Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr.Zoo

    senior tag

    válasz Ferike81 #15 üzenetére

    Szia!

    Ami általam preferált motor, a Briggs, Honda, Kawasaki, amit nem erőltetnék az MTD (saját fejlesztésű) ThorX, és a kínai csodák.
    Használt kép elég vegyes, külön iparág alakult ki, a Német O.-ból behozott, a kinti OMW kúton napi 8 órában pöfögő, vagy a kinti városgondokság által már levetett gépekre.
    Az ipari felhasználású gépeket többször is fel lehet újítani, lásd Stiga, Toro, de ezeknek az ára még használtan is horror.
    Amin el lehet hasalni, ha a motor már kompresszióhiányban szenved, ügyes nepperek sűrűbb olajjal, adalékokkal próbálják a nyilvánvaló felújítást a Vevő felé tolni, tehát Nálad fogja nagy valószínűség szerint kilehelni a lelkét, illetve a hajtás (ha hydrós) ami még mélyen zsebbenyúlós, nem nagyon van hozzá alkatrész.
    Amire még érdemes figyelni, hogy ne legyen a vágóasztalon lévő szíjak mindegyike szétrepedve, mert elég sok van rajta, és húzós az áruk.
    Gumik állapota milyen, az hogy "minta még van rajta Főnök" egy szép mondat, de ha szét van repedve, akkor az is ki fog hamarosan hasadni.
    Ha egyenes talajon akarod használni, akkor tökéletes a 4 ütemű, ha domboldalas, vagy oldalra döntve is kell vele nyírni, akkor 2 ütemű a javasolt.
    Ami még érdekes lehet, hidegen-melegen is pöccre kell indulnia, érdemes ezt kipróbálni, járatni 10-20 percet, leállítani, majd újra beindítani.
    Ha melegen már nem indul, el kell köszönni, vagy pofátlanul alkudni.

    Hirtelen ennyi, az akku szinte kivétel nélkül mindbe ami használt kukás, ez boltól függően 10-18e ft.-ba fáj.

    Lehetőség szerint, érdemes E.U.-ban forgalmazott trakit keresni, mert a tengerentúlról érkezett gépekhez nem fogsz alkatrészt találni, vagy marad az Ebay. Lásd az én 2.-ik Toro Wheel Horse gépem, alig van hozzá alkatrész.. :(

    Ha bedobsz pár kiszemeltet ide, megpróbálom kép alapján leírni, amit észre lehet venni.
    Vagy ha Pest megyei vagy, vendégem vagy egy körre, a Toro-val. :D

    "decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

  • Dr.Zoo

    senior tag

    válasz Ferike81 #17 üzenetére

    Murray és Mcculloch márkákról nincs konkrét tapasztalatom, csak amit a neten olvasok róluk.
    Ha Briggs motorral szereltek, akkor a motorhoz lesz alkatrész, a hajtás illetve a kések és a hozzájuk tartozó szíj az érdekes, hogy az általad kinézett típushoz tartanak-e, és mennyiért.
    A John Deere emlékeim szerint szintén Briggs motorral van szerelve (!kisebb gépek!) de szvsz túlárazott.
    Ettől függetlenül jó gépeket gyártanak, tartós darabok, használtban nem ritkák a 20-30 éves példányok.
    A hány lovas egy érdekes kérdés, nekem mindkét gépem 10 LE feletti, a Te súlyod is számít, de lehetőség szerint a 12-16LE körülieket nézegetném, itt ugye a gép cipeli a saját súlyát, a Te súlyod, és nyíráskor a késeket is főtengelyről hajtja meg.
    Ha kicsit többet szánnál rá, kereshetnél olajszivattyús, olajszűrős modelleket, azok már komoly gépek, egy felújítás után sokáig fognak normál használat mellett kiszolgálni.
    Ott a Kohler, a Honda, a Wacker, illetve egyéb típusok is megtalálhatóak, a motorok terén.
    Élőben nézném meg a kiszemelt "áldozatokat", mert itt könnyen pofára lehet esni.
    És még élőben is bele lehet szerelmesedni valamibe, amiről használat közben derül ki, hogy a torka véres...

    "decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

  • Dr.Zoo

    senior tag

    válasz Ferike81 #19 üzenetére

    Ilyesmire gondoltam, amin van külön olajszűrő, ezek már általában ipari felhasználásra készült motorok.

    "decretum... Ugros eliminandos esse / rendeljük, hogy a magyarok kiírtassanak."

  • liptaka

    csendes tag

    válasz Ferike81 #31 üzenetére

    Igen, az volt a probléma, hogy az alsó anya vékony, nem volt olyan vékony kulcsom, így amikor ráfogtam, mindkét anyát fogtam..
    De közben megoldódott, nem kellett az anyákat leszedni végül... írtam külön válaszban.

Új hozzászólás Aktív témák