-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3489 üzenetére
nem kereskedelemben és nem is az intelnél
a többire nem válaszok, ezt a beszélgetést nem akarom újraindítani
Számtech? Ha igen az lenne az egyenes ha mesélnél. Úgysincs rólad semmi adat kiirva.
...
Mikor nem tudjuk ki vagy, honnan jöttél, mit csináltál.nem értem miért várod el, hogy kirakjunk vagy kiírjunk ide bármi infót magunkról
ez egy fórum, itt nem az számít -
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3551 üzenetére
Attól, mert valaki nem teszi közzé a személyes adatait, még nem lesz kevésbé hitelesebb, mint te. A véleménye sem lesz kevesebb a tiednél. Kár ennek ellenkezőjét sugallni, mert nem a személyed adja a mondandód értékét, hanem annak tartalma. Nem gép generálja azokat a hozzászólásokat, amiket olvasol, remélem azért ez is világos. Ráadásul te is akármit mondhatsz, akármit írhatsz. De ha komolyan úgy gondolod, hogy mások véleménye kevesebb, mint a tied, csak azért, mert nem adják ki személyes adataikat, akkor kár veled vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3557 üzenetére
Nem egy nickkel beszélgetsz, hanem emberrel. Lenézed, kevesebbnek tartod a vitapartnert, mert él alkotmányos jogával és nem teszi nyilvánossá a személyes adatait. Ez pedig személyes adatokkal, vagy anélkül téve is kritikán aluli cselekedet. Nincs szükség más személyes adatára, lakcímére, munkahelyének címére, beosztására, anyagi helyzetére stb. ahhoz, hogy el lehessen fogadni vitapartnernek. Csak te állítasz ilyen követelmények elé másokat, mondván, hogy ezek nélkül nem ér fabatkát sem az, amit mond.(mert,ha nem számítástechnikai eladó, akkor nem is értheti miről szól a fogyasztóvédelem...ha nem írja ki a nevét, akkor tök mindegy mit ír,mert csak egy nick) Ezért is értelmetlen veled vitatkozni. Mert te nem mások véleményével, hanem a másik személyével foglalkozol és azt kritizálod. Majd, ha ezt befejezted, akkor újra érdemi vitát lehet majd folytatni veled. Addig sajnos nem.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3596 üzenetére
Az a vicc, hogy amiről írunk, az nem csak a számítástechnikai piacra igaz. Én direkt nem is éleztem ki rájuk a mondandóm. Igaz példaként pont egy számtechboltot hoztam fel, de tudnék azért még sorolni mást is. Senki nem hajlandó arra, hogy egy ideig termékben álljon a pénze. Rövidtávon szeretne "gazdagodni" és nem érdeklik a fogyasztói igények. Lassan eljöhet az az idő, hogy kenyeret is csak másnapra tudunk majd venni?
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3676 üzenetére
Elállni csak 8 munkanapon belül tud a szerződéstől. Személyes vásárláskor alá kell íratni, hogy megtekintett, sérülésmentes állapotban lett átvéve a termék. Utólag így nem jöhet azzal, hogy karcosan kapta. Természetesen lehetőséget kell biztosítani számára, hogy megtekinthesse ténylegesen. Repa által írt esetben sem fél év utáni elállásról volt amúgy szó, úgyhogy ne ferdíts!
Ne várd el tőlem, hogy igazat adjak Repa-nak, csak mert szerinted sose adtam boltosnak még igazat. Had ne kelljen már továbbra sem eldöntenem, hogy Repa-nak vagy a vevőnek van a konkrét kérdésben igaza. Nem az én feladatom.
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3676 üzenetére
Nem értem én sem, amit írsz. Itt most a távolévők között létrejövő szerződéseknél az elállásról van szó, ami legrosszabb esetben is max. 3 hónap, általában 8 nap.
Ha a júzer eleve karcosan vesz át egy terméket a boltban normál, tehát nem távollevős vásárlásnál, akkor így járt, nézte volna meg, bontotta volna ki.
Ha pedig online rendelte és kihozzák neki mondjuk, akkor pedig - igen, tudom, hogy nem mindig működik - a futár jelenlétében kellene kinyitni és felületileg megnézni a terméket. Nem szoktam gyakran így rendelni, de tuti nem engedném el a futárt addig, amíg ki nem bontottam a cuccot, főleg mert sejtésem szerint az átvételkor aláírandó papír tartalmazza azt is, hogy a cuccot megtekintettem.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Quan-Chi
őstag
válasz Gyuri27 #3717 üzenetére
üdv.
pont ez az, innen vettem PH-ról egy elég jó hírű tagtól! aki maga 1 év garit vállalt rá, de az már lejárt viszont közel 2 év gyártói gari még van ! Ő elmondása szerinte USA-ból hozta/hozatta !
mi a teendő ezek után? kuka vagy posta? elvileg Ausztriában van VGA szervíz! oda ellehetne postázni?kajaidőben kérem ne zavarjanak! 8:00-22:00
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3725 üzenetére
Hát ha jogszabály alapján lehetne, szerintem lenne ráció abban, h ha valaki akarja, olcsóbban 1 évvel veheti, de akkor az tényleg csak 1 év garancia, meg lehet drágábban három évvel.
Viszont no offense, de az is tény, hogy sajnos még ha tényleg 3 évvel veszi is meg, és tényleg magától hal meg 2 év 11 hónap múlva, akkor is nehéz érvényt szerezni annak, ami jogszabály által jár. Sokan sokat gondolkodtunk, vitatkoztunk már ezen, itt is. Ha ilyenkor romlik el a termék, a kereskedőnek gyakorlatilag nincs más választása, mint a teljes vételárat visszaadni. Mert tuti nincs már ugyanolyan új, javítani lapokat nem lehet, és ha a a vásárló nem olyan jó fej, hogy azt mondja, levásárolom, akkor nincs több opció. Fogyasztói szempontból jogos, h kapjon újat/pénzt vissza, de a kereskedőknek ez komoly gond, tudom. Megoldás nincs szerintem... Illetve de, mert megint oda jutunk vissza, hogy a kiskereknek össze kellene kanalazniuk magukat és a nagykereket megregulázni kicsit.
tlac: Látom egyre gondoltunk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3890 üzenetére
Épp ezért nincs pontosan meghatározva, mert esettől függ. Lehet olyan ház, ahol ez igenis jelentős hiba, de egy egyszerű háznak ha mondjuk az alján van egy karc, azért az ne legyen már ok az elállásra.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3890 üzenetére
ha beleértjük a rendeltetésszerű használatba ebben az esetben, hogy szépen mutat a szobában a ház, akkor még igazam van
már pedig miért fizettünk többet egy sima házhoz képest? azért, hogy kapjunk egy plusz tulajdonságot is, hogy szép
és ha a ház oldalán van egy hatalmas karc, akkor ez nem teljesül
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3893 üzenetére
Az, hogy "öreg" egy törvény vagy más jogszabály, nem oszt, nem szoroz. Elvileg amikor módosítják, minden vonatkozó részt módosítani kell. Sokkal jobb ez a rendszer, mintha minden módosítás új jogszabályt, új számozást jelentene, mert akkor már rég elvesztünk volna a számok tengerében... Így ha valaki azt mondja, Ptk., az első gugli keresés kiadja, hogy melyik törvényről van szó pontosan. Az most kivételes, hogy új Ptk. lesz, ez kb. 50 évente egyszer történik meg. És nem is lesz feltételnül jobb, csak más...
mod: Egyébként az Alkotmány a legjobb példa, egyszer egy vizsgára készülve végignéztem jogtárban kezdetektől fogva, milyen volt a szövege, hát szinte semmi sem ugyanaz, mint amikor megalkották évtizedekkel ezelőtt. Ezért is mindegy, mikori a számozás, ez csak egy technikai kérdés.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
san diego
tag
válasz Gyuri27 #3900 üzenetére
Tudom hogy van kaptam is már belőle csak az volt a baj h nem azt rendeltem hanem 790fx-et vagyis ddr2 am2+ am3al nem tudok mit kezdeni mert a ddr3 felejtős meg a 940es phenom se megy benne..
