-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Üdvözletem!
Használatra kaptam egy 2010-es, má gömbölyitett formájú, sportos Ford Fiestát (1,6TDCI).
A szivargyújtó csatlakozója halott, multiméterrel mérve feszültség sincsen benne.
A biztosíték dobozt megleltem a motorházban, végig néztem az összeset, nem szakadt egyik sem.
Viszont nem mindegyik foglalatban van biztosíték és leírás híján nem tudom, melyikben kell legyen egyáltalán és melyik is lenne a csatlakozó aljzaté??
Tudja valaki??Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Sziasztok!
Köszönöm mindkettőtöknek, megnézem!
Üdv. Pali
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Megleltem a kesztű tartó mögött a biztosíték táblát, ebben is végig néztem az összes biztosítékot az alsó nagyok kivételével, de egyik sem hibás.
Számozást, feliratot nem látok a foglalat műanyagán, és jelző tábla sincsen, így fogalmam sincsen melyik lehet a szivargyújtó aljzaté!
Itt is vannak üres helyek, van amelyikben látszik, hogy fém érintkező is van, nem csak üres hely.
Valamelyik ezek közül lenne??Meg kéne lelni, kéne az a csatlakozó nagyon, a telefonom örökké éhes!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szabog74 #3840 üzenetére
No, meg leltem végre a megfelelő biztosítéktábla verziót és a leírását. E szerint valóban a 18-as számú a csatlakozó aljzaté, és az ábra alapján már szám nélkül is azonosítható a helye, viszont az egyik alsó, nagy házas biztosítékot, a 30-ast is az aljzathoz írja, azonos áramerő értékkel!
Fotót is akartam feltenni előzőleg, csak elfelejtettem:Ezeket a kövér verziókat hogyan lehet kivenni, és hol lehet ilyet szerezni, ha cserélni kéne?
Még sehol sem láttam boltban!Üdv. Pali
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Batman2 #3842 üzenetére
A fotót jobban megnézve felmerül a következő kérdésem!
A szervíz leírásban mindkét biztosíték 20A-rel szerepel, az autómban pedig csak az alsó nagy 20-as, fent meg csak max. 15-ösök vannak.
A leírásban van elírva, vagy nálam van rossz értékű berakva?Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz radi8tor #3845 üzenetére
Természetesen.
Sőt Meg is mértem az érntkezők között a feszültséget multiméterrel, mivel kaptam olyan infót is, hogy egyes aljazatokban egyes dugók nem érik el valamelyik pólust.
De nem mértem benne feszültséget, ezért nyomozok a biztosítéka után.
Ha nem ott van a gond, akkor marad a szerelő.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz szabog74 #3847 üzenetére
A 18-as helyére betettem a 7,5-ös helyett egy 15-öset, de így is semmi.
A nagy 20-ast is kiszedtem az alsó sorból, az sem látszik szakadtnak, most nem tudtam megmérni, nem volt nálam műszer, de még egy drótszál és ízzó sem.
Majd otthon megint mérek.A csatlakozó aljzatot is megnéztem a váltó felől, a csatlakozó rendben rajta, vezetékek nincsenek leszakadva.
Ezek a fiesták is CAN buszosak?
Ha egyszer pl. zárlat volt az aljzatban, vajon nem lehetséges hogy az elektronika érzékelte és hiába cserélek biztositékot, amig a hibakód ki nincs "ütve" addig nem jön áram a csatlakozóban ??Ha ez a helyzet, akkor nem úszom meg a szervizet.
A hülye dolog az, hogy múlt héten voltam szervízben, olaj és szűrők cseréjével, mondtam, hogy nézzék meg a szivargyújtó csatlakozót, de nem csináltak vele semmit.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Ford Fiestaval más is járt már így, hogy nulla álláson is világít a fényszóró, csak kicsit gyengébben, mint bekapcsolt állásban?
Papír szerint a nulla állás az nulla, nincs világítás.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Nem tudom, majd megkeresem a relét, szemügyre veszem, ha hozzáférhető.
Köszi.Egy darabig úgy gondoltam, hogy ez esetleg valami nappali fény funkció és ezért is világít kicsit gyengébben (lenne benne ráció), de azért mindig is gyanakodtam, fura, hogy nincs kikapcsolt állás, az akkunak nem túl egészséges, hogy fényszóróval együtt tekerje meg az indítómotort !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Üdv mindenkinek!
Tavasszal kaptam használatra egy 2010-es fiestát, azóta mentem vele 30ezer kilométert, most van benne 185ezer.
Tegnap volt kerék csere és ledöbbenve láttuk a gumissal, hogy mibdkét első gumi belső oldala simára volt nyalva, a jobb elsőn már kint voltak a szövet szálak, ha nincs éppen csere, megyek vele egy kicsit, egy két fékezés és menet közben szét robbanhatott volna!
Délután tudtam megnézetni szervízben, és valóban mindkét oldal beállítása rossz.
Azt mondták, alkatrészt nem kell cserélni, csak be kellett állítani.
Kérdeztem, mitől lehet ez, szerintük ennyit futott autónál a szilentek már deformálódhattak, az okozhatta.
Az öreg 23-as mercedesemnek sohasem volt még hasonlóan sem elkopva gumija, pedig ott már kellett cserélni alkatrészeket többszőr is, igaz, az 30 éves, nem 6.A motorja sem igazi már, legalább is gondok vannak a hideg indulásával egyre jobban, minél hidegebb van.
Gyakran hatalmas füsttel indul, ami elég kiábránditó és hidegen már kis kékes szint, olajat is lehet látni a kipufogó gázban.
Azt olvastam, hogy 150ezer felett már ritkán tartanak ki az eredeti turbók, így lehet, hogy ott kezd szivárogni az olaj.
A romló hideg indulásra és instabil hideg járásra az izzítók jutottak eszembe, lehet ugyan még megy mindegyik, de már kevesebb kalóriát adnak a szükségesnél.
Kár hogy nincsen valami diagnosztikai jelzője erre.
Azt sem tudom, van e motorhiba jelző piktogramja, mindenesetre nincs semmi rendellenes jelzés, hiába vannak problémák.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Még fél éve sincs hogy hajtom, az egy dolog, hogy bele ment 30ezer kilométer.
De az emlitett öreg autómmal végig csináltam ugyan ebből 2 évet, olyan 100ezer kilométerrel és az alatt egyszer sem volt semmi komoly futómű eltérés, pedig nehezebb és tempósan fordulgattam vele.
Sajnos a kaszni elrohadt, így nyugdíjba kellett menjen.
Főúton közlekedek nem terepen, szóval csak azt lehet mondani, hogy sajnos gyege ez az autó.
De ezért had ne én legyek már a hibás.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
Szomszédom 10 éves, 1,4 TDCDI fiestaja rendszeresen leszopogatja az akkut!
Valami fogyaszt benne és 2-3 nap (de lehet már 1) alatt leszívja teljesen nullára.
Már 3x kellett így visszahoznom az akkut, szerencsére még sikerült, nagyon drága akku, de bírja is, most le van véve az akku saru, viszont ez így nem állapot.
Elvitte nemrég egy szerelőhöz, az azt mondta, hogy szerinte a rádió csinálja ezt, de azóta nem étte el a szrrelőt, megkért, hogy próbáljam már meg, hátha tudok vele valamit kezdeni.
Valaki tapasztalt már hasonlót?
Ha igen, mi volt a megoldása?Nekem kicsit gyanús au, hogy a rádió szívná le, de ha mégis, akkor gondoltam, kiveszem a biztositékját, akkor legalább egyébként rendesen lehetne használni az autót.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző