-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
tunderbunder
újonc
Sziasztok!
Mint embertársaimat kérdeznélek benneteket, nem mint jogászt:
A nokia szervízbe akartam vinni a telefonom pixelhiba miatt és most nézem, h a garanciajegyemen nincs dátum. Aláírás pecsét van. Ráírhatok egy tetszőleges (majdnem reális) dátumot?
Vagy hivatalosan imei alapján be van regisztrálva a nokiásoknál? és ha ráírok és rossz a dátum, érvénytelen lesz.
Amúgy megkérdeztem a nokiaszervízt és azt mondták, ha a kijelző nem törött akkor megcsinálják 2óra alatt garanciába. Ami azt jelenti h helyszínen kicserélik a kijelzőt.
Köszi
-
z0d1AK
veterán
válasz tunderbunder #2651 üzenetére
hát ha rég vetted, és kevés a gari már, akk én bepróbálkoznék a beírással.
de am felesleges, mennyi, 2 év garit adnak a nokiára? ha van még bőven, akk ráér még a beírás...| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
stargazer
senior tag
válasz Dr. Romano #2648 üzenetére
ez le van írva hogy gyártástechnológiai dolog hogy bizonyos monitorok "pixelhibásak", de ez nem hiba igazábol, ettől még a monitor 99,9999999%-ban jó. icipicit kellemetlen de inkább érdekes jelenség. meg van határozva hogy mennyi ilyen hiba lehet a monitorban. ha a samsung vagy bármely más gyártó is akik a legnagyobbak és tudásuk legjavát beleteszik a gyártásba, is "csak" ilyen módon tudnak termelni, akkor el lehet fogadni. én nem tartom hibának. nekem a 120.000 ft-os fényképezőgépem kijelzője pixelhibás. inkább érdekesnek tartottam, aztán minden csoda 3 napig tart alapon, már meguntam ezen gondolkozni. ettől még a fényképezőgép iszonyat szép képeket csinál nincs vele semmi gond stb. lehet hogy a naponta 100.000-es nagyságrenddel kapacitáló gyártósorok 10%-ánál előfordulhat ilyen pixelhiba. senkinek a kedvéért nem fogják lehúzni a rolót, de még visszavásárolni se fogják meg kicserélni sem. más gyártó termékeivel sem lenne nagyobb szerencséje az embernek, vagyis nem érdemes ezen agyalni. ez benne van a pakliban. gondolj arra hogy ezért kaptad meg ilyen olcsón a monitort. biztos lehet abszolút pixelhibamenteset is venni csak gondolom 3x ennyiért. különben próbáld ki ha egyszer rátüsszentesz a monitorra, és lusta vagy letörölni akkor is már majdnem ugyanott vagy ahol a pixelhiba életérzés kezdődik...
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2653 üzenetére
Az a helyzet, hogy jelenleg jogszabály alapján 1 év jótállás meg még két évig szavatosság a minimum, amit egy gyártónak vállalnia kell. Ha ez idő alatt hibás a termék, aminek az oka az fogyasztónak való átadás előtt keletkezett (tehát gyártási hibás), akkor bizony helyt kell állnia. Nomármost ha nekem az a pixelhiba zavaró, és én azt hibaként értékelem, akkor kutya kötelessége kicserélni. A szabvány engem nem kötelez, csak a gyártót, a selejtet meg dobja ki, nem érdekel. Vagy adja olcsóbban, de ami pixelhibás, az hibás. Semmilyen jogszabályi alapja nincs arra a kereskedőnek/gyártónak, hogy elutasítson.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
warrior28
aktív tag
Sziasztok!
Nem tudom, hogy ez mennyire tartozik ide, de érdekelne. Szóval, ha veszek vmit egy kiskerben, akkor azt három napon belül vissza lehet vinni úgy, hogy visszakapom a pénzt? Tehát akármilyen indokkal (pl.: nem tetszik), legalábbis én így tudom. Jelen esetben számítógépházról lenne szó... -
Csaba_20_
őstag
válasz warrior28 #2656 üzenetére
Nincs ilyen joga a fogyasztónak. Három munkanapon belül olyan kötelezettsége van a forgalmazónak, hogy nem módosíthatja a fogyaszó kicserélésre vonatkozó igényét kijavításra. A kicserélés ugyanolyan, új termékre való cserét jelent. Webáruházon keresztül vásárolt termék esetében van 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállási lehetősége a fogyasztónak. Ekkor a fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket, egyéb költség őt nem terheli. A 8 munkanap akár 3 hónap is lehet, ha erről a jogáról a fogyasztót nem tájékoztatták. De amint tájékoztatják, onnantól kezdődik a 8 munkanap. Tehát olyan szabály nincs, hogy 3 napon belül nem tetszésre hivatkozással vissza kell vennie az eladónak az üzletben eladott terméket.
[ Szerkesztve ]
-
-
z0d1AK
veterán
Asszem megoldódik úgyahogy a táp problémám...
A biztosító 10ezret fizet érte, amivel így is veszítek, de legalább nem annyit. és még a kis enermax libertymet sem kapom vissza
de mind1, marad a chieftec, amíg nemtalálok olcsón, jó modulárist| Nem én vagyok bezárva közétek. Ti vagytok összezárva velem. |
-
Csaba_20_
őstag
válasz warrior28 #2658 üzenetére
Én a jogszabályi minimumot írtam le, annál ahogy Ariadne is írta, lehet kedvezőbbet vállalni. Csak kedvezőtlenebbet nem. Viszont nem általános az, hogy 3 munkanapon belül puszira, mert neked mégsem tetszik a termék, visszaveszik. Te pedig erre kérdeztél rá. Úgyhogy míg a Media Markt, vagy Saturn üzletekben - ahol tudtommal ki is írják, hogy vállalnak ilyet - sikerrel járhatsz, addig a sarki PC boltban szinte biztosan nem.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Garis ügyintézés flottul [link]
Amd - Radeon - Ryzen
-
addikt
Hali!
Mennyi a szükséges garanciális ügyintézési idő, hogy kérhessek ideiglenesen cserekártyát, míg szervizelik a videókrátyám? Előreláthatólag 2 hetet mondtak, hogy annyi biztos, de lehet több is lesz! Illetve mennyi az az idő, amennyit én köteles vagyok várni? Mert hát hónapokig csak nem halasztgathatják a dolgot...
Köszi!
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
addikt
Nah felhívott a szervíz a dölgött X1950Pro-m miatt! Mondták, hogy cserét tudnak felajánlani. Kettő lehetőség: 2600Pro/2600XT GDDR4 Mondtam, hogy utána olvasok, hogy milyen pontosan az a kártya, de a csere nekem teljesen jó lenne amúgy. De kiemelte, hogy ezeket tudják felajánlani... Nah én megnéztem és gyengébb ez a kártya a régimnél. Most mi tévő legyek? Én nem igazán szeretnék 2600XT-t. Azt sem akarom, hogy kifizessék a régi ár 100%-át, nem szándékom kitolni velük. A listájukban viszont láttam ATi 3850 VGAkat, ami 24.000 Ft! Míg a 2600XT 20.000! A régi kártyám ára 30.000 volt! Dobjam fel nekik, hogy akkor adják azt? Nekem az is jó, ha szereznek nekem 1950Pro-t...
There's a device that I've been using called a whoop.
-
addikt
Vagy valaki tud adni egy pontos címet, amit ki tudod nyomtatni, hogy kötelesek 30.000 Ft értékig cserélni vagy vissazadni a pénzt? És akkor eleve azzal mennék be... De tényleg nem kell nekem 30ért 100x jobb vga... Nem akarom megszívatni őket, teljesen rendesek voltak velem...
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
A jogszabályban szereplő kötelező megoldások a következők: vagy javítja, vagy ad ugyanolyan másikat, vagy pedig visszaadja a pénzt. A felajánlásuk arra utal, hogy sem javítani, sem cserélni nem tudják, ezért elvileg csak a teljes vételárt visszaadása lehetne kötelező megoldás. Na ehhez képest állapodhatsz meg velük - mert jó vagy hozzájuk - abban, hogy a teljes vételárért választasz te magad valami mást. Bármi mást... És akkor még mindig te voltál az, aki engedtél abból, ami jogszabály alapján jár.
Feljebbi hszekben már százszor leírtam, milyen jogszabályokról van szó és hol találhatóak, keress egy kicsit.
mod: Megszívatást nem látok sehol, max téged szívatnak azzal, hogy nem adják meg, ami jár...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
addikt
válasz Ariadne #2669 üzenetére
Nagyon köszönöm a segítséget! Ám ne haragudj, de nem találok erre pontos írást, hogy kötelesek megtéríteni a számlán szereplő ö összeget, ha javítást vagy cserét nem tudják megoldani. Illetve cserét én csak akkor vagyok köteles elfogadni, ha ugyan azt a fogyasztási cikket kapom, ha jól értelmezem.
Nagyon megköszönném, ha pontosabban megmutatnád, hol találom meg erről ezeket a részeket! Köszönöm!
Amúgy egész jó ötlet lenne szerintem az 1. hsz-ban összegyűjteni ezeket! Lehet sok felesleges kérdést megelőznénk!Köszi!
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
Igaz, első hszben tényleg nem ártana összegyűjteni, ami fontos, mert annyiszor leírtam már.
Szóval Ptk, 248 a jótállás, (5) továbbutal a szavatossági szabályokra, az is alkalmazandó. Tehát a 306. § (1) a)-b) írja le, mi is a helyzet. Ez jogszabály, tehát nem rágja az ember szájába a dolgokat, a részletek rég megvannak ezerszer átcsócsálva tankönyvekben. Szóval a csere az kizárólag ugyanolyan másikra való csere, mivel egy pontosan ilyenről szólt a szerződés. Ha nem pontosan olyan, az már szerződésmódosítás, amiben meg lehet egyezni - de sosem kötelezheti erre a vásárlót! Példa: ha egy 50 centis ormányú rózsaszín elefántot vettem, amelyik hibás, akkor csak 50 centis ormányú rózsaszín elefántot vagyok köteles elfogadni, kéket vagy 30 centis ormányút nem, mivel nyilván azért vettem pont ilyet, mert pont ilyenre van szükségem, nem másmilyenre, no meg erről szól a szerződésünk. Az, hogy az elefánt rossz, a kereskedő hibája, én emiatt nem kerülhetek hátrányosabb helyzetbe.
Az elállás meghatározása pedig a Ptk. egyéb részeiben olvasható (magyarorszag.hu-n 1959. évi IV azaz 4. törvény), és azt jelenti, hogy én visszaadom a cuccot, ő visszaadja a pénzemet, természetszerűleg mindet.
Szóval valahogy így van a dolog. Sajnos a gyakorlatban egyes üzletekkel nagyon nehéz zöldágra vergődni, szóval szerintem legjobb, ha ezt a tudást felhasználva igyekszel elérni egy olyan megoldást, amivel téged nem húznak le (nagyon), és nekik is megfelel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
addikt
válasz Ariadne #2671 üzenetére
A számlán 34.000 Ft-os ár van. Találtam egy kártyát, ami nekem teljesen jó lenne 26.000 Ft-ért. Szerintem ez elég korrekt ajánlat nekik és nekem is. A 2600XT, amit adni akartak az 20.000 Ft. Ez a 26.000 Ft pont az eredeti ár és az ő ajánlatuk között van. Ha ez sem tetszik nekik, megmondom, hogy akár a pénzemet is visszakérhetem, ha valami problémájuk van.
Nagyon köszönöm!
There's a device that I've been using called a whoop.
-
addikt
válasz Ariadne #2671 üzenetére
Nem hajlandóak jobbat adni! Azt mondták, 2600XT-t küld nekik a nagyker és az van. Ezt a nagyker ajánlotta nekik. Nincs választási lehetőség. Mondtam neki, hogy rendben, akkor a szerződéstől elállok és kérem vissza a pénzem. Vagy élnek az ajánlatommal, hogy XY kártyára cserélnek, ami van Önöknél, és a meghibásodott kártyám számláján szereplő összegnél 7.000-al így is kevesebb.
Az válasz: Ő nem fog nekem 2x gyorsabb kártyát adni. Még a végén vele fizettetik ki a különbséget.
Erre én: ez miért az én problémám lenne? Nem akarok surmó lenni és 100x jobb kártyát kérni Önöktöl. De megtehetném, hogy elmegyek a 34.000 Ft-ommal más boltba.
A háttérből megszólalt egy kollégája: Jajj, csak a pénzt akarja vissza!
Erre én: Kérem mondja meg a kedves kollégájának, hogy nem a pénzem visszafizetése az elsődleges. Már ha jól értettem amit mondott...
Erre Ő: Ő.. igen jól értette... De hát a csere kártya van olyan jó, mint a régi kártya! Mutassa meg nekem, hogy hogy lenne már rosszabb?!
Én: Szerintem nem jobb, de lényegtelen, mert nekem nem megfelelő a kártya! Teljesen mindegy miért, nem vagyok köteles elfogadni. Én felajánlottam, hogy XY kártya jó lenne nekem, ami bőven a régi kártyám ára alatt van. Önök sem kötelesek ezt elfogadni, de akkor álljunk el a szerződéstől és adják vissza a pénzem. Vagy mondjon még lehetőséget, hogy mik közül választhatok!
Erre Ő: De a kártya amit kér 2x jobb, és drágább, mint amennyit az Ön kártyája most ér! Holnap hívjon fel és megmondom miket tudnék még szerezni helyette a nagykerből. Mert nem rajtam múlik, hanem a nagykeren, hogy mit küld. Vagy ha ennyire ragaszkodik a jobb kártyához, akkor megvárjuk míg szerzünk egy ugyan olyan kártyát, ami az Öné volt, vagy amíg ki nem lesz javítva a hiba!
Erre én: Rendben, de ez úgy érzem nem az én problémám, hogy mit küld. Nem tudom, hogy működik a nagyker és kisker közt ez a dolog.Nagyjából ennyi... Nem pontosan így hangzott el, de ez volt a lényeg... Ötlet? Nagyon felbosszantottak! Amikor a törvényekkel jöttem, csak a "hát de..." jött mindig, hogy nem ér annyit a kártyám és ez nekik többe kerül így.
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
Nagyon jól érveltél, teljesen jogos, amit kérsz. Ez tényleg nagyon dühítő, amikor ilyennel jönnek, mert ez az ő problémájuk, oldják meg. Hogy nekik többe kerül, hát igen, tetszettek volna hibátlan példányt eladni... Ennyivel olcsóbb cuccot kérni helyette tényleg kompromisszum a részedről, nem mondhatják, hogy sokat kérsz. A "pénzt akarja vissza" meg különösen dühíteni szokott engem, mert a francba is, azért ajánl az ember kompromisszumot, hogy nekik ne kelljen visszaadni, és akkor még a vásárló a rossz... Ehh... Melyik ez a csodaüzlet?
Vásárlók könyve beírás meg békéltető testület lehet még ezután, ez ingyenes, de nem kötelező erejű a döntésük, ha a cég nem veti alá magát, és nem szokta... Utána meg csak a per marad, ami viszont ilyen összegnél csak nagyon türelmesek és elszántak vagy jogász ismerőssel bírók számára éri meg, mert nyilván sikeres lesz, csak sok idő és befektetett pénz. Igazán jó megoldást nem tudok mondani, még egy kör egyezkedés esetleg hátha haladást jelent, mondjuk megemlítve a fogyasztóvédelmet is (akik egyébként eljárni nem kötelesek, ritkán szoktak, sajnos...).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
addikt
válasz Ariadne #2675 üzenetére
A Lord Computer ez a csodaüzlet... Nem tántorodok el! Ha holnap nem hajlandóak megadni azt a kártyát, a pénzem fogom kérni és jöhet akár a fogyasztóvédelem, akár bíróság, mert nagyon utálom ezt az igazságtalan dolgot. Be is megyek a kinyomtatott törvényekkel, szabályokkal. Szépen írok egy kis cikket is róluk, ha lezárul a dolog, amit megpróbálok minél több helyre eljuttatni és lejáratni Őket. Szerintem kapósak az ilyen történetek több nevesebb oldalon is talán.
MOD: Lehet nyomtatok egy papírt holnapra, amiben az fog állni, hogy: Ő nem hajlandó visszaadni a pénzem és az ajánlatom sem fogadta el. A jogaimat ezzel megsértette blabla!" És kérek rá egy aláírást.
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #2675 üzenetére
Vásárlók könyve beírás meg békéltető testület lehet még ezután, ez ingyenes, de nem kötelező erejű a döntésük, ha a cég nem veti alá magát, és nem szokta...
azt világos, hogy a békéltető testület döntését nem kell elfogadniuk, de azt is meg tehetik, hogy elhajtják őket, nem engedik a vizsgálatot?
-
tlac
nagyúr
MOD: Lehet nyomtatok egy papírt holnapra, amiben az fog állni, hogy: Ő nem hajlandó visszaadni a pénzem és az ajánlatom sem fogadta el. A jogaimat ezzel megsértette blabla!" És kérek rá egy aláírást.
nyílán nem fogják aláírni, a vásárlók könyvébe írj
Szépen írok egy kis cikket is róluk, ha lezárul a dolog, amit megpróbálok minél több helyre eljuttatni és lejáratnia ph-s logout erre pont alkalmas hely
-
Ariadne
őstag
Megteheti, egyszerűen nem válaszol a békéltetők által küldött levélre és kész. Amikor én voltam így egy azóta már megszűnt számtech céggel, akkor ők pl. válaszoltak, de csak annyit írtak, hogy nem vetik alá magukat (tehát nem lesz rájuk kötelező a döntés), majd legnagyobb meglepetésemre eljöttek az ülésre. De a békéltetők is hiába magyarázták neki, hogy ember, ha nem tudsz javítani meg cserélni, vissza kell adnotok a pénzt, csak mondott hülyeségeket (pl. menjek a nagykerhez )... A bíróságon viszont nagyon jól felhasználható ez a döntés, hiszen igazolja, hogy egyáltalán nem működnek együtt, és azt is, hogy nem hajlandóak eleget tenni a jogszabályoknak, és ez bizony számít. No meg ugye nyilvánosságra hozzák a marasztaló döntést, vagyis belinkelheted a BKIK honlapról az összes számtech fórumra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Meta
tag
Hali
Olyan problémám van, hogy a T-mobilenál vettem egy PDA-t még két éve. Szegénynek most járt le a garija augusztus elején, azonban előtte már meghibásodott. (kijelző csikozódás). Beadtam még lejárat előtt szervizbe, a szerviz nem tapasztalta a hibát, csatlakozót tisztitott meg sw reset. Átvettem, majd természetesen ugyanúgy rosszul működött. Elvittem hát újra, azonban átvételnél megint nem produkálta a hibát. Elküldték szervizbe, ahol ugyanaz történt mint korábban.(csatlakozó tisztitás, sw reset) Visszajött, azonban már lejárt a garancia. Átvételkor bekapcsolta a srác aki intézte, és hibásan múködött. Mondta akkor ez megy vissza, és hiába járt le a gari, még nem adta ki a készüléket.
Ma kaptam smst hogy elkészült. A kérdésem a következő: Ha megint csak csatlakozó tisztitás és sw reset lesz, tehát nem cserélnek alkatrészt, nincs érdembeli javitás, akkor mondhatom-e hogy nem veszem át a készüléket, mert eddig is ezt csinálták és nem a hibát szüntették meg? Avagy ha átveszem (ugye már lejárt a garancia) azonban ugyanúgy hibásan működik mint ahogy garancia ideje alatt a szerviz kiadta, akkor követelhetem-e a kijavitását? Illetve ha nem veszem át, kérhetem-e a készülék cseréjét?
Előre is köszi! -
-
L3zl13
nagyúr
válasz Ariadne #2679 üzenetére
Na igen, de éppen itt a gond:
"egy azóta már megszűnt számtech céggel"Lehet, hogy a cég megszünik, mielőtt bírósági döntés születne. Mondjuk csődbe megy.
Akkor meg még neki kedvező bírósági döntés esetén is az lehet a vége, hogy nem kap semmit.
Sőt, gondolom ilyenkor még a perköltség is rajta marad az emberen...Aki hülye, haljon meg!
-
Meta
tag
válasz Csaba_20_ #2682 üzenetére
köszi. AKkor elvileg még nem járt le. Viszont ha a szerviz nem képes megcsinálni (mondván a hibát nem tapasztalták, holott képekkel, videóval és számos tanuval tudom bizonyitani) akkor mit tehetek? A linkelt oldalon ezt találtam:
[OFF]A fogyasztó kérheti
a) elsősorban - választása szerint – a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a forgalmazónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a forgalmazó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének nem tud megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség okozása nélkül eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.[/OFF]
Akkor kérhetem a cserét?
-
Csaba_20_
őstag
Kérni bármikor kérhetsz kicserélést, de a forgalmazó kijavításra módosíthatja, ha neki többletköltséget okoz a kicserélés a kijavításhoz képest. De mivel továbbra se írtál tényeket és időpontokat, így nem tudok többet mondani, mintsem azt, hogy olvasd el a jogaidat figyelmesen és értelmezd őket! Bejelentésedről jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek elmulasztását az NFH pénzbírsággal szankcionálhatja, de ez a te ügyedet nem lendíti előre. Legutóbb egyébként épp azt mondtad, hogy a hiba tényét még kiadás előtt elismerte és visszaküldte javításra a készüléket. Ezért nem értem, hogy miért mondod most, hogy nem tapasztalták a hibát. A forgalmazó az, akitől a készüléket vetted, vele állsz szerződésben. Hogy ő kivel javíttatja meg, az az ő dolga.
-
schumi
aktív tag
hello
a 3 napos hiba eseténi pénzvisszafizetés úgy működik h visszaviszem mondjuk 3.nap és akkor elvileg rögtön ki kell fizetniük ha valóban hibás a termék... tehát nem húzhatják tovább mert 3 nap már akkor telik le, ugye ? vagy 15 nap van erre ?
Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing
-
sasa311
veterán
Tudtommal pénzvisszafizetés csak a postai/webshopos rendelésekből van.
Ha hibás terméket kaptál azt 3 munkanapon belül visszaviszed akkor azonnal, pontosan ugyan olyan termékre köteles cserélni az eladó.
Amennyiben nincs pontosan ugyan az a termék, akkor te választhatsz:
- Egy másik terméket kérsz (ár figyelembevételével)
- Pénz vissza és elköszöntök egymástól.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
schumi
aktív tag
köszönöm a válaszokat
tehát elvileg ha ott nem áll módjában megbizonyosodni arról h tényleg rossz-e a termék, (mert amúgy tényleg hibás,) akkor is köteles visszafizetni, és nem mondhatja azt hogy most elküldi szervízbe
Ami nehéz, ahhoz kell egy kis idő, a lehetetlenhez valamivel több. . . . . . Impossible is nothing
-
sasa311
veterán
Nem.
Hogyha te visszaviszel valamit, hogy rossz akkor arról neki helyben meg kell állapítania, hogy rossz-e. Amennyiben tényleg az (nyilván az, ha visszaviszed) akkor ki kell cserélnie ugyan olyanra.
Visszafizetni a pénzt csak akkor kell, hogyha NEM tudja UGYAN OLYANra cserélni HELYBEN.
Tehát ha te visszaviszed a motyót, hogy rossz és ő tud neked adni egy ugyan olyat nem kérheted a pénzed vissza.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
schumi
aktív tag
-
Csaba_20_
őstag
Csak, hogy tisztába tegyük a dolgokat, mert nagyon félreértelmezték itt egyesek a jogszabályokat.
Alapesetben hibás teljesítés esetén a fogyasztót kijavítás, vagy kicserélés illeti meg. Azonban ha a forgalmazónak a fogyasztó által választott jótállási igény aránytalan többletköltséget okozna a másikhoz képest, akkor megváltoztathatja. Például, ha a fogyasztó kicserélést kér, akkor mondhatja, hogy neki javítani olcsóbb és így inkább javít. Azonban ha veszel egy terméket, amire kötelező jótállás vonatkozik és 3 munkanapon belül elromlik, akkor a 151/2003(XI.22.) Korm. rendelet 7.§-a értelmében a forgalmazó nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hogy módosíthassa a kicserélésre vonatkozó jótállási igényed kijavításra, hanem köteles kicserélni. Ennyit jelent a 3 munkanapos kötelező csere és nem többet. Nem jelenti, hogy azonnal ott helyben köteles cserélni és nem jelenti azt sem, hogy ha nem tudja ott helyben cserélni, akkor pénzt kell visszaadnia. A kicserélésre ugyanúgy legfelejebb 15 napja van, ahogy minden más esetben. Ráadásul ha a hiba nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor nem köteles cserélni. Szóval mielőtt olyat írunk, hogy azonnal kell cserélnie, inkább nézzunk utána a jogszabályoknak! -
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2694 üzenetére
Igy van ezt nagyon sokan félre értik!!! Mert hát a TV -be a mézga család...meg a sok butaság amit ont magábol az a sz@r ! És hogy azzonnal adjam vissza a pénzét ! Na az ilyenek nem kapják meg és lehet menni fogyvédhez aki veri az asztalt a semmire , de ha jogalap nélkül is odajön valaki ugy hogy az az első kérdése ,hogy nem lehetne -e esetleg megoldani ...az már egyből másabb kategoriába sorolondó !
A jog jó dolog ,a jog véd minket ,de a jogszabályok értelmeznése is nagyon fontos mert könnyen kellemetlen szitube keveredhetsz egy boltba ez miatt !!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2695 üzenetére
Azért megjegyezném, hogy a legfeljebb 15 nap mellett van még egy olyan kikötés is, hogy:
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Ráadásul nem lehet nagyker, importőr, a Dán herceg, a Pápa, vagy akárki döntésének feltételhez kötni a kicserélést. Ha jogszabály szerint megilleti a fogyasztót a kicserélés, akkor cserélni kell. Hibás teljesítés esetén, ha kötelező jótállás alá tartozik a termék és 3 munkanapon belül kíván a fogyasztó kicserélési igényt érvényesíteni akkor nincs más lehetősége a forgalmazónak, minthogy cserél. Ha ez az igény nem teljesíthető, akkor a fogyasztónak lehetősége nyílik elállni a szerződéstől(ami a pénz visszafizetését vonja magával). Hogy a fogyasztói igény teljesíthető-e, arról a forgalmazó vagy helyben dönt, vagy 3 napon belül döntéséről értesíti a fogyasztót. Nem várhat arra a forgalmazó, hogy az ő beszerzési forrása feléje mikor teljesít. Ez éppúgy nem járható út, mint az áfa befizetése esetén. Mert erre a forgalmazónak nem biztosít lehetőséget a jogszabály. A jótállási ügyek intézéséhez szükséges forgótőkét biztosítania kell a cégnek, különben nem tudja teljesíteni a jótállási kötelezettségeit. A legtöbb informatikai vállalkozás - és nincsenek természetesen egyedül - nem így tesz. Ez okozza a legtöbb problémát. Persze lehet indokolni, hogy akkor magasabb árréssel kellene dolgozni, vagy kevesebb jut a főnöknek a hawaii utazásra. De ezek azok üzleti kockázatok, amikkel minden számítástechnikai céget indítónak tisztában kell lennie. Emiatt mondom én azt, hogy a fogyasztói jogok szándékos megcsorbításáról van szó akkor, amikor a nagyker döntéséhez kötik a kiskerek a saját döntéseiket.
[ Szerkesztve ]
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2696 üzenetére
Ez teljesen igaz ! Minden eggyes betüvel eggyet értek ! DE egy garanciális ügyintézőnek egy cégnél az a dolga ,hogy érvényesitse a jogokat az ügyfél felé ,és közben a cégnek is minimalizálja az üzleti kockázatot..ergó mondhatom én hogy 15 és meglesz a dolog ,de mondhatom azt is hogy a nagykerhez visszaküldöm és küldik a csereterméket ,melyik jobb hallani az ügyfélnek ,ha elmondom hogy zajlik a folyamat , vagy azt hogy hazudok valamit és hülyének nézem.... ha beleengedek látni a folyamatokba az ügyfeleknek lehet hogy jobban átlátják és leközelebbi ügyintézésnél már elönyt is kovácsolhat belőle !!!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2697 üzenetére
Egy jótállási ügyintézőnek nem az a dolga, hogy az üzleti kockázattal foglalkozzon. Az az üzletvezető dolga. Ha nálatok mégis a pultnál ülő dolga, akkor szerintem az hiba. De a ti dolgotok, hogy miként működtetitek a boltot. Ebbe nem kívánok beleszólni. Megjegyzem az általad levetített gondolatmenet nagyon pénzközpontú. Szerintem pedig az ügyfélközpontú gondolatmeneté a jövő.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2698 üzenetére
Természetesen ez igaz ! De az ügyfélnek is érdekét kell képviselni DE nem a bolt hátrányára ! Ami jár neki az jár ezen semmilyen összeg és pénzközpontu dolog nem segíthet ,de természetesen ettől még rugalmas is lehet a bolt amit meglehet oldani azt megoldja természetesen ezért is szép ez a szakma mert két tűz között kell helytállni és természetesen sok sok problémát megoldani ! Nem könnyű ....de változatoss munka !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
shtml
őstag
Leginkább számtech boltosokat kérdezek: Egy winchesteren hány bad sector után lehet garanciális cserét kérni?
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.