-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bagira01
veterán
Holnap megy a samsung telóm megint garba. Ez lesz a 3. alkalom, de az előzőt nem voltak hajalndóak beírni. Szerintük semmi baja ami addig igaz is, hogy mondjuk bekapcs után 10percet gond nélkül megy vagy többet, de váratlanuk ledobja magát a hálózatról vagy a menü bizonyos pontja befagy és elérhetetlen. Ilyenkor mi a teendő, úgyis megint visszaadják, hogy jó
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Csaba_20_
őstag
válasz Bagira01 #1451 üzenetére
Írd le a pontos hibát a jegyzőkönyvre, amit 49/2003 (VII. 30.) GKM rendelet alapján kötelesek kiállítani! Úgy írd le, ahogy ide leírtad. Írd bele azt is, hogy már harmadszor viszed vissza ugyanezzel a hibával, amit ők rendre nem tudnak megjavítani. Amennyiben nem hajlandóak jegyzőkönyvet kiállítani, ezt írd bele a vásárlók könyvébe és írd le, hogy mit szeretnél elérni(ez fontos, ha nem írod le, hogy mit akarsz, nem fognak lépni)! A vásárlók könyvének a második példányát pedig hozd el! Pill, folytatom...
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Csaba_20_ #1452 üzenetére
...Ha legközelebb is úgy adják vissza, hogy jó, akkor ezt irasd rá a jegyzőkönyvre, majd ott helyben próbáld ki a telefont és amennyiben tapasztalod a hibát, akkor mutasd meg nekik és kérd a termék kicserélését. Amennyiben nem hajlandóak kicserélni, akkor állj el a szerződéstől ott helyben(vásárlók könyvébe beleírva). Azért fontos a sorrend, mert legtöbb esetben arra szoktak hivatkozni, hogy "beázott" és emiatt nem rendeltetésszerű használat következtében ment tönkre. Ellenben, ha leírják a kiállított jegyzőkönyvre, hogy a készülék hibátlan, akkor utána közvetlenül nem ázhat be.
-
Ronnie12
tag
Hello srácok,
Még Karácsony előtt adtam be gariba egy Gigabyte P35-DS3 alaplapot. A procilábak összeértek, és ezért feltételes garit kaptam, de tlac írta, hogy olyan nincs. Az iPON azt mondta, hogy Január elején érdemes a legkorábban érdeklődni, hogy mi van az alaplapommal, hol tart a garanciáztatás. Szerintetek mire hivatkozza, ha felhívom őket? Azt tudom, hogy elvileg 15 nap után sem kötelesek új lapot adni. De akkor, hogy fenyítsem be őket? Milyen jogaim vannak ilyen esetben? Milyen törvényre hivatkozhatok?
Előre is Köszi a választ és a segítséget,
Ronnie -
Bagira01
veterán
válasz Csaba_20_ #1453 üzenetére
Ma máshova lett víve, de be sem vették Azt mondták semmi baja. Most nem ácsoroghatok ott arra várva, hogy lekapcsolódjon a hálózatról. Az lesz , megvárom míg ledobja magát és fagyni kezd a menübe akkor visszaviszem és mondom, hogy elég volt, nem fog senki egy retkes 32k-s telóért pestre járogatni.
Más: x1950xt-m vissza lett víve amiatt, hogy serceg meg sípol namost 15 napot mondtak míg megnézik meg stb. Sztetek van esély a cserére, mert ez sztem javíthatatlan vagy azt mondják, hogy terhelésre normális, hogy hangot ad ki
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Csaba_20_
őstag
válasz Bagira01 #1455 üzenetére
Mi az, hogy "be sem vették" ?? A jótállási igényeddel választásod szerint a forgalmazóhoz(akitől vetted) és a megjelölt szervizekhez is fordulhatsz. Ők pedig minden jótállási igényről jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Függetlenül attól, hogy tapasztalják-e a hibát. Ez pont azért fontos, hogy később ne mondhassák azt, hogy te eddig nem is jelezted feléjük, hogy ilyen jellegű hiba van.
A kártya esetében lett kiállítva jegyzőkönyv és átvételi elismervény? Milyen jótállási igénnyel éltél? Kicserélést, vagy kijavítást kértél? Kijavítani szerintem 99.9% hogy nem tudják. Ellenben cserélni biztosan. A kérdés az, hogy cserélni fogják-e ezzel a hibával. Azt kell megnézetni velük, hogy másik x1950xt is hasonló hangokat ad-e ki, vagy se. Mert amennyiben a másik nem ad ki hasonló hangokat, akkor a PTK 277.§-ra hivatkozva szerintem lehet kérni kicserélést.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ronnie12 #1454 üzenetére
Olyan, hogy "feltételes garancia" nincs, a jog ilyet nem ismer. Ellenben az, hogy "procilábak összeértek" nem rendeltetésszerű használat eredménye. Ha ezt valóban te okoztad, akkor nem kötelesek jótállás keretein belül intézni a dolgot. Lett felvéve a 49/2003 (VII.30.) GKM rendeletnek megfelelő jegyzőkönyv, illetve átvételi elismervény a jótállási igényedről?
-
Bagira01
veterán
válasz Csaba_20_ #1456 üzenetére
Vga oda lett adva, hogy hülye hangokat ad ki és azt mondták, hogy 15nap mert visszaküldik a nagykerbe meg stb. Telónál meg azt mondták akkor vigyük vissza ha baja van azt punkt um. Múltkor vmi tesztet futattak rajta annak volt meg a papírja és szerintük semmi baja. Most ha megint vissza lesz víve már hiba közbe akkor szted megint beveszik megint 2-3 hét szórakozás és nem adnak újat, mert már kezd elegem lenni, hogy több hónapja nincs telóm csak ilyen 1 hetes ciklusokra mikor visszajön és kiderül hogy ugyanolyan sz@r.
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ronnie12 #1458 üzenetére
A jótállás hétköznapi neve garancia. Amikor új számítógépalkatrészt veszel, akkor adniuk kell egy jótállási jegyet(garancia), ami tartamazza a jogaidat és az ő kötelezettségeiket. Jogszabály(151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet) írja elő, hogy milyen minimális kötelezettséget kell nekik vállalniuk. Ilyen az is, hogy 1 évnél rövidebb jótállást nem adhatnak. Amikor pedig visszafáradsz hozzájuk mert elromlott a kártyád és még garanciális időn belül vagy, akkor jótállási igénnyel élsz feléjük, ami első körben lehet kijavítás, vagy kicserélés. Erről jegyzőkönyvet kötelesek kiállítani(49/2003 (VII.30.) GKM rendelet alapján), valamint átvételi elismervényt kell adniuk. Csak abban az esetben mentesülnek a jótállási kötelezettségük alól, ha bizonyítják, hogy nem rendeltetésszerű használat következtében ment tönkre, ami neked felróható. Esetedben ők azt mondják, hogy a procilábak összeérését te okoztad és emiatt ment tönkre az alaplap. Ha ez így volt, akkor megtagadhatják a jótállási igényed teljesítését. Ha nem, akkor polgári perben tudod érvényesíteni a jogaidat.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Bagira01 #1459 üzenetére
Mindig mindent a nagykerre fognak. Feléd nem a nagyker vállalta a jótállást, hanem ők, velük állsz szerződésben. A telónál akkor is jegyzőkönyvet kötelesek felvenni a jótállási igényedről, ha az derül ki majd, hogy nincs baja a telefonnak. Amennyiben ezt elmulasztják, írd meg a vásárlók könyvébe és küldd el az NFH-nak tértivevényes levélben a történteket. Majd az NFH lefolytatja a szabálysértési eljárást, aminek a végén minden bizonnyal bírságolják majd a céget. Ezt nyugodtan tudomásukra is lehet hozni, ha nem akarnak kiállítani jegyzőkönyvet arra hivatkozva, hogy a telefon hibátlan volt már korábban. Meg kell velük értetni, hogy nem azért utazol x km-t és várod ki a több napot, amíg a szervizben van a készülék, mert jól szórakozol, hanem mert a készülék szerinted hibás és a gyakorlatban pedig emiatt használhatatlan. Állj a sarkadra!
-
Bagira01
veterán
Na eljött amitől mondhatni legjobban féltem az olvasottak alapján. Úgy néz ki elromlott az fsp tápom és az iponba "garis"
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ronnie12 #1462 üzenetére
A problémát az okozza, hogy az Ipon azt állítja, hogy a meghibásodást a nem rendeltetésszerű használat okozta, amiért te vagy a felelős. Nevezetesen te miatt értek össze a procilábak(rosszul szerelted össze) és ment tönkre az alaplap. Ezt le kellett volna írniuk a jegyzőkönyvbe, amit fel kellett volna venniük stb. A jogaidról itt tájékozódhatsz, nagy vonalakban én már elmondtam őket. Hogy mit tegyél, azt neked kell eldöntened. Ha elismered, hogy te okoztad a hibát, akkor nagyon nem tudsz mit tenni, mintsem megvárni a 15 napot és közben érdeklődni az alaplapod jövője felől. Valamint várni...
-
tlac
nagyúr
válasz Bagira01 #1468 üzenetére
nap, még a te kedvedért sem így van a törvény
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.[ Szerkesztve ]
-
Ronnie12
tag
Köszi a választ. És, ha elkértem a jegyzőkönyvet, akkor mi fog változni? Mert már letelt a 15 nap.
A feltételes gari papír szinte ugyanilyen: http://ymmf.uw.hu/aqua.JPG
Csak az nincs rajta, hogy mikorra várható az elkészülés.[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ronnie12 #1473 üzenetére
Kérlek írd meg erre a fórumra a problémád: [link]
Valamint olvasd át és értsd meg a jogaidat: [link]
A PTK vonatkozó részei, a 151/2003(XII.22.), a 49/2003(VII.30.) és amennyiben távollévők között köttetett a szerződés, akkor a 17/1999. (II.5.) vonatkozik rád.
-
Rigó
csendes tag
nem tudja valamelyikötök, h a Razer vállal garanciát a termékeire?
thx
-
net84
őstag
tudomásom szerint igen, legalábbis anno amikor még foglalkoztam Razer termékekkel, akkor egyes tételekre szép garit szokott vállalni...most hirtelen nem találom, hogy ki Mo.-n a hivatalos importőr, de ha jól emléxem, akkor ők foglalkoznak a sitecom termékekkel is (vagy legalábbis ők is terítettek razer cuccokat)
Ronnie12 - kicsit kötekednék, de ha jól értelmezem esetedben most az van, hogy egyértelműen fizikailag sérült alaplapot adtál le, de te ennek ellenére valahol meg akarod fogni a kereskedőt?
Első körben én azt javasolnám, hogy próbálj velük normálisan dűlőre jutni, mert ha élből el kezdesz veszekedni, akkor szinte biztos, hogy egyből elzárkóznak mindenféle megoldástól és visszadobják a jegyzőkönyvvel együtt az alaplapot.Azt tudni kell, hogy az LGA775-ös (gondolom ilyen lapról van szó) lapok procifoglalatát szó szerint nagyítóval nézik át a nagykerek szervizesei. Nagyon nagy szaktudás és "sebészi" kéz kell ahhoz, hogy valaki úgy ki tudja egyengetni a lábakat, hogy azt ne vegyék észre (tapasztalat)...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Ronnie12
tag
Én nem akarom megfogni a kereskedőt, csak azt szeretném, hogy legyen minél hamarabb alaplapom. A jogaimat szeretném érvényesíteni. Jó pár hibát vétett az IPON. Nem értesített 3 napon belül, hogy cserélik-e a lapot, vagy javítják. Letelt a 15 nap már, és még semmiféle értesítést nem kaptam tőlük. Pedig azt azért jelezhetnék, hogy egy kicsit még várjak vagy valami. Ezen hiányosságok miatt én akár el is állhatok a szerződéstől.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Ha bruttó 10k felett van, 1 év jótállás kötelező. Ártól függetlenül viszont gyanúsan 2 évet ír a gyártó honlapja (gugli a barátod ), és magyar áruház is írja 2 évvel, ezek szerint a gyártó nálunk is vállalja a két évet.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz Ronnie12 #1480 üzenetére
jogok és kötelességek
értem én...
Iponnal személyes tapasztalom hál istennek nincs...nem is szeretnék - igazából most már senkitől sem vásárolok szívesen webshop-on keresztül (kivétel egyes nem számítástechnikai tételek)
Csak érdeklődésként: abba is beletörődnél, ha visszadobnák azzal a lapot, hogy nem garos? Két okból kérdezem, infó, illetve lehet, hogy tudnák tanácsot adni, hogyan tudnád a fizikai sérülést elviekben semmissé tenni. Azonban, ha "kötekedni" kezdesz, akkor az a tapasztalatom, hogy hajléamosak berágni az emberek és visszavágnak olyan helyről, ahonnan az ember nem várnál.Azóta is azt a nyamvadt fogyvédes fószert emlegetem, aki az elején készséges vólt, igazat adott, majd 2 hét múlva megkaptam a határozatot, hogy ez van és kész (majdnemhogy kapjam be). Amikor felhívtam, akkor meg közölte, hogy bent volt nála az yx kft ügyvezetője, elbeszélgettek - itt már tudtam, hogy esélyem sincs - és ő is arra jutott, hogy amit nekem ajánlottak az tök rendes dolog, és ez a max, amit megérdemlek.
Read only...
-
Bagira01
veterán
Ismét a samsung teló. Na most nálam van ismét sz@r. Most már úgy kéne visszavinni, hogy nekem ne javítgassák mert már elegem van belőle. Hogy lehet elérni, hogy adjanak papírt és a pannonnál vehessek újat
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
net84
őstag
goto órás mester és megkér/meggyőz, hogy a mini fógóival és a nagyítója segítségével egyengesse szépen helyre a lábakat...nálam egy ilyen már bevált, igaz szegény órás szaki (ismerős) azt sem tudta, hogy mit adtam neki - annyit mondtam, hogy a görbült lábacskák ugyanúgy nézzenek ki mint a nem görbült lábak. Utánna már nagyító alatt sem lácccott, hogy melyik lábak voltak egészségtelen állapotban
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Bagira01 #1484 üzenetére
Most akkor hagyd így a telefont és holnap be tudod mutatni a forgalmazónak is a hibát. Vetess fel jegyzőkönyvet az igényedről(kicserélés, vagy kijavítás), amely tartalmazza, hogy a készülék annak leadáskor milyen hibát produkál. Ha azt mondják a kicserélési igényedre, hogy ők javítani akarják, akkor mondd nekik, hogy már sokadszorra javítják és idáig mindig azzal adták vissza, hogy jó. Te pedig végleges megoldást szeretnél. Amennyiben pedig nem hajlandóak jegyzőkönyvet felvenni a jótállási igényedről, írd le ezt a vásárlók könyvébe. Ez kötelességük ugyanis, ha elmulasztják, akkor az NFH bírságolhat érte. De amíg ennek nincs írásos nyoma, hogy ezt elmulasztották, addig ők vannak nyerő helyzetben.
-
Vamp
senior tag
Sajnos nincs időm átfutni ennyi hsz-t, a problémámmal kapcsolatban pedig nem kaptam tiszta megoldási módot.
Adott egy fél éves vinyó, amin bad sectorok keletkeztek, reggel még 91 volt, most már 118-at lát a HD sentinel, tehát valszeg odabent levált valami, és kutatómódba váltott ép, s magas egészséggel, de csöppnyi szerencsével megáldott hibátlan sectorokat megcélozva.
Mivel a gép fix helyen áll, ütés nem nagyon érte, magyarán fizikai ráhatással nem idéztem elő a problémát.
A kérdésem az, hogy beleköthetnek-e ebbe a boltban, vagyispediglen:Én: -'Napot, vinyó badsectoros, jótállás, garancia?
Bolt: -'Ágyisten, mennyi idős, mióta ilyen?
Én: -Tegnap óta, fél éves.
Bolt: -Igen. Kalapács, vagy fejsze?
Én: -Parancsol az Úr?
Bolt: -Mivel ütött rá?
Én: -Jah, semmivel.
Bolt: -Aham, igen, nem hiszem el, kitalál egyedül?
Én: -Mit?
Bolt: -Az ajtót.A másik, mondhatom-e én, hogy bezony low level formatot nem kérek, cseréljék ki, mert nincs kedvem visszavinni kéthetente +200 hibával.
Ötletek?
-
Csaba_20_
őstag
A winchester számítógép alkatrésznek számít, így a 151/2003.(XII.22.) Korm. rendelet alapján jogszabályból eredően jótállási kötelezettség vonatkozik rá, aminek az időtartama minimum 1 év. Te PTK 306.§ (1) a.) pontja alapján választásod szerint kijavítást vagy kicserélést kérhetsz. A kicserélésre vonatkozó kérelmed kijavításra módosíthatják, ha nekik többletköltséget jelent a termék kicserélése a kijavításához képest. Tudomásom szerint nem szokták a SMART adatok és a gyártó teszt programja szerint hibás winchestereket javítani, hanem visszaküldik a gyártóhoz, aki majd dönt a sorsáról. A hazai gyakorlat sajnálatosan az, hogy a kisker addig nem cserél, amíg tőle a nagyker nem veszi vissza a winchestert. Addig pedig várakoztat téged. Ha pedig a nagyker nem cserél, akkor majd mutogatni fognak mindenre...remélem azért nem így lesz.
Én megpróbálkoznék olyannal, hogy ráirattatom az átvételi jegyzőkönyvre, hogy fizikai sérülés mentes állapotban adtam át. Vagy valami hasonlót- Persze jó szokás szerint a forgalmzóban ez is gyanút kelt, hiába csak a rossz tapasztalatok miatt akarom ráirattatni(utólag kiderült, hogy égés van rajta, repedt ez, az...).
Hja, a jótállási igényedről jegyzőkönyvet kötelesek írni a 49/2003.(VII.30.) GKM rendelet szerint. Olvasd el![ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
A bad sector mindenféle elszabadult alkatrész nélkül is képes arra, hogy szaporodjon.
Egy normális helyen max. 10 munkanap alatt eljutnak a cseréig a hdd-k. Amennyiben a gyári tesztprogi is hibát jelez (ami bármelyik kisker be tud szerezni, és nem kell ezért a nagyker döntésére várni) cserélni szokták, sőt kell is.
Ha tudásom nem csal a fogyasztóvédelmi törvények terén, a bad sectoros hdd low level format-tal történő javítása esetén a fogyasztónak hátránya származik, hiszen ha minimális mértékben is, de a hdd-je már nem akkora, amekkora eredetileg volt, illetve az értékéből elég nagyot vesztett.De sajnos van, amikor a nagyker nem hajlandó kicserélni a kiskernek a bad-es hdd-t, hanem visszaküldi teszt ok felirattal, közben meg csak leformázta, nehogy neki kelljen benyelnie. Egy ilyen után egy kissebb számtech bolt nem hajlandó több hdd-t cserélni, csak akkor, ha már neki is kicserélték, nehogy még1-el beszívjon. Holott erre is van megoldás ha nem cserélik a bad sector miatt, akkor cserélik majd a leszakadt fej vagy a hibás elektrónika miatt, vagy esetleg azért, mert annyira hibás már a lemez felülete, hogy még egy formázást sem lehet rajt elvégezni.
Read only...
-
.:Kristian:.
addikt
Sziasztok!
Ünnepek előtt (Dec.19-én) vissza küldtem a meghibásodott alaplapomat a boltnak, ők megvizsgálták és felküldték a nagykernek.
Most egyenlőre ott tartunk, hogy ünnepek alatt végig zárva voltak, jan. első hetében pedig leltároztak és még azt se tudják, hogy cserélni vagy javítani fogják.Ha emlékezetem nem csal van valami olyasmi dolog, hogy ha nem javítják/cserélik ki 1 hónapon belül akkor kérhetek egy másikat? Jól gondolom?
Jan. 19.-e nemsokára itt van és ahogy most a dolgok állnak nem hiszem, hogy vissza kapom addig -
tlac
nagyúr
válasz .:Kristian:. #1491 üzenetére
nem így van
3 munkanap alatt kellett volna eldönteniük, hogy mi lesz a sorsa a lapnak (javítás, csere)
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3. § (4)
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
utána 15 napra kell törekedniük jelentős kényelmetlenség okozása nélkül49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (2)
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4. § (1)
A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. -
Csaba_20_
őstag
válasz .:Kristian:. #1491 üzenetére
.: Kristian:. írta:
Ha emlékezetem nem csal van valami olyasmi dolog, hogy ha nem javítják/cserélik ki 1 hónapon belül akkor kérhetek egy másikat? Jól gondolom?
Jan. 19.-e nemsokára itt van és ahogy most a dolgok állnak nem hiszem, hogy vissza kapom addigTe, mint fogyasztó választásod szerint első sorban kijavítási, vagy kicserélési jótállási igénnyel élhetsz. Kérdés, hogy melyikkel éltél. Erről egyébként jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Ha ezt elmulasztották szabálysértést követtek el, amiért az NFH bírságolhat. Ahogy a 3 napon belüli tájékoztatás elmulasztása miatt is. Egyik jótállási igényedről másikra bármikor áttérhetsz, ám az áttéréssel okozott költségek téged terhelnek, kivéve, ha az áttérésre a forgalmazó magatartása adott okot. Tehát bármikor kérheted, hogy cseréljék ki a kártyád. Jogilag a kicserélés az eredeti szerződés újbóli teljesítését jelenti a kötelezett számára. Az eredeti szeződésben szereplő terméket kell kapjál és mivel az új termékre vonatkozott, ezért nem adhatnak csereként se használat. Bár a jogszabály szerint legfeljebb 15 napjuk van a kijavításra és nem okozhatnak neked jelentős kellemetlenséget, de szerintem az ünnepek miatt légy egy kicsit türelmesebb. Összességében azonban szerintem a 30 nap túllépése esetén elállhatsz a szerződéstől. A kicserélést 30 napon belül el kell tudniuk intézni, ha volt közben ünnep, ha nem. Ha elállsz, akkor számíts arra is, hogy polgári pernél előbb ritkán jutsz a pénzedhez. A korábban általam idézett linkeken olvasd el az ott található jogszabályokat te is. Légy tájékozott a jogaiddal kapcsolatban, akkor nem verhetnek át!
[ Szerkesztve ]
-
wwenigma
Jómunkásember
Ment egy privi okossággal...
Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1496 üzenetére
tudomásom szerint 15 napot (vagy munkanapot) meghaladó javítás esetén írásosindoklás kell, hogy miért húzódik el ennyire (ennek nem olyannak kell lennie, amit a kisker leír egy fecnire és lepecsételi, hanem a forgalmazónak, gyártónak kell az indoklást kiállítania)
elmarasztalás büntetés pedig a 30. nap után lehetséges, de ált. 40. nap körülig ki szoktak várnitudtommal...
[OFF]"Légy tájékozott a jogaiddal kapcsolatban, akkor nem verhetnek át!+ - ez jó, de akkor arról is le kellene szokni, hogyha megkérdezik, hogy számla vagy blokk, akkor nem az legyen az első, hogy semmi sem kell, akkor mennyivel olcsóbb (tény, hogy nálunk mindenről számla vagy blokk készül, mert különben nincs miről beazonosítani a terméket, hogy tőlünk való)
...és ugye nem csak jogok vannak a világon (igaz sajnos sokan elfelejtik), hanem kötelességek. Nem utólag kell reklamálni minden szirszarért.
Ne érts félre, nem kötekedni szeretnék, csak a másik oldalt sem szabadna elfelejteni. Igaz én örülnék a legjobban annak, ha megszorongatnák és megtisztítanák a piacot a "sufniműhelyes" és szabályozásokat be nem tartó cégektől...Akkor végre helyreállhatna a rend a számítástacnika piacán is.[/OFF]
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
net84 írta:
tudomásom szerint 15 napot (vagy munkanapot) meghaladó javítás esetén írásosindoklás kell, hogy miért húzódik el ennyire (ennek nem olyannak kell lennie, amit a kisker leír egy fecnire és lepecsételi, hanem a forgalmazónak, gyártónak kell az indoklást kiállítania)
elmarasztalás büntetés pedig a 30. nap után lehetséges, de ált. 40. nap körülig ki szoktak várniA 15 napot a 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet 4.§ (2)-e írja elő:
4.§ (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.Tehát naptári napról van szó a 15 nap esetében. Olyanról egyetlen jogszabály se rendelkezik, hogy 15 napot meghaladó javítás esetén írásos indoklás kell arról, hogy miért húzódik ennyi ideig a kijavítás. De például egy 5 gyerekes család mósógépét nem javíthatják 15 napig, mert a kijavítás/kicserélés során a forgalmazónak arra is törekednie kell, hogy azt a fogyasztónak okozott jelentős kellemetlenség nélkül végezze el. Itt nem arról van szó, hogy egy terméket beadtak javításra és kész lesz, amikor kész lesz. Egy már megkötött szerződés hibás teljesítéséről van szó. Azt hiszem könnyen beláthatjuk, hogy már 4-5 nap kijavítás is sok lehet mosógép nélkül egy 5 gyerekes család esetében. A korábbi(2003.XI.22-e előtti időszakban) kialakult gyakorlatnál az volt a szokás, hogy 30 napot meghaladó kijavítás/kicserélés esetén el lehetett állni a szerződéstől, ami a teljes vételár visszafizetését jelenti. Azonban ha a forgalmazó vitatja az elállás jogosságát, akkor polgári peres úton a végső szót a bíróság mondja ki. A bíró mondja meg, hogy jogos volt-e az elállás. Nem tudok még bírósági határozatokat felhozni, hogy mikortól egyértelmű az elállás jogossága és mikortól nem. Csak a korábban alkalmazott gyakorlatra tudok támaszkodni. De ugye azt látjuk, hogy alaplapot nem fog a kisker javítani, tehát itt kicserélésről lesz szó. Azt pedig el tudják dönteni 3 napon belül, hogy tudják-e teljesíteni ezt a jótállási igényt, vagy se. Valamint 15 napnál tovább húzni egy kicserélést, elég nagy képmutatás. Persze még az se volt egyértelmű, hogy érvényes-e még a jótállás a termékre, de ezt kivételesen alapértelemezettnek vettem.
A fogyasztói szerződések esetében zömmel a forglamazónak vannak kötelezettségei, de abban igazad van, hogy a jogok mellett a kötelezettségeit is ismernie kell a fogyasztónak. Viszont jelenleg a legtöbb problémát az okozza a számítástechnikai piacon, hogy a forgalmazók(szándékosan, vagy se) félretájékoztatják a fogyasztókat és mivel a fogyasztók nincsenek tisztában az őket megillető jogokkal, így számtalan szabálysértést követnek el velük szemben. A fogyasztók pedig javarészt beletörődnek, vagy szívnak...
[ Szerkesztve ]
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #1499 üzenetére
100%-ig jogos és igaz is amit írsz.
"De ugye azt látjuk, hogy alaplapot nem fog a kisker javítani, tehát itt kicserélésről lesz szó. Azt pedig el tudják dönteni 3 napon belül, hogy tudják-e teljesíteni ezt a jótállási igényt, vagy se."
A kisker nem, de sok esetben a nagyker, vagy a gyártó/importőr megkókányolja az adott alkatrészt, majd visszaadja teszt ok üzenettel.
Tény, hogy nyilatkozni azt lehetne már időben, de a legtöbb vidéki üzletnek nincs lehetősége, hogy 3 napon belül megmondja mire tudja cserélni. Jó esetben 3 napon belül felkerül a nagykerhez, majd jóesetben 1 hét alatt kicseréli."Valamint 15 napnál tovább húzni egy kicserélést, elég nagy képmutatás."
Gondolod? A legtöbb esetben 15 napon belül a kisker-nagyker között nem jön létre a csere. Ilyenkor van, hogy már régen kicserélte a kisker az ügyfélnek az adott alkatrészt raktárról.
A gond akkor van, ha már megszünt az adott termék, de a gar még él rá. Ilyen tud nagyon csúnyán elhúzódni egy csere. Ugyanis az importőrök és nagykerek nincsenek berendezkedve Mo-n arra, hogy egy 2 éve megszűnt alaplap még garos és esetleg ki kell tudni cserélni. Ez ellen egy kisker nem tud mit tenni, max. annyit, hogy beletörődik és vagy visszafizeti a vételárat (ezt sokan nem szeretik) vagy felajánlanak egy hasonló lapot (ezt pl sokan csak úgy hajlandóak, ha az ügyfél ráfizet). Az meg lehetetlen (még mielött valaki beírná ide), hogy a kisker tartson legalább 1-1 db-ot a régebbi alkatrészekből. Ugyanis ehhez egy szép nagy raktár és sok pénz kell...Az aláhózott verzió bármelyikét követő kiskereket kellene kiszűrni, és akkor végre a piac is normalizálódna. Jó! kell hozzá az is, hogy a magyar mentalitás egy kicsit változzon.
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- További aktív témák...