Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz FőDudu #71555 üzenetére
Nem vagyok egy banki szaki, szóval simán lehet, hogy rosszul mondom.
Magyarországról küldött XY pénzt HUF-ban, a te szlovén számládra célozva, nem?
Mert ha számlán van a pénz, akkor az már ott van helyi valutában, nem?Neked készpénz kell kivenni?
Ha kártyával vásárolsz, akkor aktuális középárfolyamon vonódik és kész.
Lehet nem értem a kérdést.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #71562 üzenetére
Na, erre gondoltam, hogy tutira vannak finomságok, amivel nem vagyok tisztában.
Én teljesen mellőzöm a készpénzt. Itt 3 fő módja van a fizetésnek:
- kártya ugye alap
- SWISH egy mobilos azonnal utalós szolgáltatás. Lehet boltokban 2D data matrixet szkennelve fizetni
- Klarna egy bank, nekik van fizetési szolgáltatásuk sok bolttal szerződve. Vagy egyből fizetsz vagy fakturálva valamennyi idő múlva. Vagy kitolhatod a fizetést egyszeri díj ellenében vagy rajtuk keresztül részletreEzek mellett még van egy bevett módszer sok netes boltnál, hogy a személyi számod alapján egy előre letárolt email és postai irányítószám kombóval egyből beazonosít és akkor onnantól nem is kell semmiféle regisztráció vagy bolti kontó, hanem csak "felismer" a számítógép (gondolok cookie) és egyből ki van töltve a szállítási cím és név és kontaktok.
Készpénzem semmi nincs, mert szoktam ugyan tartani 50-100 SEK-et a kabátomban, de asszony el szokta kérni, aztán akkor elfelejtem utántölteni a készletet.
-
npera
újonc
válasz ezittketto #71564 üzenetére
Nem tűnik fel, mert lassan és folyamatosan romlik. Felszívja a nedvességet, aztán belülről korrodálja a rendszert.
Maximum 2-évente ajánlott cserélni.
Amikor friss olaj van és jól le van levegőtlenítve, akkor állati feszes és jól definiált lesz a fékkar. Azt imádom.
-
npera
újonc
Ma sem olvastam sok fórumot
Reggel leadtam kiscsajt suliba, aztán felbútoltam magam (reggeli), aztán 10-re irány a benzinkút. Ott felvettem egy Iveco 11 m3-es kisbuszt, majd áthajtottam az onnan kábé 500 méterre levő fatelepre (tüzép?)
Van egy fiatal eladósrác, az már annyira szórakoztattam az amatőr kérdéseimmel, hogy a végén megkérdezte honnan jövök. Szépen elmagyarázta hogyan működik a vásárlás teherautóval, hogyan lehet fizetni és miként tudom méretre vágni az anyagot (fizetés után lehet).
Utána behajtottam a telepre, a listámra felírt faanyagot begyűjtöttem a kocsiba és 1-es alapjáraton átgurultam a vágópadhoz. Tényleg elég lassan gurultam, mert 5,4-méteres szálak voltak és a kocsi raktere 3,3-méteres csak. Így nyitott ajtókkal gurultam és le volt spaniferezve hátul a cucc, hogy nehogy kiessen. Ez lehet túlságos óvatoskodás volt, de jobb a békesség. Arra a 100 méterre.
Utána az 5,4-méteres szálakból csináltam 2,7-méteres szálakat. Fontos, hogy csináltam róla time lapse felvételt, mert anélkül meg sem történt.
Vettem duplán alapozott 21x95-ös léceket sokat, meg 145x21-est és pár impregnált "gerendát" különféle méretekben. Fogalmam sincs mi és mennyire van szétrohadva az ajtó körül, így készültem.
Kábé 1-kor sikerült leadni a kocsit, utána betoltam egy hambit a 20 méterre levő mekiben (utólag is elnézést kérek a gasztronómiában hívőktől ezért), aztán irány haza.
Otthon elkezdtem összerakni a fűrészt és a padot. Közben beállt a hátam, ami nem volt túl jó. De el is kellett hozni a kiscsajt suliból addigra, így a bringázás visszakattintotta a hátamat.
Utána elkezdtem fűrészelni. Az első fal a sufnin 2240 mm-es lécekből áll. Közvetlenül mielőtt elkezdtem volna csinálni adott a szembe szomszéd egy tippet, hogy az alsó élét ferdére csináljam, mert akkor jobban lecsöpög róla a víz. Amikor jobban megnéztem én is láttam, de ha nem mondja sosem figyelek fel rá...
Az első pár lécet ismerkedés érdekében különféle hosszúságúra vágtam (szagembör kifejezéssel élve elb@sztam )
Utána rájöttem mennyire kell jelöljem a másik oldalon, hogy az egyik oldalon pont 2240 legyen. Innentől kezdve csak raktam a lécet, jelöltem, vágtam, raktam, jelöltem, vágtam. A fűrész úgy dolgozik, mint a parancsolat. Nincs rajta lézer, hanem egy LED elkezd világítani amikor a penge odakerül a fához, aztán jól látszik a jelölés.
Utána már kábé 6 körül volt elég levágott léc, előkaptam a fóliát és a festőbakokat. Aztán a levágott lécek nem kezelt lapját lekentem alapozóval. Most szikkad.
Holnap reggel elrohanok és veszek még bakot, mert akkor több lécet tudok előkészíteni festésre.
A szomszéd mondta, hogy majd szóljak, ha odaérek a sarokhoz, ahol a kerítés van, mert akkor ott közösen újrarakjuk a lécet és odaerősítjük a kerítést. És akkor hatékonyabbra meg tudjuk csinálni azt a sarkot, mert ő fakultatíve lecserélte azt a falat, ami feléjük néz. De a sarok nem lett tökéletes, de most közös erővel tökéletesre tudjuk csiszolni.
Szerencsére volt még sör a hűtőben, most az orvos tanácsára legurítottam belőle. Az első kábé gőzpárává változott azonnal, annyira szomjas voltam.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #71634 üzenetére
774-es Dewalt, a Hornbachban tele volt vele a polc.
Ez elég pici és nem túl komplikált. És a tekerők elég robosztusak rajta. És drauttal megy, nem kell hozzá akksi.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #71625 üzenetére
A lányom single speed nyomja, meg a fiam is. Csak asszony meg én buzulunk váltóval. Igazából asszony sem. Jobban belegoldolva gyanús, hogy mindig a legkisebb lánckeréken van a lánc elöl és az 5. lánckeréken hátul. Gyakorlatilag egy fixie is elég lenne neki. És az ő méretében még lehet is vásárolni Dafnétól.
Óóó....
L-b@sztam. Onnan kellett volna fixiet venni neki, aztán persze lehetne kérni 2 db fékkel és racsnival. De single speed és az kábé elég is neki.
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #71638 üzenetére
A nálam kábé 20 centivel alacsonyabb, de nálam nehezebb (!) kollégám talán 51-évesen adott elő egy digitális fékhatást. Amikor a gumi lehámlott a kerékről és betömörült az első villa mögé.
Akkor volt neki eltörve (a számokra már nem emlékszem jól) talán 7 borda elöl és 3 hátul, meg a kulccsont is erősen. Őt kellett rendbehozzam, akkor nővérkét is játszottam (mosdatás és hasonlók).
Én még ilyet nem csináltam és igazából nem is kívánom, de persze ez nem kívánságműsor
-
npera
újonc
Ez a vicces a felhős tartalmakkal:
Google Play Music is going away soon
YouTube Music is replacing Google Play Music as your new destination for music listening and discovery. Between October and the end of this year, access to Google Play Music will be removed permanently.
Van egy Halász Judit lemez, amit ott vettem meg. Le is töltöttem egyből, szóval nem vagyok a felhőjükre utalva. Egy ideig a gyerekkel azt hallgattuk CD-ről a kocsiban.
-
npera
újonc
Ma reggel jelentem még semmi értelmeset nem csináltam.
Reggel úgy ébredtem, hogy a derekam kábé fix szögbe be volt állva, így a reggeli alatt a csillagokat is láttam pedig már fenn volt a Nap.
Utána az volt A Terv (copyright Jahno), hogy el kell vigyem a családot egy uszodába, aztán azt csinálok amit akarok. 9:40-re akartak odaérni, hogy még a sor előtt odaérjenek. Amikor asszony 10 órakor még a nappaliban táncikált a kedvenc zenéjére és semmi nem volt összekészítve, akkor éreztem, hogy délelőtt már nem fogok sokat haladni a melóval.
Annak rendje és módja szerint be is zárták előttük a kasszát, mert a fürdő elérte a maximális létszámot (COVID miatt kevesebben mehetnek be strandolni). Akkor B-terv, vigyem le őket a tengerpartra a déli szigetvilághoz. Oké. Egy hajót még éppen elértek, aztán akkor hajrá.
Utána muszáj volt venni magyar mustárt asszonynak, mert a svédet nem eszi. A közel-keleti/balkános boltban van.
Utána kellett venni a fiam holnapi szülinapi bulijára hot-dog alkatrészeket, fagyit és kis gyümölcsleveket, jön majd 12 gyerek a lovasfarmra. Lesz grillezés, meg fagyi meg ivólé. Aztán kecske- és disznósimogatás, lovaglás, traktorozás és birkasimogatás is. Meg arconpörgés a farmon.
És a lényeg az volt, hogy kell még egy pár festőállvány, mert akkor még több lécet tudok festeni és alapozni párhuzamosan.
Ezt 1-re elintéztem, aztán akkor irány haza enni.
Most lappadok, aztán irány ki a ház mögé festeni, alapozni, meg fűrészelni még több lécet.A királyság az, hogy a farmot telefonon nem lehet elérni, így ebéd előtt még odabringáztam megkérdezni, hogy minden rendben van-e a foglalással. A bringán a hátam visszakattan a helyére és akkor nem fáj. Szóval ez gyakorlatilag gyógytornás foglalkozás is volt. Most akkor fiatalos mozdulatokkal tudok fűrészelni és ecsetelni a továbbiakban.
Over and out....
-
npera
újonc
Király!
Nekem ma annyit sikerült, hogy 3 festőbaknyi léc le van alapkezelve és kültéri festékkel is kenve.
Az összes szomszéd teljesen izgalmi állapotba került, hogy végre történik valami izgalmas. Azt nézem, hogy ha barkácsolsz akármit, akkor az egy happening. És ha magad csinálod, akkor azt valahogy izgalmasabbnak találják a szomszédok, mintha asztalos csinálná.
Kezdenek összeállni a kis puzzle képkockák az elejtett infómorzsákból. Az előző tulaj mindenre szakembert hívott, saját maga semmit nem csinált a házon. A teraszt sem ápolta, ezt is megjegyezték a szomszédok. Az egyik szomszéddal fasírtban is voltak, pedig tök kedves emberek.
Még az is kiderült, hogy újrahúzatták a homlokzatot egyfajta stílusúra, aztán nem tetszett nekik és újrahúzatták másik stílusban. Az nem kevés pénz volt csak úgy.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #71851 üzenetére
Szerintem a tisztántartás még csak országútin is fontos, a 2-est könnyebb szétszedni.
Eddig az 53/39 is felment bárhol nekem, pedig rá kellett feküdni a kormányra, hogy ne dőljek hátra.
Felnifék is jó, de abból indultam ki, hogy MTB-t is nézett és akar majd menni nem csak aszfalton is. Lehet félreértettem a kiindulási szempontokat.
-
npera
újonc
válasz Phülöp #71972 üzenetére
Most olvastam el idáig, megpróbálok azzal a korlátozott skandináv ingatlanos tapasztalattal kommentelni, amit felszedtem magamra. Nagyon nem vagyok expert, csak amire én most reagálnék. És teljesen tárgyilagos próbálok lenni persze:
A konyhában a padló nagyon régi. A konyhai gépek rusztikusak, ezeket gondolom cserélni kell. A méreteik változtak az évek alatt, lehet újra kell rakni a konyhát miatta. Nekünk régi lakásban ilyen gond volt a sparhelttel.
Szintén a konyhában képen még elmegy a dolog, de szerintem közelről alighanem nagyon kopott és egyenetlen minden illesztés.
A falak foltosak több helyen. Az beázás?
A konyha melletti helyiségnél (ebédlő talán?) az ajtó ugyanolyan generációs, mint az 1962-ben épült gettóban volt. Ezek lehet már felpuhultak az időtől és a nedvességtől és kábé azonnal cserélhetőek tokostul.
A galériát fogod fűteni, oda felszáll a meleg.
A fűtőtestek kísértetiesen hasonlítanak egy olyan modellre, amit Svédországban már gyakorlatilag tilos használni a tűzveszélyessége miatt.
Ahogy nézem direktben fűtő elektromos radiátorok vannak. Sem léghőpumpa, sem kútból vagy tóból működő hőpumpa nincsen, ugye? Akkor a fűtés durva lehet a villany miatt.
Az egyik képen látok egy ferdén felrakott (?) beltéri egységet, az lehet hőpumpa? A kábel csak úgy lóg belőle? Működik az?
Mi az oka a kábé 30-centis szinteltolásnak? Eredetileg így volt, vagy történt valami ott a padlóval és inkább lefedték egy pódiummal? Az valahogy utólagosnak tűnik nekem. Lehet ott "csodák" rejlenek alatta.
Minden részlet és szerelvény valami ősrégi hatást kelt, ebből hatalmas utólagos költség lehet.
A bejárati ajtónál látom a hőpumpa kinti egységét, akkor van ezek szerint. Működik? Ha legalább 10 éves, akkor javítani nem fogják, csere az egészet.
Összefoglaló:
- ha pont ilyet akartok, akkor hajrá
- ha eleve renoválni akarod, akkor hajrá
- ha voltak beázások, akkor ott durva költségek lehetnek. Adott esetben falat kell bontani.
- a fűtést mindenképpen körbe kell járni. Ha úgy van elég meleg, hogy egyfolytában fűtesz a kandallóban és még a radiátorok is támogatják, meg a hőpumpa, akkor az úgy melós lesz és drága. Ha csak a hangulat kedvéért van a kandalló, akkor az lehet fájintos. -
npera
újonc
Fenn van a horog. Mármint már nincs. Hazáig rajta hagytam, hogy asszony lássa, aztán még a ház előtt leszedtem, be a csomagtérbe és elpakoltam. Van hozzá porvédő, azt betoltam a lyukba, hogy ne porosodjon.
A hátsó lököst rosszul pattintották fel a lámpa és a lemez találkozásánál, azt visszaküldtem még egy körre. Utána jó lett. A főnök még ki is küldte a melóst "púdelozni egyet", hogy elnézést kérjen.
Remélem nem törtek el sok patentot, most jól áll a lökös.
A városban az emberek úgy vezettek, mint az állatok. Pont előttem volt egy 3-autós ráfutásos, éppen szálltak ki megszédülve a kocsiból, amikor odaértem. Körbe az őrült forgalom meg zúgott el körülöttük.
Volt belőtt makákó X5 BMW-vel is, az a baleset mellett is úgy húzott el, mintha fizetnének érte.
Ma tömegközlekedtem is, iszonyatos volt megint. A bringa jobb.
-
npera
újonc
Boba és Nova, good news. New content.
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #72119 üzenetére
Nekem a Banggood protestált kora nyár óta, hogy semmiféle lipo akksit nem tudnak Svédországba szállítani. Most megnéztem újra és most működik. Királyság!
Mondjuk közben felleltem pár EU-s forrást, ahol azt a specifikus méretet is tudják, amire én ácsingózom majd. 1S 500-600 mAh körüli cella kell valamilyen csatival. Azt úgyis levágom róla és XT30 megy majd rá.
-
npera
újonc
Jött levél a privát címemre, hogy valaki próbálta átvenni az uralmat a Microsoft kontómon. Az egyik visszahozási lehetőség az volt, hogy lépjek be, aztán a mobilos Authanticator appot tegyem fel és akkor még egy szint védelem van a már eleve 2-körös védelem mellett. Az SMS-t sem csak úgy csuklóból küldték ki. Az utolsó számjegye volt csak megmutatva a telefonszámomnak, először meg kellett erősítsem az utolsó 4 számjegyet és csak utána jött az SMS-kód.
Lehet, hogy volt audit náluk????
-
npera
újonc
Nova, ezt skubizzad. Mekkora zsákból veszi ki a srác a ToothPick TP3 alkatrészeket. Ezt majd meg kell nézzem jól, ha lesz időm....
Szerintem meg is van a helye a 3S 450 mAh akksiknak....
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
A gumit érdemes átnézni. Én olyan használt országútit vettem, ami állt kábé 4 évet. A jóember lemosta magasnyomásúval előtte, szép tiszta volt. De a hajtóműbe belement a víz és megette belülről. Egyre nagyobb játéka lett, 250 km után cseréltem.
A gumik alighanem felfújva voltak lerakva. Nem voltak vészesen elkopva, de picit töredezettek voltak. A bringát egy lejtőn meghajtottam, 70+ km/h tempóval haladtam. Aztán amikor hazaértem, akkor láttam, hogy a gumi oldalfala két helyen összeroppant és két helyen kiszaakdt a futófelület egészen a hálós belső részig.
Na, akkor a bringa ment a tárolóba egészen addig, amíg meg nem jöttek rá a Continental GP 4000 S II abroncsok. Télre leeresztett kerékkel teszem el (mármint akasztom a falra).
A gumit nézd át jól, hogy nincs-e kitöredezve. Ha repedt, akkor lehet érdemes cserélni.
A láncon a WD40 maximum 100 km-t fut jól, én már mentem 170 km-es futamot is WD40-el. Friss fújással persze, előtte lemosott láncra ment. És közvetlenül indulás előtt is fújtam rá, majd letöröltem és fújtam és letöröltem. Így kibír simán 100 km-t szerintem.
Ha eső éri, akkor lemosódik. Cserébe nem csinál olyan lerobbanthatatlan vastag fekete ragacsot, mint a különféle láncolajok.
Ha különösen magas fokú dedikációt érzel, akkor akár vaxolhatod is a láncot, vannak erre tutoriálok......
-
npera
újonc
Nova, good news!
Kabab varázsolt valamit, mert az augusztus 6-án feladott rendelésem (én akkor nyomtam meg a gombot) ma megjött. Igaz, hogy 47 dodó volt a shipment.
Most lehet, hogy kapok egy vámos levelet a postaládába, mert nem akadt csak úgy fenn a vámon, hogy ülnek rajta. Viszont az USPS tutira lejelentette, és akkor majd jön rá a vám.
És persze ma újra kapható a JHEMCU AIO board, amire kell a külső kondi.
Várok picit, hogy mikor jön ki az ígért csodaboard.
-
npera
újonc
Ma este ajtófestés után nekiugrottam asszony új bringájának, mert már egy hete áll a doboz az előszobában. Eddig az időjárás miatt a faárú kezelését raktam prio1-re.
Még le kell szigetelnem (ragasztó lesz vélhetően) a dinamó csatlakozóját. Valamint rá kell rakjam a sárvédőt és a csomagtartót, amire rá tudja kapcsolni az oldaltáskáját.
A bikefit is megvolt, bár még lehet állítani kell a kormányon.
-
npera
újonc
Megjelent a Holy Grail!!!! Kivittem a családot és a kölcsöngyereket a hajóállomásra, most arcon pörögnek a tengerparton egész nap a szigeteken.
Amíg kaját vettek a LIDL-ben, addig kontemplálódtam a kocsiban. És good news!
Kabab elkészült az új AIO boarddal. Egy mindent tudó whoop board. 3 változatban.
- Crossfire Rx és hozzá való VTX
- "csak" Crossfire Rx
- "csak" AIO boardAzért írom "csak", mert ez egy brutál jó board lesz.
1S. This is a 1S board. DO NOT RUN 2S!
8A FET’s with 12A burst
Robust electronic routing so the FET’s can actually perform as intended
No motor connectors, only solder pads
Separate ground and volt pads for vTX, Cam and Rx
F4 MCU preloaded with BF 4.1
BF Target: Zeez Whoop
2.7g plain board weight
0.85mm thick PCB
Jumpers for Rx voltage and inverted/un-inverted signalPont ami kell egy 60 gramm alatti géphez.
Banggoodról hozzácsaptam FrSky XM+ vevőt, egy Eachine nano VTX-et és egy töltőkártyát XT30-hoz.
Akkor már csak akksik kellenek, azt meg tudok venni EU-ból is.
Óóóóóó.....
-
npera
újonc
válasz cyberde #72443 üzenetére
Én eddig még sosem láttam közvetlenül kárát, ha megmutattam a személyimet valami nem hatósági személynek.
Lehet eléggé birka jellegű polgár vagyok, de ha valaki kéri bemutatni valamivel kapcsolatban, akkor bemutatom.
A helyi viszonyok között egy csomag felvétele esetén is kérik a jogsit (nagyon kevés embernek van tényleges személyije itt, leginkább a jogsi a személyi). Van rajta egy 2D-matrix (a QR-code az egy trademark idazából), azt szkennelve a postai kézbesítő rendszer tudja, hogy ki vette fel. Ha asszony csomagját veszem fel, akkor be kell mutassam az övét és a sajátot is.
Ha nagyon durván megtagadnám a "személyi" bemutatását (pár másodpercre akár átadását is), akkor egyetlen csomagot nem tudnék felvenni.
Alkoholos monopólium boltban ha fiatalos kinézetű vagy, akkor szintén be kell mutasd (oda kell add a kasszőr kezébe akár), trafikban dohányt vásárolva szintén.
Ha erősködsz, akkor nem vásárolsz, esetleg odajön hozzád az őr és megkérdezi, hogy mi a baj. Az alkoholboltban csúcsidőben mindig van legalább egy őr, aki bár nem rendőri jogkörrel rendelkezik, de azért extrém esetben a helyszínen tarthat ameddig a rendőr oda nem ér.
Mondjuk én úgy tapasztalom, hogy elképesztően sok múlik már a kezdő kommunikáción is. Ha az ember kooperatív és szépen tisztelettel viseltetik a munkáját végző személy irányában, akkor tipikusan másodpercek alatt lezajlik a formalitás és kész is. Ha viszont öntudatos módon kezdődik a kommunikáció, akkor a munkáját végző illető is felhúzza a szemöldököt, aztán akkor Jahno szavaival élve indul a megfejtés....
-
npera
újonc
Tegnap volt haladás MGTSZ...
Vettem egy nagy levegőt, aztán a kispajszerrel elkezdtem megbontani a sufni falát, a naggyal (600 mm) meg lefejtettem a léceket.
Van pár érdekesség, de a szerkezet alatta nem rohadt. A szomszédok azt mondták, hogy alapvetően az felső sor lécet szokták csak leszedni, aztán ráfestenek. De itt az alsó sort is kikezdte az idő nehéz vasfoga. Szóval azt is leszedtem.
Elindultam egy sarokból, mert ott átfedéssel vannak a lécek. A "másik" irányban csak 3 lécet cseréltem le, azt lehet majd folytatni egy másik alkalommal. A kritikus oldalon van az ajtó is, meg bónuszként 2 db elektromos doboz egymás felett, maga az ajtó, meg egy lámpa ami részben az "utcára" világít (egy kis ki- és bejáró út, nem igazi utca forgalommal). Meg a házszám. Az utóbbi a legkevésbbé kritikus, azt csak lecsvarozom és felrakom újra. A lécezés az elektromos doboz körül viszont egy teljes káosz jelenleg. Úgy nézem, hogy ami lécet találtak a földön heverve azt mind felszögelték oda az aranykezű mesterek. Aztán bőven adagolták a festéket. A festék sok helyen strukturális, mivel a fa már kirohadt alóla.
Az ajtó körül vicces a léceket leszedni, ugyanis az ajtó felé haladva az enyészet foka már igen magas. Ha a pajszert rátámasztja az ember a következő lécre, akkor csak belefut a "fába". Mert már nincs fa, ujjal is be lehet nyomni.
Most készítem elő a léceket az ajtó körülre, aztán szerintem holnap délelőtt jön az ajtó kiszerelése. Be van csavarozva, bőségesen nyomták a szilót is. Szóval a csavarokat ki kell operáljam, aztán körbefűrészelem óvatosan és kiszedem. Utána az ajtó alapját is újra kell rakni vélhetően, mert a léceket ott is megkezdte az idő. Van különféle anyag itthon, nyomásimpregnált anyagot gondoltam oda alája.
Majd figyelni kell a villanyra az ajtó körül, ott mennek mindenféle szakszerűen elvezetett kábelek, amitől egy villanyász alighanem tépné a haját. Azt majd addig elhúzom az útból. Ha jól értem az elektromosságot, akkor ha mégis belefűrészelek az élő vezetékbe, akkor fogom észlelni szinte azonnal, mert megváltozik a fűrész fogása ...
-
npera
újonc
Asszony ma élesben megy a melóba az új bringájával. Érzetre az új gép vagy 5 kg-al könnyebb. A váltót (fékváltókar) még szokja, a féket is. Meg kell tanulja úgy fogni a szarvkormányt, hogy tudjon erőből is fékezni, meg tegnap délután gyakorláskor előadott egy olyan fékezést, hogy talán 20% fékerőt produkált csak az elvárt 50% helyett.
Lehet sokat segítene, ha nem krémezné be a kezét közvetlenül indulás előtt, akkor nem csúszik úgy a fékkar
Még egyszer átmentem a csavarokon (kötőelem!!!), a támasztó csavarja volt picit laza. Most beraktam úgy, hogy semmiképpen nem kóricál bele a hajtókarba és ráhúztam nyomatékra.
Remélem nem taknyol el vele.
A zárat tegnap este kicsomagoltam neki, begyakoroltuk a kezelését. Abus Bordo, van tömege. Az egyik kulacstartó helyére ment fel a tartója.
Ma van a diplomamunkájának a beadási határideje, végre ez is elkészül. Hajnalban kezdi el írni, aztán melózik, aztán este is írja. Már az idegeimre megy az egész, csodajó lesz ha befejezi és csak simán elkezd dolgozni.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #72491 üzenetére
Nekem a második nem teljesül, de én nem normál eloszlású vagyok a végtag-torzó viszonylatban. Viszont semmiféle problémát nem észleltem a futamokon. A leghosszabb 170 km volt egyben, meg az oda-vissza kábé 20 km még transzport üzemben. Mert nem tréleren viszem a bringát a futamra, mint a harlisok a motort a harli találkozóra
A vicc az, hogy az országúti a felső részét fogva a kormánynak kényelmesebb (!), mint a melóba járós kecske.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #72502 üzenetére
Hát igen. Itt most meglepően sok ideje nem esett, ezért is akarom befejezni a sufnit most mielőtt elkezdi. Mert ha elkezdi, akkor az szerintem rendes mennyiség lesz.
Beszéltem a szomszéddal megint, szerinte jól raktam fel az eddig léceket, így tehát azonos elv szerint haladok tovább.
Egy már-már asztalos cimbora belém vágta a kételyt, hogy L-néztem valamit, mert elkezdte pedzegetni, hogy tutira így kell-e felrakni. De mivel a lényeg a szerkezet védelme az elemektől, ezért ez most nem csak ugyanolyan lett, mint a régi, hanem jobb.
-
npera
újonc
Röviden.
Régi ajtó kivéve, körülötte a borzalom kitakarítva, új gerendák berakva. Új ajtó berakva. Beállítva, zárak újrarajtakva. Körülötte profilok felrakva. Csöpögtető (eresz?) felette felrakva.
Holnap még élvédők, aztán folytatni a falat jobbra. El kell jussak a sarokig, mert csütörtökön már esni fog picit. A nagy eső meg hétvégén jön majd.
Ma nem kell altató.
Megittam 2 liter izotónikus sportitalt napközben, de pisilni alig tudtam. Ezek szerint a pórusok ki lettek öblítve rendesen....
-
npera
újonc
Délelőtt sikerült "becsinálni" a réseket az ajtó körül. A belső díszléc még nincs fenn, de ami jóval fontosabb a külső. Az már fenn van. Valamint a küszöb alatt extra védelem durva méretű "léccel". Az felér az ajtó alsó pereméig, de úgy, hogy a víz ne legyen odairányítva az ajtóba bele. Aztán túllóg a két alsó gerendácskán, így oda nem verődik be az vízszintes eső.
Amikor már jött az ebédidő, akkor elkezdett nagyon sötétszürke lenni az ég, aztán dörgött és utána jött az eső. Ilyen gyorsan még sosem pakoltam el a fűrészgépet, meg a szerszámokat. Mint egy felgyorsított Benny Hill videó.
Most az elektromos mérőóra doboza alatti pici titokzatos dobozka (fogalmam sincs mi van benne) körüli lécezéssel
szopokoptimalizálok.... De előtte 4 meeting a konyhából.Az első meeting nehézkes lesz, mert tele lesz a szám fagylalttal. Most vettem ki egy jó nagy adagot és nyammogok rajta. A home office hátránya a fagylalt, nagyon veszélyes....
-
npera
újonc
A mai napot is túléltem.
A terv (Jahno kedvéért A Terv) az volt, hogy délelőtt itthon maradok és befejezem az ajtó körüli dolgokat, valamint a holnapi esőre való tekintettel mindent időjárásállóvá varázsolok.
Reggel elvittem a lányomat iskolába, aztán asszony úgy megcsúszott a készülődéssel, hogy a fiamat is elvihettem oviba. Aztán kiderült, hogy a bringa kódos zárját asszony elsüllyesztette a táskájába, így visszabringázhattam egy kulcsos zárral az ovihoz, hogy lezárjam a gyerek bringáját.
Utána reggeli, majd melós naci fel és hajrá!
Az ajtó körül van egy rés ugyebár, amit a jó Vmax Zsoltis iskola szerint "kinyomtam szilóval" (vagyis expandáló habbal). Utána ment fölé fedőléc. Az ajtó alatt még nem volt védőléc, ami az alapját védi, így most az is oda lett rittyentve. Torxos csavarokkal, mint a nagyok. Az elektromos csavarhúzós embereket most kezdtem el megérteni. Amikor elég sok csavart hajtasz be, akkor nagyon kényelmessé válik.
Van egy állapot, amikor viszont semmit nem ér a csavarhajtó gépezet: amikor szétrohadt a léc (vagy lécek), amibe a csavar bele volt hajtva és a csavar feje kábé 17 lett lemázolva vastagon kenve festékkel. Na, ilyenkor kábé megb@szhatod az elektromos csoda csavarhajtódat. A csavar vagy csak elforog a szétrohadt lécekben és egy onsgtrőmöt nem jön kifelé vagy annyira el van tömődve a fejében a nyílás, hogy a bittel csak elkezded elmunkálni a fejét, mivel azt sem tudod, hogy milyen szögben áll. Ilyenkor egy kisebb csavarhúzóval régészeti feltárási munkát kell először végezni, ki kell tisztogatni a csavarfej körüli krátert, aztán megtalálni a csavarfejet, letakarítani, hogy lásd a szöget. Aztán kipucolni a fejet magát, hogy kiderüljön milyen csavar. Lehet torx vagy kereszthornyos, de simán lehet egy normál csavar is, ami már teljesen szét van rohadva és inkább szög, mint csavar.
Elkalandoztam...
A mai nap fénypontja ez volt. A gyengébb idegzetűek üljenek le, támasszák ki magukat és harapjanak rá valamire, mert ez fájni fog:
A "munkaterülettől" balra levő lécek már frissek. Az elektromos doboz alatt minden régi.
És úgy értem, hogy vélhetően 1970 régi...Az a léc, ami a gyapotos rész bal oldalán volt még kábé könnyen kijött. De a másik az pont a kis kerek fehér elektromos dobozka felett ment. Ugyanis arra volt felrögzítve a dobozka. És a kábelek olyan kis műanyag kábelfogóval, ami szögben végződik, amit bele tudsz kalapálni a deszkába. Mivel belülről szerelték fel a külső falra, majd körbetömték gyapottal, ezért logikus volt, hogy belülről kellene hozzáférni. De ott volt egy adag szigetelés, meg egy másik fal, amit most nem bontottam meg. Így akkor a lécet úgy kellett kiszedjem, hogy be volt feszülve a felső ereszcsatorna alá, aztán az alsó ereszcsatorna alá (a kis alsó dobozka alatt), majd a kis szerelődoboz rá volt csavarozva a lécre.
Mivel nem tudtam kifordítani, így fogtam a multiszerszámot és elkezdtem fűrészelni. Volt éppen 6 vendéggyerek nálunk (leadták egymásnak a drótot, hogy itt kell gyülekezni), ami nem könnyítette meg a koncentrációt. Elvágtam a lécet 2 stratégiai helyen, hogy sem a gerendába ne vágjak bele, sem a kábelbe. Ez a kábel a házat és a sufnit látja el árammal és nem tudom áramtalanítani, mert még az elektromos doboz előtt van.
A legmókásabb az volt, hogy a szöggel odarögzített kábelfogókat pajszerral kellett felnyomjam a lécből, mivel sehogy máshogy nem fértem hozzá. De a szigetelés még 1970-ből van, így picit aggódtam, hogy a gyengéden alkalmazott pajszer nem sérti-e fel a szigetelést túlságosan.
Mivel a hozzászólást most írom utólag, így megúsztam...
Utána már gyerekjáték volt egy méretre vágott triplán festett lécet odaszögelni, az szépen tartja a dobozkát a következő 40 évben remélem.
A földök fekvő kis csavarhúzót alkalmaztam a csavarfejek kitakarítására.
A kispajszer a lécek megindítására szolgál, van egy nagyobb is, amivel pedig rendesen lehet erőkart alkalmazni. Nem akkora, hogy Leslie is izgalmi állapotba kerüljön, de számomra még pont elégséges. 600 mm-es, szóval simán lehet vele "makacs szennyeződések" ellen küzdeni.Ma este 6-ra eljutottam a gyapotos résztől jobbra levő lécig. Oda lett ideiglenesen szögelve egy léc, hogy az eső leperegjen róla, de az elektromos doboztól jobbra levő lécet még nem bontottam le. Kábé este 6 körül illik abbahagyni a kalapálást és fűrészelést a szomszédok miatt, így most itt lett benyomva a pause gomb.
Holnap esik, így most megvárom a következő napos időszakot.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- HP Spectre x360 16-aa0775ng - ÚJ - 16"-os OLED notebook - Intel U7 155H
- Apple 96W USB-C hálózati adapter / töltő
- BMW felnikupak szett 68mm
- BBS felnikupak szettek 56mm 60mm 65mm 68mm 70mm átmérőkkel
- BMW Jubíleumi embléma szett 82mm+74mm (2 pines felfogatás)
- Fujitsu Esprimo E720 SFF i5-4590 - 8GB ram - 256GB ssd - MSI GT 710 1GB vga - Ingyenes szállítás!
- BMW Jubíleumi vagy M Power felnikupak szettek 68mm vagy 56mm átmérővel
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen