Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Nem megvédeni kellene az EU-s gyártókat... Verseny van, lehetne árat csökkenteni.
-
bteebi
veterán
"Az EU vizsgálata arra kíváncsi, van-e szükség büntetővámokra, hogy megvédjék az EU-s gyártókat az olcsóbb, államilag segített, kínai EV-importokkal szemben."
Teljesen jogos! Még a végén a hülye vásárló járna jobban, és nem Hans, Jürgen meg Andreas, akik a középkategóriás szarjaikat is alsó hangon 25, de felextrázva inkább 30 millióért szeretnék adni.
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor az EU, hogy őszintén felmerül bennem, hogy az idiótaság elvárás a döntéshozók körében. Vagy csak erős a "lobbi".
Az EU szerepe, súlya egyre inkább csökken kb. minden területen, de nagyban megy az izmozás, aminek a vége mindig az, hogy nem a hülye politikusok, hanem a hülye állampolgárok megszívják. Ez egy újabb szép példája lehet majd az agymenésüknek.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
fottkrumpli
csendes tag
Büntetővámokkal meg lehet "oldani" a versenyt EU-n belül, de akkor a rohadt drága német EV-ket nem fogják tudni sehol máshol eladni.
-
biga
senior tag
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor az EU, hogy őszintén felmerül bennem, hogy az idiótaság elvárás a döntéshozók körében. Vagy csak erős a "lobbi".
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor néhany hozzaszolas....
Sajnos az EU lassan és nem elég hatékonyan lép, a hozzad hasonlo rövidlato meg kizarolag csak az orraig lat. Tehat miröl is van szo:
kina erövel, allamilag tamogatott arletöréssel akarja lényegében kinyirni az EU autogyartasat. Cserébe ö pl minden erövel akadalyozza az ö piacara valo belépést. Piaci müködésröl szo nincs!
Ebböl egybites EU szavazo levonja a következtetést: az EU nem akarja, hogy olcso autot vegyek! Gratulalok!
Sajnos sokan (tul) sokan vannak a hozzad hasonlok. Azt hiszitek, hogy nektek attol lesz jobb, ha ezen a modon jutottok olcso termékhez, akkor az jo lesz neked, mikor ordit a dologrol, hogy - mivel mesterségesen, allami segitséggel letört arakrol beszélünk - ezek célja tényleg csak a helyi piac (termelök) kinyirasa, nem joszivüség. Szerinted mi lesz, ha az EU gyartoknak mar vége?
A masik: "mert az EU gyartoknak is arat kell csökkentenie!". Ok, semmi gond, csakhogy az egyik, ha nem a legnagyobb kiadas a bérköltség jellemzöen, akkor hat csökkentsük pl a fizetéseket. Mondjuk a tiéteket. Ja, az mar nem tetszik. Akkor az allam tamogassa a gyarakat, mint kina! Miböl? Mondjuk a te adodbol! Zsenialis! Nosza, akkor esetleg emeljünk az adodon e miatt! Ja, ez sem tetszik!Tudod, te (és a hozzad hasonlo rövidlato) ugy akarsz rantottat enni, hogy ne kelljen feltörni hozza a tojast....
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
gabor9991
őstag
A xiaomi hasonló utat járt be évekkel ezelőtt, mindenki örömködött hogy jujjjjdejóóóó milyen olcsó és ennyiért mit tud, és meg lehet nézni most mennyi egy xiaomi csúcsmodell ára.
Pont oda pozicionálták ahová a konkurencia ma már nincs örömködés
A villanyautókkal pont uyanezt próbálják meg megcsinálni.
Meg mindennel is.Kinyírni a konkurenciát utána úgy játszhatnak az európaiakkal ahogy putyin próbált a gázzal 2 éve. -
haruspex
aktív tag
Igen ez olyan mint amikor valaki egy focimeccsen 13 játékossal akar pályára állni. Nyilván a büntetővámokkal lehet ellene védekezni valamennyire
Persze visszaút itt a nyugati cégek rövidlátása is, sztem a burkolat mögé nézve nem kvés nyugati fejlesztés köszönne vissza, amit ők a cégek vittek ki különböző formában (pl, kint csak akkor tudnak forgalmazni, ha társulnak egy kínai vállalattal), esetleg csak szimplán ellopták. Azt látni kell, hogy Kína nem akar a szabályok szerint játszani, ezt lehet neki hagyni, vagy nem, de annak meg lesznek a következményei -
ecaddsell
aktív tag
Az nem verseny, ha az egyik fél állami cég, ami bármekkora veszteséget el tud könyvelni, mert úgyis csak az adófizetők pénzéből finanszírozzák.
Ez a a mese része. A valóság meg, hogy időben kapcsoltak és e-miatt rátették a kezüket az olcsó alapanyagokra meg náluk a gyártáshoz szükséges energia is olcsó maradt vagy lehet még olcsóbb is lett mint volt.
Amilyen EUs vezetők meg ötleteik vannak ezen még sokat tudnak rontani. -
aktív tag
Ehhez képest a német OEM-ek jól érzik magukat kínában.
BMW says EU subsidy probe into China-made EVs could do more harm than good
EU-China vehicle trade -
ddekany
veterán
Azaz azt állítod, hogy az nincs ebben benne, hogy akár veszteséggel adnak el autókat, hogy tönkretegyék a konkurenciát, és erre azért van ereje a gyártónak, mert a Kínai állam a közösből besegít nekik.
Ettől függetlenül még gyárthatnak olcsóbban is. Csak ettől nem lesz az első tényező mese.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Az egész Ny-i vilag elkövetett egy nagy hibat nagyjabol a 70-80-as évek ota: megprobalta kiszolgalin a valasztoit->jolétet akart biztositani a plgarainak. Ehhez kellett az olcso tömegesen gyartott termék. De nem lehet olcson termelni, ha közben a masik oldalon meg sok bért kell kifizetnem (jolét ugye..), akkor kiviszem a gyartast oda, ahol kicsi a bér, es eladom ott, ahol nagy. Nos erre épült a gazdasag nagyjabol a 2000-es évek elejéig. E miatt ülhetsz most pl egy gép elött, gondolom van autod, talan hazad, esetleg okostelefonod stb.
Nos, most az eddig olcson dolgoztatott régio bejelentette az igényét a hasonlo jolétre, csakhogy ö semmilyen altalunk tisztelt szabalyt nem tart be, söt, lényegében kérdés nélkül ellenünk forditja a mi (naivan oda vitt) technologiankat.
A hiba mar megtörtént, most az EU azon probalkozik, hogy a vizen maradjon, betömje a réseket (néhany EU vezetö közben minden erövel uj lyukakat fur). Talan nem minden ötlet tökéletes, de a cél közös: levonni a következtéteket a hibabol, ha lehet kijavitani azt, de addig is javitani a helyzeten.
Jo lenne, ha felfogna egyébként vagy 400 millio ember itt az EU-ban, hogy az aranykor véget ért, az élet vissza fog térni ahhoz az allapothoz, ami ezen hazugsagon alapulo hiba elött volt: a tavolsagi utazas luxus, a jolétnek ara van, mondhatnam, nincs ingyen ebéd. Ujra kell épiteni a - draga fenntartas miatt - lerombolt europai technologia-gyartast, a még ennél is dragabb kutatas-fejlesztést (ja, mellesleg egy szomszédos örült miatt még duplazzuk a katonai kiadasokat is). Jelenleg ezen dolgozik az EU! De mivel demokracia, ezért harcolnia kell a rövidlato valsztokkal is, illetve az öket hergelö populista hatalomvadaszokkal is.[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
paljani
aktív tag
Pontosan melyik kínai cég "állami cég"?
Javaslom áttekinteni pl. a BYD Shareholdereit (Berkshire Hathaway mond valamit? Blackrock? Himalaya Capital Management? Vanguard Group?)
Érdemes lenne kicsit a dolgok mögé is nézni a nyakló nélkül szopott mainstream propaganda helyett ("a kínai állam pumpálja őket blah-blah"). Az a nagy helyzet, hogy a BYD mögött is a fényességes nyugat pénzemberei állnak, teljesen mindegy, hogy milyen autót veszel az osztalék az ő zsebükben landol évente...
