Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • D1Rect

    félisten

    válasz .DLL #9 üzenetére

    Ha azonos autó benzinnel a fele, azért elég sok az a 1+ Mft, de ha minden nap sokat mész, akkor behozza.
    De te nem akarsz sokat menni...

  • D1Rect

    félisten

    válasz .DLL #11 üzenetére

    Azért ez komoly kompromisszumokat hordoz még magában, én biztos nem vállalnám be, csak második autónak.

  • mrhero

    tag

    válasz .DLL #17 üzenetére

    Köszi a választ! Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de tisztázni szeretném. Ha megrendelek 3x25A-t ebből megoldható, hogy 3x16A menjen a garázsba? Ebben az esetben 3x9A marad a házra vagy a fázisokat így nem lehet elosztani?
    A 3 fázis (3x16A) dedikáltan csak a garázshoz tartozhat? Vagy a 3-ból 1x16A mehet a házba?
    Amennyiben nem, akkor 4x16A nekem ésszerűbbnek tűnne. 3x16A a garázsba, 1x16A a házba. Jelenleg 1x16A van tervezve.

  • prmcsk

    addikt

    válasz .DLL #28 üzenetére

    Ez értem, de pont el kéne indulnia valaminek a villanyautó témában, ami nem a gyártók hivatalos hozsannájáról szól, hanem az objektivitásról. Hangoznának el itt pro-kontra vélemények, mert ebből tanulnánk mind...

    A technológia, vagy száz éve adott. Akkor is és most is a legnagyobb megvalósíthatatlan az akkutechnológia...
    Már máshol is leírtam: Ahhoz, hogy a hagymázos lázálmokat leszámítva egyáltalán alternatíva lehessen, újra fel kéne találni az akkumulátort.

    Fő autóként az nem alternatíva, hogy egy 550-600 kilogrammos akkupakk 40-50KW-nyi energiát legyen képes tárolni a mai "csúcstechnológia" mellett. Ennyi energia 4 liternyi benzinben van.

    De az sem elfogadott, hogy bármit is fejlesztenek rajta, az egyre drágább és ritkább anyagok bevonásával teszik, mert ezt mi fizetjük meg és a felhasználónak soha sem lesz gazdaságos, ha az egyén esetleges bigott "zöldségtudatosságát" nem számítjuk.

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • prmcsk

    addikt

    válasz .DLL #30 üzenetére

    Olvasok én is ezekről, de félek - mint írtam is - , hogy ezek a fejlesztések is a curva drága anyagokból lesznek. Egyszerűen gazdaságtalanok a felhasználó szempontjából.

    Hiába jutnak el oda esetleg, hogy bepréselnek 80-100 KW-ot egy 400 kilós pakkba, ha a jelenleg is drága és ritka lítiumhoz képest, háromszoros árú, vagy előállítási költségű anyagokból teszik. Mi lesz ebben a buli ?

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • prmcsk

    addikt

    válasz .DLL #37 üzenetére

    Minden lehetőségem adott a villanyhoz, de ilyen feltételekkel mégsem kell, mert ha mindent összevetek költség szinten, iszonyatos lehúzásnak tartom még és ezt a gyártók félelmetes propagandával igyekeznek "feledtetni". Műszaki ember vagyok, tehát szerintem átlátom a villanyozás jelenlegi lehetőségeit és ezért mondom...

    Ha a villany gyártók komolyan gondolták volna úgy kezdik, hogy mindenféle tervezgetés előtt összeülnek és legalább a villanyautó alapjait definiálják és szabványosítják. A legfőbb lett volna szerintem, hogy először is, szabványosítják a töltőcsatlakozót.

    A telefonos hasonlatod szerintem nem oké. Az oké, hogy kezdetben az is drága volt, de nem okozott lelki sokkot senkinek sem, ha lemerült. Max. nem tudott addig telefonálni, de mi van, ha egy villanyos autóval, családdal, egy rövidtávú úton is a sztrádán, dugóban merülök le ?

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • prmcsk

    addikt

    válasz .DLL #48 üzenetére

    Nem vitára vágyom, hanem meggyőzésre. A kettő nem ugyanaz. Én pro-kontra felállásban tényeket a fizikai adatokat közlök és erre kapom, amit kapok.

    És nem vagyok felkészületlen, elsőre minden "piár" beszopó, de ha ezt leírom a kötekedés ?

    Szinte mindent elolvasok róla és nem csak ezeket... Hiszem, hogy objektívek a tesztek és ezekben le is írják, hogy az úttervezés, a töltési időkből adódó pluszköltségek (felesleges szállás), töltésre várás és egyebek hogyan szívathatnak meg.

    Például a fékezéskori visszatöltés (áram visszanyeréses fékezés).

    Erre akkora hangsúlyt fektetnek az eladók, mintha az össz. akkupakk teljesítményének meghatározó része kerülne így vissza a rendszerbe, holott, jó ha 1%-ot tud eképpen visszatölteni. Mivel nagy ezen a hangsúly egy laikus vevő azt hiszi, vagy ötvenet. Na ezek azok a felhomályosítások, amiknek itt kéne elhangoznia, hogy ne higgyen el mindenki, mindent és ne ilyen tudatos, téves információkkal álljon neki betemetni a pénzét valamibe, amiben esetleg csalódni fog. Ahhoz ez túl drága...

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • D.Orion

    veterán

    válasz .DLL #59 üzenetére

    Érdekes, olyan mintha a világ legjobbjai tervezték volna az akku-t és a motort, de eme emberek sajnos a fém megmunkáláshoz már kevésbé értenek. Olyan mintha gyártás közben találták volna ki, hogy melyik lemezt hogyan alakítsák ki. Hirtelen csak annyi jut eszembe, hogy nem lehet mindenki minden területen jó.

  • Chal

    addikt

    válasz .DLL #64 üzenetére

    Azt nem szeretném, mert akkor +1 robbanómotort kell karbantartatni. Valamint ha szükség van rá, akkor majdnem minden nap szükség van rá (legalább is télen), tehát az utolsó X km-en mindig pöfögne a robogómotor. Szóval eléggé fekete-fehéren nézem: ha a 22kWh-s használt I3 REX nélküli tudja a 100km-et, akkor kéne, ha nem tudja, akkor egyáltalán nem kell.

    Aztán persze még számolgatok/gondolkodok, de ha valakinek van róla infója, hogy mit tud egy 3-4 éves I3 akkupakkja hidegebb időben, akkor továbbra is érdekel a tapasztalat :) Persze ez attól is függ nyilván, hogy hogy bántak vele, de az már "házi feladat", hogy az ember hogy/hol vadásszon le egy jó állapotban levő példányt.

    [ Szerkesztve ]

  • Chal

    addikt

    válasz .DLL #66 üzenetére

    Ez szerencsére annyira nem vészes, kb. 15-20km főút van benne (oda-vissza összesen), de az is olyan, hogy ritkán lehet rajta menni 90-el. A többi városi forgalom (Bp). Szóval talán annyira nem gáz. Közben tegnap este néztem én is a speedzone-os videót. Hát a fene tudja, végül is a 100 szerintem ilyen körülmények között simán meglenne, és ugye jócskán hagytam arra is biztonsági játékot (valójában 70 kéne, és igen, tudnám töltögetni módjával a munkahelyemen is).

    [ Szerkesztve ]

  • prmcsk

    addikt

    válasz .DLL #87 üzenetére

    Nem én vagyok itt a troll, hanem a musk félék...Trollság az, ha kérdéseket teszek fel, amire nem választ, hanem minősítéseket kapok ?

    El kéne dönteni a topik okát. Ha "ajnártopikot" akart valaki létrehozni abban idegen vagyok, de pro-kontrában, - hiszen ez vezet a valósághoz - kéne véleményt formálni. Ahogy látom és fogom, ez hiányzik.

    Ez vezet majd oda, hogy mindenféle objektivitást mellőzve sokan beleszállnak majd egy olyan "széthájpolt" és a "csak egyszer kell túlfizetni, utána ingyenes" beruházásba, aminek szívás lesz a vége...

    Egy lófausztot ingyenes ! Egy hosszabb utazás gyorsaságát, útvonal tervezését - töltés - az ezzel járó plusz időt és pénzt, a bosszúságot senki sem veti fel. Azt sem, hogy a házi töltés sokaknak mennyi plusz költségbe kerül, mert a többségnek nem megfelelő a hálózat kiépítettsége egy villanyos autó otthoni töltéséhez. A töltésnek is ára van és mindez szerves része a villanyozásnak.

    Magyar módra már mindenki azon törpöl, hogy majd a munkahelyén és egyéb helyeken töltögeti, magának ingyen. Már most "'fillérb.szóskodik", miközben 2-3 túlfizet a vásárláskor egy járgányt, amivel eljut valahova.

    Mindenről csak a jót...Na ez a kétkulacsúság az, ami " erotizálja" a csőrömet...

    Emlékezzetek. Így volt ez a devizahitelekkel is. Úgy jött le mindenhonnan, hogy az a hülye, aki nem él vele, aztán mindenki hibás volt érte, csak az nem, aki olyan feltételekkel felvette.

    Elnézést kérek, hogy sokat utazóként, egy autó magvásárlásánál nálam mindig a megbízhatóság és a költséghatékonyság dominált. Az értelmetlen "divatot" mindig is lepottyantottam. Az árakat és minden mást mérlegelve ez az alternatíva még curva messze van ettől...

    Búcsúzom. Legyetek el itt, mint maci a málnásban, élvezkedjetek...

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

Új hozzászólás Aktív témák