Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8600 üzenetére
"A kínai akkugyár pont ugyanolyan beszállító lesz, mint az olasz vízpumpagyár meg az amerikai kábelgyár."
Ennek azért már most is van egy politikai vetülete, az EU deklarált célja leválni a kínai cuccokról, nyersanyagokról, termékekről is. Közben ithhon ugye fullba tolják a kretént az orosz/kína csicskulással, 0/24-ben tolt orosz propagandával, és eléggé kiféle oldalazunk az EU-ból is (ha papíron nem is, de technikailag már most sem vagyunk teljes jogú tagok a visszatartott pénzek miatt, és még csak most jön a minősített többséges móka). Ha az EU -és az USA- még jobban rákapcsol a kínai szankciókra, azt nem tudom hogyan fogja kivédekezni a kormány, mert akkor kb. a melyik tökébe harajon téma fog előállni? Franciák is tolják ezerrel a kínai akkugyár ellenes mantrát, bár önmagában ez semmit nem jelent, mégis kicsivel nagyobb erejük van az EU-ban is, mint a melldöngető magyaroknak. Szóval már akkor sem vagyok biztos abban, hogy ez életképes lesz, ha maradunk az EU-ban. Ha meg huxit lesz, akkor...
A tudomány a valóság költészete!
-
almafa42
aktív tag
válasz Füleske #8599 üzenetére
A legkevésbé sem szeretném Shadowbull-t védeni. De ha a Kínában gyártott BMW kínai autónak számít azért, mert Kínában gyártják, és ezzel egyidőben a Magyarországon gyártott akku pedig ugyancsak kínainak számít, mert kínai cég gyártja Magyarországon, akkor itt valami érvelési hibát vélek felfedezni
Egy biztos, az EV teljesen felforgatta az eddig kényelmes pozícióját a nagymúltú autógyártóknak. Remélem, hogy én mint fogyasztó ennek az újonnan kialakult versenynek a nyertese leszek (olcsóbb, jobb termékek). Az itthoni állami pénzen felhizlalt cégeknek sem ártana egy kis verseny, de ez már off.
-
Shadowbull
addikt
válasz almafa42 #8603 üzenetére
A sztori azon része mindenképpen igaz, hogy ha európai gyártók Kínában gyártanak és azt akarják behozni az EUba, akkor egy esetleges büntetővám ezeket a típusokat ugyanúgy fogja érinteni mint egy fajtiszta kínai gyártó Kínából importált autóját.
De ilyen típus nem sok van. A BMWnek például csak az iX3 ilyen, más nem jön Kínából. Cégcsoporton belül meg az új Mini lesz ilyen.
Mercit konkrétan nem tudom, talán az új Smartok jönnek onnan. VW szintén nem lehet túlságosan érintett.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #8605 üzenetére
Ezért mondtam, hogy bátraké a szerencse
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
Egész objektív videó a FL M3-ról : [link]
Nagyon jól összefoglalja a dolgokat. (Nyilván ez magánvélemény)[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #8600 üzenetére
"Viszont itt lesz Európában."
Mivel akkura nagy szükség van, és lesz is, óriási haszon lesz a gyártáson. Ez Kínán kívül miért jó bárkinek?
" A gyártók már tavaly is jócskán alatta voltak a CO2 targetnek Európában."
Szvsz az a pár százalék amolyan biztonsági tartaléknak elég csak. Vagy úgy gondolod, hogy pl. a világ legnagyobb gyártója ennyit tudna EV - k terén felmutatni, ha nem féltené a hibrid eladásait? Nincs pénze, lehetősége EV fejlesztésre? -
Shadowbull
addikt
válasz Füleske #8609 üzenetére
"óriási haszon lesz a gyártáson."
Annyira azért nem. Akkugyár témában azért elég nagy a verseny. Kínai cég sem egy van, és vannak dél-koreai sőt európai cégek is.
"ha nem féltené a hibrid eladásait?"
Nem a hibrid eladásait félti, hanem a profitját. A Tesla-féle "csökkentsük az árakat, hogy növekedjünk" stratégiát az autóipar már néhány évtizede kipróbálta, már akkor sem jött be. A Teslának sem jön be (mekkora meglepetés).
Úgyhogy marad a próbálkozás a profitabilitás megőrzésére.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Andras6800
senior tag
válasz almafa42 #8603 üzenetére
Attól félek, mi nem fogunk ezen annyira nyerni. Azt kell megérteni, hogy Kínában más a szemléletmód. Legalábbis ami a quality-t illeti. Egy európai gyártó 15 évre meg 300 000 km-re tervez. A kínai meg 3-5 évre.
Európai gyártó megfeszül, hogy 85 fokban is működjenek a vezérlők az autóban. A kínai azt mondja, elég csak 75 fok. Le van szarva, hogy évente párszor majd nem működik a vezetés támogatás nyáron... Ez a 10 fok igenis sokat számít árban. Ahogy az élettartam tervezés is. Így a kínai gyártók árban alá tudnak menni a mostani piacnak.
Tudom majd erre jönni fog a sok példa, hogy így meg úgy rohadt le a Merci, a VW meg mattomén melyik autó 1-3 évesen. A valóság meg a tervezés más. Papír sajnos mindent elbír... itt most nem is ez a lényeg. A Japán elvárások meg jellemzően még magasabbak, mint a németeké.És itt is vagyunk... az egyszeri ember megnézi mennyibe kerül az autó, meg hogy néz ki. Azt senki sem szereti, amikor a pénztárnál ki kell fizetni a + 20% felárat, hogy ne rohadjon ki alóla a cucc fele annyi idő alatt. Ezek azok a dolgok, amik a teszteken sem fognak előjönni. Minden szép és jó lesz.
Saját személyes véleményem szerint nem nézünk fényes jövő elé, ha Európát elárasztják a kínai autók. És ezt majd akkor fogjuk látni amikor már késő. Nyílván a felfutási szakaszban extra figyelmet kap majd a piac. Aztán amikor már lesz vállalható share a piacon majd lazulhat a figyelem.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
almafa42
aktív tag
válasz Andras6800 #8611 üzenetére
Simán benne van a pakliban, amit mondasz. Nagyon nem szeretem a fent említett kínai mentalitást, remélem nem lesz igazad
Viszont a millió kínai mobiltelefon gyártó ellenére azért a Samsung és az Apple köszöni, de jól megvannak. Vagy a Milwaukee / Makita / Hitachi stb vonal sem tűnt el, hiába lehet kapni fillérekért olcsóbb gépeket.
Simán lehet, hogy lesznek olyan gyártók, akik pont a javíthatóságra meg a megbízhatóságra fognak hangsúlyt fektetni, és elég sokan fognak ezért pluszt áldozni. Az biztos, hogy az állóvíz fel lett kavarva. -
Vesa
veterán
Azta...na ki rohan megvenni?
A tudomány a valóság költészete!
-
-
titán
Ide tartozik:
"Luxury electric vehicle maker Lucid Group said Tuesday that it delivered 1,457 of its Air sedans to customers in the third quarter"
"The company previously told investors that it expects to produce "over 10,000" vehicles in 2023, guidance it first provided in May and reiterated in August. Through the end of September, Lucid produced 6,037 EVs in 2023"
Élnek, amíg az arab pénz még kitart, aztán ellovagolnak a naplementébe.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Pedig egyébként, ha az X-hez mérjük -márt árban ahhoz lehet mérni-, akkor ez egy egészen más kategóriát képvisel. Mint technikailag, mind kidolgozásban, mind anyagminőségben. Ha mégis a Tesla X-et veszik az emberek, akkor az jól példázza, hogy valójában hype-ot vesznek, nem konkrétan a pénzükért kapható legjobb megoldást.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
A lucid gyártani nem tud. Minden darabon effektíve veszít. Nem a fejlesztési költséget nem hozza vissza, hanem a termelés nettó veszteséges. Nem kicsit, hanem nagyon. 4x áron adná, még akkor is veszteséges volna a gyártás. A mostani áron nem az értékesítés, hanem a gyártás a problémájuk, egyszerűen nem tudják felfuttatni. Ennyi a pénzért vennék az emberek, ha lenne mit. Te vársz 3 évig, hogy legyen egy olcsó Lucidod (ha még lesz Lucid akkor), vagy veszel egy Teslát 2 hónap múlva? Ha viszont 5x áron kínálnák, hogy legalább a gyártás ne legyen veszteséges, akkor kutyának se kéne. Szóval nem az emberekkel van baj...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
és akkor még tedd hozzá hogy töltőhálózat, kiforrottság, szervizhálózat, és az esély arra hogy 1-5-10 év múlva is létezzen a cég (támogatás, szerviz, alkatrész)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
21 szeptember végén így nyilatkozott a ceo:
"the company was on track to achieve its production target of 20,000 vehicles in 2022 and 50,000 in 2023."Ha 50e darabot tudnának gyártani, akkor sokkal kisebb volna a veszteség egy egy autón. 50e darabot viszont már eladni is nehéz.
Számolni? Igen, azt tudni kéne. De szerinted mennyire tud számolni az, aki augusztusban a közgyűlésen azt nyilatkozta, hogy idén több mint 10e autót fognak gyártani, aztán egy hónap múlva, q3 végén is még csak 6000-nél járnak? Se számolni, se igazat mondani.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #8621 üzenetére
30000 dbos backlogjuk van. Az 3+ év.
De csökken, mert ezrével mondják vissza a lassú szállítás miatt. 2 év alatt 15000 darabot se gyártottak. Akik 3-4 éve rendelték, és még két év múlva kaphatják meg, azok nem fognak kitartani, bármennyire kedvelték is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
-
titán
válasz Shadowbull #8623 üzenetére
Igen, komoly eltérés van a gyártás és az értékesítés számai között. Nem teljesen világos az ok a backlog ismeretében.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Mindenesetre kár érte, mert több tesztet megnézve elég egyértelműen az jött le, hogy ez egy nagyon jó autó, mind műszaki értelemben, mind minőségben. Ha nem tudják eladni, vagy nem tudnak eleget gyártani, az a vezetés hibája, de attól még az autóért kár. Mondjuk nem ez lesz az első olyan termék, ami sokkal jobb mint a consumer vonalon elterjedt ellenfele, mégsem tudott sikert elérni. Ilyen volt anno a VHS vs. BetaMax történet, bár az okok ott mások voltak és ezek inkább technológiák, de ott is a minden szempontból sokkal rosszabb lett végül a standard.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #8627 üzenetére
Nem.
Sonderklasse
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
BrandonXXV
aktív tag
Néztem már ezt a BYD tesztet. Ha kitakarjuk az emblémát és nem tudjuk, hogy kínai, akkor egész ügyes autó.
Az egyszeri user nem fog törődni vele, hogy kínai, főleg ha még olcsóbban is jut hozzá, pláne, ha csak mondjuk a dolphint nézi, ami még olcsóbb és elérhetőbb lesz a nagyobb ”tömegeknek” is.
Az sem segít, hogy Handrás lefikázza vele szemben a Teslát. -
WiZARD
addikt
tipikus teslahater HA teszt
Áradozik hogy milyen szép az autó és milyen király, bezzeg a tesla milyen szar.
A Teslában milyen felesleges a hátsó kijelző, de azt már pl nem említi hogy hátsó ülésfűtés nincs a Byd-ban.De végülis megtudni hogy:
-futóműve szar
-nehéz
-sokat fogyaszt
-lassan tölthető
-első csomagtartó kisebb mint M3-ban
-hátsó csomagtartó kisebb mint M3-ban
-belül a kijelző az kb olyan gagyi mint egy aftermarket aliexpresses amit a Teslába tesznek páran
-nagyon szép belül, de nem praktikus, hely sincs, telefon töltő is szarul használható
-a software szar
-navigáció nem tervez töltővel
-a vezetéstámogató rendszer olyan szar, hogy még a gyáriak is azt ajánlják hogy kapcsolja ki a user. Ráadásul minden indulásnál ki kell kapcsolniengem még így egy teslahater szemüvegén keresztül se győzött meg
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ne erre varrjatok gombot. Megvolt a nyaralóban a 3x16 bővítés. Előtte csak a sütő dugaljából ment a töltés, de eléldegéltem vele. A bővítés után a terasz dugaljából is ment. Most pár hét után visszajöttünk és be dugtam a teraszon erre a töltő kiírja hogy nyema dugalj. Bedugtam a sütő helyére ott megint megy. A különbség csak és kizárólag az eltelt idő. Mondjatok valami okosat plíz!
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
titán
válasz Shadowbull #8632 üzenetére
Tessék venni, és akkor végre lesz valami relevanciája is, hogy itt szívod a levegőt
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
válasz cinemazealot #8638 üzenetére
Sajnos nincs itt multimeterem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #8632 üzenetére
Èn pl sose venném a byd-t a tesla helyett, főleg nem hasonló àron, de kinek mi tetszik.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
(vállvonogatós szmájli).
A helyzet az hogy tökéletesen elégedett vagyok a mostani autónkkal. A család nem kevésbé. Bármilyen jelenleg létező elektromos autó ebben a kategóriában jelentős visszalépés lenne használati értékben, baromi drágán ráadásul.
Itthon tölteni amúgy sem tudjuk. Talán pár év és akkor eladjuk a mostani házunkat és elköltözünk vidékre, ott esetleg lesz lehetőség napelemre, akkura. Addig jönnek majd a következő generációs EVk, 800 Volttal, 100as akkukkal a közepes SUV kategóriában. Akkor esetleg.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
Múltkor szóba került a 600km 1 óra töltéssel téma. Akkoriban nem értem rá reagálni. Most eszembe jutott.
Budapest - München 671 km 36 perc töltéssel 140-es tempóval (4 felnőtt, tele csomagtartó, mentünk tovább Spanyolországba)
49 perc töltéssel 887 km, már a Svájci határon voltunk.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Óra topik
- BestBuy ruhás topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- Gmail
- Amazon Fire TV stick/box
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest