Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasy09
őstag
A teknában alapból benne van, a többihez pedig kérhető tudtommal felárért. Viszont van amit az acenta felszereltségben sem tudsz kérni, mint például a ledes fényszórók! Ami szerintem is simán alapnak kéne hogy legyen minden elektromos autóban, főleg ebben az ársávban!
Füleske: Mondasz valamit! Igazából már akkor is nagyon boldog lennék, ha egy S-t szívfájdalom nélkül meg tudnék venni akár használtban is!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
WiZARD
addikt
Pedig van világos belső, én hülye féltem attól, hogy farmer megfogja, gyerek mit fog művelni benne, így a biztonsági feketét választottam.
Ez nem "az" a Bose, még rá is van írva hogy energiatakarékos.
Ennek ellenére még kikapcsolt fejegység mellett is van egy hallható alapzaj a hangszórókból
Sajnos gagyi, nem szól jól, a "mélyláda" ennél idiótább helyen nem is lehetne, ráadásul fixen rögzítve.A fedélzeti rendszer gagyiságát valamennyire feledteti a carplay/android auto.
Álom Tesla az egy Cybertruck+Roadster páros lenne
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ck.
addikt
Tudom, nekünk is ilyen van, csak a régi Leaf-ben. Egyik Bose sem szól áll leejtősen egyébként , semmilyen terméküket sem illetően, egyszerűen nem az a profiljuk. Audikban, Mazdakban, stb szintén szintén hasonló hangzásvilággal rendelkezik. Nem mindenkinek tetszik. 150 ezres Bose fejhallgatómat sokan körberöhögték, hogy a 40 ezres Sony jobban szól.
Vicces, hogy pont az alapzajt említed, tegnap amikor felkapcsoltuk a belső világítást, elkezdett ciceregni valami a pilács környékén. Kóboráram.
Egyébként ne bánd a sötét belsőt, két vajbőr után most váltottam vissza feketére. Nagyon szép amíg tiszta, magyarán 2 napig. Folyamatosan lehet takarítani, minden meglátszik rajta és a kiülésnyomok is sokkal feltűnőbbek lesznek. Egy sötét bőr sokkal szebben és kevésbé látványosabban öregszik és használódik el.[ Szerkesztve ]
-
titán
Elég vacak az új Leaf Tekna hangja. El lehet vele lenni, de nagyon hagyományos autós karaktere van. Az Accenta sem still rosszabbul, legalább.
Amiben viszont a Tekna sokkal jobb, mint az alacsonyabb szintek, az a hangszigetelt. A Tekna konkrétan jóval csendesebb, mint a 2020-as Model 3, pedig a 2018-19-esek még rosszabbak voltak. Az Accenta Leaf viszont elég zajos.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
Nagyon erősen gondolkodunk, hogy belevágunk az új angol slágerbe, egy MG ZS EV-be. [link]
Egyszerűen ár-érték arányban nincsen párja. Méretre valahol a Kona és az E-Niro között/körül van, 44.5 kWh akkupakk, 143 lojjerő. Újonnan most 21 ezer fontért (8,4 M Ft) elhozható, fullos felszereltséggel, MG pilot, adaptív tempomat, sávtartó, holttér figyelő, Apple CarPlay és android auto, bőr, panoráma tető, valamint 7 év / 80 ezer mérföld (128 ezer km) teljeskörű garancia. Nehéz nemet mondani. Agyalok erősen...[ Szerkesztve ]
-
-
Ck.
addikt
-
Ck.
addikt
Kicsit utanaolvastam a sztorinak, állítólag valamit előre akart emelni a hátsó ülésről és nem volt rögzítve az autó, továbbá sebességben is volt, végül pedig addig nyújtozkodott, hogy meglökte a pedált.
Ha minden igaz, az esemény előtt 2 órával vett át az autót.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
MG5 EV 1 hetes teszt: [link]
Sokak vágya teljesült, végre itt az elllektromos kombi. -
simonjoe
senior tag
Sziasztok!
Létezik valami feltöltős kártya, amivel tudnék tölteni minden e töltő helyeken?Joe
-
Ck.
addikt
Igen, nem tudom idehaza mi a helyzet, de Angliában nagyon sok helyen rámentek arra, hogy nincs bankkártya lehetőség, sőt pár szolgáltatónál még app sem működik csak úgy. Aktív havi előfizetés kell, melle jár egy RFID kártya és onnantól már lehet az appot is használni. Undorító dolognak tartom. Néztem egy lehetséges hazautat és a Franciaország, Belgium, Hollandia, Németország szakaszon (ami még csak félút) is rengeteg olyan pálya melletti elektromos töltőállomás van, ahol bankkártya fizetés nyista. Ez a szomorú erőszakos ügyfélszerzési módszer a divat 2020-ban.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Erinteni se kell. Radugod az autot es nem kell elore a kartya, az appal inditod. Utana az appban jon hogy fizess, kartyasan.
Mondjuk mivel ez kb. olyan mint telefon elofizu, a regisztracio sok szemelyes adatot elkert, de mar nem tudom mik voltak. Nem lehet az nkm szamlahoz sem hozzacsapatni...
[Ja en 1x hasznaltam ugyhogy a havidijasokrol gozom sincs.][ Szerkesztve ]
-
y@g4n
tag
Hátha érdekel valakit, nem túl off remélem:
[link]
Sydneyben elektromos buszokat próbálnak egy ideje és néhány érdekes insightot adnak a vidiben műszaki közelségű emberek a tapasztalataikról.हरि बोल | हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे हरे राम हरे राम राम राम हरे ह रे
-
Ck.
addikt
Ha egy töltőoszlopnál, ahol több beállóhely is van, valamint többféle csatlakozó, tud ilyenkor egyszerre több autó is tölteni? Vagy egyszerre csak 1?
-
Füleske
addikt
Oszlop és kiépítés függő. Pl. itt van egy oszlop, van rajta CCS, CHAdeMO, Type2. A két gyorstöltés együtt nem megy, de az egyik+Type2 működik. Van ahol pl. működik együtt csak felezi mindkét maximum sebességét. Van amelyik dinamikusan is tud áramot osztani a két csatlakozó között.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Eloben (bar teny, ritkan hasznalom oket) csak olyat lattam egyelore, amelyik csak az egyik gyorstoltest engedi egyszerre.
Mas: Budakalasz Metro aruhaznal ingyen (se app se semmi, bedugod indul) toltok kihelyezve (ritkan jarunk arra, nem tudom miota, biztos nem regi mert friss az aszfaltfestes, egyelore az altalam hasznalt app-ok egyike se tudja). Ez pont 6km-re van otthonrol, egy utolso checkpoint lehetoseg ha valamiert hosszabbra sikerult volna az ut mint gondoltuk.
Termeszetesen az egyiken ott allt egy fustos Kozvetlen a mozgasserult melle tettek, a legkozelebb az aruhazhoz. Bar elvileg ez lenne a "nekunk kedvezobb" elhelyezes, de igy a legvaloszinubb az is, hogy aki nem tolt az is befoglalja [bar itt eppen van eleg sok, 6 vagy 8). Lidl a masik veglet, legalabbis ami az obudai Momax mogott van, ott meg a megallasra felfestett resznel is tavolabb csinaltak meg (az is ingyenes fel orat). Jo lenne valami koztes megoldas kikristalyosodna.
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket? Van plugshare, drivE.ON, Mobiliti, eCharge nalam, kimarad valami? [Tudom plugshare-be talan felrakhattam volna en is.] -
titán
Az oszlopok nagy része egyszerre csak egy DC töltést tud kiszolgálni. A MOL-nak van néhány nagy teljesítményű (2x75kW) töltőoszlopa, ami egyszere 2 DC töltést tud, de az tulajdonképpen egy oszlopban 2 független töltő. Nekünk (evDirect) lesz most néhány olyan töltőnk, ami egy dróton 75kW, és két dróton egyszerre megosztva 2x40kW leadására képes. A kettős töltés majd csak jövő év márciusa körül lesz aktív, addig a tesztüzem zajlik (a szoftvert még csiszolni kell).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Tenyleg, mi az elvileg teljes (Mo-on) app-lista amivel kene latni a nyilvanos toltok mindegyiket?
Ha az üzemeltető beteszi egy-egy listára, akkor látszik, ha nem akkor nem. Semmi kötelezvény nincs, bár semmi értelmét nem látom, hogy ne kerüljön be egy-egy töltő.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
OK, akkor kinek mi a 'fo' app amivel megnezi h x tervezett toltesi kornyeken van-e oszlop? Amugy biztos van ami hol lathato hol nem [van amelyik a melohelyem epuletenek garazsat is mutatta, mikor oda engem egy kiveteles esetben kertem h 1x 3-5kWh kinyeresere engedjenek le, es mar azon megbukott h mar nem fizetek havonta parkolot, kartyam nem jo, kocsi nem mehet le, nemhogy toltsek [azon se lepodnek meg ha a 2 ev alatt soha nem toltottek volna egyikkel sem, de az elso evben erosebb a gyanu, utana autos ceg koltozott be me'g].
-
cousin333
addikt
Plugshare szerintem elég jól használható és hálózat-független. Ráadásul közösségi alapú: ha nincs rajta egy töltőoszlop, akkor felteszed és már látható is. Be lehet jelentkezni egy töltőre így mások is látják, hogy foglalt. Üzenetet is lehet küldeni a másiknak, töltőt véleményezni...
A Better Route Planner töltőhálózata szerintem nem elég naprakész, de arra tökéletes, hogy megnézzem, hol keressek töltőt a Plugshare-ben , mert elég jól tervezi a várható fogyasztást, főleg a domborzat figyelembevételével.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
axioma
veterán
Koszi! A brp me'g nincs berakva a kedvencbe azert maradt ki, de mar letoltottem korabban.
Ha a metronal jarok akkor berakom majd plugshare-be, de lehet h iden mar nem.[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
.
(sorry, nem ide akartam írni)[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
Egy ujabb akku-otlet... [link]
Bar nekem gyanus a gyors toltes es a fel kell melegiteni kitetel egymas mellett (bar ha menet kozben amugy is meleg kell elgyen akkor stimmelhet - ellenben akkor az elindulas lehet dizeles vagy me'g hosszabb varakozasu - hat nem rendorautokba valo de hetkoznapra vegulis elfogadhato, mi ugyis mindig varunk mire elokaszalodnak a gyerekek...).[ Szerkesztve ]
-
titán
Wang professzor szerint csökkentheti a hatótávszorongást (a félelmet, hogy az elektromos jármű valahol útközben lemerül), ha kisebb, de bárhol percek alatt feltölthető akkumulátorokat építenek az autókba.
Wang professzor egy idióta. Ebből sem a bárhol, sem a percek alatt nem megvalósítható. És nem az akksi, vagy az autó a korlátozó tényező, hanem az infrastruktúra. Rohadt kevés a nagy teljesítményű töltő, amivel percek alatt feltölthető lenne az akkumulátor.3 dolog miatt:
- Nagyon drága a nagy teljesítényű töltőberendezés, nagyon drágák az inverterek.
- Vagy nagyon vastag és kezelhetetlenül nehéz a töltőkábel hozzá, és minden egyes töltés egy Laokoón csoportkép lesz, vagy nagyon drága és karbantartásigényes (és még mindig elég birkózós) folyadékhűtéses kábelt kell szerelni a nagy teljesítményű töltőkbe.
- A villamos hálózat nem alkalmas arra, nem arra találták ki évtizedekkel ezelőtt, hogy mindenhol elérhető nagy teljesítményt szolgáljon ki. Ha ezt kéne megoldani, a világ egy nagy pókháló lenne tele nagyfesz távvezetékekkel. Ez nem lesz, túl drága.Szóval marad az olcsóbb, így nagyobb, és közepes teljesítménnyel tölthető akksik mint megoldás.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Soulfly842
addikt
Egy dolog biztos, elektromos aksikban már világhatalom leszünk
Az SK Innovation igazgatótanácsa arról döntött tegnap, hogy a két komáromi üzemük után felépítenek egy 30 GWh éves gyártókapacitású akkumulátorgyárat is Iváncsán. A beruházás 2,3 milliárd dollárból valósul meg, amely a legnagyobb zöldmezős beruházás lesz Magyarország történetében. A dél-koreai autóipari beszállító döntésével 2500 új munkahelyet hoz létre hazánkban.
[...]
Érdemes a mostani beruházást perspektívába helyezni, a világ legnagyobb akkumulátorgyára jelenleg a Nevadában található Tesla Gigafactory, amelynek éves gyártási kapacitása 35 GWh, ezt a szintet fogja megközelíteni a magyarországi üzem azt követően, hogy elkészült és teljes kapacitáson termel majd.
Lényeges azt is kiemelni, hogy a most bejelentett beruházásnak köszönhetően hazánk az európai akkumulátorgyártás éllovasává válik, köszönhetően annak, hogy az elmúlt években sorra építettek akkumulátorgyárakat az ázsiai beszállítók hazánkban. A Samsung SDI, a GS Yuasa és az Inzi Controls is Magyarország mellett tette le a voksát.
[...]s volt kínai beruzházó is pl... többek között a világ legnagyobb aksi gyártója is:
[link]A kínai Semcorp (aksihoz szeperátorfólia gyártás):
[link]és rengeteg mást is lehetne említeni... vagy egy tucat ilyen céget biztos össze lehetne számolni.
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Soulfly842 #848 üzenetére
Rühellem ezt a kattintásvadász Portfolio - t, ebből a "cikkből" sem derül ki semmi konkrét. Szvsz amikor már a cím is többszörös csúsztatás és feltételezés ott már nagy gondok vannak.
-
Füleske
addikt
"Az elektromos autó nem bírja a kemény telet" : [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fűnyíró topik
- Megjelenési dátumot kapott végre a Men of War II (PC)
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Idén elmarad a BlizzCon
- Milyen TV-t vegyek?
- Politika
- EAFC 24
- Android másképp: Lineage OS és társai
- További aktív témák...