Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
Nem akarok én vérre menö vitaba menni veled, ezért nem is volt szandékomban tamadonak latszani. Ha barmiben félreértettelek, hat van ilyen. Tamadonak lattam, mert ugy hangzott (igazabol még most is ugy latszik, most is belekötöttél ebbe is
)
Söt, ha gondolod, szivesen folytathatjuk a beszélgetést, (de ne itt, mar igy is szétoffoltuk), de attol tartok, hogy mi teljesen eltérö vilagban élünk. Amiket te irsz, azoknak a nagy része az én vilagomban egyszerüen nem létezik, vagy legalabb is abban a formaban nem létezik. Igy nem tudom, hogy képesek lennénk-e konstruktiv (nem a masik meggyözését célzo!), pusztan csak az informacioaramlast segitö diskurzust folytatni. Ha igen, hat benne vagyok (de ismételm, ne itt). Hogy eldönthesd, érdekel-e:
Gondolom a billentyükiosztasombol kitalaltad, hogy nem Mo-rol irkalok neked, 3 gyerekem nött fel itt (töled nyugatra), végigjarva az itteni iskolakat, de egyik szinten sem talalkoztam sehol az, amikre te is utalsz a gyerekek vagy a gender terén, bar nyilvan sokkal liberalisabb szemléletü a vilag errefelé, tabu nélkül beszélhet a gyerek (is) a pedagogussal, akar ilyen kérdésekröl is (hiszen ez a dolga, nem a gyerekmegörzés), de szo sincs kötelezö dologrol, propagandarol meg aztan plane nem. Nem, szerintem az nem propaganda, hogy azt hazudjuk egy dologrol, hogy nem is létezik, miközben igen!
Amit te belinkeltél, elhiszem, hogy van valami valahol, ami a cikkben leirtakra halyaz, ebböl meg valaki irt egy cikket a sajat céljaira. De ismétlem, ilyennel de még csak hasonloval sem talalkoztam (pedig lett volna lehetöségem ra, hogy talalkozzak vele, a gyerekeim mar egyetemen vannak, vagy azon tul).
Europai orszagban élek, söt az egyik, ha nem a leginkabb bevandorlok altal terhelt orszagban (én is az vagyok). Igen, vannak konfliktusok, néha komolyabbak is. Senki nem akarja banalizalni a kérdést, bizony vannak feszültségek is e miatt. De nem latok altalanositast sem ugy altalaban (na jo, itt is vannak hozzad hasonlo gondolkodasuak jo paran, akik szerint mindet el kellen hajtani: na ök a konfliktus fele!). A jelenlegi kollégaim nagy része még csak nem is europai. De ebben én személy szerint semmi negativat nem latok, sokat tanulok tölük, és viszont.
A probléma ettöl még valos és kezelésre szorul, méghozza közösen. Szerintem ebben a kérdésben egyaltalan nem megy, hogy mindenki a sajat haza tajan oldja meg ezt a kérdést, ez nem nemzeti, hanem europai probléma. Ebböl esetleg ugy maradhat ki Mo, ha tényleg szigoruan (mittomén fallal) elszigeteli magat (végül is ezt teszi, bar még falrol nincs szo...).
Amit az erös hadsereg elönyéröl, mi több szükségességéröl irsz elöttem #Fred23 mar elmondta, minek ismételjem, igaza van. Annyit tennék még hozza, hogy a történelmi tapasztalatok szerint akinek nagy hadserege van, az hasznalni is akarja. Ami szükségszerüen agressziohoz, konfliktushoz vezet. Nem véletlenül jöttek ra elödeink, hogy ennél hatékonyabb, ha inkabb szövetségeket hoznak létre (katonai, gazdasagi, tarsadalmi). Szerintem is ez jobban garantalja az altalad is emlitett békét. Nem értettem soha egyet, a magam modjan tiltakoztam mindig is minden katonai beavatkozas ellen, ami nem közös megegyezésen alapulu békefenntartasrol szolt (ENSZ). Nem gondolom, hogy barmi joga lett volna barmelyik orszagnak demokratikussa/iszlamma/zsidova/orossza stbb bombazni a masik orszagot. A jelenlegi hatarok kialakulasan is komoly nyomokat hagyott a történelem, sok esetben megkérdöjelezhetöek, de valojaban mar a puszta létezésük is ellentmond a történelmi tapasztalatoknak, és föleg a (nagyrészt) 19-20.szazad eröltetett nemzetallamositasanak köszönhetö. Erre lenne ugyebar egyfajta megoldas pl a shengeni övezet létrehozasa, amivel szimbolikusan meg is szüntettük azokat.
Nem gondolom, hogy az EU egy problémamentes szervezet lenne, nagyon sok belsö és külsö feszültség fesziti, lenne mit megreformali rajta. De szerintem a problémak nagy része föleg technikai jellegü, az alapvetö (kulturalis, tarsadalmi, moralis) értékekkel személy szerint egyet értek, söt, szerintem Mo jol felfogott érdeke is ez. Es nem, Brüsszel még csukott szemmel, hattal allva, egy sötét szobaban sem hasonlit Moszkvara
Részemröl ennyi, itt ebben a topicban nem akarom ezt az erösen OFF témat folytatni, de mint irtam, a fentiek figyelembevételével, és a rövid összefoglaloval a nézöpontommal, ha te is nyitott vagy ra, folytathatjuk -
bteebi
veterán
"A xiaomi hasonló utat járt be évekkel ezelőtt, mindenki örömködött hogy jujjjjdejóóóó milyen olcsó és ennyiért mit tud, és meg lehet nézni most mennyi egy xiaomi csúcsmodell ára."
Azért az a Xiaomi nem a mostani Xiaomi. Minőségben se. Ezzel együtt egy Xiaomi 13T Pro 227 ezerért már megvehető, ebben már van 12 GB RAM és 512 GB ROM. Ehhez képest a sima Samsung Galaxy S24 8/128 GB 321 ezer, 8/256 GB 351 ezer. S24 Ultra még mindig feleannyi (256 GB) ROM-mal, bár legalább ugyanannyi RAM-mal már 531 ezer, 512 GB ROM-mal meg 650 ezer. iPhone 15 Pro Max 512 GB 583 ezer. Hja, valóban pont ugyanannyiba kerülnek.
Oké, a Samuk vaciújak, lesznek még olcsóbbak; 256 gigás S23 már van 245-ért is, 512 GB-tal az S23+ (8 GB RAM-mal!) már 336k, az Ultra meg 410k.
Persze a Sziamiaúban nem Snapdragon van, hanem MediaTek, szóval érthetőek az árazásbeli minimális eltérések.
-
paljani
aktív tag
válasz
Dare2Live #81 üzenetére
25-47%
--- Ez nem csak a VÁM, mert ebben minden fizetendő benne van (pl. ÁFA is). Megtaláltam én is ugyanezt a googlival.Gyakorlatilag annyira magasak a Kínai vámok amik miatt volument nem lehet kínába exportálni.
--- "In 2021, China imported $47.6B in Cars, becoming the 3rd largest importer of Cars in the world. " -> mi lenne ha még lehetne exportálni oda volument...Ugyanazt kellene fordítva is bevezetni kizárólag a kölcsönösség miatt.
--- Az EU egyben vámúnió is és vámtarifaszám alapján ki tudod keresni, hogy mennyi vámot (+áfát) kell fizetni a kínából (=EN-n kívülről) behozott gépjárművekre. Ahogy nézetem legalább 10%+27% ÁFA pl. nálunk Magyarországon. -
"Az hatékony diplomácia alapja (támasza) az erős hadsereg."
Akkor belátod Te is, hogy életidegen és kártékony, mikor egy jelentéktelen kis ország vezetője azt hiszi, hogy csakis az ő szemétdobja / portája az egész területe, nem pedig csak olyan mértékben, amennyit a valós katonai ereje indokol, illetve amennyit az erősebbek -akár a szövetségesei- megengednek neki. És akiknek ha az asztalára szarik, nem lesznek annyira sem engedékenyek tán, mint eddig. Egy gyenge ország vezetője azt sem döntheti el 100%-ban, hogy mi minősül az ő portáján szemétnek, és a gazdasági vagy katonai megerősödése sem rajta áll legnagyobb részt. Hagyják neki, vagy sem. Jobb esetben olyanok befolyásolják a döntéseit, akik kulturálisan hasonlóak, rosszabb esetben pedig olyanok, akiknél a novicsok és a polónium is simán opció az ilyen-olyan ellenfelek ellen, mert például nem kell tartaniuk a közvélemény erejétől sem, azon ugyanis már rég nem múlik semmi.
És adott, látható szereplők vannak. Ha egy kis ország vezetője nagyon megfeszül, bizonyos esetekben elérheti, hogy egyik érdekszférából átkerülhet egy másikba, vagyis hogy x ponton túl már egy másik nagyobb hatalom fogja megmondani, mihez is van joga neki és a népének.
A lakosság akkor jár jól, ha az életmódjához, kultúrájához, és jövőképéhez is passzol az erős szövetséges/ek kultúrája, célkitűzései, stb.Írásaid alapján Hozzád az orosz és a kínai kultúra passzol jobban, de talán tévedek. Én a nyugatihoz vonzódom jobban.
-
paljani
aktív tag
Azt mondod,
Mindenkinek a saját portáját kell tisztán tartania
. Itt kire gondolsz? En ezt ugy értelmezem (javits ki, ha rosszul), hogy senki ne mondja meg mi mit teszünk, cserébe mi sem mondjuk meg mit tesznek ök.
--- Felesleges többet belelátni, mint amit pontosan leírtam. Ha minden ország kitakarítja a szemetet a saját magánál, akkor egy boldog(abb) élhetőbb hely lesz. Ha a
(saját) problémák kezelése helyett mások pusztán ideológiai alapon történő vegzálása folyik, akkor a problémák megmaradnak és tipikusan eszkalálódnak.Végül is ez csak döntés kérdése: el kell izolalni az érintett csoportot ("mi") az "ök"-töl, és a kommunikaciot kizarolag a feltétlenül fontos, elkerülhetetlen kérdésekre, illetve az idöjarasra kell korlatozni. Itt mar érzek némi hibat az emlitett nyilt és öszinte kommunikacioban, mert ez bar öszinte lehet, de hogyan beszélhetnénk nyiltsagrol ilyen esetben ?Na meg a kölcsönösség lenne az alapja, tehat hogy cserébe én sem szolok be senkinek, illetve nem probalom befolyasolni.
--- Ezt nagyon (de nagyon!!!) benézted. Összekevered ugyanis a nyílt (=őszinte, tabumentes) kommunikációt a nyitott kommunkációval (=hajlandóságra a kommunikációra) és ebből vonsz le tökéletesen rossz következtetéseket...
Az altalad emlitett "kibaszott erös hadsereg" sem sokat segit a nyilt és öszinte kommunikacioban (plane, ha a szomszéd mondjuk még kibasszottabbul erös hadsereggel rendelkezik).
--- Óriási tévedés. Az hatékony diplomácia alapja (támasza) az erős hadsereg. Készpontennyi. Mindig is így volt és mindig is így lesz. Aki ezt nem érti vagy fogadja el az gyakorlatilag a legalapabb dologgal nincs tisztában a diplomáciában és/vagy alternatív világban él.Mint irtad is, valoban volt ilyen sokszor a történelemben (hogy be is jött mindig...), és végül is abban is van igazsag, hogy innen indultunk, bar akkor még barlangban laktunk és a legtökösebb politikus az volt, akinek a legnagyobb bunko volt a kezében (szerintem ez még a kerék elött lehetett, szoval most tekintsünk el a talicskatol
) .
--- Ez ilyen belemagyarázás, hogy régen bunkókkal ütve választották ki a törzsfőket. Ezen mindig jókat röhögök, de semmi valóságalapja sincs. Semmi.De, szerintem pont azért feltételezed.
-- Leírtam, hogy nem, nem azért. Ennél többet nem tehetek...
Mint emlitettem, én tényleg nyitott vagyok a parbeszédre, és nyitott vagyok a mas véleményre is. Te viszont egyaltalan nem vagy nyitott ra, hiszen pusztan az a tény, hogy nem értek veled néhany dologban egyet, arra sarkallt téged, hogy beskatulyazz engem, és lényegében minden szavamba belekössz.
--- Pontosan, hogy párbeszédet folytatunk és teljesen nyíltan leírom neked, hogy nem (és miben nem) értek egyet. Ezt TE a saját személyed elleni támadásnak éled meg... mi közöm van nekem ehhez? Ezek a TE érzéseid, úgy éled meg ahogy akarod. Ha éppen áldozatpózba vágod magad akkor egészségedre!Nem tudom, mivel bantottalak meg, hogy ilyen negativan (mondhatni gyülölettel) irsz nekem, de ha valami alapos okod van ra, jelezd és természeteszn elnézésedet kérem érte.
--- Picit több mint 25 éve követem az akutálpolitikát és a történéseket mind bel- és külföldön és a mainstream (propagandájuk) legrosszabb rémálma vagyok: vagy emlékezek és/vagy utánanézek dolgoknak. Engem nem lehet felültetni 2-3 havonta valami új faszsághullámra életidegen (és/vagy valóságidegen) ideológiák mentén. Mondok egy konkrét példát: nekem nem lehet megmagyarázni, hogy az oroszok saját maguk felrobbantották a saját 20 milliárd EUR-os (!!!) gázvezetéküket, pedig hónapokig ez volt a kotta a mainstramben. Vagy éppen elmagyarázni, hogy a férfiak szülhetnek vagy éppen a nőkből férfiak lehetnek vagy hogy a BLM "békés tüntetés" miközben embereket ölnek közben esetleg az óvodásoknak szüksége van szekszszobákra... (és gyakorló szűlőkent amikor ilyeneket látok nem a párbeszéd az első gondolatom, hanem a halálbüntetés...) Nem bántottál meg semmivel, nincs miért elnézést kérned. -
Dare2Live
félisten
"van-e szükség büntetővámokra, hogy megvédjék az EU-s gyártókat az olcsóbb, államilag segített, kínai EV-importokkal szemben"
Amikor minden Kínába importált autóra 20% vám jön akkor csak a korregtség kedvéért ennyit kéne min fordítva kiszabni az EUba importált kínai autókra is.
Csak a korrektsé jegyében... -
biga
őstag
Ezt talaltam igy hirtelen ( [link] )
"
Here's a breakdown of some of the most basic manufacturing costs:
1. Raw materials and auto parts: This is easily the biggest driver behind the bulk of the price of a new car. The rubber tires, engine block, doors, and more add up to about 57% of the vehicle's price.
2. Research and development: Mandatory safety research and product development must be done before any new model is manufactured. While it's less flashy than racing stripes, it's super important for brands to stay on the road year after year, passing on the additional 16% to drivers.
3. Direct labor and advertising charges: While machines have mostly taken over automotive assembly lines, you still need humans to make cars. The cost of labor will always be a part of the final price tag.
4. Sales tax: To make a profit, manufacturers have to include the necessary sales tax to the cost of production. And that's before the dealership markup, too!
"
Lényegében az elsö pont kivételével mindenütt a fizetés a fö kiadas.
Ez valamivel kevesebb, mint a fele az auto aranak.
A posztban arra valaszoltam, hogylcsokkenteni kellene az eu gyartoknak az arat.
Az anyagarakon nehéz arat csokkenteni, esetleg minöségromlas aran. Sajnos az EU nyersanyagban mara elég szegényes. Igy kézenfekvö lenne a bérköltségeken csökkenteni. Ami meg ugye a dolgozoknak nem tetszene... -
biga
őstag
Huh... Lehet, hogy meg fogom banni, hogy valaszolok neked.
Hiszed vagy sem, nem akarlak semmiröl meggyözni, én a parbeszéd hive vagy alapvetöen. Hiszek abban, amit egyébként te is irsz, hogy nyilt és öszinte kommunikacioval sok problémat el lehet kerülni illetve meg lehet oldani.
De amiket leirsz, abban nem sokat talalok a nyilt és öszinte kommunikaciora valo törekvésböl.Azt mondod,
Mindenkinek a saját portáját kell tisztán tartania
. Itt kire gondolsz? En ezt ugy értelmezem (javits ki, ha rosszul), hogy senki ne mondja meg mi mit teszünk, cserébe mi sem mondjuk meg mit tesznek ök. (Ki a mi, gondolom az ök az a nyugat, nyelvtanilag arra kell utalnia). Ok, ez mondjuk elfogadhato nézöpont lehet egy egészséges vitaban. Végül is ez csak döntés kérdése: el kell izolalni az érintett csoportot ("mi") az "ök"-töl, és a kommunikaciot kizarolag a feltétlenül fontos, elkerülhetetlen kérdésekre, illetve az idöjarasra kell korlatozni. Itt mar érzek némi hibat az emlitett nyilt és öszinte kommunikacioban, mert ez bar öszinte lehet, de hogyan beszélhetnénk nyiltsagrol ilyen esetben? Na meg a kölcsönösség lenne az alapja, tehat hogy cserébe én sem szolok be senkinek, illetve nem probalom befolyasolni.Az altalad emlitett "kibaszott erös hadsereg" sem sokat segit a nyilt és öszinte kommunikacioban (plane, ha a szomszéd mondjuk még kibasszottabbul erös hadsereggel rendelkezik). Mint irtad is, valoban volt ilyen sokszor a történelemben (hogy be is jött mindig...), és végül is abban is van igazsag, hogy innen indultunk, bar akkor még barlangban laktunk és a legtökösebb politikus az volt, akinek a legnagyobb bunko volt a kezében (szerintem ez még a kerék elött lehetett, szoval most tekintsünk el a talicskatol
) .
Ideólógiákkal nem lehet jóllakni és ruhát sem adnak érte a gyerekre a boltba. Ezt írja fel minden "ellenzéki szavazó" a tükörre ami előtt fogat mos reggelente.
Ebben a mondatodban kizarolag egyetlen szoval vitatkoznék: az ellenzékkel. Az nem kell ide!
A nélkül tökéletesen elfogadhato.Nem azért feltételezem, mert nem úgy gondolkodsz mint én, hanem akkor írok ilyet, amikor nem tudom eldönteni, hogy most indextelex44424hvgportfolio.hu cikket vagy egy prohardver
hozzászólástolvasok. Mert nincs különbség...
De, szerintem pont azért feltételezed. Mint emlitettem, én tényleg nyitott vagyok a parbeszédre, és nyitott vagyok a mas véleményre is. Te viszont egyaltalan nem vagy nyitott ra, hiszen pusztan az a tény, hogy nem értek veled néhany dologban egyet, arra sarkallt téged, hogy beskatulyazz engem, és lényegében minden szavamba belekössz. Nem tudom, mivel bantottalak meg, hogy ilyen negativan (mondhatni gyülölettel) irsz nekem, de ha valami alapos okod van ra, jelezd és természeteszn elnézésedet kérem érte. -
paljani
aktív tag
Bármi gazdasági probléma az EU-ban…: Kkkííínnnnaaaa!!!
(Szerintem még a legelvakultabb EU hívők is pontosan tudják, hogy a Merkel-éra utáni EU-s önsorsrontás/ámokfutás micsoda kárt okoz(ott) dehát egyszerűbb egy (vagy több) külső problémát okolni, mint szembenézni a valósággal. Az igazival, nem a média-buborékkal.)
-
8th
addikt
"kina erövel, allamilag tamogatott arletöréssel akarja lényegében kinyirni az EU autogyartasat"
Az a szomorú helyzet, hogy Kínának ehhez a kisujját sem kell mozdítania, az EU megtette ezt saját maga.
Előbb önként mosolyogva ellőtte mindkét lábát majd biztos ami biztos még tökön is lőtte magát. ¯\_(ツ)_/¯Molnár József főszerkesztő már évekkel ezelőtt tökéletesen leírta a Kína vs. EU autóipari helyzetet az AutoBild 2020 szeptemberi számának bevezetőjében. Eltelt 3,5év és lám... minden bejött. Minden.
-
Kinder
senior tag
Eközben az Apple Iphone kínában a legkeresettebb telefon lett.
Saját piacán győztel e a kínai gyártókat.
Ha egy Apple meg tudja ezt is csinálni, ha egy Tesla ( főleg az európában gyártott Y-ra ) még mindíg tud árat csökkenteni, akkor a többi csak kamurizsa.
Biga, nagyon kalimpálsz, szerintem hagyd abba, csak röhög rajtad mindenki. -
paljani
aktív tag
Csak épp ebben venne van az a feltevés, hogy ha hagyod őket veszni, akkor ezzel vége a háborúnak. És nem csak összeszedik magukat a 2. menethez.
--- Bocsánat, én az ukrán áldozat minimalizálásról beszéltem, nem pedig a potenciális további orosz lépésekről. Ne mossuk össze a kettőt.. -
szalkai
újonc
90%-ban hülyeség amit írsz. A munkabér kis része egy autó értékének, ráadásul a kínai munkabérek nagyjából a kelet-európai szinten vannak, tehát ez néhány százalék árkülönbségre lenne magyarázat, nem 40%-ra.
Mit értesz "erövel, allamilag tamogatott arletörés"-en? Tisztában vagy azzal, hogy egy Kínában 5 millió forintos (100 e CNY) autót Európában 11-12 millió forinttért adnak?
De főleg: tisztában vagy azzal, tavaly Kínában 5 millió európai márkájú autót adtak el, míg Európában kb 300 ezer kínait? A Kínában eladott európai autók nagy része ott készül, de ez is soktízezer európai munkahelyet jelent, a közvetlen export nagyságrendben megegyezik a kínaival, értékben a háromszorosa.
Tisztában vagy azzal, hogy ezzel szemben Európában több millió japán és koreai autót adnak el, de mindkét ország piaca gyakorlatilag zárva van az európai autók előtt?
Az ,ár csak apróság, lényegesebb, hogy soha senki semmilyen bizonyítékot nem talált törvénytelen vagy tisztességtelen kínai állami támogatásra. -
Stealth
senior tag
Dupla OFF-ok topikja!
-
A lekicsinylő, semmibevevő kommunikáció fordítva is elég erősen működik, azt ugye azért elismered?
Egy olyan politikus, aki turulos talicskában tolja a kolostormalachoz méltóan nagy tökeit maga előtt a saját út szimbólumaként, ha nem a realitások talaján állva teszi ezt, és a szövetségesei asztalára szarik az okos pragmatizmus jegyében, előbb vagy utóbb megnézheti magát. Meg persze miatta mi is.
Ja, a szankciók meg működnek, ha nem is olyan jól, mint ahogy azt a normálisabb nyugati átlagpolgár szeretné. És igen, az ukránoknak már sokkal előbb sokkal több fegyvert kellett volna kapniuk, ezt a Nyugat nagyon elb@szta. De egy fokkal még mindig jobb későn kapcsolni, és lassacskán fokozni a támogatásukat, mint hagyni nyerni az orosz diktátort. (Bár nézhetjük úgy is, hogy vesztett már most, mert elvesztette az oroszok jövőjét.) De mondjuk ez itt már elég OFF.
-
paljani
aktív tag
Lehet kicsit idősebb vagyok nálad, nem tudom. Én még elsőkézből emlékszem a 2006-ra amikor a hatalom elgázosította és belelövetett a tüntetők közé továbbá közölte, hogy "el lehet innen menni"... Ennél arrogánsabb reakciót a szavazók véleményére még nem láttam, azóta se (itthon). Bár a "sötétben tartott, trágyával etetett gomba" jellemzés is dobogós lehetne a közelmúltból.
(Persze lehet ezt másképpen látni, valójában ez is csak a kormánypártok malmára hajtja a vizet...)
-
paljani
aktív tag
Ezt mondhattad volna korábban is, megspórolhattál volna nekünk pár kommentet.
--- Már vártam. Ez igazi elitista, mindenszarista tempó, hogy amikor az érvek megsemmisülnek, a tények arconb*sznak a vak hit az adott ideológiába már nem segít akkor marad ez a "ja... neked hiába beszélek, úgyse érted stb."Régen ez idegesített. De valójában ez segíti a választásról-választásra (52.73% -> 45% -> 49.6% -> 54.13%) egyre nagyobb (szavazat)arányú kormánypárti győzelmet. Mert ez a fajta lekezelő, lekicsinylő, semmibevevő stb. kommunikáció az, ami minden normális embert elriaszt és a legtöbben ezzel nem kívánnak közösséget vállalni.
Szóval... köszönöm szépen!
-
paljani
aktív tag
Rendben, nyitott vagyok minden uj megoldasra. Hallgatom az ötleteidet, milyen modon tudnank megreformali az összes jelenlegi tarsadalmi rendszert.
--- Szereptévesztésben vagy. Nekünk nem kell megreformálnunk az összes jelenlegi társadalmi rendszert. Mindenkinek a saját portáját kell tisztán tartania. Nekünk a saját utunkat kell járnunk, pragmatikus diplomáciával/külpolitikával ahol nem a fényességes nyugatról az agyrothasztó F.O.S-n keresztül importált ideólógiák mentén tesszük tönkre és osztjuk meg a saját országunk társadalmát (illegális migránsokkal ill. mindenszarizmussal) vagy iparát a drágán vásárolt energiahordozókkal stb. Ehelyett az elvárás a brüsszeli nyájban bégetés, hogy a szankciók működnek (nem működnek) a közös hitelfelvétel Ukrajnának (akiket nagyon sajnálok, de tegye fel mindenki magának a kérdést, hogy érdemes-e döglött lovat etetni. Hamarabb véget érő háború = kevesebb halott. Ennyire egyszerű.) a saját szerződéses források visszatartása (jogalap nélkül, folyamatosan változó célokra hivatkozva) stb. Nem kell senkinek egy egyesült európai kommunista államok. Nem véletlen léptek ki a britek és nem véletlenül fontolgatják a németek is (lehet erre azt mondani, hogy az "csak egy párt" akarata de az a párt a semmiből lett huszonharminc százalékos támogatottságú és napról-napra erősödik).Vissza kéne térni az alapokhoz. Az irány amibe a fényességes nyugat elindult az egy zsákutca, szakadékkal a végén (Az EU-t a széthullásba, az USA-t meg a polgárháború irányába sodorja). Erős politikusokra van szükség, akiknek akkora töke, hogy talicskával tolják maguk előtt, kibaszott erős hadseregekre és nyílt, őszinte kommunikációra. Hogy valaki kiálljon és azt mondja: hátra arc. Nézzük meg mit basztunk el és hogyan hozzuk rendbe. Találjuk ki, hogy hogyan lesz jó (éri meg) velünk együttműködni. Innen indultunk amúgy...
Ideólógiákkal nem lehet jóllakni és ruhát sem adnak érte a gyerekre a boltba. Ezt írja fel minden "ellenzéki szavazó" a tükörre ami előtt fogat mos reggelente.
De arra kérhetlek, hogy ne feltételezd, hogy pusztan azért, mert nem pont ugy gondolkozom, mint te, azért még
--- Nem azért feltételezem, mert nem úgy gondolkodsz mint én, hanem akkor írok ilyet, amikor nem tudom eldönteni, hogy most indextelex44424hvgportfolio.hu cikket vagy egy prohardver hozzászólást olvasok. Mert nincs különbség... -
ddekany
veterán
"Miért nem lehetünk mi pl. közép-kelet Európa Svájca?"
Az önmagában kevés, hogy egy ország elhatározza, hogy semleges lesz, és hagyjanak békén. Valamivel be kell biztosítania, hogy ennek ellenére, hogy egyedül van és pici, nem tarolják le jobbról, vagy balról. Végső soron csak az a megoldás, hogy értelmesebben viselkedik úgy általában az emberiség, és mindenki együtt működik mindenkivel, a közös jólétért. De ez egy nehéz játék, mert ez gyakorlatilag egy világállamot jelentene.
-
biga
őstag
egyik se kell ide, se az EU-ba
Rendben, nyitott vagyok minden uj megoldasra. Hallgatom az ötleteidet, milyen modon tudnank megreformali az összes jelenlegi tarsadalmi rendszert.
De arra kérhetlek, hogy ne feltételezd, hogy pusztan azért, mert nem pont ugy gondolkozom, mint te, azért mégennyire szétrothasztotta egyesek agyát a nyugati propaganda:
. -
paljani
aktív tag
Sztem senki nem ajnarozta itt a nyugatot. Plane nem tartja senki szentnek. Söt, nem kevés hibat soroltunk fel, amit a nyugat elkövetett. De a maganvéleményem szerint még mindig a legélhetöbb rendszert üzemelteti, beleértve a kisemberek életét is.
--- Ezt is hányszor hallottám már. Elvtárs lehet választani a szar meg a hígfos között! Én a szart választanám... Hát én meg NEM! Ha csak ez a választék, akkor köszönöm mástól választanék, akitől lehet mást is...
Természetesen jogodban all megvaltoztatni a rendszert, és döntési pozicioba ültethetsz varmilyen kinai (esetleg é-koreai, ha mar felmerült) tipusu vezetöt, és ha elég sokan vagytok, akkor majd elérheti eu is a (talan?) altalatok ahitott keleti tipusu demokraciat.
--- Kicsit elkeserít, hogy ennyire szétrothasztotta egyesek agyát a nyugati propaganda: vagy mi fényességes nyugat vagy a sötét, gonosz és barbárkommunista kelet?!? Mi van ha - írok egy erőset - egyik se kell ide, se az EU-ba. Az egyik már réges-régen leszerepelt és napról-napra mélyebbre süllyed (LMBTQ+, Gendermérnökség, fehérszégyen stb.) a másik meg pont ugyanolyan lesz idővel ha nem tanul a történelemből, amit meg korábban (szovjetúnió) nyújtott az meg normális értékrend volt ugyan, de csóró. Miért nem lehetünk mi pl. közép-kelet Európa Svájca?
hogy ezt megtehesd, persz nem art, ha addig is egy, a nyugati vilag altal "elnyomott" orszagban élsz, hiszen ha nem, akkor ez ugye nem egyszerü.
--- Ezt meg nem is értem...
-
biga
őstag
Vicces látni, hogy az aktivisták ma számon kérik...
Masokrol nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy én nem vagyok aktivista. Nem vagyok senki fizetett vagy fizetetlen prokatora. De europai polgarnak tartom magam, aki hisz a demokraciaban, bar latja annak hibait is. Igyekszem a legjobban informalodni és leellenörizni az informaciokat, amiket kapok. Ebböl sajat magam vonok le következtetéseket, nem szajkozom senki masét. Persze a következtetéseim lehetnek hibasak is, és ha tudsz, jogodban all uj informaciokkal ellatni, ami alapjan majd talan uj következtetéseket fogok levonni. De kizarolag a sajat következtetéseimböl kialakult véleményemet fogom mondani.
-
biga
őstag
Sztem senki nem ajnarozta itt a nyugatot. Plane nem tartja senki szentnek. Söt, nem kevés hibat soroltunk fel, amit a nyugat elkövetett. De a maganvéleményem szerint még mindig a legélhetöbb rendszert üzemelteti, beleértve a kisemberek életét is.
Természetesen jogodban all megvaltoztatni a rendszert, és döntési pozicioba ültethetsz varmilyen kinai (esetleg é-koreai, ha mar felmerült) tipusu vezetöt, és ha elég sokan vagytok, akkor majd elérheti eu is a (talan?) altalatok ahitott keleti tipusu demokraciat. hogy ezt megtehesd, persz nem art, ha addig is egy, a nyugati vilag altal "elnyomott" orszagban élsz, hiszen ha nem, akkor ez ugye nem egyszerü.
-
ddekany
veterán
Pont ezt mondom, nem? Hasonlóan a "kis csalás" meg "nagy csalás" sem egyforma, hiába mind a kettő csalás. Azaz, értelmetlen azzal érvelni, hogy nem számít ha Kína X dolog csinál, mert "a nyugat" is csinál X dolog. Mert nem mindegy, hogy mennyrie csinálja, az mennyire elfogadott hivatalosan, stb.
-
paljani
aktív tag
Mindegyik.
Még akkor is állami cég, ha hivatalosan nem szerepel ez sehol, lásd a mostani tőzsdei beavatkozást.
--- Jól hangzik meg minden, de úgy mégis mire alapozod ezt a kijelentést?A "nyugat pénzemberei", amit említesz, összesen kb. 5 százalékos részesedéssel szerepelnek a BYD-nál.
1. Ez nem változtat a tényen, hogy ott vannak.
2. Nem. Akik fel vannak sorolva 13.73%-nyi részvény birtokolnak és ezek csak a legnagyobbak. És - ahogy írtam is korábban - nem látszik a kínai alapok mögötti tényleges befektetők hovatartozása -
-
paljani
aktív tag
Vicces látni, hogy az aktivisták ma számon kérik "a kommunista keleten" annak csupán a lehetőségét amit a fényességes "demokrata nyugat" a rendszerváltás* után konkrétan meg is tett ezzel az országgal (is - meg a többi posztszovjettel is a szomszédunkban).
*rendszerváltás nálam konkrétan az elmúlt 10-12 évben történt meg, előtte csak bohóckodás volt.
-
ddekany
veterán
"Miért ne vennék?"
Jellemzően, mert nem vagy pszichopata, más szóval, van benned némi empátia más ember iránt, és ezért taszít amit Észak Korea képvisel (és ezért nem akarod hogy nőjön befolyásuk, stb).
"Tehát akkor a kis csalás nem csalás a nagy csalás meg csalás?
"
Ha pofon vágok valaki hirtelen felindulásból az is erőszak, ha félholtra verem, az is, ha brutálisan és szadista módon megölöm, az is. És még is, én azért megkülönböztetném ezket, amikor eldöntöm, hogy kivel akarok valamiféle kapcsolatot ápolni.
-
paljani
aktív tag
Hány százalék ezeké a cégeké? Számold már össze.
--- Nem egyszerű. Mindenestre a Barkshire és Vanguard ketten több részvényt birtokolnak mint az összes kínai alap együttvéve (és akkor a kínai alapok tényleges befektetőit nem számoljuk...). Ugye most jön az a rész, hogy ezt a tényt elegánsan figyelmen kívül hagyod és a továbbiakban már nem esik róla több szó, igaz?Másrészt meg, az, hogy téged ilyen könnyen meg lehet győzni arról, hogy a kommunista államnak semmi köze az ország legfontosabb autógyártójához... az a te problémád.
--- Én pontosan azt állítottam, hogy a legnagyobb BYD befektetők nyugaton ülnek. Ez kizárja vajon az államot? Nem hiszem. Viszont érdekes, hogy te milyen finnyás vagy a "kommunistákkal" míg a fényességes nyugati pénzemberek meg nem azok... lehet az ideológia csak a könnyen meggyőzhető kisemberek sajátja? Who knows...Hihetetlen, hogy hányszor tudják ugyanazt eljátszani, mert a világ többi részén képtelenek felfogni a hozzád hasonló emberek, hogy amúgy rohadtul tojnak mindenkire, és csak hatalmat és befolyást akarnak szerezni.
--- Lásd előző válaszom. A fényességes nyugat nagy pénzemberi tulajdonosként ott ülnek azokban a "kommunista kínai" óriásvállalatokban, amik ellen a kis liberáliskák itt vívják a szélmalomharcukat ideológiai alapon... hát...őőőő..izé... szerintem nekem se kell, hogy gondom legyen velük. Meg igazából neked se, de ez legyen a te dolgod én nem szólok bele.Minden szép és olcsó, aztán mikor kivéreztették a verseny hiánya miatt a nem-kínai cégeket, akkor szépen elkezdenek árat emelni, meg kontrollálni a piacot, meg geopolitikai befolyást szerezni ezeken keresztül, és minden országot megkárosítani és Kínának alárendelni.
--- Az utolsó mondatrészig azt hittem, hogy a 90-es évek privatizációját írod le a posztszovjet államokban, ahogy a nyugati tőke fillérekért kapacitásokhoz jutott majd versenytársak alá árazva kiszorított mindenkit, hogy aztán a neki kellemes árszinten árulja a portékáját...Annyira egyszerű forgatókönyv, és annyira nyilvánvaló hosszú évek óta. Szimpla, tagadhatatlan tény.
--- Lásd előző válaszom, hát pontosan ezt csinálta nálunk (is) a fényességes nyugat, mit kellene ezen tagadni?És ami a legfontosabb, ennek elég könnyű gátat szabni. Semmi nem örök érvényű, és a régi hibákat ki lehet javítani. Magyarán büntetővámokat kell kivetni, vagy szimplán betiltani mindent, ami nem felel meg a nemzetközi törvényeknek.
--- Igen, könnyű. És a betiltások utána én - a kisember - vehetek majd fósvágen pólót 16 millió forintért. Mert ugye ezzel a versenyt is betiltod...Mert Kína akármekkora is, csak egy ország, és az emberiség abszolút többsége olyan országokban él, amiknek nem céljuk a KKP-nek alávetni magukat.
--- Képzeld van itthon xiaomi légfrissítőm több is. Kurvára alá vagyok vetve a KKP-nek! Minden nap emailben küldik a teendőim!Ja és persze a KKP is tudna ezen azonnal változtatni. Ha legalább visszakanyarodna a régi útvonalra, mert ez a mostani, Micimackó által megtervezett útvonal egyenesen a földbe viszi az egész rendszert.
--- A régi rendszerben kínaiak milliói haltak éhen... -
Stealth
senior tag
@doooo
@Fred23
Nem tudom srácok, de nem olyan egyszerű ez a dolog, mint ahogy mi elképzeljük.
A pénz ural mindent és az érte folyó harc közben mindig a legkisebbek szívják meg.
Lett egy új megoldás, amit Kína talált fel a demokráciával szemben és ez nem tetszik.
Értem én ezt, de a hiszti helyett találjanak fel jobb megoldást a kínainál. -
doooo
veterán
Ha a kínai cégek kivégzik a hazai gyárakat, ahol a "kisemberek" dolgoznak, akkor a kisember kitörölheti a fenekét a 10%-kal olcsóbb (de amúgy nem jobb) mobiljával.
Ha a KKP az illegális szerződéseivel magához láncolja a "kisember" amúgy is rosszul szereplő "kisországát", akkor a kisember ismét kitörölheti a fenekét a kínai elektronikus hulladékaival. Amikor megemelik az adóját úgy, amellett is, hogy alig tud ételt venni a családnak, mert amúgy a hazai cégek tönkrementek, az infláció magas és még a kínai hiteleket is vissza kell fizetnie a "kisországnak"... na akkor mi van? Akkor végső soron azt mondhatjuk, hogy megérte? Akkor ha szerencséje van, még elmehet egy borzalmas körülményeket biztosító, betelepült kínai cég gyárába dolgozni. Az már megéri, igaz?Nagyon sarkos, meg több esetből van összeollózva, amit írtam, de remélem a legtöbb jelenlévő felismeri benne, amit fel kell ismernie. Mert nem hipotéziseket írtam, ez a valóság. Vagy ez lenne, ha senki semmit nem tenne ellene. Szerencsére tesznek.
-
ddekany
veterán
"Ha árt/értékben jobb a kínai, akkor azt fogom venni."
Észak Koreától is vennél? Hol a határ abban, hogy kit támogatsz? Ez egy kényelmes hazugság, hogy "nyugati" országokban is van rengeteg aljasság, ezért minden politikai rendszer egyforma. A mérték nem mindegy, hogy mennyire gátlástalanúl tud cselekedni a vezetés, nem mindegy.
-
Stealth
senior tag
Mi ellen védekezik? Amit maga is elkövetett a demokrácia szó mögé bújva?
Képmutató nyugati világ, lenéznek mindenkit, csak a pénz vándoroljon oda.
Nincs itt egyáltalán piaci verseny, le vannak osztva a lapok. Eddig kényelmes volt, de most jött Kína és beleköpött a levesbe, ami nem tetszik. -
biga
őstag
válasz
Feketelaszlo #25 üzenetére
Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával).
Személy szerint én sosem voltam a közvetlen tamogatasok hive, sem maganszemély, sem jogi személyek szintjén. Nagyon sok éve érvelek ezek ellen. A kormanyzatok dolga sztem sokkal inkabb a megfelelöen szabalyozott, stabil, kiszamithato jogi, gazdasagi (piaci) környezet megteremtése, biztositani az utanpotlast (jo csaladpolitika és massziv, hosszutavu oktataspolitika). Ezen felül esetleg (illetve e mellett) ha kell, tamogatni a KF vonalat. De egy utopisztikus vilagban ez utobbit a profitorientalt agazat maga is fenntartja...
-
Feketelaszlo
senior tag
A szó szabadpiaci értelmében nincs verseny - soha nem is volt, az autógyártásnál szigorúbban szabályozott ágazat aligha létezik, az állam szabja meg a forgalomba hozható típusok szinte összes paraméterét. Nem gyárthatsz akármilyen formával, törésteszttel, káros-anyag kibocsátással autót, s amint az illusztráció mutatja azt is az állam dönti el, hogy ad-e a terméked vásárlóinak támogatást. Mára odáig süllyedt a 'verseny', hogy kinek puhább a műszerfala.
#5biga:
Ez az állami finanszírozás fura műbalhé - mikor Magyarország támogatta, hogy idetelepüljenek autógyárak az ugyanúgy beépült a költségszerkezetbe, ahogy pl. mindenféle EU-s projekteken is pályázhatnak támogatásért a cégek (rá lehet keresni a márkanevekre, az elmúlt 10 évben azért mindenkinek jutott pár százmillió euró).
Azt már csak mellékesen merem felhánytorgatni, hogy melyik európai autógyártó mögött hány évtizednyi állami atyáskodás van - a Fiat, Volkswagen is ugyanazt az utat járták be, mint az ázsiaiak, de a Renault-t egészen 1990-ig nem sikerült privatizálni és az azt megelőző fél évszázad másról sem szólt, mint hogy folyamatosan fel kell tőkésíteni a veszteségei miatt (kontextusként: Magyarország is abban az évben próbálkozott először az Ikarus privatizációjával). -
Stealth
senior tag
Mindenki hatalmat és befolyást akar szerezni.
Van aki a demokrácia mögé bújva, van aki meg máshogy.
Arról senki sem beszél, hogy a nyugati nagyvállalatok ipari elektronikai hulladékokat gyártanak, fizessél mindenért 10x annyit.
A kisembereket meg pont nem ez érdekli, hanem, hogy a pénzüknél maradjanak. A kínai cégek termékei ár/érték arányban sokkal jobbak már, és ha tetszik ha nem, az emberek ezeket fogják venni.
Erre mi a nyugati válasz: vámoljuk meg, aztán tőlünk veszik ismét jó drágán.
A magas lóról kellene leszállni a nyugatnak. -
doooo
veterán
Hány százalék ezeké a cégeké? Számold már össze.
Másrészt meg, az, hogy téged ilyen könnyen meg lehet győzni arról, hogy a kommunista államnak semmi köze az ország legfontosabb autógyártójához... az a te problémád.
Hihetetlen, hogy hányszor tudják ugyanazt eljátszani, mert a világ többi részén képtelenek felfogni a hozzád hasonló emberek, hogy amúgy rohadtul tojnak mindenkire, és csak hatalmat és befolyást akarnak szerezni. Minden szép és olcsó, aztán mikor kivéreztették a verseny hiánya miatt a nem-kínai cégeket, akkor szépen elkezdenek árat emelni, meg kontrollálni a piacot, meg geopolitikai befolyást szerezni ezeken keresztül, és minden országot megkárosítani és Kínának alárendelni.
Annyira egyszerű forgatókönyv, és annyira nyilvánvaló hosszú évek óta. Szimpla, tagadhatatlan tény.
És ami a legfontosabb, ennek elég könnyű gátat szabni. Semmi nem örök érvényű, és a régi hibákat ki lehet javítani. Magyarán büntetővámokat kell kivetni, vagy szimplán betiltani mindent, ami nem felel meg a nemzetközi törvényeknek. Mert Kína akármekkora is, csak egy ország, és az emberiség abszolút többsége olyan országokban él, amiknek nem céljuk a KKP-nek alávetni magukat.
Ja és persze a KKP is tudna ezen azonnal változtatni. Ha legalább visszakanyarodna a régi útvonalra, mert ez a mostani, Micimackó által megtervezett útvonal egyenesen a földbe viszi az egész rendszert. -
biga
őstag
a mi a rossz a valsztonak fogalmarol vitatkozunk. Szerintem azért valasztok meg valakit, söt bizok benne, mert az én érdekeimet képviseli, méghozza szakszerüen. és ha kell ezt akar az én, esetleg informacio hianyon alapulo, vagy false informacion alapulo téveszméim, illetve a rövid tavu érdekeim ellenére is képviseli!
Nem volt szandékomban a szadba adni semmit, csak leforditottam erre amit mondtal. -
biga
őstag
válasz
ecaddsell #17 üzenetére
Ok, modositom, lényegében nem loptak, mi vittük és adtuk oda nekik, közben azt hittük, hogy ök egyrészt nem tanulnak semmit tölünk, masrészt nem tudjak felhasznalni söt tovabbfejleszteni amit kaptak. Söt, azt is hittük, hogy europa fingotta a passzat szelet, és azok az elmaradott azsiaiak sosem fognak minket utolérni (plane lehagyni!) Az eu meg hatradölt naivan.
Ilyen szempontbol igazad van. Egyet értek az EU hanyatlasaval kapcsolatos véleményeddel is maximalisan, csak én a reményeimet is kifejeztem, hogy ez megallithato.
A német példaddal is csak egyet érteni tudok. -
paljani
aktív tag
Tehat szerinted a vezetés dolga:
--- Nem, én konkrétan leírom, hogy szerintem mi a vezetés dolga (ha megkérdezed), ezért nem érdemes a számba adott, de általam sosem mondott dolgokat kitalálni helyette, azokat leírni és azokkal vitatkozni. Nem csuszi bele a szalmabáb érvelésbe....
-
biga
őstag
Ez nem hiba, hanem ez a dolguk. Micsoda szélsőkommunista felfogás ez? Senki sem azért választ meg egy vezetést, hogy aztán rossz legyen neki. Kivéve a liberálisok.
Jesszusom. Szélsökommunista felfogas...
Tehat szerinted a vezetés dolga: lhitetni az emberekkel, hogy szavazz ram és "örök élet és ingyen sör"? Nos akkor neked jogodban all arra szavazni, aki ezt igéri, csak aztan ne mutogass masra (pl Brüsszelre), ha esetleg még sem lesz ingyen az a sör... -
ecaddsell
aktív tag
Egyszerűen állami támogatás nélkül is tudják olcsón adni mert képesek olyan olcsón gyártani.
#12 biga
Bár van abban igazság, hogy a kapzsiság vezetett ide és most kell majd megfizetni az elmúlt évtizedek jólétének az árát, de azt az illúziót is kár építgetni, hogy azért tudnak olcsón gyártani mert ellenünk fordítják (bár ezt nem teljesen értem mi) vagy ellopják a technológiát.
Ha valahol pont ez EV-nél nem igaz, mert pl. az akku technológiában (de sok másban is ami ide kell) előrébb tartanak mint az európai gyártók amellett, hogy rendelkezésükre áll az olcsó energia.Sok patent (szabadalom), új megoldások onnan származik ma már.
Most üt majd vissza, hogy a matematika, a szövegértés és a természettudományok terén (is) Európa hanyatlásban van és Ázsia az ami vezet (nekünk egyébként tök mindegy, hogy Korea vagy Szingapúr vagy épp Tajvan az, ha nem éppen Kína).
Más a tanuláshoz vagy éppen a munkához való hozzáállásuk.
Az már csak hab a tortán, hogy pl. Németországban irodalmárok/politológusok/szociológusok stb. mondják meg a tutit pl. atomenergiában olyan szintre hergelték a tömeget, hogy működő erőműveket zártak be.
Minden tiszteletem a Sabine Hossenfelderé aki vsz. szakmai karrierjét adta fel azért, hogy oszlassa a sötétséget (persze lehet jobban is meg él belőle).
Hogy most is ellőjek egy videót tőle, ami úgy kezdődik, hogy a "A Chinese company"
Nem, nekem nem úgy tűnik, hogy ők loptak technológiát... -
Introdoktus
junior tag
Nem értem a meglepődést. Ezer éve köztudott, hogy az EU be kívájna szüntetni a belső égésű motorok eladását. Majd erre nagyon meglepő módon Kína reagál, hatalmas állami hátszéllel. Majd amikor ezek a termékek ideérkeznek, akkor az EU meglepődik.
-
paljani
aktív tag
Az egész Ny-i vilag elkövetett egy nagy hibat nagyjabol a 70-80-as évek ota: megprobalta kiszolgalin a valasztoit->jolétet akart biztositani a plgarainak.
--- Ez nem hiba, hanem ez a dolguk. Micsoda szélsőkommunista felfogás ez? Senki sem azért választ meg egy vezetést, hogy aztán rossz legyen neki. Kivéve a liberálisok.Ehhez kellett az olcso tömegesen gyartott termék. De nem lehet olcson termelni, ha közben a masik oldalon meg sok bért kell kifizetnem (jolét ugye..), akkor kiviszem a gyartast oda, ahol kicsi a bér, es eladom ott, ahol nagy. Nos erre épült a gazdasag nagyjabol a 2000-es évek elejéig. E miatt ülhetsz most pl egy gép elött, gondolom van autod, talan hazad, esetleg okostelefonod stb.
--- Ezt hívják kapitalizmusnak és globális értékláncoknak.Nos, most az eddig olcson dolgoztatott régio bejelentette az igényét a hasonlo jolétre, csakhogy ö semmilyen altalunk tisztelt szabalyt nem tart be, söt, lényegében kérdés nélkül ellenünk forditja a mi (naivan oda vitt) technologiankat.
--- A légbőlkapott süketelés helyett esetleg egy konkrét példával tudsz szolgálni, amikor bárki bármit is ellened fordított volna? Vagy csak a szokásos mainstream riogtás?A hiba mar megtörtént, most az EU azon probalkozik, hogy a vizen maradjon, betömje a réseket (néhany EU vezetö közben minden erövel uj lyukakat fur). Talan nem minden ötlet tökéletes, de a cél közös: levonni a következtéteket a hibabol, ha lehet kijavitani azt, de addig is javitani a helyzeten.
--- Igen, az európia versenyképesség az olcsó orosz energiahordozókra épült, amik valamelyest ellensúlyozták a magas(abb) bérköltségeket. De ennek a mainstream véget vetett, mert ... mert az mondták nekik az USA-ából. Most legalább jön az USA gáz/olaj drágábban, ugye? Vagy az orosz továbbra is, csak kerülőutakon szintén drágábban.
Jo lenne, ha felfogna egyébként vagy 400 millio ember itt az EU-ban, hogy az aranykor véget ért, az élet vissza fog térni ahhoz az allapothoz, ami ezen hazugsagon alapulo hiba elött volt: a tavolsagi utazas luxus, a jolétnek ara van, mondhatnam, nincs ingyen ebéd.
--- Ebben egyetértek. Elintézte az USA vazallus mainstream. Persze ezt is nekünk (egyszerű állampolgároknak) kell tudomásul venni és elszenvedni, nem nekik a brüsszeli elefántcsonttornyokban...
Ujra kell épiteni a - draga fenntartas miatt - lerombolt europai technologia-gyartast, a még ennél is dragabb kutatas-fejlesztést (ja, mellesleg egy szomszédos örült miatt még duplazzuk a katonai kiadasokat is).
--- Kb. húsz éve mondogatom ezt. Hirtelen milyen sűrgős lett..Jelenleg ezen dolgozik az EU!
--- Nem. Erről beszél csak. Ahogy az elmúlt húsz évben is csak beszélt róla...Jelenleg ezen dolgozik az EU! De mivel demokracia, ezért harcolnia kell a rövidlato valsztokkal is, illetve az öket hergelö populista hatalomvadaszokkal is.
--- Igen, harcolnunk kell a mainstream ellen. Pragmatikus nemzetközi kapcsolatok kiépítésével és a jelenlegi brüsszeli önsorsrontás felszámolásával. -
paljani
aktív tag
Pontosan melyik kínai cég "állami cég"?
Javaslom áttekinteni pl. a BYD Shareholdereit (Berkshire Hathaway mond valamit? Blackrock? Himalaya Capital Management? Vanguard Group?)
Érdemes lenne kicsit a dolgok mögé is nézni a nyakló nélkül szopott mainstream propaganda helyett ("a kínai állam pumpálja őket blah-blah"). Az a nagy helyzet, hogy a BYD mögött is a fényességes nyugat pénzemberei állnak, teljesen mindegy, hogy milyen autót veszel az osztalék az ő zsebükben landol évente...
-
biga
őstag
Az egész Ny-i vilag elkövetett egy nagy hibat nagyjabol a 70-80-as évek ota: megprobalta kiszolgalin a valasztoit->jolétet akart biztositani a plgarainak. Ehhez kellett az olcso tömegesen gyartott termék. De nem lehet olcson termelni, ha közben a masik oldalon meg sok bért kell kifizetnem (jolét ugye..), akkor kiviszem a gyartast oda, ahol kicsi a bér, es eladom ott, ahol nagy. Nos erre épült a gazdasag nagyjabol a 2000-es évek elejéig. E miatt ülhetsz most pl egy gép elött, gondolom van autod, talan hazad, esetleg okostelefonod stb.
Nos, most az eddig olcson dolgoztatott régio bejelentette az igényét a hasonlo jolétre, csakhogy ö semmilyen altalunk tisztelt szabalyt nem tart be, söt, lényegében kérdés nélkül ellenünk forditja a mi (naivan oda vitt) technologiankat.
A hiba mar megtörtént, most az EU azon probalkozik, hogy a vizen maradjon, betömje a réseket (néhany EU vezetö közben minden erövel uj lyukakat fur). Talan nem minden ötlet tökéletes, de a cél közös: levonni a következtéteket a hibabol, ha lehet kijavitani azt, de addig is javitani a helyzeten.
Jo lenne, ha felfogna egyébként vagy 400 millio ember itt az EU-ban, hogy az aranykor véget ért, az élet vissza fog térni ahhoz az allapothoz, ami ezen hazugsagon alapulo hiba elött volt: a tavolsagi utazas luxus, a jolétnek ara van, mondhatnam, nincs ingyen ebéd. Ujra kell épiteni a - draga fenntartas miatt - lerombolt europai technologia-gyartast, a még ennél is dragabb kutatas-fejlesztést (ja, mellesleg egy szomszédos örült miatt még duplazzuk a katonai kiadasokat is). Jelenleg ezen dolgozik az EU! De mivel demokracia, ezért harcolnia kell a rövidlato valsztokkal is, illetve az öket hergelö populista hatalomvadaszokkal is. -
ddekany
veterán
Azaz azt állítod, hogy az nincs ebben benne, hogy akár veszteséggel adnak el autókat, hogy tönkretegyék a konkurenciát, és erre azért van ereje a gyártónak, mert a Kínai állam a közösből besegít nekik.
Ettől függetlenül még gyárthatnak olcsóbban is. Csak ettől nem lesz az első tényező mese.
-
Ehhez képest a német OEM-ek jól érzik magukat kínában.
BMW says EU subsidy probe into China-made EVs could do more harm than good
EU-China vehicle trade -
ecaddsell
aktív tag
Az nem verseny, ha az egyik fél állami cég, ami bármekkora veszteséget el tud könyvelni, mert úgyis csak az adófizetők pénzéből finanszírozzák.
Ez a a mese része. A valóság meg, hogy időben kapcsoltak és e-miatt rátették a kezüket az olcsó alapanyagokra meg náluk a gyártáshoz szükséges energia is olcsó maradt vagy lehet még olcsóbb is lett mint volt.
Amilyen EUs vezetők meg ötleteik vannak ezen még sokat tudnak rontani. -
haruspex
aktív tag
Igen ez olyan mint amikor valaki egy focimeccsen 13 játékossal akar pályára állni. Nyilván a büntetővámokkal lehet ellene védekezni valamennyire
Persze visszaút itt a nyugati cégek rövidlátása is, sztem a burkolat mögé nézve nem kvés nyugati fejlesztés köszönne vissza, amit ők a cégek vittek ki különböző formában (pl, kint csak akkor tudnak forgalmazni, ha társulnak egy kínai vállalattal), esetleg csak szimplán ellopták. Azt látni kell, hogy Kína nem akar a szabályok szerint játszani, ezt lehet neki hagyni, vagy nem, de annak meg lesznek a következményei -
gabor9991
addikt
A xiaomi hasonló utat járt be évekkel ezelőtt, mindenki örömködött hogy jujjjjdejóóóó milyen olcsó és ennyiért mit tud, és meg lehet nézni most mennyi egy xiaomi csúcsmodell ára.
Pont oda pozicionálták ahová a konkurencia ma már nincs örömködés
A villanyautókkal pont uyanezt próbálják meg megcsinálni.
Meg mindennel is.Kinyírni a konkurenciát utána úgy játszhatnak az európaiakkal ahogy putyin próbált a gázzal 2 éve. -
biga
őstag
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor az EU, hogy őszintén felmerül bennem, hogy az idiótaság elvárás a döntéshozók körében.
Vagy csak erős a "lobbi".
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor néhany hozzaszolas....
Sajnos az EU lassan és nem elég hatékonyan lép, a hozzad hasonlo rövidlato meg kizarolag csak az orraig lat. Tehat miröl is van szo:
kina erövel, allamilag tamogatott arletöréssel akarja lényegében kinyirni az EU autogyartasat. Cserébe ö pl minden erövel akadalyozza az ö piacara valo belépést. Piaci müködésröl szo nincs!
Ebböl egybites EU szavazo levonja a következtetést: az EU nem akarja, hogy olcso autot vegyek! Gratulalok!
Sajnos sokan (tul) sokan vannak a hozzad hasonlok. Azt hiszitek, hogy nektek attol lesz jobb, ha ezen a modon jutottok olcso termékhez, akkor az jo lesz neked, mikor ordit a dologrol, hogy - mivel mesterségesen, allami segitséggel letört arakrol beszélünk - ezek célja tényleg csak a helyi piac (termelök) kinyirasa, nem joszivüség. Szerinted mi lesz, ha az EU gyartoknak mar vége?
A masik: "mert az EU gyartoknak is arat kell csökkentenie!". Ok, semmi gond, csakhogy az egyik, ha nem a legnagyobb kiadas a bérköltség jellemzöen, akkor hat csökkentsük pl a fizetéseket. Mondjuk a tiéteket. Ja, az mar nem tetszik. Akkor az allam tamogassa a gyarakat, mint kina! Miböl? Mondjuk a te adodbol! Zsenialis! Nosza, akkor esetleg emeljünk az adodon e miatt! Ja, ez sem tetszik!Tudod, te (és a hozzad hasonlo rövidlato) ugy akarsz rantottat enni, hogy ne kelljen feltörni hozza a tojast....
-
fottkrumpli
csendes tag
Büntetővámokkal meg lehet "oldani" a versenyt EU-n belül, de akkor a rohadt drága német EV-ket nem fogják tudni sehol máshol eladni.
-
bteebi
veterán
"Az EU vizsgálata arra kíváncsi, van-e szükség büntetővámokra, hogy megvédjék az EU-s gyártókat az olcsóbb, államilag segített, kínai EV-importokkal szemben."
Teljesen jogos! Még a végén a hülye vásárló járna jobban, és nem Hans, Jürgen meg Andreas, akik a középkategóriás szarjaikat is alsó hangon 25, de felextrázva inkább 30 millióért szeretnék adni.
Komolyan mondom, olyan kretén sokszor az EU, hogy őszintén felmerül bennem, hogy az idiótaság elvárás a döntéshozók körében.
Vagy csak erős a "lobbi".
Az EU szerepe, súlya egyre inkább csökken kb. minden területen, de nagyban megy az izmozás, aminek a vége mindig az, hogy nem a hülye politikusok, hanem a hülye állampolgárok megszívják. Ez egy újabb szép példája lehet majd az agymenésüknek.
-
Nem megvédeni kellene az EU-s gyártókat... Verseny van, lehetne árat csökkenteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- Huawei P Smart 2019 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- iKing.Hu - OnePlus Nord 4 5G Fém unibody, 120 Hz AMOLED, 100W gyorstöltés 16/512 GB
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X3D 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN M4 A-DATA 750W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest