Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Úgy nézem, hogy asszony MTB-jén kábé hamar lesz duplázva vagy triplázva az ára.
Egy rendőrségi aukcióból szerezte cimbora, aztán odaadta asszonynak. Egy 26"-os női MBT volt, nagyon durván lepattant állapotban. A tipikus lopott és senkinek nem kellő bringa. A gumik tropák voltak, a fék nem működött, az egyik kerékben akkora 8-as volt, hogy fékezett magától is. Az ülés tropa lett, csomagtartó nem volt.
Kapott új gumikat, centírozva lett a kerék, meg a kitört küllők cserélve. Új fékbowdenek, új fékpofák. Ez volt a kezdeti beruházás.
Nem olyan rég kapott csomagtartót és egy táskát rá.
Mostanra kitöredezett úgy az egyébként is mammeros ülés, hogy kuka az is. Viszont olyan régi ülés, ami még a csúcsos végű üléscsőre csatlakozik egy bilinccsel. Nem a két sín, mint a mai bringák többségén.
Most le kell mérjem az üléscsövet, aztán olyan átmérőt a két sínes megoldással. Meg valami női versenyülés. Lehetőleg csajos színben.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68766 üzenetére
A leghúzósabb a reakcióidő alatt megtett út, ami alatt semmiféle lassulás nincsen, mert még csak el sem indult a lábad a fékpedál felé, nem hogy elkezdted volna valamilyen erővel lenyomni.
Na, ez szokta az igazán súlyos sérülést okozni a gyalogosnak, mert gyakorlatilag lassulás nélkül nyomod el.
Én belvárosi utcákban ahol szinte éppen átfér a kocsi a két oldalt parkolók között sosem mertem 50-el menni. Értem én, hogy műszaki szempontból akár a 120 is lehetséges lenne, mert egyenes az út és csak a gázt kell nyomni. De ha kibukkan egy gyerek vagy kitolnak egy furgom mögül egy babakocsit, akkor baj van.
Nem 20-al rettegek az ilyen utcákban, de kettesben 30 körül haladok az autók sűrűségétől és takarástól függően. Ha szellősen vannak és átlátni jól, akkor lehet többel is menni, de tipikus belvárosi takarásos szűk utcában lassabban.
Ahol laktunk korábban egy meredek kisutca ment fel a dombra és az első háznál (amiben laktunk) megtört az emelkedő vonala és kanyarodott is az út. Kocsik parkoltak szűken egymáson és a házból a kapun át ki tudtak lépni emberek tökéletes takarásból a házfal és az első kocsi mögül. Az utca túloldalán volt a járda és egy gyalogos híd lefelé a buszmegálló felé és az erdő felé. 5 lakóháznyi ember kelt át ott az úton, felnőttek, gyerekek és babakocsis szülők.
Ennek ellenére a sok fittipaldi simán elhajtott ott 50 km/h tempóval, bár az egész utca 30-as zóna volt.
Én ott gyakran álltam meg az első parkolóhelyen, hogy kipakoljak a kocsiból gyorsan és aztán letegyem a garázsban. Amikor oda állt be az ember akkor járda mellett volt közvetlenül és a házfaltól talán 1 méterre. A ház sarka egészen kiért a járdáig, ami ott véget is ért. Én ott egyesben gurultam ki a parkolóhelyig, mert akkor éreztem, hogy ha kilép valaki tempósan a szemétkidobó szobából vagy a kerékpártárolóból sietve a buszmegálló felé, akkor nem csapom el. Volt többször olyan, hogy én parkoltam volna le, jött a gyalogos sietve és a gondolataiba elmerülve és nem hallotta a kocsi hangját (igen csendes a Toyota) és én éppen gurultam oda, amikor elém lépett. Meg tudtam állni, de a gyalogos olyankor full brown alertben volt többnyire. Ha ott tempósan haladsz, akkor sok időt nem hagysz magadnak.
Láttam ott gyereket átszaladni kocsi előtt, a kocsi kábé 20-al ment és éppen meg tudott állni. A sofőr kábé fehér volt az ijedtségtől utána.
Ilyen esetekben a relatív gyorshajtáshoz jóval kisebb sebesség is elég, mint az 50, mert egyszerűen nem látod az "akadályt" amíg eléd nem lép. És akkor már túl késő tipikusan.
-
npera
újonc
válasz Samott #68767 üzenetére
Hmmm. Ez tuti jó hosszú távon? Értem, hogy mindenki gyorshajt és egy idő után közelező lesz, mert letolnak, de akkor is.
a 70-es uton ahol most 90-el megyunk meg az 50-esen ahol hatvanvalahannyal
Én lehet túl óvatos vagyok, de kábé a megengedett érték és 5-el feletti tartományban tartom a mutatót.
Tudnék jóval gyorsabban is menni, mert a gépkocsi valami elképesztő teljesítménnyel rendelkezik (143 japán telivér) és portásként kell rendelkezzek különféle képesítésekkel, amik a vezetési tartományt kiszélesítik, hogy kellően homályosan fogalmazzak.
De ha mindig a határ felett mész, akkor normalizálódik a gyorshajtás és egy idő után önkéntelenül is kitolod a határt, mert úgyis belefér, meg múltkor sem volt belőle baj. Aztán egyszer csak jön valami szituáció, ami túl sok lesz. Szerintem nem éri meg.
Mondom ezt úgy, hogy szeretem a sebességet.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #68779 üzenetére
Ó, ne tessék tömjénezni. Ha van valami amit kedvelek magamban, akkor az a szerénység....
-
npera
újonc
válasz Samott #68781 üzenetére
A forgalom tempója is veszélyes spirál tud lenni.
A gépkocsi végszerelő üzem Torslandában elég sok embert mozgat a műszakok előtt és után. Periódikusan vannak razziák, hogy csökkentsék a tempót az elkerülőn. De a forgalom tempója elég domináns faktor.
Ott tipikusan 70 km/h a határ, de az vonalvezetése miatt kábé 110 km/h is lehetne. Rövid szakaszokon van 80-as tábla is, de többnyire 70.
Éjszakai műszak idején razziázva vannak versenyzők, akik 3-számjegyű tempót futnak és nem 1-el kezdődik. Olyankor jogsi el, asszem 3k SEK bünti és büntetőeljárás különösen gondatlan veszélyeztetés járművezetés közben címszó alatt. Ez pár hónap letöltendőt is von maga után.
Az üzem előtti parkolóban még rosszabb volt a helyzet. Az 30-as zóna, de 80-90 között hajtottak, hogy még a sor felépülése előtt ki tudjanak jutni a parkolóból. Sok volt a baleset. Ezért átépítették az egészet, egy labirintus lett belőle kábé iden agresszív fekvőrendőrökkel. A probléma az, hogy a fekvőrendőr csak azért érdekli akiben van valami alázat a gépészet iránt és meg szeretné óvni a kocsit. A céges autókkal és/vagy leszarom sofőrökkel az sem akadály. Ha nem szakad ki a futómű kapásból, akkor átveret rajta erőből tempóval most is.
Szóval ez egy nehezen megoldható probléma. Volt úgy, hogy műszakváltás idején mentem gyalog a gyár közelébe egy képzésre. Egy zebrán átkelve lámpás kereszteződésben gyakorlatilag úgy húztak el mellettem pár centire az elhízott szakállas közel-keleti effendik kövér gázzal gyorsítva, mintha ez lett volna a feladat. Ott egy rendőr nem győzte volna begyűjteni őket. Betramadolozzák magukat, hogy bírják a tempót a gyárban, aztán az eleve nem túl gyalogosbarát vezetési stílusuk további mélységekbe zuhan.
-
npera
újonc
válasz Samott #68786 üzenetére
Itt is tolnak, de akkor kerüljön ki. Vagy repüljön át felettem.
Most újítják fel a nagy hidat. 50-es tábla, 1-2 méterre húzol el a melósoktól. És kábé 90-el veretnének páran. A többség 70 körül. A normál megengedett 70 lenne, amikor nincs felújítás. Felújítás alatt 50. Vannak táblák sűrűn és olyan mutatós táblák is amik írják, hogy mennyivel mész és villog pirosan a túl nagy szám.
Én megyek 50-el és ott nyomul mögöttem olyan közel, hogy nem látom a lámpáját sem. Attól biztosan gyorsabban fogok menni. És azon a kábé 500 méteren amíg 50 a határ múlik, hogy nem ér oda időben a bingó lottóra. Ja, persze.
Amikor asszonyt vittem szülni, akkor ott a határ plusz 100-al haladtam. Szóval megoldható technikailag. De nem ajánlott. Főleg nem állandóan.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #68770 üzenetére
A mozgási energia a sebesség négyzetével arányos. De a görbe vélhetően közel van ahhoz, amit az igazságügyi szakértők szoktak használni.
A mai gépkocsipark igen széles tartományban tud fékezni. Egy még forgalomban levő ABS-előtti virsligumis Mazda 323 a bakelit abroncsokon lehet egy véglet, a másik meg egy sportosabb modern cucc erősen felüldimenzionált fékekkel, friss és modern keverékű abroncsokkal. De egy nehéz SUV régi és kopott abroncsokon is lehet riasztóan nehezen lassuló veszélyforrás a fejlett elektronika ellenére.
Szóval az ilyen szemléltető görbék alighanem vagy az aktuális flotta leegyszerűsített halmazának valami mediánja vagy valami régi bevett érték körül mozognak. Mindenképpen jó átgondolni a dolgokat, mert az első lépés fejben felismerni, hogy valami alapvetően veszélyes dolgot művel a sofőr akár öntudatlanul is napi rutinként.
-
npera
újonc
Ja, nem is mondtam. Tegnap vásárlásból jöttem haza. Gurultam kábé 20-al egy parkolóban, ahol a bátrak veretnek 50 körül is.
És jobbról kitolatott egy időseket szállító kisbusz. A sofőr vagy nem nézett egyáltalán körül vagy takarásban jöttem neki amikor még nézett körül. Oldalról a tolatólámpája nem igazán látszott, aztán amikor már láttam a tolatólámpát és a kocsi mozgását, akkor majdnem mellé is értem.
Itt a kocsik között van hely szűken két autónak, így elrántottam a kormányt, hogy ne darálja le a kocsi oldalát. Megállni ugyanis csak mellette tudtam volna, ha beleállok a fékbe.
Ott picit szívdobogást kaptam.
És itt jön be a tempó: ha 50-el verettem volna, akkor simán elsuhanok a veszélyes zónából még mielőtt tolatni kezdett volna. A megoldás tehát a magasabb sebesség, akkor kisebb időt töltök a veszélyzónában.
Kereszteződés előtt padlógáz, szemeket becsukni és érzésből áthajtani
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #68812 üzenetére
Ja. Dashcam kompilációkban mindig elbűvöl, amikor két kocsi enyhe fékezéssel ütközik félfrontálisan. Vélhetően látják egymást, mit látják, meredten bámulják egymást a kormányt szorítva. És fékeznek. Mit fékeznek, FÉKEZNEK. Aztán disssss... ütközés. És szerintem nem is értik mi történt.
Egy normális állapotú gépkocsiban ha erősen fékezel, akkor nagyobb erővel lógsz az övről, mint amivel ülsz a seggeden. Lassulnak azok, mint a parancsolat. Csak be kell nyomni a pedált. Kábé 1500 N kell egy rendes vészfékezéshez. Ha kellő dinamikával lépsz le a gázról és nyomod be a féket, akkor a vészfékasszisztens onnantól már felépíti a maximális féknyomást.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68824 üzenetére
Ülésfűtés tutira fontos?
Mi nem túl meleg helyen lakunk. Asszony "szeret" fázni vagyis legalábbis azt a benyomást kelteni, hogy fázik. De a totojában a motor igen hamar bemelegszik és elkezdi fújni a meleget. Az ülés textil középen és oldalt van egy pici műbőr a párnák peremén. És van ülésfűtés, de egyrészt állati béna az elhelyezése, másrészt lehet kapcsolni ki és be.
Kábé fenék alatt fűt és deréknál. De nagyon lokálisan. Asszony pár próba után mondta is, hogy ezt inkább hanyagoljuk.
A kisautókban manapság nem tudom mennyire kifinomult ez a funkció, de szerintem ne várjatok S-klasse vagy 7-series jellegű featuret ettől.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #68829 üzenetére
Én inkább zavarónak érzem az alulról jövő meleget. A kocsi igen hamar befűt, onnantól kábé mindegy is. Lehet, hogy a bringázás miatt ennyire toleráns a testem a hideggel szemben, ott magamat fűtöm, nincs ülésfűtés a szó hagyományos értelmében
Az is sokat számít vélhetően, hogy mennyire adagolható a hő és mennyire egyenletesen melegíti az ülést és a háttámlát. A totoja megoldása inkább csak arra jó, hogy kérhessnek pénzt érte. Komfortot nem ad.
-
npera
újonc
The CHAZ Funniest Home Videos
-
npera
újonc
Phülöp, bad news. Lekker bringa elfogyott. Asszony bringáját próbálom felújítani vagy ő venne egy olyat, mint ami nektek van. És már nincs, a modell kifutott.
Lehet jövőre lesz, majd kiderül.
Viszont úgy nézem, hogy eléggé kiforratlan még a koncepciója, mivel az alábbiak is tetszenek neki:
A mostanival az a kritika, hogy az ülés elképesztően kényelmetlen (egy puha és széles mammerülés van rajta), valamint nem tud "behajolni" a bringára. Ez alatt a sportosabb testtartást érti. Ami számomra a CX és szarvkormány lenne.
A klasszikus női kosaras/csomagtartós bringa az pont az ellentétje.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #68870 üzenetére
Ja-ja, fel sem merült, hogy a te hibád lenne. Itt őrölnek lassan a malmok.
Ja, lehet nézegetni sokmindent. Asszony kezdi megkedvelni a bringát. A tömegközlekedés egy pöcegödör kábé, most már 775 SEK egy hónapra a bérlet. Igen hamar bejön a bringa ára, ha melóba járásba használná. Már csak meló kell neki mondjuk.
Most nyárra kapott egy megbízatást, aztán remélhetőleg az iskolák is kijönnek a limbóból hamarosan és elkezdenek tanárokat rekrutálni. Utána profit, ahogy Nova mondaná....
-
npera
újonc
Szerintem HZ a dragstripen reális koncentrált figyelem utáni reakcióidőhöz relatál.
Egy átlag sofőr meló után a forgalomban pedig majd kábé azt hozza, mint az igazságügyi szakértő szokott használni. Tipikusan. Aztán nem tipikusan pedig fékezés nélkül b@szódik bele az akadályba, mert éppen orrot túr vagy el van varázsolva a telefonnal.
De csak filozofálok itt.....
-
npera
újonc
Lengyelek. Erős anyag. Úgy vezetnek, mint a megveszekedett állatok.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #68933 üzenetére
A gond az, ha a fénypászmában erős a fény, aztán éles határ és onnan minden fekete. Akkor behatárolt a látásod.
A mai full LED-es fényszórók engem is iszonyatosan vakítanak. Még ha nem is reflektorozik, de a fényforrást látom akkor a fájdalomhatáron van éjszaka a fény ereje. Nagyon nem szeretem őket. Egyes kocsik fényszórója pedig olyan módon el van kefélve (Nissan Quasqai vagy hogy írják), hogy a teljes spektrumot világítja a fénypászma széle felé és ha mögöttem jön távolabb akkor állandóan azt hiszem, hogy megkülönböztető jelzést használó jármű közeledik. Mert kéken villog a fénye, ahogy mozog a kocsi.
A modern Volvók fényszórója szétvakít amikor szembe jönnek. És itt elég sok van. Lehet átszokom a reflektorra, akkor legalább én is vakítom őket....
-
npera
újonc
-
npera
újonc
Ma "átjött" a lányom kedvenc barátnője. Mármint mi vettük fel és mentünk pancsolni egy fürdőbe. Odaértünk, aztán lehetett rázni a kaput, mert zárva van június végétől augusztus elejéig. Nájsz!
A fiam annyira rossz volt, hogy mondtam neki, hogy a csomagtartóban fog utazni, ha így folytatja. A vicc az, hogy van a csomagtartóban +2 ülés. Az egyiket felhajtottam, aztán beraktuk oda. A fiam amint meghallotta, hogy a csomagtartóban lehet utazni abbahagyta a lányok hajának húzgálását és teljes izgalomba került. Úgy kellett megfogni, hogy ne ő akarjon bemászni a csomagtartóba és lekarcolja a fényezést a lökhárítóról. Beraktam hátra, bemászott az ülésbe, kapott övet és ő volt a legboldogabb 5-éves a környéken. A VIP-sorban ült, a kis kuckóban hátul. Lehetett nézegetni és onnan is tudta persze húzni a lányok haját....
Átmentünk egy másik fürdőbe, ahol most csak a kinti 50 méteres medence és egy gyereknek való 30-centis pancsoló van nyitva.
Ott pancsoltak egyet, aztán bementünk a nagy medencébe. A két csaj lubickolt a bejárati rámpán és annak közelében. Én voltam a cápa és meg kellett fogni őket, a vendég kiscsaj pedig azt játszotta, hogy én fogjam meg, de igazából ő úszik hozzám, aztán ül a karomon és riadozik, hogy megfogta a cápa. A lányom hátrabukfencet gyakorolt a karomról vagy a vállamról. A fiam pedig asszonynál kiharcolt egy fagyit és egy fahéjas tekercset, aztán az autóival játszott a medence melletti fa dekken. Asszony úszott párszáz métert, én játszottam a lányokkal és tudtam pár másodpercet lebegni háton, aztán irány haza.
Utána kaja, szabad foglalkozás, majd ki a játszótérre másfél órát. Utána kábé készen is voltam. Még hazavittem a kölcsöngyereket, aztán elkezdtem zenét hallgatni és megírni ezt a hozzászólást. Szerintem ma nem kell majd altatni....
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #68992 üzenetére
Én simán beszélek hozzájuk vegyesen magyarul és svédül. Hadd tanulja...
A kiscsajt egyébként érdekli a magyar, mert nagyon izgalmas, hogy mi tudunk beszélni a titkos nyelvünkön, amit senki sem ért.Ja, ezek a dolgok állati viccesek. Nem igazán merem vinni a fiamat az ölemben, mert a légzsák nem kikapcsolható a kormányban. De ha picit nagyobb lesz, akkor kellene majd valami régi autóval valami zárt pályán, mert szerintem ott kábé benzinné válna a vére, ha még nem változott azzá (már az igazából, elrontottam a kissrácot.... )
-
npera
újonc
Nova és Boba. Ezt láttátok már? Hardspace: Shipbreaker.
Ha jól értem hajókat kell szétszedni. A grafika picit pasztell, picit régimódi hatást kelt (nosztalgiafaktor magas), de persze mai grafika. A fontok a szövegben engem instant visszaemlékeztettek a régi letűnt korok játékaira valahogy.
Ismertétek?
-
npera
újonc
A kissrác autókkal kel, játszik és alszik. Az "összes" autómárkát tudja, meg a típusokat is. A karosszéria fajtákat is nyomja. Már a főbb alkatrészeket is vágja, mivel nézünk sok finn rally crash compilationt és mondom, hogy mi megy tönkre a kocsin, amikor becsűrik az árokba vagy fák közé és mit kell cserélni.
A motorok hangját imádja, szereti a fordulatot és a gyorsulást. Ha előre rakom a anyósülésre, akkor teljes elégedettséggel nézi, hogy apa tekeri a kormányt és nyomkod mindenfélét.
Szóval eléggé sínen van
Bevittem a céghez és megmutattam neki a prototípusokat és pár kiállított motort is (DriveE benzines és dízel).
-
npera
újonc
Úristen! Most átcsábítottalak a "sötét oldalra"?????
A 88 az már-már vissza a jövőbe, mágikus szám. Remélem tetszett és ezen túl továbbra is felelősségteljes családapa módjára fogod vezetni a gépjárművet. Csak semmit vadulás
Köszönöm, hogy kipróbáltad. Igazából 5% esélyt adtam rá, hogy bárki kipróbálja a fórumról talán HZ-t és Blueboit leszámítva. Meg gondolom 2-more és Coppermine sem habozott volna, ha leforgatásról van szó. Meg Boba, mielőtt elkezdett bobázni...
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #69012 üzenetére
Ez az alsó sebességhatár tutira él? Én úgy tudom, hogy a fő trigger a lassulás mértéke. Nem az, hogy valami megüti a lökhárítót, hanem a tényleges egész járműre ható lassulás értéke. Tehát ha felakad a kocsi egy kellően szilárd akadályra és olyan a lassulás mértéke, akkor kábé parkolási sebességről is SRS crash event megy a buszon és a megfelelő zsákok megkapják a gyújtási parancsot. És akkor eldurrantja.
Emiatt hezitálnék a gyereket oda rakni. Ha csak rámdurran a zsák, akkor a surlódástól megégeti a csuklómat, elvesztem a hallásom pár százalékát és durván pofán vág a zsák. De ha a gyerek az ölemben van, akkor viszont agyonüti a gyereket sajnos. Szóval nem merném.
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz BobaHWSW #69029 üzenetére
Én eddig szerintem minden gépkocsit kipróbáltam leszabályozásig az összes fokozatban amíg lehetett. Most kapható Volvók hatodikban megfutják a limitált végsebességet, utána már csak krúzoló fokozatok vannak. Totoyát is kihúzattam ötödikben Németországban, a hatodik már sok volt neki. Pözsó 306-ot nem volt nagy kunszt leforgatni, az annyira gyenge volt.
A Polestar 1-et asszem csak negyedikben tudtam leforgatni, nem volt több hely két kanyar között. Teslát még nem sikerült leforgatnom, azt még ki kell próbálni
-
npera
újonc
4:44-nél a fiatalember szerintem nem volt bekötve. Elég hirtelen hajol ki az ablakon és nem vagyok teljesen meggyőződve, hogy visszaült egyenes helyzetbe, mielőtt rádőlt az egész miskulancia....
-
npera
újonc
Néztem pár Model Y rivjút és páran eléggé összecsapott példányt kaptak. A leginkább a festés volt durva, az eleve szupervékony festéket egy csomó helyen fel sem vitték. Ajtók mögött, csomagtérpereme alatt (rendszám felett), konkrétan részben fújják csak le a kasznit. Ez Kaliforniában lehet még elmegy, de szerintem hajnali kondenzációt ott sem úszod meg és néha azért ott is esik az eső.
De Skandináviában kábé azonnal elkezd átrohadni, ha ennyire vékonyka a festék és még hiányos is. Az, hogy a tulaj hamar elviszi fóliáztatni kábé a kőfelverődés vagy ajtónyitás elen véd, a felverődő latyak és sós gempa szétszedi. Főleg ha a vevő által nehezen vagy nem látható helyeken ahol a szennyeződések megülnek szívesen nincs lefestve. Az alapozó nagyon nem elég.
-
npera
újonc
Most már talán coming outolhatok, hogy még 2004-ben nekem is volt egy egy napos melóm. A busziparból távozván volt egy rövid látogatásom a gyógyászati műszerek világában, de a munkahely nagyon furcsa volt és mellette párhuzamosan futott egy applikáció egy autóiapri helyre. Amikor ott volt lehetőség, akkor dobbantottam.
Oda kábé 2 óra lett volna a menet egy irányba, lehetett volna kifőzdében zabálni minden nap, mert semmiféle lehetőség nem volt melegíteni kaját és lehetett volna CAD-ezni látástól mikulásig nulla fejlődési lehetőséggel.
-
npera
újonc
Asszony mutatta, hogy Svédország sárga kategóriás (még), így ha most akarna menni, akkor ha jól értem 5 napon belül 2 negatív tesztet kell bemutatni és még akkor is 2 hét karantén.
Kíváncsi vagyok mikor lesz Svédország piros.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #69101 üzenetére
Én akkoriban boldog tudatlanságban (még jobban, mint ma) leledzettem, szóval nagyon nem izgattam magam.
Mostanra benőtt annyira (nem teljesen) a fejem lágya, hogy már én is idegesebb lennék.
Nálunk most az a "mókás", hogy asszony most tervez lediplomázni és kellene meló. Csak nincs. Gimnáziumi tanár lesz a képesítése szerint két szakból, de az összes gimi lement limbóba a felvételek tekintetében. Így most a kommün munkaerőbankjába bejelentkezve mindenféle rövidtávú helyettesítő melót tud csak csinálni. Más nincs.
Volt pár gyakorlatilag előkészített helye különféle fő profiljukat tekintve felnőttképzős suliban, de azok is durván vágtak a krízis elején a munkaerejükből és azóta limbó.
Én úgy gondolom, hogy most be fog indulni majd a félév augusztus közepén és addigra kellene elvileg felvegyenek tanárokat, de ebből tutira semmi nem lesz. Viszont ősz végére felélednek majd annyira, hogy elkezdenek rekrutálni (állati lassú itt minden) és akkor majd lesz valami.
Igazából már edzésben vagyunk, mivel 2009 óta nincs fix melója, azóta megy az egy fizus fél lábon ugrálás. Túl nagy lábon így nem lehet élni, a rövid megbízatások a tanulás és a gyerekek mellett nem egyenlőek egy teljes bérrel.
Majd meglátjuk. Addig farpofákat összeszorítani.
-
npera
újonc
Nova, good news!
Picit behúzott a rinyarelé, hogy lecsúszok a "régi" Runcam Nano 3-ról, mivel a lencsét gyártó beszállító becsődölt és az újakon már egy nem olyan jó lencsét sikerült csak sourcolni a RunCamnek. Így most vettem egyet, hogy legyen a potenciális Kabab Babytoothhoz.
-
npera
újonc
Ma kegyetlen nagyot autóztunk és semmit nem fürödtünk.
Asszony kitalálta, hogy kedden, pénteken és hétvégén fürdés strandon. Állítólag erről meg is egyeztünk, szerintem meg nem. Hazajött ma fél 2-kor, aztán akkor indulás egy közeli fedett élményfürdőbe, mivel ömlik az eső ma és holnap is. Kábé 30 km, gyí.
Odaértünk, még a parkolóban is állt a sor. Kinn volt a tábla, hogy tele a fürdő és csak akkor mehet be egy ember, ha egy másik kijött.
Oké, akkor irány egy "közeli" város, ahol van egy igen jó városi fürdő. 45 km onnan. Hajrá. Odaértünk, 30 méteres sor a parkolóban kígyózva. A gyerekek addigra bealudtak, így akkor megfordultunk és irány haza.
Itthon főztem csirkehúslevest és csináltam egy parasztos pizzát (mindent bele).
Most mindjárt Skype anyámmal, aki mesét olvas a gyerekeknek interurbán.
A kocsi most ki lett hajtva és le lett mosva róla a sok muslinca. Végig esett, az autópályán lemosta róla a muslincákat az eső tutira.
2x próbáltak leszorítani a fittipaldi sávváltók és kábé 17x vágtak be elém kábé 1-2 kocsihossznyira az előzők. Határ +10 a tempó óra szerint, szóval nem szüttyögtem, de szinte mindenki leelőz, aztán bevág elém. llyenkor erős az inger, hogy bemutassak nekik egy kis közép-kelet-európai stílust, de aztán inkább hagyom a 3,14-csába.
A gyerekek kialudták magukat a kocsiban, ez királyság. Akksi feltöltve, olajból benzin kipárologtatva, gyújtógyertyák leégetve, kipufogó kiégetve, dugattyúk leégetve, szelepek kikormolva. A klímát felejtettem el bekapcsolni, de múlt hónapban ment az is egyszer, szóval gond nincs. Még tankoltam is, szóval ez egy különleges nap
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen