Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Na mar megint valtjak megfele a vilagot akkuilag... ha minden 100. bejonne mar nem itt tartanank.
[link] -
joghurt
addikt
válasz prAet0r_ #1050 üzenetére
Ma reggel beugrottam a Porsche Pesthez is. Az ottani értékesítő szerint is bőven van kapacitás. A támogatott darabszám lesz a szűkebb keresztmetszet.
(Az összehasonlítás kedvéért: Dacia már csak jövő március-áprilisra rendelhető, az emiatt előre beígért pár százezres áremeléssel. VW-ből ha nincs raktáron az általad összeállított konfiguráció, akkor is legkésőbb októberig beleülhetsz.)Az e-up! akkuján nincs aktív hűtés/fűtés. Ugyanazok a negatív tapasztalatok megállnak rá, mint a Leafre?
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1055 üzenetére
Nekem az értékesítő mondta a március-áprilist. Ma. Ha neked januárt mondtak, akkor lehetsz vidám.
Az áremelést szintén az értékesítő mondta. A 6,5 milliós ár tavaly óta annyi, a forint meg ugye hasít, a Renault nem tudja jövőre is garantálni a 6,5-et.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1058 üzenetére
Mert (legalábbis ezen értékesítő szerint) nem rendelhetem még meg. Befizethetem a 100.000-et, hogy beálljak a sorba. Aztán majd hónapok múlva - ha lesz leköthető kontingens -, akkor rendelhetem meg ténylegesen (szerződés, miegyéb), a szokványos 10%-os előleg befizetésével.
@axioma: Az indoklás lényegtelen. Elég, ha csak a hivatalos inflációval korrigálnak (a valós helyett). Az sem kevés.
A tej élet, erő, egészség.
-
Füleske
addikt
Milyen villanyautót vehetünk (és mennyiért) az állami támogatásból ? [link]
Zoe jó vételnek tűnik szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Feljott a fejem vize, hogy me'giscsak nezzuk meg azt a daciat legalabb erdeklodes szintjen (marmint nem az autot mert ha jol ertem az nincs fizikailag, hanem a felteteleket), ha sokara jon legalabb nem utkozik a mostani penzugyi tervekkel. De soha eletemben nem vettem uj autot. Szamit az, hogy hova megy be az ember a lehetseges kereskedesek kozul? Eszak-Buda kornyeken valaki tud olyat mondani, ami ajanlott es lehetoleg ahol van szombaton nyitvatartas?
-
vicces
addikt
Sziasztok,
Twingot akartunk az asszonynak venni és kéne itthon is tölteni.
A bejövő a lakásnak 3x16 ampert. A parkoló a sajátunk de nyitott. Ki lenne kábelezve csak azt nem tudom, hogy mit. A Twingoban 22-es akksi van és az asszony is kevest menne. Kb napi 8-10 km. Szerintetek milyen töltő lenne a legideálisabb?
Elvileg a 3,7-es töltés is bőven elég lenne aminek 1x 16 ampert kell, csak azt nem tudom akkor hogy lehetne idegenek elöl blokkolni a csatlakozót illetve a töltő is csak ott fityegne. Vagy wallbox nfc-s azonositással de ez esetben mi van, ha megy a töltés és benyomjuk a mikrót ? Ha jól nézem ezek 3x16ampettől indulnak.
Tegnap felfedeztem egy üres isli kábelt a lakásba, ami gondolom a pincébe végződik. Ezt lehetne kapcsolásra használni, de ha elfelejtjük akkor kint marad a 230 a parkolóban.:)
-
joghurt
addikt
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
Szerintem nem számít, ugyanazt kapod, alku itt úgysincs. Ha Észak-Buda, akkor Duna autó, száz éve vannak, valószínűleg amíg megjön sem fognak csődbe menni.
Én ma megnéztem: [link]
De szvsz a feltételek miatt felesleges bemenni, inkább akkor ha lesz ott autó.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz stickermajom #1067 üzenetére
Koszi. Ha jol ertem te nem vagy aktiv e-autos, nekem a vezetese vszinu nem annyira mondana ujat. Ion utan kicsi se lenne ;-) Igen, Duna auto megcelozva, terkepbol is az jott ki. Meglatjuk.
Spoilerezze mar le valaki, hogy type-I vagy type-II. Gondolom nincs olyan szerencsem h pont ezen is sporoltak volna... -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1071 üzenetére
Persze, ma me'g nemigen van aki egybol e-auton kezdett volna (*), en is voltam hasonlo cipoben... de ma mar mast nezek rajta.
(*) nem is erdemes, gyerek is benzinesre [igazabol kezi valtosra] IS jo jogsit szeretne, aztan lehet mire sajatja lesz mar jobban elerheto lesz -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1074 üzenetére
Hat annyival ter el, hogy nem erdekel ami a benzin-elektromos alapkulonbsege, inkabb ami hasznalatban elojon. Pl. toltokabel helye, lopasvedelem kerdese. Az ugyan hasznalatban erzodik, de merteket tudnak mondani menetpedal nelkul sebessegben mi tortenik [Ampera majdnem szabadon fut, szinte mindig kell fekre lepni, Ion meg eleve visszatermel, az allando sebesseghez kell menetpedal - engem az amperas idegesit, ferjemet az ionos, legjobb ha allithato - nem keverendo az Ampera B-jevel ami a motor mechanikai fekezeset adja hozza de az elvesztegetett energia, igaz ez csak phev eseten van].
A 'mennyire 4 szemely' se mindegy, Ampera hiaba szelesebb, a kozepkonzol miatt cucc se fer a gyerekek koze, ion hasznalatban nagyobbnak tunik. Akku temperalasrol volt szo. Az elso kerdesem az lett volna h type-ii-n inverter van-e vagy csak a motor mint zoe [es nem szereti az 1f toltest]. Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites. A kezifek lattam a cikkben h mechanikus.
Van-e vonoszem. Altalaban kimondjak, h tilos vontatni [mert ha valaki nem sebessegben teli akkuval vontatja akkor akku-robbanast okozhat... ezert elvben tiltjak... eleg extrem megoldas]. Vonohorgot sztem nemigen van amrelyikre engednek, egy merci phev-t latott volna ismeros. Nyilvan a fizikai me'ret ott van katalogusban, meg nem e-autos kerdes, de azt neznem pl. lekerekites parkolasnal szamit.
Csomagtartot is nyilvan benzinesben is nezed, de a kialakitas nem mind1, Ampera rosszabb(!) nagy darabokra mint az ion, mashogy
Sajna a legjobb extra amiert me'g masik kategoria is megerne, az a rex lenne, de nem tudok rola i3 ota. -
axioma
veterán
Ja es a Duna Auto ma konkretan minden kkereskedese es szervize zarva, ugyhogy volt egy felesleges korunk [csak a linkelt Dacia oldalt meg guglit neztem, sajat weblapjukat csak mikor kiderult, h miert nincs kint, hat ott latszott... csak fene se gondolta volna, boltot se ellenorzom pl. Auchan h nem zar-e be veletlenul random...].
-
-
berbatov2
senior tag
Sziasztok!
Otthoni töltőt szeretnék venni.
3/16 fázis/amper ki van építve, most lenne kábelezés is. Mit lehetne ilyen parameterekbol kihozni.
Van e valami bestbuy töltő szett vagy barkács megoldás amit tudnátok ajánlani? -
joghurt
addikt
Na, ezek is tök érdekes dolgok.
A csomagtartónál pl. ért az a meglepetés, hogy a katalógus fotókon az e-up!-nak annyira kicsi volt, hogy szemre még az edzéscuccom sem fér be egy napi bevásárlás mellé. Aztán élőben megnézve egészen elfogadható méretű lett. Mert kiderült, hogy az összes fotón az opcionális polccal szerepelt.
A "hány személy?" kérdésen mi is elgondolkodtunk. Első megszokásból valami rendes méretű 5 személyesen ment az agyalás: a két nagyobb fiam is 185+ cm. Aztán végiggondoltuk, hogy az esetek 90%-ában egyedül fogok benne ülni, legyen még +8% a feleségemmel vagy egy kisebb kölökkel együtt. A maradék évi 1-2 alkalomra meg kibírják hátul, amekkora távolságot az akku enged. Az összes nyaralós-szállítós (sok cucc, bringa, kisbútor, építőanyag stb.) útra meg ott a másik autó, vagy kölcsönzünk egy kisbuszt.
A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... egy X5-ös felé. Beugrottam, és hiába húztam a kézit, az ugye egy óra, mire betekeri magát. Végül a helyére ért a lábam is, és a rendes fékkel meg tudtam állni. Vagy legutóbb nem indult el a járgány, mert hogy kézifék hiba. (Az indítóakkut kellett cserélni. Utána meg a motorvezérlő elektronikát.)
Szóval felüdülés, hogy akkor fog és akkor old, amikor húzom/nyomom. Éljenek a fapados autók!Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites.
Na ezek azok, amiket általában nem írnak le a tesztekben.A méret lehet csalóka, sokat számít a konkrét típusnál a konkrét sofőr magassága. Mert ami másnak tök jó, ott nálam az A oszlop teljesen kitakarta a szokásos ívű bal kanyarokat. Meg van, amiből egyszerűen jól ki lehet látni a parkoláshoz, és van, amiből meg nem.
Nemtom, nekem a jelenlegi hibriden van vonóhorog. Az igaz viszont, hogy elég kis vontatható tömegre van minősítés. (Ekkora össztömeghez egy sima benzines SUV-ot négyszer ekkorával hirdetnek.) Mondjuk bringa szállításhoz épp tök mindegy.
#1076: Én is hívtam ma a Schillert. Az egyik weblapjuk szerint nyitva vannak szombaton, a másik szerint nincsenek. A vezetékesen nem is értem el az értékesítőt, csak a mobilján - a háttérzajok alapján nem a szalonban volt, hanem otthon.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1084 üzenetére
Ja igen, ezt is neztem hogy Daciahoz odairtak hogy _toluk_ (partnertol) "kell" venni a wallbox-ot. wtf??? Most vagy szabvanyos es tudok a kereskedelmi helyeken tolteni, vagy nem. Miert ne lenne jo egy (akar mar meglevo) sima wallbox? Ez is kerdesem lett volna, ha nyitva vannak... eh de bosszant ez a felesleges ut, kicsit elment tole a kedvem, meloidoben meg ritkan erek ra.
-
Füleske
addikt
válasz joghurt #1084 üzenetére
A gyári Type 2 kábelek az autóhoz általában kicsit vagy nagyon túlárazottak. A 100 még csak kicsit, van ahol 160-180 is lehet. Ha nem az autóhoz adják (20 milliós autó alatt ez ritka) akkor érdemesebb máshol megvenni.
"A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... "
A mostaniakban van hill control vagy hasonló néven erre okosság, szóval nem gurul el.[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Egyébként az alap Wallbox (fali töltődoboz) sem egy nagy varázslat. Leegyszerüsítve: egy ellenállás "megmondja" ennyi a max. áram. A Walbox-ban található pici elektronika pedig behúz egy relét ha ez a max. áram mindkét oldalnak elfogadható:
[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
A HVG-n jelent meg egy teszt a Daciaról. Ha nekem kicsit mások is a szempontjaim, vannak benne elgondolkodtató dolgok.
A kérdésedre szerintem nem fog tudni érdemben válaszolni az értékesítő. Vagy mert eladni akar (és akkor természetesen mindennel kompatibilis), vagy mert hülye (és "ha ezt írják, akkor úgy van").
A tej élet, erő, egészség.
-
stickermajom
addikt
Na ezek nagy részére az értékesítő sem fog tudni válaszolni. Ők sem igazán látták még az autót, jobban jársz, ha személyesen megnyomkodod. Nálam például a sima háztartási töltőre is azt mondta az feláras, szóval inkább magam néztem meg mindent.
Vonószem amúgy van, töltés várható befejezését írja a kijelzőn, a type2-t reteszeli zárásra. Akku nem temperált, az inverter és a motor viszont igen. A dugó kialakítása alapján nincs más, csak 1f töltés 32A-ig, illetve felárért a DC.
A menüt jobban nem nyomkodtam, majd jövő héten remélhetőleg.
Ha jól tudom 10kW-s visszatermelést tud csak, szóval nem ment a dodzsem mód, mint az i3-ban és állítani sem lehetett. Viszont szépen épült fel, nem olyan mint édesanyám Swiftje, ami ránt egy jó nagyot mikor rekuperál és akkor is mikor elengedi teli akksinál.Szerk.: Bocs, nincs vonószem előkészítés hátul.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #1088 üzenetére
Nem is szobeli valaszt kerek, hanem irasbeli nyomat barminek ;-) Nem vagyok konnyen kezelheto ugyfel egy rabeszelogepnek, ellenben egy ertelmes es informaciokkal biro embertol szivesen veszek termeket. Jo, a wallbox epp nem kritikus, mert nyilvan mukodnie kell, de azert ha nem reklamban hanem szerzodesben csillagozza oda az ma'r ga'z [epp ezert ketlem h bevallalja].
Cikket koszi, mindjart nezem. -
axioma
veterán
válasz stickermajom #1089 üzenetére
Koszonom az infokat! Type-II ha a falbol kihuzod es toltoaram elmegy, akkor is reteszben marad? Meddig, ajtonyitasig? Inkabb kislakat a fejre amiben megbizom, ha olyan, v ami nalunk van [ezt a lyukat nem tudtuk me'g] hogy vekony mua. bevonatos acelsodronnyal a kocsi belsejehez rogzitve. Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat, azt a type-I tudja, nem? Mind1 persze.
Nem egypedalos az ion sem, de fekez [visszatermel] elengedesre. Fura, mert abban nincs tempomat, ott varnam h szabadonfut, amperaban van, ott kevesbe fontosnak latszik, de nalunk pont jol jott ki h mindketten azt vezetjuk amelyik jobban tetsz;-) Egyiknel se erezni az atmenetet, jo tudni h ez se trivialis, ez meg nekem uj info.Ertekesito viszont tudja mar mit talal meg az adatlapok melyiken. Amugy ja, lehet hogy megnezzuk, ha ossze tudok szervezni idopontot.
Vontatast elore ertettem, engem tudnak-e huzni vagy csak trailer mert eddig markakepviselo [ampera, leaf, meg talan zoe is] csak trailerrel ha mindossze lemerult akkor is allaspontot kepviselt. A valosagban az amperanak van vonoszeme, csomagtartoban es betekerendo, kerult sajna elo. -
wassermann
addikt
"Amugy 1f32A fura kicsit h miert type-II aljzat"
Tudja az 1 fázist is! A fenti áramkör akkor úgy módosul, hogy csak a legfölső vízszintes L1 és a két alsó, a lenti kék N, és a legalsó védőföld megy át a relén a csatlakozóra. A rajzon látszik, hogy az elektronika táplálása is az L1 és az N, tehát egyetlen fázisról is megy
-
wassermann
addikt
válasz wassermann #1094 üzenetére
Illetve a fali doboz vagy töltő simán kapcsolhatja mind a 3 fázist, legfeljebb a kocsihoz csak 1 jut el, mert 1fázis van bekötve a kocsi oldalán csak.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz berbatov2 #1082 üzenetére
Nem, ezek olcsók, mert nem kell semmi a bekötéshez. Az olcsókban nincs se fi relé, se túláramvédelem, amit meg kell vegyél mellé
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz wassermann #1094 üzenetére
Nyilvan, csak nem ertem minek, ha egy egyszerubbe belefer. Bar fura az a 6.6kW (30A), 7.2 szokott lenni 1x32A eseten a reklam.
-
Kovács86
junior tag
Sziasztok!
Kerék-agy-motorokat hol találok (...gondolom Kínában ) ?
...esetleg itthon?...és: a megadott teljesítmény a maximális, vagy a tartós lesz?
Ha a tartós teljesítmény, akkor a maximális mennyivel szokott több lenni (mert hálózati elektromos motoroknál induláskor a többszörösét adja le)....előre is:
U.i: 30-100LE/25-75kW között kb.
[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
Két oka lehet miért van visszafogva a töltés 6,6kW-ra.
Az első, hogy más fogyasztók is működhessenek még otthon a házban mialatt a kocsit töltik. A másik, az akkucellák töltés alatti melegedése. Ha a kocsiban lévő töltőelektronika visszafogja a töltöáramot, a cellák kevésbé melegednek, nincs cella öregedés -
stickermajom
addikt
A másik oldal fixen az oszlopon volt, nem tudtam kihúzni. Ennyire viszik amúgy ezeket a kábeleket?
Elöl ott volt a vonószem takaró, illetve mikor kerestem a házi töltőt megtaláltam a vonószemet a csomagtartóban, szóval szerintem vontatható, de a kezelésit nem láttam.
Az árlistában szerepel a 7,4kW töltésre a várható idő, nem tudom a 6,6-ot mire írták.
Új hozzászólás Aktív témák
- VPN topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Facebook és Messenger
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- További aktív témák...