-
Fototrend
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tPedro_
őstag
Sziasztok!
Van egy excel tablazat, tobb sor/oszlop adattal. Egyik lapon keszult jo par pivot tabla a hozza tartozo grafikonokkal, melyek az elozo tablazatbol olvassak ki az adatokat.
A pivot tablak frissitesenel ranyomok a Change Data Source-ra, utana pedig ctrl+a.
Na itt nem stimmel valami. Egyes pivot tablak eseteben rendesen kijelolodnek azok a cellak amikben adat van, pl $A$1:$AS$28. Ez rendben van.
Mas pivot tablaknal viszont az egesz lap kijelolodik $1:$1048576.Egyszeruen nem jovok ra, hogy mi lehet a gond. Netan Excel bug? Vagy a tablaval nem stimmel valami? Rossz beallitas?
Koszi elore is a segitseget.
Udv.
-
nimmy001
csendes tag
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Adott egy excel táblázat, amit több felhasználó használ.
Néhány embernek csak olvasnia kell tudni, néhánynak írni is (akár egyszerre).
Kipróbáltuk, hogy a fájlt használók különböző jogosultságokat kaptak, illetve meg is osztottuk közös használatra. Ezután a táblázatban lévő szűrések, sor-oszlop elrejtések nem egyformán jelentek meg a különböző gépeken, de ugyanúgy kellene látszani mindenhol. Kipróbáltuk a Közös használat beállításainál az Egyéni beállítások mentésénél, hogy ahol csak olvasásra kellene megnyitni, ott a Szűrési beállításokból kivettük a pipát. Mentettük, mentettük az egyik fő gépen is, ahol írni is kell tudni, de így se volt jó, ráadásul a kivett pipa visszakerült újbóli megnyitáskor.
Most kivettük az egyéni jogosultságokat meg a megosztást is, így legalább rendesen látszik mindenhol minden, ahogy kell, de szeretnénk közösen használni úgy, hogy a szűrések és elrejtések is minden gépen ugyanúgy nézzenek ki, ha a "központi" felhasználó gépén ilyen változás következik be. Csak a tartalom frissül, a kinézet nem.
Volna valakinek valami tippje felhasználói oldalról? (Rendszergazda megoldásokra nincs lehetőségünk.) -
Hauptmann
addikt
Sziasztok,
Van egy excel táblám, amit szeretnék automatikusan sorba rendezni, hogy az adatok beírása után egyből megtörténjen a rendezés.
.
Így néznek ki az oszlopok:Név, Program, Fizetési mód, Fizetési dátum, Összeg, Összesen
Név szerint kellene rendezni ABC szerint növekvő sorrendben, de a rendezésből ki kell hagyni az A1, B1, C1, D1, E1 cellákat, mert ezek az oszlopok nevei, illetve a teljes F sort (Összesen), mert ide egy SUM függvénnyel lesz az Összeg oszlop összeadva.
Találtam rá egy makrót, ami alapvetően jó lenne, de ez belerendezi a fentieket is. Ez lenne az.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If (Target.Column = 1) Then
uj = Target.Value
ActiveSheet.Cells.Sort (Cells(1, 1))
ActiveSheet.Cells.Find(uj).Activate
End If
End Sub -
Polllen
nagyúr
Üdv,
kellene egy kis segítség, a következő sor miért nem működik?
Worksheets("Sheet3").Range("A1", Range("A1").End(xlDown).End(xlToRight)).Clear
Csak így:
Worksheets("Sheet3").Select
Range("A1", Range("A1").End(xlDown).End(xlToRight)).ClearNem különösebben okoz gondot nekem, de több fülön is mókolok, jobb lenne a váltogatás nélkül megoldani.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Delila_1
Topikgazda
válasz tPedro_ #19901 üzenetére
A pivot-ok alapját képező táblázatot alakítsd táblázattá (nem én találtam ki ezt a remek elnevezést, hanem az Excel fordítói). A táblázatban állva Ctrl+r-rel azonnal létrehozhatod.
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak az ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Hauptmann #19903 üzenetére
Próbáld így:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
Cells(1).Select: Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
End If
End SubA helyedben nem az első oszlopba történő beíráshoz rendelném a rendezést, hanem az utolsóhoz, ami az esetedben a hatodik (F). Még azt is beletenném, hogy a következő sor elejére ugorjon a fókusz.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 6 Then
'Rendezés
Cells(1).Select: Selection.CurrentRegion.Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:= _
xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
'Első üres sor A oszlopába állás
Range("A" & WorksheetFunction.CountA(Columns(1)) + 1).Select
End If
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Polllen #19904 üzenetére
Sub torles()
Dim WS As Worksheet
Set WS = Sheets("Sheet3")
Range(WS.Cells(1), WS.Cells(1, WS.Range("A1").End(xlToRight).Column)).Clear
End SubHa mindig az aktív lap első sorát akarod törölni, akkor a Set-es sor
Set WS = ActiveSheet legyen.[ Szerkesztve ]
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
tPedro_
őstag
válasz Delila_1 #19905 üzenetére
Ez nem teljesen vilagos, pontosabban egyaltalan nem az.
Azt a tablazatot alakitsam tablazatta, ami alapjan a pivot tabla kleszult?
A ctrl+r az a fill right parancs.Megprobalom kicsit reszletesebben elmagyarazni, hatha nem jol irtam:
A "nagy" tablazat elso oszlopa egy ID, a tobbi oszlop pedig az adott bejegyzes ertekei, szamok, nevek, datumok vegyesen, van vagy 20 db.
A kis pivot tablak egy adott ertekre szurnek ra, pl a datum oszlopban (honap/nap) azonos datummal szereplo bejegyzesek darabszama es hasonlok.A nagy tablazatban van mundjuk 300 sor. Ha hozzaadok/elveszek belole akkor kene frissiteni.
Ezt a Change Data Source-szal probalom megoldani (ctrl+a a forras tablan allva), ami bizonyos pivot tablak eseteben mukodik (tenyleg annyi cellat jelol ki a lapon, amiben adatok vannak), masok eseteben viszont kijeloli az egesz lapot lapot ures cellakkal egyutt. -
Delila_1
Topikgazda
válasz tPedro_ #19912 üzenetére
Úgy látom, angol nyelvű Exceled van. Magyarban a Beszúrás menünél, balról a 2. almenüvel alakíthatod táblázattá. Nálam Ctrl+T-t ír gyorsbillentyűnek, de ez csak kijelöli a teljes adatterületet, viszont az előbb írt Ctrl+r átalakítja. Ekkor az egyes sorok páronként valamilyen háttérszínt vesznek fel.
Nézz el ide, és megtudhatod, milyen előnyökkel jár az átalakítás.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
tPedro_
őstag
válasz tPedro_ #19912 üzenetére
Talaltam egy ilyet, erre gondoltal Te is:
Q4: What’s the best way to update a PivotTable’s source data range when the data source grows larger?
A4: Before creating a PivotTable in Excel 2010 or 2007, first convert the source data to a Table by selecting the source data (or by selecting a single cell in your source data, assuming that your source data contains no blank rows or columns and has a blank row above the column headings). Then from the Insert tab, select Table, OK. Thereafter, refreshing PivotTables created from this source data will automatically include any new column or row data you add to your source data table. (The Table feature is not available in Excel 2003.)
Tehat tablazatta alakitom, utana pedig eleg a Refresh.
Igy mar csak egy dolog nem vilagos:
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak az ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
Ezt hol talalom?
Ill. sor kitorlesenel a tablabol, ha frissitem a pivot tablat, akkor bekerul egy (blank) bejegyzes,
ha meg ala irok par sort akkor az sem kerul be magatol a tablaba.
Nekem ugy tunik, hogy a pivot tablakat igy egyszerubb frissiteni, de elotte mindig frissiteni kell a tablat is.[ Szerkesztve ]
-
Delila_1
Topikgazda
válasz tPedro_ #19914 üzenetére
Ezután egyik pivot-ot sem kell kijelölnöd a frissítéshez, csak a frissítés ikonjára, a felkiáltójelre kell kattintanod, automatikusan követi a kitöltött rekordok számát.
Igazad van, nem jól értelmezhetően írtam le. Azt próbáld ki, hogy mindegyiknél benne kell-e állnod a pivot-ban frissítéskor, vagy nem. Azt hiszem, ha azonos táblázatból képezted a sok kis pivot-ot, elég, ha az egyikben állva frissítesz, a többi is frissül automatikusan. Kijelölni semmiképp nem kell, elég, ha bárhol benne állsz.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Mutt
aktív tag
válasz Polllen #19904 üzenetére
Hello,
Nálam működik az eredeti képleted, de esetleg próbáld ki Delila1 megoldása mellett ezt:
Range("A1").CurrentRegion.Clear
A CurrentRegion-nel üres oszlopok és sorok által határolt tartományt lehet kezelni.
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Mutt
aktív tag
válasz tPedro_ #19901 üzenetére
Hello,
Én is Excel táblát javaslok a pivothoz ha az adatok folyamatosan változnak, mert ilyenkor az Excel automatikusan növeli/csökkenti az adatforrás tartományát.
Azonban ha mégsem Excel táblával akarod megoldani, akkor dinamikus tartománnyal is elérhető ugyanez. Dinamikus tartományt az OFSZET (2010-től ELTOLÁS) függvénnyel tudsz létrehozni.
Az alábbi előnyei vannak:
- korábbi Excel verziókban is elérhető,
- ha ugyanaz a tartománya több pivot táblának akkor közös pivotcache-t használ és ez ritkán nem előnyös: viszont ha több név alatt definiálod ugyanazt a dinamikus tartományt, akkor ezek független cache-be kerülnek.üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Mutt
aktív tag
válasz nimmy001 #19902 üzenetére
Hello,
Nem erőssége az Excelnek a collaboration, ezért jó eredményt nem fogsz tudni elérni.
Ha nagyon desktop Excel kell, akkor
- esetedben a sheet protect-unprotect nem fog működni,
- vagy minden felhasználónak létrehozol egy dedikált lapot ahova írhat és onnan kóddal másolod a végső helyére az értékeket (a Worksheet_Deactivate() eseménnyel meg tudod akadályozni, hogy elmászkoljon),
- vagy létrehozol egy beviteli űrlapot (userform) és azon keresztül töltöd az adatokat és
- a kimeneti eredményt egy olyan lapon kell megjelenítened, amely csak hivatkozik az adatokra de nem ott vannak (pl. első munkalapra viszik be az adatokat a felhasználók, amelyet te a másodikon pl. sorbarendezel és a harmadikon formázva megjelenítesz, ekkor a második lap lehet rejtett, a harmadik lap pedig zárolt).Ha van lehetőség, akkor Accessben már jobb eredmény érhető el, mert ott a több felhasználó és a jogosultság jobban van kezelve. Továbbá kevésbé sérülékeny a fájl, hátrány hogy kevesebb vizuális eszköz van.
üdv
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Polllen
nagyúr
-
csferke
senior tag
Sziasztok!
Azt szeretném elérni makróval (de más megoldás is jó lenne), hogy egy munkalap adott celláira ugorva adatokat írjak a cellákba és az Enter lenyomására lépjen a következő cellába (amelyek nem feltétlenül szomszédosak).
pl. Range("???").Select C1 > C2 > M1 > D5 .....
Ha a cellában már van adat akkor az enter-rel tovább lépni, az adat változatlan marad. Vagy új adatot beírni és az enter után az új maradjon.Nem szeretnék InputBox vagy valami hasonlót használni, hanem csak simán a cellába írni.
köszi
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Hauptmann #19922 üzenetére
Az F2 helyett tedd az összegzést a G2-be, akkor ez a cella nem alkot összefüggő táblázatot az A:E táblázattal, és nem kerül be a rendezésbe.
Az üres F oszlopot keskenyre veheted, vagy akár el is rejtheted.Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz csferke #19923 üzenetére
A cellák alapértelmezésben zároltak. Azoknál a celláknál, amikbe írhatsz, a cellaformázás védelem fülén vedd ki a pipát a "Zárolt" négyzetből. A zárolás akkor lép érvénybe, mikor a lapot levéded.
Nem szükséges jelszót adni a védelemhez, csak arra ügyelj, hogy a védelem beállításakor vedd ki a pipát a "Zárolt cellák kijelölése" elől. Így eléred, hogy a nem módosítható cellákra nem fut rá a kijelölés.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
csferke
senior tag
válasz Delila_1 #19925 üzenetére
Háát, nem pontosan erre gondoltam.
Szeretném ha a makróval ugrálhatnák celláról cellára (c1 -> c2 -> d3 -> m1 -> d6...). Aktívvá tudom tenni a Range("???").Select-el csak nem tudom az adott cellában megállítani a makró futását, hogy adatot írjak be és az Enter-el lépjek tovább a makróban.
Mint ahogyan írtam is, nem szeretnék InputBox vagy valami hasonlót használni, hanem csak simán a cellákba írni -
#48525824
törölt tag
sziasztok,
olyan gondom van, hogy van egy számsorom külön oszlopokban amit össze szeretnék fűzni így "szöveg1 szöveg2 szöveg3", tehát köztük legyen szóköz. Ezzel nincs is gond, a baj ott kezdődik, hogy a szöveg2 esetén vannak olyan formátumú jegyek aminek az elején 0 van.
Ha összefűzöm ezeket akkor kiveszi a nullát az összefűzött eredményből, hogy lehetne megoldani, hogy az a nulla megmaradjon?
formátum: 8KL | 008 | 123-345
elválasztás a külön oszlopokat jelenti
és ez jön ki összefűzés után: 8KL 8 123-345
és ennek kéne: 8KL 008 123-345nem minden esetben van ott nulla, tehát nullát beszúrni sajna nem megoldás.
előre is köszi a segítséget.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz csferke #19926 üzenetére
A laphoz rendeld a makrót. Az utolsó esetben, a D6 beírása után a C1-be állítottam be a fókuszt, majd eldöntöd, jó-e így.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Select Case Target.Address
Case "$C$1"
Range("C2").Select
Case "$C$2"
Range("D3").Select
Case "$D$3"
Range("M1").Select
Case "$M$1"
Range("D6").Select
Case "$D$6"
Range("C1").Select
End Select
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz #48525824 #19930 üzenetére
Lehet, hogy az a cellád, ahol 008 van, 00# formátumú, azért látszik 2 vezető nulla a cellában.
A képletnek ez a része megoldható, ha következetesen 3 karakterből áll a szöveg2.
=jobb("000" & szöveg2;3)Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
-szabi-
őstag
Hi
Adott a következő:
A1 B1 C1 D1
01 02 03 04
Erre az ÖSSZEFŰZ ezt adja: 1234
Hová lettek a nullák?Szándékosan jelenítem meg őket, mert szükségem van rá erre csak azért is elhagyja.
Mit lehet tenni ellene?üdv
szabi -
Delila_1
Topikgazda
válasz -szabi- #19936 üzenetére
Akkor viszont szövegként szerepelnek a cellákban az adatok, a formátum ellenére. Nézz szét itt.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
-szabi-
őstag
Nem tudom kell e: MS Office 2010 pro plus.
-
lhurgoyf
tag
Sziasztok!
Microsoft Excel 2007-esem pár hete azt csinálja, hogy beírok egy számot egy cellába, nyomok egy entert, és automatikusan elosztja százzal. Próbáltam már a cellaformázásban mindent, csak a "szöveg" kiválasztásakor nem teszi ezt, de akkor ugyebár nem tudok vele számolni. Mi lehet a baj?
-
Don_
tag
Sziasztok!
Egy szerintem egyszerű problémára keresnék megoldást, hátha tudtok segíteni...
A oszlop tartalmaz összegeket
B oszlop tartalmaz fizetési határidő dátumokat
C oszlop pedig tartalmazza az összeg tényleges beérkezési dátumátSzeretnék egy olyan cellát ami a kintlévőségek végösszegét tartalmazza. Ha a C oszlop egyik sorába beírnám a dátumot, akkor a kintlévőségek végösszege a sor összegével csökkenne.
Előre is köszönöm a segítséget
''Minden este gondolkozz el azon, hogy a holnap amitől tegnap féltél, az ma volt''
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen