Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZolkoW

    őstag

    válasz Gargouille #51582 üzenetére

    Azzal egyetértek, hogy évről évre beharangoznak valamit, ami vagy elbukik, vagy csak sokkal tovább tart bevezetni, vagy mégsem akkora pukk, stb, ez mondjuk komoly mértékben a szenzációhajhász média hibája is :) Szóval ehhez mérten tényleg nincs még áttörés, és nem is tudom, hogy lesz-e... aztán ha lesz, majd arra is csak legyintünk, hogy ezt már százszor hallottuk ;-)

    egyébként írtad az elektromos autókat, én amikor legutóbb olvastam itt MA. cikket ilyen témában, meglepődtem, hogy azért már nem csak 130 km-re lehet eljutni egy olyannal, hanem 300km-ek benne vannak egy e-Golfban, vagy efféle, lehet, hogy nem pontosan emlékszem. De azért az már nem rossz. De abban is teljesen biztos vagyok, ami szintén elhangzott már itt, nem is egyszer, hogy abban a pillanatban, amikor eléggé elterjedt lesz ez a dolog, pont ugyanannyira fog fájni a "tankolás" a zsebünknek, mint most a dízel/benya :)

    [ Szerkesztve ]

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz Gargouille #51582 üzenetére

    Google kereső -> "fluoryde battery"
    Mondjuk az elmúlt egy évre szűkítve.

    Több helyen is írják, hogy szobahőmérsékleten működő prototípus.

    Mondjuk van, ahol azt is, hogy csak 8x-osa az energiasűrűsége a jelenlegi Li-ion rendszereknek, tehát neked mégsem elég jó. :DDD

    ...vagy mégis? A lítium-fluor rendszer elméleti maximális energiasűrűsége kb. 6000 Wh/kg [ forrás: Horváth-Sors: Kémiai áramforrások és alkalmazásaik ].
    Az NCR18650GA-nak ugyanakkor 224 Wh/kg az energiasűrűsége [ forrás: Panasonic NCR18650GA adatlap ].

    Ha 10x-es növekményt akar az ember, az 37.3%-os kihasználtságot jelent az elméleti maximumhoz képest. Hmmm. Még akár meg is lehet. :DDD

    És itt tényleg befejeztem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák