-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz bali93 #38447 üzenetére
Pótszemle szokott lenni miután megbontják az autót és olyan sérülés is látható ezután amit megbontás előtt nem lehetett látni de esetedben ez nem opció hiszen első körben gtk-t mondtak rá.
A kárkori értéket viszont vitathatod, nem vagy köteles elfogadni az ajánlott összeget, de neked kellene bizonyítani hogy az autó többet ért ép allapotában mint amit ők számoltak. -
gabor9991
őstag
válasz patomi #38449 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy van az eurotax ami egy jó alap arra hogy nagyjából megállapítható legyen mennyit érhet az adott autó amennyiben az állapota, futása teljesen átlagos, de ezt nem köteles a károsult elfogadni, ha tudja bizonyítani, hogy az autója a baleset pillanatát megelőzően az átlagosnál többet ért mert mondjuk fel volt újítva a komplett futómű plusz volt rajta 4 új gumi , új fékeket is kapott meg még a vezérműszíjat is épp előtte cserélték ki és mondjuk erről még számla is van akkor ezekkel valószínűleg meg tudja győzni a biztosítót, hogy az autó az átlagot képviselő eurotax számításhoz képest mennyivel is ért többet.
-
gabor9991
őstag
válasz SECTORnooB #38460 üzenetére
Én korábban 10 évig a gyári ford olajat vettem évente, egyben maradt tőle a motor
Viszont ezt a motorcraft olajat már inkább lecseréltem elf sxr 5w30ra tudja a
FORD WSS-M2C913-C, FORD WSS-M2C913-D szabványokat is.8900 forint 5L.#38458 subaruwrc
Ha sikerült, vasárnap jöhetsz hozzám is
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #38650 üzenetére
Én idén cseréltem 6 év után a jászakkut olvasva azt az akkus topikban hogy a szinte új pár éves akksik is hullanak a legolcsóbbat vettem.
60 Ah-s 15ért kiszállítva szerintem jó döntés volt. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38700 üzenetére
Kicsit megzavarsz most, hogy mit is válaszoljak.
Most akkor két dolog lehetséges az egyik az ,hogy elkopik a kuplung 2 év alatt ez nyilvávalóan nem garanciális kérdés illetve 2 éven belül a beszerelt kuplung meghibásodik ez meg már garanciális.
A garanciát az alkatrészre adja az ember, feltételezem az alkatrész garancia kifejezés arra vonatkozik, hogy a beszerelést követő 2 éven belül nem fog meghibásodni az alkatrész, ettől 2 éven belül elkophat, de akkor nem garnciában hanem ismét pénzért fogsz új kuplungot kapni.
És egyik esethez sincs köze a felszabályozatlan lendkeréknek, hogy visszaknyarodjunk az eredeti kérdéshez. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38702 üzenetére
Semmit nem értek ebből sajnos.
Ha 2 nap alatt nem megy tönkre akkor hurrá, minden rendben van.
Akkor a jövő hónapban miért csináltathatom újra a kuplungot?
24 hónap a garancia, ha 1 hónapos kuplung tönkremergy akkor az garanciális de hogy megy akkor 19 hónap a levesbe?
Milyen 2 hónapon belül cserélek kuplungot?
Garanciális hiba esetében felénk nem kell fizetni, a szerviz ingyen meg kell hogy javítsa. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38704 üzenetére
Abban megegyezhetünk, hogy a vevőnek nem kell bizonyítania hogy nem ő tette tönkre az alkatrészt
A szerelőnek kell bizonyítania hogy bizony te voltál béna és kinyírtad.
De egy kuplungról beszélünk, nem a space x-ről azért van ezzel kapcsolatban bővebb tapasztalat az elmúlt 100 évből ami alapján ránézésre meg lehet állapítani hogy user error vagy anyag/szerelési hiba miatt ment tönkre.
Én továbbra is azt mondom, ha egy kimondottan kuplungok cseréjére szakosodott szerviz jó minőségű alkatrészeket felhasználva 24 hónap garanciával dolgozik akkor te hiába állítod nekem hogy a lendkerék felszabályzása nélkül beszerelt kuplung tönkre fog menni én nem neked hiszek.
Az életben amúgy volt már olyan autóm amelyikbe új kuplung került lendkerék javítás nélkül és a saját tapasztalatom is az hogy nem ment tönkre.
Most a saját kocsimban is bármikor elszállhat a kinyomócsapágy, ha elszáll kap új kuplungot de a lendkerék nem lesz felszabályozva az biztos, mert nincs rá szükség. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38706 üzenetére
Figyelj én jól elvagyok ma is veled de kezd egyre értelmetlenebbé válni ez a beszélgetés is sajnos.
Az elkopott fékbetétet minek vinnéd vissza? Teljesen hülyét csinál magából bárki aki ezt megteszi, hiszen elkopott...ezen nincs is mit magyarázni.
A Megégett/elkopott kuplunggal ugyanez a helyzet.Egy kupluntárcsa szerinted amiatt ég meg mert a lendkerék nem lett felszabályozva? Ezzel is kiröhögnének.
Ha elkopott akkor meg ugyanott tartunk mint a fékbetét esetében.
Ezen [itt] mit esztergálnál mikor olyan mint a tükör?
Látod felteszi rá az új kuplungot és 2 év garanciát vállal rá, biztos azért mert hülye ahhoz amit csinál.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #38710 üzenetére
Olyan ez mint amikor a féket cseréljük, ha szar a tárcsa nem tesszük vissza, de normál esetben amikor csak a betét kopik el nem szedjük le a tárcsát hogy egy esztergályos felszabályozza, és az sem törvényszerű hogy a felszabályozatlanul hagyott tárcsának bármi baja lesz.Az hogy egy szerelő egy félre kopott vagy egy olyan lendkereket amelyiket a kopott szegecs összekaristolt nem cserél ki az meg szerintem sima szerelési hiba.De az én véleményem továbbra is az, hogy egy kopott de szép állapotú lendkerékre bátran felszerelnék egy új kuplungot és nem tartnék tőle hogy szét fog hullani.
De mindenki csinálja úgy ahogy szerinte jó -
gabor9991
őstag
válasz Balcsix #38736 üzenetére
Az enyémben is cserélték a szíjat a vízpumpát a hűtőfolyadékot és az 1 darab feszítőt is, nem is értem egy ilyen munkára hogyan írhatnak ilyet hogy a görgőket nem cserélik csak a szíjat
A megadott árban cserélték a főtengely és az egyik vezérműtengely szimeringjét is és új szelepfedél tömítést is kapott. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38764 üzenetére
"Csak megszállottak viszik felújítani, ami már 2m is eléri."
4 injektor + a nagynyomású felújítás kb 350 ezer forint
Egy új turbó ha kell cseredarabbal 100 alatt megvan És akkor 250-300 ezret megint gond nélkül elmegyA 2 milliót amiről írsz nem is értem mi lehet benne?
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38773 üzenetére
Szerintem bármelyik műhely megcsinálja annyiért
De kerestem neked gyári új injektort is és az is csupán 67000 forint[link] így remélem elhiszed hogy a felújítás ennél olcsóbb kell hogy legyen, de majd írd már le hogy te hol láttál olyan felújító céget ahol ez 2 millióba kerül
Úgyhogy nem csak a "megszállottak" viszik felújítani szerintem.
Mondjuk az a bontós se normális aki a saját autójában évente 4x cserél porlasztót meg 2x nagynyomású szivattyút -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38808 üzenetére
Már megint nem arra válaszolsz amit kérdeztem
De megint rendes vagyok itt egy [link] ahol egy 565000km-t futott E60 BMW kap 6 felújított injektort egy új gyári nagynyomású szivattyút meg még pár dolgot amit közben cserésnek ítéltek és nem cserélték kuplungot(ha jól láttam automata) meg nem generálozták a motort se meg.
Ez a.móka kicsit több mint 1M-ba került szóval még egy BMW esetében is éppen csak a fele az általad vizionált 2M forintnak.
Az meg hogy egy felújított alkatrész 1 hónapig működik rendesen utána újra cserélni kell az meg annyira hülyeség hogy nem is tudom mit lehetne válaszolni rá.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #38811 üzenetére
Arra nem válaszoltál hogy a 400 ezer forint és a 2 millió forint közötti 1.6millió szerinted még mire menne el az injektor felújításakor
A " többi apróság, ami még rájön.' nálam nincs annyi akárhogy számolok
Számolni kell igen ahogy írod, erre lennék kíváncsi hogy neked mi adta ki ezt?
Ezzel hogy szerinted érdekes hogy pont ma jött ki egy épp ezzel foglalkozó videó mire akarsz célozni?
Nem terveztem felújítást igénylő autót venni de csak jelezném hogy ma már számlával garanciával dolgozik a normális műhelyek jelentős része és nem kell attól tartani hogy egy hónap múlva megáll az autó, ha mégis így lenne akkor pedig az elvégzett munkára van garancia. -
gabor9991
őstag
válasz Zoli-bácsi #38816 üzenetére
Ráérek így esténként segíteni másoknak ha látható hogy el vannak tévedve
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #38901 üzenetére
Valószínűleg kapsz egy árat ami nem fedezi a szervizben történő javítás költségét teljesen mert avultatás miatt lesz egy 30 százalékos levonás, erre mondasz majd egy nemet, szerzel te egy árajánlatot a javításra amit elküldesz nekik amit ők elfogadnak.
Legjobb ilyenkor számla nélkül egyezségi kárrendezés választani és venni bontott alkatrészt a maradékot meg rákölteni a kocsira.És igen, elképzelhető hogy ezt már csak online intézik gondolom a kárszakértő költsége egy ilyen javítást jelentősen megdrágítana és igazából nem nagyon tudnak képek alapján se mást mondani,.mint ha egy kárszakértő maga csinálja meg a képeket ott a helyszínen helyetted de legalább jó drága a munkadíja.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #38967 üzenetére
Ez egy hátsó lökhárító 50százalékkal avultatva +fényezés
Egy csomagterfedél javítás+ fényezés
Összesen picit több mint 8 munkaóra lett rá elszámolható.
Nem tudom most mennyi egy új gyári hátsó lökhárító és milyen óradíjakat lehet elszámolni de nagyjából lehet azért számolni.
Elemenként a fényezés legyen 40 ezer Plusz nyolc munkaóra legyen 120ezer
Szerintem ajánlanak számlával 250 ezret
Vagy kézbe adnak ennek megfelelő nettó összeget és úgy javittatod ahogy akarod.De ha szét lesz bontva lehet pótszemléztetni, ha sérült a lökhárítótartó vagy bármilyen kis műanyag bizbasz az is k.rva drága azt is ki lehet fizettetni velük.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ha az önindító forgatja a motort az már fél siker.
De az indítózáskor kell legyen egy minimális fordulatszám ami alatt akkor se indul ha amúgy minden rendben van.
Itt szerintem mindegy az akkumulátor márka ha tudja a megfelelő indítóáramot.
Ha ez rendben van jöhetnek a további kérdések.
Izzítógyertya izzít is rendesen?
Üzemanyag megfelelő nyomása megvan?
Főtengely fordulatszám jeladó jó?
Kompresszió megfelelő?Immobilizer nem tiltja az indítást?
Így távolról gyakorlatilag lehetetlen megmondani hogy miért nem indul de így hirtelen ennyi jutott eszembe.
De az szerintem tökmindegy milyen az akkumulátor márka. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #39080 üzenetére
"Én 2.0_ásam sem egy fos, emiatt nem adom olcsón."
Nyáron még nagyon gindolkodtál rajta hogy az 550-ért vett autót inkább 320-ért leadod a bontóba vagy inkább pereskedj amiatt mert megeszik 500 kilométerenként 1 liter olajat.
Tudom közben meggyógyult és inkább feltaktad a hahura 1.3M-ért amiből lett 1M ma meg már csak 750e.
Azért a motorért szerintem senki nem adna egy fillért sem ha elküldenéd azokat a képeket amiket ide is betettél róla.
De ugye nem vagyunk egyformák, neked ez a "nem fos" másnak meg lehet hogy az ettől sokkal jobb is az.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Az az akkumulátor kuka.10.8 illetve 11volt feszültség az nagyon kevés, indítózáskor kellene 10V körül lennie, egy új akkumulátor lesz valószínűleg a megoldás.
A "márkás" akkuk is hullanak ennyi idősen, bele szoktam olvasni néha az akkus topikba, előfordul hogy még ennyi időt sem bírnak .[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ilyen idős autóknál szinte bármilyen hiba előjöhet már, sajnos ezzel nem nagyon lehet mit tenni vagyis annyit hogy a megfelelő karbantartást és a jó minőségű alkatrészeket biztosan meghálálja az autó de egy akku vagy egy benzinszivattyú bármikor elszállhat, dízelnél meg sokkal inkább lehetnek nem várt problémák, de sajnos ez ilyen.
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #39110 üzenetére
Engem még ennyi idő után is szórakoztat
De az amit DeFranco is írt az sajnos tényleg igaz, rengeteg fals infó, nevezhetjük szemének marad itt örökre és ha valaki jóhiszeműen megoldást keres egy problémára simán rátalál ezekre.Ez a baj csak ezzel szerintem.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Az akkumulátor amit tegnap írtál hogy 7.3V a feszültség benne indítás közben az biztos nem jó.
A mai próba akkumulátor milyen feszültséget mutatott indításkor?
Ha nagyon leesik a feszültség akkor az injektor mágnesszelepe se nagyon képes kinyitni.
A motor fordulatszám is fontos indításkor mert az hogy az önindító átforgatja a motort az csak egy dolog.
Ha az önindítóban kopott az egyik szénkefe akkor is tud ilyet csinálni hogy tekerni teker de már nem elég az a fordulatszám.Vagy az önindító berágódott és szorul, az is képes még egy jó akkumulátor esetén is így lehúzni a feszültséget.De látatlanban nehéz bármit mondani, csak tippelni lehet.
Hőmérséklet szenzor focusnál a valós értékhez képest vagy 40 fokkal mutat kevesebbet ,igy még akkor se jelez 100 fokot amikor már valójában forr a víz nyomás alatt is
Ez nem tudom mondeo esetén is így van-e ha így van akkor az a szenzor se jó, bár attól szerintem be kellene indulnia.
Meg még lehet főtengely/vezérműtengely jeladó hiba is
Meg tippelgethetnék reggelig
Ha van diagnosztikai eszköz azzal azért könnyebb lesz megjavítani.
Hibakód amúgy nincs? -
gabor9991
őstag
Az egyik tippem az önindító volt. Még a végén vállalalhatok távdiagosztikát
Ennyi idősen az ilyen és hasonló hibák bármikor előjöhetnek, szerencsére egy önindító javítás ma már nem egy túl nagy összeg általában.
Plusz egy új akkumulátor és már el is van a dolog felejtve. -
gabor9991
őstag
válasz ReFleXx #39264 üzenetére
Ne rontsd már el a napom, kíváncsi voltam hogy a járműmérnök véleményével szemben mi a valóság
Az is érdekelne hogy álló autón mit jelez a check engine.
De a leginkább az izgat hogy egy TDCI motorban az injektor hogyan tud anhengerfejbe üzemanyagot juttatni mikor már rossz?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Dragon Age: Origins
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kedvenc zene a mai napra
- Ukrajnai háború
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest