Új hozzászólás Aktív témák

  • Gyuri27

    félisten

    válasz Csaba_20_ #3366 üzenetére

    "A garanciális ügyintézés ideje 30 nap.
    A garanciális ügyintézésre leadott termékek rendezési módjai:
     Eredeti termék visszaadása (amennyiben a feltüntetett hiba nem áll fenn)
     Csere javított termékre (értékarányosan)
     Csere új termékre (értékarányosan)
     Jóváírás (értékarányosan)
    A tétel rendezése során a szállító az aktuális piaci értéket veszi alapul. Amennyiben a
    termék nem kapható vagy piaci értéke nem állapítható meg, úgy az adott modellt követő
    legújabb modell ára alapján százalékos formában határozza meg.
    Megrendelő tudomásul veszi, hogy a garanciális ügyintézés során az eredeti vételárra
    nem hivatkozhat az iparágban tapasztalható folyamatos árcsökkenés miatt." Nagyker keret szerződés részlet."

    Szóval csak az van amit mondok. Amíg a nagykereket semmi nem szoritja a kisker is tehetetlen és a vevő szopik. Mint általában az életben akik legalul vannak.
    Itt viszont hibás a jogalkotó. Hiszen hagyja, hogy a kiskernél deficit keletkezzen.

    Példa. Vevő kiskernél vesz valami asus rog lapot vagy felsőkategóriás vga-t. Eltelik 2 szép év semmi baj. Majd elromlik a 60k-s cucc. Visszaviszi a kiskerbe. Ott látják nem az user a hülye, nagykerbe vissza. De ugye két év ebben a szegmensben nagy idő. A terméket már nem gyártják. Erre a nagyker a teljes vételár helyett fent leírtak alapján oszt szoroz. Jó esetben a kisker kap egy hasonlót 40k értékben. A vevőnek az nem kell. Miért? Az az ő dolga, hiszen törvény adta joga. Hiába tudd többet a cucc. Az árakat ő is látja és 60k-s terméket szeretne. Most a boltos megeggyezik valami 60k-s cuccba. Azt oda adja. majd eladja a 40k-s cuccot. Máris keletkezett 20000 forint hiány amit kénytelen benyelni. Holott nem hibázott. Nem ő gyártott rossz terméket. Nem ő nyerészkedett. de a bukó mégis az ővé. Hivhatjuk ezt üzleti kockázatnak, igen. Mégis aránytalan minden terhet és kiadást a kisker nyakába varni. A nagyker persze szarik rá. A gyártó szintén. Holott a nagy pénz nem a kiskereknél van, hanem a nagykernél, gyártónál.
    Megoldás az lenne, ha itthon csak olyan terméket lehetne kapni aminek van itthoni képviselete, vagy régiós képviselet (kelet-európai pl) kihelyezett irodája. A nagy kerek pedig csak onnan vásárolhatnának. Mert a leírt esetben a kisker bemegy az asus itthoni irodájába. Elmondja, hogy a nagyker milyen csúnyaságot csinált. Ott pedig (mivel a törvény kötelezi őket) szépen rászólnak a nagykerre, hogy srácok ha tőlünk akartok rendelni akkor lesztek szivesek nem rombolni a hirnevünket.
    Amúgy azt mondom lehessen itthon 5 fajta terméket kapni az 50 helyett (hülye példa tudom), de annak az eredete, háttere, garija legyen rendben és feleljen meg a jogszabályoknak.
    Mert így csak körbe szopatás megy ami a nagyker részéről indul. Véget pedig a fogyasztónál ér. Mert ilyen szituban a kisker biztosan tolja tovább az áldást. Ha nem sikerül neki, majd átver más vevőt. Szóval innentől pedig élhetetlen ez az ország.

    [ Szerkesztve ]

    Amd - Radeon - Ryzen

Új hozzászólás Aktív témák