Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • prmcsk

    addikt

    válasz Ck. #95 üzenetére

    A sima akku üzem még messze nem tart ott ahol kellene a villanyautó korigényéhez képest.

    Úgy látom az akkutechnológiában elérkeztek egy technológiai falhoz, amit csak még drágább anyagokkal lehetnek képesek megoldani, csakhogy ez egyre drágábbá teszi a villany alternatívát. Plusz egyre ritkább fémek használatával az is elérődik hogy hamarabb fogy el az akkuhoz szükséges ritka fém a földön, mint maga az olaj és származékai, amit éppen le akarnak váltani.

    Azt kéne belátni, amíg nincs olcsó és kiváló hatásfokú korszakalkotó találmány az akkutechnológiában, addig áttörés se lesz...Súlyos kompromisszumokkal és drágán el lehet autózni 100-200 kilométert, csak minek, ha a technológiából a leglényegesebb (akku) még gyerekcipőben jár. Minden más már 100 éve adott és ki van találva...

    Egy mai villany helyi és környéki autózásra jó. Erre nagyon megfelelne, de ne 10 milláért adjanak egy leaf méretű "vasbugyit", mikor ugyanerre egy 3 millás benzines "pöcsköszörű" is megteszi...Nekem 7 milla különbséget nem és meg a hájp és a trendi.

    Arra is sokáig várni kell még, hogy egy robbanómotoros öszvérvillany eljusson arra a hatásfokra, hogy menjen is vele az autó (mondom menjen és ne 80-90-el vánszorogjon, mert efölött oda a CW :DDD + menet közben pár óra alatt fel is töltse a saját akkujait is, majd automatikusan villanyra vált lemerül, majd újra robbanó és így tovább...

    Ilyen nincs, vagy ha van, az 10 liter benya alatt nem áll meg és máris eljutottunk az öntökön lövés tipikus esetéhez, ugyanis: Ha ehhez 10 liter kell, akkor minek akarjuk leváltani a benzinest, hiszen ilyen fogyasztás mellett már komoly benzines autókkal lehet közlekedni, kompromisszumok nélkül...

    Ez még lófejből halászlé akar lenni...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • axioma

    veterán

    válasz Ck. #95 üzenetére

    Az biztos, hogy nem maradsz az ut mellett, de nagyon megnohet a menetidod. Igen, en is a kifogyas utani 80 km/h-rol tudok. De azert lehet am kicsit a rex-et parameterezni: ha beallitod, hogy mar 70% ala merulve kezdjen tolteni, akkor ugye eleg sokaig nem lesz korlatozas (mintha 70% lenne a max beallithato). Szoval nem ugy kell vele menni, hogy full elektromos es ha kifogy akkor benzines rasegites, hanem folyamatosan etetni a benzinnel, es igy a kenyszeru lassabb haladasok alatt siman toltodhet. Ettol me'g biztos, hogy egy csomot ra kell szamolnod a menetidore, a megallokkal egyutt sztem siman szamolj 80-as atlagot, ha me'g igy is jo, sztem siman bevallalhato. Ha jol ertem a penz jobban szamit mint a gyors utazas kenyelme... en ez esetben siman benne lennek.
    (Mas kerdes, hogy miert pont i3? Uj auto kell es abbol igy olcsobb? Vagy muszaj kicsi? En a fo autonkhoz, ami regi Prius, kerestem zoldrendszamos alternativat, az Ampera/Volt autokat neztem, azok is elvileg tudjak hogy varosban full elektromos uzem, viszont tavolabbra menve meg hibrid. Mas meret, de egy ilyen hosszu uthoz az logikusabb lenne. Regebbi peldanyok mar 4M alatt vannak hahu-n.)

Új hozzászólás Aktív témák