Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Egy laikus kérdésem lenne: Az autók vagy a töltők tudhatnak olyat, hogy mikorra szeretném időzíteni a töltést? Mondjuk majd csak éjjel, vagy épp hétvégén napközben szeretném, ha tölteni kezdene, amikor épp nem vagyok ott bedugni. Tehát csatlakoztatnám korábban, a töltés pedig csak később indul el.
Csak ezért nem szeretnék majd felrakni egy időzítős háromfázisú kapcsolót a töltő elé.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem Teslám lesz. Szerintem.
A tippeket köszönöm, különösen a csúcsidő-állítós trükköt. Akkor majd ilyesmit (is) próbálok keresni a nyílt napokon és neppereknél.
@axioma: Biztos, hogy 3 fázisú lesz, mert jelenleg 3*16 A van a garázsban, és 1*16-ról tölteni karcsúnak érezném (a meglevő többi fogyasztó mellett). Ráadásul én elsősorban épp fordítva szeretném használni: a napelemek nappal többet termelnek, mint éjjel.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Azt jól látom, hogy az otthoni töltők többsége 1x32A-t szeretne, és csak elvétve találni háromfázisút?
Jelenleg 3x16A-ünk van. Erre mekkora bővítést kérjek?Legyen egy 11 kW-os 3f töltővel 3x20A? Vagy inkább 7,4 kW 1f töltő és 32+16+16A?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Láma kérdés, de lusta vagyok Google-zni.
Ha a falból belemegy az N*X Amper AC az autóba, akkor mit csinál a Type2 fali "töltő" sokszázezer forintért? Egy ipari áramos aljzat kb. 20e-ből megvan. Én nem akarom a távolból okostelefonról tamagocsizni. Bedugom, töltsön, kihúzom, fejezze abba. Akár még egy kapcsolót is hajlandó vagyok megnyomni hozzá.Amikor a 3x20A-ről 20-22A-rel töltesz, akkor a házban felkapcsolt lámpa (na jó, beindított mosógép, vízforraló, porszívó, vagy bekapcsolt sütő stb.) nem vágja le a villanyóránál a kismegszakítót? Én ezért érzem kevésnek a 11 kW-hoz is a meglevő 3x16A-t.
Autóból még nincs konkrét gyártó.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Simán láttam 500-900ezerért is "töltőt". Ennyiért ne kötelező kommunikáljon már az autóval!
Némileg finomítva a kérdésfeltevésemen, nyilván olvasgattam már valamennyit a témában, de számomra megnyugtató választ nem sikerült találnom, a konkrét műszaki tartalomhoz képest mi is kerül ennyibe.
Kb. mint hogy az USB Type-C is tud mindenféle áramot és feszültséget (sőt irányt is, attól függően, hogy a laptopba pendrive-ot vagy töltőt dugsz), ahogy a két fél letárgyalja egymással. De van olyan filléres telefontöltő, ami tojik ezekre az úri huncutságokra, és azt mondja, hogy "kapsz 5V-on 1A-t, oszt örüjjé".A terhelés megosztóhoz viszont áramváltók is kelleni fognak, ami szintén nem két fillér.
Az a sanda sejtésem, hogy a 160-180ezres "töltők" még nem fogadják a megosztó jelét. Legalábbis még a Webasto Pure vagy Mennekes Amtron leírásában sem találkoztam ilyesmivel.Lényegesen egyszerűbb lenne, ha az autó kaphatna dedikáltan akárhány ampert, arra pedig tudok figyelni, hogy ne épp a vasárnapi ebéd sütése + nagymosás közben töltsek. Vagy esetleg az autó oldaláról lehetne megmondani, most épp max. mekkora árammal töltsön.
Az szívás, hogy a Nissan-Kia vonal meg Type1 (azaz csak egyfázisú lassútöltés), vagy CHAdeMO, amihez viszont tényleg kell anyag a fali töltőbe is.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nem tudom, honnan látod, mit húztam és nem húztam a garázsban.
Egyébként pedig ott érkezik be a házba a földkábel is a villanyóra-szekrénytől, és egy kötődobozt követően mennek tovább a vezetékek kapcsolótáblák felé.
Ha jól gondolom, egy falon kívüli kis táblával (pl. ez) fel tudom rá fűzni a terhelésmegosztót.
És ha már méri valami a pillanatnyi fogyasztásunkat, szeretném naplózni is, hogy össze tudjam vetni a napelem termelési görbéivel.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Egyszerű ám a trükk: Csak márkaszervizes diagnosztikai cucc által kiolvasható hibák. Tehát nem az ODB-II-re kirakott szabványos hibakódok, hanem mindenféle parajelenség. És akkor egyrészt helyből le lehet fejni az ügyfelet 20ezerre a kódolvasásért, és utána még arctól függően 30-100ezerre a különböző részegységek firmware frissítéséért. (Amit ugye próbálj meg ellenőrizni.) Mivel nincsen tényleges alkatrész csere, ezért a jótállás sem hosszabbodik vagy indul újra. Ha két hét múlva újra mekeg, újra csenget a kassza.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Ó, a Gabilini? Nagy surmók.
Legutóbb egy hibridben a gépkönyvnek megfelelő, vadiúj indítóakkut akarták kicserélni. A munkafelvevő többszöri levélváltásra sem árulta el, pontosan milyen érezték volna szükségét. Utána felhívott a tulaj felesége (szokott vagy az öreg, vagy az asszony), hogy mennyire vagyok elégedett a szervizzel. Elmondtam... Csak hümmögött, de elnézést nem kért.Még off-abb, de elhozáskor a munkafelvevőre való várakozást épp egy új Leaf nézegetésével töltöttem el. (A járvány óta az eladótérbe hozták fel a szervizeseket.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Aki használ diagnosztikai eszközt, milyet?
Az OBD-II aljzat villanyautókon nem kötelező, így vásárláskor nem feltétlenül leszek előrébb egy OBD scannerrel.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Igaz, hogy a háromfázisú Type2 töltők minimum 3*6 A-t kérnek, hogy beinduljanak? Mert akkor a legtöbb embernél kiesik a napelemes töltés, hiszen ahhoz 4 kW feletti termelés kellene órákon át. Egy 16 A-os fázisról tölteni meg neccesnek érzem a többi fogyasztó mellett. Vagy most csak ezért újabb elműs kör, és bővítés pl. 25+16+16 A-re?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Igen, épp ezt kérdem. Ha 3 fázisún minimum 3*6 A-t kér, azzal nem vagyok boldog, mert erősen romlik a helyben felhasznált áram aránya. Függetlenül attól, hogy szaldós vagyok, akkor is jobban szeretnék minél többet saját napból tölteni a Mátrai Erőmű lignitje helyett.
@axioma: Egy átlagos út legyen 40 km oda-vissza! Ez 5,5-6,5 kWh között kijön. Ha 10 A-re korlátozok, akkor is megvan 3 óra alatt egy fázisról, szóval nem ezért. Hanem ha 3 fázisú a ház és a napelem, a garázsban szintén 3 fázis van, akkor adta volna magát egy 3 fázisú töltő - legfeljebb "ha sürgősen kell, akkor hadd cuppantson" alapon.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1042 üzenetére
Már most jövő évi szállításra veszik fel a rendeléseket. 100 darab (volt) az idei kvóta, és kész. Becsületükre legyen mondva, már a prospektusban is benne van, hogy ezmegaz majd csak jövő márciustól érhető el.
(Azért a 100.000 forintos "sorbaállási díj" még mindig eléggé vicces egy Daciáért. Mi ez, '80-as évek, csepeli Merkur telep?)VW e-Up!-ra azt mondták, idén 1000 darab az importőr magyarországi limitje. Sok helyen készleten is van, jönni is fog még belőle.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1044 üzenetére
Előleg van.
De azt nem azért, hogy majd esetleg megvegyem, ha legalább a szalonba érkezik belőle egy darab, amibe bele tudok ülni, megnézni, neadjisten kipróbálni. És ha nem tetszik, a megrendelési jogomat próbáljam meg valakinek elpasszolni.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz prAet0r_ #1048 üzenetére
https://azonnalelviheto.volkswagen.hu/result-list?mg=008&svn=true
Illetve ma beszéltem egy kereskedővel. (Náluk októberi előjegyzésre lehet rendelni; készleten már csak egy sárga volt.)
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz prAet0r_ #1050 üzenetére
Ma reggel beugrottam a Porsche Pesthez is. Az ottani értékesítő szerint is bőven van kapacitás. A támogatott darabszám lesz a szűkebb keresztmetszet.
(Az összehasonlítás kedvéért: Dacia már csak jövő március-áprilisra rendelhető, az emiatt előre beígért pár százezres áremeléssel. VW-ből ha nincs raktáron az általad összeállított konfiguráció, akkor is legkésőbb októberig beleülhetsz.)Az e-up! akkuján nincs aktív hűtés/fűtés. Ugyanazok a negatív tapasztalatok megállnak rá, mint a Leafre?
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1055 üzenetére
Nekem az értékesítő mondta a március-áprilist. Ma. Ha neked januárt mondtak, akkor lehetsz vidám.
Az áremelést szintén az értékesítő mondta. A 6,5 milliós ár tavaly óta annyi, a forint meg ugye hasít, a Renault nem tudja jövőre is garantálni a 6,5-et.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1058 üzenetére
Mert (legalábbis ezen értékesítő szerint) nem rendelhetem még meg. Befizethetem a 100.000-et, hogy beálljak a sorba. Aztán majd hónapok múlva - ha lesz leköthető kontingens -, akkor rendelhetem meg ténylegesen (szerződés, miegyéb), a szokványos 10%-os előleg befizetésével.
@axioma: Az indoklás lényegtelen. Elég, ha csak a hivatalos inflációval korrigálnak (a valós helyett). Az sem kevés.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Na, ezek is tök érdekes dolgok.
A csomagtartónál pl. ért az a meglepetés, hogy a katalógus fotókon az e-up!-nak annyira kicsi volt, hogy szemre még az edzéscuccom sem fér be egy napi bevásárlás mellé. Aztán élőben megnézve egészen elfogadható méretű lett. Mert kiderült, hogy az összes fotón az opcionális polccal szerepelt.
A "hány személy?" kérdésen mi is elgondolkodtunk. Első megszokásból valami rendes méretű 5 személyesen ment az agyalás: a két nagyobb fiam is 185+ cm. Aztán végiggondoltuk, hogy az esetek 90%-ában egyedül fogok benne ülni, legyen még +8% a feleségemmel vagy egy kisebb kölökkel együtt. A maradék évi 1-2 alkalomra meg kibírják hátul, amekkora távolságot az akku enged. Az összes nyaralós-szállítós (sok cucc, bringa, kisbútor, építőanyag stb.) útra meg ott a másik autó, vagy kölcsönzünk egy kisbuszt.
A mostani autóink elektromos kézifékesek, amit mindig utáltam. Egyszer megálltam, lekapcsoltam, kiszálltam, és az autó meg elkezdett gurulni ... egy X5-ös felé. Beugrottam, és hiába húztam a kézit, az ugye egy óra, mire betekeri magát. Végül a helyére ért a lábam is, és a rendes fékkel meg tudtam állni. Vagy legutóbb nem indult el a járgány, mert hogy kézifék hiba. (Az indítóakkut kellett cserélni. Utána meg a motorvezérlő elektronikát.)
Szóval felüdülés, hogy akkor fog és akkor old, amikor húzom/nyomom. Éljenek a fapados autók!Kiolvashato-e halando szamara az akkuallapot odb-n vagy mennyire reszletes a konzolon elerheto info. Van-e toltes mikor lesz kesz info, van-e toltes mod allitas [amper korlatozas], idozites.
Na ezek azok, amiket általában nem írnak le a tesztekben.A méret lehet csalóka, sokat számít a konkrét típusnál a konkrét sofőr magassága. Mert ami másnak tök jó, ott nálam az A oszlop teljesen kitakarta a szokásos ívű bal kanyarokat. Meg van, amiből egyszerűen jól ki lehet látni a parkoláshoz, és van, amiből meg nem.
Nemtom, nekem a jelenlegi hibriden van vonóhorog. Az igaz viszont, hogy elég kis vontatható tömegre van minősítés. (Ekkora össztömeghez egy sima benzines SUV-ot négyszer ekkorával hirdetnek.) Mondjuk bringa szállításhoz épp tök mindegy.
#1076: Én is hívtam ma a Schillert. Az egyik weblapjuk szerint nyitva vannak szombaton, a másik szerint nincsenek. A vezetékesen nem is értem el az értékesítőt, csak a mobilján - a háttérzajok alapján nem a szalonban volt, hanem otthon.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A HVG-n jelent meg egy teszt a Daciaról. Ha nekem kicsit mások is a szempontjaim, vannak benne elgondolkodtató dolgok.
A kérdésedre szerintem nem fog tudni érdemben válaszolni az értékesítő. Vagy mert eladni akar (és akkor természetesen mindennel kompatibilis), vagy mert hülye (és "ha ezt írják, akkor úgy van").
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1116 üzenetére
Szombaton bele tudtam ülni egybe. Úgy látom, tényleg csak az az egyetlen elérhető példány van még, ami a HVG-s cikkben is szerepelt. (Francia rendszámos bérautó, az itthoni felszereltségek között félúton.)
Két pedál van benne. A felfüggesztése és a hasmagassága viszonylag magas. Tolató radar asszem a kisebb konfighoz is jár, de kell is, annyira nem látni ki belőle hátra. A beltér nagyon kopogós. Mondom nagyon. A régi Suzuki Swiftet képzelje el valaki. Belső méretre érzésre 5 centivel kisebb, mint az e-up. (Ha magam mögé beülök, itt már a háttámlához érek.) A tetőlécek csak dizájn elemek; csomagtartót nem rájuk, hanem a mellettük levő árokba kell rögzíteni.
Annyi extra van még, hogy a pályázati papírok összerakását ígérik mellé.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
-
joghurt
addikt
Az összegek valóban így vannak. A szombati értékesítő is félmillióról beszélt (ami kiváltja a 100ezres "sorbanállási díjat"), és foglaló jelleggel. Azaz ha te állnál el (mert pl. nem kapod meg a pályázatot), akkor bukod.
Igazából az a szomorú, hogy egy tetves autókereskedés is erőfölényben van veled szemben, és kb. bármit rád tudnak kényszeríteni. Mert a másik kereskedés is kb. ugyanazokat a szemétségeket fogja belerakni. Hiszen megteheti.
Cascora én akartam egy becslést csinálni (elsősorban az érdekelt, mennyivel dobja meg, ha a kölköket is engedném vezetni), de a netrisk.hu és a biztositas.hu kalkulátora is elakadt.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A biztositas.hu/netrisk.hu menjen a fenébe! Ha felül kiválasztom, hogy "Új 0 km-es gépjármű", akkor 1. lent miért kell megadnom a km-t, 2. ez miért nem lehet 0? Ha tök új autó tök új szerződéséről van szó, miért kell kitölteni az összes biztosítási előzményt?
Azt tudja valaki, az állami támogatáshoz a Casco puszta meglétén (és a Zállam jogosultként bejegyzésén) kívül vannak előírások/korlátozások? Vagy elég, ha a legnagyobb önrészes (legolcsóbb) lehetőséget megkötöm?
Nekem alapvetően ettől függ, hogy a legolcsóbb 116ezer vagy 170ezer. Attól viszont nem, engedek-e fiatalt vezetni.@WiZARD: Az AEGON egy 490ezres ajánlatot is komolyan gondol egy (támogatás nélkül) 8,2milliós autóra. Elektromos autóra eleve kb. 4 biztosító hajlandó egyáltalán kötni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1134 üzenetére
Az Allianz saját oldalán nézted? A biztositas.hu szerint nekik nincs ajánlatuk. Csak Uniqua, Groupama, Generali, Aegon.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1141 üzenetére
Nekem azzal van a bajom, hogy az IFKA más farkával veri a csalánt. A támogatás kapcsán én az állammal állok viszonyban, miért köteleznek rá, hogy egy magán biztosítót hizlaljak, akinek kb. semmit sem kell ezért nyújtania? Az állami támogatás fedezetének mást is elfogadhatnának, beleértve ingatlan jelzálogot.
A rezsit bezzeg tudják a piaci/önköltségi ár alá maximalizálni, a biztosításnál miért nem lehet ezt megtenni?A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Épp most zajlik egy "túlterheléses támadás" az Elektromobilitás pályázat weblapja ellen. (Értsd: mindenki szeretné beadni.)
503 - Service Unavailable
Aki próbálkozik, annak sok sikert!
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Nekem a Pályázat indításán nem jut túl.
szerk.: 9:08-kor jött a Pályázatfelügyelőtől "Okirat igénylés" üzenetem.
[ Szerkesztve ]
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1219 üzenetére
Ha 1:10 a nyerési esélyed, akkor az szerencsejáték.
Nekem most a legutóbbi 503 után már csak a PEDELEC-2020-ra enged belépni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1222 üzenetére
Vagy ahogy fentebb írták, hogy tartózkodási hellyel alapból szopóágon vagy, mert annak a beírása minimum plusz negyed óra.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
A pályázati rendszerbe korlátozott számú felhasználó léphet be egy időben. Önt sorba állítottuk a belépéshez. A rendszer automatikusan belépteti, amint a megfelelő számú hely felszabadul.
Ön előtt még 57felhasználó várakozik.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz Bandit21 #1225 üzenetére
Már feltöltöttem az anyagokat, kiválasztottam a típust/kereskedőt, csak a vételár beírása maradt, amikor kivágott, hogy nem sikerült mentenie az adatokat. Visszalépni azóta sem tudtam.
Pár perce a bejelentkezési oldalról a pályázók belépése eltűnt, csak az IFKA munkatársainak van link.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
válasz stickermajom #1227 üzenetére
A taxis pályázatra még be lehet jelentkezni, szóval erősen elgondolkodtató. A főoldalon csak annyit írnak, hogy nagy a terhelés.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Automata kávégépek
- Cyberpunk 2077
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mesterséges Intelligencia topik
- KártyaPC topik (Odroid, Olinuxino)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban