Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • snagyz

    csendes tag

    válasz devast #703 üzenetére

    Devast, biztos Te írtad az előzőeket? :Y Amikor a CD-t megalkották az volt a vita, hogy 14 vagy 16 bit kell a zene digitalizálásához. Aztán jöttek a kvázi 20 bites (HDCD), majd a 24 bites (DVD-A) felvételek és bizony mindeygikre igaz, hogy JOBBAN SZÓLNAK, mint a 16 bites felvételek, nemcsak elvileg jobbak. Nem az a lényeg, hogy a dinamika nagy legyen, azt le tudjuk képezni, hanem, hogy a pici "szöszöket" el lehessen tárolni, pl. hogy a gitáros rézből vagy ezüstből készült húrt használt (mert azért a gitárt egy zongorátol 16 biten is meg lehet különböztetni :O ), vagy hogy a zenei szinpad 3d-s legyen: mélység, magasság, namcsak jobb-bal (amihez nagyon pontos időzítések vagy fázisok kellenek és itt lép be a 96/192 kHz) stb. Egyébként a jó mikrofonok akár a 100kHz-s tartományban lineárisak és nem aazért mert denevérek fogják majd a felvételt hallgatni, hanem mert vannak felharmónikusok is (a metál bandák is kihasználják ezt a jelenséget a gitár torzítókban, csak ellenkező előjellel). Az,hogy az "audiophile" felvételek jól vannak masterelve, az természetes, de a többit is lehetne ilyen jól!!! Szívesen adnék néhány felvételt, amikor ugyanaz a keverés, csak más a felbontás (standard CD versus DVD-A kiadás) és lehet hallani a különbséget, (hogy pont Te olyanokat többé ne sugalmazz, hogy az egész "parasztvakítás", miközben cserélgeted az opampokat, és ha figyelsz, azt is hallod.)

Új hozzászólás Aktív témák