-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
old gray
addikt
válasz Csaba_20_ #2800 üzenetére
Nem, szerintem ennyire nem "súlyos" a helyzet, az eladót nagyon korrekt embernek ismertem meg. A vitát ara értettem, hogy mennyi is lehet a valós értéke, azaz csere-ramot milyen értékben válasszak magamnak (mert nem feltétlenül a kp-t kérem, ha az üzletben jó áron jutok új ramokhoz akkor a cserénél maradok).
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
-
old gray
addikt
válasz kicsitomi88 #2802 üzenetére
Jelenleg 2x1GB 1066os Kingmaxot használok, ezt kaptam csere-ramként amíg a gariztatási-procedúra folyik. Nem azt mondom, hogy a Corsair-tól a 2x1GB 1250MHz-s kit kell cserébe, de ez a csupasz gagyi nekem nem felel meg végső megoldásként, azt hiszem érthető módon. Olyan megoldás szeretnék találni ami mindkét fél számára elfogadható. A legutolsó mondatod szembe sem jutott, ezt tényleg nem feltételezem az eladóról.
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
ML320
aktív tag
Volna egy költői kérdésem:
Behozta az ügyfél pénteken a VGA kártyáját, garanciális felkiáltással. A garlevél szerint szombaton jár le a gari. Bebuktuk, gondoltam, de a VGA-t beraktuk egy gépbe, és a nem ad képet hibajelenség ellenére a 3D Mark is futott rajta fél napig. Tehát semmi baja a cuccnak. Hétfőn fel is hívtam az ügyfelet, és közöltem vele a jó hírt, miszerint a hiba nem jelentkezett. Mellesleg hozott még egy HDD-t is, ami dettó rendesen működik.
Telefonba közölte: majd bejön érte.
A kérdés: A garanciaidő kibővül a szervízben eltöltött idővel. De ha én 1 munkanapra rá már értesítem az ügyfelet, akkor mi van? Ő nyugisan menjen el nyaralni, és legalább addig nem ketyeg a cuccára a garidő?Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
Ha kereskedő lennék, a következőket tenném. Elérhetőséget kérnék mindenképp a pácienstől, ezt rögzíteném a munkalapon is. Amikor kész a cucc és szóltam neki, ezt is rögzítem a munkalapon (ekkor és ekkor x telefonszámon ügyfél értesítve), és ettől számítanám a meghosszabbodott határidőt. Plusz írnék olyat a garanciális feltételeimbe, hogy az értesítést követő három mondjuk nyolc napon túl át nem vett termékeknél tárolási díjat számítunk fel, x Ft/nap. Így hirtelen nem tudok semmit, amibe ez ütközne, szerintem teljesen reális alapja van, nem tárolhat a kereskedő hónapokig egy nagy rakás dobozt, csak mert a tulaj nem tud érte jönni...
mod: Esetleg olyat még, hogy egy hónap után értékesítjük a terméket, és a tárolási díj után fennmaradó összeget továbbra is átveheti az emberke, már amíg marad belőle egyáltalán.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #2806 üzenetére
Az értesítés megtörténte után ezt rögzítettem is a munkalapon, ennyire előrelátó vagyok én is
mod: ugyebár ha 3 hét múlva jön érte, akkor a rég lejárt gart is meg kellene hosszabbítanom 3 héttel, holott nekem meg már lejárt. Így ez eléggé cseszi a csőrőmet. Ha tényleg rossz lenne, bebuktam. Benne van a pakliban. De így a törvény őt védi. Nem beszélve azokról, akik úgy hozzák be, hogy "már régóta rossz, de csak most jártam erre". Mind egy-két napon múlik nekik, nekem meg bukta.
Sajna ez az ügyfél olyan, hogy állandóan garidő letelte előtt pár nappal hozza be a cuccot, hogy nem megy. És persze mindig megy...Off volt, ne erre a gyerekre vs kereskedői mentalitásra kezdjünk vitázni
A tárolási díj meg a fogom és eladom a sunyiba dolgot már rá akartuk tetetni az átvételi jegyzőkönyvünkre, viszont az valami jogszabályba ütközik. Anno, akivel megszerkesztettetük a lapunkat, fel is hívta erre a figyelmet, de nem tudnám most elmondani, miért nem lehetett. Mondjuk alapból a gépen lévő személyes tartalom kapásból kihez, hova tartozik...
Amiket nem visznek el, azokat általában 1 év után juttatjuk ki újrahasznosító helyre. Eddig csak egy balhé volt. Másfél éve itthagyott gépért jöttek, ami ráadásul javíthatatlan volt.[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
Csaba_20_
őstag
válasz old gray #2801 üzenetére
Azt hittem a jogi lehetőségeidre vagy kíváncsi. Jótállási jegy és számla nélkül annyi jogi lehetőséged van, amennyit elmondtam.
A memória valós értékem, vagy más szóval aktuális értéke jótállás és szavatosság esetén érdektelen. Esetükben elálláskor a vételár számít.
A te eseted barátsági alapon működik, azt pedig egyedül te tudod, hogy mennyire vagytok jó viszonyban.
-
Csaba_20_
őstag
ML320: Miért számít, hogy mikor veszi át? A jótállási idő ezzel nem meghosszabbodik, csak megmarad. Most az, hogy hétfőn veszi át és onnantól 2 nap a jótállás, vagy jövőhét kedden veszi át és onnantól 2 nap, nem mindegy? Tárolás szempontjából persze nem, de amúgy miért számít?
-
-
-
ML320
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2811 üzenetére
Akkor nem baszogatásként, de eddig mindig is nagy figyelmet kaptak a határidők, napok, egyebek. Ha jogilag nézem a szervizben (rövid i) töltött időt, akkor az a beadás és az átvétel napja közötti x időt takarja, nem? Azt az időt, amíg az adott terméket nem tudta rendeltetésének megfelelően használni.
Tehát ha hétfőn adom át neki, akkor az én értelmezésemben 2 nappal kitolódik a garija. Ha a következő hétfőn veszi át, akkor 9 nappal.
A kérdésem erre vonatkozott.mod: Tárolás szempontjából - miután fizető jelleggel átvesszük, bevizsgáljuk, és kiértesítjük az ügyfelet, mindig jön a válasz: oké-oké, megyünk érte. Ha ezen beszélgetés után fél évvel kivágjuk a francba, év végén a leltárnál kibukik, hogy hiányzik. Magánszemélyeknél meg a nyári viharnál jön a nagy ötlet, ha már rossz, fizessen a biztosító. És ilyenkor jön a lelkes keresgetés, és a felháborodás, hogy mire fel nem őrizzük meg 8-10 hónapig a cuccot.
[ Szerkesztve ]
Ember tervez, Isten perverz...
-
net84
őstag
Akkor ha jól értelmezem, a szervízbe kerülés és a bizonyítható kiértesítés közti időszakkal hosszabbodik meg a garancia? Függetlenül attól, hogy a gazdája 2 hétig nem jön érte?
Más:
Adott egy kanapé, ami kb. fél éves, és egy enyhén szólva kezd széthullan. A kereszttartó lécek sorban szakadnak le a lapfelületről (ülő és hátfelület). Az ilyen termékekre mint a bútor, milyen garancia vonatkozik? Ugyanaz, mint bármi másra? 10kg felett kötelező a helyszíni gar? Illetve, ha netalántán visszafizetnék az árát, akkor kinek kell gondoskodnia az elszállításról? Jelenleg ott tart a dolog, hogy lassan 20 napja jeleztük a hibát, akkor 15 napot ígértek, hogy azon belül rendezik a dolgokat...
Jogosan csaphatom a képükbe a papírokat, hogy a mai napig semmilyen választ nem kaptam, holott erre nem 15, hanem 3 napon belül kellett volna válaszolniuk?Read only...
-
Csaba_20_
őstag
Igen, ez egy örök probléma, hogy akkor mennyi az annyi. De jelen esetben, mivel ti hibátlannak találtátok a terméket, akkor gyakorlatilag az imént felvezetett logikával akár azt is mondhatnátok, hogy semmivel nem hosszabbodik meg a jótállás, hiszen mindvégig tudta volna rendeltetésszerűen használni, csak nektek adta egy időre. Jogilag legjobb tudomásom szerint - Ariadne majd kijavít, ha nem jól mondom - annyi nappal tolódik a jótállás vége, amennyit a termék nem volt a tulajdonos tulajdonában. Tehát ha a forgalmazóhoz bevitte a terméket és az 1 hét múlva juttatta csak el a szervizbe, ahol eltöltött 2 napot, majd 1 hét múlva visszajött tőle a forgalmazóhoz, ahol másnap átvette a tulajdonos, akkor az összes előbb felsorolt idővel eltolódik a jótállás vége. Nem pedig csak 2 nappal, amennyit a szervizben töltött. Ugyebár az utóbbi gondolkozásmódot hivatott kivédeni a jogszabályi rendelkezés. A ti esetetekben egyébként a PTK. 277.§ (4) lehet a megoldás kulcsa. Aszerint ugyanis a felek a szerződés teljesítésében együttműködésre kötelesek. Tehát ezen kötelezettségét mulasztja el a fogyasztó azzal, ha nem jön záros határidőn belül nem viszi el a terméket. Ebből kiindulva lehetne valamit kitalálni. De nekem nincs rá ötletem.
-
old gray
addikt
válasz Csaba_20_ #2808 üzenetére
A jogi lehetőségeimre is kíváncsi voltam, mert az eddigi baráti hangnem ilyen esetekben szokott anyázásba és sárdobálásba átfordulni. De már minden eshetőségre fel vagyok készülve, szóval köszi a segítséget.
Broadcasting lies on the television screen / Trying to get us hooked on your american dream
-
liver
tag
Ha az eszköz nem volt hibás,akkor nem hosszabbodik meg a garideje a szervizben töltött idővel!Vagyis nyugodtan jöhet 3hét múlva:-)A tárolási díj már más tészta.
Én már régóta ráírom a jegyzőkönyvre,hogy az értesítéstől számított 8nap után napi 300Ft tárolási díjat számítunk fel.Azóta érdekes módon idejében átveszik az elkészült eszközöket[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
kefehu
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha beadom a gépem (egy acer laptopról van szó) szervízbe, akkor távolítsam el róla a nem teljesen jogtiszta Windowst? Jogtiszta Vistával adták a gépem, amikor megvettem, de a jogtiszta Winfos nem működött... Persze telepítő CD-t nem kaptam, szal kénytelen voltam egy Vistát letölteni. A Vista címkéje is rajta van a laptopon, szal nem olyan könnyű rájönni a dologra, de azrért nem örülnék, ha bajom lenne a szervíz miatt.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Acer Aspire 5920G laptopom eladó!
-
liver
tag
Szerintem telepíts fel egy Vistát és azt a kódot írd be telepítésnél ami a notira rá van ragasztva.A nem jogtiszta szoftvreből adódhatnak kellemetlenségeid a szervizbe.Ha a hibajelenség meg nem kapcsolódik az operációs rendszerhez,akkor az a legegyszerűbb ha leformázva,"szűz" állapotba adod le.
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Gerisz
addikt
Sziasztok! Az a problémám, hogy meghalt a lapom.
Elfüstölt. A bolt ahol vettem, állítólag tegnap becsődölt
Senkit nem tudok elérni, egyik boltjukat sem egyik megyében sem.
Ilyenkor mivan? -
liver
tag
"Elfüstölt" alaplaplapra nincsen gari!Ha égés,törés,repedés van számítástechnikai terméken az autómatikusan garanciavesztéssel jár.Ha van arra az épületre biztosításod ahol elfüstölt,akkor hivatkozz a biztosítónál villám vagy túláram kárra.De ehez kelleni fog az alaplap számlája.
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
tothm
őstag
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy az igaz, hogy elég a garancia érvényesítéséhez vagy számla/blokk, vagy egy garancia levél-lepecsételve!? Előre is köszi: Máté
-
Csaba_20_
őstag
Számtalan esetben előfordul, hogy a fogyasztó tapasztalja a problémát, a szerviz pedig nem. Az ilyen esetben a szerviz azzal adja vissza a fogyasztónak a terméket, hogy nem hibás. A fogyasztó pedig meg van győződve róla, hogy az(hiszen tapasztalta). Ha úgy lehetne tenni, ahogy te állítod, akkor a szerviz hasonló indokkal 2 hétig is ülhetne a terméken - mondván, hogy teszteli, hátha előjön a hiba -, majd visszaadhatná úgy, hogy nem hosszabbodik meg a jótállási idő. Így jótállási idő vége előtt ezt párszor eljátszva a fogyasztó kifuthatna a jótállási időből. De ez nem így működik. Amíg a fogyasztó nem tudja a terméket rendeltetésszerűen használni, addig a jótállási idő nem telik.
-
Csaba_20_
őstag
Olyat, hogy "garancia vesztés" a jogszalyok, nem ismernek. A jótállás ideje alatt a kötelezett akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Tehát önmagában az, hogy "elfüstölt" az alaplap, nem mentesíti a kötelezettet a jótállási kötelezettsége alól. Mivel a jótállás teljes ideje alatt rajta van a bizonyítási teher, így bizonyítania kell, hogy a hibát pl. a nem rendeltetésszerű használat okozta. Biztosítási csalásra pedig nem buzdítanék senkit.
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2827 üzenetére
Jópár dologgal nem vagy tisztában úgy veszem észre!
Amiken én írtam azt a gyakorlat bizonyítja és több esetben a fogyasztóvédelem is megerősítette.
1.Ha a szervízbe kerül egy alkatrész és a szerviz azt állapítja meg,hogy az alkatrész nem hibás,akkor azt a fogyasztó vagy elfogadja vagy egy független szakértői véleményt kér(ez utóbbi eléggé költséges).
2.Biztosítási csalásra senki se buzdítok,de a gyakorlat azt mutatja,hogy a legtöbb "elfüstölést" feszültségingadozás okoz.Ez az esetek többségében vagy a táp vagy az elektromosáram szolgáltató hibája.Persze túlzott "tuningolás" is okozhatja,de én azt nem feltételezem senkiről,hogy ha tuning miatt megy tönkre egy alkatrésze akkor csalással próbálozna.De úgy látom te feltételezed!
Hibás tanácsaiddal csak arra buzdítasz sok felhasználót,hogy felesleges köröket fusson és ideje,pénze,idegrendszere menjen rá.
Egyébként a jogszabályok ismerik a "garanciavesztés" fogalmát.Hallottál már a nem rendeltetésszerű használatról?"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Ariadne
őstag
Úgy tűnik, sajnos te nem vagy tisztában a jogszabályi háttérrel...
1. A bizonyítási teher a jótállás ideje alatt a kereskedőn van, tehát amíg ő nem bizonyítja (mondjuk egy független szakértő véleményével), hogy a fogyasztó okozta a hibát, addig bizony köteles jótállni. Épp ez a lényege a rendszernek, hogy ha bizonyíthatatlan, hogy ki okozta a hibát, akkor jótállás alatt a kereskedő viszi el a balhét, szavatosság alatt viszont már a fogyasztó, ott megfordul.
2. Ha elfüstölt a lap, szintén lásd 1. pont. Ha a kereskedő hoz szakvéleményt (kermi megfelel pl.), hogy a fogyasztó nem rendeltetésszerű használata okozta a meghibásodást, akkor elhajthatod a fogyasztót. De addig bizony nem... Ha mégis megteszed, beperelhet (ahogy én is tettem egy céggel anno), és minden valószínűség szerint csont nélkül megnyeri, majd költségekkel együtt behajtja a kereskedőn.
mod: Ajánlom elolvasásra a 151/2003. korm, rendeletet, a 49/2003 GKM rendeletet, valamint a PTk. jótállásra és szavatosságra vonatkozó szakaszait. Sok meglepetés érhet még...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
liver
tag
válasz Ariadne #2829 üzenetére
Hát én veletek nem fogok vitatkozni
Gerisz kollégának meg sok sikert kívánok az "elfüstölt" alaplapjának a legaroztatásához.Ariadne:Elfüstölt alaplap miatt perelni?nem vagy teljesen százas.Az meg pláne durva,hogy erre buzdítasz másokat abba a reményben,hogy a perköltséget is megtérítik neki.Ha mégse így lenne akkor majd mit fogsz neki monadni?
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
Olyan tanácsokat adjatok amik a gyakrolatban(életben) is működnek.Mert a jogszabályokat álltalánosságban kell értelmezni.A bíróságon egyéb körülményeket is figyelembe vesznek és úgy hoznak döntést!Ezt tartsátok szem előtt!
Én egyébként a fogyasztókkal vagyok,de sokszor feleslegesen futnak felesleges köröket.Néha el kell fogadni,hogy ezt most bebuktam(elfüstölt,eltörött stb...)[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Ariadne
őstag
Nem is nagyon van mit vitatkozni, meg fogják ítélni, ha a kereskedő nem tudja bizonyítani, hogy a fogyasztó okozta a hibát. Igazad van, tényeken, sőt jogszabályokon nincs mit vitatkozni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Olyan tanácsokat adjatok amik a gyakrolatban(életben) is működnek.
Ezt úgy érted gondolom, hogy ami kedvező a kereskedőnek, és amivel kevés problémát okoz az akadékoskodó vásárló, nem?
A kereskedők jó része sajnos nincs tisztában az alkalmazandó szabályokkal, ezért bizony muszáj időnként ellenkezni velük, hogy az ember érvényt szerezhessen az igazának. Ha visszaolvasol kicsit, láthatod, hogy nem mondtuk senkinek, hogy menjen bíróságra egy tönkrement ventillátor miatt. De egy több tízezres alaplap vagy pláne egy vaskosabb árú vga miatt már igen meggondolandó, pláne ha a kereskedő ennyire nincs képben."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gerisz
addikt
Csaba_20_, liver, Ariadne
Kösz az infokat, nagyon jól jönnek!
A részletes probléma a következő:
2 hónapja szóltam a boltnak, hogy túlfeszt ad a lap a procinak Bios szerint, alapból 1.55V-ot, az addigi 1.3V helyett. Terhelve mértem minden franccal 1,8V-fölött voltak a terhelt értékek.
Szóltam a boltnak, hogy nem jó valami, nincs rendben a lap.
Azt mondták honnan tudom én azt, hogy nem jók azok az értékek.
Mondom ha én nem tudom jól akkor mondják azt hogy jó, írják le és akkor megnyugszom.
Azt mondta, hogy nem tudja mik a jó értékek, de ha működik a gép akkor azoknak jónak kell lenni. Írtam a gigának, persze, hogy nem válaszoltak.
Mondták frissítsek Bios-t. Megtettem. Utána vissza az eredetire mert nem volt jó.
Most voltam szervízben. Bemérték a tápom, megnézték a procim a ramokat a vidkarit. Jó minden.
Beszéltem egy nagykerrel Giga honlapjáról (Ramiris)
Tökéletesen rendesek vol8ktak. Azt mondták segítenek szívesen. A Giga tudja széria szám alapján melyik kereskedő(k) kezén ment át, és tudom érvényesíteni a garanciát.
Mondták azt is hogy gyenge minőségű táp miatt szokott ilyen lenni. Mondom a Cieftech 550W-os gyenge? Erre nem szóltak. Kűldjem el a számla másolatát. Utánna szólnak mit hogyan tovább. De előre szólnak, hogy 3-6hónap mire a Giga mond valamit.
Na most itt tartok.liver: az Ő tanácsaik alapján, gond nélkül garizott nemrég a 8600GTS-em, és levásárolhattam az árát, miután mondták, hogyan mit tegyek, lett egy 4850-em
[ Szerkesztve ]
-
Jancsi
aktív tag
Az hogy elfüstöl ezer ok miatt lehet, pl. ha FET füstöl el rajta simán lehet azért mert nem tul későn vagy tul hamar nyitott ki, de mocoroghatnak az atomok is főleg magasabb hőmérsékleten, ha elég sok elmocorgott, akkor vagy nem vezet vagy folyamatosan vezet. Így szeritnem a megégés, persze ha belülröl égett kifelé, akkor simán garanciális.
Amúgy meg lehet állapítani többnyire mi végzett az alaplappal, saját maga vagy nagyfesz, legegyszerűbb ha a táp működik, az alaplap magát nyírta ki, ha a táp nem működik, akkor vagy nem volt benne megfelelő rövidzár védelem, vagy rajta keresztül jött a nagyfesz a gépbe. Utóbbi esetben a táp primer odalát lenne érdemes megvizsgálni ha az működik akkor az alaplap vitte a tápot is, ha nem akkor nagyfesz.
De ha csak alaplapot visznek vissza, egy lyukas FET-el, úgy hogy semmi más nem sérült az 100% hogy az alaplap hibája, ha már a lap fele meg van pörkölődve, nagy fesz (ez azért elég ritka).
1-2 égett IC simán lehet anyag vagy tervezési hiba.(többnyire kicentizett tevezés és 1-1 gyengébb miségű ic szokott galibát okozni)Gerisz
Előfordul hogy a szenzorok pontatlanok az alaplapon, ekkora fesztökblettel a procidnak igencsak fűtenie kellett volna. Igazábol csak az pontos érték amit lemér az ember. De ha a mért értékek helyesek akkor a proci tápellátásáért felelős áramkörök elég rosszul működtek, gondolom abban égett meg az ic. A procid és a gép többi része működik?[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
Jobb, ha tudod, hogy a gyakorlati példák nem fogják igazolni önmaguk jogszerűségét.
liver írta:
Elfüstölt alaplap miatt perelni?nem vagy teljesen százas.Az meg pláne durva,hogy erre buzdítasz másokat abba a reményben,hogy a perköltséget is megtérítik neki.Ha mégse így lenne akkor majd mit fogsz neki monadni?Tudod, létezik olyan, hogy jogbiztosító. Aki állja a perköltséget is, ha arra kerülne a sor. Úgyhogy inkább az a cég nem százas, aki egy alaplap miatt képes odáig húzni a dolgot, hogy perre kerüljön a sor.
-
Gerisz
addikt
Jaja megy minden. De. bevizsgálták a tápot is, leteszteltek mindent a többi tökéletes.
Holnap este vagy vasárnap lefotózom és megmutatom
Ott van felpuklisodva a nyák ahol a procihűtő tartó van, vagyis alatta.
ott megy egy csomó áramkör a proci felé és azok puklisodtak ki.
De mondom képen látszik majd. így nem igazán tudom csak aki látott már olyat. Szakszavakat nem iagzán ismerek. de nem FET hanem ahol ki van rajzolva az áramkör ott -
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2836 üzenetére
Jogbiztosításom nekem is van felhasználói oldalról,de tudtommal Magyarországon összesen 50ezer ilyen biztosítást kötöttek.Ha valaki kötött ilyet az könnyebb helyzetben van,de saját szakállra elkezdeni pereskedni szerintem hülyeség,ha csak nem egy nagyobb értékű alkatrészről,vagy komplett konfigurációról van szó.
Amúgy tapasztalatom szerint a békéltető testület véleménye sokat nyom latban egy bírósági tárgyaláson,tehát ha az nem a fogyasztónak kedvez akkor meg pláne nem érdemes tovább vinni a dolgot.
Egyébként egy eléggé kényes téma amin vitatkozunk mert egy elfüstölés 99%-a nem az alaplap hibájára vezethető vissza,de ott van az az 1%-ék.Meg a bolt is megszünt állítólag....nehéz ügy lesz és nagyon életszerűnek tünik az a 6hónap amit az alaplap tulajdonosa mondott.A chieftec 550W korrekt...Egyébként hány hónapos a cucc,mert ha jól tudom 6hónap után már nem a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy gyárilag hibás volt a termék(de ebben lehet,hogy tévedek)
[ Szerkesztve ]
"Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Csaba_20_
őstag
liver írta:
Jogbiztosításom nekem is van felhasználói oldalról,de tudtommal Magyarországon összesen 50ezer ilyen biztosítást kötöttek.Ha valaki kötött ilyet az könnyebb helyzetben van,de saját szakállra elkezdeni pereskedni szerintem hülyeség,ha csak nem egy nagyobb értékű alkatrészről,vagy komplett konfigurációról van szó.Tudtommal pedig nem annyit. Szerintem egyébként nem hülyeség pereskedni azokban az esetekben, amikor igazad van, de a másik szerződő fél az erőfölényével visszaélve nem hajlandó eleget tenni a feléd vállalt kötelezettségeinek. Nem az a lényeg, hogy mekkora értékű alkatrészről van szó. Az akkor kerül majd képbe, amikor a vesztes fél azon fog hümmögni, hogy "hát, jobb lett volna neki kicserélni".
liver írta:
Egyébként egy eléggé kényes téma amin vitatkozunk mert egy elfüstölés 99%-a nem az alaplap hibájára vezethető vissza,de ott van az az 1%-ék.Meg a bolt is megszünt állítólag....nehéz ügy lesz és nagyon életszerűnek tünik az a 6hónap amit az alaplap tulajdonosa mondott.Ezeket a számokat melyik hivatalos statisztikából szedted elő?
-
liver
tag
válasz Csaba_20_ #2840 üzenetére
Tapasztalat!2évig egy számtech nagykereskedésben voltam garanciális ügyintéző.A szavatosságot megtaláltam,így néz ki:
"Fontos ugyanakkor tudni, hogy a két év a
bizonyítási teher tekintetében megoszlik.
A vásárlástól számított elso hat hónapban
jelentkezo hiba esetén a kereskedo köteles
bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor
nem volt benne a termékben, hogy a
hiba nem a teljesítéskor is meg lévo
körülmények miatt keletkezett, hanem az
áru rendeltetésellenes használata okozta.
A második tizennyolc hónapban ugyanakkor már
nincs kötelezve a kereskedo a bizonyításra.""Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
liver
tag
válasz Ariadne #2842 üzenetére
Már mondtam,hogy veled nem fogok vitatkozni
Nem elég elolvasni,azt értelmezni is tudni kell,de te néha hibásan értelmezed...és most nem is értem,hogy konkrétan mire gondolsz."Próbáltad ki-kapcsolni,be-kapcsolni?Akkor világít az oldalán a gomb?Nem!Akkor be kéne kapcsolni":-)
-
Csaba_20_
őstag
Ne nevettesd már ki magad! Egy olyan cég garanciális ügyintézőjeként szerzett tapasztalat alapján állítod, hogy az esetek 99%-ban nem az alaplap hibájára vezethető vissza az elfüstölés, amelynél kizáró tényező volt az égési sérülés a garanciális ügyintézés alól? Azt hittem legalább laboráns voltál az MSI alaplapgyártó részlegénél és 2 évig a te dolgod volt megállapítani a meghibásodások okait...Bocs, de így én is hasra ütve mondhatnék százalékokat, pontosan ugyanannyit nyomnának a latban: semmit.
Nagyszerű, most már eljutottál a szavatosságig. Keress tovább! A jótállás lesz a te kulcsszavad.
-
Ariadne
őstag
Nem kért rá senki, hogy vitatkozz velem, pláne mert igazam van. De egy dologban egyetértünk, bizony tudni kellene értelmezni.
De ha te azt sem érted, miért a jótállás és nem a szavatosság a kulcsszó ebben az esetben, akkor elég reménytelen eset vagy. Arról nem is beszélve, milyen félelmetes azt hallani, hogy ilyen kevés tudással végeztél garanciális ügyintézést, a saját munkádhoz alapvető jogszabályokat sem ismerve. Ez pökhendiséggel párosulva nem túl szerencsés elegy...mod: Igen, tényleg. Pislogtak, mint hal a halászlében, hogy stílusos legyek. Kész volt az a cég, komolyan... Mennyit röhögtem azon, mikor jött az emberük még a békéltető testület előtt, és mondta, hogy de hát ők nincsenek kapcsolatban a nagykerrel. Mindezt haláli komoly arccal. Persze ugyanazok voltak a tulajai mindkét cégnek, és a kapcsolat nagyker és kisker között ettől függetlenül is tagadhatatlan és magától értetődő, de hát szegényem nem tudta, mi az a szerződés, egyem a szívét. A három békéltető próbálta elmagyarázni neki, de akkor sem csillant az értelem szikrája.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #2847 üzenetére
Még jó, hogy céges mailcímmel regelt, legalább minősíti a cégét is.
Pedig lehetne ezt jól meg egyre jobban is csinálni, lásd Ipon. Persze ehhez kell némi odafigyelés meg érdeklődés a téma iránt, ami kedves lelkes újoncunkból sajnos hiányzik, ő csak mantrázza a jogszabályok ismeretének hiányáról tanúskodó szövegét."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Autós topik
- További aktív témák...