Új hozzászólás Aktív témák
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1599 üzenetére
Hát most megfogtál. Se teslafan nem vagyok, de olyan sem, aki városi legendákra alapoz. Bocs de süt a hozzászólásodból a tesla ellenesség. Egyébként melyik modell van neked?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1602 üzenetére
Na látod, átmentél agresszívbe egy egyszerű kérdés után. No tárgyilagosság, no tudás, no tapasztalat. De semmi probléma, erre számoltam pontosan
A vallási nézete meg mindenkinek magánügye.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1599 üzenetére
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz stickermajom #1598 üzenetére
Én is főleg ezt hiányolom.
Van autóm, "ráér", csak ne nézzenek hülyének.Persze örülnék ha meglenne mihamarabb, meg azért volt olyan is aki elhitte nekik és eladta a másik autót, lejárt a lízing a másikon, stb.
Szerviz pár hete megnyílt (még ha csak a dunaautón belül is), na meg így közel 2 év után még mindig covidra fogni dolgokat elég nevetséges, mintha valami váratlan akadály lenne, amire nem számítottak
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #1604 üzenetére
Igen, egy szinttel feletted van az én barlangom. LOL
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
martonz
csendes tag
^^^^ a stílus maga az ember...
Nem tartok mérvadónak olyan véleményeket egy termékről, olyanoktól, akik nem használják azt. Az "olvastam", "közismert", "apám volt szobatársának unokaöccse" szintén nulla értékű.
Ha valakinek nem tetszik egy cég, egy terméke, az image-e ÉS zéró saját tapasztalata van, akkor miért kell egy fórumon olyanokat írni, aminek semmi alapja nincs? Nem kell válaszolni, költői a kérdés.Március óta vezetek egy fremonti gyártású M3 SR+-t, pár problémám van vele, ahogy le is írtam az autómról készült villanyautosok.hu cikke alatti kommentekben. Nincs mindenkinek tökéletes termék, nincs hibátlan autó. A kérdés csak az, hogy tudsz-e együtt élni ezekkel. Nekem nem volt kérdés, hogy az autó pozitívumai messze feledtetik a negatívumokat. Ennek ellenére nem írom ide a fórumra azt, hogy ez a legjobb villanyautó, mert másnak más szempontok fontosak.
A magyar "kirendeltség" és szerviz még gyerekcipőben jár, ezen túl kell lépni. Majd felnőnek a feladathoz. Én úgy rendeltem az autót, hogy a legközelebbi szerviz még jó ideig nem lesz nálunk, vállalva az esetleges macerát, ami ezzel jár.
Igen, engem is idegesítene, hogy megrendeltem egy autót és nem kapom meg azonnal, sőt, pár hónapon belül se. Bízom benne, hogy idővel megkapja mindenki és boldog lesz vele.
Ez egy értelmes fórum, ne hagyjuk, hogy különféle fotelszakértők mocsárrá változtassák.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz martonz #1608 üzenetére
"Nem tartok mérvadónak olyan véleményeket egy termékről, olyanoktól, akik nem használják azt"
Hat, ez eleg nagy korlatoltsag. A vilag tele van informacioval, cikkekkel, videokkal, tesztekkel, forumokkal, ahonnan eleg sok, megbizhato informaciot ossze lehet szedni. Valojaban az a valaki, aki hasznal egy darab autot a sajat kis mikrokozmoszaban es hasznalati profiljaban, de amugy nem gyujt informaciot mashonnan, SOKKAL kevesebbet tud a temarol, mint aki folyamatosan informalodik.
Ezert meglehetosen hulyeseg a "van ilyen autod? Nincs? Akkor amit mondasz csakis hazugsag/hulyeseg/ragalom stb." lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #1609 üzenetére
Ezek az önjelölt fotelszakértők jellemzői. A neten a helyzet a következő:
- 1000 tulaj aki problémát észlelt, közül kb 800 kiírja a fórumba hogy szarateszla
- 100.000 tulaj aki nem találkozott problémával, közül 20 veszi a fáradságot és leírja, mindenszupiszuperEbből Te fotelszakértő megállapítod, szarateszla, gratulálok, lapozzunk...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
sasa134
addikt
Nagy szerencse, hogy vannak objektív mérőszámok, amik leírják egy termék megbízhatóságát. Gond az, hogy az OEM-ek ezeket érzékenyen kezelik, nagyon ritkán kerülnek publikálásra. Azért különböző forrásokból, survey-ekből lehet következtetni arra, hogy milyen a reliability index-e egy autónak, tehát a garanciális időn belül, mire lehet nagyjából számítani. Nem fogunk 3-6-12 MIS (montss in service) R/1000 számokat látni, de vannak indikátorok ami alapján lehet tájékozódni. Ezen felül, az USA törvényben írja elő a safety jellegű problámák dokumentálását és lekövethetőségét. Az USA Department of Transporation odalán megtalálhatók ezek az infók, köztük pl a Model3-ra vonatkozók is.
[National Highway Traffic Safety Administration]
itt látható, hogy 5 pontból 5 a safety ratingje, eddig a 2020-as modellre 2 visszahvás volt (első biztonsági öv csatlakozás a B-oszlophoz, illetve féknyereg csavar kilazulás) és 59 hivatalos complaint. Mindegyik complaint report egyenként elolvasható, hol, mikor, mi volt a gond az autóval. Ezt az USA-ban törvény írja elő.
2018-ban 167 complaint, 2019-ben 99, tehát a trend egyértelműen javul.
Jelenleg a friss complaintek:
első szélvédő berepedés, váratlan gyorsítás, elektromos probléma, légzsák,belső világítás, kilincs,kormánymű gondok, fék problémaUgyanezen oldalon kereshetünk más típusokra, modellekre, érdekes olvasgatni (pl a Model X-et mennyi probléma sújtja),
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
Shadowbull
addikt
Nyilvan a tesla egyhazzal nem lehet vitatkozni, ok csapatostul rohannak le mindenkit, aki nincs derekig Musk hatsojaban.
A tobbieknek viszont nagyon is erdemes informaciokat gyujteni a valo vilagbol, mert kulonben konnyen csalodas lehet a vege, sot, egy meglehetosen draga csalodas.
Tipikus pelda az Autopilot, es annak az egekig magasztalasa. A teslafan egyhazban alapvetes, hogy az a vilag legjobbja, mindenben is sokkal jobb mint barmelyik mas auto hasonlo rendszere, aztan aki latott mar mast is az tudja hogy ez sajnos nem igaz (fantomfekezesek, egyszeru tablafelismeres hianya, navigacio koztes cel megadas nelkul, a folyamatos bimbammolas, varatlan es veszelyes manoverek stb). De lehet mondani a kenyelmet, a zajszintet, az LG akkukkal valo szivast, es persze ott az altalanos gyartasi minoseg, a rengeteg meghibasodas, es az ezekre valo reakcio (Model S/X feltengely problema, MCU chip, es a tobbi).
Ehhez jon az hogy lesz Magyarorszagon egy darab szerviz, viszonylag konnyen lathato mi lesz ott es milyen gyorsan fognak torodni a problemakkal.
Nyilvan az egy teljesen legitim velemeny, hogy a fentiek ellenere valaki Teslat valaszt, mert o azt tartja a szamara legjobbnak. Csak a tenyeket nem erdemes tagadni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Csukott szemmel nem érdemes a világban járni, ebben igazad van, ám én mégis a személyes tapasztalat elé teszem a netről okosodást három egyszerű ok miatt.
(márka nélkül)1. A tesztelők sokszor csak nagyon rövid időre kapják meg az autókat, torzított felszereltséggel, így amit mondanak max első benyomásnak felfogható.
2. Nagyon kevesen értenek funkciókhoz, a legtöbb hiba szimplán user error. Mégis szar a kocsi mert …3. Aki elégedett -és nem hívő- ritkán irogat, ellenben aki csalódott/flusztrált/elégedetlen többször is. Ez is torzít nem kicsit.
Ha valamiben nem vagy biztos próbáld ki saját magad. Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. Ha erre nincs lehetőség akkor olyan embereknek érdemes kérdéseket feltenni akik napi szinten használják az autót. A fanatizmus is egyfajta visszajelzés
(Tomato alaplapot, vagy Codegen tápot se halottam isteni még senkit ) -
tuzpenge
őstag
Direkt új hsz-ben írom.
A tesla az elektromos autózásban és a hozzá tartozó szoftverben úttörő.
Ez tény, ezen kár is vitatkozni. Maga mint autógyár még korai stádiumban van, és nem is szabad egy audihoz, mercihez, VW-hez hasonlítani, de még egy hyundai-hoz sem. Az ár ami egy teslához köthető megint megkérdőjelezhető, de elég sokmindent nyújt azért a konkurenciához képest is (nem a minőségről beszélek). Szerintem itt senki nincs Musk hátsójában derékig (legalábbis nem olvastam itt ilyet), de ezt a szálat folytatva, aki szidja őt nekem mindig a keserű a szőlő érzés jut eszembe. Musk-ra sokmindent lehet mondani, de hogy hülye lenne azt még véletlen se (sőt szerintem egy zseni, mondom ezt úgy hogy se Tesla, se Musk fanatikus nem vagyok). Az autopilot meg egy játék még csak erre külön fel is hívják a figyelmet, hogy nem szabad csak arra alapozva közlekedni. Én remélem, hogy soha nem is jön el az önvezető autók ideje....Az akkukkal meg minden más gyártó is szív ha a beszállító elront valamit, szóval ez se Tesla specifikus.
Maga a Tesla kommunikációja, vagyis nem kommunikációja az viszont tényleg bicskanyitogató.
Ui: én se vennék annyi pénzért teslát amennyiért árulják, sokkal inkább egy ioniq 5-öt...ˣ
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #1614 üzenetére
Ez az egyik oldal. Mi a masik? Marmint ha alternativat akar valaki. Ismerosom bmw-ket vett, ujonnan [azok fustosek voltak], nem az also szegmensbol pl. 3 eve 21M-ert. Arra ne tudd meg mennyit panaszkodott [konyekig gazolva az infoban, szervizszintu szoftverrel, stb.], meg hogy kezeltek a szervizben [elment akire azt mondtak varjon...] Es me'g mindig azt mondta jobbat nem tudna valasztani.
-
sasa134
addikt
válasz Shadowbull #1615 üzenetére
Lehet, de a JD Power vevői elégedettséget mér, persze erre definiált kritériumrendszerben, de ezért önállóan nem, csak összehasonlítási alapnak szolgálhat. Ha megnézed, kihozták, hogy az USA-ban 33 autótípus közül 30. a Tesla Model 3 (2020), 122 "hibát" vagy "hiányosságot" jeleztek átlagosan 100 autóraa tulajdonosok de a No1. Lexus esetén is 81-et, a második helyezett Porschénál meg 100at.Ez rengeteg.
Ez azért fontos, mert nyilván ez nem azt jelenti, hogy 100 Lexusból 81 tönkrement volna (a garanciális időn belül). De ugyanezen JD Power megmérte ugyanolyan kritériumok alapján a Model 3-at a kínai piacon, ahol meg az egyik legjobb eredményt érte el.
Tehát ebből is látszik, a vevői értékelések pl. kultúránként is jelentősen eltérnek, van akit zavar egy nyöszörgő kesztyűtartó, valaki meg észre sem veszi - de nekem egy autó megbízhatóságát nem ez jelenti, hanem az, hogy hányszor áll meg velem, illetve meg akar-e ölni a 2 gyerekemmel a hátsó ülésen. Erre a JD Power-féle felmérések nem igazán adnak választ.Az OEM-eknek abszolút naprakész adataik vannak a warrantyról, modellekre lebontva, országonként, régióként, pontosan tudják, hogy melyik autó mennyi km-rel milyen hibakóddal ment/vitték szervízbe, volt-e javítva, hányszor indították el, mekkora távokat ment, stb stb.
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
Shadowbull
addikt
A szemelyes tapasztalat nyilvan segit, de szerintem akkor sem az altalanos jellegu kijelentesekben, hanem abban hogy a te szamodra megfelel-e az az adott auto vagy nem. Azert nem sok olyan maganember szaladgal a vilagban, aki mondjuk rendszeresen vezet kulonfele gyartok kulonfele termekeit, es hitelesen es megbizhatoan meg tudja mondani hogy pl. egy Model 3 valoban hozza-e a hasonlo aron kinalt konkurencia szinvonalat vagy nem.
1. Igaz, ezert a szamomra relevansak azok akik hosszabb idore kapjak meg az autokat. Ilyen pl. Handras, akinek ugyan van egy enyhe ferdulese a Tesla iranyaba, de ettol fuggetlenul viszonylag objektiv, es van alkalma autokat hosszabb ideig tesztelni. De vannak ilyenek kulfoldon is.
2. Reszben jogos, en szemely szerint errol azt gondolom hogy ha egy rendszer vagy funkcio nem mukodik intuitivan, akkor ott mar nehany kerdes felmerul.
3. Ez is igaz." Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. "
Valoban, sajat hasznalatra, sajat donteshez ez elengedhetetlen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz tuzpenge #1617 üzenetére
"A tesla az elektromos autózásban és a hozzá tartozó szoftverben úttörő. Ez tény, ezen kár is vitatkozni. "
Hat, ezen is lehet vitatkozni, bar ez tenyleg messzire vezet.
"nem is szabad egy audihoz, mercihez, VW-hez hasonlítani, de még egy hyundai-hoz sem"
Mar miert ne lenne szabad? Nemhogy szabad, de egyenesen kotelezo. Nekem mint fogyasztonak alapveto erdekem megnezni hogy mit kapok a (nem keves) penzemert.
" Az autopilot meg egy játék "
Nem kellene keverni az FSD-vel. A Tesla Autopilotnak hivja a sima savtarto automatikajat, en arra gondoltam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz tuzpenge #1617 üzenetére
Ioniq5-ön néha elgondolkodtam. Utoljára ma, a mostani helyzet miatt. Ifka támogatásom megvan, még át tudnám másik kereskedőhöz/autóra cserélni. De nincs mire.
Ami Ioniq5-öt kapnék azonos áron (M3 SR+) az nekem kevés.
-akku kb ugyanakkora, fogyasztása viszont jóval nagyobb
-teljesítményben fele annyi
-vezetéstámogató rendszerekben elmarad (és nem lehet pluszban megvenni mint Teslánál), nem hogy FSD, egy holttér figyelő sincs a fapadosban.
-nincs üvegtető, első parkoló radar, bőrkárpit, elektromos ülésállítás, vezetéknélküli telefontöltő, hőszivattyú, akku fűtés, elektromos csomagtér ajtó, ülés fűtés, kormány fűtés
-nincs SUC hálózat
-gyengébb fedélzeti softwarePersze ezekből nem mind létkérdés és van amit el lehet engedni, de "annyi pénzért"...
Felextrázva meg annyiba kerül mint M3 LR, ahol az így megint előnybe kerül.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz martonz #1624 üzenetére
B opció az lenne, hogy IFKA támogatást kukázom és veszek egy SR+-t valamelyik németáfatrükköző nepper cégtől, ami itt van pár hét alatt.
De itt a Leaf, nem sürget semmi (csak a birtoklási vágyam), kivárom egyelőre.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz tuzpenge #1628 üzenetére
Tesláknál szinte nincs extra, alapból benne van minden.
Külső-belső szín és felni választható.
M3 esetén a nagyobb akkus verzióban van 1-2 plusz (ködlámpa, prémium hifi, hátsó ülésfűtés).Alap SR+-nál ami pluszban elérhető, azt online lehet aktiválni/megvenni (hátsó ülésfűtés, EAP, FSD), így utólag bármikor elérhető, nem növeli az alap árat így nem esik ki a támogatásból emiatt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Próbáltam minden csatornán hangot adni az érzéseimnek.
Most hívott a store manager, hogy kicsit messzire mentem és az usa főnöknek nem kellett volna írnom de holnap már kapok alvázszámot és hamar lesz autó és az nem igaz hogy csak 10-20 db lesz.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
martonz
csendes tag
Péntek reggel fut be Koper kikötőjébe az Arabian Sea, rajta ~3.500 db M3 és MY.
Bizakodhatsz, hogy a Tied is köztük lesz.[ Szerkesztve ]
-
martonz
csendes tag
Még egy saját gondolat a hazánkba érkező (vagy éppen nem érkező) Tesla szállítmányokhoz.
(Ez mind feltételezés, semmi belsős, vagy bizalmas infóm nincs.)
Ahogy közeledett a hivatalos magyar nyitás ideje több csatornán is kiszivárgott a híresztelés, hogy újra lesz állami pályázat. A Tesla harapófogóba került, mert nem tudta senki pontosan, hogy milyen összeghatárig lesz a támogatás, így az árazást úgy határozták meg, hogy az SR+ biztosan beleférjen a pletykált 15 milliós keretbe. Ezzel az árral Európában az egyik legolcsóbb ország lettünk. Aki közelebbről követi a céget nem igazán gondolta, hogy 17 alá sikerül árazni, figyelembe véve a világrekorder 27%-os áfát. Meg is lett az eredménye az árazásnak és a pár óra alatt kimerülő pályázati keretnek: több száz megrendelés futott be. Áldásos állapot, gondolhatnánk. Azonban a cég továbbra sem karitatív szervezet, profitmaximalizálásra törekszik. Legyártja az autót Kínában, majd utaztatja 2 héten át Európába (hacsak kézifékes fordulót nem csinál egy konténerszállító a szuezi-csatornában), aztán átadja a megrendelőnek és mindenki boldog. De sokkal több a megrendelés, mint amennyit át tudnak hajózni. Akkor hol is adják át az autót? Te hol adnád el ugyanazt? Nem törekednél arra, hogy ott add át, ahol többet is kérhetsz érte? Csak egy példa: Dániában az SR+ 19.5 millió forintnyi korona (25% áfás bruttó ár). Ráadásul az utolsó hajót leszámítva mind Belgiumban, Angliában, Németországban, vagy Norvégiában kötött ki. Onnan még trélerezni kellene ide, ami szintén nem kevés pénz (és idő). Szóval úgy vélem, hogy ezzel a "olcsó" magyar árral túl alacsonyra tették a mércét az európai viszonylatban, mert nem akartak lemaradni a magyar állami támogatási játékról. Azóta meg nem emelték, mert be lett lengetve, hogy jön újabb kör, ami persze nem jött és valószínűleg nem is lesz már idén. Nem véletlenül kezdték a szlovén Koperbe érkeztetni pár hajót. Onnan egyszerűbb lesz kelet és dél Európát ellátni, plusz az olaszokat. Szóval még jó ideig lesz, aki később kapja meg az autóját, mint szeretné.
Ez persze nem mentegetés, sok esetben a cég kommunikációja valóban csapnivaló. Viszont kötve hiszem, hogy ez a hazai csapat miatt lenne. Egyszerűen annyi autó jön ide, amit a központban egy excel táblában megálmodik valaki abba a cellába, ami hazánkhoz tartozik. -
WiZARD
addikt
válasz martonz #1633 üzenetére
A dán árat nem biztos hogy hasonlítani kell a magyarral, vagy bármi mással, ott ha jól rémlik van valami extra rohadt magas adó, szóval nem a Teslanál landol a különbözet.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Daniaban extra magas adok vannak, plusz nincs semmifele tamogatas az EVkre. Ennek az az eredmenye, hogy Nemetorszagban tomegesen jatszak el az emberek, hogy megvesznek egy Model 3at, megigenylik ra a nemet 6e euros allami tamogatast, aztan 6 honap mulva eladjak hasznaltan egy neppernek ugyanannyiert amennyiert vettek es mar veszik is a kovetkezot. Ez a o szempontjukbol nullas jatek. A nepperek meg tomegesen hordjak Daniaba (meg tan Svedorszagba is) a 6 honapos Teslakat.
Daniaban egy SR+ 400e korona, ami 54e euro. Nemetorszagban meg allami tamogatassal el tudod hozni ugyanazt az autot 36e euroert....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #1635 üzenetére
Erre játszanak a magyar
neppereknem hivatalos tesla kereskedő cégek is. Ezért hozzák német rendszámmal az autókat. Meg ők talán még áfával is ügyeskednek...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Ma jart le az elso i4 tesztek embargoja, ki is kerultek az elso videok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #1637 üzenetére
Nem vagyok bmw fan, és nem szeretem a lapos autókat sem....
De ez nagyon bejönElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
nagyúr
válasz Shadowbull #1637 üzenetére
Első autónak látszó elektromos bmw az i3 nekem nagyon nem tetszett, az i8 ufó, de ez egészen emberire sikerült
-
Shadowbull
addikt
Volt szerencsém vezetni pár hete, tényleg nem rossz. Mondjuk nekem EVben olyan nagy összehasonlítási alapom nincs.
Nekem akkor lenne érdekes ha ennek a kisebbik hajtáslánca (4O) bekerülne egy kombi 3as kaszniba. Azon lehet el is gondolkodnék. Az iX3 se rossz az tulajdonképpen ez a konfig, csak X3 ruhában. Csak hát buzi drága.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #1640 üzenetére
nekem az ix3 és i4 is bejön... csak lenne 20-30 cm-rel rövidebb ... 460-ig jó a garázs
-
opr
veterán
Udv!
Vegul a vegere ertem a gondolkodasnak, leirom, mi lett a dontes es miert, hatha valakit erdekel. Elore szolok, hogy rengeteg abszolut szubjektiv es/vagy szemelyes jellegu preferencia lesz benne, de nem fogom minden esetben irogatni, hogy szamomra, szerintem, stb, szoval legyszives ilyen szemmel olvassatok. Aki erre nem kepes, az inkabb csak lapozzon, ugyis csak fel fogja huzni magat.Paran tudjak itt, hogy En is agyaltam elektromos auton, akar ujon, akar hasznaltan.
Meg paran tudjak, hogy mennyire nem trivialis modon veszek barmit (laptopvasarlasom 4 eve huzodik, mert nincs szerintem normalis a piacon ).Szoval, nalam a folyamat ugy nez ki, hogy eldontok szamomra fontos szempontokat, aztan megnezem, milyen termekek tudjak azt teljesiteni. Fontos, hogy arat itt meg nem nezunk, mert ha a vegen az jon ki, hogy tul draga amit akarok, akkor semmi gond, varakozo allaspontra helyezem magam, par ev mulva visszaterunk ra, hatha addigra megfizetheto lesz.
Elsore a design-al se foglalkozunk, se kivul, se belul. Amelyik autok ezeken atmennek, azok jutnak a kovetkezo korbe, amikor is megnezem az arakat. Ha van olyan, ami belefer a budzsebe, akkor elmegyek jol letaperolni, elviszem tesztvezetni. Azok, amik ezeken is atmennek, azokbol berelunk egy-egy peldanyt egy-egy kirandulashoz 1-1 hetre, megnezzuk, elni milyen benne. En nem 2, de meg nem is 5 evre veszek autot, ha uj autot veszek, az 10 evig kell birja.Szamomra amik fontosak voltak:
- Valos autopalya tempo (gps szerinti 130) mellett minimum 300km egy toltessel, lehetoleg ugy, hogy 10-90% kozott marad az akku.
- Maximum 10p/100km toltes, tehat 300km-enkent eleg legyen fel orara megallni.
- Csend. Paran itt ismernek, tudjatok, hogy a lexust is elsosorban azert szeretem, mert csendes. Autopalya tempo mellett is lehet szepen halkan is beszelgetni.
- Akusztika: Ez alatt azt ertem, hogy elso-hatso sor kommunikacio. Ne kelljen uvolteni, hogy hatul halljon a gyerek, de azert nem art, ha tudunk halkan beszelgetni elol, O meg tud aludni hosszu utak alatt, ha ugy van.
- Jo hifi: Nem dubogos nagymelynyomos ghettoblaster borzalom, hanem JO. Fontos, hogy lehessen olyat csinalni, hogy csak az elol uloknek szoljon es akkor is szoljon elfogadhatoan.
- Elektromosan mozgathato, allithato derektamaszos, memorias ulesek
- Futheto ES hutheto ulesek
- Hutheto es normalis meretu kesztyutarto (Ezen ki vagyok akadva mennyire ritka. Bakker, 2001-es pug 307 mar siman tudta...)
- Tolatokamera, bonusz, ha 360 fokos, hatalmas bonusz, ha tud olyat, hogy ha rukvercbe rakom, akkor lebillenti a tukroket is, hogy lassam a padkat (hihetetlen, hogy 2021-ben ez mennyire nem trivialis, meg sokszor full extras autokban sem)
- Barmilyen mennyisegu zorej/nyoszorges/nyekerges/rezges egy uj autotol abszolut elfogadhatatlan. Mindegy, milyen fos az ut. Lexusnak ment 20 eve is, akkor mehet masnak is ma is.Es akkor amin elhasalt a kb mindenki :
A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik, gombon baszkuralos menuben turkalas nem jatszik, autoval "beszelgetes" nem jatszik. Ez utobbi amugy annyira nem, hogy nem elvaras, de hatalmas bonusz, ha ki lehet kapcsolni a gecibe.
- Ablaktorlo
- Vilagitas
- Klima homerseklet
- Kulso/belso levegokeringetesDesign:
- Belul jo minosegu bornek kell lennie, ilyen hulye felbor megoldasok meg stb nem erdekelnek
- Zongoralakk kizaro tenyezo, barmilyen mennyisegben. Kiveve, ha van valamiNos, sajnos az lett a dolog vege, hogy meg marad a benzinzabalo, minimum 5 evig.
A probakorig el sem jutottam.Nagyon tetszenek az elektromos autok, de hogy miert kell mindegyikben eroltetni azt, hogy ahhoz, hogy egy teljesen alap dolgot meg tudjak csinalni le kell nyomni egy fel kor tetrist egy tableten, azt nem ertem. Milyen dolog mar, hogy ahhoz, hogy gyorsan be tudjam kapcsolni az ablaktorlot, mert NEM LATOK, beszelgetni kell az autoval. Az automata rendszerek persze, so-so mukodnek, de nem bizom bennuk annyira, hogy az egesz csalad eletet rabizzam.
Vegul volt egy-ket tipus, ami annak ellenere is nagyon tetszett, hogy par dolgon erosen elhasalt, ugyhogy neztem tovabb a teszteket folyamatosan, magyar, angol, nemet, spanyol nyelven, es a kovetkezo derult ki:
- Ami nem tesla, az jelenleg a TOLTOHALOZAT siralmas allapota miatt hasznalhatatlan hoszabb utra gyerekkel. 10 hosszutavu tesztbol legalabb 8-ban megszivjak nem mukodo toltokkel, fos applikaciokkal, stb-vel, illetve olyan teszt is volt, ahol kb az egi gondoskodas mentette meg a csavot attol, hogy trailert kelljen hivni, pedig direkt ugy tervezett, hogy 2 toltopont is legyen az utban, amikrol mindrol azt mondtak az appok is, meg az auto (Taycan) is, hogy fasza. Egyik se mukodott, csavo meg ott allt "kilogo fasszal" a meregdraga autoval.
- A tesla meg kiesik ezer egyeb dolog miatt, pedig nagyon tetszene, de mar olyan dolgokat is kijelzore raktak, amik miatt En forgalomba se engednem oket. Az uj model S kormanya plane no comment, ha beledoglok se ertem, azt hogy engedhettek ki az utakra, konkretan eletveszelyesnek gondolom. Jo, hogy nem kurzormozgato nyilakra csereltek a kormanyt, az meg kevesebbet takar ki az n-edik hatalmas tabletbol.Vegul amugy az Audi e-tron, a Kia EV6/Hyundai Ioniq 5 maradt a szorasban.Ezek annyira tetszenek, hogy lehet igy is el fogok csabulni es elviszem oket egy korre, de felek, hogy vegul megvennem, annyira tetszenenek, de ahogy a toltohalozat jelenleg all, ez hatalmas hiba lenne.
BMW mar pont kiesett, kesobb jott, mint vegeztem a borzevel, de a toltohalozat ramaty allpota ot is sujtja, ugyhogy mindegy is. Ettol fuggetlenul a tesztet meg fogom nezni, mert erdekel.
Gondolkodtam azon is, hogy legyen hybrid a dologbol, az tokeletes kompromisszum, de 10-15 evre nem akarok meg benzinzabalot, es ha oszintek akarunk lenni, tokeletesen mukodik a mostani is, masik benzinesre cserelni baromsag, ertelmetlen penzegetes lenne. Ugyhogy sajnalom nagyon, de az lett a konkluzio, hogy 5 ev mulva ujravizsgaljuk a helyzetet, akkor mar azzal fogom kezdeni, hogy az EU/UK toltohalozat allapotat nezem elsosorban. Addig maradok bunko benzinpofekelo, ez van.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik
Az idő nem neked dolgozik. Megszoksz, vagy megszöksz. Fél év Teslás múlttal hányingerrel nézek a gombokra a másik autómban, annyival kényelmesebb az érintő.
Például mennyivel jobb, és észszerűbb megoldás az ablaktörlőre az, hogy automata (kijelzőn állítható, ha valamiért nagyon muszáj), de gombnyomásra töröl egyet, és nem megy ki automata állásból. Szemben az évtizedes marhasággal, hogy csak úgy tudsz törölni egyet, ha kiszeded automatából, majd visszafelé keresgélheted, hogy újra megtaláld az automata állást. Ha forgalomban elvéted, és offon marad, nézel bambán, hogy "most már megint miért nem töröl".
A fényszóró menüből kijelzőn állítható ugyan, de minek, inkább csak szerviz funkció. Teljesen automata a 100%-ban használt állás. Fél év használat alatt egyszer sem nyúltam hozzá, mindig jól működik.
A keringtetés állítása szintén automata, nem is emlékszem mikor kapcsoltam utoljára kézzel. Mindig eltalálja. Ebben a hónapban még tuti nem nyúltam hozzá. A gomberdős autómon állandóan nyomkodni kell, mert vagy büdös van, vagy párás. De a nyomkodás egy oltári szívás az automatáshoz képest, mert mindig csak akkor jut eszembe kapcsolni, amikor már érzem, hogy késő volt.
Klíma hőmérséklet egy ugyanolyan érintés a kijelzőn, mintha egy gombot nyomnál. Mi a különbség a kijelző egy területe, és a középkonzol gomberdejének egy területe között? Meg kell nyomni, és kész. A kijelző annyiból jobb, hogy sokkal jobban elérhető, közelebb van, sokkal rövidebb, kényelmesebb mozdulat, mint gombokat matatni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
opr
veterán
Tudom, gyakorlatilag elavult vagyok.
Viszont az van, hogy ha alapfunkció kezelése nem abszolválható a nélkül, hogy levegyem a szemem az útról, akkor az szerintem balesetveszélyes. És a biztonság konkrétan a legfontosabb szempont, bármi másnál mérföldekkel többet nyom a latba nálam, pláne mióta család van."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin