-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geza26
senior tag
Hello!
Még egy kérdés: az AGP videokártyám épp eladás előtt ment tönkre! El kell fogadnom a cserét AGP kártyára vagy kérhetem az árát is? (Most vettem új gépet, ez már nem AGP foglalatos!)
Géza
-
net84
őstag
válasz luciferc #1199 üzenetére
mármint arra gondoltok, hogy az MM jöjjön ki érte, és ne a garilapon feltűntetett szervízt hívja fel? Na ez tényleg gonosz lenne, de volna egy olyan érzésem, hogy már csak kib*szásból sem jönnének ki...
Egyébként ezzel a 10kg-nál nehezebb - helyszíni garanciával tisztában vagyok, de a számítástechnikában is volt (és valsz. még lesz is) szerencsém ahhoz a szervízhálozathoz, aki most a TV-nél is fel van tüntetve. Első lépésként majd kapok egy címet vigyem oda, ha nem teszik, majd megigérik, hogy kijönnek, aztán várhatok...
Azt nem tudom, hogy 10kg-nál nehezebb-e, de a garpapíron fel van tüntetve, hogy helyszíni szervízgarancia. Nekem is az lenne a legjobb, ha a helyben csinálnák...
Geza26 - abban az esetben el kell fogadnod a cserét, ha ugyanolyan kártyát tud adni, ha nem tud olyat adni, akkor kérheted vissza az árát...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
tlac
nagyúr
ez a 10 kilós dolog kicsit pontosabban:
"Ha a termék a 151/2003. korm. rendelet melléklete alapján jótállásra kötelezett (vagy a rendelet feltételeit egyéb termékre önként vállalták), akkor a rendelet alapján: A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
[ Szerkesztve ]
-
ML320
aktív tag
Nem emlékszel, mi történt, mikor a polghiv akart minket szivatni? Kiküldtük hozzá a monitor garszervizét. Max annyi a kellemetlen részükről, hogy nekik kell egyeztetni veled, a szervízzel, majd ismét... Ezek után téged tudnak azzal szivatni, hogy időpontilag hosszabb periódust adnak meg, vagy nem küldik ki a szervízt, holott ígérték, illetve a szervíz sem tud értesíteni esetleges késésről...
Másrészt: "Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
Arra hivatkozván, hogy a javításhoz szükséges alkatrészekből és műszerekből nem lehet minden a szerelőnél, egyből szállítmányozó céget küldhetnek. Lásd: NSE (Asus notik).Azonkívül te is, asszonykád is dolgozol, rosszabb esetben 8-18 óra között vagy a boltban. Ahogy néha kajára nincs időnk, mi a biztosíték, hogy otthonn leszel majd a szervíz érkezésekor? Ők nem maszekolnak... Saját magunk leszivatásának elkerülése miatt inkább a szervízzel jobb azonnal kapcsolatba - IMHO.
Ember tervez, Isten perverz...
-
tlac
nagyúr
válasz Csaba_20_ #1193 üzenetére
kösz!
garanciajegyen a tápra 24, alaplapra 36 hónap garancia van, mindkettőt egyidőben vettem, egy év és pár hónap telt el azóta
alaplapot szépen dobozban manual-lal stb-vel kaptam (így is küldtem vissza), persze magyarul semmi nem volt
a tápot viszont csak önmagában kaptam, se doboz, se papír, semmi nem volt hozzá, csak így csupaszon volt (400-as fsp greenpower) -
net84
őstag
még, ha erősködik is, hogy feltételes garancia (ami ugye nem létezik), akkor is kell jegyzőkönyvet és/vagy munkalapot felvennie, és a te példányodat neked átadni...
A 10kg-os dologgal tisztában vagyok, azt már csak a szivatásra hivatkozva kérdeztem, hogy az MM-el szállíttassam el a készüléket, hogy arra értette a kolléga...
Egyébként asszem az lesz, hogy beviszem nekik, oszt óggyák meg ez nagyobb kekec, mintha kihívnák érte valakit.ML320 - lépjen kapcsolatba a Profi szervízzel a radai rosseb, de ne én hiányzok nekem ezek és az ők szerződéses szervízpartnereik (lásd sulinet - flag)
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
ML320
aktív tag
Mé nem tetszik a Profi szervíz? Csak nem csalódtunk már bennük? Két hónap alatt ki tudnak cserélni egy vinyót, főleg ha előtte még azért, hogy szóba álljanak veled, veszel egy XP-t is...
Amúgy: A Profi szervíz (Sulinetes Iris PC-k), az NSE (Asus laptopok), és az Acer is csak hozom-viszem szolgáltatással ad helyszíni garanciát. Csak fejből pár darab. Mennyire jogos ez a szállítgatás, tekintettel arra, hogy egy-egy javítás egy házilag elvégezhető rutinfeladat csak? Lásd: ODD, HDD, RAM , táp csere... Még akár laptopok esetében is!!!net84: Emlékszel az MM-be kijuttatott FSC mini PC-re? Visszakaptuk, de egy oltári nagy karccal az oldalán. Asus laptopról is van hír más topicban, hogy a szállítás során megsínylette a kijelző. Az Iris PC-k is agyon vannak matricázva, amik eltávolíthatósága nem a legjobb...
Ember tervez, Isten perverz...
-
dome24
csendes tag
Hali!
Nem tudom jo helyen kerdezem-e ezt, de mi van akkor, ha vettem valami alkatreszt (tobb mas alkatresszel egyutt), majd az aproban el akarom adni garanciaval, de a garancia levelen minden alkatreszem rajta van egyszerre ugye, tehat ugy az egeszet odaadni nem tudom. Ilyenkor hogy megy a garancia? Hogy szokas? Fenymasolat mukodik? Vagy annyi hogy akkor a garancia az rajtam keresztul lesz?
Help pls,
thx,
D. -
dome24
csendes tag
válasz kicsitomi88 #1211 üzenetére
Ok koszi, bar nalam pont nincs rajta szemelyes adat a nevemen kivul. Akkor marad a rajtam keresztuli verzio
Thx. -
Geza26
senior tag
Hello!
Már 10 napja van garanciába a videokártyám, még 2-3 hét mire eredmény lesz! Mennyi idő a határidő a törvényben, mik a lehetőségeim?
Köszönöm!
Géza
-
luciferc
őstag
1. Cserét vagy javítást kértél? Illetve elismerték már, hogy garos a cucc?
2. Nincs konkrét határidő, de ha várhatóan több mint 1 hónapig nem lesz videokártyád, akkor szerintem közöld velük, hogy azonnali hatállyal elállsz a szerződéstől, kéred a pénzt vissza.
PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.[ Szerkesztve ]
-
-
tlac
nagyúr
válasz luciferc #1220 üzenetére
még mondott egy olyat az ipon, hogy vissza lehetne küldetni a gigabyte-hoz, de az ilyen akciókról nem sok jót olvastam...
azért az elég vicces, hogy a drágán meg vett cuccokra (több mint 60k volt a lap és a táp együtt) hiába van még garancia, úgy sem tudom érvényesíteni (csak bíróságon lehetne talán)
-
luciferc
őstag
azt azért értsd meg, hogy az alaplap nem garos, az alaplapért kártérítést követelhetsz a táp forgalmazójától. Ahogy egy autónál sem garanciális probléma, ha azért törik ketté a futómű, mert kátyúba hajtottál. Ellenben ilyenkor is kártérítést követelhetsz a közút kezelőjétől.
-
őstag
1,5 évvel ezelőtt vásároltam 61.500 Ft -ért egy LG L1750SQ-SN 17" LCD monitort. A gyártó hivatalos szervizébe vittem, ahol megállapították valószínűleg cserére lesz jogosult. Az üzlet felajánlott egy LG L1753S-SF 17" LCD monitort (47.500 Ft), révén az anno általam választott típusból nem tartanak készleten. Elfogadjam ? Tudja valaki a jogi hátterét ? Előre is köszi a segítséget !
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
Gyuri27
félisten
válasz RoyalFlush #1226 üzenetére
Na vagy olyanra cserél v jobbra ráfizetés nélkül!
Ha ez többet tud akkor fogadd el. Az ár nem számit. Ha nem tud többet akkor pénz vissza.
Nézd meg a paramétereket. Azután közökd és megyünk. Tovább.Amd - Radeon - Ryzen
-
őstag
-
Gyuri27
félisten
válasz RoyalFlush #1228 üzenetére
Szerintem nem lenne ellenükre. De ott alapnak a 47k körüli összeget veszik nem a 61k-t.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #1229 üzenetére
ami szigorúan nézve a törvényt nem jogszerű. Jogszabály szerint a 61k az alap, hiszen az kellene visszaadniuk. Ettől függetlenül ha normális cég, akkor nem feltétlenül kell ugrálni (legyünk korrektek című játék), illetve fel lehet vetni, hogy ha van egy jobb, ami a 61k alatt van, akkor azt kéri az ember. De mondom, jogszabály szerint a 61k az alap, de korrekt bolt esetén én valószínűleg nem szőröznék, elvinném a felajánlottat, ha egyértelműen jobb.
-
Ariadne
őstag
Na most itt kicsit elvesztem, hogy mik is a tények. Az alaplap önmagában jótállásos/garanciális még? Mert akkor nincs olyan, hogy "visszadobta a nagyker", tessék szakértői véleménnyel bizonyítani, hogy külső behatásra romlott el, különben meg csere vagy pénzvissza...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1231 üzenetére
Hínnye, milyen igazad van, nem vagyok még elég rutinos garos ügyekben.
Azért fontos megemlíteni, hogy ha garos, de túl van az 1 éven, akkor ugye már csak a gyártó által vállalt gar van, amiben akár olyan kitétel is lehet, hogy vitás esetben a tulajnak kell igazolni, hogy nem külső behatás volt. Vagy tévedek?
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #1232 üzenetére
Tény, mivel a 2. évtől annyi a feltétel, hogy a szavatosság szabályainál nem lehet kedvezőtlenebb. Szavatosságnál meg már a vásárlónak kell bizonyítania, hogy gyártási hibás. De ha nem szól kifejezetten arról, hogy ki bizonyít, és különösen ha jótállásnak nevezi, akkor a kedvezőbbik jön be. Most fáradt vagyok megmagyarázni, miért, sorry...
Egyébként meg nagyon rutinos vagy, és olyan jól össze tudod foglalni, ez nagyon jó. Jogilag abszolút pontosan írod le, és mégis "normális" szavakkal.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
őstag
-
Csaba_20_
őstag
válasz RoyalFlush #1235 üzenetére
Ha tudnak ugyanolyat adni(természetesen újat), akkor azt köteles vagy elfogadni. Annak idején kötöttetek egy szerződést, amit nem lehet egyoldalúan, önkényesen módosítani annak megfelelően, hogy épp mi az érdeketek. Ezért ő nem mondhatja azt, hogy most már inkább fogadd el a 47e Ft-osat cserébe, mert azzal ő jobban jár, mintha a pénzt kéne visszaadnia. Te pedig nem mondhatod, hogy a 47e Ft-osat viszed el, ha ki tudják cserélni a monitorod, csak azért, mert az többet tud.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #1234 üzenetére
A szakértői vélemény biztosan nem olcsó, de a bírósági szakaszban a kötelezettnek kell bizonyítania, rajta van a bizonyítási teher. Fájjon neki emiatt a feje.
Amennyiben jobbat tud adni a régi helyett, azt nem kell elfogadni, de ha megfelel az is, akkor el lehet fogadni. A kell és a lehet között hatalmas különbség, hogy előbbi egyoldalú szerződésmódosítás, utóbbi pedig közös megegyezés eredménye. Persze felmerül a két termék közötti értékkülönbség, ami a problémát szüli, ezért ajánlott nem ilyen módon megegyezni.
Ugyebár a PTK-ban benne van, hogy a jogosult(aki vette a terméket) nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye. Ez a kereskedő kockázata.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Csaba_20_ #1236 üzenetére
Ha cserére kerülne sor LG L1750SQ-SN 17" LCD helyett LG L1753S-SF 17" LCD adnak .. Az volt még kérdésem, ha L1753S-től is korszerűbbet szeretnék, kifizetem különbözetet, megoldható e az ilyesfajta csere ? Ezügyben már felvettem kapcsolatot céggel, várom válaszukat. Egyébként jogilag van valamilyen akadálya, vagy lehetséges ?
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1238 üzenetére
jogilag nincs akadálya, ha közösen megegyeztek róla.
-
őstag
válasz luciferc #1239 üzenetére
Jogilag ezek szépek leírva, de .. honnan tudjam, hogy nem jószándékból akarnak egy jobbat adni, ahelyett hogy feltúrnák a raktárat egy ugyanolyan típusért. Míg ha pattogok, lehet megteszik
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
tlac
nagyúr
válasz RoyalFlush #1240 üzenetére
ne pattogj! csak kérdezz rá, hogy ha az ajánlott jobb monitornál is még jobbat akarsz, akkor mennyit kellene "ráfizetni"
ha soknak találod, akkor csak fogadd el az ígért monitort -
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1240 üzenetére
Egyetértek tlaccal, te éppen azt írtad, hogy nem pattogni akarsz, hanem (kimondva/kimondatlanul) elfogadva a csere monitor aktuális árát (47k) arra ráfizetni. Ez ellen a bolt nem hiszem, hogy tiltakozna, ez neki csak jó. Akkor félhetnél a leírtaktól (feltúrják a raktárat), ha elkezdenél 61k-s monitort követelni (jogilag értsd), amúgy teljesen jogosan. Na akkor akár "pórul" is járhatsz, ha feltúrják a raktárat. Kérdés mekkora az esélye, hogy találnak egy példányt a régi monitorodból. Ez egy döntési helyzet
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz luciferc #1244 üzenetére
Ezt a választ kaptam az üzlettől: "Sajnos nem lehetséges a másik típus, mert nekünk a csereigazolásos papír helyett a LG 1753S-SF monitort fogják küldeni."
Csaba_20_: ebben hol a lehet ? Ez inkább az ezt kapod kategória .. A gyártó ennyire rugalmatlan lenne ?
[ Szerkesztve ]
“Mankind invented the atomic bomb, but no mouse would ever construct a mousetrap.” Albert Einstein
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1245 üzenetére
Na itt jönne a döntésed, hogy elfogadod ezt a monitort (nem vagy köteles), vagy közlöd velük, hogy ne küldjék, mert neked vagy ugyanolyan kell, vagy a 61k vissza, jogszabály szerint. És akkor vagy visszakapod a pénzt, vagy találnak egy elfekvő monitort a tiedből.
DE!! Ahogy visszaolvastam látom, hogy 1,5 éves a monitor. Ekkor viszont meg kell nézned a jótállási jegyet, hogy a 2. évre ugyanolyan feltételekkel vállalták-e a gart (pl teljes körű 2 év jótállás, és nincsenek kivételek felsorolva), mint az 1. évben (ami törvényi előírás). Ha igen, akkor jön az első bekezdés. Ha a 2. évre korlátozottabb feltételeket szabtak, akkor viszont azokat kell megnézned, hogy ott mit lehet tenni.
-
Csaba_20_
őstag
válasz RoyalFlush #1245 üzenetére
Hallgass luciferc-re! A jog egyértelműen azt mondja ki, hogy kicserélés esetén az eredeti szerződésben vállaltak szerint kell újra teljesíteni, vagyis új, ugyanolyan monitort kell adniuk. De ha te ezt szeretnéd elérni, akkor ahhoz úgy látszik végig kell járnod a jogi utat. Én azon a véleményen vagyok, hogy ha mindenki kiállna a jogaiért, akkor nem tudnák megtenni azt, amibe most bele vagy kényszerítve. Ugyanis inkább elfogadja az ember, hogy - bár a PTK szerint a kereskedőnek kellene buknia az árkülönbözetet - inkább ő veszít a dolgon, csak legyen végre monitora.
-
reactor
tag
Lenne nekem 1 másfél éves 19" tft philips monitorom , kb. 1 hete 3db pixel csík hiba keletkezett rajta.
A garancia jegyre elvégeznék a javítást de a képernyő nem javitható tehát kicserélnék az egyész cuccot 1:1-ben.De ehez kellene a számla vagy blokk ami nekem nincs.
Ilyen esetben mit lehet tenni ?
-
Csaba_20_
őstag
válasz reactor #1248 üzenetére
Jó lenne látni a jótállási jegyet, hogy mit írtak rá. Ha még egy éven belül lennél, akkor a 151/2003. (XI.22.) Korm. rendelet 4.§ (1) szerint, igaz lenne rád, hogy a jótállási igényed a jótállási jeggyel érvényesíthető.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.Tehát elvileg nem kell hozzá a számla. Azonban 1 éven túl a vállalt jótállási feltételek az irányadóak. Illetve ha szavatossági igényről van szó, akkor ahhoz a számla megléte egyértelműen szükséges
49/2003. (VII.30.) GKM rendelet
2.§ Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.A jótállási jegyen egyébként szerepelnie kell a forgalmazónak, aki a jótállásra kötelezett, tehát a kijavítási, vagy kicserélési igénnyel is nála kell élned. De a számla hiánya azért elég nagy probléma. Ha átutalással történt a kifizetés, akkor próbálkozz a bankodnál erről bizonylatot szerezni. Illetve megpróbálhatod megkérni a céget, hogy keressék elő az általad kifizetett bizonylat náluk levő részét. De innentől az ő jóindulatukra vagy kénytelen hagyatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
djtrial
tag
iPON-ról mennyire bizonságos vásárolni?
annyit tudok h 2400ft a szállítás akár mennyit rendelek akár miből.
alaplapot,ramot,cpu,és vga-t rendelnék innen. megbízható oldal?
garancia rendesen működik?Pentium Dual-Core E2160 - Gigabyte P35-DS3L rev1.0 - 2x1GB Kingmax 800 - ASUS EAH2600XT 256MB DDR3 - ASUS TV/FM TUNER - LG DVD író - Maxtor 200GB SATA, FSP 350W PNF - AeroCool AeroEngine II
Új hozzászólás Aktív témák
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- Eladó több mint 2 év garanciával - LG OLED48C21LA / 4K/UHD/2160P/120Hz/OLED