-
paljani
aktív tag
Az egész Ny-i vilag elkövetett egy nagy hibat nagyjabol a 70-80-as évek ota: megprobalta kiszolgalin a valasztoit->jolétet akart biztositani a plgarainak.
--- Ez nem hiba, hanem ez a dolguk. Micsoda szélsőkommunista felfogás ez? Senki sem azért választ meg egy vezetést, hogy aztán rossz legyen neki. Kivéve a liberálisok.Ehhez kellett az olcso tömegesen gyartott termék. De nem lehet olcson termelni, ha közben a masik oldalon meg sok bért kell kifizetnem (jolét ugye..), akkor kiviszem a gyartast oda, ahol kicsi a bér, es eladom ott, ahol nagy. Nos erre épült a gazdasag nagyjabol a 2000-es évek elejéig. E miatt ülhetsz most pl egy gép elött, gondolom van autod, talan hazad, esetleg okostelefonod stb.
--- Ezt hívják kapitalizmusnak és globális értékláncoknak.Nos, most az eddig olcson dolgoztatott régio bejelentette az igényét a hasonlo jolétre, csakhogy ö semmilyen altalunk tisztelt szabalyt nem tart be, söt, lényegében kérdés nélkül ellenünk forditja a mi (naivan oda vitt) technologiankat.
--- A légbőlkapott süketelés helyett esetleg egy konkrét példával tudsz szolgálni, amikor bárki bármit is ellened fordított volna? Vagy csak a szokásos mainstream riogtás?A hiba mar megtörtént, most az EU azon probalkozik, hogy a vizen maradjon, betömje a réseket (néhany EU vezetö közben minden erövel uj lyukakat fur). Talan nem minden ötlet tökéletes, de a cél közös: levonni a következtéteket a hibabol, ha lehet kijavitani azt, de addig is javitani a helyzeten.
--- Igen, az európia versenyképesség az olcsó orosz energiahordozókra épült, amik valamelyest ellensúlyozták a magas(abb) bérköltségeket. De ennek a mainstream véget vetett, mert ... mert az mondták nekik az USA-ából. Most legalább jön az USA gáz/olaj drágábban, ugye? Vagy az orosz továbbra is, csak kerülőutakon szintén drágábban.
Jo lenne, ha felfogna egyébként vagy 400 millio ember itt az EU-ban, hogy az aranykor véget ért, az élet vissza fog térni ahhoz az allapothoz, ami ezen hazugsagon alapulo hiba elött volt: a tavolsagi utazas luxus, a jolétnek ara van, mondhatnam, nincs ingyen ebéd.
--- Ebben egyetértek. Elintézte az USA vazallus mainstream. Persze ezt is nekünk (egyszerű állampolgároknak) kell tudomásul venni és elszenvedni, nem nekik a brüsszeli elefántcsonttornyokban...
Ujra kell épiteni a - draga fenntartas miatt - lerombolt europai technologia-gyartast, a még ennél is dragabb kutatas-fejlesztést (ja, mellesleg egy szomszédos örült miatt még duplazzuk a katonai kiadasokat is).
--- Kb. húsz éve mondogatom ezt. Hirtelen milyen sűrgős lett..Jelenleg ezen dolgozik az EU!
--- Nem. Erről beszél csak. Ahogy az elmúlt húsz évben is csak beszélt róla...Jelenleg ezen dolgozik az EU! De mivel demokracia, ezért harcolnia kell a rövidlato valsztokkal is, illetve az öket hergelö populista hatalomvadaszokkal is.
--- Igen, harcolnunk kell a mainstream ellen. Pragmatikus nemzetközi kapcsolatok kiépítésével és a jelenlegi brüsszeli önsorsrontás felszámolásával. -
Introdoktus
junior tag
Nem értem a meglepődést. Ezer éve köztudott, hogy az EU be kívájna szüntetni a belső égésű motorok eladását. Majd erre nagyon meglepő módon Kína reagál, hatalmas állami hátszéllel. Majd amikor ezek a termékek ideérkeznek, akkor az EU meglepődik.
-
ecaddsell
aktív tag
Egyszerűen állami támogatás nélkül is tudják olcsón adni mert képesek olyan olcsón gyártani.
#12 biga
Bár van abban igazság, hogy a kapzsiság vezetett ide és most kell majd megfizetni az elmúlt évtizedek jólétének az árát, de azt az illúziót is kár építgetni, hogy azért tudnak olcsón gyártani mert ellenünk fordítják (bár ezt nem teljesen értem mi) vagy ellopják a technológiát.
Ha valahol pont ez EV-nél nem igaz, mert pl. az akku technológiában (de sok másban is ami ide kell) előrébb tartanak mint az európai gyártók amellett, hogy rendelkezésükre áll az olcsó energia.Sok patent (szabadalom), új megoldások onnan származik ma már.
Most üt majd vissza, hogy a matematika, a szövegértés és a természettudományok terén (is) Európa hanyatlásban van és Ázsia az ami vezet (nekünk egyébként tök mindegy, hogy Korea vagy Szingapúr vagy épp Tajvan az, ha nem éppen Kína).
Más a tanuláshoz vagy éppen a munkához való hozzáállásuk.
Az már csak hab a tortán, hogy pl. Németországban irodalmárok/politológusok/szociológusok stb. mondják meg a tutit pl. atomenergiában olyan szintre hergelték a tömeget, hogy működő erőműveket zártak be.
Minden tiszteletem a Sabine Hossenfelderé aki vsz. szakmai karrierjét adta fel azért, hogy oszlassa a sötétséget (persze lehet jobban is meg él belőle).
Hogy most is ellőjek egy videót tőle, ami úgy kezdődik, hogy a "A Chinese company"
Nem, nekem nem úgy tűnik, hogy ők loptak technológiát... -
biga
senior tag
Ez nem hiba, hanem ez a dolguk. Micsoda szélsőkommunista felfogás ez? Senki sem azért választ meg egy vezetést, hogy aztán rossz legyen neki. Kivéve a liberálisok.
Jesszusom. Szélsökommunista felfogas...
Tehat szerinted a vezetés dolga: lhitetni az emberekkel, hogy szavazz ram és "örök élet és ingyen sör"? Nos akkor neked jogodban all arra szavazni, aki ezt igéri, csak aztan ne mutogass masra (pl Brüsszelre), ha esetleg még sem lesz ingyen az a sör...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
paljani
aktív tag
Tehat szerinted a vezetés dolga:
--- Nem, én konkrétan leírom, hogy szerintem mi a vezetés dolga (ha megkérdezed), ezért nem érdemes a számba adott, de általam sosem mondott dolgokat kitalálni helyette, azokat leírni és azokkal vitatkozni. Nem csuszi bele a szalmabáb érvelésbe....
-
biga
senior tag
válasz ecaddsell #17 üzenetére
Ok, modositom, lényegében nem loptak, mi vittük és adtuk oda nekik, közben azt hittük, hogy ök egyrészt nem tanulnak semmit tölünk, masrészt nem tudjak felhasznalni söt tovabbfejleszteni amit kaptak. Söt, azt is hittük, hogy europa fingotta a passzat szelet, és azok az elmaradott azsiaiak sosem fognak minket utolérni (plane lehagyni!) Az eu meg hatradölt naivan.
Ilyen szempontbol igazad van. Egyet értek az EU hanyatlasaval kapcsolatos véleményeddel is maximalisan, csak én a reményeimet is kifejeztem, hogy ez megallithato.
A német példaddal is csak egyet érteni tudok.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
a mi a rossz a valsztonak fogalmarol vitatkozunk. Szerintem azért valasztok meg valakit, söt bizok benne, mert az én érdekeimet képviseli, méghozza szakszerüen. és ha kell ezt akar az én, esetleg informacio hianyon alapulo, vagy false informacion alapulo téveszméim, illetve a rövid tavu érdekeim ellenére is képviseli!
Nem volt szandékomban a szadba adni semmit, csak leforditottam erre amit mondtal.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
doooo
veterán
Hány százalék ezeké a cégeké? Számold már össze.
Másrészt meg, az, hogy téged ilyen könnyen meg lehet győzni arról, hogy a kommunista államnak semmi köze az ország legfontosabb autógyártójához... az a te problémád.
Hihetetlen, hogy hányszor tudják ugyanazt eljátszani, mert a világ többi részén képtelenek felfogni a hozzád hasonló emberek, hogy amúgy rohadtul tojnak mindenkire, és csak hatalmat és befolyást akarnak szerezni. Minden szép és olcsó, aztán mikor kivéreztették a verseny hiánya miatt a nem-kínai cégeket, akkor szépen elkezdenek árat emelni, meg kontrollálni a piacot, meg geopolitikai befolyást szerezni ezeken keresztül, és minden országot megkárosítani és Kínának alárendelni.
Annyira egyszerű forgatókönyv, és annyira nyilvánvaló hosszú évek óta. Szimpla, tagadhatatlan tény.
És ami a legfontosabb, ennek elég könnyű gátat szabni. Semmi nem örök érvényű, és a régi hibákat ki lehet javítani. Magyarán büntetővámokat kell kivetni, vagy szimplán betiltani mindent, ami nem felel meg a nemzetközi törvényeknek. Mert Kína akármekkora is, csak egy ország, és az emberiség abszolút többsége olyan országokban él, amiknek nem céljuk a KKP-nek alávetni magukat.
Ja és persze a KKP is tudna ezen azonnal változtatni. Ha legalább visszakanyarodna a régi útvonalra, mert ez a mostani, Micimackó által megtervezett útvonal egyenesen a földbe viszi az egész rendszert. -
Stealth
aktív tag
Mindenki hatalmat és befolyást akar szerezni.
Van aki a demokrácia mögé bújva, van aki meg máshogy.
Arról senki sem beszél, hogy a nyugati nagyvállalatok ipari elektronikai hulladékokat gyártanak, fizessél mindenért 10x annyit.
A kisembereket meg pont nem ez érdekli, hanem, hogy a pénzüknél maradjanak. A kínai cégek termékei ár/érték arányban sokkal jobbak már, és ha tetszik ha nem, az emberek ezeket fogják venni.
Erre mi a nyugati válasz: vámoljuk meg, aztán tőlünk veszik ismét jó drágán.
A magas lóról kellene leszállni a nyugatnak.-= Stealth =-
-
Feketelaszlo
senior tag
A szó szabadpiaci értelmében nincs verseny - soha nem is volt, az autógyártásnál szigorúbban szabályozott ágazat aligha létezik, az állam szabja meg a forgalomba hozható típusok szinte összes paraméterét. Nem gyárthatsz akármilyen formával, törésteszttel, káros-anyag kibocsátással autót, s amint az illusztráció mutatja azt is az állam dönti el, hogy ad-e a terméked vásárlóinak támogatást. Mára odáig süllyedt a 'verseny', hogy kinek puhább a műszerfala.
#5biga:
Ez az állami finanszírozás fura műbalhé - mikor Magyarország támogatta, hogy idetelepüljenek autógyárak az ugyanúgy beépült a költségszerkezetbe, ahogy pl. mindenféle EU-s projekteken is pályázhatnak támogatásért a cégek (rá lehet keresni a márkanevekre, az elmúlt 10 évben azért mindenkinek jutott pár százmillió euró).
Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával). -
biga
senior tag
válasz Feketelaszlo #25 üzenetére
Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával).
Személy szerint én sosem voltam a közvetlen tamogatasok hive, sem maganszemély, sem jogi személyek szintjén. Nagyon sok éve érvelek ezek ellen. A kormanyzatok dolga sztem sokkal inkabb a megfelelöen szabalyozott, stabil, kiszamithato jogi, gazdasagi (piaci) környezet megteremtése, biztositani az utanpotlast (jo csaladpolitika és massziv, hosszutavu oktataspolitika). Ezen felül esetleg (illetve e mellett) ha kell, tamogatni a KF vonalat. De egy utopisztikus vilagban ez utobbit a profitorientalt agazat maga is fenntartja...
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Stealth
aktív tag
Mi ellen védekezik? Amit maga is elkövetett a demokrácia szó mögé bújva?
Képmutató nyugati világ, lenéznek mindenkit, csak a pénz vándoroljon oda.
Nincs itt egyáltalán piaci verseny, le vannak osztva a lapok. Eddig kényelmes volt, de most jött Kína és beleköpött a levesbe, ami nem tetszik.-= Stealth =-
-
ddekany
veterán
"Ha árt/értékben jobb a kínai, akkor azt fogom venni."
Észak Koreától is vennél? Hol a határ abban, hogy kit támogatsz? Ez egy kényelmes hazugság, hogy "nyugati" országokban is van rengeteg aljasság, ezért minden politikai rendszer egyforma. A mérték nem mindegy, hogy mennyire gátlástalanúl tud cselekedni a vezetés, nem mindegy.
-
doooo
veterán
Ha a kínai cégek kivégzik a hazai gyárakat, ahol a "kisemberek" dolgoznak, akkor a kisember kitörölheti a fenekét a 10%-kal olcsóbb (de amúgy nem jobb) mobiljával.
Ha a KKP az illegális szerződéseivel magához láncolja a "kisember" amúgy is rosszul szereplő "kisországát", akkor a kisember ismét kitörölheti a fenekét a kínai elektronikus hulladékaival. Amikor megemelik az adóját úgy, amellett is, hogy alig tud ételt venni a családnak, mert amúgy a hazai cégek tönkrementek, az infláció magas és még a kínai hiteleket is vissza kell fizetnie a "kisországnak"... na akkor mi van? Akkor végső soron azt mondhatjuk, hogy megérte? Akkor ha szerencséje van, még elmehet egy borzalmas körülményeket biztosító, betelepült kínai cég gyárába dolgozni. Az már megéri, igaz?Nagyon sarkos, meg több esetből van összeollózva, amit írtam, de remélem a legtöbb jelenlévő felismeri benne, amit fel kell ismernie. Mert nem hipotéziseket írtam, ez a valóság. Vagy ez lenne, ha senki semmit nem tenne ellene. Szerencsére tesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Stealth
aktív tag
@doooo
@Fred23
Nem tudom srácok, de nem olyan egyszerű ez a dolog, mint ahogy mi elképzeljük.
A pénz ural mindent és az érte folyó harc közben mindig a legkisebbek szívják meg.
Lett egy új megoldás, amit Kína talált fel a demokráciával szemben és ez nem tetszik.
Értem én ezt, de a hiszti helyett találjanak fel jobb megoldást a kínainál.-= Stealth =-
-
paljani
aktív tag
Hány százalék ezeké a cégeké? Számold már össze.
--- Nem egyszerű. Mindenestre a Barkshire és Vanguard ketten több részvényt birtokolnak mint az összes kínai alap együttvéve (és akkor a kínai alapok tényleges befektetőit nem számoljuk...). Ugye most jön az a rész, hogy ezt a tényt elegánsan figyelmen kívül hagyod és a továbbiakban már nem esik róla több szó, igaz?Másrészt meg, az, hogy téged ilyen könnyen meg lehet győzni arról, hogy a kommunista államnak semmi köze az ország legfontosabb autógyártójához... az a te problémád.
--- Én pontosan azt állítottam, hogy a legnagyobb BYD befektetők nyugaton ülnek. Ez kizárja vajon az államot? Nem hiszem. Viszont érdekes, hogy te milyen finnyás vagy a "kommunistákkal" míg a fényességes nyugati pénzemberek meg nem azok... lehet az ideológia csak a könnyen meggyőzhető kisemberek sajátja? Who knows...Hihetetlen, hogy hányszor tudják ugyanazt eljátszani, mert a világ többi részén képtelenek felfogni a hozzád hasonló emberek, hogy amúgy rohadtul tojnak mindenkire, és csak hatalmat és befolyást akarnak szerezni.
--- Lásd előző válaszom. A fényességes nyugat nagy pénzemberi tulajdonosként ott ülnek azokban a "kommunista kínai" óriásvállalatokban, amik ellen a kis liberáliskák itt vívják a szélmalomharcukat ideológiai alapon... hát...őőőő..izé... szerintem nekem se kell, hogy gondom legyen velük. Meg igazából neked se, de ez legyen a te dolgod én nem szólok bele.Minden szép és olcsó, aztán mikor kivéreztették a verseny hiánya miatt a nem-kínai cégeket, akkor szépen elkezdenek árat emelni, meg kontrollálni a piacot, meg geopolitikai befolyást szerezni ezeken keresztül, és minden országot megkárosítani és Kínának alárendelni.
--- Az utolsó mondatrészig azt hittem, hogy a 90-es évek privatizációját írod le a posztszovjet államokban, ahogy a nyugati tőke fillérekért kapacitásokhoz jutott majd versenytársak alá árazva kiszorított mindenkit, hogy aztán a neki kellemes árszinten árulja a portékáját...Annyira egyszerű forgatókönyv, és annyira nyilvánvaló hosszú évek óta. Szimpla, tagadhatatlan tény.
--- Lásd előző válaszom, hát pontosan ezt csinálta nálunk (is) a fényességes nyugat, mit kellene ezen tagadni?És ami a legfontosabb, ennek elég könnyű gátat szabni. Semmi nem örök érvényű, és a régi hibákat ki lehet javítani. Magyarán büntetővámokat kell kivetni, vagy szimplán betiltani mindent, ami nem felel meg a nemzetközi törvényeknek.
--- Igen, könnyű. És a betiltások utána én - a kisember - vehetek majd fósvágen pólót 16 millió forintért. Mert ugye ezzel a versenyt is betiltod...Mert Kína akármekkora is, csak egy ország, és az emberiség abszolút többsége olyan országokban él, amiknek nem céljuk a KKP-nek alávetni magukat.
--- Képzeld van itthon xiaomi légfrissítőm több is. Kurvára alá vagyok vetve a KKP-nek! Minden nap emailben küldik a teendőim!Ja és persze a KKP is tudna ezen azonnal változtatni. Ha legalább visszakanyarodna a régi útvonalra, mert ez a mostani, Micimackó által megtervezett útvonal egyenesen a földbe viszi az egész rendszert.
--- A régi rendszerben kínaiak milliói haltak éhen... -
ddekany
veterán
"Miért ne vennék?"
Jellemzően, mert nem vagy pszichopata, más szóval, van benned némi empátia más ember iránt, és ezért taszít amit Észak Korea képvisel (és ezért nem akarod hogy nőjön befolyásuk, stb).
"Tehát akkor a kis csalás nem csalás a nagy csalás meg csalás? "
Ha pofon vágok valaki hirtelen felindulásból az is erőszak, ha félholtra verem, az is, ha brutálisan és szadista módon megölöm, az is. És még is, én azért megkülönböztetném ezket, amikor eldöntöm, hogy kivel akarok valamiféle kapcsolatot ápolni.
-
paljani
aktív tag
Vicces látni, hogy az aktivisták ma számon kérik "a kommunista keleten" annak csupán a lehetőségét amit a fényességes "demokrata nyugat" a rendszerváltás* után konkrétan meg is tett ezzel az országgal (is - meg a többi posztszovjettel is a szomszédunkban).
*rendszerváltás nálam konkrétan az elmúlt 10-12 évben történt meg, előtte csak bohóckodás volt.
-
-
paljani
aktív tag
Mindegyik. Még akkor is állami cég, ha hivatalosan nem szerepel ez sehol, lásd a mostani tőzsdei beavatkozást.
--- Jól hangzik meg minden, de úgy mégis mire alapozod ezt a kijelentést?A "nyugat pénzemberei", amit említesz, összesen kb. 5 százalékos részesedéssel szerepelnek a BYD-nál.
1. Ez nem változtat a tényen, hogy ott vannak.
2. Nem. Akik fel vannak sorolva 13.73%-nyi részvény birtokolnak és ezek csak a legnagyobbak. És - ahogy írtam is korábban - nem látszik a kínai alapok mögötti tényleges befektetők hovatartozása -
ddekany
veterán
Pont ezt mondom, nem? Hasonlóan a "kis csalás" meg "nagy csalás" sem egyforma, hiába mind a kettő csalás. Azaz, értelmetlen azzal érvelni, hogy nem számít ha Kína X dolog csinál, mert "a nyugat" is csinál X dolog. Mert nem mindegy, hogy mennyrie csinálja, az mennyire elfogadott hivatalosan, stb.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
Sztem senki nem ajnarozta itt a nyugatot. Plane nem tartja senki szentnek. Söt, nem kevés hibat soroltunk fel, amit a nyugat elkövetett. De a maganvéleményem szerint még mindig a legélhetöbb rendszert üzemelteti, beleértve a kisemberek életét is.
Természetesen jogodban all megvaltoztatni a rendszert, és döntési pozicioba ültethetsz varmilyen kinai (esetleg é-koreai, ha mar felmerült) tipusu vezetöt, és ha elég sokan vagytok, akkor majd elérheti eu is a (talan?) altalatok ahitott keleti tipusu demokraciat. hogy ezt megtehesd, persz nem art, ha addig is egy, a nyugati vilag altal "elnyomott" orszagban élsz, hiszen ha nem, akkor ez ugye nem egyszerü.
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
senior tag
Vicces látni, hogy az aktivisták ma számon kérik...
Masokrol nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy én nem vagyok aktivista. Nem vagyok senki fizetett vagy fizetetlen prokatora. De europai polgarnak tartom magam, aki hisz a demokraciaban, bar latja annak hibait is. Igyekszem a legjobban informalodni és leellenörizni az informaciokat, amiket kapok. Ebböl sajat magam vonok le következtetéseket, nem szajkozom senki masét. Persze a következtetéseim lehetnek hibasak is, és ha tudsz, jogodban all uj informaciokkal ellatni, ami alapjan majd talan uj következtetéseket fogok levonni. De kizarolag a sajat következtetéseimböl kialakult véleményemet fogom mondani.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
paljani
aktív tag
Sztem senki nem ajnarozta itt a nyugatot. Plane nem tartja senki szentnek. Söt, nem kevés hibat soroltunk fel, amit a nyugat elkövetett. De a maganvéleményem szerint még mindig a legélhetöbb rendszert üzemelteti, beleértve a kisemberek életét is.
--- Ezt is hányszor hallottám már. Elvtárs lehet választani a szar meg a hígfos között! Én a szart választanám... Hát én meg NEM! Ha csak ez a választék, akkor köszönöm mástól választanék, akitől lehet mást is...
Természetesen jogodban all megvaltoztatni a rendszert, és döntési pozicioba ültethetsz varmilyen kinai (esetleg é-koreai, ha mar felmerült) tipusu vezetöt, és ha elég sokan vagytok, akkor majd elérheti eu is a (talan?) altalatok ahitott keleti tipusu demokraciat.
--- Kicsit elkeserít, hogy ennyire szétrothasztotta egyesek agyát a nyugati propaganda: vagy mi fényességes nyugat vagy a sötét, gonosz és barbárkommunista kelet?!? Mi van ha - írok egy erőset - egyik se kell ide, se az EU-ba. Az egyik már réges-régen leszerepelt és napról-napra mélyebbre süllyed (LMBTQ+, Gendermérnökség, fehérszégyen stb.) a másik meg pont ugyanolyan lesz idővel ha nem tanul a történelemből, amit meg korábban (szovjetúnió) nyújtott az meg normális értékrend volt ugyan, de csóró. Miért nem lehetünk mi pl. közép-kelet Európa Svájca?
hogy ezt megtehesd, persz nem art, ha addig is egy, a nyugati vilag altal "elnyomott" orszagban élsz, hiszen ha nem, akkor ez ugye nem egyszerü.
--- Ezt meg nem is értem...
-
biga
senior tag
egyik se kell ide, se az EU-ba
Rendben, nyitott vagyok minden uj megoldasra. Hallgatom az ötleteidet, milyen modon tudnank megreformali az összes jelenlegi tarsadalmi rendszert.
De arra kérhetlek, hogy ne feltételezd, hogy pusztan azért, mert nem pont ugy gondolkozom, mint te, azért mégennyire szétrothasztotta egyesek agyát a nyugati propaganda:
.''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
ddekany
veterán
"Miért nem lehetünk mi pl. közép-kelet Európa Svájca?"
Az önmagában kevés, hogy egy ország elhatározza, hogy semleges lesz, és hagyjanak békén. Valamivel be kell biztosítania, hogy ennek ellenére, hogy egyedül van és pici, nem tarolják le jobbról, vagy balról. Végső soron csak az a megoldás, hogy értelmesebben viselkedik úgy általában az emberiség, és mindenki együtt működik mindenkivel, a közös jólétért. De ez egy nehéz játék, mert ez gyakorlatilag egy világállamot jelentene.