Új hozzászólás Aktív témák

  • K.Andras.Vfx

    tag

    válasz squir #9200 üzenetére

    Nem nekem tették fel a kérdést, de ha nem haragszol megfogalmaznám én mit gondolok erről.

    Gondolj bele egy autónál egy-egy fejlesztésnek hány szabálynak és egyéb biztonsági előírásnak és tesztnek kell megfelelni, nyilván ott életek is múlnak rajta! Egy autóban van motor, kb 1800 kiló fém vagyis anyag(!) megmunkálva, egy rakás elektronikai és mechanikai műszaki megoldás motor-váltó, felfüggesztések, fékek, a különböző elektronikai eszközökhöz ott vannak még a szoftverek fejlesztései, nem beszélve arról, milyen komoly logisztikát és erőforrást igényel ezen rettenetes mennyiségű anyagoknak és alkatrészeknek a mozgatása, tárolása, formává alakítása, összeszerelése, tesztelése, fejlesztése stbstb.

    Szeretem a mechanikus órákat, de kb egy vicc kategória, hogy még egy pár fogaskerékből meg pár deka fémből álló tök egyszerű valójában régen elavult mechanikus szerkezetet is majdnem egy jobb autó áráért képesek előállítani. Mindezt úgy, hogy sok esetben gyakorlatilag még mindig az évtizedekkel ezelőtti dizájnba vannak csomagolva.

    Ha millióért egy tourbillon-t kapnék, 10 millióért meg már egy triple axis tourbillon-t, még akkor is túlárazottnak tűnnének nekem, pláne egy autóhoz képest(vagyis hogy mivel jár egy autó fejlesztése, gyártása), hát még így, hogy ezek a "komplikációk" még plusz nullákat dobnak az addigi 5 meg tízmilliókhoz...

    Persze nyilván, ha van rá kereslek és prosperálnak, illetve hogy egyáltalán el tudják ezeket adni az azért igazolja, hogy valamit jól csinálnak. Függetlenül az én véleményemtől...

    Én is ezt csinálnám, sőt, még fehér pólót is eladnék 180 ezer forintért mint a balenciaga, ha találnék rá vevőt. Mint a huzat úgy adnám el én is. ;]

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák