Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PowerBuldog

    veterán

    válasz Gyuri27 #2970 üzenetére

    Múlt hét csütörtökön azt írták, hogy a disztribútornál van a termék, és kivizsgálás alatt áll. De ezt is csak az után írták meg, miután rákérdeztem, hogy mi a fene van. Azóta megint nem hallottam felőlük.
    Nem 3 napon belül, romlott el, kb 1 év. 2 év gari van rá

    [ Szerkesztve ]

    Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

  • PowerBuldog

    veterán

    válasz Gyuri27 #2972 üzenetére

    Vagyis? :U
    HUN]Repa: Köszönöm szépén! :R

    [ Szerkesztve ]

    Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html

  • net84

    őstag

    válasz Gyuri27 #2968 üzenetére

    Ha törvényileg mindent szabályosan csinálunk, akkor ez azt jelenti, hogy nincs lehetőség arra, hogy 1 évvel és mondjuk plusz 2.000.- Ft-al többért 3 évvel adjak el egy terméket, ugyanis a kereskedő nem csökkentheti a gyártó által adott garanciát (tudtommal). Ha pedig mégis így csinálnám, akkor azonos termékből 2 külömböző forrásból kellene egyszerre vásárolnom, hogy legyen egy olcsóbb és egy drágább (egy 1 és egy több éves garos) - ez viszont magaután vonja, hogy a normális termékekből (amiknek normális a garja és a garügyintézése) kevesebbet tudnánk raktáron tartani. Ezért inkább ilyen jellegű árversenyben nem veszünk részt. Ha az embernek az kell, hogy átverjék és a gyárilag 2-3 vagy élettartam garos terméket 1 év garral adják, mert 100-1.000.- Ft-al olcsóbb, akkor gratulálok. Nálunk mindenen fel van tüntetve, hogy mennyi a gar az adott termékre, illetve fel is hívjuk erre az ügyfelek figyelmét...

    Read only...

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #2984 üzenetére

    "Érdekes", amit írsz. Jogszabály van rá, hogy amennyit vállal a gyártó, azt át kell adnod a vásárló felé, innentől egyáltalán nem is értem, mi a probléma. Tessék megoldani, vagy tessék összeállni (net84 tud erről regélni...) azonos érdekűek, vagyis számtech kiskerek, aztán lobbizni. Ez egy ilyen világ, minden szakma ezt csinálja (tudom, konkrétan csináltam, csinálok ilyet évek óta), csak azért, mert sóhajtoztok, semmi nem fog megváltozni. Tenni kell.

    Ez pont olyan hozzáállás, mint az egyszeri vásárló, aki sír, hogy ilyen meg olyan garis gondja van az adott esetben igen drága cuccával, aztán elmegy mindenfelé, de az istenért nem pereli be a kereskedőt, hanem csak pampog mindenhol és várja, hogy állam bácsi meg a fogyasztóvédelem majd megoldja. Hát nem. Az egy másik korszak volt, most már jó rég, és ennek vége, magunknak kell cselekedni.

    Mellékszál, de én eleve nem is vásárolok olyan kiskernél, aki nem adja meg az adott termékre a gyártó által vállalt többéves jótállást. És eddig még mindig meg tudtam venni, ami kellett. ;) A két év jótállásos dobozos LG dvd íróm pl. az első év után halt meg hirtelen, szó nélkül cserélték, innentől már megérte a dolog...

    Visszafele irányban elvileg elképzelhetőnek tartanám, hogy lehessen 3 év garanciás videókártyát olcsóbban adni 1 vagy 2 év garanciával, de akkor meg az lenne a baja a kereskedőknek, hogy most miért az ő felelőssége, hogy a fogyasztó megfelelően tájékoztatva legyen, hány évvel is veszi... :U

    De a gyakorlatban kizártnak tartom, hogy enyhüljenek bármikor is a fogyasztókat védő szabályok. Most nálunk jóval szabályozottabb és szigorúbb (fogyasztóra kedvezőbb) ez a szabályozás, mint más EU államokban, de a kereskedők is sokkal lustábbak, a jogszabályokkal takaróznak és önként nem vállalnak semmit, ami viszont máshol természetes. Az EU-ban nagyon dívik most ez a védjük szegény buta kis fogyasztót vonal (pedig a "tájékozott fogyasztó" kellene legyen a mérce), ennek fényében ez bizony meg fog maradni szerintem jó ideig. És amíg a kereskedők (tisztelet a kivételnek) így állnak a dolgokhoz, ahogy most, addig nem is baj. Szerintem...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #2990 üzenetére

    Meglehet, de ettől a jogszabályi rendelkezéstől nem lehet eltérni a fogyasztó hátrányára. Ilyen esetben akkor is érvényes a jogszabályi rendelkezés (tehát a gyártó "garanciájának" továbbadása a fogyasztó felé), ha a kereskedő közjegyző előtt tollba mondta meg kőbe véste azt, hogy kevesebbel adta... :P Adott esetben tehát egy bíróság gond nélkül meg fogja ítélni a másfél év utáni cserét vagy teljes vételár visszafizetését akkor is, ha az ügyes kereskedő egy év "garanciával" adta el az Asus alaplapot.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • net84

    őstag

    válasz Gyuri27 #2984 üzenetére

    Ugyebár adott egyszer egy törvényi oldal, amit Ariadne le is írt.
    Másrészről pedig nálunk azért nem kell plusz pénzt fizetni, hogy addig, ameddig nem érkezik vissza adott esetben egy VGA a garcseréről, kapjon az ügyfél egy kártyát ideiglenesen. De ugyanez az eset majdnem mindennél. Igaz nem minden esetben és nem mindenkinek ajánlunk fel ilyen lehetőséget. Az, aki már eleve úgy jön be, hogy most azonnal, meg vágja a grimaszokat, azok nemigazán élveznek nálunk ilyen "előnyöket".

    A gyártóval egyáltalán nem levelezek, onnan indul, hogy olyan forráson keresztül vásárolunk, ami nem feketén került be az országba, adott esetben fordulhatok az itteni képviselethez, vagy az importőrhöz közvetlenül, illetve azon nagykerek, akikkel kapcsolatban állunk, képesek arra, hogy normális garanciával adják a termékeiket és normálisan garozzanak...akik pedig erre nem képesek, azok így jártak. Nem vásárolunk tőlük, max. olyan termékeket, amiket nem ők, hanem a gyártő helyi szervíze javít, illetve garoztat.

    Ariadne - a sokat emlegetett, sokak által "kedvelt" (nagy) nagykerrel megszüntettük az együttműködésünket, igaz lett az, amit korábban említettünk, nem számít, hogy ki mekkora összeget hagy ott hetente, azóta még csak nem is telefonálnak, hogy mi van velünk (igaz jeleztük, hogy a sorozatos problémák miatt, illetve, hogy azokra nem reagálnak semmit, nem áll szándékunkban semmit sem venni tőlük)

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz Gyuri27 #2996 üzenetére

    nem illegális...de vannak úgynevezett "szürke" importok, amik nem a magyarországi importőrtől valók, hanem egy más országból - általában azekre nem is vállal az adott nagyker annyi garanciát, mint amennyit a gyártó eredetileg ad, de tény az is, hogy olcsóbb...
    a gond itt azzal van, hogy a fogyasztó attól függetlenül, hogy te kitől és milyen feltételekkel veszed, nem biztos, hogy fogja tudni (hacsak aprólékosan fel nem hívod a figyelmét, alá nem irattatod vele a garlapot, amivel tudomásul veszi, hogy mennyi is a gar), hogy az biztosan így is van...
    Illetve az is kellene, hogy a gyártó hivatalosan közzé tegye, hogy árul olyan alkatrészkeet, eszközöket, amik más garanciaidővel rendelkeznek...
    Az-az autó, aminek nincs semmi gondja és nincs simli a papírjaival, az csupáncsak annyival olcsóbb kint, hogy amikor behozod, kifizetsz rá mindent, akkor már nem jössz ki olcsóbban (hacsak nincsenek megfelelő "kereskedelmi kapcsolataid és kedvezményeid).

    Tudomásom szerint nincs olyan ebben az országban, hogy precedens...de majd Ariadne megmondja a frankót :DDD

    Read only...

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #3001 üzenetére

    A fogyasztó ember úgy gondolná, hogy mivel kötelező a gyártó által vállalt jótállást továbbadni, ez arra sarkallja a kiskereket, hogy úgy vásároljanak, hogy ők maguk is megkapják ezt - mivel ekkor nem szívnak ők maguk a jótállás érvényesítésével. De valahogy mégsem ez a helyzet. :U

    Leírtuk már most többször is, hogy tökmindegy, nyert-e valaki így pert, mert semmi jelentősége nincs ennek, mivel nálunk nincs precedensjog. Mellékesen pedig a bíró mindig szabadon dönt, úgy, ahogy jónak látja, mivel senki nem utasíthatja vagy befolyásolhatja a döntésében.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #3033 üzenetére

    Hol itt a vérlázítás? Mivel még van rá jótállás, ezért ha nem tudja javítani, sem pedig ugyanolyanra cserélni, akkor köteles visszafizetni a teljes eredeti vételárat. Ehhez képest még jó is, hogy másik terméket szeretne, nem? Joga van hozzá, a jogalkotókat tessék szidni, ha nem tetszik.

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • syC

    addikt

    válasz Gyuri27 #3044 üzenetére

    10 hónapos.... Szóval elméletileg garanciális. Csak az a baj, hogy a garancia állítólag eladóról eladóra száll. :W

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3044 üzenetére

    Nem jobb, de a gyártó úgy gondolja, hogy a hozzáadott hűtővel biztosan nem lesz hűtési probléma, ami miatt leég a processzor.

  • syC

    addikt

    válasz Gyuri27 #3049 üzenetére

    Az a nagy baj, hogy semmilyen papírom nincs a prociról, csak maga a proci.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3049 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    ez nekem büdös. A gyári hűtöknél csak jobbakat kapni. Ráadásul pont a gyári hűtövel szokta odakozmálni az egységsugarú a procit mert azt hiszi az tuningra van.

    Akkor úgy mondom, hogy a névleges értékeken üzemeltetve a processzort a gyári hűtővel garantálja az Intel a megfelelő működést. Tuningoláshoz egész biztosan nem jó az Intel gyári hűtője. Az egységsugarú amúgy meg bármilyen hűtővel képes leégetni a processzort. :DDD

  • runner 125

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3067 üzenetére

    Hali!

    Oks.

    A PDA-t egy barátom vásárolta Edigital-ban,5 hónapja.
    A készülék kb 1 hónaposan produkálta azt h nem szólt-semmi hangot nem adott ki magából..
    A 2éves garancia a Speedshop-hoz szól-elküldtem,majd megjavították -alaplap csere. (1 hónapig volt náluk-mondván ennyi a javítási idő)

    ..Szép volt jó volt,s történt 1 hónapja h egyik napról a másikra nem reagált a sim kártyára. (konkrétan nem volt jó a telefonfunkció)
    Újra felvettem velük a kapcsolatot,elmondtam mi a gond. Ismételten bekérték..-vártam újra 1 hónapot,tegnap előtt megkaptam,garielvélben ismét alaplapcsere -amit ezek után tapasztaltam az vmi förtelem.
    A készülék tetű lassú-több mint 3perc neki egy szoftreset,a start gomb lenyomása után 5-6 másodperccel gördül le a "menüsor" ,a beállíátsok fülre kattolva imsét várni kell egy 10 sec-et..-egyszóval használhatatlan/idegtépő!
    Gondoltam mielőtt írok nekik újra,végrehajtok egy Hard Reset-et -remélve h az mindent megold -csináltam is a leírás szerint,de a készülék egyszerűen csak szoft resetet hajtott végre magán.. (7x próbáltam)
    Ez még semmi..a 2,5-es Jakc kimenete egyszerűen allig szól (mindenhol felvolt tolva max hangerőre-de a madarak csicsergését hallottam "zenehallgatás" közben)
    ..illetve egyik pillanatról a másikra a kijelző érdekesen elcsúszott..-nagy nehezen sikerült kikapcsolnom,majd újra be..
    ..jah és az akku 19 óra alatt merült le-előtte 2-2,5 napot lazán elment.
    Ma már nem is volt hajlandó bekapcsolni..

    Ezeket 2 nap alatt tapasztaltam.

    Bocs ha kicsit hosszúra sikeredett.

    Szóval ezek utána mit követelhetek? Mire számíthatok? Azért szvsz kicsit felháborító h egy 110.000ft-os 5 hónapos készülék 2 hónapot ült szervizben -és újra szar!

    Gondolom egyértelmű számodra is h mindenképpen ragaszkodnék már a készülékcseréhez/pénz visszafizetéshez /vagy csak szimplán levásárláshoz!

    Köszi.
    Üdv.M

    [ Szerkesztve ]

    "Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!

  • canniball

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3345 üzenetére

    Köszi az infót!

    https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...

  • Ariadne

    őstag

    válasz Gyuri27 #3345 üzenetére

    Azért ez milyen gáz már... A jogszabályok ilyen szempontból hülyék, de szerintem van ráció abban, hogy lehessen olcsóbban 1 évvel meg valamivel többért 2 meg 3 évvel venni egy cuccot.
    Vettem anno kifejezetten külön kérve 2 éves jótállásos LG dvd írót, mit ad isten, pont a 2. év vége előtt egy hónappal dobta fel a talpát. Esküszöm, hogy ennyi időre tervezik őket... :((( Szóval szerencsére semmi gond nem volt, cserélték egy akkor aktuális példányra. Itt is bejön, hogy hülyék a szabályok, mert elvileg ugye csereként csak egy ugyanolyan másikat lettem volna köteles elfogadni, ha nem megy, pénz vissza. Na de ez dvd írónál teljes képtelenség, a két év múlva kapható már jó eséllyel gyorsabb meg jobb is, mint a régi, ami viszont beszerezhetetetlen. Szóval kellene arra valami szabály, hogy ilyenkor ne is lehessen visszakérni a pénzt, mivel az már tényleg nyerészkedés, hogy a meghalt cuccom helyett adott ugyanolyan funkciójú, de még jobb cuccot nem akarja elfogadni valaki úgy, hogy egyébként biztosan kompatibilis az előzőt fogadó géppel (dvd írón nem sok mindent lehet variálni)...

    [ Szerkesztve ]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • tlac

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3361 üzenetére

    Privátban küldtem neked nagykeres garancia feltételeket (persze szerintem eddig is láttál már ilyet). Az meg mégsincs rendjén, hogy a kisker szopjon.

    ezt feltölthetnéd vhova, lehet többen is kíváncsiak vagyunk rá
    (nagyker nevét, stb-t szedd ki)

  • tlac

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3363 üzenetére

    akkor küldd el pü-ben annyira nem érdekel, hogy utánakeressek, nem az én problémám :D

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3361 üzenetére

    Az élet néha kegyetlen. De az nem járja, hogy 3 év jótállást ígérnek és közben lóf..t se kapsz érte. Azt kapod, hogy valamilyen terméked majd lesz, ha tönkre is megy az, amit vettél. Én speciel pont olyan vagyok, hogy kifejezetten azért veszek meg egy terméket, mert ismerem annak előnyeit és nem akarnék másikat, ami hasonló képességű. Vegyük a számítógéptápokat, nem mindegy, hogy Codegen 400W-osat kapok-e az FSP GreenPower 400W helyett, vagy OCZ 400W-osat, vagy Spire 400W-osat. Videokártyáknál is vannak ilyen különbségek. Vagy pendriveoknál is. És nem is mentem távol a számítástechnikától.
    Nem mondom, hogy a kiskerek a bűnösök, de ugyanúgy bűnrészesek. A gyártótól kezdve az egész eladói láncolat végéig mindenki áthárítja a láncban alatta lévőre az üzleti kockázatot. A fogyasztókat pedig igen, védik a fogyasztóvédelmi törvények, pont azért, hogy ne tehessen meg akármit velük a gyártó, nagyker, kisker stb. Még így is, hogy elméletileg védve vannak a fogyasztók, így is látod mi a helyzet. Bele van sz..va az egész törvénybe és az van mondva, hogyha a fogyasztó érvényesíteni akarja a jogait, akkor menjen csak bíróságra, mert úgyse fog. Hiszen nem sok ügyvéd van, aki pár 10e Ft-os ügyekkel szeretne bajlódni. Amikor pedig arról beszélsz, hogy megszűnnének a kiskerek és osztrákokhoz kéne menni vásárolni, akkor nem igazán gondolod tovább a történetet. Merthogy ha megszűnnek a kiskerek, akkor a nagykerek következnek, hiszen ők a kiskerekből élnek. Na és itt jön a képbe az, hogy a nagyker sem akarja, hogy a kiskerek megszűnjenek és a kiskerek összefogással tehetnek az ügy érdekében. Amíg viszont nincs kellő szorongatás a fogyasztói oldalról, addig nem fognak tenni. Majd ha tízből 5 fogyasztó bíróságra fog menni és kellően gyors ítélet születik, akkor más lesz a helyzet. Akkor nem lesz ideje arra a kiskernek, hogy átmentse a vagyont egy másik cégbe és jogutód nélkül szűnjön meg. Persze ugye az ítélethozatal ma minden, csak nem túl gyors. Ez a helyzet jelenleg, de szorul a hurok. Én megtehettem volna pár éve, hogy kiskert nyitok, de ismertem az akkori helyzetet és nem tettem meg. Ma se nyitnék kiskert, csak akkor, ha kellő tőkém lenne hozzá. Mert nem tudnék kevés pénzből fogyasztóbarát számítógép kiskert nyitni. ;)

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3369 üzenetére

    Szerintem megérne egy próbapert a GVH-nál az eset. Beadni, hogy a nagykerek - itt lehetne nevesíteni az összeset, ahol a beidézett feltételek találhatóak - visszaélnek a gazdasági erőfölényükkel, mert csak és kizárólag olyan feltételekkel hajlandóak eladni a kiskereknek, amikkel nem biztosíthatóak a fogyasztói jogok.
    Ezenkívül a példádban szereplő esetnél a kiskernek a PTK 311.§-a lehetőséget biztosít, hogy ne ő nyelje be 20e Ft-ot. Tehát nem igaz, hogy a jogalkotó nem védi a kiskert. A kisker nem védi meg magát. Teszi ezt a kisker vélt, vagy valós félelmek alapján. A végeredmény ugyanaz. A deficitet minden esetre nem a jogalkotó alakítja ki a kiskernél.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3371 üzenetére

    Figyelj, lehet tűrni a jelenlegi helyzetet, vagy tenni rá magasról, de ne a fogyasztók jogait próbáld nyirbálni emiatt és ne a jogalkotóra mutogass, mert baromira nem e két szereplő a hibás a kialakult helyzetért. Hanem a nagyker, aki visszaél erőfölényével és olyan szerződéseket erőszakol rá a vevőire, amivel azok nem tudják biztosítani a fogyasztói jogokat, illetve a vevői, akik szemet hunynak a dolog felett. Tőlünk nyugatabbra nincs szükség ilyen kötelező jótállásos jogszabályra, mert a mentalitás más. De a jelenlegi jogszabályok EU irányelvek alapján lettek kialakítva, szóval még azt sem mondhatod, hogy bezzeg az EU-ban mások a követelmények. Érdekes módon amikor nálunk kikerültek a kötelező jótállás alól a bútorok, akkor nem többlet jótállást vállaltak a forgalmazók, hogy magukhoz édesgessék a vevőiket vele, hanem épp ellenkezőleg. Minden módon igyekeztek csak eladni és aztán mehetett a vevő ahova akart. Az, hogy a szavatosság megmaradt, hát sokan arra is magasról tojtak a forgalmazók közül. Aztán a következő az volt, hogy a számítógép alkatrészek kifejezetten nem voltak felsorolva a kötelező jótállás alá tartozó termékek között, így a hírhedt Mistral is ezzel takarózott, persze ezzel sem volt egyedül. Kénytelenek voltunk azt javasolni az embereknek, hogyha jótállást akarnak a termékekre, akkor vegyenek komplett gépet, merthogy az benne volt a jogszabályban. Azóta persze szerencsére bekerültek a számítógép alkatrészek is a felsorolásba és így kötelező 1 év jótállást vállalni rájuk. De milyen már, hogy az egy év is sok egyeseknek, pedig tartós fogyasztási cikkekről beszélünk, ezeknek nem 1 évet kéne menniük. Most meg engedjük meg, hogy a vállalt jótállást átértelmezzék a forgalmazók. Az értékcsökkenésből eredő kár tekintetében egyértelműen megnevezi a PTK, hogy ki a teherviselő: Aki hibásan teljesített. Persze, ha nőne az értéke a terméknek, akkor egyből csak a vételárat kellene visszafizetnie a forgalmazónak nem?

  • D1Rect

    félisten

    válasz Gyuri27 #3388 üzenetére

    Köszi! :R Én is erre hajazok.

