Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136247 üzenetére
Picit optimistán tekintesz a "lehetőségekre". Már meglévő line éles termelésben fut egy adott generációs elektromos gépen. Van benne komplexitás és ha leáll valami, akkor prontó kell megoldani, nem majd valamikor.
Egy sima "állomás" debuggolása is eltarthat hetekig, ha nem ismered csínját-bínját.
Meg van egy félig kész következő generációs line, amit most agilis módon át kell rakni egy teljesen más site-ra. Az sem 5 perces manőver.
Ebből nagyon nehezen tud bármi jó kisülni sajnos. Az új felelősök agya, az fog kisülni kábé 5 perc után
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136247 üzenetére
Valami ilyesmit képzelj el, csak még jön hozzá az inverter, meg a reduktor, aztán end-of-line testing, meg audit testing, meg Conformity of Production testing. És az egész előtt nyers öntvények és azok megmunkálása. Van benne kis komplexitás.
-
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #136668 üzenetére
Szomszéd tud sütni, mi egyelőre ezt még halasztjuk. Főleg ha a szomszéd utcában lévő péket le tudjuk tesztelni. Egyelőre én konyakot is öntöttem volna a szószba, de asszony kezemre vágott. Aztán nem akartam sűrített paradicsomot bontani meg baszakodni vele, így kecsap lett az alapja és ennyi édestől végül úgy is maradt. Legközelebb lehet úgy bontom ki a sűrített paradicsomot, hogy hétvégén megfüstölöm a grillen, aztán utána főzöm össze.
-
blueboi69
csendes tag
válasz zetor2000 #136668 üzenetére
Jó lehet, viszont nem állok neki ilyet csinálni, mert itthon nem tárolunk /használunk búzalisztet a fiam gluténérzékenyésge miatt. Nem akarnánk összebaszni mindent a szálló lisztporral.
Ellenben venni szoktunk dolgokat, az nem gond és 2gyerek mellett már az is nagy szó ha van időm a grillen hambihúst sütni
De azért köszi a tippet, van barátunk akinek megmutatom, ő lehet megcsinálja. -
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #136687 üzenetére
Ja, húshoz kerestem dolgot. Nem kell bele fűszer, csak max. bors, sót meg a végen. Következő recept? Minden vackot rakjunk bele, evőkanál só, kömény, ami csak van, jó lesz az. Aztán a többi egyéb tanácsból kiindulva, hát sosem tudni, hétvégén kiszedem szomszédból, az garantáltan jóféle. Valahol képem is van róla.
-
Sipi-
tag
válasz zetor2000 #136699 üzenetére
Úgy akartad mondani, hogy magyar az eredeti állampolgársága, de közel 40 éve nem Magyarországon él, nem itt végezte kutatásait. Ettől persze még büszkék lehetünk rá, de az elért eredménynek semmi köze ahhoz, hogy magyar származású. Sajnos.
https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136690 üzenetére
A rasszista dolog lenne
Rendőrségi statisztika 2023-ra. Az eddigi 273 nap alatt volt 289 lövöldözés. Vagy halálos kimenetelű vagy mellément.....
Igen, naponta több, mint egy. Bejött a tömeges bevándorlási taktika. Ahogy a hegesztő miniszterelnökük mondta: az elején nehéz, de később majd jön a nyereség
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136711 üzenetére
1994-ben megőrültek elég jól, akkor alapozták meg a mostani bandita generációt. Az akkor beimportált és soha nem integrált segélyesek gyerekei adják a bandák jelenlegi "katonáit". Sosem dolgoztak a szülők, csak felvették a 30-40k SEK-et gyerekek számától függően és döglöttek. A gyerekeik a gettókban nőttek fel úgy, hogy a társadalom megvetette őket, ők pedig a társadalmat. Miközben nem tanultak, nem dolgoztak és gyakorlatilag egyenes út vezetett a bandákba.
Most meg megy a csodálkozás.
Erre ráraktak a 2010-es és 20-as években egy még durvább rakás "menekültet", akik főleg szakállas egyedül érkezett menekült gyermekek voltak. A "családtag bevándorlás" révén pedig ha jött egy, akkor mindenfajta adminisztráció nélkül jött az egész falu.
Amikor egy szomáli család kap 150k SEK-et "elindulási támogatásnak", azt kiküldik Szomáliába rokonoknak, majd tartják a markukat, hogy kell pénz és újból adnak nekik 150k SEK-et, akkor az normális?
Nekem másfél évig tartott, hogy elbírjálják a tartózkodási engedélyemet 5 év után, majd még közel egy év az állampolgárság. Közben első naptól dolgoztam és adóztam.
Szakállas gyermekek úgy kapják meg a fix tartózkodásit, hogy éppen ülnek mondjuk nemi erőszak miatt, aztán nem lehet kiutasítani sem, mert csak.
Totál abszurdum.
Mostanra Svédország elkezdte exportálni a bűnözőit, Dánia és Norvégia is erősen küzd a "svéd" bűnözőkkel, akik határokon túl művelik a véres leszámolásokat és célzott kivégzéseket. És svéd papíron, van mindenféle joga neki. Így....
-
-NoVa-
addikt
válasz zetor2000 #136736 üzenetére
Pedig de, valami elképesztően aránytalan a vagyoneloszlás hála az utóbbi évszázadban nagyjából stabilan, rendszerszerűen teljesítmény nélküli hűségért kiosztott pénzeknek. És ja, egészségtelen az, hogy mindenféle algoritmusvarázslós meg SAP-zős mókával még a felső 1% is tartható (ami egy 10 milliós országban azért 100k fő, nagyjából a multis, nem gépsoron dolgozó meg közepesen sikeres vállalkozó népesség kb kitölti a nagyját, mellé mindenféle helyi jól menő pénzügyi/banki/egyéb sikeresebb ágazattal kiegészítve) a kiadott statisztikák szerint, és fájdalmasan nagy a távolság az 1% alja és a legfelső 0.1% között. Sokezerszeres szorzók. Akadnak milliárdos havi fizetések, ha nem is sok.
-
ezittketto
csendes tag
-
ezittketto
csendes tag
válasz zetor2000 #136786 üzenetére
Az, hogy valaki állami alkalmazott még nem jelent semmit.
Ott is lehet lóf@szt is keresni, meg kvajól...
(Van némi rálátásom hidd el.. )Azért én kíváncsi lennék annak a Smartnak az árára.
Meg arra is, ha mindenki hirtelen szeretne magának egy ilyet, akkor mennyire hamar fogyna el, pláne a "jó akciós" árúak..
A teremgarázs árát meg szintén el tudom képzelni..Én értem azt, hogy ha már megvan és tudod hol "ingyen" tankolni meg parkoltatni, akkor az onnantól már jó dolog, de ha mondjuk egy társasházban, netán egy lakótelepben gondolkozol, akkor azért azt a káoszt megnézném, amikor hirtelen közel mindenki lecserélné elektromosra az autóját és tankolni szeretnének valahol...
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136797 üzenetére
Nagyon sok faktorból áll ez az egész. Alapvetően egyre több autót kapsz adott pénzből, de ez is relatív. Amikor egy új autó még kijött kábé 2-3M forintból, aztán lett 5-6M, majd inkább közel van a 10M-hoz, akkor hiába érvel az ember, hogy mennyivel több autót kapsz. Mert alapvetően 1 db, ami többet tud. De valóban szükség van arra a többlet műszaki tartalomra?
Már sosem fogunk visszamenni abba a korba, amikor egy VW Santana egyszerűségű autó lehetséges volt. 1,8-literes szívó benzines, 4 sebesség előre, egy hátra. Valami fűtés, valami levegő befúvás, plüss ülések és kész.
Egy csavarhúzóval neki lehet állni kábé, persze most túlzok. De nem komplikált gép.Vagy egy japán Toyota Crown taxi is hasonló komplexitású gép. Eléggé bejönne egy szép példány :wub:
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #136840 üzenetére
pont ezt neztem a multkor, hogy 2000-s evek elejen meg egy 1980-s evek kozepi-vegi auto tok elavultnak szamitott mindenhogyan
most egy 2000-s evek eleji-kozepi auto is siman hozza azt, ami a vasarlok nagy reszenek eleg ma is:
e.ablak e.tukor, tobb zonas digit klima, szervo, ABS, ESP, ASR, EBD, 4+ lufi, tempomat, BC, sportos, nem hintalo szeruen billego futomu, jo fek, 100-150 loeros motorok....
ez mar mind akkoris volt, amivel a 140-150km/h utazot siman viszik annelkul, hogy utana hengerfejesse valna a gep, meg be lehet vele sorolni az autopalya gyorsitosavjabol a kulso savba akkoris, ha az emelkedon van
csinald meg ezt egy 1.3-s zsigulival, meg a 60 loeros kettesGolf-l...foleg 4-s valtoval
multimedia, gesztusvezerles, seggvakaro.... parasztvakitastöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz zetor2000 #136843 üzenetére
en azt sem ertem, amikor a jelenkori Lada Vesta-bol van olyan 1.8 16v verzio, ami 145lo gyarilag ugy, ahogy kiveszed a bodebol...es az nem uzemoras, nem kell 1000km-kent revizioztatni egy vodor penzert
azt kicsit egyszerubb felokositani is onnan ~170-re, es az akkor meg nem lesz szervizigenyes, nem kell gyuruztetni, mert 8000-8500-t kell ehhez forognia
hozzapattintasz egy jol attetelezett 6-s valtot, es siman meg lehet oldani, hogy a kerekre eso nyomatek egy 2 literes motornak megfelelo legyen---------
pont a napokban volt a speedzone-n az Alfa 155 V6-rol egy cikk
megneztem egy adatbazisban es egy vmi bun hosszu, "dizeles" 3,18:1 diffije* van, amivel 5.-ben 3150rpm-n megy 120-l
a 156 V6-n mar 6-s egyseg van 3,94:1-s diffivel
elso 4 fokozat ugyanaz, az 5. kicsit rovidebb a 6. meg hosszabb, es 3200rpm a 120km/h azzal a valtoval, de minden fokozatban jobban veszi a tuzet
es olyan hatast ersz el vele kerekre eso nyomatekban, mintha a 3.0 V6 12v lenne benne az 5-s valtoval, csak 2.5 V6 12v van benne egy 6-s egyseggel
ugyanugy huzokuplungos a valto, ugyanugy felhuzogyurusen kapcsoldik az R, csak van benne egy +6. fokozat
vagy 166 3.2 V6 24v valtoja ugyanaz vegig, mint a 2.5 V6 24v-é, csak abban 3,73:1 a diffi
azzal 3000-t forogna 6.-ban a motor, de 3,73/3,18 aranyban no a motornyomatek a kereken az egyes fokozatokban2.5 V6 12v nyomateka 216Nm a 3.0 V6 12v-e meg 255Nm
ha csak a diffiket nezed a 2.5-s motor a 3,94:1 diffis 6-s valtoval nagyobb kerekre eso nyomatekot ad, mint a 3 literes motor az 3,18:1 diffis 5-s valtoval lenne
ha a 3.2-s valtoval nezed, akkor ~ugyanannyi , de autopalyan kevesebbet forog 6.-bande a 2.5 V6 12v +5-s egysegnel meg mindenhogyan IS jobb lenne
*: nekem a 147 16v JTD-ben 3,56:1 a diffi, a 8v-kben meg 3,35:1
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Sipi-
tag
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #136953 üzenetére
De hát úgy ejtik ki, nem?
Yamaha P-125A asszem. Van rajta hangerőszabályzó
Egy amatőr zenésztől vettem, akinek asszony szólt, hogy nem lehet 6 db billentyűzete, egyet el kellene adni. Olcsón felszámította, 2k SEK-ért vihettem is. -
Jahno
őstag
válasz zetor2000 #136958 üzenetére
Lidliben néztem, ott egyesével ellenőrzik és árazzák át. Máshol nem futottam bele hasonlóba. MMes nagy színes kijelző viszont tetszik, de nyilván a legtöbb embernek fel sem tűnik, hogy ez már más vagy különleges. Pont ezt nem értették a prüszkölős nyugger nyomorékok. Meg semmit sem akartak érteni, de most vagy egyre jobban kinyitják a szájukat és azért feltűnő, vagy tényleg egyre többen lesznek és zakkannak meg, húzzák bele egymást a hülyeségbe.
-
Sipi-
tag
-
Sipi-
tag
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #137082 üzenetére
Apósom Defendere még az "igazi", de egy kései modell. BMW dízel van benne, amivel állandóan gond van. A kocsi félig inches, félig mm-es. Hatalmas móka szerelni, mert a csavarok nem csak be vannak rohadva, hanem még a mérete sem egyenletesen metrikus. Hosszú tengelytávú platós gép, de rövid kabinnal.
Gyakorlatilag kényelmesebb a platón utazni, mint a fülkében. Elképesztő gép. Vezettem párszor és teljesen át kell gondolni az autóvezetéssel kapcsolatos elveket. Ez inkább hajózás szárazon. Döbbenet.
-
Samott
addikt
válasz zetor2000 #137162 üzenetére
Dehogy bir, egy vicc az egesz csak egy atkasznizott Su-27-es. Pont a lenyeget nem tudtak lemasolni.
Sukhoi claims Su-57 having an RCS goal between 0.1 to 1 m^2 (-10 to 1 dBsm). For comparison the F-117 had an RCS around -25 dBsm while the F-22 and F-35 has an RCS better than -40 dBsm – which is at least 1,000 to 10,000 times smaller than Su-57.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 11 64GB
- GAMER Intel i7 9700e/ RTX 2060 SUPER 8GB / 16GB DDR4 / 500GB NVME / Beszámítás / Garancia
- Sennheiser HD600 MADE IN IRELAND! Új állapotú! Ajándék Balanced kábellel
- Fujitsu LifeBook E756 - i5 6300U/8GB/256GB SSD/Windows 10/Hun
- Denon AH-D5200 Új állapotú 2026 januárig garanciás Hibátlan. +prémium balanced kábel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen