-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz horvathkrisz #2297 üzenetére
Árengedménnyel és origi 3 év garival fogadd el nyugodtan. Az árengedmény legyen 30% minimum.
Tomate:ha nincs akkor ki kellene deríteni. hogy melyik nagykertől van a cucc. Elvileg ott is gariztathatnál.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
nygma
addikt
Üdv!
Fejlemények: Ott hagytam a blokkot bevizsgálásra...
Jövhéten kell menni újra meglátom mi lesz...
-
Csaba_20_
őstag
www.cegjegyzek.hu Tedd magadévá az ott található információkat!
-
-
Mr. Teddy
őstag
[OFF]Én nygma oldalán vagyok, lehet poénkodni, hogy "törvényileg mit kellett volna" csinálni, de szerintem amit tett, hogy ott hagyta bevizsgálásra teljesen normális dolog volt. Az a baj, hogy akármennyirre tűnhet jónak hogy jogilag kinek van igaza, a gyakorlatba iszonyat nehéz átültetni. Amikor én intéztem a fényképezőgépemet, akkor is már kismillió helyen törvényszegés történt az üzlet feléről, de nem jelentettem a fogyvédelemnek, mert tudom, hogy az még lassabban intézkedne, mint ahogy az egész kijavítás történne. Szumma érdemes a bolt adott feltételek mellett (bevizsgálás, stb...) a dolgot elintzni, mintsem egyből ultimátumot szegezni a bolt irányába...
A tény az, hogy a végére kicsit elvesztettem a fonalat, hogy mit akartam írni, de a lényeg az, hogy hiába törvény adta jogunk, szél ellen nem lehet pipílni
Na a lényeg, hogy kicsit ma este bepiáltam, és lehet összefüggéstelen vagyok, és igazából nem tudom endesen leírnia mit gondolok, bocsi [/OFF]
-
horvathkrisz
addikt
Na, mit gondoltok?
Lesz holnap kártyám?
És ha lesz milyen lesz? Újat kértem -használt lesz? -
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2319 üzenetére
Nem akarok rémhírterjesztő lenni de valami azt súgja,hogy gebasz lesz valamivel...
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2321 üzenetére
Kiderül,már csak egyet kell aludni...
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2323 üzenetére
Csak nem...
-
net84
őstag
válasz horvathkrisz #2319 üzenetére
kicsit lemaradtam a dologban - milyen kártyáról va szó, hogy felmerült a használt?
Valaki írta, hogy abban az esetben, ha a psi-e csatin látszik, hogy volt már lapban, akkor az már használt és ne fogadd el.
Azonban, ha megadják rá a megfelelő garidőt, akkor nem valószínű, hogy használt a kártya (ezt a mai árrés mellett nemigazán vállalja be senki - de kivételek itt is vannak), max tényleg volt már gépben, ami jelentheti azt is, hogy amikor visszakapták garból, akkor letesztelték...itt most magunkból indulok ki, mi a garba visszaérkező eszközök nagy részét leteszteljük még mielött az ügyfél jönne érte.Egyébként az Asus-nak van egy új különös felfogási metódusa a garanciára.
Felküldünk hőcsöves (elöl-hátul burkolva + oldalra kilógó hőleadó) agyongyötörhető "tuningkártyát", majd visszakapunk ránézésre egy ugyanolyan kártyát, garcserés kartonban, a doboz oldalán az Asus matricája, rajta a kártya típusa gyártási száma és még pár hasznos/haszontalan adat. Doboz kibont, és egy ránézésre is agyonjavított, sima passzív alu hűtővel (ami még poros is) ellátott kártya vigyorgott vissza. Egyszóval: Lelakott volt a kártya!
Az ügyfél kapott már helyette egy másik márkát, ez viszont most nálunk termeli a veszteséget, adhatjuk le megint, magyarázhatjuk, hogy miért is szar, amit küldtek...
Úgy néz ki, hogy az Asus a periféria értékesítését ki akarja nyírni Mo-n.
Ausztria nem tudom min rágott be az Asus-ra, de 2 hete voltunk kint (családdal), hogy kemény 80k-nak megfelelő juró-ért veszünk eee pc-t (a nagytesót, nem ami nálunk kapható). A boltban az eladó közölte, hogy egész Ausztriában nem fogunk találni Asus-t, mert megszüntették a forgalmazását a márkának, kifutó akciók voltak, ezért adtak mindent olyan nyomott áron - aztán, hogy most csak az üzletláncukra gondolt, vagy úgy globálisan az országra, azt nem tudom, de tény, hogy sehol nem találtunk/láttunk Asus notikat - pedig az egyetlen dolog, amit Asus-ból megvennék, az a notebook.Read only...
-
tlac
nagyúr
passzív giga 9600gt
Én nem rég egy pci-os asus wlan kártyával jártam hasonlóan. Újként vettem 1 év garival, nem is volt kibontva, le volt fóliázva és mégis az érintkezői olyanok voltak, mint egy régi sokat használt kártyának. Nem, hogy csak kicsit karcos volt, hanem el voltak színeződve (sötétebbek voltak) az érintkezőknek azon részei, amik a foglalatban érintkeztek...
-
horvathkrisz
addikt
Még ma sem volt kártya, 7-én vettem, másnap 24 órán belül visszavittem, 3 nap alatt el kellett volna intézniük.
Ma 19-e van.
Kezdek kicsit ideges lenni... -
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2330 üzenetére
Holnapig várj,utánna hívd őket,hogy mi lesz?
-
horvathkrisz
addikt
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2332 üzenetére
Nem csodálkozom ezen...remélem Te jössz ki jól ebből az egészből..
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2334 üzenetére
Nincs mit!
Drukkolok...
-
Csaba_20_
őstag
válasz horvathkrisz #2330 üzenetére
Akkor leírom sokadszorra is. A jogszabály a kicserélésre is legfeljebb 15 napot biztosít a forgalmazónak, nem 3 napot. Az más dolog, hogy valójában a kicserélés 3-4 napon belül is biztosan megoldható lenne. Amennyiben a 15. nap eleltével se lesz új, hangsúlyozom új videokártyád, akkor egy elállási nyilatkozattal egybekötött fizetési meghagyást küldhetsz a forgalmazónak, melyben hivatkozol a 49/2003(VII.30.) GKM rendeletben meghatározott hatádidő túllépésére és arra, hogy neked a határidő túllépésével jelentős kellemetlenséget okoztak. Javaslom a fizetési meghagyás megírásárhoz kérj meg egy ügyvédet!
-
horvathkrisz
addikt
Sziasztok,
ma kaptam vissza iponból a kártyát, teljesen újat adtak, amin kicsit meglepődtem.
Nem OEM karit kaptam vissza, hanem egy másik, tényleg zsír új dobozost.
Ez most teljesen jól működik.
Így már elégedett vagyok.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, felvilágosítást.
Csaba_20_, Neked is köszi a fáradozásod, szerencsére nem kellett ügyet csinálnom a dologból.
-
aginor
addikt
Na nekem is van már egy "pozitív" ipon-os tapasztalatom:
Tisztelt Ipon Kft!
A mai nap sajnos egy igen negatív tapasztalatot sikerült szereznem az Önök garanciális ügyintézéséről, egy kb. másfél hónapos videokártya kapcsán. A kártyát szakszervizükbe bevíve a szervizes kolléga közölte, hogy a kártyának égett szaga van, majd elszaladt a kártyával, pár perc múlva visszatért és közölte, hogy csak feltételesen tudja átvenni(ilyen ugye nincs is a jogszabályban), mivel fizika sérülés van a kártyán, kértem, hogy mutassa meg mégis hol található az az állítólagos sérülés, de nem tudott rámutatni, annyit közölt, hogy mivel égett szaga van, biztosan van rajta valahol, ezt én továbbra sem fogadtam el mivel NEM VOLT fizika sérülés vagy látható égési nyom a terméken. Erre kitalálta azt, hogy a hűtő alatt a kondenzátoroknak megszakítás és hézag nélkül kéne lenniük egy sorban, de mivel ezen látható hézag van a harmadik és negyedik kondenzátor között, így ott volt egy kondi ami elégett. Én azzal érveltem, hogy nem tudom elképzelni, hogy egy kondenzátor úgy elégjen, hogy köddé válik és legalább valami égett csonk ne maradjon belőle(végül is nem atomot szórtam rá). A szervizes kolléga szerint azért nincs ott semmi, mivel a kondenzátorból kifolyó folyadék elégette(egymás közt: a szilád elektrolitos kondenzátorokban nincsen folyadék, és ált. a teteje szokott kipukkanni, míg a kondenzátor palástja sértetlen marad)..
Ez után a szervizes kolléga azt javasolta, hogy szellőztessem ki a kártyát és akkor, ha már nem lesz égett szaga, akkor átveszi(nem mintha ez változtatna a kártya állapotán). Továbbá javasolta azt is, hogy én otthon szereljem le a gyári hűtőt, és nézzem csak megy, hogy ott lesz az égett kondi. Én megkérdeztem, hogy az nem jár-e garancia vesztéssel ha én otthon megbabrálom a kártya hűtőjét, erre a kolléga ezt válaszolta: „ugyan már miért járna azzal”, ezek után had idézzek az önök garancia leveléről: A termékek garanciájukat vesztik, ha: e.).. hűtőrendszer cseréje.. d.) ..A terméken végzett szerelési munkálatokat nem azok elvégzésére jogosult végzi.
Ezek után köszönöm a szervizes kollégának a szakszerű és jóindulatú tanácsot, így legalább ha kicsit naivabb vagyok, és leszerelem a hűtőt, akkor már lenne agy valódi okuk, hogy elutasíthassák a garanciális igényemet. A fentiek alapján kijelenthetem, hogy az önök cége igen „korrekt” és „tisztességes kereskedő”, nagyon remélem nem ilyen az egész hazai szakma. Természetesen a kártya állapotát nagy felbontású fényképekkel dokumentáltam(még az állítólagosan hiányzó kondenzátor környékét is), ha ne adj isten a későbbiekben valami fizikai behatásra kívánnak hivatkozni. Továbbá a legtekintélyesebb hazai hardver tesztoldal egyik tesztjéből mellékelek egy képet, mely tisztán mutatja a kártya nyákjának felépítését, és jól látszik a szervizes kolléga által hiányol kondenzátor is, itt valójában logikai kapok vannak a nyomtatott áramköri lapon, ami a saját kártyámról készült fényképeken is jól látszanak, és sérülés mentesek is.Erről mi a véleményetek?
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2337 üzenetére
Örülök,hogy sikerült megoldani...
-
aginor
addikt
válasz Csaba_20_ #2340 üzenetére
Maga az eljárásról mi a vélemény, legjobb tudomásom szerint a törvény(bocs rendelet) nem ismer feltételes garanciát, továbbá nekik kell bizonyítani, hogy az én hibámból hibásodott meg, nem nekem(mint ahogy azt ők hiszik), akár a jótállást akár a szavatosságot nézzük.
A kártya az egyik bekapcsoláskor sercegni kezdett valahol hátul, aztán egy kis füst, és azóta se kép se hang(nem volt húzva, sem moddolva).
A szervizes emberke nevét nem tudom, mivel nem mutatkozott be, de nyilvánosan akkor sem biztos, hogy kiadnám(én tisztelem mások jogait, nem úgy az ipon).Nem vagy te jelen véletlenül a fogyasztóvédelmi fórumon is?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
net84
őstag
tudtommal szavatossági időben neked kell bizonyítanod
egyébként minden másban szvsz jól tudod a dolgokat
pontosan milyen típusú kártyáról van szó?volt már válasz a leveledre?
Dezodorral azonban nem "szagtalanítanám". Inkább akkor valami nyák vagy eletronika tisztító (ügyelve arra, hogy a gyáriszámos, vonalkódos matricát véletlenül se érje semmi folyadék), vagy esetleg a Cramolinnak van a Printer nevezetű tisztító spay-e, annak elég különleges és erős "szaga" van, kb. mint egy új nyáklemeznek...
Read only...
-
-
Csaba_20_
őstag
Mivel a panaszodról és annak elutasításáról nem vettek fel jegyzőkönyvet, így jogszabályt sértettek. A jótállási kötelezettsége alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett, ezért ha égett szagot is érzett, azt kellett volna bizonyítania, hogy te miattad(nem rendeltetésszerű használat miatt) ment tönkre. Önmagában nem jótállási kötelezettség alól felmentő körülmény az, bármennyire is szeretnék a szervizek, hogyha fizikai-, vagy égési sérülés van a terméken. Ha füst szállt fel a kártyából, akkor azért jól érezte a szervizes azt az égett szagot. Annak ugyanis jellegzetes szaga van. Felmerült még, hogy kinek kell bizonyítania szavatosság esetén. Nos, fogyasztói szerződések esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
-
aginor
addikt
válasz Csaba_20_ #2346 üzenetére
Ma voltam bent az ipnnál, és gyorsan le is írom a tapasztalataimat.
Ma nagyon korrektek voltak, szó nálkül átvették a kártyát, ugyan megpróbálta megmagyarázni a feltételes garancia "előnyeit", de legalább nem erőltette. Azt igérték, hogy 5-10 napon belül lesz valami eredmény már. Még a végén minden rendben lesz, ahogy annak lennie kell(remélem most nem kiabáltam el nagyon).
Az is kiderült, hogy Ők is olvassák ezt a fórumot, így mindenkinek érdemes beírni, akinek problémája van velük, így lehetőséget adva nekik, hogy javíthassák a garanciális ügyintézés menetét..
Köszönöm mindenkinek a segítséget, és remélhetőleg a továbbiakban már nem lesz rá szükség.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
-
horvathkrisz
addikt
-
nygma
addikt
válasz horvathkrisz #2348 üzenetére
És most ugyanott vagy ahonnan elindultál,csak máshol kell venned egy kártyát...