-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz DeFranco #45708 üzenetére
Netrisk ezt tanácsolja gtk esetén:
ha mégis ragaszkodnánk a javításhoz, érdemes felvenni a kapcsolatot a biztosítóval, és kérni egy maximált ajánlatot – ez azt jelenti, hogy a biztosító megadja azt a maximális összeget, amelyet javítás esetén még kifizetne a szerviznek. Ezzel az ajánlattal ismét felkereshetjük a szervizt – sőt, akár egyszerre többet is –, ahol eldönthetik, hogy bizonyos kompromisszumokkal (pl. sérült elemek javítása csere helyett) tudják-e vállalni a javítást a biztosító által megadott áron.
Ahogy írják mások is, a te döntésed hogy meg lesz -e javítva, a gtk a biztosító szemszögéből nézve gazdaságtlan ettől még az autó lehet tökéletes műszaki állapotban, nem kell semmilyen kpm vizsgával és bontóval álmodnod
Sok autó lehet gtk-s ami meg lett javítva, néhány idősebb prémium autó fenyszóróinak a sérülésenis gtk de attól a kocsi még tökéletesen működik.Szerk:
Szerintem a helyreállított gtk-s autó későbbi sérülése esetén ugyanolyan kötelessége a biztosítónak kifizetnie a kárt mint egy nem gtk-s autó esetében, ha én megvettem tőled a korábban gtk-s autód amiről nem mondod el hogy mi történt vele korábban de meg van javítva, majd alattam újra megsérül és a biztosító nem fizetne azért eléggé aggályos lenne miközben a gazdasági totálkár tényét sehol nem lehet lekérdezni.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Ahogy olvastam az akku topikban ez teljesen általános jelenség, hogy a prémium akkumulátor alig bír 2-3 évet, legyen az bármilyen márkájú is.
Egy olcsóbb talán jobb választás, annyit az is ki fog bírni mint egy márkás, de legalább nem fáj annyira ha 2 év után tönkremegy[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz #21346560 #45831 üzenetére
Az akkus topik szerint a gyári akku nagyon hosszú ideig is lehet jó, az utána következő döntés szokott épp amiatt a prémium akkukra esni mert a gyári sokat elment.
Általában ezt szokta csalódás követni mert a nem gyári meg 2 év múlva tönkremegy, utána jön egy újabb prémium, hátha csak véletlenül bírt 2 év és 1 napot az első, de nem, a második is tönkremegy jóval kevesebb idő alatt mint amennyit a gyári bírt
Ilyenkor már 10+ év körüli az autó és meg van magyarázva a jelenség azzal hogy már öreg a kocsi, öreg a generátor, az önindító is sokkal nagyobb áramot vesz fel 🙂 és így tovább.
Ez nem a személyes tapasztalatom, ezeket az említett topikban el lehet olvasni. -
gabor9991
őstag
-
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #45900 üzenetére
Ott sincs kimondottan ilyen, ha megköti a biztosító a szerződést akkor kiköthet olyat például hogy adott elemek sérülése esetén nem fizeti majd az adott elem helyreállítását mert nem szakszerűen lett helyreállítva egy korábbi sérülés után de ezt a szerződésben záradékként rögzítik ha a korábbi sérülés szakszerűen lett helyreállítva akkor nincs ilyen záradék, teljes értékű az adott elem , ha az egész autó olyan állapotú akkor nem is kötnek rá szerződést ezért van a casco biztosítás megkötése előtt is s szemle.
Camelferr #45902
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz dellfanboy #45974 üzenetére
vezermuszij keszlet +vizpumpa max. 50e gyartotol fuggoen, a 2,5-os szorzot en kicsit soknak erzem
A munkadij viszont nem annyira veszes. -
gabor9991
őstag
válasz erdey_a #46134 üzenetére
Szerintem egy 150ezres javítás egy 3-4-5M értékű autón nemhogy nem csőd hanem teljesen átlagos.
Milyen kocsi ez amin csilliárdokért cserélik a féket?
Mk3 focushoz komplett luk kuplung kettős tömegű lendkerékkel együtt 150-160 ezer forint, csak a kinyomócsapágy szerintem 30 lehet
Ha cserélik a munkadíj lesz sok inkább.
A gyári alkatrész meg nem biztos hogy a legjobb minőségű amúgy minden esetben, lehet egy jó minőségű skf vagy Ina sokkal jobb választás.
opel motorokon volt a gyári olajnyomás kapcsoló olyan gyenge minőségű hogy pár hónap után spriccelt belőlük az olaj, hiába cserélte a szerviz garanciában újra az ugyanaz a hitvány beszállítói alkatrész volt.
Erre volt a megoldás az utángyártott kapcsoló ami nem gyári volt hanem jó.
A felső kuplung henger nem engedi az olajat?
Simán lehet hogy az lesz a hibás nem a kinyomócsapágy.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Szoktam nézni autodoc videókat, ott sosincs beragadt alkatrész vagy berohadt csavar
Lengőkar csere 9 perc a videóban, mikor az enyémben cseréltek akkor csak az első szilentből a hosszú csavart szedték ki lánggal vagy fél óra alatt egy kamionokat szerelő szervizben mert sima légkulccsal meg se mozdult a csavar. -
gabor9991
őstag
válasz dellfanboy #46158 üzenetére
szerintem ugyanarról beszélünk [link]
-
gabor9991
őstag
válasz alias_bobo #46214 üzenetére
Én is használtam ngk-t de a porcelánnál kifújt mind a 4 20-25 ezer után, amikor kivettem őket az egyik porcelánja is eltört
Van YT videó ahol gyertyákat tesztelnek nyomás alatt, üzemi körülmények között a Denso tudta csak rendesen ellátni a feladatát.
Ezért én most [tv16tt Denso] -t tettem a kocsiba.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz alias_bobo #46224 üzenetére
Bosch és denso van [ebben] a tesztben, ngk nincs, rosszul emlékeztem.
De látható hogy nagy nyomás alatt a (gyári)boschnál már a porcelánon kívül kóborol a szikra. -
gabor9991
őstag
válasz alias_bobo #46310 üzenetére
Semmi különöset nem vettem észre, működik, még nem jött el a csere ideje így nem vettem ki és nem láttam hogy ennél is kifúj-e a porcelán mellett.
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #46431 üzenetére
+1 a magyar kalciumos legolcsóbbra.
Nálam is az vált be. -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46540 üzenetére
A rezsióradíj meg a duplája a hagyományos autók óradíjának direkt megnéztem a
Vw oldalán.
De a szervíz és az üzemanyag is már csak a kisebb része lenne a teljes km-re vetített költségeknek ha beleszámítjuk az értékvesztést is.
Ha lehet hinni a szakértőknek akkor egy pár éves, az újkori árának felénél kevesebbe kerülő, jó állapotú dizellel lehet ma olcsón autózni amihez olcsó az alkatrész nem kell márkaszervizben javíttatni és alacsony az értékvesztése. -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46543 üzenetére
Én igazából erre a kijelentésre próbáltam reagálni:"el kell felejteni, hogy az autózás olcsó dolog, "
Erre írtam hogy van azért alternatíva csak szerintem az nem a 15-25-30M árkategóriájú új autó lesz
Persze ezeknek a karbantartása fillérekbe kerül az árukhoz viszonyítva viszont ha kiszámolja az ember hogy 5 év és 100k km alatt egy elektromos akármi 20M-ért vagy egy dízel akármi 3M-ért volt olcsóbb akkor mindent összeadva szerintem nem az elektromos lesz a nyerő.
Számolgattam én is sokat, itt a napelem a tetőn ami megtermelt egy évben egy csomó pluszt amit el tudnék használni egy elektromossal de nekem az jött ki a végén hogy még a legolcsóbb ampera 4M-ért se hozná vissza az árát értelmes időn belül nemhogy egy 3-4-5-ször drágább, arról nem is beszélve hogy mennyit fog érni 5 év múlva egy 100ezret futott ma 25- be kerülő akármi?
HHa ér 12,5-öt akkor csak az értékvesztése volt 125 forint/km. -
gabor9991
őstag
válasz DeFranco #46545 üzenetére
Igen egy idősebb bármilyen autó nagyobb eséllyel romlik el mint az új ilyen szempontból az új vitathatatlan előnnyel rendelkezik.
Van viszont a megelőző karbantartás nevű művelet, ami ugye itthon eléggé ismeretlen dolog, leginkább akkor kerül szerelőhözbegy autó amikor már fizikai tüneteket okoz egy hiba, pedig egy dízelnél sok probléma megelőzhető lenne ezzel.
Van jónéhány csatorna a yt-on ahol ilyen nagyobb javításokat szoktak csinálni és hónapos várólisták vannak az ismertebb helyeken pedig egy ilyen nagyszerviz simán elvisz 1+ M-t.
De ez csak aprópénz egy 25M-es autó éves értékvesztését nézve.A hazai használtpiacot figyelem, a renaut Zoe
nálam egy jó indikátora az áraknak, tavaly nem volt 5.5M alatt eladó ebből, most már 3.5-ért volt pár napja egy de a nagy átlag inkább 4-et akar érte.
Én úgy látom, hogy ezek az eltúlzott árak amik 1.5-2M körül voltak egy Mk2 focus esetében is elfogynak lassan, de vannak akik egyszerűen álomvilágban élnek és az egy éve a hahu-n aktív hirdetés ellenére sem érzik hogy ha egy év alatt nem kellett a kocsi senkinek annak biztosan van oka, nagy valószínűséggel rosszul van árazvaÉn most viszem műszakira az Mk2 focust, 190 ezer van benne, egy trapézgömbfej lett felirva azt kell cserélni, a legközelebbi autósboltban egy közepes árfekvésű 4ezerbe került, hétfőn szereli be a szerelő mivel le kell fúrni a régit valahová 5 és 10 ezer közé saccolom a munkadíját.
Van a családban mk3.5 és Mk4 dízel focus is na arra lehet költeni a pénzt ha úgy alakul, de közel a 400ezres futáshoz is teljesen üzembiztos állapotban van az öregebb.
Tehát ha csak a költségeket nézzünk és nem számít csak hogy eljussunk a-ból b-be akkor én azt gondolom hogy egy öreg benzines autó a legolcsóbb módja az autózásnak ez pedig még ma sem a megfizethetetlen kategória, de szép lassan kopnak ezek is kifelé az utakról.
-
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #46548 üzenetére
Igen, ha érzelmi alapon kellene meghoznom egy ilyen döntést már rég én is valami új kocsival járnék, de eddig sikerült meggyőznöm magam, hogy egyelőre anyagilag ez nem lenne a legjobb döntés.
Most lesz 10-15 ezer a gömbfej cseréje, 30 a műszaki, plusz utána elviszem felújíttatni a generátort hogy ne az út széléről kelljen majd egyszer emiatt trélerezni, ez felújítás újabb 30 ezer lesz a ki-beszereléssel együtt , én ezeket a számokat még nem érzem annyira súlyosnak hogy még kelljen válni a kocsitól úgyhogy még marad -
gabor9991
őstag
Az én kocsimban 194000 km és 16 év után lett csereérett a bal trapézgömbfej, a jobbos még nem lóg.
Ezt is valamelyik nagy gyártó gyártotta 16 évvel ezelőtt, kíváncsi lennék hogy most ugyanannak a gyártónak az alkatrésze utángyártottként mennyit bírna.
Olyan lehet ez is mint az akkumulátor.
A gyári Varta elment sok autóban 10 évet a 2. Varta meg bírt éppen kettőt.
Én is azt gondolom hogy nagy különbség nem lehet ugyanannak a beszállítónak a gyári és utángyártott alkatrészei között de abban sem vagyok biztos hogy Ford logóval és anélkül is ugyanazt tudják. -
gabor9991
őstag
válasz hdanesz #46569 üzenetére
Kérd el az alkatrész cikkszámat, ha gyári kell nézd meg a petrányi webshopban ha utángyártott lesz akkor Kovács autó/kauffer/Zsu.
Így a szerelő se mondhatja hogy rossz alkatrészt rendelsz mert a cikkszámot ő mondja meg.
Meg legalább leesik neki hogy pontosan tudod mennyivel fog levenni az alkatrészen. -
gabor9991
őstag
válasz (Bundás) #46611 üzenetére
Nem tudom emelkedik-e még a dizelek ára, szerintem a nagy félelem ezekkel kapcsolatban már elmúlt, aki sokat autózik az úgyis dizellel jár.
11-13 évesen eléggé jó áron vannak ezek hirdetve, a bevallott 332 ezres futás tiszteletre méltó ennyiért
Azért írtam hogy szerintem a dizellel jobban járnál hosszú távon gondolkodva, mert simán kevesebbet fogyaszt 2 literrel mint a benzines ez évi 15 ezres futás esetén mai üzemanyagárak mellett évi 180ezer különbség.
Persze a karbantartás is drágább, de 4-5 év alatt nem tudsz ennyivel többet rákölteni, ha ilyen 2M körüli autóban gondolkozol. -
gabor9991
őstag
Pedig bizonyos típusok biztosan mennek lefelé, múltkor is írtam a Zoe-t példaként, tavaly 5.5-alatt nem volt eladó, most meg 4 alatt van jónéhány, de pár napja 3.5-ért is volt egy eladó, annyiért természetesen azonnal elkelt.
Inkább azt gondolom hogy akiknek benne áll a pénze nem akarják elbukni, bíznak benne hogy megfordulhat a trend, de elég megnézni a hahu-t elég sok új autót hirdetnek készleten lévőként akciós áron
A kovid utóhatást és a csiphiányt szerintem eddig lehetett eladni, egyszerűen nincs kereslet a 12M-es focusra a 15M-es Octaviára és a 20-30M-s villanyos bármire. -
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #46625 üzenetére
Dpf tisztítás Pesten mk3 focusnál 35 ezer ha kiszerelve odaviszed a műhelybe Porlasztó bevizsgálás 6k/db., múlt heti tapasztalat.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs