Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Most találtam egy oldalt ahol arról írnak, hogy 4 japán gyártó a Kawasaki, Honda, Yamaha, Suzuki közösen dolgozik majd egy szabványos cserélhető akku. Elvileg közülük a Honda jelentett be egy elektromos motort, azt a PCX-et, de csak év végére ígérték és állítólag nem magánszemélyeknek szánják, hanem cégeknek gondolom flottába vagy kölcsönzésre.

    Ott azt írják, hogy a korábban említett Taiwan-i Gogoro volt az első aki ilyen cserélhető akkus motorokat dobott piacra és töltőhálózatuk is van, viszont ez egy kisebb cég még helyben is. Nagy előnyük hogy viszonylag nagyobb teljesítményűek a motorjaik és már van jópár modelljük, egy részük egyész pofásan customizálva. Az akkujaik is egész nagyok.

    A Kymco volt a második az Ionex platformmal, aki gondolom a Gogoro sikere miatt fogott bele a dologba. Ők viszont legalább helyben elég nagy piaccal rendelkeznek. Kisebb teljesítményüek, hatótávúak a motorjaik, de hasonlóan egész minőségi a végeredmény a videók alapján. Náluk rellemzően 2 kisebb akku van a robogókban, elvileg a súly miatt, mert a Gogoro-s 1 akku 9kg, ami nem olyan barátságos főleg nőknek.

    A Gogoro motorjai olyan 125-250 köbcentis - motornak felelnek meg nagyjából a teljesítmény alapján. Persze nehéz összelőni, mert a teljesítményt és nyomatékot teljesen máshogy adják le egy benzineshez képest.

    A Kymco motorjai inkább az 50 köbcentis motorokat célozzák.

    Szóval jó kérdés hogy lesz-e globális szabvány. Attól hogy a japánok összefogtak, még nem jelent semmit, mert kvázi válalhatatlanok az áraik. A taiwaniaknál az fog számítani, hogy lesz-e tőkéjük terjeszkedni.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Patrick #178 üzenetére

    Megnéztem a magyar oldalon a Super Soco CU-t. Hát nem rossz, de kicsit drága. Amúgy ki lehet lockolni a 45km/h-s limitet. Ahogy egy videon láttam akár 65km/h -ra is képes, de gondolom akkor drasztikusan lecsökken, az amúgy is szerény hatótávja. Legfőképp ez az utóbbi zavar, főleg hogy ez a 75km-es hatótáv is csak az amit a gyártó be mer hazudni. A Bosch technológiának se örülök. Van pár ismerősöm akik a cégnél dolgoztak, ezen az elektromos hajtás részen is és mondjuk úgy hogy ők még fúrógépet se vennének a Bosch-tól. A minőség felett áll a mennyiség náluk. Hogy ez csak a magyar vezetés miatt van így, azt nem tudom.

    A TC -nek jobb az ár/érték aránya. Amúgy meglepő hogy alapból az is segédmotoros kerékpár. Vajon egy extra aksi mennyi hozzá?

    Kicsit fura, hogy H. Andrásos youtube-os tesztben 950 bruttót ír, de a honlapon már 100 ezerrel több van. Ennyit ment fel az ára pár hónap alatt?

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák