Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Most lett volna fél órám kimenni játszani a kis Eachine E10S mikro drónnal. Tegnap este feltöltöttem minden akksit, ma akkor kimentem a ház mögé kipróbálni egy kis gyalogösvényen és erdősáv határában. Tök halott a cucc, meg sem mozdul.
Pedig mindent átnéztem, a rádió be volt állítva a megfelelő modellre, "élesítettem" a cuccot és nem is álltam túl közel hozzá, hogy az interferencia miatt ne működjön. Lehet, hogy a rádió elvesztette a bindingot, már történt ilyen korábban. Kezd eléggé elegem lenni ebből a tákolt rádióból.
Megnézem, hogy a betaflight látja-e a flight controllert. Lehet a modellnek nincsen semmi baja, csak a rádió hülyült meg álltában. Pedig nem vettem ki belőle az akksit, nem vesztette el a feszültséget elvileg.
Délután megpróbálom megnézni, hogy az Avant benne maradt-e a memóriájában. Lehet az még működik. De az összes akksi le van merítve most, szóval azokat előbb fel kell tölteni. Aztán jön a családi megőrülés. Viszont utána meg lemegy a Nap és cseszhetem az egészet... áááá....
-
npera
újonc
Elaludtak a gyerekek, így volt 20 percem a kis Eachine drónnal küzdeni. A rádió elfelejtette a bindingot, azt újra kellett csináljam. Most megy. A PID-értékeket is át kellett írjam, mert beltérben gyakorlatilag repülhetetlen volt a cucc. Most tettem rá expót Betaflight alatt közvetlenül az FC-be, nem a rádióból programozva. Meg levettem a rate-et 40%-ra roll és pitch csatornán, a yaw maradt 1:1-en.
Úgy nézem, hogy a default beállítás valami eléggé racsingos paraméter volt, ami az én beltéri képességeimet kábé 3x múlta felül. Csak faltól falig tudtam "közlekedni" vele. Kültéren is küzdős volt, de ott legalább van valamennyi hely.
Most akkor feltöltöm az akksit, aztán lehet kimenni holnap. A nappaliban kirepültem 2 akksit, a gyerekek kergették a drónt, de megfogni és leütni nem volt szabad
-
npera
újonc
Felraktam a fali bringatartót, nagyon sakál lett. Ha 50 mm-el feljebb raktam volna, akkor még sakálabb lett volna. De szerencsére moduláris lett a felrakás, így simán odébb tudom rakni egy másik hétvégén.
Gondolkodom egy plafonra felhúzható bringatartón is, amire a munkába járó bringát raknám fel. Akkor abba se tudják a kis csinovnyikok belek*rni a gránit nehézségű kis bringáikat.
57 kg-ot bír, szóval a 14 kg-os bringámat elvileg tartja. A kérdés, hogy a sufni gerendái mennyire tömörek és bele tudok-e hajtani elég bika csavart a gerendába. Még vizsgálódom, hogy merre vannak a gerendák.
-
npera
újonc
Ha teherautóval megyek vagy nagyon érzékeny cuccot viszek, akkor félre szoktam húzódni. Meg országúton is, ha van hely.
Attól viszont hülyét kapok, ha a sok fittipaldi leelőz és teljesen indok nélkül bevág elém (mert lenne előttem 200 méter hely, hátulról meg nem jön más), aztán kapom a kavicsot.
-
npera
újonc
Ez volt az alap PID az E010S-ben, miután kiütöttem belőle az alap firmware-t és ment bele Betaflight.
Csűrésre és bólintásra nagyon agresszívan reagált, pici bot kitérésre is kábé azonnal olyat döntött, hogy már esett is pofára.
-
npera
újonc
válasz Grillo #15531 üzenetére
Én először felraktam a sufni falára egy polc maradékát, hogy több ponton legyen felfogva a cucc. Aztán ment bele 9 furat. Amikor mindet becsavartam a gerendákba, akkor éreztem a csuklómat már. Jó bika csavarokat választottam, viszont csak pici furatot fúrtam, hogy tudja harapni a menet. Hát, harapta.
Ha komolyabban barkácsolnék, akkor vennék egy olyan luxus csavarhúzógépet, ami magától becsavar mindent és kék színű
-
npera
újonc
3 akksit repültem ki ma, kegyetlen jó volt. Egyszer lezuhant a gép, elkezdett körkörösen fibrillálni, aztán leesett. Ezt néha csinálja. Az új PID-vel teljesen jól lehet irányítani. Még a tök üres játszótéren is jól működött, tudtam bújkálni a csúszda alatt.
Ebből kiindulva a Tarot mikro váza F4-es FC-vel nagyon sakál lesz majd.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ma sütöttem még egy beiglit, mert maradt dió. Aztán este még jutott egy óra a bringával küzdeni. Múltkor elakadtam a váltó beállításával, mert úgy tudtam, hogy az ősrégi Alivio váltókaron nincsen bowdenállítási lehetőség. Ma előkészültem, hogy leszerelem és megy fel helyette a Deore XT. Aztán rájöttem, hogy nem ismerem a részben belső vezetésű bowden útját. Megpróbáltam cérnával keresztülhúzni a régi bowdent, hogy az újat be tudjam húzni helyette.
Mielőtt tényleg szétrobbantottam volna az egész váltást még egyszer jól átnéztem a dolgokat. Szétszedtem az Alivio váltókart, lekaptam a tetejét. És akkor kiderült, hogy ebben még volt bowdenállítás! Csak húzni kell a tekerőt és akkor tekeredik benne a menetes csap és feszíti a bowdent. Jáj. Letekertem a legmélyebb pozícióba és úgy kezdtem el beállítani az első átdobót. Harmadikra már elég jó lett. Akkor derült ki, hogy túl magasan van, kábé 3 mm-re volt a nagy lánckeréktől.
Akkor újabb iteráció. Lejjebb. Persze ezzel elmegy a bowden feszessége is, lehet állítani. Aztán persze nem lett elég jó a szöge, mert elfordult. Akkor újabb iteráció. Aztán lazításkor túltekertem a csavart és kiugrott a bowden teljesen a helyéről, nem csak kilazult. Király. Újabb iteráció.
Most majdnem az egész középső lánckerék használható, az első fokozatban már ciripel a lánc picit az átdobón. És a nagy lánckeréken az utolsó 3 kis lánckeréken újra ciripel. De az már kábé mindegy, mert túl hosszúak azok a fokozatok normál esetben.
Most akkor annyira jó lett, hogy szerdán tudok vele tekerni. Hétfőn zárva az ovi, akkor nem megyek be. Kedden irány a motorgyár Skövdében, akkor azért nincs bringa. De szerdán lehet tekerni. Addig áll a lánc zsírtalanítóban.
Fogok venni az IKEA-ban tálakat (tepsit talán) vagy lezárható ételhordót és abban fogom áztatni majd a lánckereket és kazettát. Meg tankolok dízelt is. Abban majd jól lehet mosni. Kell majd pár tölcsér és töltögető üveg. Tudok majd pacsálni. Lehet szerválok egy poroltót is, hogy ha felgyújtom a sufnit, akkor legyen illúziója annak, hogy el tudok valami oltani.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #15570 üzenetére
Ez egy ilyen kis nyüzüge kis mikro cucc. Csoda, hogy van kép. Valami 50 gramm az egész talán.
Ha 4K felvétel kell, akkor szerintem 3" alatt nehéz megoldani. A mikró cuccokra van olyan FPV-kamera, ami egyből FullHD cucc is (tehát megy analóg stream rádiós linken le, a másik oldalon pedig memóriakártyára menti le a FullHD anyagot).
Ha majd egyszer feltörök, akkor veszek valami FullHD kamerát, aztán ráaggatom az 5" drónra. Az már röhögve elbírja, de az 5"-os annyira fosatós a 4S akksival, hogy még erősen csókolommal köszönök neki. A 3" a 3S akksival is elég agilis, de ott valahogy nem érzem a térdremegős félelmet, pedig az is csontig tudna vágni a húson át, ha jól pofán csűrném magamat vele. Szóval eléggé komoly tisztelettel viseltetek a propellerek iránt.
Most tanulok szépen apránként a pici drónokkal, hogy felvértezzem magam az 5"-ra.
Ez egy 6S, ami már agyhalott, nekem csak 4S van. Az nem hipertérugrás, csak top fuel dragster...
-
npera
újonc
Nova és Phülöp,
Ha a váltóbowden részben rejtett és valami trükkös módon kijön alul egy lapos résen át, akkor célszerű valami bowden húzó szerszámot venni? Példa 1, példa 2.
Vagy csak próbáljak meg egy cérnát rátekerni alaposan a bowden végére és érzéssel húzzam át?
A bowdencsöveket sosem kentem és mostam át eddig. Viszont vannak friss csöveim most. A belső csövet nem merem kihúzni, de a hátsó rövidet a váltónál lecserélem, ha tanácsoljátok.
A friss bowdent célszerű bekenni valami zsírral?
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #15552 üzenetére
Durván túlhajtotta az indexet. Lehet, hogy a BMW újabban már a felhasználói szokásokra alapozva tervezi az index élettartamát. Tehát legalább 100 tripla (3 pittyenés) indexelés 15 év és 350k km alatt a követelmény. Ez 101-et indexelt és ki is égett az index.
Avultatják a mérnökök jól....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz Samott #15606 üzenetére
Kicsit is nagyobb értékű bringára egy ilyen zárat tennék. És lehet még egy sodronyosat is.
-
npera
újonc
Eachine TRASHCAN 75mm Crazybee F4 PRO OSD 2S Whoop FPV Racing Drone Caddx Eos2 Adjustable Camera 25/200mW VTX - Compatible Frsky Non-EU Receiver
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #15609 üzenetére
Az országútit én sem hagyom ott. Bár értékre pont ugyanannyi volt, mint a melós bringa, de az sokkal lopómágnes jellegűbb. Volt már olyan, hogy túrából hazafelé menet asszony telefonált, hogy kell krumpli. Mivel eleve hátizsákkal mentem akkoriban, ezért hazafelé a bolt felé mentem, végigtoltam a bringát a boltban (ha babakocsit lehet, akkor bringát is), vettem krumplit. Haza. Bódottá...
-
npera
újonc
Ruszkik. A közepe felé a hófúvásban van egy kupac autó egymáson. És egy irgalmas samaritánus áll középen (!) és integet az érkezőknek (!!!)... Aztán érkeznek kábé ezerrel az optimisták és tömörítik a kupacot. Elképesztő.
-
npera
újonc
válasz #09908736 #15655 üzenetére
Amikor így esik a hó és mész kocsival az hipertérugrás.
Ma reggel felkeltem 3:55-kor, aztán 4:15-kor igyítye melóba. Felvettem transzport gépjárművet, aztán irány a motorgyár és protó építés. A portán őrködtem addig. 3 körül elindultunk visszafelé, de elkezdett esni a hó és viharos széllökések voltak mellé. Ettől mindenki megőrült és elkezdtek a szokásosnál irracionálisabban viselkedni. Valami okból volt kint egy csomó mezőgazdasági gép, de nem kicsik, hanem igen nagyok. Mögöttük kilóméteres sorok.
Reggel koromsötét volt és ömlött az eső. Volt egy csomó állat az úton, én csak elütött dögöket kerülgettem. Hazafelé viszont volt minden. 90-es szakaszon 50-el repesztő tatter Skoda Favorit pickup változattal. Óriási traktor ami mögött tréleren egy kombájn volt. Mögötte giga sor. Aztán a mögöttem levő nyergesvontató sofőrjénél a vörös köd leereszkedett és a nagy kürtöt folyamatosan nyomva a durva hófúvásban kábé 200 méter látótávolsággal dacolva egy be nem látható kanyarban kielőzte az egész sort, hogy ő most megy. Nem okoskodtam, a 24 tonnás nyergesvontató olyan dolog amit el kell engedni. Éppen nem jött senki szembe, így nem döglött meg mindenki ott helyben. Én csak tapsikoltam.
Amikor beértem a városba, hogy az egyik kollégát kirakjam, akkor volt sok matt fekete ruhás nindzsa gyalogos és bringás. Mennek bedugott fülessel mindenen át, aztán lehet fékezgetni. Talán 10% bringáson volt lámpa. Egy, kettő egyiken sem volt.
Miután a kocsit leparkoltam, kulcsokat leadtam, kiporszívóztam és lemostam mosóban már lett is 18:45. Onnan már csak haza kellett érni. Ma akkor raktam kábé +6 órát az időbankba. Win-win szityuésün.
-
npera
újonc
Apetornak volt egy kis bélrákja, de felépült jól.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #15794 üzenetére
Én annyira segghülye vagyok az egész IT-területhez, hogy számomra teljesen mindegy, hogy XP, Win7 vagy Win10. A mostani gépen 10-es van, mert safety is boiling (fő a biztonság), de úgyis csak lebutítom a grafikus felületet amennyire lehet és beleklikkelek a start menübe, aztán kész is vagyok. Kábé ennyire számít az OS nekem. A futtatott program érdekel, legyen az RC-szimulátor vagy RAW-konverter vagy videószerkesztő progi. Esetleg kis Youtube
-
npera
újonc
válasz qnadam #15797 üzenetére
Az már biztos. Egyszer stabilan megfrissíted, aztán kész is.
Most már keverednek az emlékek, de talán Win7-el futottam bele a frissítéses bugba, amikor az iMac megdöglött és próbáltam egy újratelepítést rajta. Ott megállt a frissítés és kellett egy bugfix először ami kikerülte az egymással összeakadó frissítéseket és csak utána jöhetett a tényleges frissítés. Ez először a vinyó kicserélésekor volt aktuális. Aztán amikor megdöglött a grafkártya akkor még egyszer, mert először egy újratelepítéssel próbálkoztam. Aztán kiderült, hogy a grafkártya konstrukciós hibás és idővel feladja. GTK lett belőle.
-
npera
újonc
Vettem be izomlazítót, csináltam nyújtógyakorlatokat, bebringáztam a melóba és ma a spanyol inkvizíció ortopéd székén ültem. A bringázástól tartottam picit, de átmozgatott az is. Lassan rendbe jövök szerintem.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Trucker Dashcam új videója. A végén a tájat bemutató részt is érdemes megnézni.
-
npera
újonc
A menyecske (bábuská?) nagyon felhúzta magát a végén.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Ezekkel lehet jól felpörögni rövid időre, mert cukor van benne rendesen. Ha gyereknek adod, akkor utána durván tudnak pörögni
Az a vicc, hogy ha friss a cucc és frissen főzött KV-val nyomja az ember egy hosszú melónap után, akkor eléggé el tudja simítani az idegpályákat....
-
npera
újonc
Nekem most volt éves kiértékelő meeting főnivel. A vicc az, hogy 10 hónap alatt ő a harmadik főnököm, pedig nem váltottam csoportot. Az új főni egy korábbi ismerős a szomszédos csoportból, vicces figura. 3 lépésből áll a kiértékelés, az elsőben vázolta, hogy mi az ő benyomása. Aztán nekem kell valami nyilatkozni, hogy miként gondolom én. Aztán a harmadikon pedig megpróbálunk megegyezni és lehet maximálisan 2% emelést kapni. Ha valaki különösen hátrányos bérhelyzetben van, akkor magasabb szintén még egy extra 0,5%-ot tudnak emelni, de az külön procedúra. Ha sehogy nem tudnánk megegyezni, akkor pedig be lehet vonni a HR-t és a szakszervezetet is.
A főni mondta, hogy most a következő lépés az lesz, hogy keresztülnyomja nekem a fizetési doboz emelést, mert akkor könnyebb lesz legközelebb emelni. Most a jelenlegi doboz egy limitáló tényező. A következő dobozzal jár egy lehetséges csomag is, ami tipikusan csak csoportfőnöknek és felette jár. Ekkor nem kell kártyát húzni, nincs tényleges időriportolás sem. És az első fokozatát az időbanknak is eltörlik. Valamint nincs túlóra kifizetés. Ez mondjuk számomra lényegtelen, mert még sosem fizették ki a túlórát, ha pedig ki is fizetnék, akkor a legfelső adókategóriát vágja rá az adóhatóság (ami Svédországban már nem vicces), tehát alig marad nettó pénz belőle. Viszont kapok +5 nap szabit. És ez az utóbbi igen megéri, mert akkor tudok hosszabb nyári szünidőt tartani
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #15968 üzenetére
Csak vázlatosan:
- 48V-os mikrohibrid cuccok
- különféle KERS megoldások
- esetleg 96V-os mikrohibridek
- 400V-os HEV-ek
- 400V-os PHEV-ek
- 400V-os BEV-ek
- 800V-os BEV-ekA belsőégésű motorok legjobb esetben is csak valami elektromos támogatással futnak cirka 5 év múlva, addig pedig egyre komolyabb downsizing és egyre durvább részecskeszűrős megoldások, meg lambda 1-es cuccok.
A belsőégésű motorok teljes kihalását nehéz megjósolni egyelőre, mivel a BEV-ek fő akadályozó tényezői a következők:
- akksik ára
- akksikban levő nemesfémek és a "konfliktus területek" kapcsolata
- mágnesek ára és a bányászatuk körüli tényezők (gyerekmunka, rabszolgamunka, finoman szólva nem demokráciákban vannak a lelőhelyek)
- a töltési infrastruktúraAmint sikerül értelmes solid state akksit csinálni a csoda nemesfémek nélkül és a mágneses témát is megoldják, akkor kábé azonnal reszeltek a motoroknak.
-
npera
újonc
Apetor jól nyomja. Csalánnal kenegeti magát és galócát eszik/nyalogat
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #15994 üzenetére
Igazából ez elvileg mindegy, ameddig a minőségbiztosítási rendszer elég robosztus. Az operátornak csak annyira egyszerű és elronthatatlan feladatot lehet kiosztani, amit a poka-yoke segítségével meg tud csinálni. Legrosszabb esetben a belső selejt aránya nagy, de vevőhöz selejt sosem kerülhet ki.
Ha jó a minőségbiztosítási rendszer. És most nem azt értem ez alatt, hogy néha van semmire sem jó audit. Az egy része egy nagyobb folyamatnak, de nem attól lesz jó valami.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #16002 üzenetére
Értem amit mondasz, de manapság már annyira multikulti Németország is, hogy már simán dolgozhat második generációs török vagy albán vagy afrikai vagy akármilyen német állampolgár egy soron. És simán lehet, hogy elvégezte az iskolákat jó eredménnyel és beilleszkedett és szépen dolgozik. Meg persze az ellentéte is, de akkor nem is hiszem, hogy odaengedik a sorra. Szóval ez, hogy ki és hol gyárt autót komplikáltabb, mint az ember gondolná.
Arra tudok gondolni, hogy amikor elkezdték Törökországba és Észak-Afrikába portolni a gyártást az OEM-ek, akkor az elején nem raktak be elég poka-yoke megoldást a processzbe és a kreatív sori dolgozók "kioptimalizálták" a saját megoldásaikat kútfőből, aztán ment ki a selejt ezerrel. De utána észbe kaptak a gyártók és lekezelték az emberanyagból adódó sajátosságokat.
Én azon agyalok néha, hogy mit fognak csinálni, ha Észak-Afrika is túl drága a gyártásra. Mennek Közép-Afrikába? Ha az is túl drága lesz, akkor meg új világháború?
-
npera
újonc
válasz hobizoli #16006 üzenetére
Egy belsőégésű motor vagy egy komplett gépjármű megépítése esetén a gyártás költsége leginkább attól függ, hogy hány állomás szükséges, ott milyen berendezések állnak, azoknak milyen karbantartási igénye van és a variánsokat hány "elágazásból" tudják megoldani. Aztán ha a gyártási alapanyag árát (alkatrészek és nyersanyag) is hozzászámolod, akkor persze még ott is komoly tételek szerepelnek.
Ha moduláris felépítésű a motorod, lásd BMW 2-literes 4-hengeres cucca, vagy hasonló WV motor vagy akár Volvo DriveE-motorcsaládja, akkor elég sok dolgot meg tudsz oldani egy és ugyanazon gépeken, ugyanazon a soron és állomásokon. Amikor a variáns különbözősége miatt "elágazás" van a sorban, akkor az egyből komplexitás.
Ugyanígy ha mondjuk robotok kellenek valami állomásra, akkor nagyon nem mindegy, hogy egy fel-le menő robotról van szó vagy valami csúcs 5-tengelyes cucc végzi el a feladatot. Vagy megmunkáló állomás. Ha magadnak öntesz vagy a nyers öntvényeket megmunkálod, akkor ott ugyanígy variálódnak a tételek.
Ha full automata sorod van, akkor azért ott is kell mindenféle karbantartás, a nyersanyagot adott esetben kézzel kell odavinni vagy a teljesen végellenőrzött és letesztelt darabokat mondjuk dobozba ember rakja. Jártam olyan kínai soron, ahol emberi input csak a nyersanyagok betöltése és a dobozba berakásból állt, mindent megoldottak automatizált gépekkel. És Olaszországból futott a telemetria, hogy felügyeljék a dolgokat, adott esetben változtassanak a kalibráción. Viszont nagyon komoly diagnosztikai és hibaelhárító specialisták álltak készen, ha valami megmihálylik, akkor az olasz expertek segítségével be tudjanak avatkozni. Minimális főnökség volt, mert az csak viszi a pénzt. Az alap menedzsmenti funkciókat nem úszták meg ők sem persze.
Szerintem a gyártás már csak drágább lesz. Egy komolyabb cég klímaneutrális gyártásban gondolkodik csak. Saját területen belül megtisztítja a processzvizet, amit tud kiszűr a levegőből mielőtt kiengedi. A belső transzport elektromos, nem használnak környezetre káros vegyszereket vagy azok hatását neutralizálják mielőtt a környezettel kapcsolatba kerülthetne. Mellé a legmodernebb gépek mindenből, folyamatos modernizáció. Ez nem olcsó. Sőt, k*rva drága. És mellé az emberanyag folyamatos képzése, fejlesztése. Ez még drágább.
Arra gondolok, hogy a fentiek nem alkalmazhatóak minden gyártási módra 1:1-ben, de analógiát adhat a gondolatmenethez.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #16012 üzenetére
Ilyesmi vagy nagyobb kell otthonra. Még az ükunokáknak is jó lesz. Tartós cuccok ezek.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen