-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3366 üzenetére
"A garanciális ügyintézés ideje 30 nap.
A garanciális ügyintézésre leadott termékek rendezési módjai:
Eredeti termék visszaadása (amennyiben a feltüntetett hiba nem áll fenn)
Csere javított termékre (értékarányosan)
Csere új termékre (értékarányosan)
Jóváírás (értékarányosan)
A tétel rendezése során a szállító az aktuális piaci értéket veszi alapul. Amennyiben a
termék nem kapható vagy piaci értéke nem állapítható meg, úgy az adott modellt követő
legújabb modell ára alapján százalékos formában határozza meg.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a garanciális ügyintézés során az eredeti vételárra
nem hivatkozhat az iparágban tapasztalható folyamatos árcsökkenés miatt." Nagyker keret szerződés részlet."Szóval csak az van amit mondok. Amíg a nagykereket semmi nem szoritja a kisker is tehetetlen és a vevő szopik. Mint általában az életben akik legalul vannak.
Itt viszont hibás a jogalkotó. Hiszen hagyja, hogy a kiskernél deficit keletkezzen.Példa. Vevő kiskernél vesz valami asus rog lapot vagy felsőkategóriás vga-t. Eltelik 2 szép év semmi baj. Majd elromlik a 60k-s cucc. Visszaviszi a kiskerbe. Ott látják nem az user a hülye, nagykerbe vissza. De ugye két év ebben a szegmensben nagy idő. A terméket már nem gyártják. Erre a nagyker a teljes vételár helyett fent leírtak alapján oszt szoroz. Jó esetben a kisker kap egy hasonlót 40k értékben. A vevőnek az nem kell. Miért? Az az ő dolga, hiszen törvény adta joga. Hiába tudd többet a cucc. Az árakat ő is látja és 60k-s terméket szeretne. Most a boltos megeggyezik valami 60k-s cuccba. Azt oda adja. majd eladja a 40k-s cuccot. Máris keletkezett 20000 forint hiány amit kénytelen benyelni. Holott nem hibázott. Nem ő gyártott rossz terméket. Nem ő nyerészkedett. de a bukó mégis az ővé. Hivhatjuk ezt üzleti kockázatnak, igen. Mégis aránytalan minden terhet és kiadást a kisker nyakába varni. A nagyker persze szarik rá. A gyártó szintén. Holott a nagy pénz nem a kiskereknél van, hanem a nagykernél, gyártónál.
Megoldás az lenne, ha itthon csak olyan terméket lehetne kapni aminek van itthoni képviselete, vagy régiós képviselet (kelet-európai pl) kihelyezett irodája. A nagy kerek pedig csak onnan vásárolhatnának. Mert a leírt esetben a kisker bemegy az asus itthoni irodájába. Elmondja, hogy a nagyker milyen csúnyaságot csinált. Ott pedig (mivel a törvény kötelezi őket) szépen rászólnak a nagykerre, hogy srácok ha tőlünk akartok rendelni akkor lesztek szivesek nem rombolni a hirnevünket.
Amúgy azt mondom lehessen itthon 5 fajta terméket kapni az 50 helyett (hülye példa tudom), de annak az eredete, háttere, garija legyen rendben és feleljen meg a jogszabályoknak.
Mert így csak körbe szopatás megy ami a nagyker részéről indul. Véget pedig a fogyasztónál ér. Mert ilyen szituban a kisker biztosan tolja tovább az áldást. Ha nem sikerül neki, majd átver más vevőt. Szóval innentől pedig élhetetlen ez az ország.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Programajánló: idén sem marad el a Bacsis-tuning Retró Számítógép kiállítás
- Hobby elektronika
- Napelem
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
- Nikon Z MILC fényképezőgépcsalád
- Futás, futópályák
- További aktív témák...