-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr. Teddy
őstag
Na adtak ma egy új fényképezőgépet. Erre a cseregépre vonatkozik olyan szabály szerintetek, hogyha 3 nap alatt vmi bibi van akkor azonnal csere, pénzvisszaadás gondolom itt nem játszik, vagy az is?
Mert lehet már én vagyok a nagyon rosszindulatú, hogy keresem benne a hibát, de ez meg mintha megint nem lenne rendesen összerakva.. egy illesztésnél kicsit szét tudom nyitni, ahogy múltkor is... Ez már összeesküvés, komolyan... Előjöhetnének a pezsgőmmel, hogy "bocsi: átvertünk"... -
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #2057 üzenetére
Rendben, az lesz. Tuti valamit kitalálnak, hogy cseregép hibáját követően nem adnak vissza pénzt, vagy a franctudja. Akkor tuti 100% hogy ha ez a cseregép hibás, akkor vissza kell kapjam a pénzt?
Illetve ha azt mondják, hogy hagyjam ott és bevizsgálják, vagy valami, akkor otthagyjam? -
tlac
nagyúr
válasz Mr. Teddy #2058 üzenetére
az a tuti, hogy 3 munkanapon belül vagy és nem javítgathatják, ha nem tudnak adni egy ugyanilyet, akkor vételár vissza
azt hiszem ez vonatkozik rá:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.lehet ehhez még hozzá kellene tenni vmit, hogy már rengeteg idő töltött náluk a gép...
de ezt majd Ariadne, én nem tudom olyan jól megfogalmazni
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Köszi. Remélem minden simán fog menni. Bár ismerve ezeket, tuti vmit kitalálnak, de nem tágítok. Majd úgyis csak dél körül megyek le (ugye bringával kell mennem, a bkv miatt, na mindegy) szal addig még megvárom a többi véleményt. Bár Ariadne megmondta, akkor az úgy is van!
-
Csaba_20_
őstag
Szerintem ez a "pénzt vissza" dolog nem olyan egyértelmű. Ugyanis a tlac által idézett jogszabály csak annyit ír elő, hogy nem lehet javítani, cserélni kötelesek. Tehát, ha beviszed, akkor cserét kell adniuk és nem javíthatják. A kicserélésre ugyanúgy 15 napjuk van, ahogy a kijavításra. Arról, hogy teljesíteni tudják-e ezt az igényedet, dönthetnek ott helyben, de amennyiben ezt nem tudják ott eldönteni, 3 munkanapjuk van rá, hogy értesítsenek róla. Aztán amennyiben nem tudják cserélni, akkor kérhetsz árleszállítást. De jelentéktelen hiba miatt elállásra nincs jogod! Ami a rendeltetésszerű használatot akadályozza, az nem jelentéktelen hiba. Szerintem a feszegetéssel picit mozgatható burkolat nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, tehát elállásra - azaz pénz visszakérésre - nincs jogosultságod. Az már megint más kérdés, hogy lehetne hivatkozni arra, hogy neked az egész herce-hurca jelentős kellemetlenséget okozott és emiatt elállni, de hogy mennyire lenne ebben az esetben igazad...hát nem tudom, hogy a bíróság ezt hogyan látná.
-
net84
őstag
-
Csaba_20_
őstag
Én ezt másképp gondolom. Eredetileg hibásan teljesítettek és ezt végül kicseréléssel orvosolták. Most az új készülék is hibás és mivel a fogyasztó 3 MUNKAnapon belül csereigényt kíván érvényesíteni, ezért nem hivatkozhatnak a PTK. 306.§ (1) a)-ra, vagyis nem javíthatják, cserélniük kell. De az sehol nincs ott a jogszabályban, hogy ott, azonnal és agyj uram teremtőm. Ellenkezőleg, a 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet szerint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy legfeljebb 15 napon belül elvégezze a kicserélést. Valamint ismételten felhívnám a figyelmet arra, hogy jelentéktelen hiba miatt nincs mód elállásra(vételár visszafizetésére), csak árleszállítást lehet kérni.
-
Csaba_20_
őstag
Hogy én miket le nem írok...rácsapkodok a kezeimre...adj..adj...adj...adj...
-
kicsitomi88
őstag
Üdv uraim!
Remélem nagyon nem leszek off, történt ugyanis, hogy vettem egy pólót és véletlenül az eggyel nagyobbat raktam a kosárba. Mindez tegnap történt és én hétfőn tudok csak visszamenni. Kimosva-hordva nem volt, blokk megvan. Kötelesek kicserélni a kisebbre?
A válaszokat előre is köszönöm!
90 87.5 87.8 87.5
-
Csaba_20_
őstag
válasz kicsitomi88 #2067 üzenetére
Nem kötelesek, hacsak nem vállaltak külön ilyen kötelezettséget. Nem az ő hibájuk, hogy nem jó méretűt vettél. De több üzletben láttam már kiírva, hogy méretproblémák miatt x napig vissza lehet menni reklamálni. Próbáld meg te is, legfeljebb nem jársz sikerrel.
-
blackvinyl
tag
Mai legkisebb is számít-os történet:
vettünk egy sima izzót (phillips) a dobozára 1 év gari van írva.
Az izzóspolcra rá van írva, hogy nincs gari az égőkre, próbalehetőség persze van.
Fizetünk a pultnál, odabattyogok a garis pulthoz.
Garit lehet érvényesíteni valahogy? (adnak róla papírt vagy valami) mutatom az egy év garis dobozkát.
Reakció: Hát azt biztos csak úgy ráírták, nálunk magyarországon(!) nincsen garancia az izzókra
Vélemény?ÜDv Laci
Olvasd el (végig) mielőtt privátot írnál. Köszi! http://bit.ly/1e0TBbE
-
Csaba_20_
őstag
válasz blackvinyl #2070 üzenetére
Ha kötelező jótállás alá tartozó termékről lenne szó, akkor azt mondanám, hogy a 151/2003.(XI.22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint a gyártó által vállalt jótállást tovább kell adnia, de mivel nem tartozik alá, ezért csak a PTK-ból tudok kiindulni, ami szerint:
PTK 248.§ (2) A jótállás a kötelezettet a jótállási kötelezettséget keletkeztető szerződésben vagy jogszabályban, továbbá a szolgáltatásra vonatkozó reklámban foglalt feltételek szerint terheli.
PTK 248.§ (3) "(...)A jótállási nyilatkozatot a fogyasztó kérésére írásban vagy más maradandó eszközzel rögzíteni kell, és a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.(...)Az e bekezdésben meghatározott feltételek nemteljesülése nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét."
Eszerint tehát, ha az izzó dobozán azt reklámozták, hogy 1 év jótállás vonatkozik a termékre, akkor azt a Tesco jogszabályt sértett, amikor kifejezett kérésedre is megtagadta a jótállás feltételeinek írásba foglalását. Illetve félretájékoztatott, amikor azt állította, hogy magyarországon nem érvényes az 1 év jótállás. Ilyenkor a vásárlók könyvébe kell bejegyezni a tényállást és azt, hogy te kéred a jótállási feltételek írásba foglalását és annak megküldését xy postai címre. A VK-ba tett bejegyzésre vagy azonnal írásban válaszolnak, vagy ha ott helyben nem teszik ezt meg, akkor 30 napon belül kötelesek érdemben reagálni rá. Ennek elmulasztása esetén a jegyzőhöz kell fordulni, aki bírságot szabhat ki a mulasztóra. A VK másolatát érdemes elküldeni az NFH-hoz, aki szintén kivizsgálja majd az ügyet.
-
asdfhun
csendes tag
En azert gyorsan hozzatennem, hogy az az 1 ev nem a garanciaja volt az izzonak, hanem a varhato elettartama. Legalabbis a mellettem figyelo philips doboz alapjan... ;)
-
Ariadne
őstag
válasz blackvinyl #2076 üzenetére
Az energiatakarékos izzókon is rajta van az élettartamuk, egy Obi-ban apumnak gond nélkül sikerült újra cseréltetnie egyet, ami egyértelműen idő előtt halt meg (x évnyi élettartam volt ráírva órában, és a vásárlás időpontjától annyi nem telt el).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
asdfhun
csendes tag
válasz Ariadne #2077 üzenetére
Energiatakarekos fenycso/fenyforras. Nem izzik
Az enyemnek igy ropke fejszamolas alapjan ugy 5 evig kene majd birnia, haaat, nagyon kivancsi vagyok ;) Mert bar ugyan ~1 ev utan mar csak hozza a penzt az izzohoz kepest, megis, ha masfel eves koraban bedoglik, annak okan, hogy az eloallitasa/megsemmisitese dragabb es kornyezetterhelobb, mint a hagyomanyos izzonak, en hiaba vagyok pluszban, a kornyezet meg siman minuszban van. -
Ariadne
őstag
válasz asdfhun #2078 üzenetére
Tényleg. A sok kapcsolgatást nem bírják sajna, meg márkában is nagy különbségek vannak. De ha hamarabb tönkremegy, akkor is legalább megpróbáltad. Legtöbben a próbáig sem jutnak el.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
asdfhun
csendes tag
válasz Ariadne #2079 üzenetére
Philips:
Frequent Switching reduces the life of CFLis (Compact Fluorescent Lamps):
A CFLi’s life is no longer affected by switching. The current standards for ‘Energy Recommended’ accreditation requires over 3,000 switching cycles per 8,000 hours of tested life which is many more than would be necessary for normal domestic use. For special applications such as hallways in flats and lights in corridors activated by motion sensors, some manufacturers produce ‘heavy duty’ CFLis with up to 500,000 switching cycles capability and 15,000 hours life! -
Csaba_20_
őstag
Nálunk csak a kompakt fénycsövek és a LED-es cuccok élnek sokáig, az izzók - kivéve erre a célra tervezettek - nem bírják a több ezer wattnyi mélyhangot.
-
Csaba_20_
őstag
A 3 MUNKAnapos dolog csak a kötelező jótállás alá tartozó termékekre igaz. Tehát annak a valaminek, amit visszavittél, ezen rendelet mellékletében szerepelnie kell. Választásod szerint kijavítást vagy kicserélést kérhetsz. Ha kicserélést kérsz, nem módosíthatják kijavításra. Pénzt nem kérhetsz vissza, ilyen sose volt. A kijavítást, kicserélést pedig a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésre figyelemmel, megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. Valamint a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.(ez egyébként minden esetben igaz, még szavatosság esetében is). Ezek a megkötések vannak. Ha a fogyasztónak azzal, hogy 15 nap alatt cserélsz, nem okozol jelentős kényelmetlenséget, valamint pl. nem mosógépről van szó, aminek a nélkülözése egy-két nap után már egyértelműen kényelmetlenséget okoz stb, akkor igen 15 alatt kell cserélned. Persze ez az én meglátásom szerint...de nyugodtan kérd ki más véleményét is. Pl. Ariadne.
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #2086 üzenetére
kicsit gyenge a felfogásom, illetve kicsit hülén fogalmaztam...
Ha veszek valamit, és három munkanapon belül meghibásodik, akkor visszavihetem, és nem hivatkozhat arra, hogy neki túlzott többletköltséget jelent a csere, hanem köteles cserélni, ha nem tudja ezt megtenni, akkor pedig a pénzt visszafizetni? Vagy nem így van?Ez a 3 munkanap újraindul egy készülék kicserélésekor?
Read only...
-
Mr. Teddy
őstag
Na voltam tegnap az edigitalba. Amit sejtettem az történt. Az üzletvezető szerint ilyen 3 munkanapon belüli csere a kicserélt termékre nem vonatkozik, ő szerinte a vásárlás napjától számítva van. Hiába mondtam, hogy a törvényben zárójelben üzembehelyezést is írnak. Teljességgel lehetetlen vele érdemben beszélni, mert egyetért velem, ugynakkor a felelősséget ő csak hárítja az Olympusra. Nem kérdés, szó nélkül átveszi a gépet, azt elküldi a szervízbe Ő is, de ennél többet nem tesz. Mindenesetre egy elég kimerítő jegyzőkönyvet írtunk, amiben le van írva, hogy 3 munkanapon belül jeleztem a kicserélést követően a hibát, de a gépet nem adtam be hozzájuk.
Közben felvettem a kapcsolatot azzal az úrral, akivel többet is leveleztem, és elintézte a cserét.
Nem tudtok egy módot arra, hogy egy kicsit hivatalosabb papírt hol adnak, hogy mi a joggyakorlat ez ügyben? -
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #2092 üzenetére
Na jött egy válasz attól, aki érdemben is csinált valamit. Rohadt érdekes, azt írja, hogy ők innentől már semmit nem tudnak tenni, lévén a gép benne sincs az adatbázisukban.
Kvázi azzal , hogy kicserélte nekem a szervíz a felelősség hopp lekerült a vállukról.
Na akit érdekel a levél pontos tartalma elküldöm neki privátba.
Ja és az nem került rá a jegyzőkönyvre, hogy miért nem adtam le, sajna.. -
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2093 üzenetére
Az edigital az olympus szervizre, az olympus szerviz pedig az edigitalra mutogat. Te az edigitallal állsz szerződésben, az olympus szerviz pedig az ő teljesítési segédjük a szerződésszerű állapot helyreállításában. Az edigital-tól kell olyan papírt szerezned, hogy ők nem hajlandóak kicserélni/kijavítani. Amikor olyat írsz alá, hogy te nem adod át a terméket, akkor magad alatt vágod a fát. A segítő szavaim pedig nyomban annyit érnek, mint a falrahányt borsó. Tényleg, miért nem adtad le kicserélésre, vagy kijavításra? Miért nem készíttettél jegyzőkönyvet arról, hogy kicserélésre vonatkozó igényedet elutasították, miközben három munkanapon belül voltál?
-
Llew
senior tag
Hali!
Rendeletem netről egy konfigot. Hétfőn írtak, hogy átadták a futárnak. Valamelyik cégnél keverés volt a számlázási és a szállítási címekkel, mert a futár kedden nem oda vitte ahova kellett volna. Átirányíttattam onna-ide. Ma hívtam őket, hogy hol a cucc. Tegnap állítólag itt voltak, de se egy telefon, se egy cetli nem várt, hogy nem találtak, nem tudták átadni az árut. Holnapra igérték.
Jól gondolom, hogy a három nap az akkor indul amikor átvettem a rendelt árut?Llew
[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
tlac
nagyúr
3 munkanap, egyébként biztos onnan indul, amikor átveszed
de mivel futár hozza:
4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy az értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(3) Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #2094 üzenetére
Na ma bennt voltam utoljára az Olympusnál. Megint cserélték volna, de mondtam, hogy ne, adjanak jóváírást, majd szépen a boltban cserélik. És szépen hivatkoztam arra, hogy az edigital nem volt hajlandó cserélni. Nagy nehezenen, a végén kiállították az igazolást. Holnap beugrom a boltba, és ha nem lesz készletükön ilyen gép, visszakérem a pénzt és kész.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2097 üzenetére
Pénzt akkor kérhetsz vissza, ha nem hajlandóak cserélni. De ha ott helyben épp nincs nekik, akkor a jogszabály azért még 15 napot biztosít számukra, hogy cseréljenek, persze közben nem okozhatnak a cserével jelentős kényelmetlenséget. Ugyanakkor mindenképp megemlítendő, hogy gyakorlatilag az eredeti szerződést nem tudják már hosszú ideje megfelelően teljesíteni és te már rengeteget rohangáltál amiatt, mert ők hibásan teljesítettek. Szóval akár megalapozott is lehet az elállásod, ha nem hajlandóak ott helyben cserélni. De tartok attól, hogy ha így teszel, akkor a bíróság fog dönteni.