult egy nem kicsi dilemma, miszerint hatótáv és frissebb design (M3 2024) vs jelentősen nagyobb helykínálat (Y). De ettől függetlenól venni fogják mindkettőt, mint a cukrot.
Ez az új M3 azért kijelöli az utat a frissített Y-nak (gondolom 1-2év még), az marha jól nézni ki ezzel a front bumperrel, sportosabb lámpákkal, meg minden belső teret érintő új cuccal (hátsó kijelző, ambient light..).Avanti Roma
-
Nah srácok kezdjetek felkészülni lélekben a hozzám hasonló sok fogalmatlan hülyére
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
gorbep
senior tag
válasz bitpork #8013 üzenetére
Ha ezt a személyautókra is bevezetik, a terhelési díjtól az ICE-sek a falnak fognak rohanni...
Viszont lehetőség lesz a jövedéki adó kiváltására... és nekünk is vége az 5 Ft-os km-eknek...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cinemazealot
addikt
Viszont az utak nyugodtabbak lesznek, mert vélhetően lesz némi visszatartó ereje a "mindenhova IS autóval megyek" életérzéssel szemben. Egyben öntököndöfést is elkövet ezzel az út fenntartója, mert a kevesebb jármű kevesebb kihasználtságot és kevesebb bevételt fog jelenteni, így a végén még az is kiderülhet, hogy az extra útdíjjal terhelt elkerülők is fölöslegesek, mert az extra útdíj nélkül használható külterületi főutak is elegendők annak a forgalomnak, ami marad. Tudom-tudom, bilibe lóg a kezem...
Egyébként nem lesz ebből semmi szgk kategóriában. A katás taxisok majd megint jól felemelik a hangjukat és minden marad a régiben.
[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz cinemazealot #8015 üzenetére
Illetve a linkelt cikkből:
"Az uniós Eurovignette irányelvben napirenden van ez a téma is, de záros határidők nélkül, és egyelőre nem tudni, hogy a Európai Bizottság mennyire lesz határozott abban, hogy a személyautók e-matrica jellegű rendszerében is ilyen változások történjenek. A NÚSZ részéről ugyanakkor igen komplex fejlesztést igényelne egy olyan eszközt létrehozni, amely a teherautókhoz hasonló módon le tudná követni minden egyes személyautó megtett útját – tette hozzá a NÚSZ."
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Pedig sanszosan ez a jövő, hogy a környezetszennyezést büntetik.
Persze ez majd gerjeszt egy rakás szociális problémát. Akinek nincs pénze lecserélni az EUR3-as autót, majd biztos lecseréli, ha vagyon lesz vele járni.. Mondjuk legalább kevesebbet megy, de akkor is.
+ erre jön rá az egyre masszívabb fosszilis üzemanyag adóztatás.A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Noukoum
veterán
válasz Andras6800 #8017 üzenetére
Ennek nincs köze a környezetvédelemhez, csak egy újabb adóemelés.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Andras6800
senior tag
válasz Noukoum #8018 üzenetére
Már hogy ne lenne, ha károsanyag kibocsájtás alapján IS fizetsz egyre nagyobb adót?
Olvad el a cikket.
"A minisztériumi javaslat szerint például a külvárosi utakon a J2-es kategóriába tartozó kéttengelyes teherautók esetében az Euro VI. kategóriánál kevésbé szennyező járművek esetén 2 eurócent, addig az Euro III. környezetvédelmi besorolású kocsiknál már 9,6 eurócent a kilométerenként számított külsőköltség-díj. A legrégebbi motorokkal felszerelt, legszennyezőbb járművek az Euro 0 kategóriába tartoznak, esetükben pedig már 18,6 eurócentet számolnának fel kilométerenként."
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Noukoum
veterán
válasz Andras6800 #8020 üzenetére
Mert akkor ez az adó vissza lenne forgatva, de itt nem erről van szó. Egyszerű megszorítás.
Lehet inkább neked kellene elolvasnod.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
-
titán
válasz bitpork #8023 üzenetére
Gyorsabb átállítás Euro 6-ra (és villanyosra).
Az villanybuszunk Nagyvárad-BP útvonalon autópályán végig 90-nel 315 km-en kevesebb, mint 70%-ot fogyasztott a 380 kWh-s akkuból. Átlagfogyasztás: 80 kWh/100 km Nettó 110 Ft-os villannyal töltve 90 Ft / km Km költsége kb a fele a hagyományosnak. Kamionok is ügyanebben a ligában lesznek.
Városi üzemmódban, menetrend szerinti tesztüzemben le sem írom a fogyasztását, mert minden dízel busz bőgve elkullog. Ott nem 50%-ra jött ki a költség, hanem töredékére.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Andras6800
senior tag
válasz Noukoum #8021 üzenetére
A benzin jövedéki adót is az utakra kéne fordítani hivatalosan, csak nem sikerül. De ez hogy jön ide?
A politika úgy ösztönzi az embereket gépjárműpark fiatalításra, hogy adókkal bünteti az elavult szennyező eszközöket.
Abban igazad van, hogy az így befolyt pénzt lehetne fordítani mondjuk a szociálisan rászorulók új autóhoz segítésére. De attól függetlenül az ilyen adókkal lehet terelni a piacgazdaságot a zöldítés felé.
Azaz nem kitiltják az EURO 4-et, 5-öt, vagy bármit a városból meg az országból, mert az durva azonnali beavatkozás, hanem anyagilag érdekeltté teszik az újabbra váltást. Aki meg nem megy annyit, vagy 90%-ban oda fuvaroz/ megy ahol ilyen nincs érvényben, az nem vált. Neki anyagilag nem éri meg.
Akkor lenne sima megszorítás, ha szimplán súlyhoz kötnék mondjuk. Akkor kb ugyan annyit fizetne az EURO5-ös kamionos, mint aki EURO 0-ás szörnnyel jár.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Noukoum
veterán
válasz bitpork #8025 üzenetére
Attól még hogy az a neve, még nem az.
Andras6800
Úgy jön ide hogy nem érdemes együtz kezelni azokkal a környezetvédelmi adókkal, amit a többi európai országokban vezetnek be. Ennek nem a környezetvédelem a célja, hanem hogy pénzt szedjenek be.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Noukoum
veterán
Újra lesz magyar állami támogatás villanyautó vásárlásra – de nem mindenkinek
30 milliárd forintot kapnak a taxisok, magánszemélyek nem igényelhetik.
Természetesen brüsszeli pénzből szeretnék majd megvalósítani.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
-
gorbep
senior tag
A beltér izlés dolga... a futóművét próbáltad? ...kognitív disszonancia
A számok majd mutatják.... azért pár cégnél idegesek ettől...
Szerk: mielőtt le TeslaFan-oznál... BMW-m van....
Azért az árelőny, a volumen valamint a várólista hiánya együttesen jelentős fegyver... különösen a mai helyzetben...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8035 üzenetére
Új modell, ezért írtam azt, hogy az új modellek ott nem járnak együtt design módosítással is. Ez max. egy facelift, amit én spec sajnálok, mert nem tetszett még eddig egyik Tesla sem kinézetre. Úgy tűnik, évtizedekre terveznek egyetlen desig-al. Gondolom ez is a költségcsökkentés része.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8039 üzenetére
Úgy tudtam, hogy az i4-et a TM3 "ellen" hozták ki.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
A fapad i4 ami 4-el több. Egy hasonlóra extrázott i4 az 10 millával több mint a Model3.
(persze tudom egy prémium német BMW az sose fapad egyesek szerint. Szerintem meg 2023ban simán rámondható hogy fapad egy autó metál fényezés, ülésfűtés (hűtés), kormányfűtés, kulcsnélküli nyitás, fejlett vezetéstámogató rendszerek, elektromos memóriás ülésállítás, vezetéknélküli mobil töltő NÉLKÜL)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8043 üzenetére
Ez fordítva is fennáll, ezért csak hasonlóra próbáltam konfigurálni, hogy legalább azok a felszereltségek kb egyezzenek amire van lehetőség.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
Ez nyilván ízlés dolga, ezt már kitárgyaltuk korábban. Szrintem a Tesla annak jó, akinek fontos a hatótáv és az ár, illetve akinek tetszik ez a forma (és belső). Ez minden autóra igaz. Ha valakinek nem tetszik, akkor hiába megy el 500km-t és hiba jó relatív az ára is, ha nem akar olyan autóval menni 500km-t, amiben nem érzi jól magát. Én az óccsó Volvo-t is azért vettem el, mert nem akarok olyan kocsit, amiben nincs műszerfal, vagy ha már nincs is, akkor legalább nem rendelhető bele HUD. Innentől tök mindegy, mit tud, nekem már nem számít vásárlási opciónak.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Én nem ízlés és egyéb szubjektív szempontok alapján hasonlítottam a kettőt. Sőt össze se hasonlítottam.
De szerintem, ha már árat akarunk egymás mellé tenni, akkor legalább hasonlóra konfigurált autóval tegyük. Mert ezzel az erővel lehetne egy fapad 116d-hez is hasonlítani a Model3 árát és máris a BMW olcsóbb.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8045 üzenetére
fingópárna, SUC, Netflix, Youtube, Tidal, Disney+, boombox, sentry, dog mode, FSD, 15" kijelző, hátsó kijelző, frunk, BT xbox controller támogatás, caraoke, Elon Musk stb.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8049 üzenetére
fingópárna, xbox controller, caraoke, stb - nyilván baromság attól még létezik és BMWnél nem is hallottak róla talán.
SUC - lehet bagatellizálni és mellébeszélni, attól még igenis fontos tényező
Videó streaming - töltés közben se rossz néha, de hátsó kijelzővel főleg értelmet nyert. Persze lehet BMW-be is fejtámlára applikálható aliexpresses mobiltelefontartót rakni, hogy a gyerek csendben legyen hátul. A Leafben is tök jól müxik ez a megoldás. Mondjuk nem túl prémium.
Sentry - fizetett már nekem egy 760ezres javítást.
dog mode - ha van kutyád...
FSD - tabletben ritkán van, BMWben még ritkábban
nagy kijelző - na igen, a menühöz felesleges, Leafnél is jól elvoltunk a kicsivel.
frunk - tabletben ilyet se láttam még, de arra se utolsó ha pakolni akarok odaNa de akkor lássuk a nélkülözhetetlen i4 extrákat.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Renpho talpmasszírozó
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!