A szervezés az amit az előtt csinálsz mielőtt csinálni kezdesz valamit, hogy amikor csinálod ne keveredj bele.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3905 üzenetére
Teljesen korrekt volt, ahogy a fórum lehetőségeit alkalmaztam. A korábban elhangzott dolgok összességére reagáltam és nem kizárólag a te hozzászólásodra, legfőképp nem kizárólag neked címezve a mondandómat, hanem úgy általánosan mindenkinek. A baj ott van, ha te egy ilyen véleményt magadra veszel és úgy reagálsz rá, ahogy tetted azt a hozzászólásod végén. A többi részével nincs bajom, csak az ilyen kötekedő megjegyzésekkel nem szimpatizálok, amikkel a korrektségem kritizálod.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3907 üzenetére
A magyar jogszabályokkal semmi gond nincs, és az elálláshoz való jogról ne reméld, hogy megváltozik.
A probléma gyökere nem a jogszabály, hanem az, hogy a kiskerek és a nagykerek között nincs normális szerződéses kapcsolat. A kiskerek hagyták "elkanászodni" a nagykereket, és most már persze nehéz megoldani, hogy ténylegesen érvényesíthessék az ő kárukat a nagyker felé. Volt már szerencsém egészen megdöbbentő jogi tudatlanságról árulkodó kijelentéseket hallani hivatalosan számtech cég részéről - sőt írásba is adták -, és nincs okom azt hinni, hogy általában más a helyzet (jelenlévők kivételek ;), és legyen minél több jelenlévő). A srácnak arról sem volt fogalma, hogy ők mint kisker törvényszerűen szerződéses viszonyban állnak a nagykerrel, és ezen belül kellene megtéríttetni a kárt, ami a hibás termék árának visszafizetésével őket érte... Szegénykém ugyanis már a szerződéses viszonynál megakadt, hogy olyanjuk nekik nincs a nagykerrel.
Mivel tudom, hogy kiskeres vagy, ezért megkérdezném: mondd, egészen pontosan hogyan szabályozza a nagykerrel kötött szerződésed azt, hogy a hozzád visszavitt áruk esetében milyen határidővel, milyen módon történik a javítás, a csere, és a vételár visszafizetése esetében hogy zajlik le ennek rendezése köztetek? Ha erre az a válasz, hogy nincs ilyen szerződés, vagy nincs benne ilyen, akkor bizony a gonosz jogalkotó szidása helyett inkább ezen kellene elgondolkodni, mert ez egészen alapvető kellene hogy legyen. És tőlünk nyugatra alapvető is, nem véletlen, hogy ott nincs szükség ilyen szigorú szabályozásra ahhoz, hogy rendben menjenek a dolgok.
mod: Normál esetben úgy menne a kisker-nagyker viszony, hogy kötünk egy szerződést, abban meghatározzuk, ki mikor milyen határidővel hozza-viszi a cuccot. Új kisker vagyok és nem hajlandó szerződésben vállalni a felelősséget a nagyker a visszaadott vételárak miatti káromért? Oké, első adandó alkalommal beperlem, és majd azt követően meg fogja gondolni, nem egyszerűbb-e megállapodni, vagy inkább fizeti minden esetben az ügyvédem költségét. Egyszer kellene hozzászoktatni őklet ehhez, aztán menne minden, mint a karikacsapás. Ja és ez nem az ügyvédek lobbija, nagy cégeknél ez így megy, mindig is így ment. Nem ördögtől való dolog, egyszerűen így működik a jogrendszer egy piacgazdaságban.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3907 üzenetére
Nem látom pontosan, hogy miben jobb a szlovák és az osztrák jogrendszer ezen a téren, mert nem láttam egyiket se olyan szinten, mint az itthonit. Elmondod? Megmutatod?
A kutya amúgy valahol ott van elásva, amit Ariadne írt. A normális szerződések hiánya és a jogi ügyekben való járatlanság. Nincsenek erről adataim, de az eddigi tapasztalataimra hagyatkozva azt látom, hogy jogi tanácsadója nem sok kiskernek van. Illetve sokan vannak, akik saját kútfőből okoskodják ki, hogy mik a kötelezettségeik és mik nem.
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3910 üzenetére
Tudod éppen amit mondasz, az az a hozzáállás, amivel nem is fognak előbbre jutni a kiskerek. Össze kell fogni, a sarkatokra állni, és új beszerzési csatornákat kialakítani, közösen menni a nagykerek felé azzal, hogy szerződni akarunk és nem egyoldalú feltételekkel. A per évekig tart, és? Ha a végén nektek kedvező - és egy vételár visszafizetési esetben azért olyan sok mindenen nem lehet variálni -, kamatostul megkaptok mindent, és ha többször megteszitek, akkor utána már nem nagyon lesz kedvük ennyit fizetni. Ha minél többen megteszitek ezt, akkor be kell adniuk a derekukat, különben ők is éhen halnak, mivel ők is csak a forgalomból élnek - vagyis a kiskerekből. Csak rajtatok múlik, hogy változtattok-e ezen a helyzeten, vagy megmaradtok így és csak sírtok. Állam bácsira felesleges várni, nem avatkozik bele ezekbe az ügyekbe.
Lehet jogász nélkül céges ügyeket intézni, csak abból meg a szívás van, amikor valaki elront valamit, és ki kell javítani. Láttam már ilyet eleget, amikor amatőrök barkácsolnak szerződéseket, borzalom, és nem csoda, hogy vita lesz belőle utána. És te és akik még erre járnak kereskedői részről érdeklődtök dolgok iránt, megkérdezitek, jól akarjátok csinálni, és ez jó. Viszont a zömöt egyszerűen nem érdekli, hogy kellene szabályosan dolgozni, és a panaszkodó fogyasztókat is elhajtja, aztán meg csodálkozik, ha a magamfajta vásárló nem hagyja annyiban, bepöccen és bepereli a pofátlan kereskedőt...
mod: És örülök, hogy nem vetted személyeskedésnek az előzőt, mert tényleg általánosan írok mindent, te és a többi ide járó kereskedő a jó példa szerintem, mert legalább így lehet beszélni arról, mivel van gond és hogy lehetne jobban. Azért sok mindent lehetne jobban, össze kellene szedni egyszer, miben kellene plusz vagy kevesebb szabályozás jótállás-szavatosság terén.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3914 üzenetére
Ami szerintem járható, hogy egy évig full gari (mint most is). A maradék 1-2-4 évre pedig külön jótállás lenne.
szerintem ez talán most is így lenne
az 1 év kötelező, plusz a gyártó által vállal kedvezőbb feltételek
csak a kiskerek nem szokták részletezni, így aztán vállalnak 3 év teljeskörűt, aminek én csak örülök -
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3922 üzenetére
én arról beszéltem, hogy ez hogyan nézne ki jogszerűen, nem arról, hogy épp a nagykernek milyen kedve van és vmit ad...
tehát adott az 1 év kötelező gar, aztán a többi (ez így annyira nem pontos, de a lényeg megérthető belőle)
a gyártók általában ilyeneket szoktak írni: "3 years limited warranty*"
és amit a gyártó vállal kedvező dolgokat az tovább kell adni, de a kisker is vállahat mégpersze ahhoz, hogy ez normálisan menjen, a kedvezőbb feltételeknek végig kellene mennie a láncon
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3926 üzenetére
jó lenne ha Ariadne vagy Csaba_20_ is leírná ezzel kapcsolatban a véleményét, mert én csak kontárkodok
szerintem ez a sem javítani, sem cserélni nem tudják, akkor pénz vissza csak az 1 év kötelezőre van előírva
aztán szerintem a gyártói feltételek érvényesülnek és ekkor bizony kedvezőbb a semminél, ha azt mondják, nem pont olyanra, de cserélik hasonlóra, kicsit jobbranem folytatom ezt a szálat, mert lehet nagy hülyeségeket írok
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3914 üzenetére
Jogbiztosítónak hívják az olyat, amire szükség lenne. Szükség lenne rá fogyasztói szinten és kisker-nagyker viszonylatban is. Ha lenne rá tőkém, én most ilyet alapítanék. Előbbiből biztosan lenne munkájuk és utóbbiból se kizárt. Már csak azt kell megtalálni, hogy milyen összegeket kelljen a tagoknak fizetni.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3933 üzenetére
Több féle megoldás létezik, szerintem egy DAS szerű jogbiztosítóra lenne szükség, amelyik kifejezetten fogyasztóvédelmi problémákkal foglalkozik. Havi párezer forintot szerintem sok embernek megérne, ha a vitás esetekben ott állna mögöttük egy csapat, aki adott esetben "intézkedik helyettük", védi érdekeiket. Legtöbbször az a probléma, hogy azért nem viszik a hétköznapi emberek perre az ügyeket, mert az macerás és hirtelen nagy kiadást jelentene, ráadásul a gyakran hosszadalmas vitákat nem szívesen vállalják fel. Ha azonban bizonyos összegig eljárna helyettük a jogbiztosító, akkor nem valószínű, hogy elsikkadnának ezek az ügyek. Mert átvennék a vállukról a terheket.
Ez egyben persze azt is jelentené, hogy rengeteg fogyasztóvédelmi ügy kerülne bíróság elé, ami rövidtávon biztosan megnövelné az ügyek tárgyalásának idejét, de hosszútávon kialakulhatna egy gyors ítélkezési gyakorlat.
Egy ilyen biztosító létrehozása egész biztosan túlmutat rajtam, már csak a szükséges tőkét tekintve is. Nem tudom pontosan milyen összegekről van szó, de sejtem, hogy párszáz millió és pár milliárd közöttiről van szó. Ha megvalósulna, fizetnék az emberek, mint a casco-t és társait.
Megfelelő konstrukciót ki lehetne és talán kellene is alakítani kiskerek számára is, hogy felléphessenek a nagykerekkel szemben. De véleményem szerint ha előbbi megvalósulna, akkor kényszerhelyzetbe kerülnének a kiskerek és mindenképp lépnének valamerre. Egy részünk valószínűleg a megszűnés felé, ha nincs ilyen lehetőségük.
Szívesen részesülnék egy ilyen jogbiztosító bevételeiből, az biztos. -
dudika10
veterán
válasz Gyuri27 #3941 üzenetére
Minden rajta van a számlán, csak semmi nem utal a garanciára (nincs feltüntetve rajta az, hogy 3 év garanciát kaptam a termékre), valamint ugyan ebben a boltban a sennheiser fülesemhez kaptam egy második papírt is a bolttól, amin a garis dolgok voltak feltüntetve
[ Szerkesztve ]
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3941 üzenetére
Persze, mondjuk jobban belegondolva épp ezért lenne jó egy ilyen átalánydíjas megoldás, már ha gazdaságosan megoldható, ami nem biztos. Egy követelés érvényesítése ugyanis drágább fajlagosan, ha több kisebb összegről van szó. Mert azért van egy minimális idő, amit akkor is el kell tölteni az adott üggyel, a tárgyalásra el kell menni, és ez bizony pénzbe kerül, ami pár tízezer forintnál akár több is lehet, mint maga a követelés. Ami persze visszajön a végén, ha minden jól megy, de nem tudom, összességében kihozható-e egy ilyen szolgáltatás gazdaságosan. Hmmm, végülis elképzelhető...
A másik pedig, hogy a havonta fizetendő fix összeg jó megoldás, ezt gond nélkül meg lehet oldani cégenként most is. Ügyvéd, átalánydíjas szerződés az ilyen ügyekre és kész. Na egyébként most már komolyan gondolkodom azon, hogy bele kellene kezdeni ilyesmibe, már legalább azért, hogy változzon valami végre...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3982 üzenetére
És ezt hogy írnád le egy jogszabályban, általánosan? Mert nincs köztes lehetőség, valami vagy kötelező, vagy nem. A vásárló felé ezt most is megteheted, csak nem köteles elfogadni. Ha köteles lenne elfogadni, mit írnánk, milyen esetben lenne köteles és mit elfogadni? Hogyan lehet elkerülni, hogy három olyan másik cuccot tegyen a fogyasztó elé a kereskedő, amelyikből egyik sem jön ki neki praktikusan? Szerintem ilyen meghatározás nem lehetséges, én legalábbis nem tudok ilyet kitalálni.
mod: Továbbá azt is figyelembe kell venni, hogy jogom van ahhoz, hogy azért vegyem az adott kártyát, mert piros színű, és ez megy a gépembe, és akkor nekem csak az a jó, ami tudásban, fogyasztásban megfelel, x gyártótól van és piros, mert nekem ez a mániám. Ezt nem lehet megakadályozni, korlátozni jótállási kikötésekkel, mert nehogy már a jótállási szabályok miatt ne lehessen olyan színű kártyám, mint amit akarok. A moddolt gépeknél gyanítom amit most itt kitaláltam és leírtam, ez nem is lenne olyan extrém eset.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
echterion
nagyúr
válasz Gyuri27 #3994 üzenetére
Hehe! A gyorsaság nem baj, csak fura.
Azért, mert tényleg rossz a kártya, nem kamuzok, és a kínálatukban már régóta nem szerepel, így nem értem, hogy honnan húztak elő egy másikat egy nap alatt. Semmi bajom nincs ezzel, remélem, tényleg jó lesz a kártya. és akkor ódákat fogok zengeni az Ipon gyors gariügyintézéséről.**********
-
Chaser
titán
válasz Gyuri27 #3988 üzenetére
Nem hiába, mert használtan kereshetek másikat, vagy esetleg más boltból tudok venni újan, esetleg ebayről vagy bárhonnan. Az a baj, van kötsög boltos meg kötsög vásárló is, itt fórumon is olvasni hányszor olyat, hogy tudja az ürge milyen hibái vannak pl a lapnak, mondjuk elszállt a hang, amitől persze működik, de majd gar lejárta előtt viszi vissza pár héttel, hátha már nem lesz és visszakapja az árát...
_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4000 üzenetére
Oksa hogy használtan vehetsz olyan piros nyákos vga-t amilyet akarsz de az használt. Újonan meg ha itthon nem kapsz akkor kint sem lesz.
Igen, de ez már a vásárló gondja. A kereskedőtől ha kifejezetten piros nyákos lapot akartam venni és nem volt jó a kereskedő hibájából (jogilag az ő hibája, vele szerződtem), akkor ne kényszeríthessen már más színűre való cserére.
Feltételezve persze minden esetben a jóhiszemű vásárlót. De a rosszhiszeművel (sarki gémer Pistike jobb kártyát akar, széthajtja a régit és behozza a jótállás vége előtt egy héttel) sem nagyon tehetsz mást, legfeljebb amikor legközelebb vásárolna, közlöd vele, hogy sajnos elfogyott az, amit keres...
Bár ennek is az a másik oldala, hogy volt nekem is olyan LG dvd íróm, ami a gyári két éves jótállás (khm, addig kerestem, amíg felhajtottak nekem _dobozosat_ két év garral, drágább volt valamivel, de végső soron mégis olcsóbb) vége előtt egy héttel halt meg. Fogalmam sincs, miért, de pont akkor dobta fel a talpát, félek ennyire tervezik őket. Visszavittük, cserélték. Na igaz nem pont ugyanolyanra, de mondtuk, hogy a Lightscribe meg a fekete szín az muszáj, egyébként adjanak amit tudnak, és adtak is egy Asust, lekopogom, azóta az egészséges...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
echterion
nagyúr
válasz Gyuri27 #4034 üzenetére
Ez a progi arra aló, hogy a kártya stabilitását ellenőrizheted le vele gyorsan és egyszerűen. Eddig két játéknál jött elő többször is: GTA IV és a Grid. Kipróbáltam több driverrel és több verziójú programmal is. Alaposan utánajártam, mert nem akartam felesleges köröket futni.
Amúgy meg a vga-t mindenki arra használja, amire akarja. Ha valaki csak 3d markot akar vele nézni órákig, akkor azt is tudnia kell, vagy ha történetesen furmarkozni akarok csak vele (ami persze elég morbid ), akkor azt is tudnia kell.
**********
-
echterion
nagyúr
válasz Gyuri27 #4036 üzenetére
VGA-t tuningolni nincs számomra túl sok értelme, mivel annyival nem hoz többet, mint amennyit kell vele szórakozni. A tesztprogi két dolog miatt kell: egyrészt, hogy megnézzem, jó-e a vga, másrészt, a procimat kicsit alulfeszeltem (először 1,26 helyett 1,07 V 3 GHz-en, majd 1,2 V 3,5 GHz-en) és megnéztem full terhelés alatt, hogy stabil-e. Ez nálam azt jelenti, hogy egy prime95-öt és egy furmarkot tolok egyszerre egy fél óra - óra időtartamra. Na, ekkor bukott ki, hogy baj van.
Természetesen a pci frekvencia 100-on van, ne nézz ennyire amatőrnek, kérlek.
Mod.: Mint már említettem, másik kártyával nincs ilyen probléma. Amúgy megnéztem bios defaulton is, így is ugyanaz volt.
[ Szerkesztve ]
**********
-
-
Bajgunar
aktív tag
válasz Gyuri27 #4300 üzenetére
Legközelebb, mielőtt vásároltok, kérdezzétek meg Gyuri27 -et a jövöbelátót, hogy nem látja -e előre, a már 3 éve működö bolton, hogy a mai gazdasági helyzetben, nem megy e csődbe fél éven belül, esetleg a garanciális idő alatt!!! Ez egy jótanács!!!
Más:
Alien nek is elég nagy hírneve volt sztem. Ahol meg én vettem OHS, az se tünt egy piti kis
sarki lepukkant PC bolt-nak.2006-óta volt topicja itt a PH-n "Ja ja, elég silánynak tűnt így ránézésre!"
Nem azért vettem ott terméket, mert 1k val olcsóbb volt. Az meg engem kb hidegen hagy 3-400k körül, hogy spórolok kb 5-10k-et.
Más:
Az meg megint más tészta, hogy a garanciális ügyintézés, mióta megszűnt a bolt ilyen lassan, meg nyögvenyelősen megy. Gondolom át kellett adni a garis dolgokat egy másik cégnek, egy másik embernek, stb. Aki tovább viszi az ügyeket, és felgöngyölíti a garis dolgokat.
Más: Alien meg nem kis pénz sikkasztott, meg "ellopott". Ugyhogy azon meg nem csodálkozok, h Laci59 nem kapott semmit. Mivel mindent elloptak, nem tudtak miből adni, ki adni.
Ki adott volna? A gyár, a nagyker, a mikulás? Kenyeret se adnak a szegényeknek sem ingyen. nem h egy 70k-s VGA-t.
Más:
Én meg írtam egy levelet utoljára az OHS-nek. Amennyiben nem oldódik meg dec. 31.ig, úgy megindítom a komolyabb lépéseket. És megpróbálom a NFH-val, és az ügyvédemmel a törvények által biztosított jogaimat az ő közreműködésükkel érvényre juttatni.
Kellemes Karácsonyt, és Boldog Új Évet
(neked is OHS)
CsipeszMinek hirdet az, aki nem tud reagálni privire? Törölje a hirdetését, meg magát is... Csak teleszemeteli az oldalt...
-
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4364 üzenetére
Vinyónál úgy hallottam, hogy működik a dolog, hogy a gyártónak visszaküldi egyénileg az ember, de tudsz arról valamit,hogy vajon videókártyánál, alaplapnál is?
mod: Magyar jog alapján ez nehézkes, mert elvileg semmilyen jogi kapcsolat nincs a gyártó és a vásárló között ilyen esetben, ezért pl. perrel nem igazán tudnám kikényszeríteni egy megszűnt cégtől vásárolt terméknél a gyártótól a vételárat, vagy akár egy másik terméket.
Az új Ptk-ban ígértek változást, de még nem néztem, mi lett belőle, amióta a kontárok összevissza javítgatták a minisztériumban. Sajnos ezért is ilyen rosszak a jogszabályok nálunk, mert legtöbbször tényleg az a helyzet, hogy aki nem tudja, csinálja... Egyetemről frissen kikerült, 0 tapasztalatú emberkék ülnek a dobozban a minisztériumban, és írják a jogszabályokat, borzalom.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4366 üzenetére
Köszönöm, csak általánosságban érdeklődtem. Mert ugye ahogy most állunk, már nem nagyon lehet bízni abban, hogy bármelyik számtech cég megéri egy 2-3 éves garancia végét...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #4374 üzenetére
Gyuri27 írta:
Mert az ilyen minőségi, meg ehhez hasonlo kodegány, vargáné tápok a hálózatból jővő tulfeszt továbbitják.Ez alatt egész pontosan mit értettél? Nagyon sok tápban nincs túlfeszültség védelem(lévén nem az a rendeltetésük), a nevesebbek némelyikében is maximum egy-egy varisztort találsz a táp pufferekre rakva. Legjobb tudomásom szerint egyébként az általad említett tápegységek elhalálozását a gyenge minőségű alkatrészek elfáradása szokta okozni. A kimenetükön esetenként megjelenő túlfeszültség pedig a hibás topológiából adódik. Szóval mire gondoltál konkrétan?
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- iPhone topik
- Macska topik
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- EA Sports WRC '23
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...