    [ Szerkesztve ]

    "The rewards of tolerance are treachery and betrayal."

  • Eszeveszett

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #3424 üzenetére

    Tehát van esélyem arra hogy a 94k (amennyiért vettem a 8800gtx-et) levásárolhatom?

  • Eszeveszett

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #3426 üzenetére

    Megmondom öszintén nekem az is jó ha kiegészitem a 94k t 120 ra és veszek náluk egy 295-t a másik 8800gtx meg Physx vagy eladom.

    De olvastam tegnap egy esetet az A4Team nél, hogy ugyancsak tönkrement a gyereknek a 8800gtx e de pénzt nem akarták vissza adni semmi féleképpen sőt közölték hogy a 94k s ár már nem aktuális ezért anyiért nem vásárolhat.Vagy adnak 1 9800gtx et vagy levásárolja annak az árát ami 34k.....

    Nagyon kiváncsi leszek hogy itt mit tudok intézni... (hardverker)

  • Eszeveszett

    csendes tag

    válasz Gyuri27 #3428 üzenetére

    Tudom én :) énis IPON nál szoktam de akkor ott sajnos nem volt ASUS 8800gtx :/

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3426 üzenetére

    Gyuri27: Kíváncsi vagyok mennyit kell ráköltenie az illetőnek, ha a 94e Ft-os videokártyát 30e Ft-nak ismerik el. :U Az emlegetett 120e Ft-os kártyából valószínűleg elengednek 30e Ft-ot, vagy legyenek nagylelkűek és akkor 50e Ft-ot és a többiért tartják majd a markukat. Ha pedig az is tönkre megy jótállási időn belül, akkor újra eljátszódik ez a kör. Tök jó, hogy az üzleti kockázat egy jelentős részét áttolják a fogyasztókra és ezt hívod te életnek. :N

  • luciferc

    őstag

    válasz Gyuri27 #3447 üzenetére

    Ez már milliószor ki lett itt vesézve. A kisker-nagyker valamint a nagyker többiek kapcsolatokat részletes, sok oldalas szerződések szabályozzák. Tessék a kiskereknek nem egymás torkát cincálni, hanem összefogni, és megfelelő szerződést kötni a nagykerekkel. És akkor ott csapódna le a szar, amit jobb eséllyel tudna tovább tolni a gyártóhoz. Végül is ő adta a hibás terméket. Miért nem fognak össze a kiskerek? Hm?

    Amúgy van egy olyan fogalom, hogy céltartalék. Ha már képtelen egy kisker megfelelő szerződést kötni, mert a többiekkel nem közösködünk ám, akkor képezzen tartalékot a problémás esetekre. De inkább fogjanak össze.

  • luciferc

    őstag

    válasz Gyuri27 #3449 üzenetére

    2 ezerforintal olcsóbban megveszi a 3 év gari helyett a 1 évvel a procit.

    Miért is zavar ez téged? 1 év után nincs vele gond. Öröm a köbön.

    Meg oda megy vásárolni ahol jó olcsó lásd, a halasok, mustár.

    Az ilyennel megint nem fogsz találkozni, ha nem a legolcsóbb vagy, de normális áron adod, akkor megélsz, feltéve persze, hogy nem a 100. boltot nyitod egy 20000-es városban.

    A vásárlónak pedig igenis van kötelessége, mégpedig pontosan ugyanannyi mint a kereskedőnek. Hibátlanul teljesíteni. Ha nem hamis pénzt adott, és kifizette a teljes vételárat, akkor jó eséllyel megtette az összes kötelességét...

    Az meg egy nagyon nagyon nagyon nagy tévedés, hogy "először az usernek kellene megfelelően vásárolni.". Engedtessék már meg nekem, hogy ha én rendesen vásárolok, akkor ne érjen azért hátrány, mert vérpistike a konkurenciához ment.

  • mephi666

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3453 üzenetére

    egyetértek... én olyan helyen vásárolok, ami nem túl drága, de nagyon megbízhatóak... most volt egy pár hetes garis ügyem velük: alaplapom ethernet vezérlője megmakkant, mert jött valami túlfesz... elvileg nem lett volna jogos a javítás/csere, de megcsinálták nekem szó nélkül (és persze másoknak is megcsinálják...) pedig a 12ezres, féléves lapomat buktam volna... mivel cserelapot nem tudtak adni, vettem 12ért egy am2+-ost (amúgy is akartam már), ezt meg úgy néz ki, lepasszolom majd így garival... párezret bukok rajta, de úgy fogom fel, hogy nem 12ezer a bukta és am2->am2+ upgrade meglett 1kalap alatt... de ők gariztak már le mondjuk cd-romot is, amiben felrobbant a lemez... (ez sem lett volna jogosult garis cserére, mert az ilyen jelenséget legtöbb helyen a lemezre kenik)

    mustárral viszont járt úgy ismerősöm, hogy megvette a 30ezres vga-t, hazavitte, kibontotta, látta h le van róla törve valami kondi... visszavitte és elküldték halál f@szára csomónak, hogy biztos ő b@szta el... no comment... pedig nem tanyasi barbár paraszt volt a gyerek, aki szaroslapáttal vette volna ki a kártyát a dobozból...

    "Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3453 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Mert "ingyen" használtál valamit.

    Kifizette a vételárat, nem ingyen használta. Tönkre ment. A forgalmazó pedig se javítani, se cserélni nem tudta ugyanolyanra. Ennek a következménye, hogy vissza kell adnia a vételárat. Mert a fogyasztó annak anno azért fizette ki a vételárat, mert a forgalmazó azt ígérte neki, hogy X évig javítja, vagy cseréli, ha elromlik. A fogyasztónak az is megfelelt volna, ha kijavítják a terméket, meg az is, ha kap egy ugyanolyat, amilyenre szerződtek. Ellenben egyiket se kapta, úgyhogy a forgalmazó hibásan teljesített és a szavatossági/jótállási kötelezettségének sem tett eleget. Deeeee a fogyasztó legyen jó fej, mert illik asszisztálni a forgalmazó profitjához és menjen bele egy köztes megoldásba, amiről a szerződéskötéskor szó sem volt... :N Így könnyű "kereskedni", ezért van már minden számtechbolt se**én-száján egy másik számtechbolt. :P

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3458 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Azért könnyű a másik oldalról. Mikor a vevőnek csak jogai vannak. Én voltam/vagyok vevő. Te vagy/voltál eladó? Ha nem akkor nem nagyon van miről beszélni. ;)

    A vevőnek is vannak kötelezettségei, ne írjunk már hangulatkeltésből blődségeket! Ha tudatlanságból tetted, akkor pedig javaslom alaposabban olvasd át az erre vonatkozó jogszabályokat. Annak meg, hogy ki milyen munkát végez, az egészhez az égvilágon semmi köze nincs.

    Gyuri27 írta:
    Amúgy meg a 200 forintért lepippantom magam mentalitás vezet ide. Ezért meg a vevő a felelős. Kimondom bátran. Aki csak az ár alapján választ meg is érdemli, hogy szopjon adott esetben.

    Én meg azt mondom, hogy szopjon az, aki elhitette a fogyasztóval, hogy 200 Ft-ért olcsóbban is tudja biztosítani a jótállást és a szavatosságot. Míg én a bűnöst büntetem, addig te az elszenvedőjét.

    Gyuri27 írta:
    Szerinted nálam mekkora a kereslet a drágább ám, de 3 év garival adott procik után? Elárulom semmi, nulla, zéró. Mert drágább egy 1000 forintal. De tudom emiatt is én a mocskos, burzsuj kereskedő vagyok a hibás.

    Szerinted mennyire hihető, hogy 2,5 év után elromlott processzort te javítani, vagy cserélni fogsz ugyanolyanra? Nem ártana kirészletezni azt sem, hogy mit értesz 3 év garancia alatt. Mert nem mindegy! Egy évig ugye kötelező rá jótállást vállalni, aztán pedig ott van a szavatosság 1 évig(meg még egy, speciális esetekben). Szóval az utolsó 2 évben miben nyújtasz többet a szavatossági jogainál a fogyasztóidnak? A szavatosság esetében sem megengedett, hogy másféle processzorra cserélsz! Szóval?

    Gyuri27 írta:
    Tudom mit ír a törvény, de azt is tudom mi az élet. Te sokszor ezt elfelejted!

    Egyáltalán nem felejtem el. Csak én szerintem nem a törvény rossz, hanem az életben alkalmazott megoldások! Úgyhogy én nem a jogszabályok módosításában látom a megoldást, hanem a rossz kereskedői mentalitás megváltoztatásában. Ami persze fogyasztói mentalitás változással is jár. Az első lépést, nem a fogyasztóknak kell megtenniük akkor, amikor jelenleg az ő kárukra történik jó néhány intézkedés, amit te életnek hívsz.

    Gyuri27 írta:
    Maradjunk a példánál. User vesz majd 3 évvel ezelőtt egy 40k-s 7600gt. Meghal neki. Cserélek egy 4830-ra, esetleg egy 4850-re. Miért vertem át a vevőt? Azért mert nem kap egy alavult, használhatatlan szart? Vagy azért mert amit annó vett 40k-volt, a mostaninak meg 33k az ára? Na itt kéne felnőni szvsz, de nagyon és talán a törvényt nem betüröl betüre nézni. Pont emiatt van az, hogy a kiskerek többsége csökkenti a garancia időt 12 hónapra. Ennyit lehet ezzel a hozzáállassal elérni.

    Szerződést kötsz és nem pedig adományt gyűjtesz, amikor eladsz valamit. A szerződésben kötelezettségeket vállalsz, aminek súlya van! Igen, fel kéne nőni és felfogni, hogy az ígéreteidnek következményei vannak és vállalnod kell azokat! Nem pedig a kibúvókat keresni. Ha a fogyasztó belemegy az általad vázolt cserébe, akkor nem mondom, hogy ne tegyétek. De nem győzőm kihangsúlyozni, hogy ez akarat egyezés esetén jöhet csak létre! Ha a fogyasztód tudja, hogy a vételárat is visszakaphatná, de elfogadja a cserét, akkor elfogadhatónak tartom a dolgot. De ha ő a vételárat kéri, de te arról győzködöd, hogy márpedig legyen inkább a csere, akkor már nem tudok úgy gondolni a cselekedetedre, hogy mekkora jó fej vagy. A törvényt pedig be kéne tartani, nem pedig betűről betűre figyelmen kívül hagyni! Mert se azt nem kapja meg a fogyasztó a hangzatos "3 ÉV GARANCIA" felirat következtében, hogy kijavítják a termékét, ha elromlik, se pedig azt nem, hogy ugyanolyanra cserélik azt, ha tönkre megy. Sőt, még a vételárat sem vagy hajlandó visszaadni, ha ezek után ahhoz ragaszkodna a fogyasztó. Na és akkor most jöhetsz, hogy mégis mit adtál a "3 ÉV GARANCIÁ-"-ért cserébe azokból, amikre amúgy jogszabály is kötelez. Elárulom: semmit.
    Azt pedig nem teheti meg a kisker, hogy nem adja tovább azokat a jogokat, amiket a gyártó ad. Úgyhogy gyönyörű, hogy újabb törvénytelenséggel válaszolnak, ha felhívják a figyelmüket arra, hogy törvénytelenül járnak el. Igen, ilyen ország kell nekünk! :R

  • tlac

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3458 üzenetére

    Maradjunk a példánál. User vesz majd 3 évvel ezelőtt egy 40k-s 7600gt. Meghal neki. Cserélek egy 4830-ra, esetleg egy 4850-re. Miért vertem át a vevőt?

    mert pl. szar ati-t kapott a jó kis nvidiája helyett
    az ati linux-os driverével éppen, hogy csak használható a kártya

    (#3459) Csaba_20_:

    tetszett, ahogy levezetted :R

    [ Szerkesztve ]

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3447 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Tudom van az üzleti kockázat. De ha egy kisker belaszalad 2-3 ilyen bukóba az komoly pénz. A szar meg nála fog meggálni, mert ha se a gyártó, se a nagyker nem vállalja neki kell. Szóval ide kellene törvény.

    PTK 311.§

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3453 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Én hasonlónál szóvá tettem, hogy az ember legyen férfi és ha elb.szta ne teknikázzon, hanem dolgozzon és vegyen másikat. Természetesen kaptam a pofámra. Erről ennyit.

    Nyugodtan vissza lehet olvasni, az ügyeskedőkkel én sem bántam kesztyűs kézzel. :K ;]

  • tlac

    nagyúr

    válasz Gyuri27 #3463 üzenetére

    én meg írhatom erre, hogy az meg jóval többet fogyaszt, mint a 7600gt

    és ha már majdnem 3 éve meg van a kártya, akkor valószínűleg nem volt szüksége nagyobb teljesítményűre

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3466 üzenetére

    Akkor a magyar átlag user lop, csal, hazudik és a végletekig tuningol, hogy azt a szent forgalmazót megkárosítsa. Értettem...kár, hogy az igazság elég távol van ettől az állásponttól, illetve attól a statisztikától, ami 90%-on állapítja meg az ilyen emberek arányát. Azt is meglepve olvastam, hogy néhány dolgot tényként állítva nem csinálok, vagy csináltam, holott fogalmad sincs arról, hogy tettem-e vagy se. Az ügyeket pedig vidd bíróságra, ahol úgy érzed, hogy nincs igaza a fogyasztónak. Ne fenyegetőzz vele, hanem tedd meg és lássuk mi lesz azzal a 90%-kal. Szerintem nem kevés ügyvédet találsz, aki ilyen nyerési aránnyal biztosan elvállalja az ügyeid. Úgyhogy hajrá! Persze csak akkor, ha épp olyan kedvedben vagy és úgy tekintesz a törvény betűjére, mint megváltásra és nem olyanban, amikor épp úgy gondolod, hogy kitörölheted vele a segged. Mert elég érdekes, hogy törvényért kiáltasz, majd amikor kiderül, hogy van rá törvény, akkor meg azt mondod, hogy kitörölheted vele a segged.
    Valahogy azt is észre kéne venned, hogy az ügyeskedők mindkét oldal ellenségei, de mégse teszed. A fogyasztóvédők számlájára írod az ő ténykedésüket is. Talán ezt a részt sem ártana újra gondolnod. Ja, és nyugodtan gondold azt, hogy jobb rálátásod van a témára, mint nekem és az én álláspontom fabatkát sem ér, nem hat meg. Az sem, hogy az érdemi vita helyett inkább ezt hajtogatod. :R

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3468 üzenetére

    Íme az ember, aki a 90%-os statisztikák közlönyéből veszi a példáit. A fogyasztók 90%-a ügyeskedő, a bírák 90%-a korrupt. Van egy ötösöm rá, hogy a forgalmazók 90%-a pedig egy szent. Mi lenne, ha nem álstatisztikákkal próbálnál nyomatékot adni a mondandódnak? A fogyasztóvédelem nem dönt egyéni ügyekben, így nem igaz, hogy a fogyasztónak nem kell bírósághoz fordulnia, ha vitás ügye támad jótállás/szavatosság tekintetében. És akkor most akkor a saját "fegyvered" használom: "mire másodfok ítélet születik (5-6 év) addigra vagy megszűnnek, vagy átalakulnak a kiskerek. De lényeg hogy éljen a magyar jogalkotás és jogalkalmazás." Szóval akkor kit is véd rosszabbul a jog? Hát ez az, hogy senkit. Vannak bizonyos szabályok, amiket be kell tartanod, ha kereskedsz. Ezek be nem tartásáért szabhat ki bírságot a fogyasztóvédelem. Aztán nem ártana, ha kissé tágabb körben szemlélnéd a kérdést és nem úgy, hogy minden másra kötelező legyen a korábbi jogszabály, de a számítástechnikai alkatrészek forgalmazóira vonatkozzanak kivételek, mert szegényeken így is nagy a teher. ;) Egyébként, ha a fogyasztótól elvárod, hogy elfogadja az E2180-as processzor helyett az E5200-ast, azt mondva, hogy nem éri kár. Akkor neked miért nem felel meg az a felállás, hogy az E5200-ös processzort megkapod te, ő pedig az eredeti vételárat? Ha őt nem éri kár, akkor így téged sem. Te teljesítetted hibásan a vállalt szerződést, nem a fogyasztó. Persze ez nem az ügyeskedőkre vonatkozik, de könyörgöm, ne gyere folyton a nem létező 90%-os statisztikával, miszerint a fogyasztók 90%-a az. Attól, mert a kiskerek mindenkiben ügyeskedőt látnak, aki a jogszabályban megadott jogait próbálja érvényesíteni, még nem lesz igaz az, hogy ténylegesen ügyeskedőről is van szó. Annak idején a Mistralnak is az volt az üzletpolitikája, hogy a jótállást érvényesíteni kívánók az ügyeskedők, akiket minden lehetséges módon el kell hajtani. Hány kisker akar még kínai gyorsétterem lenni?

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3470 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    A vevő meg annó a 2180-l vett egy teljesitményt. Mikor cserélek neki (5200) kap egy x + teljesitményűt.
    A vételár visszaadással mi a gond? Hogy az annó 40k-s proci-t annó én kb 32330 (+áfáért) hoztam el a nagykerből. Erre raktam 1000 forint + áfát. Most meg adjak vissza 40k-t. Ezzel az a baj, hogy ha a gyártó, nagyker ad egy 5200-t azt 16k-ért lehet eladni. Tehát nagyságrendileg buktam 23k-t. Ez mitől helyes?

    Nem egy teljesítményt vett, hanem egy E2180-as processzort 3 év jótállással. Egyébként igazad van, az sokkal helyesebb, hogy az bukja a 23e Ft-ot, aki minden kötelezettségének eleget tett és ne az, aki hibásan teljesítette a szerződést, majd se javítani, se cserélni nem tudta a terméket. Merthogy a cserével ezt éred el.
    Szerintem a jelenlegi jogszabályok lehetővé teszik, hogy a gyártón legyen elverve a por. De azok, akik tehetnének ezért, a könnyebb utat választva a fogyasztókra hárítják a terheket. És ezzel a magatartással elősegítik, hogy a gyártó akármilyen fost eladhasson akármekkora jótállással. Ebben pedig közösen ludas a kisker, a nagyker és a gyártó is, mind kiveszi a részét belőle. Az pedig egész biztosan nem megoldás, hogy az E2180-as processzort cserélni lehessen E5200-asra akkor is, ha a fogyasztó nem egyezik bele.

    [ Szerkesztve ]

  • zolka78

    senior tag

    válasz Gyuri27 #3471 üzenetére

    Egyet kell értsek csaba_20-val, a törvényt egyértelműen be kell tartani, még akkor is ha te ezt anyagilag nem tudod honorálni. De akkor miért vállalod? Én páldául már csak az ilyenek miatt nem vásárolok kis boltokban hardvert vagy valami müszakit, még akkor sem ha spórolhatnák pár ezrest. A nagyobb hálózatoknak megvan az anyagi fedezetük a garanciális cserére vagy a vissza fizetésre. Egyáltalán miért kell gondokodni megoldáson? Van megoldás. Javitás, csere vagy vissza fizetés. Lehet választani.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • sasa311

    veterán

    válasz Gyuri27 #3483 üzenetére

    Azért rossz ez neked mert annó a procit 25k-ért vetted. Most meg 15k-ba kerül. Tehát buksz 10k-t (csaba szerint).

    Igen, pontosan ez a non-szensz a gondolatmenetében.

    Így most ott tartunk a vevő nyugodtan vegyen procit 40k-ért 3 év garival. Lehetőség szerint a 3 év lejárta előtt tegye azt úgy tönkre, hogy ne látszódjon. Majd garizza le. A vissza kapott pénzből vegyen sokkal jobb procit amivel majd megint így jár el.

    Igen. Ezt csinálja azt, aki gerinctelen, Mégha törvény szerint igaza is van, akkor is p@raszt dolog.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • zolka78

    senior tag

    válasz Gyuri27 #3481 üzenetére

    Nem említettem sem a Mistralt sem a Bluefisht, sőt senkit sem mert nem akarok meg bántani senkit. Példa, haver vett egy komplett gépet 350e pénzért 6 évvel ezelőtt, értett hozzá, de mégsem akarta ő összerakni gondolta minek pepecseljen vele hiszen évekig nem fog egy ilyen kategóriájú géphez nyúlni, leszarta az összesített garanciát, ami egyébként 3 év volt. 1,5 év eltelt és a táp kinyírta a lapot és a ramokat, van ilyen néha megesik. Vissza vitte, hogy cseréljék ki a gépet, nem ők javítják. Persze ez az egyszerűbb, hiszen csak a rossz egységeket kell kicserélni. Mondta a srác, hogy csak abban az esetben ha mindent ugyan arra cserélnek, hiszen azért fizetett. Na ez így már húzósabb volt mert nem lehetett mindent arra cserélni, komplett gépet adni meg elég költséges lett volna. Semmi gond, srác másnap megtette a bejelentést a fogyasztó védőknél. Másnap vissza üzlet a jegyzőkönyvvel, természetesen 3 órán belül lett gépe, új is és jobb is. Az üzlet meg még büntit is kapott mert lassú volt. Két hét múlva állítólag valami hasonló volt egy picit nagyobb összeggel, egy hónap múlva be is zárt. Szerencsére sosem kellet segítségért az üzletek hozzáértő eladóihoz fordulnom, ugyan is ez még itt mindig MAGYARISZTÁN, ők az utolsók akik tisztességgel segítenék a vásárlót, legyen az kis bolt vagy nagy üzlet. Te viszont ha a törvényeket akarod sajátosan értelmezni és nem betartani, akkor miért említed magad egy lapon a rendes kisboltossal.

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3481 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    A proci esetében pedig egy teljesitményt vett. Egy utasitás készletet.

    Mit is írtak a számlára? Hát persze, hogy a procit és nem azt, hogy 65 W, x86 utasításkészlet. Akkor pedig nem teljesítményt és utasításkészletet vett, hanem processzort. Ez olyan, mintha azt mondanád, hogy nem egy eredeti Van Gogh-ot vett meg valaki, hanem csak festéket, vásznat és hozzá némi tehetséget. Ne ferdítsük a valóságot!

    Gyuri27 írta:
    De lássuk be, hogy magyarország összes kiskere együtt sem képes semmit tenni pl az intellel. (...)
    Így a nagykrek tehetnének valamit a gyártókkal. Mert az már feltünne a gyártónak is mikor itthon egy nagyker sem rendel tőlük.

    Ellenben a nagykerekkel szemben tehetnének a kiskerek, most is. A nagykerről pedig te írtad, hogy ők már tudnak mit tenni a gyártóval. Törvényeket követelsz, amikről később bebizonyítod, hogy semmire sem jók, mert lassú a betartatásuk:

    Ha egy ilyen per a 311 alapján egy hónap alatt meg lenne, a nagyker is máshogy álna hozzá. De amig ez éveket vesz igénybe remény nincs.

    Látom, hogy mit szeretnél, de a hogyant nem tudod, csak a jelenlegi rendszerről állítod váltig, hogy nem jó. A piacot az elmúlt években tönkre tették a Mistral és követői. Ne a fogyasztókra fogd, mert nem ők nyomták le az árakat! Az már csak következmény, hogy oda mentek, ahol a legolcsóbb volt. De nézd meg bármely részét a piacnak és azt fogod tapasztalni, hogy ugyanez fog történni. A probléma ott van, hogy a Mistal és a hozzá hasonlóan üzletelők azt nem fogták és fogják fel, hogy ők teszik tönkre a piacot az egymás alá ígérgetésükkel.

    Gyuri27 írta:
    nem a kisker teljesit hibásan. Ezt kellene megérteni. Hanem a gyártó.

    A szerződés a fogyasztó és a forgalmazó között köttetik. Közvetve persze a gyártó teljesít hibásan, ebben igazad van. Viszont közvetlenül a fogyasztó felé a forgalmazó. Ahogy a haszon szépen végiggyűrűzött a láncon, a fos is gyűrűzzön szépen visszafelé annak rendje és módja szerint. A fogyasztó intézze el a forgalmazóval, a forgalmazó a beszállítójával, az pedig az ő beszállítójával. Hiszen minden egyes résznél ott vannak a szerződések, amik köttettek.

    Gyuri27 írta:
    Majd jövöre milyen sirás lesz. Mert ugye az ember a nyáron (tavaly) a nagy olcsóságba megvette a cuccot 20k-ért. Jövöre tönkre megy. Addig az euró árfolyam is mozogni fog felfelé. Plussz áfa emelés, meg egyebek amiket a nagyker ezáltal a kisker beépit a vételárba. Így ha visszaadom neki a pénzt, nagyvalószinüség szerint nem hogy hasonlót, hanem rosszabbat tud csak venni. De majd akkor is a boltos lesz a köcsög.

    Látod látod, pont ezt írtam. Ha az jön, hogy az eladott cucc értéke az évek során valamilyen módon nagyobb lesz, mint a vételár, akkor egyből eszedbe jut, hogy inkább a vételárat add vissza...minden szentnek maga felé hajlik a keze...de ezek után ne gyere nekem azzal, hogy te mennyire jó fej vagy, hogy a fogyasztók érdekét nézed, hogy ők jól járjanak! Csak és kizárólag azt nézed, hogy neked melyik a jobb. Most az a jobb, ha adhatsz helyette hasonló teljesítményűt. Ha megtörténik az áfa emelés, akkor meg az lesz a jobb, hogy a vételárat visszaadd. Nagy kópé vagy te, jó beszélőkével. :DD

    Gyuri27 írta:
    miért van az, hogy 2003-s jogszabályokra alapszik ez az egész. Korszerütlen.

    A PTK egyes részei még régebbiek, pfúj korszerűtlenek! Nekünk minden hónapban új, korszerű törvények kellenek. Mert hogy nézne már az ki, hogy nem kell minden hónapban azt nézni, hogy épp mi változott a törvényben! Igenis kövesse a törvény a kiskerek profittermelésének érdekeit a számítástechnikában. Ha épp az a jó, akkor elég legyen csak hasonlót adni a processzor helyett. Ha pedig az a jó, akkor csak a vételárat kelljen visszaadni. :R

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3494 üzenetére

    Figyelj, felőlem akkor legyen az, hogy nem tudod cserélni, mert összedőlt a gyár és eljött az armageddon. Mindezt 3 év alatt. Erre az esetre azt vállaltad, hogy visszaadod a pénzt.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3494 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Nem mondtam, hogy nem tartom be a törvényt.

    Úgy láttam, ő sem.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3497 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Akkor ezentúl azt írom a számlára, hogy max 65w, max 65 nm, min cpu sped 2,0GHz, min bus speed 800 MHz, min L2 1MB, x86 és csókolom.

    Ezt meg szerintem nem teheted meg. Ha más nem, az APEH biztos kérdezősködne.

    Gyuri27 írta:
    Amúgy egy magyarországi per szerinted gyors? Ha gyorsan is megy másodfokig legalább másfél év. De ettől itthon messze állunk.

    Szerintem sem kellően gyors. De látom azt, hogy hiába vannak fogyasztókat védő jogszabályok, ha azt a forgalmazók nem tartják be. Mert pont az ítélethozatal lassúsága miatt nem lehet őket betartatni. Mire a fogyasztó a eléri a jogait, addigra bedől a kisker és a tulaj másik cégben tulaj. Ami érdekes mód ugyanazzal foglalkozik. Ezt látod te is. Ezért érthetetlen számomra, hogy mégis törvényért kiáltasz, ha kár ér téged. Ha te sem hiszel a hatékonyságában, akkor miért tekintesz rá megváltásként?

    Gyuri27 írta:
    Mondjuk azt sem értem minek a nagyker. Feleslegesen drágitja a terméket és + még egy hibaforrás a szerkezetben. Ha erre tudsz valamit azt szivesen meghalgatom.

    Jelen felállásban, ahol a kisker csak és kizárólag annyit ad, amennyit neki a nagyker megad, igazából a kisker a felesleges a láncolatban. Ha úgyis csak annyit kapok, amennyit a nagyker ad, akkor miért fizessek én még egy ember zsebébe pénzt, akitől gyakorlatilag semmit nem kapok? De abban tökéletesen igazad van, hogy jelenleg nagykernek a legjobb lenni. A kiskerek nem lépnek fel ellenük, nem fognak össze. Nem mondják, hogy "én ilyen feltételekkel nem vásárolok tőled". Ők diktálnak, visszaélve az erőfölényükkel és lefölözik a hasznot.

    Az Euro-s felvetésre nem tudom a választ. Meg kéne nézni szomszédos országokban hogyan oldották ezt meg és mennyire volt jól megoldva. Érdemes lenne esetleg odaírni tájékoztató jelleggel az aktuális EUR árat is a számlára. Főleg az ilyen hosszútávra vállalt jótállás esetében.

    Folyton azzal jössz, hogy nem látok bele a forgalmazók helyzetébe, de tévedsz. Már talán írtam, hogy nem olyan rég lehetőségem lett volna számteches kiskert nyitni. Egész pontosan átvenni egy már működőt, de nem tettem. Mert már akkor is láttam, hogy nem éri meg alkatrészekkel kereskedni. Legalább is kis tőkével semmiképp sem. Azóta csak rosszabb lett a helyzet.

    Gyuri27 írta:
    Arra a felvetésre azért nem válaszoltál, hogy tőlem a jog elvárja, hogy egy terméket csont ugyanolyanra cseréljek. Akkor én a vevőtöl miért nem várhatom el, hogy ugyanúgy hozza vissza azt mint mikor elvitte?

    Ő egy hibás terméket visz neked, mégis hogyan adhatná ugyanúgy vissza, ahogy elvitte? Javíttassa meg valakivel, aztán vigye oda hozzád? Akkor meg nem kéne odavinnie hozzád. Szóval végképp értelmetlen, amit elvársz a fogyasztótól.

    [B]Gyuri27 írta:[B]
    a tv világos kötelezettségeket ró a kiskerre. Nem én vállalom be mit szeretnék mit nem.

    De, te vállalod be, amikor kiskert nyitsz és ott alkatrészeket árulsz. Az igaz, hogy nem válogathatsz kényedre-kedvedre a törvény szövegéből csak azt kiemelve, ami számodra kedvező. De ezt elvárni is nonszensz, ezt beláthatod. Adót se csalhatsz csak azért, mert neked úgy a jobb.

    Egy tönkre tett piacról beszélünk, ahol a kis tőkéjű, jogszabályoknak megfelelő kiskerek lassú halálra vannak ítélve. Csak jelentős tőkével lehetne változtatni a dolgokon. Én így látom. De nem tartom elfogadhatónak, hogy azért legyenek megkárosítva a fogyasztók, mert csak így lehet életben tartani a kiskerek jelentős részét. Ha majd nem az lesz, hogy egymás seggében is számtechbolt nyílik, akkor a nagyker se fogja úgy gondolni, hogy tök mindegy, hogy egy-egy kisker mit akar, mert úgyis jön majd másik, akinek eladom a termékem.

    [ Szerkesztve ]

  • zolka78

    senior tag

    válasz Gyuri27 #3494 üzenetére

    Nem mondtam, hogy nem tartom be a törvényt.

    Ezt én senm állítottam.

    De két dolgot mondanék. Egy úgylátom ehhez a dologhoz mindenki ért, még te is. Kettő az egész kisker, nagyker, eladás dolgot is kened vágod, mert haverod már garizott valamit.

    Nem csak én, de a körülöttem élő átlag emberek is értik, hogy egy megvásárolt nagyobb értékű termékhez milyen fogyasztóvédelmi jogok érintik őket.

    Tehát kellő tapasztalat nélkül (legalábbis ennek ellenkezője nem derült ki) van véleményed.
    Nem kell kellő tapasztalat egy garancia érvényesítésére. Ahoz már talán igen, hogy a jó magyar mutyizást tudjuk kezelni. És egyébként éveket dolgoztam a kereskedelmben, mind nagyker, mind forgalmazó és viszont eladó tekintetében. Nem mint tulajdonos mert hát milliárdjaim nincsenek, de olyan beosztásban, hogy nagyban múlott rajtam mi kerül a vásárló kezébe és hogyan. Ebbe ne menjünk bele hol és hogyan mert ez nem erről szól. Ja és mielött belekötnél nem én árultam "pista néninek" a tescos dvd-t :N .

    Vagy hozz némi bizonnyosságot mielőtt elkezdesz sározni. Mert legközelebbi mondandód csúnyán a modkerben fog kikötni. Hidd el ilyen értékes kartásat nem szivesen veszitenénk el.
    Miről kellene bizonnyosság, én csak pusztán a véleményem írtam le. Különben meg nem sároztalak. Semmi sértő nem volt a mondandómban és semmi olyat nem állítottam amit te nem mondtál magadról. De ha megsértődtél sajnálom, nem bántásból írtam amit írtam. Nem a moderátoroknak kell eldönteni mi az ami még mehet és mi az ami nem?

    Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Gyuri27 #3499 üzenetére

    Gyuri27 írta:
    Mert nem csak törvényt akarok. Hanem müködö törvényt. Ha én vétek engem is büntessenek, igaz én nem erre megyek. De a vevőt is és a nagykert is szankcionálják adott esetben.

    Akkor működik a törvény, ha betartják, illetve betartatják. A jelenlegi is, de akármelyik elképzelt is. A fogyasztók szankcionálása alatt nem tudom mit értesz, de első hallásra nem hangzik túl jó ötletnek.

    Gyuri27 írta:
    Láthattad a bedölt nagykerek pédáját. Ott megint a kisker szopott. Mert a gari járt a vevőnek, csak a kisker nem tudta hova vinni. Ez sincs szabályozva.

    A PTK 311.§-a alapján szabályozva van szerintem. A fogyasztó is ez alapján mehet a gyártóhoz, ha kihullik a kisker. Nem ártott volna a cég ügyvédjét megkérdezned, hogy ilyen esetben mit tegyél. Egyébként ugye van egy olyan lehetősége a fogyasztónak, hogy bizonyos tények fennállása esetén felszámolást indíttasson a forgalmazó ellen és azt hinné az ember, hogy ez elrettenti a forgalmazót a jogszerűtlen magatartástól és észhez tér. De nem, épp ellenkezőleg.

    Gyuri27 írta:
    Ha most az eurós árat oda írom az megint vitára adhat okot az árfolyam változás miatt.

    Most még úgy is a vételárat kell figyelembe venned, ami HUF-ban van odaírva. Azonkívül a HUF vételár esetében sem kell figyelembe venned az inflációt és egyéb ilyet. Ha pedig váltás lesz, akkor az is biztos, hogy lesz átmeneti időszak. Szlovákiában is volt.

Új hozzászólás Aktív témák