Új hozzászólás Aktív témák
-
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #2101 üzenetére
honda-e kizárt, multipla igen. És mivel multipla igen, ezért a nagy vágyam a faceliftes e-Soul, azonnal 1:1 cserélném a konát rá, neonzöldben persze
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
tolts.hu
őstag
válasz wassermann #2098 üzenetére
Most vettem egy iont asszonyos autónak, de én többet fogom használni mert sokat megyek a városba ügyeket intézni.
Szerintem sem szép, viszont viszonylag olcsó és praktikus.
Ami meglepett, hogy akinek mutattam a családban, barátok közül - mindenkinek tetszett.www.tolts.hu - elektromos járművek töltésárai
-
axioma
veterán
-
WiZARD
addikt
5300 km van a Model3-ban, ebből 5000 van teslafi-vel loggolva.
20.3 kWh/100km átlagfogyasztást mutat, 1019 kWh fogyott összesen.
Ugyanakkor 1290 kWh-t töltöttem bele eddig. (oké, 70%-on van az akku, szóval ~36 kWh-t ki lehet belőle vonni)
Ezzel számolva 25.08 kWh/100km a fogyasztás.
A különbség gondolom a reggeli előfűtésekből adódik.Hogy ezt hogy lenne korrekt számolni, az jó kérdés.
Hisz ha fűtött garázsban állnék, akkor a felfűtésre használt energia nagyrésze a ház fogyasztásába lenne számolva.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
Semin
senior tag
Attól függ mi a cél.
Ha az, hogy valós hatótávot számolj mert el kell érned valahová, akkor bizony de.
Ha a gép hatékonyságát mérjük akkor nyilván el lehet tőle tekinteni.
Én úgy gondolom, -mivel befolyásolja a hatótávot- beleszámít az átlagfogyasztásba.
(A tesla szerint sem, hiszen nem is jelzi.) -
-
stickrs
senior tag
Csatlakozok a csoporthoz egy 28as Ioniq-al, 7300km-vel vettem, nálam kicsit gyorsabban fognak szaporodni a km-k benne
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cousin333
addikt
A fogyasztásod a hálózatból(!) felvett energia és a megtett út hányadosa, egyszerűen azért, mert az áramért fizetsz. Ebben benne van minden, beleértve az előfűtést és a töltési veszteségeket is, meg némi kényelmi díj, mert mondjuk eleve meleg autóba szállhatsz be, vagy mert 24 fokot állítasz be és pólóban vezetsz 18 fok és pulóver helyett...
Ha viszont arra vagy kíváncsi, hogy meddig jutsz el a töltéssel, akkor a töltési veszteség és a - töltőre dugva végzett - előfűtést nem kell figyelembe venni (a menet közbenit viszont igen). Az autó is nyilván ezt a számot mutatja. Az előfűtésnek - a kényelmen túl - pont az az értelme, hogy nem az akksiból fogyasztasz, és nagyobb lesz a hatótávod, de a felhasznált energiát attól még ki kell fizeti.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
WiZARD
addikt
válasz cousin333 #2115 üzenetére
Most épül a házam, 1-2 hónap múlva garázsban fog már állni. A garázs fűtött lesz, árammal (hőszivattyú).
Innen kezdve az autót nem kell majd felfűtenem, hisz a garázst fűtöm. Ott lesz a meleg utastér, és a párszáz kg meleg akku.
Ugyanúgy ki fogom fizetni (vagy nem, mert napelem...), de elég nehéz lesz a fogyasztásba beleszámolni.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
kiliti
csendes tag
Tudnátok mutatni egy 0-100% töltési görbét, ahol 3x16A AC töltést tud egy autó? (Model3, Kona, Enyaq, ...) Itt valóban akár 6 órán keresztül maxon, 16.0-16.0-16.0 Amperrel veszi ki a hálózatból az áramot (60 kWh akku környékén)? Sajnos nem találok a neten ilyen teljes görbét, skálával. A vége az gondolom legörbül, az eleje vajon milyen?
-
kiliti
csendes tag
Köszönöm!
Nem is 15,5A, hanem teljesen 16,0?
Csak mert a 16 Amperre írt sütő is kevesebb, majdnem 15A, gyors felfűtéskor.
Illetve még egy kérdés: jól gondolom, hogy ezek az autók is minimum 6 Amperrel indulnak el, 3x6 Amperrel? Ilenykor (3x6) magasabb a töltési veszteség, mint 3x16 Amper esetén?[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
maximum 16A, egyes autók lehet hogy 15,8a-el, de becélozzák a maxot.
ez nem sütő, ami ki-be kapcsol hőtartáshoz. Pont itt baccák el a villanyszerelők, mert ők alapból 0,6-0,8 egyidejűségi tényezővel számolnakminden autó minimuma 6A kivéve zoé, ami lehet 8 illetve 13A, és a legtöbb autó minimálisan nagyobb veszteséggel tölt 6a-el mint 16a-el, kivéve zoé, ami kb négyzetesen több veszteséggel tölt 16A alatt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
kiliti
csendes tag
Nagyon köszi!
Igen, a sütő a felfűtés után átvált alacsony "kitöltési tényezőre". A felfűtés 6,5 perc. De az EV akár 6 óra is...
Még megmérem a mosógép és a mosogatógép hány percet megy 10 Amperon (amikor a vizet melegíti), aztán kisilabizálom hány Amper minimum kéne fázisonként. Lehet a 32-20-20 nem lesz elég, hacsak nem teszek hozzá áram megosztót. De talán a 32-25-25 elég lenne.
1f OBC autóknak már ez is elég lenne, de inkább most húznám még feljebb. -
biker
nagyúr
válasz wassermann #2128 üzenetére
plusz van amelyik amíg fűt nem forog, amíg forog nem fűt, így a csúcsteljesítményen spórolnak, nem kell a 800-1300W fűtés mellé számolni 600W motorral.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
kiliti
csendes tag
No, méregettem.
- mosogatógép, normál program, max ~9,1A: fűtése megy 14,5 percet, áll 26p, megy 9p, áll 2p, megy 12p percet
- pamut 40 mosás: 25 perc fűtés 8,3 Amper
- pamut 60 mosás: 28 perc fűtés, áll 1p, megy 3pTehát ha az EV megeszik 16 Ampert fázisonként, és rámegy egy 60 fokos mosás, akkor az össz. 24,5 Amper. A 20 Amperes bizti (hidegen indulva) bő egy óráig kibír 22,6 Ampert (+13%), és kevesebb, mint 1 óráig 29 Ampert (+45%). Szóval necces, hogy kibírja az EV + mosógép kombót
Talán kipróbálom valami műterheléssel... Egy 3,5+ kW napáram (3f) többlettel már vígan elmenne együtt a fenti konfig. -
kiliti
csendes tag
És volt olyan, hogy mondjuk 4+ órát töltesz egyben, és a 3. órában nyomsz mellé egy 90 fokos mosást (hozzáadott napelem termelés nélkül, pl. este)? Amikor már meleg a kismegszakító bimetál kioldója.
@wassermann: igen, kb. napi mosás megy (2 éves lányom miatt), és most full home office. Így jelenleg könnyen tudnám időben szétválasztani a töltést a többi nagy fogyasztótól.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Sziasztok,
Otthoni töltőkkel kapcsolatban mi ez a tethered őrület? Miért hogyishívjákolja mindenki jobban a tethered megoldást az untethereddel szemben?
Esetünkben az EV type1-es csatlakozóval van felszerelve, a közeljővőben lehet, hogy jön mellé egy PHEV is, type2-vel. Nem akarok átalakítózni és szerelőt hívni sem emiatt, hogy cserélje át a fix kábelt type1-ről type2-re. Még ha ki is tanulnám a csínját-bínját, akkor sem lenne hozzá kapacitásom naponta kábeleket szerelni. Egy untethered megoldás sokkal egyszerűbb és ha a kábel tönkremegy/megrongálódik akkor sokkal egyszerűbb cserélni. Nekünk ráadásul nyitott autófelhajtónk van, nincs kapu, bárki odamehet és bicskával elvághatja a fix tethered kábelt. Nyílván megvan mindkettőnek a maga célközönsége és létjogosultsága, de én azt látom, hogy neten csomó helyen csak a tethered megoldást erőltetik és más fórumokon is mindenki ezért van megőrülve. -
titán
Értem a logikádat. Én is kábeles megoldást használtam type-1-gyel, de mivel tudtam, hogy az a múlt, ezért már eleve type-2 csatlakozós kábellel kértem, használtam hozzá 2->1 átalakítót. Aztán amikor elment az type-1-es autó, eladtam vele az átalakítót is. A fix kábeles megoldás otthon sokkal kényelmesebb, mint mindig vacakolni vele.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
Nagy +1. Az hogy fixen benne van csak neheziti az elpakolast nem megkonnyiti az elovetelt...
Sot az egy kimenetu toltokon elorefele van a lyuk a kulon kabelesnel is, ahelyett, hogy az oldalan lenne 45 fokban felfele (kabelt mar nem tori, nem esik ki, de bennehagyhato es sikban marad az egesz).
Egyelore me'g pont jo ami van fix type-I-es, es ha megszolgal 5 evet mar nyertunk vele annyit hogy megerte (mostanaban elofordul hogy napkozben ra kell tolteni - ionba belejottek hatulrol, szervizben van...), de legkozelebbre pont azert mert mar hasznaltam tudom, hogy mi szamit es mi nem a valasztaskor. -
biker
nagyúr
Neked a leírtak szerint jobb az aljzat, minden másra ott a mastercard, izé jobb a tethered.
Hazaérsz, leakasztod, bedugod, reggel kihúzod, felakasztod. Nem kell csomagtartóból kábelt elővenni, bedugni, majd reggel elrakni
felesleges macerát okozol a kábellel, és pont nem olcsóbb az aljzatos töltő semElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Neeeee, egy aljzatos töltő belelockolt kábellel? Ez vicc ugye? Talicskával tolod a pénzt?
250e nettó angliában, az pont egy falitöltő +2 kábel
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Bocs, de szarul esik, ha figyelmeztetem egy direkt átbaszásra, és te azt vizionálod, én akarok neki eladni, és azért fáj. Nem, pont lesz@rom kitől vesz, ha nem basszák át!
Ő azt az etetést kapta (kiváló a marketinges, szó se róla) hogy lesz egy 2in1 töltője, socket+tethered, és egy töltőkábele. Holott nem!
Lesz egy socket töltője és egy töltőkábele. Ha van tethered töltője nincs töltőkábele, ha van töltőkábele nincs tethered töltője.
Árban pont kijön egy tethered töltő és egy töltőkábel.Miért?
Mint gyártó: 30e egy Type aljzat, 30e egy tethered kábel, 40e egy T2-T2 kábel. Ha megszívatom, és eladom neki a socket+T2-T2 kombót, én 70ezret fogok az alkatrészen, ő meg palira van véve
Hogy lehet ez mellett ágálni?
Vagy te vennél olyan színes tévét, aminek csak az első 10 csatornája színes, a többi FF, és az utolsó 4-en nem is jön semmi, csak van? Vagy mondjuk RGBW szalag aminek az első 5 métere csak R a második öt cak W+G a harmadik métere meg B?
Komolyan nem értelek, mondd hogy csak irónia volt, de nekem reggel van és nem értettelek meg, nem komolyan gondoltad?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Felreertes van, az biztos.
Egyreszt nem az jott le, hogy a kabel-darabszamon aggodsz, hanem az, hogy az a'ron, ami termeszetes hogy ott mas, foleg amikor szereles is van benne. Nekem ugy tunt hogy ugy szamolod, mintha berendelne egy ilyen fali toltot onnan Mo-ra, ami helyett felszereltetheto (te araid igy gondoltam altalad) ket fix kabeles, ezert szoltam, hogy nem ugyanaz a szitu amirol te beszelsz meg amiben o van.
Masreszt az autohoz jar egy T2 - T<autospecifikus> kabel. Ez amit ott adnak az azon felul van. Hol itt az atveres? A 70e Ft sehogy nem jon ki nekem, hogy miert lenne, ha nem kabeles hanem kombi akkor 40e-rel tobb, ez vilagos, de semmi 70e sporolas nem latszik (bocs, szakmai artalom, matematikus vagyok).
-
biker
nagyúr
Angol forrasbol is dolgozunk, azokat az arakat neztem. 570£ ez, 460£ egy jo tolto es 100£ egy kabel
Kint ezek szerint nem lopja ki a kereskedo a kabelt a kocsikbol? Itthon divat, hogy penzert akarjak adni a kabelt, alig 3x aron mint masholElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Ck.
addikt
Légyszi írd le, hogy mi az átbaszás az Easee One-nal. Én eddig mindenhol csak jó reviewkat olvastam róla. Untethered töltőt keresek, ez az. Azt csak én említettem meg, hogy ha valakinek az a baja, hogy állandóan dugdosni kell a kábelt és túl macerás, akkor lehet lockolni is. De engem utóbbi nem érint, mert mint mondtam két autóval fogjuk valószínű használni, eltérő csatlakozóval, ezért cserélgetve lesz. Mi benne az átbaszás?
[ Szerkesztve ]
-
-
Ck.
addikt
Illetve még azt magyarázd el légyszi, hogy a végfelhasználó szempontjából mi a különbség egy lockolt kábel és egy hagyományos tethered megoldás között? Én csak előnyét látom, ha valakinek az a fontos, hogy ne kelljen kábelt keresgélni és elpakolni, akkor tudja rögzíteni, ugyanakkor ha mégis bármi okból kábelt kell cserélni, másik csatlakozó vagy sérülés, akármi miatt, akkor csak egy pillanat az egész. Akkor miért ördögtől való ez a dolog?
Maga az ár részét hagyjuk, nekünk azért fontos, hogy hogyan mutat a falon, a szóba jöhető töltők közül a legolcsóbb tethered is drágább lett volna, mint a tárgyban említett untethered Easee One. Mint mondtam, a másik befutó a Hypervolt lett volna, de ők sajna untethered töltőt nem gyártanak. -
tuzpenge
őstag
Helló!
Olyan kérdésem lenne, hogy a 40kWh-s nissan leaf minden felszereltségéhez jár a nissan connect ev applikáció? Használt autó vásárlásánál mire kell figyelni hogy én is tudjam használni az appot?
Köszi!ˣ
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest