Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WiZARD

    addikt

    válasz -NoVa- #71050 üzenetére

    Szerintem nem annyira a 30 EUR különbség a lényeg (ami egy többet fogyasztó és drágábban tölthető Etron esetén már el is veszik), inkább az hogy megy a sírás a hatótávon valójában meg mindössze 30 perc eltérés van 1000 km-en.

    Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****

  • npera

    újonc

    válasz -NoVa- #71050 üzenetére

    Megnéztem én is.

    Ez egy PHEV, 37-literes tankkal. Björn érvelése az volt, hogy "mindenki" PHEV-et vesz, ezért tesztelte ezt. Ezzel ki tudok egyezni, ha újautó eladásokat nézünk. Akkor valóban a különféle HEV vagy PHEV modellek előkelő helyen vannak a dízelbotrány miatt.

    De ha picit hátralépünk és az utakon jelenlevő gépkocsikat nézzük, akkor valami elképesztő mennyiségű sima ICE megy az utakon. Akár benzin, akár dízel. És azok többnyire nem zippó méretű tankkal futnak, hanem mondjuk 70-literes vagy nagyobb kulacsokkal. És akkor még egy benzines is közelebb van a 7-800 km hatótávhoz, mint az zippósok 500 km-es hatótávjához. Egy modern dízel simán kifut 1000 km-t egy tankkal. Vagy még többet.

    Amikor a 2,5-éves lányommal autóztam Svédországból Magyarországra még 2016-ban, akkor Németországban 550-600 km körül tankoltam. Ha a lányom aludt, akkor csak tankoltam, dobtam egy sárgát és gyí. Egy tankolás kábé 2-3 perc talán, egy brunyálással még 2 perc elmegy talán ha nagyon alaposan mosok kezet utána.

    Igaz, hogy nem volt egy kezdeti kábé 50 km-es "ingyen" utam az elektromos hajtából adódóan, de utána csak tankoltam és mentem.

    És itt jön a pont, amit megfogtál. Egy meglévő működő ICE nagyon durva távot le tud futni, mire megspórolnád a csoda BEV fogyasztásából a monétát. Nekem még egy dízel felára is teljesen agyhalott idő után jönne be fogyasztáson át (arról nem beszélve, hogy meggyilkolnám a dízelt a jelenlegi autózási profilommal), de már egy hibrid is Alpha Centauri távolságban jönne csak ki anyagilag. A BEV pedig egy másik dimenzió, nem is csak másik galaxis.

    Értem én, hogy fantasztikus dolog a nulla lokális emisszió, meg az instant nyomaték, meg a hangtalan suhanás. De ha nincs rá meg a beugró, hogy beleülj egy Tesla Model Y-be, mert minden más csak önámítás, akkor a nedves álmok szintjén érdemes foglalkozni a dologgal.

    Számomra a recept a következő:

    - kerékpározok melóba és ahova tudok
    - nagybevásárlás kocsival
    - kirándulások kocsival
    - ha lesz töltő a háztól gyalog távolságra (3 cekkerrel vízszintes esőben vagy téli latyakban), akkor kezd el egyáltalán opció lenni a BEV. És akkor is csak egy 250k SEK alatti áron és élhető paraméterekkel.

    Számomra ez az élhető BEV:

    - ID3 méret (kívül Golf, belül Passat)
    - 5-ajtós vagy kombi tophat
    - panoráma tetőablak
    - vonóhorog akár csak 500 kg-os határral, de legyen opció
    - legalább 11 kW-os OBC
    - legalább 50 kW-os DC-töltés
    - folyadékhűtéses pakk
    - télen is 300 km hatótáv, hőpunepás fűtés
    - minimális mennyiségű pianólakk
    - férjen el a lábam, ne nyomorítson meg az ülés, ne verjem be a fejem az A-oszlopba

    Ha a fentiek teljesülnek, akkor tapsikolva veszek majd elektromos gépkocsit. De ha bármi hibádzik, akkor várok. Az idő nekem dolgozik.... :C

Új hozzászólás Aktív témák