Keresés

Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz fecoka #1559 üzenetére

    Csak abba gondolj bele, hogy egy ember nem tud egyszerre két helyen lenni. Valószínűleg nem azért fizetik őket, hogy fórumozzanak, hanem hogy eladjanak. Biztos van egy főnök, aki erre elég háklis. És ha te állnál épp sorba, valószínűleg nem szívesen hallanád, hogy ''Bocs, de épp fórumozok, várj pár percet'' :D :D

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz fecoka #1561 üzenetére

    Nem munkaidőben te dolgoznál azért, hogy jobb legyen a munkahelynek? Nem reális elvárni az ott dolgozó alkalmazottaktól, hogy szabadidejükben is a bolt hasznát hajtsák a maguké helyett. Emberekről beszélünk, nem gépekről.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Marcika2 #1563 üzenetére

    Alap esetben a szavatossági jogok vonatkoznak szerintem ide, de a hibás teljesítés bizonyításakor, melyet az első hat hónapban a forgalmazónak kell megtennie, az fog kiderülni, hogy a fogyasztó az árukat hiány mentesen átvette. Ez valószínűleg az átvételkor aláírt papíron lesz rajta. De mivel távollévők között köttetett szerződésről van szó, ezért vonatkozik rá a 17/1999.(II.5.) Korm. rendelet. Melynek 4§-a szerint:

    (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
    (2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy a gazdálkodó szervezet a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
    (3) Ha a gazdálkodó szervezet nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
    (4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
    (5) A gazdálkodó szervezet köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A gazdálkodó szervezet azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

    Nem tartom valószínűnek, hogy a fogyasztót kellő mértékben, a rendeletben foglaltaknak megfelelően tájékoztatták jogairól, így az elállási jogával 3 hónapig élhet. A szállítási díjat minden esetben(oda-vissza) a fogyasztó állja. Azonban csak a meglévő egyetlen egér esetében lehetséges élni ezzel a joggal, mert a másikat visszaszolgáltatni, annak hiányában, képtelenség.

    Ezek a törvények vonatkoznak szerintem ide. A panaszt először a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel kell kezdeni, majd amennyiben kielégítő megoldás nem születik, a helyi fogyasztóvédelmi felügyelőséget felkeresni és/vagy békételtő testülethez fordulni. Legvégső esetben a békéltető testület határozatával a kezünkben bíróságra menni és peres úton elintézni az ügyet.

    Ezek a jogi lehetőségeid szerintem, de nem vagyok jogász, csak egyszerű ember. Ahhoz, hogy megfelelő tájékoztatást kapj ügyedben, javaslom fordulj a fogyasztóvédelemhez(FVF).

    Viszont bármennyire is fel vagy most háborodva, hibát követtél el akkor, amikor az áruk meglétét nem ellenőrizted. Emiatt nem a cégre, hanem leginkább magadra lehetsz dühös.

    [Szerkesztve]

Aktív témák