Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Gondolkodom tovább. Most voltam sétálni a gyerekekkel és közben járt az agyam. Ha ez Cube Hyde beválik, akkor ha a két cucc felfogatása kompatibilis egymással akkor később simán lehet bővíteni Alfine 11-re vagy akár Rohloff cuccra is. Újra kell fűzni a hátsó kereket, akkor lehet kombinálni valami nagyon patent felnivel és optimális küllőkkel.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13501 üzenetére
Nem láttam hirtelen olyan bringát, amiben egyből a Rohloff van benne.
Úgy gondolkodom, hogy először megvizsgálom a saját áttételeim közül azokat, amiket ténylegesen használok melóba menet. Aztán emlékszem rá, hogy még az gyerekhordó utánfutóval mit használtam főleg, így ha bevásárláshoz beszerzem a ToPeak Journey futót, akkor arra is tudok relatálni.
Aztán megnézem a 8-as és 11-es Alfine kiosztását. Össze kell vessem. Extraként mellé lehet tenni a Rohloff 14-es kiosztását is, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy annyival jobb-e a cucc mint amennyivel drágább.Egy Alfine 8 kábé 1700 SEK. Egy Alfine 11 kábé 2700 SEK, míg egy Rohloff 14-sebességes majdnem 12000 SEK.
A kiosztás a kérdés. Ha kicsit ritkábban vannak a fokozatok akkor az nem feltétlenül baj. Úgyis inkább nyomatékból tekerek, mint fordulatból.
Az Alfine vagy Nexus 8 annyira olcsó, hogy simán lehet egy működő koncepció kezdeni azzal (feltéve, hogy az áttétel megfelel), aztán igény esetén bővíteni egy vörös Rohloffra. De akkor egyből cserélek minden díszítő elemet vörösre a gépen. Fekete váz és vörös kiegészítők diabólikusak
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13548 üzenetére
Meg kell nézni. A pénz nem tragédia, de sokkal inkább költöm a gyerekekre, mint hogy többet tudjak kattintani, amikor úgyis megoldom combból a tekerést. Ahogy nézem a Shimano agyváltó karbantartási periódusa 1 év vagy 5000 km. Ami még így is nagyságrendekkel jobb, mint a láncos pepecselés. Kábé 3 hetente kellene a láncot takarítani, de igazából a lánc önmagában nem elég. Végig kell menni a lánckerekeken és a kazettán is. Meg a láncfeszítő kerekein. Az utóbbiak nagyon durván kapják az áldást.
A láncot úgy szoktam takarítani, hogy először "lemosom" a kis kefés-kerekes lánctakarító géppel, amin többször áthúzom a láncot. Aztán lefújom zsíroldóval sokszor és törölgetem róla a koszt. Végül pedig egy kis tálkában zsíroldóban áztatom és mosogatókefével sikálom és közben hajtogatom ide-oda, hogy a belsejéből is kijöjjön a gané. Aztán hagyom száradni egész éjjel és közvetlenül indulás előtt kenem be. Ha oviba viszem a gyerekeket (ami az esetek 95%-a), akkor az ovinál kenem csak be és törlöm le papírral, majd ismétlem meg 3x az egészet.
A láncfeszítő kerekeit is ki szoktam mosni, aztán lithiumos zsírral kenem be. A kazettát mondjuk ritkán veszem le, azt is ki kellene áztatni vagy zsíroldóban vagy dízelben.
Elképesztő pepecs a láncos bringa. Egy jó lánc a bringámra kábé 229 SEK és kábé évente elhasználom. Viszont a lánckerék is elvásik, meg a kazetta is.
Egy kazetta 15 EUR., az első lánckerekek is hasonló áron vannak.
Egy Gates szíj meg kábé 600 SEK. Viszont 20k km is lehetséges vele. Ha Skandináviában csak a fele akkor is több évre elég egy szíj. Néha le lehet mosni vízzel és mosogatószerrel, hogy a durva por és csúszásmentesítő csillámpor ne bántsa, de kenni nem kell egyáltalán.
Egy Shimano olajcserés kit 58 EUR. Ez a szíjas cucc egyre jobban tetszik.
Szerintem a karácsonyi szünet alatt lesz időm összerakni a táblázatot, aztán tudok elmélkedni. Jó lesz ez, nem kell elsietni, szépen át kell gondolni az opciókat.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #13552 üzenetére
Igazából most már tudok majd így tisztítani, mert van sufni. Korábban a lakásban nem ment igazán így, ezért szoptam mindeféle megoldással. Csak a bringatárolóban tudtam tevékenykedni, de ott le kellett terítsek nagy fólia szemeteszsákokat, hogy nem ganézzak le mindent. Most október óta van sufni és munkapad (amin még könyvek vannak dobozokban, de ez egyéni nyomor)....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #13556 üzenetére
Ez is szempont. A bringatárolót egyedül az védi, hogy nagyon kívül esik a várostól. De teljesen nyitott és semmiféle kamera nem néz rá. Ha a főépületben ülnék, akkor az ottani tároló az egyik porta (amit ugye jól ismerek, he-he közvetlen közelében van, az őrök is rálátnak és eléggé sok ember is jár arra. Ha ott elkezd valaki láncot vágni, akkor kérdéseket tesznek fel.
A szomáliai drogdílerek igazából elég csirkék ahhoz, hogy kerékpározzanak, inkább nagyobb teljesítményű robogókon közlekednek, ami le van fújva matt feketére, a hátsó lámpája le van szerelve és eleve matt fekete kapucnis ruhában érkeznek a helyszínre. Nekik a bringa nem opció, 20 méter után már lihegnének.
-
npera
újonc
A főmérnök inge instant get. Mondjuk ilyen inghez tudni is kell valamit.
Érdemes végighallgatni az interjút, a csóka kicsit mélyebbre megy a részletekbe, mint az átlag interjúkban. A riget is mutatják több nézetből. Fantasztikus cucc lehet, 11k RPM nem alap alkatrészeket és megoldásokat sejtet. -
npera
újonc
válasz FőDudu #13563 üzenetére
Szerintem pont itt dől el, hogy garázscég-e vagy sem. Semmit nem vihetsz be csak úgy, valamint ki se. Egyenként lehet átmenni a kapun, lehúzott kártyával. Az fel sem merül, hogy kerékpárral grasszáljál a védett területen belül. Ott ipari tevékenység folyik, különféle járművek mozognak. Akár nehéz gépjárművek vagy anyagmozgató gépek vagy különféle álcázási szintű prototípusok. Ezen kívül tesztpályák is vannak a védett területen belül vagy vasúti közlekedés példának okáért. Ha beengednének mindenféle fogalmatlan kerékpárost grasszálni az maga lenne a vadnyugat.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13578 üzenetére
Nem érted a léptéket. Itt az épületen túl vannak bődületesen nagy területek, ahol kutatási és fejlesztési tevékenység folyik annak minden kötöttségével és veszélyével. Ezen kívül a tevékenység jellegéből kifolyólag komoly anyagforgalom van a legkisebb targoncától kezdve a komolyabb gépeken át egészen a nyergesvontatóig. De vasúti iparvágány is van, amin nem meglepő módon vasúti közlekedés is folyik. Képeket és részletes információt nem adhatok az NDA miatt, de vannak autonóm teherjárművek is, amik többtengelyes kormányzással bemanőverezik magukat kábé akárhova, de ezeket szerfelett zavarná egy önérzetes kerékpáros aki sz@rik minden szabályra. És hogy még egy réteg legyen az egészen bizonyos laboratóriumokat kiadnak konkurrens OEM-eknek is. Bizonyos svéd és angol szupersportkocsikat is tesztelnek a portán. Amikor még nem is mutatták be egy James Bond által kedvelt márka legújabb típusát, akkor itt már ropira törtek párat. De egy "király tojás" szavakra hajazó márka sem megy messzire, hogy emissziós homologizációt végezzen el a járműveken.
A folyosón vicces módon közlekednek kerékpárok és platós rollerek, ugyanis több km hosszú folyosók is vannak, aminek a végét nem is látod a domborzat miatt. De ezek speciális járműveknek számítanak és a szerelő szakik és anyagmozgatók használják. A belső posta és nyomtatópapír és KV utántöltés kis elektromos kocsikkal történik, amik speciális felépítésűek és a személyliftbe is be tud állni vele a jóember.
A bringaparkoló még úgy is viszonylag biztonságos, hogy nem teljesen zárt, mivel a terület nagyon kívül esik a civilizáción és nagyon mélyen be kell hatolni, hogy mondjuk egy furgonnyi bringát le tudj vágni és ellopni. Minden be van kamerázva, az őrök mozognak is, de annyira sok ember mozog, hogy pozor esetén azonnal menne a riasztás a belső számon. Ugyanis van saját hálózatos vészhívó szám is, amivel a rendőr/mentő/tűzoltó szolgálatot és az őrséget konferenciahívásban lehet riasztani. A terület mérete miatt vész esetén a mentőnek fogalma sem lenne, hogy merre kell menni, valamint a sok kerítés és heavy-duty járműmegállító szerkezet miatt nem is tudna átjutni.
Egy kicsit komolyabb léptékben mennek itt a dolgok, mint amit kívülről lehet sejteni.
-
npera
újonc
Most jöttem be a sufniból. Megpróbáltam megcsinálni (újra beállítani) az első váltót. Múltkor majdnem elnyomott egy index nélkül rámkanyarodó kocsi, aztán vészfékezés közben leváltottam elöl és feltekeredett a lánc és elnyomta az első váltót.
Most elkezdtem állítgatni. Az első váltónak elég macerás a beállítása, ugyanis magasságban és oldalirányban (szögben) is eléggé jól kell bepozícionálni, máskülönben valamelyik fokozatban szopni fog az ember. Az én bringámon ráadásul a legolcsóbb Acera váltókarok vannak, amiken nem lehet finomhangolni a bowden feszességét. Ha van ilyen lehetőség, akkor az ember kilazítja a feszítőt, majd kézzel ráfeszítve ráhúzza a bowden rögzítését. Aztán a bowden ugye relaxálódik picit, majd ezt lehet kompenzálni a feszítővel és elvégezni a finomhangolást. Na, itt ilyen nincsen az első váltón. Tehát a finomhangolást úgy kell elvégezni, hogy az ember levált a középső állásba, aztán kézzel benyomja a váltót a nagy kerék irányába (ér-zés-re!!!), majd a második kezével feszíti a bowdent, a harmadik és negyedik kezével pedig a grimbuszkulccsal ráhúzza a csavart. Jó móka. Kábé 4 iterációból lett kábé jó. A végén már majdnem megfejeltem a gépet.
Utána pedig jött a móka, hogy bejátszani a váltó szögét, hogy a kazettán végigmenve ne "darálja" a láncot az első váltó. Mivel az egyik állításnál lejjebb csúszott a nyeregcsövön az egész miskulancia pár mm-t, így újabb monológot adtam elő, majd jöhetett az újabb finomhangolás.
Most kábé jó, de nem teljesen jó. Ami idegesít. Lehet holnap este megint nekiállok, mert ennek rendben kell lennie.
Erről eszembe is jutott egy kolléga szintén kék színű Canyon melóba járós bringája. Azon is Tiagra váltó van hátul. De elöl is, meg a váltókarok is Tiagrák. Nekem a Nishikin csak a hátsó váltó Tiagra, minden más Acera rajta, ami kábé a legszarabb cucc a Shimano világában. Ha jól emlékszem, akkor a Tiagrán már lehet állítani, de az is lehet, hogy ahhoz XT-t kell venni. Deore 3x9 szett.
Lehet a legjobb lenne lecserélni XT váltókarra az egészet, aztán akkor ez is jobb lenne. Ezek azok a költségek, amiknek csak akkor van értelme, amikor szop az ember a beállítással, mert máskülönben semmi pluszt nem ad. Maga a váltás teljesen pöpec az Acera cuccal, csak az állítást spórolták le róla direkt.
A lánc persze megint ragacsos fekete trutymós, egy hét alatt már undorító is lesz az egész. Még nem merevre koszolódott, de gyakorlatilag már most lehetne pucolni.
Veszek majd benzines kannát, aztán tankolok dízelt bele. Aztán szerzek valami széles szájú rostos üdítős üveget láncot mosni. Meg tölcsért és pár tálat. Aztán tudok pacsálni a sufniban. Lehet szerzek poroltót is, hogy ha a kis elektromos radiátor begyújtja az egészet, akkor tudjak oltani.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Srác Cube Hyde Editor bringája 10k km után. Az Editoron Alfine 11 van, nem pedig Nexus 8.
-
npera
újonc
Én azon gondolkodom, hogy ha most rendelem meg a quadkopteres cuccokat, akkor Húsvétra meg is jön
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13607 üzenetére
Simán letiltják. Az algoritmus nem szarozik. Van időkorlát, ami után mobil eszközökön nem fog futni a videó például. És most részben a svédek nyomására még feljebb tekerik az intolerancia szintjét, a mémeket is ki akarják irtani a netről. Nehogy valakit lelki sérelem érjen.
Nekem gyakran van olyan probléma, hogy kiválasztok valami zenét ami itt megy, de Magyarországon néma a videó. Vagy fordítva.
Vannak direkt ilyen célra készített neutrális zenék, de ha a kedvenc gitárszólomat akarom berakni, akkor simán lehet, hogy beszopom.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13610 üzenetére
Ez standard eljárás. Csinálnak egy saját lerakatot valami hálás ország területén, aztán onnantól a EU-s vámolást nem júzer szopja be.
A svéd posta (nemecsek) büntetődíjat rakott a külföldi csomagokra. Mert nehogy már külföldről rendeljél. Mondjuk a repülőjegyeket is büntetőadóval sújtják, mert bűnhődni kell a bűnösöknek. Meg sok a köcsög.
-
npera
újonc
Ruszki és amcsi suhamérek. Elképesztő.
-
npera
újonc
Ha én úsztam volna, akkor a víz feltünően barna lett volna mögöttem. Full on brown alert...
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #13667 üzenetére
Edzés. Valamilyen formája. Akár futás vagy úszás vagy bringa. Vagy mindhárom
Egy ideig engem is szétszedett a stressz, aztán jött rá még pár lapáttal a családból is kis bónusz. Az úszás lenyugtat, de a legjobban a bringa jött be. Kicsit mozgok, végig meditálok tekerés közben és elengedek minden stresszt.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #13708 üzenetére
Én most megborotválkoztam, így szakáll nincs 2 napig. Oldaltáska sincs, hacsak nem fotózom. Akkor kifejezetten férfias oldaltáskával nyomulok. Egy fotós csaj rá is kérdezett, hogy ez tényleg egy pasi táskája? Billingham Hadley Small. Melóban egy jó ideig puha talpú mokasszinnal nyomultam, mostanság sima bőrcipő. Bringázok mindenhova, bár sört nem főzök. Még.
Szóval én is hipsztergyerek vagyok.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #13713 üzenetére
Eredetileg halásztáska volt, aztán átálltak kameratáskára. Az enyém a feketének felel meg a videóban. Elég jól bírja az esőt.
-
npera
újonc
Nova, Phülöp,
Ha van egy régi Shimano SL-M390 (2013-as modell) váltókar a kecskén és ki szeretném cserélni mondjuk egy Deore SL-M590 3x9-re, akkor csak lecsavarom a régit, kiakasztom a bowdent, az újra ráakasztom a bowdent, majd felcsavarozom?
Vagy van csak bal oldalra XT SL-M780. Ez még tök olcsó. 35 juró kábé.
Jól sejtem, hogy ahol a bowden becsatlakozik ott kell tekerni a kis tekerentyűt és az a finomállítás a bowden hosszán?
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz Phülöp #13737 üzenetére
Nálunk simán betiltották a túlórát idénre. Még novemberben.
Mondjuk amikor engedélyezve van akkor is durván eszkalálni kell, hogy egyáltalán kifizethessen a csoportfőnök. Ha kifizetik, akkor extra adó megy rá többnyire, ami miatt nem éri meg kikérni pénzben. Van +/- 200 óra időbank, jobban megéri lecsúsztatni.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Na, elcsattant az agyam és elszabadult a "vásároló-ujj" (buy it now finger).
Vettem dlágaszágokat:
- Shimano XT 2/3-speed Shift Lever SL-M780 left
- Shimano XT 10-speed Shift Lever SL-M780 right
- Shimano XT Rear Derailleur RD-M771 SGSMost egy régi Tiagra váltó van hátul, azt kik*rom a szemétbe, de előtte lehet átlőjük Glock 17-el haverral. Ha a csoportvezetőmet rá tudom bírni, hogy elhozza a szolgálati járművét, akkor 40 mm-es üteggel is szét tudjuk lőni. A srác részidőben lövész egy lövészpáncélosban és ő kezeli a .50-es és a 40 mm-es lövegeket.
-
npera
újonc
Veszek valami tálat a kazetta és a fogaskerekek tisztítására, valamint valami tégelyt a lánchoz. Aztán tankolok 5 liter dízelt egy kannába és optimalizálom a hajtáslánc takarítását.
A vicc az, hogy ha megjön a csomag, akkor az eredeti főleg Shimano Alivio alkatrészekből álló bringát (kivéve hátsó váltó Tiagra) szépen átkonvertáltam XT-re.
Ha asszony befejezi az egyetemet és elkezd keresni 2020-ban, akkor pedig a száraz humorú projektvezető kollégám elmélete fog élni, miszerint minden 50%-os árengedményen fut és gyakorlatilag azt veszek és akkor amikor csak akarok. Addig pedig lenyugszom a 3,14-csába.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Megvolt a Jaguar i-Pace tesztvezetés. Érdekes jármű, de a dizájn nagyon nem jött be. Semelyik térdem nem fér el, kiszállásnál leverem a bőrt a térdemről a teljesen felemelt kormánnyal is. Mindenhol pianólakk, a fűtést kezelni egy rémálom. A rádió is igen picit intuitív.
A reduktor elég hangos, a nyomatékingadozás alacsony sebességnél zavaró. Lejtőn tartva a gépet gázzal elég hamar feladja (fázis túlmelegedés), aztán ráfog a fékkel. A 0-100-0 gyorsulás elég nyugodt, semmi brutális nincsen benne. Mint egy villamos felgyorsul, aztán lógnak az utasok az övön. A 60-100 sokkal jobb, ott már van valamennyi tapadás.
Nem rossz, de még sok csiszolnivaló van a hajtásláncon. Talán a facelift. Vagy a következő modell.
-
npera
újonc
Jött egy postai levélben a svéd postától egy számla, hogy fizessek be 619 SEK-et, ami egy 544 SEK-es import ÁFA és 75 SEK-es deklarációs díjból áll. Van egy tracking number, amire hívatkoznak, de sem a Track17, sem a svéd posta saját követője nem ismeri fel a számot és érvénytelennek mondja.
Ez így érdekes, mert mostanában nem rendeltem semmit és a fenti adatok alapján esélyem sincs kideríteni, hogy milyen csomag ez.
Lehet, hogy az SA-36 erősítőt megint megvámolták? Azért vagyok megzavarodva, mert annak a teljes értéke volt kábé annyi, mint amennyi ÁFÁ-t csűrtek most rám. De mielőtt azt a csomagot kikézbesítették már megvámolták és rárakták a büntetődíjat is.
-
npera
újonc
Georg Spöttle
10 hrs ·Jó reggelt
Na beleástam magam a túlóratörvénybe, mégpedig európai szinten. Az új jogszabály szinte tükörfordítása a német, az osztrák, a francia törvényeknek.
A túlórához mindenképpen kell a munkavállaló hozzájárulása, ezt írásban is rögzíteni kell. Egy héten maximálisan 8 óra túlórát lehet vállalni. Ez azt jelenti, hogy 52 hétben 416 (ez a német törvény, nálunk ez 400). A munkavállaló kérheti a túlóra kifizetését vagy szabadnapban való kompenzálását. A túlórát a munkaadó köteles (ha a munkavállaló a kifizetését kéri) a következő havi bérrel rendezni.
Ha a munkavállaló 3 évig nem nyilatkozik, hogy miként kéri ezt, akkor a túlórák elévülnek. Tehát arról sincs szó, hogy a túlórákat majd három év után fizetik ki.
Persze pár, a kontextusból kiragadott szóval, már fel lehet bőszíteni embereket, akik nem veszik azt a pár perc fáradtságot sem, hogy utánaolvassanak.Most akkor ezért megy az operett? Csak mint amatőr kérdezem....
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest