Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Veron

    őstag

    válasz K.Andras.Vfx #9202 üzenetére

    Az óra "luxustermék" abban az értelemben, hogy egy jól behatárolt közönséget céloz meg főleg irracionális, emocionális húrokat pendítve. Az órák, főleg a csillogós, drágák életérzést közvetítenek a vásárló felé. Tehát a konkrét hozzáadott érték a legolcsóbb kvarcok felett, sosem lesz egálban az árcédulával.
    És ez a magyarázata annak, hogy miért árrugalmatlan termékek, az áruk és valószínűleg a kereslet sem nagyon változik a különböző gazdasági folyamatok hatására.
    Persze vannak fokozatok, de a low-tier svajciak sem érnek annyit, tekintve, hogy az időt máshonnan is meg lehet tudni ingyen.
    Egyébként az autók sem a racionális céleszközök közé tartoznak.

    [ Szerkesztve ]

    "Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."

  • FLx

    addikt

    válasz K.Andras.Vfx #9202 üzenetére

    Egy szerencse azert van. Egy draga ora 20 vagy akar 50 ev mulva is draga ora lesz, egy auto meg roncsdarab az arok szelen vagy mar kolas doboz kepeben ujjaszuletve. :)

    BTW amit ma autonak nevezel az is sok evtizeddel elavult technologia, hiaba van benne par elektronikai kutyu. Pont az autoipar nem az a terulet ahol latom mennyi mindent kapok a penzemert. Egy vasdarabot kapok ami 10 ev mulva szetrohad, vagy a fenntartasi koltsege az egekbe megy, ha nem sozod ra valakire.

    Ha olyan autot akarok amiben van par extra funkcio amit mar majdnem modernnek neveznek, az 10 milla korul indul. Szerintem meg 2 millas kocsiban kene ezeknek lennie, ami nem is letezik az uj piacon. Szoval az a tourbillion is pont annyira van tularazva mint kb. minden manapsag. :D Amig vevo van, igy is marad.

    [ Szerkesztve ]

  • Fall-N

    veterán

    válasz K.Andras.Vfx #9202 üzenetére

    Azért a mai gyártási technológia azért jóval precízebb és modernebb, mint 100 éve. A drágább luxus órák bonyolult werkjei sem egyszerű szerkezetek. A gyártási pontosság (tűrés) is jóval kisebb, mint egy 50 évvel ezelőtti óránál. Bár a működési elv hasonló, a gyártás során elért finomság ég és Föld kategória.

    Például egy 40-50 éves vintage óra pontossága simán lehet +/- 60 mp/nap (!). Ez ma borzasztó pontatlan lenne, de az akkori szinvonalnál még belefért, még úgy is, hogy azért már voltak pontosabb szerkezetek is a drága óráknál.

    Ezenkívül egy nagyobb méretű alkatrészt könnyebb előállítani, mint egy apró kis alkatrészt, ami egy órában van. Mint említettem ott a tűrés, ha tanultál gépészetet. Azt se mondja senki, hogy egy 4 mm "vastag" automata werk létezése nem mérnöki teljesítmény! Sokkal nagyobb kihívás, mint egy átlag szívó benzines motor, ahol van millió tudás.

  • g0n21

    senior tag

    válasz K.Andras.Vfx #9202 üzenetére

    És egy kamera-tape cleanupban mi kerül 80-150.000 forintba? Vagy egy belógó kábel, vagy egy cégjelzés cleanupjában? Vagy egy égbolt csere 200-ért? Sorolhatnám. ;) Szakmák, azért.

    Semmiképpen nem nézem le azt a fajta munkát, ami egy autó számtalan eletronikai rendszerének fejlesztése körül történik. Van ismerősöm aki bmw-groupnak tesztel, fejleszt, ír motorvezérlő szoftvereket - itthoni cég -, van aki szintén itthon a Fordok kormányművének egyenesfutásáért felelős lófüttynek a szoftverét írja, hogy amikor fúj a szél az autópályán, akkor az autó egyenesen menjen és a többi.

    Noha jártam óragyárba - azt nem itthon - és láttam, hogy hogyan, milyen tűréssel, megmunkálással készülnek bizonyos dolgok, például nagy kedvenced a gyrotourbillon.

    Mind a két oldalon megvan a szoftvert és hardvert is igénylő mérnöki munka, az aprólékos kézügyességet igénylő munka viszont az autók többségénél nem jelentkezik. Gyártósorok, gépek, gépkezelők szerelik össze a mérnökök által megtervezett munkát. És mivel egy X5-ös BMW-ből sokkal többet adnak el, mint hasonló áru bármilyen órából, ezért egyértelmű - számomra-, hogy a BMW X5-nek a fejlesztési költsége több eladott darab felé oszlik, plusz ha még lehet használni más modellbe egy-két megoldást, vagy csak portolni kell, akkor még tovább oszlik.

    Egy autó nem 200-2000 alkatrészből áll, hanem sokszorosából. Csak nem kell annyira precízen megmunkálni, nem mikronnyi tűréshatárok vannak...

    Kronometer.hu // nick: Gonzi // Cartier Santos 100 XL 1,8m // Cartier Ronde Croisiere 1,55m // Cartier Santos Dumont small ar-ac 1,7m // Omega X-33 SkyWalker 1,5m // Breitling Chronomat B01 42mm 2,2m

Új hozzászólás Aktív témák