-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
őstag
válasz Hieronymus #37377 üzenetére
A gyári akku bírta vagy 4 evig utána vettem motorcraftot (biztos a gyári csak véletlenül ment ilyen hamar tönkre) az szerintem már új korában se volt százas de 2-3 évesen az is tönkrement utána vettem a legolcsóbb Jász akkut az kicsit többet bírt mint 6 év.
Most újra Jász akkut vettem mert ez volt a legolcsóbb és a saját tapasztalatom szerint sokkal tovább bírta mint előtte a2 gyári. -
gabor9991
őstag
válasz milkabrams #37410 üzenetére
Felesleges pénzkidobás.
-
-
gabor9991
őstag
válasz subaruwrc #37453 üzenetére
Nem a vezérműszíj hajtja hanem a hosszbordás, de a vízpumpa egyik felfogató csavarja és a vezérműszíj feszítőjének csavarja közös így csak teljes vezérműszíj leszereléssel lehet vízpumpát cserélni.
Amúgy kuplung és vezérműszíj cseréjére is magasabb árat ajánlottak mint a márkaszerviz de ezt már leírtam korábban. -
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #37457 üzenetére
"szerk: #37455 gabor9991 pedig subaruwrc-nek van igaza, a mk1 1,8-as blokkon vízpumpát lehet cserélni a vezérlés megbontása nélkül is, a hosszbordás szíj hajtja."
Ezt tudom én is ezért írtam le külön hogy én mk2-rekértem az ajánlatot és arra is azt mondák amit írtam.Ennél jobban nem tudom elmagyarázni. -
gabor9991
őstag
válasz se4ever2 #37532 üzenetére
A javítások ára az márkaszervizes ez annyi amennyi maszek megcsinálhatja akár féláron is.
Alkatrészek árain lehet inkább faragni megnéztem pl kuplung lendkerékkel 140ezer 208ezer helyett ,vezérműszíj szett vízpumpával 30ezer 106ezer helyett, akku is biztos van olcsóbb mint az ajánlott 64 ezres.
Én azt gondolom, hogy egy normális szerelő ezeket nagyon jó minőségű alkatrészekel kihozhatja akár 200-250 ezerrel kevesebből is mint a márkaszerviz 673ezres ajánlata.
A kocsi gy benne lenne 1.8-1.9M-ba de karbantartás szempontjából egy pár akna már el lett hárítva .[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #37545 üzenetére
Rosszul nézted.
[1.6tdci 1.999999M] -
gabor9991
őstag
válasz Brandynew #37549 üzenetére
Ez bene lesz neki kettőben egy új dácsia vagy bármi meg 5 milliótól indul, azért a különbözetből még kijön pár injektor meg szilent meg bármi szerintem az új autó az most még inkább úri sport mint pár éve volt, akkor aki vett 4,5-ért egy vitarát vagy bármit az nem járt rosszul de most ha megnézem mennyi egy új autó nyomok is egy ikszet a hahu-n
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #37552 üzenetére
Nem tudhatjuk mi a baja hiszen nem láttuk vagyis én biztosan de gondolom te sem.
A matekod annyiból hibás, ha veszel egyet 2M-ért az egy sokat futott autó lesz amire ugyanígy garantáltan előbb-utóbb RÁ FOGOD KÖLTENI ezt amit az árajánlaton látsz, így meg 2M-ból lesz egy sokat futott de sok lényeges alkatrészében viszont nullkilométeres autód.
Persze ettől függetlenül ha ezek meg vannak csinálva kérhet még bármi nagyobb összeget egy új kuplung/vízpumpa/akksi nem garancia a gondtalan működésre.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Drughi #37673 üzenetére
Én az elmúlt 10 évben gyári Ford 5w30 olajjal használtam de most ebből is motorcraftot csináltak ami én azt gondolom nem azt jelenti hogy a minőség még jobb lett mint eddig volt
Így most [elf sxr 5w30] megy bele ez is tudja a Ford specifikációt árban talán még jobb is.offos rönóban jól teljesít és nem eszi az a kocsi
4 liter kell bele én 5 literest szoktam venni, árban igy nem sokkal drágábban lesz plusz egy liter olajam így folyamatosan a maximumra tudom tölteni.
A gyári Ford olajból 10-12 ezer alatt egy bő fél litert kellett ráönteni annyit csipegetett el a.motor 176000 van benne úgyhogy szinte ugyanannyit futott mint a tiéd. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #37746 üzenetére
"Viszont a belső égésű motor kivezetésével már értéktelen lesz a beszámítandó autó"
Nem érzed az ellentmondást?
Értéktelen a beszámítandó autó?
Akkor pontosan nulla forintért számítanák be 3 évesen?
Gondold át ezt is szerintem újra
Bár már ott tartanánk hogy 3 éves belső égésű motoros autók lennének a piacon ingyen[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Balcsix #37751 üzenetére
Nálam van napelem én magamnak fel tudnám tölteni az elektromos autóm de itt felénk olyan elavult a hálózat hogy bővítéskor nem kaptam 32A-t csak 25-öt.
Namost ha 15 év múlval esténként otthon mindenki elkezdené töltögetni az elektromos autóját mondjuk nyáron amikor a klímák is mennek azt hogy bírná el egy ilyen hálózat?Meg honnan lenne annyi áram?
Plusz mi lenne az iparral és azzal a sokszázezer emberrel akik most a belső égésű motoros autók gyártásával foglalkozik?
Szerintem odébb lesz még ez a teljes átállás. -
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #37822 üzenetére
"Írtam, hogy bronz csapágy nem bírja a vékony olajat.
Bronz ötvözetű a főtengely csapágy, ami öntöttvas blokkal van kapcsolatban."
Ez Escort csapágy, [kép] úgy tűnik valamilyen bevonat még van rajta.Esetleg a főtengely támcsapágyra gondolsz nem amit bronzból csinálnak?"Csapágy hamar felmelegszik, emiatt a vékony olajat kiszorítja a fém tágulás."
Ez szerintem csak akkor fordulhatna elő ha a csapágy megszorulna a főtengelyen.Ha van rendesen hűtés és olajnyomás kizárt hogy a hígabb olaj miatt túlmelegedjen a csapágy normális használat közben.Minél precízebb a motor megmunkálása annál finomabbakwaz illesztések és így vékonyabb olaj kell bele. Hidegen és melegen is van hézag a csapágy és a főtengely csapjai között, de az olajat oda az olajszivattyú jó esetben 3-4bar nyomással próbálja benyomni, ha megszakad az olajfilm egy 5w30 olaj használatakor akkor a 20w50 olajjal hidegben mi történne?
Kétütemű olaj 20w50? ezt nem nagyon értem mire gondolsz.
A fura szag meg lehet az elégett motorolaj szaga volt amit vagy megevett a motor vagy valahol folyt és a motoron kívül mondjuk ráfolyt a kipufogóra.
A hígabb olaj sokkal kisebb résen is szivárog mint a 15w40[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
-
gabor9991
őstag
válasz molnarpeter #38265 üzenetére
Beesett a motortérbe mikor cseréltem az izzót nem is látom hogy hol van, gondoltam sebaj veszek két csavart lehet vagy 100 forint darabja ha gyári
De picit drágább úgy látszik, gondolom ez is a biztosítózás miatt van így.
A mágneses ötletre válaszolva sajnos fogalmam sincs hogy hová esett így meg nehéz lenne még mágnessel is kihorgászni, ha lenne valami alternatíva inkább vennék 2 új csavart majd legközelebb mikor meg lesz emelve akkor megnézem hátha meglesz még ott ahová leesett. -
gabor9991
őstag
válasz #27070592 #38269 üzenetére
Közben találtam méretben megegyező szintén gyári csavart az már csak 532 forint [kép] el nem tudom képzelni a másik mit tud 7* ennyiért
Szerintem ezeket az árakat azért használják hogy a fiatal törött autókat amiket még márkaszerviz javít azoknál súlyosan le tudják venni a biztosítót, más számomra értelmes magyarázat nem nagyon van erre.
Minden apró gyári bizbasz extrém drága ami már sérülhet egy apró ütközéskor is. -
gabor9991
őstag
válasz bali93 #38433 üzenetére
Mekkora volt a sérülés hogy gtk lett?
Kollégám most meg megnézni/megvenni egy 2008-as igaz benzines nem dízel focust amit 1,69M-ért hirdetnek(13 éves autó szerintem elképesztő drága ennyiért) bár a tiéd dízel, de fiatalabb, feltételezem a biztosító piaci értéknek nem ilyen 5-600 ezret számolt.
Hasonló sérülése volt az enyémnek is 400+ ezres kárt vett fel a biztosító ehhez képest kicsit több mint 20 ezerből megvolt a javítás
Bontott alkatrészekből szerintem jó áron rendbe lehet szedni egy ilyen autót, szerencsére van hozzá minden.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz patomi #38436 üzenetére
Én meg pont lesz@@nám hogy ők mit számolnak ha a kocsi sokkal többet ér mint amit ők gondolnak, ha mondjuk nemrég költöttem rá 2-300 ezret akkor az ne érjen már annyit mint egy 600 ezret futott extaxii vagy például megnézzük a hahu-t az egész jó alap minek mi a valós ára, ha adott autó ér mondjuk 1M forintot akkor én magam az 500 ezres erotax árral biztosan nem hagynám becsapni.
A biztosító nem egy hatóság hanem egy piaci alapú vállalkozás teljesen természetes hogy megpróbálja a lehető legkisebb összeget kifizetni, szerintem az esetek többségében sikerül is mert az emberek elfogadják hogy a biztosító azt mondta hogy annyi és kész, sőt még ezt is fokozzák azzal amikor számla nélküli javítás esetén csak a nettó összeget utalják át.
A roncsérték se lehet akkor magas, ha eleve a piaci árat alacsonyra vették.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz bali93 #38438 üzenetére
Akkor a roncsérték 250 lehet mert a gtk a piaci érték maximum 75 százaléka.
Gyakorlatilag 1M-ra becsülték az autó értékét az nem annyira arcpirítóan kevés.
Nem tudom ennyiből tudnál-e találni olyat ami megfelelő lenne helyette, ha van a hahu-n hasonló évjárat/felszereltség/futásteljesítményű autó drágábban akkor azt érdemes lenne jelezni a biztosító felé, és kérni hogy számolják újra a te autódra kalkulált összeget is annak alapján.Ezen kívül az új autó átírásának költségét is pluszban ki kell fizetniük.A te autód sérülése.nem tűnik súlyosnak így képről, egy csomagtér fedél egy hátsó lökhárító plusz alá a merevitő és a műanyag lökhárító tartó szerintem összesen megvan 100ezerből már csak az kérdés a karosszéria többi része mennyire sérült de 750-ből szerintem még számlával is javítható lenne számla nélkül meg nettó 590-et fizetnének.
-
gabor9991
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Steam Deck
- EAFC 24
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- TCL LCD és LED TV-k
- SONY LCD és LED TV-k
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Bestbuy játékok
- További aktív témák...
- Ariston C35S P6 (X) R kombinált tűzhely
- Philips Senseo HD 7810 - párnás kávéfőző - fekete
- Bosch Serie 2 SPU2XMS01E nemesacél mosogatógép átvehető a rendelt áron! Bolti ár feléért!
- Eladó Adly ATV ru XXXL 2T felnőtt méretű 50 cm
- Eladó !!!PANEL HIBÁS!!! CANDY 15 terítékes mosogatógép és/vagy PANELT VÁSÁROLNÉK HOZZÁ!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen