Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Nemannyira Napi ~20km, erre jöhetnek rá az egyéb körök ha el kell menni valamiért pl.. De én a nyugalom és egyszerűség miatt szeretnék elektromos autót. Igen, a bekerülési költsége nagyobb, mint egy hasonló korú/kategóriájú hagyományos autónak, de utána nyugi van valahogy tudat alatt.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Miért, pl. Leaf-ek vannak 3,5M alatt 100k km alatt, az egy elektromos autónál kb. semmi, a hajtáslánc még csak be lett járatva.
Egy hasonló korú, méretű benzises legyen mondjuk a fele, és mivel azoknál nincs hatótáv para, ezért hosszabb utakra is veszik, és inkább a 200k km körül vannak benne, előjönnek majd mindenféle bajok, közelező szervizek, olajcsere, stb. sok időkiesés ezeket elvégeztetni. Nem is az ár a legfőbb szempont már ezen a szinten, hanem a nyugalom, a megbízhatóság, a saját idő. Ezt inkább előre kifizetem, és kevesebb ráncom lesz remélhetőleg. Említettem, hogy itthon tudom tölteni, tehát benzínkútra sem kell szinte soha kitérőt tenni. Ezek kvázi plusz kényelmi dolgok, ami ma még feláras. Pénzből lesz több, időből nem... :\[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Számomra tökéletesek. Megbízható, csendes, dinamikus, azonnal megy télen-nyáron. Család még nincs, úgyhogy a hely sem lényeges, így akár az Ampera/Volt is játszik. Azzal még az évi 1-2 kiruccanás is késedelem nélkül megoldható, igaz akkor nem takarékosabb, mint egy benzines, de legalább nem kell 2 autót fenntartani, egyet városba, egyet utazásra, hiszen az nálam ritka. Hétköznap városban meg beleférek az 50-70km-es akkuba.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
dr.Mura
tag
Bemásolva a korábbi, elektromos autós cikk melletti hozzászólásomból:
A használt elektromos autók vásárlása is külön tudományág lassan. Sok ugyanis Ny-Európában a bérelt akkus konstrukcióban kiadott autó (pl. a Renault Zoé-k 90%-a így megy), és iparág lett, hogy behozzák a bérelt akkust, mint saját akkust eladják (a Renault Hungária nem vagy csak nagyon nehezen ad ki információt az akkuról, mert a francia Renault nm együttműködő) és aztán néhány hónap múlva hirtelen letilt az autóban a töltés (általában amikor először csatlakozik nagyobb töltő-hálózat töltőjéhez, ami lejelenti "haza"). Innentől aztán jön a rendőrség is, és lefoglalja az autót, mert lopott benne az akksi jogi szempontból.
Szintén probléma az átépített autók (pl. a Fiat 500e-ből készítettek Svédországban is átépített változatokat, nem csak az eredeti, kaliforniai típus van), ami nem tud zöld rendszámot kapni, mert az alvázszáma szerint benzines.
Sajnos már az akkuk kapacitásának "elektronikus optimalizálása" is kezd divatba jönni (pl. a Leaf-nél megpróbálják a műszerfalin kijelzett akku állapotjelző "pöcköket" manipulálni, és csak a következő tele töltésnél kalibrál újra az autó - akkor pedig az új tulaj csodálkozik.
Szintén érdekes, hogy az USA-beli Tesla nem tölthető EU-s Superchargerről, a Renault Zoé első szériái (2015-ig) pedig időnként "hisztisek" a magyar áramhálózat minősége miatt, és hajlamosak letiltani a töltést (mert egy érdekes megoldással vizsgálja, hogy milyen sebességű töltésre alkalmas a hálózat az ő maximális 22 kW teljesítményéből, és ha gyenge a hálózat, akkor akár teljesen meg is szakad a töltés.
Van tehát itt is dolog bőven amire figyelni kell.
C8H10N4O2
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Steam Deck
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Kompakt vízhűtés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Suzuki topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...