Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz Fredo78 #1899 üzenetére
meg kell nézetni, hogy a bejövő ponton is csak ennyi, vagy csak a töltőhöz menő kábel van alulméretezve.
Ha a bejövő (mért) fővezetéken is alacsony, akkor szolgáltatóElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nagyon téves. De nagyon.
általában 3kW ohmos fűtőbetét van, és amiben nincs hőszivattyú, abban kettő. Nézd meg pl Björn videóját, 5-6kW-al fűt 10-15percig az autó, aztán szabályoz vissza.
Másik téves, hogy a házad hőszigetelése olyan 37x jobb mint az autóé. Emiatt pl tegnap, 4-5 fokban is 110-nél tartós 1kW-al ment a fűtőbetét a konámban, ez ugye itt pályán +1kWh/100km de városban 30-as átlaggal ez éppen 3kWh/100km lesz!Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
S lőn a példa ... (nem volt kedvem éjszakás után videózni, de képeket lőttem)
Fűtés elindul minden max jelen esetben 3-4 perc mert csak 4C van kint.
(Nyilván -10-ben ez a fázis sokkal tovább tart.)Majd fűtőszál ki, és a klíma is félgőz :
Ezután leesik olyan 0.7kW-ra, majd 0.4kW és ott temperál kb.Ez pedig a mai haza utam (pedig ma nem olvasztottam szélvédőt se):
Viszonyításképp a nyári érték 11-12kW/100km szokott lenni. Nem spórolósan klímával.
Télen átlag 15.1kW/100km jelenleg. (Hidegben lesz az több is)[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Most hogy ennyire felment az Ioniqok ara, egyre jobb piaci pozicioban kezdenek lenni az eGolfok. Abbol is a facelift lenne erdekes. Pro/kontra? Tudom, az #ioniqazisssstennn, de az a kopogos gagyimuanyag belter nem megy at 7+ millioert (ahogy nezem most epp 7,5-8M… ). Tavasszal kellett volna venni 5,5M-ert premiumot/style-t (szovetbelso, de futott, memorias ules, LED fenyszoro, e-h radar)… Kicsit szerintem sok a hype az auto korul es kezd irrealis ara lenni.
Na szoval eGolf FL kepbe jott, de mivel meg nem volt villanyautonk, igy a napi hasznalagban bosszanto hulyesegeket nem ismerem, hogy mire kell figyelni.
Ha lesz jovore palyazat, akkor megprobalunk ramenni egy kisakkus Konara, eNirora vagy talan id.3-ra, ezekrol is erdekene velemeny, taasztalat. Koszonom elore is! -
biker
nagyúr
válasz rbalint88 #1906 üzenetére
1: ültem már nem egy egolfban, meg elég sok normál golfban, nem értem mitől jobb a beltér, vagy bármi azon az autón, szerintem maga a Golf túl van hypeolva
2: ha az ioniq belső nem tetszik, a kisakkus kona, niro se fog, mert azokban nincs prémium
ha már vw akkor id3 szerintem.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
Semin
senior tag
válasz rbalint88 #1906 üzenetére
Számomra a eGolf legnagyobb baklövése a nem temperált akku.
Az évi 3-4% (jóesetben) akku degradáció engem riaszt. (Ezért nem tartja az árát)De ha csak az adatokat nézzük e golf : (vs ioniq28)
- A DC töltés lassabb.
- Nehezebb
- Kissebb (a csomagtartó is)
- Hiába a nagyobb akku kevesebbet megy.- Ritka a jól felszerelt
+Erősebb
-
biker
nagyúr
válasz Fredo78 #1908 üzenetére
akkor be kell jelenteni, hogy vizsgálják ki, 15 nap múlva ha nem történt, akkor 5000Ft kötbér, és újabb bejelentés, ezt 2-3x eljátszod, és hidd el kimennek.
mi már 3x jelentettünk magas vagy alacsony szintet. Egyszer kaptunk 37 napra napi 200Ft + 5000Ft alap kötbért mert ennyi ideig volt hibás a hálózatElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Nem igazán értettem egyet veletek, gondoltam kipróbálom. Éjfélig feltöltöttem a 97%-ról (1F EVSE 12A) 100%-ra, és utána kiálltam a csillaggarázsba. Reggel 9-kor itt a völgyben 1°C. Beszálltam, 100%. Fűtés be 23°C-ra és irány a munkahely. 6km 15 perc (araszolgatással) a városon át. 5 perccel az indulás után már jó meleg volt a kocsiban Érkezéskor 98%... azaz 2%-ot (max 3%) evett, az kb 0,6 kWh (max 0,9 kWh) .. Sajnos kWh fogyasztásokat nem tudok kiolvasni... Ezek után is sokallom a Ti 5kWh-s felfűtéseteket...
BMW i3 94Ah
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Mi pillanatnyi fogyasztásokról beszélünk, nem pedig egy út átlagáról. Ez volt a diskurzus indítója.
Ha pontosabb adatokat akarsz indulás előtt 0-ázd a tippert, és nézd meg mit mutat amikor kiszállsz. Nagyon csodálkoznék ha jobb adatokat látnál elvégre az Ioniq sokkal jobban fogyaszt mint az i3.(Csak hogy maradjuk Handras videóinál referenciaként)
[link][ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
Kevered a kW-t és a kWh-t.
0,6 kWh fogyasztást feltételezve mondjuk az említett 5 perc felfűtés alatt fogyott 0,4 kWh, a fennmaradó 10 perc alatt meg 0,2 kWh. Ez az elején 4,8 kW teljesítményt jelentene, utána meg 1,2kW-ot. Bár a számok furák, mert valamivel menned is kellett, 6 km az legalább 1-2% még síkon araszolva is. Megjegyzem, a 100%-on szerintem nem lineáris a skála: 100-99% között többet mész el, mint 99-98% között.
A megoldás valóban a trip computer nullázása induláskor. Nekem mostanság >16kWh/100 km a fogyasztásom, pedig nem is fűtöm fel a kocsit a rövid úton, max 18°C-ot állítok be a párásodás elkerülésére.
"We spared no expense"
-
Rolly
veterán
válasz cousin333 #1918 üzenetére
nalunk tegnap este kint hideg autó 8 fokos akkuval indulva 40 km hatótávval beértem úgy Pestre (15km), hogy felfűtötte az autót és nem csökkent a hatótáv... sőt hazaérve is maradt még 30 km tehát a tippelőhöz képest 30 kmt tettem meg és felfűtöttem a kocsit 10 km energia tartalékra.
A trükk itt ott van, hogy minden nagyobb szünet után levesz a kocsi felfűtésre 10-20km-t így valójában energiában 10 kWh volt induláskor (ami télen is elég 70 km-re vároban , de csak 40 km-t írt ki )
-
gorbep
senior tag
válasz cousin333 #1918 üzenetére
nem keverem a kW-ot és a kWh-t... csúf dolog is lenne villamosmérnökként...
És nem ez a lényeg... 5 kWh-s felfűtésről beszéltek, ami rendkívül sok!!! Mennyi idő alatt fűt fel? 10 perc? az az 30kW akkuból felvett fűtőteljesítményről beszéltek!!!! Hőszivattyúval? El kellene mindennek olvadnia... hova megy ennyi hő?
"klíma nyáron 700 Wh körül fogyszt télen 1,5-2 kWh körül ugye 200km-t városban cirka 5 óra alatt teszel meg ez így 7-10 kWh energia (20%-a csak ez az akkuban lévőnek 45-ös autónál), de indulásnál 5 kWht fogyaszt az autó amíg nem fűti fel az utasteret...
e208-asunk van"[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cousin333
addikt
Mea culpa, nem te keverted, hanem Rolly használta szabad stílusban. Bár szerintem érthető, mit akart mondani, pont az eredeti szöveg irrealitása miatt.
Semin: 5 kWh energia 10 perc alatt az bizony 30 kW. Éppen azért sokallotta, mert nyilván nem annyi, hanem 5 kW 10 percig, ami 0,83 kWh.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
Füleske
addikt
-
gorbep
senior tag
nem bántasz meg... 5kWh óra energia tíz perc alatt ( ami ugye 1/6 óra...) az 30 kW fűtésteljesítmény...
30 kW * 1/6 óra = 5 kWh
1 es COP.... 3-as COP-vel már 90 kW fűtő teljesítmény lenne!!!!
attól kb elolvadna minden az utastérben....De lehet, hogy én vagyok már túl fáradt...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vasy09
őstag
Sziasztok!
Ma mennem kell délután Kecskemétre, este pedig majd haza. Akár hogyis számolom, egyszer muszáj lesz tölteni. (Szekszárd-Kecskemét-Tolna) A kérdésem az, hogy szerintetek hol lenne érdemes? Én ahogy néztem, Kecskeméten van egy Mol Plugee az Izsáki úti benzinkútnál, ami 50-es DC! Arra gandoltam, hogy itt ha odaértem, feltöltöm 80%-ra, azzal már elvileg bőven haza kell érnem. Ja, egy 40-es Leaf-ről lenne szó!
5-re kell felérnem az Úrihegyi Kalmár Csárdába! Gondoltam fél kettő után elindulok (munka után), és akkor előtte még bele is fér a tőtikézés! Este már nem nagyon van kedvem! Van valakinek infója erről a töltőről? Működik? Esetleg más alternatíva?Gamertag: Vasy09
-
titán
Kecskeméten tudsz tölteni. Van MOL a pályán, ami lehet, hogy nagy kerülő, és van két mobiliti az Auchannál és a Decathlonnál (50-es DC-k), amit pont ott van az 52es bevezetőjén, valószínűleg pont útban. Az aktuális árazás mobilitin sem rossz, én inkább itt töltenék. Ha nyugat felől megyek Kecskemétre, akkor ott szoktam.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cousin333
addikt
Ahogy nézem, alternatívaként rendelkezésre áll egy Parkl töltő is Hetényegyházán, a J&T benzinkút mellett (lásd Parkl app, vagy Plugshare), két utcányira a vendéglőtől (kb 800 m). Időtartamtól függően van AC és DC ága is, mindez 70 HUF/kWh áron. Ha minden kötél szakad, hazafelé még tölthetsz Kecskeméten
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Ez mondjuk igaz. De Type 2 van rajta, más kérdés, hogy elég gyors-e. Mondom, attól függ, mennyit maradsz. 4-5 óra alatt azért már megy bele szépen.
ABRP szerint oda-vissza kb 130% akkukapacitásra van szükséged (ha az autópályát használod), szóval minimum 15 kWh-t kell töltened ,attól függően, hogy induláskor mennyi volt benne. Ez AC-n szűk 3 óra (6,6 kW-tal).
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
gorbep
senior tag
miről beszélsz??? Az autó nem jelez ki semmit. A kolléga állította, hogy egy felfűtés az Ő autóján 5 kWh energiát emészt fel... én sokallottam... ennyi... nem én számoltam ki, Ő ÍRTA! betettem az idézetét... a dőlt betűs...
De úgy látom nem érted... nem baj... PEACE
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Tiédetis
senior tag
Sziasztok
Vettem egy kia soul ev-t (2015)
Tudom, hogy type1 és 1 fázisról tölt. Itthon 3x16 van (zoenak ideális lett volna) ami elég karcsú töltési időt fog hozni, pláne ha gyári kábel meg 10A-s lesz esetleg (ezt nem tudom).
Van-e értelme falitöltőnek, illetve valahol olvastam, hogy van egy kütyü, ami kettő fázisból ad nagyobb áramerősséget, mint 16A. Erről tudtok valamit? (mondjuk elég horror árra emlékszem)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Tiédetis #1937 üzenetére
Üdv
- gyári konnektoros töltő 10A
- kapható 16A konnektoros, de ahhoz JÓ konnektor kell JÓ vezetékeléssel
- fali töltő megoldja a JÓ gondokat
- 2x13+10A-ből tud 1x28A-t vagyis jó 30% veszteséggel oldja meg, nó meg fél milla és 60kgElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
2x13-as verzió: K.O.
16A konnektoros kábel érdekes lehet. 10A (nem túl sok) max 2,3kw-ot tud felvenni, a 16A-os meg 3,7-et, ott az éjszakai 8 óra már feltölti ha nem 0-val állok le.
Napelemes rendszerhez lett órától kihúzva 5x6-os kábel (23m) a garázsba, onnan vennénk le a fázist, remélhetőleg az JÓ
Fali töltőt így van értelme feltenni? Azzal tudok gyorsabb töltést elérni?
(ioniq FB csoportban nem Te írtál párszor?)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
biker
nagyúr
válasz Tiédetis #1939 üzenetére
Írok mindenféle FB csoportokba, aláírásomban a weboldalaink, közte a töltős is.
Fali töltő előnye, hogy egy oldható csatlakozást megspórolsz, és nem kell mindig a konnektorost elővenni. amúgy 89e+áfa egy 16A konnektoros fali töltő, ehhez kell egy jó minőségű aljzat (nem az 1200Ft-os obi kivitel)
A legegyszerűbb fali 1x16a töltőnk meg 95e+áfa, és hazaérve leakasztod a kábelét és bedugod a kocsiba.
aljzatos töltő van polcon, a fali gyártásra kicsit várni kell, mert fullon vagyunk rendeléssel, és kb nulla a bejövő áru, egyre gázabb mindennek a hiánya.
A döntés a tiédElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
Kenyelmes a fali tolto, es gyorsabb 1,5x valoban, nekunk is van igaz nem azzal toltjuk oket alapbol. De mivel me'g nincs tapasztalatod, ket megjegyzes:
1. szinte sose fogsz 0 korul hazaerni, az atlagos napi fogyasztasodat kell tudni visszatolteni - ez akkor is igaz ha 1 nap kell az egesz de elotte-utana a hetvegeig csak normal
2. a 8 ora alvasido nem 8 ora otthonle't, jo esellyel min. 10-12 orat vagy otthon - persze te jobban tudod, csak a 8 ora 'tul szokasos' valasz, en pl 12 oranal mar extra hosszu napot huztam, inkabb tobb marad -
Tiédetis
senior tag
-
axioma
veterán
válasz Tiédetis #1942 üzenetére
Na de azok azonos fazison vannak? Bar nalunk 3x25A van, de 1x32 utan nem sok lett atpakolva a tobbire a hazbol, ket fazis majdnem ures [szaldo utan lehetne gond, de ez itt off]. Es mivel a ket auto egymas utan all a garazsban, jellemzoen mikor en hazaerek 18.30 masodiknak, akkor _mindkettot_ bedugom [igaz, Ampera konnektorosrol csak 6A ha nem allitom at a fedelzetin, de minek, boven megvan reggelre igy is]. Pedig itt massziv szamtech alapu alapfogyasztasunk is van.
[Regen idozitettem az ion tolteset ejfel utanra, inkabb elvi okokbol - statisztika + zold-seg -, de mivel 40 km alatti a jellemzo napom ami uszkve 7kWh konnektorbol, tok mind1 volt, igazabol uresen hazaerkezosen is, ami a duplaja toltes.] -
Tiédetis
senior tag
3x16 van és a nagyobb fogyasztók külön vannak. A rendszer java cserélve rezes kábelekre, de nem minden, így biztonsági okok miatt a villanyász így látta jónak. Szaldó van, bár amilyen pocsék idők vannak ebben az évben...
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
joghurt
addikt
Ha van "rendes" 16-os konnektorom, plusz az e-Up gyári töltője, akkor lehet, hogy felesleges is fali töltővel szórakoznom? Csak mert a vastag dróttal is csak max. 7,2 kW-tal (2 fázis * 16 A) hagyja magát tölteni.
A DC-s gyorstöltőt meg feleslegesnek és akkugyilkosnak érezném napi szinten.A tej élet, erő, egészség.
-
Semin
senior tag
válasz joghurt #1945 üzenetére
DC csak akkor kell ha sietsz, vagy épp hosszú távra mész. A fali töltő első sorban a kényelme miatt remek választás, nem kell mindig ki-becsomagolni a gyárit. Nyilván a jobbak töltés időzítés/korlátozás funkciója is remek ahol ez szoftverben nem megoldott. A konnektoros verzióval a tartós terhelés lehet a bibi. Nagyon nem mindegy hogy milyen kiépítés mellett terheled folyamatosan napi szinten 8 órában azt a vezetéket/konnektort. A fali töltőt erre találták ki, általában túlméretezett- ezért biztonságos- technikával. Arról nem is beszélve hogy a kocsihoz járó gyári töltő sem örök életű, és legalább annyira drága mint fali társai.
-
joghurt
addikt
Az odavezető vezetékek egy fali töltőnél is ugyanazok lennének (5*4 mm2 réz). Most ezekre egy 3 fázisú aljzat és 3 darab Schuko van rákötve. Bírniuk kellene akárhány órán át az 1*16 A-t.
A gyári töltő elromlik, amikor elromlik (ebből x év garanciás). Akkor majd ráérek eldönteni, új ilyet veszek-e helyette vagy falit. A fali töltőben én most csak a plusz ÁVK-t és az egy dugással kevesebb kényelmét látom extraként, illetve a ház termelésétől-fogyasztásától függő vezérlés lehetőségét. (Ez utóbbi jelenleg könnyen megoldható a hétvégén napközbeni töltéssel.)
A tej élet, erő, egészség.
-
DuDieHUN
aktív tag
román elektromosauto támogatással van valakinek tapasztalata?
-
Fredo78
aktív tag
Sziasztok!
Töltési kérdéseim lennének (Leaf 2015):
1., Jó-e az úgy az akksinak, hogy heti 2x kap villámtöltést 15-20%-ról 80%-ra. Két villám között és egyéb esetekben sima otthoni töltést kap.
2., Az otthoni töltéseket érdemes 100%-ig csinálni? -
Gergőke88
addikt
Jól látom, hogy egyelőre semmi info mikor lesz megint állami támogatás?
Jo lenne, ha úgyis pénzosztás lesz ezt is újra meghirdetik…
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Filmvilág
- BestBuy ruhás topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Motoros topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000