Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
"A Teslában milyen felesleges a hátsó kijelző, de azt már pl nem említi hogy hátsó ülésfűtés nincs a Byd-ban."
Említi, ha jól emlékszem, amikor szoftverből kapcsolja az elsőt és negatívumként megjegyzi, hogy itt nincs hátsó. Egyébként most nem tűnt Tesla haternek, sok helyen kiemeli a Tesla fölényét, pl. szoftveres téren, önvezetés terén és a fogyasztás terén is. A felhasznált anyagok tekintetében vagy a párhuzamos illesztések kapcsán meg sajnos igaza van, abban a Teslának még fejlődnie kell.
Én akkor sem vennék ilyen kínai EV-t, ha 5M szerepelne az árcédulán. Szimplán nem fogok hozzájárulni a kommunista kína gazdasági háborújához, amiben a BYD veszteségesen gyártja le ezeket a kocsikat, majd a kínai állam kipótolja a bukót csak azért, hogy le tudja tarolni Európát. Ez versenyellenes és aljas húzás, így nem nehéz olcsón gyártani. Ráadásul nem gondolom, hogy a kínaiak supportja érne majd bármit is -kiindulva a többi terméküknél látottakból-, vagy hogy lesz rendes szervizháttér és alkatrészellátás mondjuk 4 év múlva is.
A tudomány a valóság költészete!
-
biker
nagyúr
Honnan veszed, hogy veszteséges a kínai gyártás? Mi van, ha tényleg ennyi legyártani egy autót?
A "hagyományos" autók ára tényleg annyi mint gyártják? Miért kerül darabokban egy autó 6x annyiba mint egyben?
Rengeteg kérdés merül fel, amire nem látunk rá, csak valaki ír valamit, és azt teríti, és ha ő mondjuk "autópiaci szakértő" akkor majd eszik a szavait.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
"Miért kerül darabokban egy autó 6x annyiba mint egyben?"
Mondjuk ez azért eléggé nyilvánvaló hogy miért.
Az tény hogy a kínai cégek üzleti viszonyai teljesen átláthatatlanok a rengeteg állami tulajdon, és állami valamint önkormányzati támogatás miatt.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
stickrs
senior tag
Salzburgba megjöttek a highlandek, sajnos csak a vevőknek, se kiàllítási darab, se próbàra való autó nem jött..pedig a másik oldalon is sorakoznak. Élőben szerintem jobban néz ki mint képeken/videókon.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Shadowbull
addikt
Na, most volt idom tuzetesebben megnezni. Tehat ha 600 kilometerre akartal volna menni, akkor is meg kellett volna allni ketszer, eloszor a netto toltesi ido volt 14 perc, masodjara 22 perc. Azaz 36 perc + a ket kiallas visszahajtas idoszukseglete, ami minimum 10 perc per kiallas, azaz osszesen brutto 56 perc....
annyira nem lottem melle az egy oraval.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8657 üzenetére
hogy lenne már 10 perc a ki+vissza?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ezekiell
veterán
úgy, hogy különben nem jönne kis a hasraütéses, seggből előhúzott matekja, és kijönne hogy baromságokat beszél, az meg hát csak nem lehet!!!
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz Ezekiell #8659 üzenetére
Valójában a berakott adatok engem igazolnak, mert ezek a számok egy TM3-ra vonatkoznak, amibe mi bele se férnénk. Tehát a korrekt összehasonlítás minimum egy TMY lenne, ha már Tesla.
De egy ID4 vagy egy Enyaq, esetleg egy BMW iX3 még közelebb állna ahhoz amiről beszéltem.
Azoknál viszont garantáltan több mint egy óra a bruttó töltés két megállással.
Szóval feleslegesen megy a fékezett habzás.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #8663 üzenetére
Én még 400 km-en is min. kétszer 30 percet állok, mert ennyi a család szükséglete. Miért is témázol ezen?
Ismét egy olyan vitaalap ami szubjektív, és semmi értelme vitatkozni rajta.Honnan tudod kinek meddig tart egy töltés? Mérd le a saját autóddal, valós körülmények között.
Ja várjál …tudom tudom a matek…[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"Én még 400 km-en is min. kétszer 30 percet állok, mert ennyi a család szükséglete"
Mi meg régebben meg sem állunk 600 kilométeren sem, amióta hibridem van azóta egyszer általában meg kell állni tankolni, mert kicsi a tank. De ez egyéni probléma."Miért is témázol ezen?"
Mert nekem egy nagyon fontos szempont az EV ellen. Más meg soha ki nem megy a városból, neki meg tökmindegy, aztán amikor egy évben egyszer elmegy Horvátországba, akkor kibírja...
Az eredeti felvetés, amire az ominózus egy órás töltési időt írtam, pont a gyakori, nagy sebességű, nagy távolságra való utazás és az EVk erre való alkalmasságának a boncolgatása volt, tehát még csak nem is én kezdtem a témát. Olvass vissza nyugodtan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #8666 üzenetére
Továbbra sem tiszta, hogy a te szubjektív szokásod miért vitaalap? Mondom az inverzét:
Nagyon jó, hogy nem csak hotdogot zabálni és kávézni állunk meg, hanem közben tölthetek is. Király minden EV!!!!
Ugye, hogy szürreális?
Nem felel meg, nem veszel. Lapozzunk. -
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #8668 üzenetére
Ha hozol egy releváns statisztikát a témában, na az alkalmas lehet vita indításra pl:
Gátja lehet -e az EV-k terjedésének az, hogy utazás közben
- xy statisztika alapján - nem állnak annyit az utasok, amennyi a töltéshez kell?Gondolom érzed a különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Én nem kívánok erre semmilyen statisztikát hozni, hiszen a saját közlekedési szokásaimról és elvárásaimról van szó. Hoztam pár ABRP útvonaltervezést alátámasztandó a mondanivalóm, aztán ennyi. (Az elmúlt pár évben mindig megnézem nagyobb utak előtt hogyan működne a dolog EVvel, különféle autókkal)
Ráadásul én nem érvelek sem az EV ellen, sem mellette, abszolút semleges nézőpontból értékeltem egy szempontot.
Az EV átállás jön, legalábbis az EUban, ez már eldöntött tény. Ezen nincs mit vitázni.
Hogy mi lesz ennek a következménye, az már más kérdés.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #8657 üzenetére
Egyébként erre az útra abszolút igaz, amit írsz. Bruttóban az első töltés kb 25 perc volt, a második pedig 32 perc. (képek lejjebb) Összesen 57. Ezekből lejön összesen kb 3-4 perc, amíg a két megállásnál a lányomra kellett várni a töltés befejezése és az indulás között. Tehát lett volna ~54 perc. Neked szintén van egy megállásod kb 10 perc (kihajtás-tankolás-fizetés-vissza). Tehát Budapest - München útvonalon 45 perc a többlet. (Eközben összességében 100%-ról 15%-ra csökkent a töltöttség.)
Néztem még néhány másik 600+-os utamat. Kapott bruttó adatok (töltés előtti és utáni családi tökölések levonva): 57 perc (02. 100%->21% 678 km) , 64 perc (03. 91%->18% 692 km), 50 perc (04. 94%->14% 785 km), 58 perc (05. 95%->17% 597 km, 2 perces eltévedést levonva).
Ha valakit érdekel, a teljes anyag összes screenshotja (út globálisan és a bruttó számítás alapja kiemelve) becsomagolva letölthető itt: [link] A legjobbat azért beteszem direktben.
Szóval bruttóban tényleg közelíti az 1 órát egy 700km körüli út. Átlag idő 56,6 perc, átlag távolság 685 km
A 785km-es 50 percest azért beteszem ide is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Új mai hír: Model 3 új akku: 600 V rendszer a korábbi 400 V helyett.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Hogy ez a mobility milyen szar... bazi nagy baleset volt a Szentendrein, es persze pont nem neztem, mentunk parszaz metert 1.5 ora alatt (de en nem voltam hajlando jardan es utana szembeforgalomban behajtva kerulni).
Na ugye kozben eso, sotet, vilagitas, parasodas, radio, az alig haladas ellenere lement hirtelen majd 10 km a visszalevobol, es bar ugyan igy is elvileg tobb maradt mint a hazaut, azert jobb ha toltok kozcelun.
Bekas, chademo csak nem jo, tegyem vissza, de akkor se valaszthato (pedig csak a type-II volt foglalva, amellett mennie kellett volna). Bkalasz Auchan, css foglalt igy a chademot be se probaltam, type-ii toltott egyszer 27(!) forintnyit, majd leallogatott, mar azt hittem a ki-be huzogatassal a kocsiban levo invertert vagtam tonkre... mutatott az mindent, nincs rfid (persze, alkalmazassal toltok), nem latja az autot, nem all kesz toltesre, kozben az app meg startolt (anelkul hogy tudnam, mi van kivalasztva), de a popup se allithato le, toltest 0-t mutat, satobbi. Telefonban csak bemondjak hogy mas a telefonszam, vicces egy oszlopra kiirt szam eseten. A fizetos kartyat is beraktam egy tuti jot, mert joregota nem hasznaltam, arra is ezt csinalta.
Orom az uromben hogy vegul nekiduraltam magam es hazaertem 4 km-rel, es itthon egybol gond nelkul toltott. De nem hianyzott ez a nap... -
-
WiZARD
addikt
-
titán
Azt is hozzá lehet számolni, egy tankolás kb 15-20 perc a cipőhúzástól a kabátlevételig. Azt figyelembe véve 700 km-es utanként 30-35 perc a villanyos hátránya. Egy TM3 LR esetén egy kiállással számolva csak 10 perc körül.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #8679 üzenetére
Ismerősök/kollégák közül sokan kérdezik, hogy milyen az EV élet, milyen kompromisszumokkal jár, mert szívesen kipróbálná stb.
Az első kérdésem, hogy tudsz -e otthon tölteni? Ha nemleges a válasz inkább lebeszélem a delikvenst. -
biker
nagyúr
Beszéljetek a kollégammal aki panelben lakik, csak publikus töltön tölt és 3500-5000km/hó megy a 39-es akkuval
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
stickrs
senior tag
válasz Shadowbull #8683 üzenetére
Fix 140nél nekem 22,5 volt az àtlag, Szeged-Bp. M3 LR, 10fokban.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
titán
válasz Shadowbull #8683 üzenetére
Ez teljesen valós fogyasztási érték, nem az autó saját, belső mérése, hanem a százalékok fogyásból visszaszámolt, és az útra visszaosztott valós fogyasztási adat. Te is tudod ellenőrizni egyszerűen. Itt van minden adat. Százalék, út, stb.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #8691 üzenetére
Jaja, teknos nem volt. Es azota sikeresen toltottem mobility-n, igaz az Azsia Centerben... azt a bizonyos napot is felszamoltak valahogy 27Ft-tal, valoban atmenetileg volt 3kW-os toltes, nem is arra mondom, hanem hogy a fizetesi oldalt modositottam a ket nap kozott, de akkor vhonnan tudtak terhelni, nem az volt a kulonbseg.
Amugy 31-en me'g szar ido volt az eso-para miatt, de fazni nem faztunk igazabol, amig nem szalltunk ki tolteni [futes nelkul tunt el a 10km, csak vilagitas-radio-neha venti a szelvedore, meg max. a 8 radarszem ment pluszban]. Es nem zavar ha ilyenkor kozteruletin tolteni kell, csak legyen mar uzembiztos. [Egy dolog merult me'g fel, a mobilom amin az app van az is 1-2%-on volt, esetleg nem ment a netkapcsolat rendesen? De akkor azt irja mar...]
Ja masreszt az Azsiaban is belefagyott az app a toltesinditas karikazasba, es nem mutatta h tolt [0kW, 0kWh], de a keszulek kijelzoje igen. Zaraskor mar latszott. -
Khaosz55
addikt
Casco milyen éves tétel elektromos autónál? Kalkulátorban nem ad árat, gondolom egyedi árazás van. Pl egy Modell 3-nak milyen éves casco költsége van 10% önrésszel?
-
cinemazealot
addikt
A Mobiliti sokszor rettentően megbízhatatlan, de voltam már így a MOL-lal is, Lidllel is. Beindítom, egy perc múlva lelövi. Volt már, hogy magára hagytam, és mire fél-egy óra múlva visszajöttem, már csak azt látom, hogy nem ment semmi az autóba. Néha azon gondolkozom, hogy az autó rúgja már a végsőket? De akkor otthon miért működik probléma nélkül az AC töltés?
-
Ezekiell
veterán
válasz Khaosz55 #8693 üzenetére
Én holnap kötök Nissan Leaf-re, 2022-es, 10% önrésszel ~200k/év (első céges autóra, nyilván természetes személyként magas besorolással olcsóbb tud lenni gondolom).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Balázzs
senior tag
40.000 km tavaly március eleje óta, 144 Wh/km átlagfogyasztással (Model 3 RWD).
-
Zaji
őstag
Sziasztok,
Go-e töltő beállításainál, hogy lehet rávenni, hogy mind a 3 fázist használja?
-
abrtom87
tag
Hello! 3x20 amperes bővítésnek van értelme? A kocsi 11kW felett nem tud tölteni. Most 1x16 van. Vagy elég a 3x16? Mit ajánlotok?
-
WiZARD
addikt
válasz abrtom87 #8699 üzenetére
Szerintem 3x20 jó lehet, mellé valami terhelésmegosztós töltő, hisz valamire eddig is használtad azt a 16A-t. (Ha nem használtad, akkor viszont 3x16 is elég)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Motoros topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali notebookos kérdések órája
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Diabetes - Cukorbetegség
- Sand Land teszt
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen