-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #44828 üzenetére
Egyik haverom úgy szokta cserélni az olajat hogy este kiengedi de hagyja egész éjszaka lecsöpögni.
Több deci olaj ki szokott még jönni a motorból ami ha benne marad, főleg dizelnél egyből befeketítirené a tiszta olajat.
Nálam a benzinesnél is marad biztosan benne valamennyi pedig én is szoktam hagyni lecsöpögni (nem egy éjszakán át) mert a gyári 4.3L olajat még sosem tudtam beleönteni, 4literrel a maximumon van. -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #44849 üzenetére
C-max sem tetszik igazából, az S -max viszont igen, mert szebb maga az autó, de pl egy 9fős transittal is eljárnék
Ezeket az suv-ket valahogy mindig olyan szemmel nézem, hogy szerintem nem a vevők szerették volna hogy az autók ilyenek legyenek hanem a marketingesek hosszú kemény munkával elhitették az emberekkel hogy [ilyet] akarjanak pl. egy mondeo vagy a passat helyett.Hasonló számomra mint telefonoknál az 5G, ahol rengeteg pénzt beleöltek reklámokba amiben az embereket próbálták meghülyíteni hogy nekik már nem jó a 4G már az 5G kell, mondjuk az a folyamat egyelőre kifulladt.
-
gabor9991
őstag
válasz cappa72 #44852 üzenetére
Szerintem az autógyártók ezeken az autókon képesek a legnagyobb profitot realizálni ezért ezt tolják a piacon.
Anyu meg örül mikor viszi a gyerkőcöket suliba hogy milyen f@szán kilát a kocsiból neki ennyi elég, elég is lesz amíg 10-ből 3 anyu jár ilyennel, pár év múlva mikor már minden anyu ilyennel jár akkor pont ugyanúgy fog kilátni a forgalomra mint régen a kombiból.
Az mellékes hogy tiz+ milláért már kisebb a csomagtér meg 90 ezer a 21"-os gumi darabja, talán picivel többet is kell tankolni mint régen az 1.6 cr octaviába.
Nem tudom mi lesz a következő divathullám, először az egyterűek, utána a kombik fogytak el.
Tekintélyt parancsolónak én a Q7/Q8 kategóriát tartom nekem egy kuga méretű autó az még hiába villog -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #44854 üzenetére
Hogy biztonságosabb egy suv?
Nem tudom, egy fiestával összehasonlítva biztosan, de egy Mondeo kombi szerintem biztonságosabb ha hátul ül a gyerek és beleszáll a KAMA3 hátulról de ebből a szempontból a focus ferdehátú és szinte minden ferdehátú is veszélyes, túl nagy gyűrődőzóna nincs.Városban praktikus ez kétségtelen, nekem itt elszaladgálni egy Renault Zoe is tökéletes lenne pedig az egy suv-hoz képest elég pici.
Napelem van a tetőn, év végén marad úgy 1000kWh plusszom azzal jónéhány tanknyi üzemanyagot meg tudnék takarítani ha lenne egy elektromos vagy egy hibrid autóm de annyira drága móka ez most még a 10 éves kategóriában is ami még nem is suv hogy nekem nem éri meg befektetni 5M+ összeget hogy megtakarítsak évi 300.ezernyi benzint. -
gabor9991
őstag
Ismerősöm nemrég egy kár kapcsán kapott egy emailt a biztosítótól hogy szerintük a kár 2.07M forint és utalják is a megadott számlaszámra a pénzt.
Ismerősöm rögtön válaszolt nekik hogy nem fogadja el az összeget és ne utalják mert szerinte nem annyi a kár.
A biztosító mégis elutalta.
Ekkor újabb hívás/email hogy mi ez, hogy így vitatott összeg esetén is utalnak amennyit gondolnak?
Jött a válasz hogy ez egyelőre ennyi, ha van róla valami papír hogy a kár magasabb összegű akkor azt kérik és ha jogos akkor majd még utalnak.
Megkapták a kiegészítést hogy a károsult szerint mennyi a tényleges kár, és utaltak újabb 700ezret mindenféle egyezkedés nélkül.
Ezzel már kibékült az ismerősöm, de első körben ezzel a 700ezerrel simán le akarták venni.
Ő nem volt jogosult az értékcsökkenés kártérítésre, de az még sok esetben egy külön ügy és újabb százezreket lehet emiatt a biztosítótól kérni, ahogy írod is például azért mert ha el akarod adni a kocsit és a vevő látja hogy sérült volt korábban akkor nemhogy többet fizet a kocsiért, mint amire hivatkozva most a biztosító is avultatja az alkatrészeket emiatt, hanem éppen kevesebbet ér a piacon egy ugyanilyen de sérülésmentes állapotban lévő autóhoz viszonyítva.
Sajnos ezt itthon így elfogadta mindenki, cserébe olcsóbb a kötelező mint nyugaton ahol ha megsérül az autó akkor márkaszerviz új alkatrészekkel javítja, de sok esetben emiatt már elég fiatal autók válnak gtk-s roncsokká. -
gabor9991
őstag
válasz dellfanboy #44881 üzenetére
Én ilyen esetben meg szoktam nézni a 7zap oldalon mi a cikkszáma, mikor megvan a cikkszám utána a petrányi webshopban kiderül mi a neve és mennyi az ára.
-
gabor9991
őstag
válasz dellfanboy #44899 üzenetére
Mert nem az a finis száma
Azzal csak az ábrán azonosítják az alkatrészt.
a finis száma a jobbosnak1360889, a balosnak 130891 ez látszik is ha rákattintasz a 20554-re.
Van is a petrányinál ilyen alkatrész 15ezerért:Cikkszám: 1360889
Márka: FORD
Megnevezés: JE.AJTÓ H.KERETDISZLÉC CM
Bruttó listaár: 16.688 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Kedvezményes bruttó ár/db: 15.019 FtCikkszám: 1360891
Márka: FORD
Megnevezés: BE.ABLAKKERETDÍSZLÉC
Bruttó listaár: 16.688 Ft
Kedvezmény: 10.00 %
Kedvezményes bruttó ár/db: 15.019 Ft -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #44938 üzenetére
Az alvázvédő eléggé gyárinak tűnik az 5. képen, én inkább úgy látom, mintha felakadt volna valahová az autó és behorpadt volna a küszöb.Nem lehet hogy csak ennyi történt?
"3. Merevítőt cseréltek, de ki tudja ki lett-e húzatva és mérve.
De szerintem nem, mert megroppant a lökös."Ezzel itt bajban vagyok, mi is lenne a kérdés.
Milyen merevítőt cseréltek?És mitől roppant meg a "lökös"?[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #44940 üzenetére
Bekarikázhatnád melyik részre gondolsz, úgy nem beszélnénk el egymás mellett.
a küszöb alján gyárilag van egy műanyag elem ami erről hiányzik de a patenteknek a lyukak ott vannak, ott ahol látszik hogy utólag lett alvázvédővel lekenve ott pont elfedné a lemezt az a műanyag ami már nincs ott.
A másik kérdésre a húzatással és a megroppant lökössel kapcsolatban nem írtál semmit.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #45030 üzenetére
Lengéscsillapítóra a jótállás nálam csak akkor volt érvényes ha vettem új porvédőt és ütközőt, ha már szét van szedve akkor toronycsapágy mellett a toronyszilentet is megnézném, szélső gömbfej lehet még rossz vagy az alsó támasz de ezt látod ha szét van szerelve.
"Milyen márkát ajánlott fordnál használni?"
Én motorcraftot tettem bele pár éve, petrányi webshopból rendelve, még működik.
Egy nemrég cserélt luk kuplungban cserélni kell a kinyomócsapágyat mert nyekereg
pedig ennél jobbat mint a gyári nem is lehetett volna választani.De volt már gond a trw-vel és a continental szíjjal is sajnos így tanácsot hogy mi lesz biztos jó választás szerintem nehéz adni. -
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #45034 üzenetére
Évekkel ezelőtt vettem körülbelül ennyiért ugyanezt szóval ma nem kérdés hogy jó-e ennyiért
-
gabor9991
őstag
Escort "szerviz"
Csak erős idegzetűeknek [link] -
gabor9991
őstag
válasz ReFleXx #45109 üzenetére
Azt gondoltam csak én szoktam nézni a videóit de úgy látszik vagyunk ezzel még így páran itt is
Mondjuk mikor rátaláltam a youtube-on akkor még az ezres megtekintés sok volt, ma meg már 10 ezres nézettségek vannak úgyhogy egyre többen ismerjükdellfanboy:
Egy fehérvár környékén élő szerelő, akinek már az apja is ebben a műhelyben szerelt 40 évvel ezelőtt, érdekes stílussal és érdekes ismeretségi körrel van megáldva ez biztos, de ha megnézed a videóit ott nagyjából a nagy magyar valóság jelenik meg minden alkalommal.
A szétrugott melósfurgontól a lefosott prémiumon àt a filléres szutyokig mindent szerel. De nem úgy mint Novoth Tibi aki mindenből mindig újat és a legjobbat szereli be itt amin lehet spórolni azon spórolnak is mert itt árérzékeny az ügyfélkórSubaruwrc:
Láttam azt is, bontott gyertyákat tettek bele
És a karterszellőztető hibája miatt evett meg 2 liter olajat száz km alatt[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #45112 üzenetére
Mivel a váltóbowden végén van ez az alkatrész aláfekvés nélkül csak úgy férsz hozzá ha kiveszed a motort
Egyébként úgy 1.5 perc a csere,lebontod a váltó alján a Bowden burkolatát, leveszed a bowdent ha van szerszámod a rögzítölemezhez akkor még lehet hogy vissza is tudod szerelni a régit, utána már csak egy kis zsir kell a gumi lapos oldalára és úgy könnyen becsúszik a helyére.
A rögzítőlemez az enyémben már korábban ki lett cserélve azzal több idő elment mint ennek a guminak a cseréjével.A csere után szépen recsegés nélkül lehet kapcsolni a hátramenetet, mint régen.
[ Szerkesztve ]
-
-
gabor9991
őstag
válasz swoody #45134 üzenetére
Kénytelen az ember tippeket adni ha magától nem találja a hibát
10 liter százon nálam úgy lenne reális ha csak munkába járnék vele napi 2* 2km távra.Télen.
De erre rollert használok.
Bár most gondolkodva egy kicsit itt a topikban flymi focusa is ilyen számomra elég magas átlaggal jár, szóval ez nem egyedi, de nálam sok rövid távval is 8 alatt marad, tényleg csak azt tudom elképzelni hogy valami nem működik benne megfelelően egy 1.4 benzin 10 literes fogyasztása szerintem nem gyári. -
gabor9991
őstag
Nem tudom mit csinálunk másképp. Csak ismételni tudom magam, 2000km átlaga lett 7 liter a nyáron amit 4fővel +klímával +telepakolva tett meg az autó nagyrészt pályatempóval de volt benne kb 400km helyi járat is.
Országúton tötymörögve szerintem simán 6 liter vagy alatta.
Téli kerekekkel többet fogyaszt mint a nyárival azt már észrevettem korábban, de ez a 11 liter ez már annyira magas szám lenne nálam hogy én biztos nem tankolnám -
gabor9991
őstag
válasz #31600896 #45157 üzenetére
Teletankolva a fedélzeti ámítógép nyáron közel 900 km hatótávval számol
Most 810-re saccolja a teletankot.
Pár éve iskolajáratban, rendes téli, nappal is fagyos időben, napi 5-6 hidegindítással 540-et számolt egy tankra.
Ha ez a fogyasztás ennyire jónak számít focus szinten mindjárt bontok is egy sört[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz subaruwrc #45198 üzenetére
A kék füst szerintem is arra enged következtetni hogy itt az eddig kicserélt alkatrészek cseréje valószínűleg feleslegesen történt, inkább a szelepeken kellett volna szimeringet cserélni mert leállítás után gondolom egy csomó olaj befolyik a hengerbe, indításkor ezért füstöl és ezért van az égéskimaradás
És ahogy írod is, miután kiég a felesleges olaj utána működik is minden normálisan.
Viszont az elégetlen olaj az új lambdaszondát a gyertyákat és még a katalizátort is képes tönkretenni.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #45347 üzenetére
A lefogató az egész akkut rögzíti, a 190 magas bosch elvileg nem is fér bele mert nem való oda és elvileg a műanyag akkufedelet sem lehet most így a helyére tenni, a 175 magas jó lesz bele.
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #45489 üzenetére
A tengelyt inkább keni az olaj mint hűti, a csigát meg maga a levegő is hűti valamennyire ami átáramlik rajta, de szerintem sincs hűtésre szüksége, leállítás előtt is inkább amiatt célszerű visszahűteni a turbót, hogy ne égjen bele a motorolaj meg a megszűnő olajnyomás miatt a tengely se maradjon kenés nélkül.
Ha esetleg ez is baromság lenne az hamarosan kiderül
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #45568 üzenetére
És így hogy a szelepek ugyanúgy működnek tehát a levegőt beszivja-sűríti-öblíti adott henger de munkát nem végez nem lesz rosszabb inkább a hatásfoka?Nem lesz a motor járása kiegyenlítetlen?
Elméletben jól hangzik de a gyakorlatban ha ez ilyen egyszerű lenne akkor bármilyen hagyományos motornál egyszerűen lekapcsolná a vezérlő a befecskendezést részterhelésen és csökkenne a fogyasztás, na ehhez képest mindenféle bonyolult megoldásokkal faragnak néhány százaléknyit a fogyasztásból a mérnökök. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #45571 üzenetére
Gugliztam, most sem találtam semmit amire [itt] utaltál.
Sok autóban parazitagyújtás van ami eléggé behatárolná egyébként is a lehetőségeket.
Még ezer éve mikor ladával jártam előfordult néha hogy nem működött az összes henger, ilyenkor a tapasztalatom az az volt hogy a motor erőtlenné vált sokkal magasabb fogyasztás mellett (bár ez érthető itt mivel karburátoros a motor nem lehet az üzemanyagot a nem működő hengertől elvenni)
És még a hűtőfolyadékot is erősen melegitette a motor.
Szóval azért annyira mégsem lehet egyszerűen egy injektorlekapcsolással csökkenteni a fogyasztást szerintem. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #45584 üzenetére
Te most szórakozol velem?
Egy 1999-es V6 fordra beírod hogy ezen még kellene dolgozni hogy ne fogyasszon sokat majd a sokadik (teljesen normális minden parasztkodást nélkülöző) kérésre hogy ez alatt mit értesz beírod a gugliba a "v8 v4 Mode" kifejezést és még te próbálsz ebből engem hülyének kihozni? -
gabor9991
őstag
válasz Ace Ventura #45593 üzenetére
Kovács autónál a luk szett kinyomócsapággyal együtt 54ezer.
Ki-beszerelés kb. 5 munkaóraÍgy az ajánlott ár nettó átbaszás
-
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #45622 üzenetére
Igen ez a típus szervószivattyú hang, az enyém is így zúgott a gyári szivattyúval és elment a rásegítés alapjáraton, kapott egy gyári bontottat, szervótartály kimosva, új zöld gyári szervófolyadék, pár tízezer után az a szivattyú is zúgott és annál is elment a rásegítés alapjáraton, ekkor vettem egy új, de utángyártott szivattyút, szervótartály kimosva új zöld gyári szervófolyadék, (kipróbtam nem gyári szervófolyadékkal is de se jobb se rosszabb nem lett) de ez már új korában is zúgott, a szerelő azt mondta ezek ennyiért ilyenek van olyan amelyik pár ezer km után elhallgatott van amelyik meg soha 🙂 de amúgy ez nem garanciális a hiba mert van rásegítés és nem szivárog.
Mk1 focus szerelős videóban láttam én is hogy a szivattyúban elég pár O gyűrű kicserélése és újra jó lesz a szivattyú, szétszereltem az egyik zúgó gyári szivattyúmat és tényleg el vannak öregedve a tömítései de nincs hozzá javítókészletet sehol.
Pedig ha csak annyi lenne a baja hogy azokat kellene cserélni azt még itthon is meg lehetne csinálni.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz diablo1984 #45618 üzenetére
Itt ez [link] az ember mobil kuplungszervize csak LUK és Sachs kuplungot szerel minden autóba
Biztos azért mert nem jó[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Mobil flották
- Május végéig befut a Magic OS 8.0 a Honor 90-re és Magic V2-re
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hardcore café
- Napelem
- Deadlock - Kiszivárgott néhány kép a Valve Overwatch klónjából
- SirRasor: Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest