Új hozzászólás Aktív témák

  • Munkas

    aktív tag

    Combat ship build gondolatok

    Majd a profik kijavítanak, mert én keveset harcolok (ha már van egy jó hajó, akkor kicsit sablonosnak érzem).
    Azt vettem észre, hogy minden hajó kb. a saját súlycsoportjában effektív (NPC-k ellen). Kicsik a kicsik ellen a legjobbak, mert a nagyok pajzsával nem bírnak kis méretű fegyverek, hiába a számszerűnek jónak tűnő damage. A nagyokon meg hiába a sok nagy fegyver arányaiban nem lesz nagyobb a sebzésük, hiába megy át a lövedék az ellenfél egész hajótestén, és a kicsit könnyebben kimozogják őket. Ezért univerzális combat shipnek a közepes hajók lesznek jók.
    Én a Fer-De-Lance-ot választottam, mert mozgékonyabb, mint a mint a legtöbb közepes hajó így a kis ellenfelek ellen sem kell túl sokat forgolódni, és van rajta Ultra méretű hardpoint amivel a nagy páncélozott hajók kilövése sem tart túl soká. Így a Vipertől a Cutterig bármit le lehet szedni vele viszonylag rövid idő alatt. A közepes hajók meg nyilván pikk-pakk megy.
    Nagy hajók ellen mkII-vel (de bármely mási közepes hajóval is), azért sokáig kell nézegetni, hogy mennyi maradt még az ellenfél hulljából, mire felrobban. Azokat pedig darálni kell, mert azokból jönnek a jó cuccok a mérnököléshez. Ha csak a pénz számít akkor jó a Krait. Talán még jobb is.
    Az FDL hátránya, hogy kevés az optional modul hely (FSD booster, fuel scoop nagyobb raktér és hasonlók már csak más modulok kárára férnek be) és a kicsi az üzemanyagtank, de ezek nem igazán hátrányok, hiszen harchoz nem szokás messze utazni. Meg kalózkodni sem túl jó, de azt még nem is próbáltam.
    A fegyvereket úgy kell összerakni, hogy legyenek amik sok energiát kérnek és kevés hőt termelnek, és olyanok is amik sok hőt termelnek, de kevés energiát kérnek. Így lehet maximálian kihasználni a power distributort (azt charge-ra kell mérnökölni) és a hűtést. Célszerűen kis lézerek a pajzsok ellen, mert ott úgysem számít az átütőképesség, csak a sebzés. Meg nagyobb kinetikus fegyverek, amik majd a hajótest és/vagy a modulok kilövéséhez kellenek. De nyilván lehet egyszerre is használni őket.
    Az, hogy ezen belül milyenek legyenek a fegyverek a vezetési képességektől függenek. Lézerekből a beam üt a legnagobbat, de a pulse messzebb visz (nagyobb távolságban kezd csökkenni a sebzése), hasonlóan egy frag cannon óriásit sebez, ha jól betalál, de nagyon közel kell menni.
    A fix fegyverek nagyobbat ütnek, de én nem vagyok egy nagy ász, ezért gimball cuccokat használok, mert ha kell azokkal jól lehet direktben is lőni, pl. ha chaffol az ellenfél. A turret meg a lámáknak való. Thargoidok ellnen még OK, de kalózok ellen csak unalmassá teszi a játékot: sokat nem kell csinálni, csak várni, hogy a tornyok lőjenek, de kis sebzésük miatt jó sokat.
    Persze hajó mérettől is függ miket aggatunk fel. Kis mozgékonyabb hajókra lehet kis lőtávú merev fegyvereket tenni (és kell is, mert amúgy alig lesz sebzés), a nagy lomha dögökre meg azért kellenek tornyok is, mert a kis hajóknak nem tudnak utána fordulni.
    De ez már messze vezet (én a fél redditet kiolvastam és még most is vannak homályos részek). Ha közepes hajóban és közepes képességű játékosban gondolkozunk, akkor pulse laser (egyet focusedre és Scramble Spectrum experimal effcete mérnökölve) és multi cannon (corrosiv shell experimal effcete mérnökölve). A többi fejlesztés a célzó képességtől függően focused, vagy overcharged. De lehetőleg mindet egyformára, hogy be lehessen tanulni egy optimális lőtávra forduló harci taktikát.

Új hozzászólás Aktív témák