-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
shtml
őstag
válasz stargazer #2448 üzenetére
Az OK, hogy nem tehetsz róla, de attól még megszűnik az a vásárlási szerződés (a bolt és teközted), amelyre kaptad az adókedvezményt. A bolt általi visszavétel is eladás, mert megszűnik a tulajdonjogod az adott eszközre.
A levét meg nem iszod meg, hiszen ingyen használtál egy eszközt 2.5 évig, plusz az államtól kaptál 40 rugó (hogy az előbbi számpéldámnál maradjunk) kamatmentes hitelt 2.5 évre.
A szakember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki mindenre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #2452 üzenetére
Hú legalább ezerszer leírtam már ebben a topikban az alkalmazandó jogszabályokat, szerintem még ezen az oldalon feljebb is.
mod: Ühüm, #2424.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz stargazer #2449 üzenetére
Magánszemélyként "használod", ha dolgozol rajt, akkor magánszemélyként felmerül a fekete munka lehetősége...de ezt ne boncolgassuk, hiszen nem ez a lényeg.
Ha a bolttal sehogyan sem tudsz zöldágra vergődni, akkor jöhet a fogyasztó védelem és a békéltető testület. De elötte mindenképpen szerezz be minden iformációt, hogy milyen teendőd van abban az esetben, ha visszakapod a teljes vételárat.
Ariadne - próbáltam összeszedni, hogy pontosan miről van szó (vagyis az utolsó információim szerint hogyan is volt/van)
Read only...
-
stargazer
senior tag
háát igen itt is próbáltam és kapcsoltak a legjobb tudásuk szerint egy olyan részlegre ahol hirtelen azt se tudták hogy a holdról jöttem-e, szóval hót nincsenek képben... ma felhívtam a boltot mondta az illető hogy majd az üzletvezető felhív 1 óra múlva bent lesz. ez volt 2-kor. azóta is várom mint a jógyerek. remélem holnap lesz valami.
nem fekete munka bakker. ne mondd már hogy otthon nem használhatom a gépemet olyan feladatok elvégzésére amit a cégnél nem volt időm befejezni...!
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
nabasszus! ez marhajó! felhívtam őket ma újra. a csávó bemondja hogy azért utasítják vissza a pénzvisszafizetésre vonatkozó kérelmemet (másik alaplapot nem hajlandóak adni, merthogy a garanciaviselő csak ilyet adott - mi a fene??? hogy lehet ez hogy én egy boltban veszek valamit és ő továbbhárítja a garanciavislőséget??? miaz hogy nem a bolt a garanciaviselő ahol vettem a terméket???), mert ilyen-olyan paragrafusokra hivatkozva az irreálisan nagy többletköltséget jelentene nekik. ilyen nincs! ez nem igaz hogy ilyet lehet! jóhogynem nekem most fel kéne hívnom az importőrt és ővele kéne egyezkednem. ilyen nincs hogy nem a bolt a garanciaviselő. tehát a lényeg az hogy nem hajlandóak semmit sem úgy csinálni hogy nekem jó legyen. mondtam akkor ebben az ügyben helyettünk egy biróság fog dönteni.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2457 üzenetére
pontosan milyen a meghibásodott alaplap, milyet ajánlottak fel helyette és te milyet szeretnél (ha nem a pénzvisszafizetésről szó)?
Egyéként pedig:
- a felelősséget nem háríthatja át a nagykerre
- többletköltségre ebben az esetben nem hivatkozhat (kicsit jobban el kellene olvasni a törvényeket)
- nem az a lényeg, hogy úgy csinálják, hogy neked jó legyen, hanem, hogy törvényes legyen (ami kb. azt jelentené, hogy neked jó lenne)Read only...
-
stargazer
senior tag
a meghibásodott alaplap: abit an8 ultra,
amit helyette akartak adni: abit at8 32x,
amilyet én szeretnék: valamilyen P35-ös.sztem se háríthatják át.
így ahogy mondod.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2459 üzenetére
Elvileg csak ugyanolyan típust vagy köteles elfogadni. A gyakorlatban meg érdemes elfogadni, ha olyat adnak, ami legalább olyan tudású (vagy jobb) és árban is közel van az eredeti lap eredeti árához.
Te egyedül az üzlettel kötöttél szerződést, amikor megvetted, ők tartoznak feléd jótállással. Az, hogy honnan szerzik be a cserecuccot, vagy ki végez el egy javítást, az egyéni szociális problémájuk...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
stargazer
senior tag
válasz Ariadne #2460 üzenetére
egyetértek. most beszéltem a fogyasztóvédelemmel negyed órán keresztül (ktg), és elmondták hogy ilyen nincs, az amit az illető emlegetett a többletktg-ről az csak a csere-javítás mérlegen merül fel, vagyis ha egyik többe kerülne mint a másik akkor neki nem kötelező a drágább megoldást választania. úgyhogy elindítom a békéltető testületi eljárást, ezt javasolták a fogyasztóvédelemnél. és kérni fogom az esetlegesen az állam felé visszafizetendő pénzem megtérítését is, hiszen ha ők adnának egy cserelapot ami árban és tudásban megfele, akkor nekem nem kéne visszafizetnem semmit.
csak ugyanolyan típust vagy köteles elfogadni különben marha érdekes hogy ezt mondta a fogyasztóvédelmis is, de ebben nem vagyok akkor sem olyan biztos. hiszen a gépem mindig fagyott, rengeteget szívtam vele, de fogalmam se lehetett hogy konkrétan mi a hibás. azt észrevettem hogy arra nagyon érzékeny volt a gép hogy milyen alaplapi drivert telepítettem rá, a nagyon új verziókkal sokkal jobban fagyott mint amit adtak hozzá. a lényeg hogy csak gyaníthattam hogy az alaplappal nem stimmel valami de ez is teljesen esetleges volt, volt hogy hosszabb ideig nem fagyott, aztán meg naponta többször is, ilyen jelenséggel sehol nem tudtak volna kezdeni semmit. végül bebizonyosodott hogy az alaplap volt a rossz. namost ha egy ugyanilyet próbálnának megint a nyakamba varrni, ne mondja nekem senki hogy ne lehetnék joggal kiakadva. simán visszautasítanám. mégegyszer nekem ilyen alaplapot ne adjon senki.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2459 üzenetére
így pl nagy valószínüséggel én sem cserélném ki (an8-at P35-re) kapásból, de ha normális cégről van szó, akinek normális kapcsolata van normális nagykerrel, akkor ők még azt is le tudnák beszél, hogy a leadott helyett inkább adjanak egy másikat...
nagy a valószínüsége, hogy ezek után érdemlegesen nem fogsz tudni velük egyeztetni, marad a fogyasztó védelmi felügyelőséges oldal - aztán majd elválik
"és kérni fogom az esetlegesen az állam felé visszafizetendő pénzem megtérítését is, hiszen ha ők adnának egy cserelapot ami árban és tudásban megfele, akkor nekem nem kéne visszafizetnem semmit." - ezt is a fogyvédesek javasolták? Ennek Apeh oldalról szerintem először mindenképpen nézz utánna - mail náluk nem játszik, azt egy épületben max 1 vagy 2 emberke nézi (főleg az általános címeket), telefonon lenne értelme őket fehívni...a visszafizetendő összeget valószínüleg egyébként is max. polgári peres úton tudnád behajtani rajtuk...
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
stargazer
senior tag
jó mondjuk ja csak a gőz csapott ki belőlem igazábol túlélem azt az 1-2000 ft-ot csak akkor is bosszantó. most még egy utolsó telefont megengedek a bolt felé és a boltvetezőt fogom kérni ha ővele se lehet értelmesen megegyezni akkor mehet a folyamat.
miért nem cserélnéd ki? még mindig jobb mint a pénzt visszaadni.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2463 üzenetére
első körben én a nagykerrel egyeztetnék, mert ha valami másikat adok a polcról, akkor már jogilag a sulinetes irány sántít, egyébként meg teljesen más kategóriáról van szó...én nem tartok attól, hogy egyébként egy ilyen helyzetben ne tudnánk megoldani úgy, hogy az ügyfél is megelégedetten távozhasson
ehhez nem kell más, mint normális üzlet, normális nagyker és a jó kapcsolat a kettő között...Read only...
-
stargazer
senior tag
na újabb 10 perces telefonbeszélgetés immár a boltvezetővel. sokkal értelmesebb ő is meg a hangnem is. hála istennek hogy nem másért lesz valaki boltvezető. kicsit szenvedélyes volt a hangnem de remélem meg fogunk tudni egyezni, felhívtam figyelmét hogy kollégéja meg ős is tévednek ezzel a többletktg-es témával kapcsolatban. úgy érzem belátta hogy nem a levegőbe beszélek meg hogy télleg utánanéztem a dolgoknak. ő felháborítónak tartja hogy 2.5 év után az eredeti összeget követelném vissza rajtuk. én meg mondtam hogy egyáltalán nem olyan egyértelmű a képlet mint ahogy ő gondolja: igaz hogy nálam a termék értéke amortizálódott, viszont ő meg addig használhatta cserébe az én pénzem amit ugyanennyi idő alatt ugyanannyira meg is fialtathatott vagyis egyáltalán nem biztos hogy a mérleg két nyelve nincs egyensúlyban. és ezt komolyan is gondolom: már mi a fenéért csak az egyik oldalt vennénk figyelembe? úgy tűnt ezt is értelmes hozzáállásnak tartotta. én nem a vérét akarom szívni senkinek, ha ő vállalni tudta a 3 év garanciát azt egyrészt biztosan nem hasraütésszerűen tette, másrészt meg akkor bizonyára őfelé is valaki vállalni tudta. nem szivességeket teszünk egymásnak, hanem üzletfelek vagyunk. mindenki képviseli a jogait, érdekeit úgy hogy a másiknak ne legyen kára belőle. én nem akarom hogy káruk legyen, de azt se akarom hogy engem hülyének nézzenek, márpedig sokan nem tudják ilyen értelmben átgondolni ezeket a folyamatokat, és ez sztem az esetek 99%-ában kedvezett a boltoknak vagyis igazábol kihasználták a vevők tudatlanságát. és akkor van egy-két kivétel, akiket nem ejtettek teljesen a fejük tetejére. ezek persze az addig megszokottakhoz képest sokkal kellemetlenebbül esnek nekik, de a fair play az fair play.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
attól függ, hogy milyen értéket néz a nagyker, de a ksikernek az esetek 99%-ában rá kell fizetnie - az már az összegtől és végfelhasználótól függ, hogy neki is rá kell-e fizetnie...ugyebár az átlag 10%-os árrésbe nemnagyon fér bele az, hogy benyeljen a kisker nettóba 8-10k-t. De volt már példa arra, hogy ráfizetés nélkül cseréltünk egy 2 éves alaplapot egy VGA-ra, ott korrekt volt az ügyfél is, hiszen várt türelmesen, nem ugrált, hogy több mint 2 hete nincs még semmi hír sem az alaplapjáról illetve utánna még bevásárolt nálunk.
Ezért van az, hogy nagyon kivételes eseteket kivéve nem foglalkozok azzal, amikor az illető behozza nekem a argep, depo vagy valamelyik webshop listát, hogy náluk ennyivel olcsóbb. Ha neki számít a 100-500 forint, akkor hajrá! Nem egyszer volt már példa arra, hogy utánna meg hozták be a gépet, mert azt már nem tudták megállíptani, hogy mi a rossz, az alaplapot az egyik a procit a másik bolttól rendelték...természetesen ilyenkor mindenki a saját kárán tanul én sem csinálok semmit ingyen, az meg egyszerűen nem érdekel, hogy garos a cucc, mert akkor vigye oda, ahol vette, és majd akkor ők bevizsgálják ingyen (ilyenkor jön a pofáraesés, a bolt Pesten van), én nem.stargazer - miben sikerült megegyeznetek?
A gond egyébként ott van, hogy sajnos vannak olyanok, akik kihasználják a törvény adta jogaikat, miközben teljesen alaptalanul vádaskodnak.Ha valaki olvassa a Számtech boltos topicot, találkozhatott ott egy jómadárral, aki el is ismerte, hogy azért mennek szét a cuccai, mert túlhajtja őket (nem rendeltetésszerűen használja - csak ez sajnos nemigazán bizonyítható, hacsak el nem ismeri), de mindig kicseréltet mindent garanciában.
Magyarország, magyar emberek, magyar mentalitás.
[ Szerkesztve ]
Read only...
-
stargazer
senior tag
miből gondolod hogy jobb? olvasd el a tesztet a prohardveren, az uli chipset nem ér a nyomába annak az nForce 4 ultrának ami nekem volt, és nekem a crossfire nem jelent meggyőző többletet. a p35-be meg igaz hogy nem megy bele a többi cucc, de ez legyen már az én problémám. a lényeg csak annyi hogy az eredeti vételárnak megfelelő termék legyen a cseretermék. akkor meg már miért ne lehetne egy p35?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
nézd a nagykernek is meg kell értenie a törvényt. ha ez a törvény annyira ordítóan nem lenne fair, akkor szted nem változtattak volna már rég rajta? akkor meg a nagyker is fair módon kell hogy eljárjon. és ne mondja nekem senki hogy ő bármit megtehet, mert ugyanolyan érdeke a kiskerrel való jó viszony mint fordítva.
jó alapvetően én is türelmes vagyok hiszen már egy hónapja húzódik a dolog és csak most verte ki a biztosítékot. de nem biztos hogy eddig el kell húzni.
én nem hajtok túl semmit, soha nem is értettem ehhez meg eszmbe se jutna megreszkírozni hogy tönkre mehet. 120.000 ft-os videokártyát is vettem akkor ott, és én általában pont azért veszek mindenből kicsit drágábbat meg lehetőleg hosszú garanciásat mert reménykedek benne hogy nem fog tönkre menni egyhamar. más nem is ment tönkre azokból meg ha jobban belegondolok eddig csak egyszer (kétszer) volt ilyen garanciális problémám. amit töredelmesen bevallok hogy az utóbbi időben öcsém játszik a géppel, és képes a nap 24 órájából 20-at a gép előtt tölteni, de ennyi. nem hiszem hogy ez törvénysértő. nincs ráírva az alaplara hogy ne lehetne ezt tenni vele. annyi hogy érdekes hogy ezeknek az alkatrészeknek hogy van kitalálva az életciklusa, mert ha én használnám, akkor meg épp 3 év után menne tönkre. érdekes azért. vannak akiket direkt azért foglalkoztatnak bizonyos cégeknél hogy ilyenre ki tudjon találni egy eszközt hogy pontosan tervezhető legyen az élettartama és ahhoz lövik be a garanciát. egy átlagfelhasználónál kitart 3 évig de egy-két játékfüggőnél nem.
[ Szerkesztve ]
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2470 üzenetére
a nagyker majdhogynem bármit megtehet a kiskerrel, ugyanis nem kötelező náluk vásárolni, illetve a nagyker és kisker között nem érvényesek a fogyasztóvédelmi, garanciális törvények, itt max. perelni lehet
Szerencsére mostanában a nagykerek is próbálják ápolni a kiskerekkel a kapcsolatot, mert ők is megsínylik a kiskerek forgalomvisszaesését...aki most akar bármilyen számítástechnikai vállalkozásba kezdeni, az jobban járna, ha felmászna a hídra, beleszórná a Dunába a pénzét, majd utánnaugrana.
Read only...
-
Ariadne
őstag
válasz stargazer #2469 üzenetére
A másik oldalt is érdemes nézni azért: leírtam, mi az, ami kötelező, de semmilyen más megoldásba nem köteles belemenni egyik fél sem. Tehát ha nem javítható és nem tudnak ugyanolyan másikat adni (vagy típushiba miatt mondjuk értelemetlen lenne), attól ők még nem lesznek kötelesek egy általad választott másmilyen lapot adni. Ha nincs megegyezés, akkor ilyen esetben viszont vissza kell adniuk a teljes vételárat. Azonban egyrészt az üzletben nem szokták szeretni (persze nem is kell, ez van), másrészt viszont neked is adógondokkal jár. Ha pedig a neked okozott kárt (adóilag) meg akarod téríttetni velük, egészen biztos, hogy bírósági pert kell indítanod, ami hosszú és drága játék.
Hiú reményeid azért ne legyenek, hogy egy békéltető testületi eljárással bármit is elérsz. Nem kötelesek alávetni magukat, és vélhetően nem is fogják, vagyis ajánlás jellegű a döntés, egyetlen szankció a nyilvánosságra hozatal. Ezt követően aztán mehetsz a bíróságra, ha meg akarsz egyezni, ami néhány tízezres nagyságrendnél nem igazán éri meg. Szóval gondold végig még egyszer, és próbálj valamilyen kompromisszumos megoldásra jutni szerintem, biztosan létezik olyan, ami mindkét félnek jó.
mod: És az, hogy egy törvény "fair" vagy sem, közömbös dolog, mindegyik törvény nem fair valakivel szemben...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz stargazer #2469 üzenetére
nem gondolom, hogy jobb, csak gyorsan rákerestem a két lapra, és nem tűnt rosszabbnak
az uli chipset nem ér a nyomába annak az nForce 4 ultrának ami nekem volt
pont, hogy panaszkodtál rá, hogy nem stabil a régi lap és ugyanolyan nem kell, hát ez nem ugyanolyan, másik chip van rajta, és lehet, hogy jobb driver is van hozzá
p35-be meg igaz hogy nem megy bele a többi cucc
kíváncsi vagyok hogy fogod belenyomni a ddr1-et és az amd procit
lényeg csak annyi hogy az eredeti vételárnak megfelelő termék legyen a cseretermék. akkor meg már miért ne lehetne egy p35?a törvény szerint ugyanolyan lapot kaphatsz, ami elromlott (vagy javítják) ha ez nem megy akkor a vételár vissza
a többi megoldás csak egyezkedés a bolttal -
stargazer
senior tag
-
stargazer
senior tag
az egy dolog hogy konkrétan ez az abit lap nem stabil, de maga az nforce 4 ultra az egy nagyon jó chipset. tehát én nem a chipsetet kifogásoltam hanem az abit megoldását. ki mondta neked hogy én abba akarom belenyomni...?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
tlac
nagyúr
azért írtam, hogy ennél a lapnál, mert szerintem ennek a régi lapnak a nagyker nem nagy értéket fog megállapítani, aztán az új p35-ös laphoz sokat kellene hozzátenni
szoktam olvasgatni a boltos topikot
vannak érdekes dolgok...stargazer:
általában a chipkészlet miatt vannak eltérések a lapok között
nem sok különbség szokott lenni, attól függően, hogy ki gyártott lapot egy adott chipsetre
az abit egyébként nem rossz gyártó (mostanában már lehet az alaplapgyártásban nem jár az élen)ki mondta neked hogy én abba akarom belenyomni...?
senki, arra utaltam, hogy olyan lapot adnának cserébe (egyébként vicces ahogy meghirdetted a lapot a ph aprón), ami teljesen passzol a régi helyére
mert azt megérteném, ha amiatt háborognál, hogy vmi tök mást adnának, amibe nem mennek bele a cuccaid -
stargazer
senior tag
a chipseten kívül azért számtalan más is van egy alaplapon, amik erősen befolyásolják hogy az a lap stabil lesz-e vagy sem. hiába jó a chipset ha én egy vasalódeszkát teszek alá...
ott is írom hogy mi az ábra. nekem mindegy hogyan oldódik meg. ha valaki azt mondja kell neki akkor írok a boltnak hogy jöhet. de nem hiszem hogy én nagyobb eséllyel el tudnám adni mint ők.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Echoes
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom felmerült a topicban ez a kérdés, az előző pár hsz-t átböngészve nem láttam ilyet, ezért merem megkérdezni, azt a egyszerű dolgot, hogy a garancia és a helyszíni garancia között mi a különbség. Notebook garancia bővítés kapcsán merült föl a kérdés.
"És mindenki boldogan élt, amíg meg nem halt....kivéve Kylet, akit két héten belül elvitt az AIDS. - Hogy rohadjál meg zsíragy!"
-
net84
őstag
pontosan milyen márkáról van szó?
A helyszíni garancia azt jelenti, hogy amennyiben a helyben javítható, akkor megcsinálják ott, ha nem, akkor hozzák-viszik (notebook-nál inkább utóbbi).
A "normál" garanciánál viszont neked kell gondoskodnod a szervízbe/üzletbe juttatásról és az onnan történő elhozatalról.Read only...
-
stargazer
senior tag
ahh, az más.
fejlemény van! visszahívott a boltvezető, pedig már lemondtam róla, és megbeszéltük a dolgot. végre megoldódott, meg tudtunk egyezni. el se hiszem. micsoda kő esett le a szivemről hogy nem kell kaszát ragadnom. mondjuk biztos sokkal esett a latba hogy nem voltam teljesen analfabéta a témában, meg ha határozottan meg is mondtam a frankót, azt is határozottan megmondtam hogy meg szeretnék egyezni és nem akarok balhét. meg hogy felajánlottam az ilyenkor felajánlható egyetlen de nagyon is pozitív gesztust, hogy őnáluk vásárolom le az alaplap árát (plusz a többit). na úgyhogy összenézem hogy mik legyenek és le is adom a rendelést. bakker több mint 5 hét után végre megint jó lesz a gépem. húde örülök neki bakker. micsoda megkönnyebbülés, hahh.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2483 üzenetére
Ezért hívom én abszurdisztánnak a helyet, ahol élünk. Nagy küszködések árán sikerült annyit elérned, hogy bár ők teljesítették hibásan a szerződést, mégis neked kellett a törvény betűjéből engedned. Minderre azért kényszerültél, mert a jogi útra terelés költséges és időigényes lenne. Korábban az lett írva, hogy a kisker nem tehet semmit a nagykerrel szemben, erre meg idézném a PTK-t:
311. §
(1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.(2) A fogyasztói szerződés kötelezettje az (1) bekezdés szerinti igényét a fogyasztó igényének kielégítésétől számított hatvannapos elévülési határidő alatt érvényesítheti. Az igény az előző kötelezett teljesítése időpontjától számított legfeljebb öt évig érvényesíthető; e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(3) Az (1) bekezdés szerinti igényt az előző kötelezett is érvényesítheti a vele szerződő előző kötelezettel szemben, a (2) bekezdésben meghatározott határidők megfelelő alkalmazásával.
[ Szerkesztve ]
-
stargazer
senior tag
köszi!
egyrészt nem is tudtam állandóan ezzel foglalkozni, másrészt amikor meg tudtam akkor is többnyire e-mail-ek formájában, amikre meg elég esetlegesen jött válasz. és akkor szépen lassan egyszer csak eljutottam oda hogy mostmár aztán tényleg legyen valami mert elfogyott a türelmem és unom már a forró kása kerülgetését.
mindegy a lényeg hogy megoldódott.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
stargazer
senior tag
válasz Csaba_20_ #2486 üzenetére
hogy érted hogy nekem kellett a törvény betűjéből engednem? végül megegyeztünk, maradéktalanul kompenzálják (cserélik). de azért jó hogy ezt ide beírtad, mert legalább akkor legközelebb meg más esetekben erre is lehet hivatkozni.
na az van hogy sztem ők valójában iszonyatosan jól tisztában vannak mindennel. először megpróbálják kicsit félrevezetni az embert, aztán ha nem jön be és látják hogy az ember képben van akkor már tényleg nincs tovább értelme kötni az ebet a karóhoz, egyszerűen vissza kell adják a pénzt. bármit is mondanak, bármivel is próbálkoznak, tuti hogy vissza kell adják, ha perre menne a dolog, nem nyernék meg, nem nyerhetik meg és ezt ők is tudják. annál meg egyértelműen jobb nekik ha inkább egy ugyanolyan értékű csereterméket adnak. tiszta sor.
nekem az a szerény véleményem hogy ezzel is nagyon jól tisztában vannak amit belinkeltél, ezért tartom felháborítónak hogy megpróbálják megetetni az embert az ellenkezőjével. de a lényeg hogy határozottan és türelmesen el kell magyarázni nekik, úgy csinálni mintha te elhinnéd hogy ők nem tudják hogyan is mennek ezek a dolgok.
persze bosszantja őket elhiszem hiszen 99%-ban rendkívül jó buli nekik egy ilyen garanciális csere, az idézett szöveget és a gyakorlatot nézve.nagyon résen kell lenni a mai világban.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
frizso
senior tag
Sziasztok!
Valaki gariban jártas megnézné, hogy ez milyen garancia és mire lehetne még bővíteni?
Mi kell az érvényesítéséhez?
Köszi! -
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2488 üzenetére
stargazer írta:hogy érted hogy nekem kellett a törvény betűjéből engednem? végül megegyeztünk, maradéktalanul kompenzálják (cserélik).
Igen, te ajánlottad fel, hogy a pénzt, amit visszaadnak náluk vásárolod le. Erre a törvény nem kötelez téged, őket viszont a pénz visszaadására igen, ha se javítani, se ugyanolyanra nem tudták cserélni az alaplapot. Márpedig ez utóbbi stimmelt. Tudom, lehet jönni azzal, hogy kompromisszumra kell törekedni, mert a jogi út hosszadalmas és drága is, meg bla bla bla...csakhogy jelenleg az a gyakorlat, hogy a legtöbb kereskedő kihasználja ezt a tényt és mindig a fogyasztó kényszerül végül engedni. Engedni abból, amiben a jogszabály sem enged a hátrányára eltérni még akkor sem, ha a fogyasztó maga akarja. A valóságban pedig meg van dugva a jogszabály...
-
stargazer
senior tag
válasz Csaba_20_ #2490 üzenetére
ja értelek már, ilyen szemszögből gondoltad... én ezt nem érzem így, nekem mindegy hogy honnan lesz meg a cucc, ez csupán egy gesztus. még meg is kérdeztem őket hogy gond lenne-e nekik ha ott vásárolnám le, mert egyszer volt már egy ilyen ügyem, miután megkért a boltos hogy ne vásároljak nála többet, ami megintcsak törvényellenes, de túlélem, ezer más bolt van a világon, meghát a cirkusz után én se vágytam rá hogy megint ott vásároljak viszont itt végül elég kultúráltan zajlott a megbeszélés, és sztem egyik fél se érezte úgy hogy ez több lenne a soknál, szóval egyikünk se érezte azt hogy gáz lenne ha megint ott vásárolnék. viszont az előző esetben elég csúnya dolgok mentek, ott érthető volt a dolog.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
Csaba_20_
őstag
válasz stargazer #2491 üzenetére
Nézd, én semmi szükségét nem látom az olyan kereskedőnek(B), aki csak annyira képes, hogy megveszi A-tól, majd továbbadja C-nek 1.1-szeres áron+ÁFA. Amikor pedig C szembesíti őt azzal, hogy hibásan teljesítésett, akkor mutogat A-ra, akivel C-nek az égvilágon semmilyen szerződése nincsen. Mindent attól tesz függővé, hogy neki A mit hajlandó megtenni, annál többet ő sem tesz meg C-nek. Ezzel áthárítja az üzleti kockázatát a C-re, neki pedig csak annyi a dolga, hogy a 10%-os haszonból Navara-t vegyen. A piacnak mi szüksége van az ilyen élősködőre? Szerintem semmi...
-
MaciG
addikt
üdv
Pár napja elromlott a Samsung 931BF 19" monitorom és ma visszavittem az Extreme Digital-ba, mert még bőven garanciás. Faxán becsomagoltam, hozzá minden tartozékot. Beviszem, és azt mondja nekem az eladó, hogy kb 1 hónap mire visszakapom... (addig malmozzak? ) Ez reális? Szabályos ez így? Nem kéne egyből újra cserélni vagy adni legalább egy cserét addig amég meg nem jön az enyém?
Végül is nem reklamáltam ,mert nem tudom jogos lenne-e, meg közben kiderült (csúnyán néztem rá ) ,hogy mázlim van ,mert Szeged pont van egy hivatalos Samsung márkaszervíz. Nah oda elvittem ,ott azt mondák, kb 1-1,5 hét (Ez már barátibb )
Most egy monitort még tudok pótolni (régit nem adnam el, úgyse kaptam volna érte szinte semmit), de mi van ha mondjuk az alaplap romlik el?
[ Szerkesztve ]
BANZAII
-
Ariadne
őstag
Az Edigital egyszerűen ilyen, tesznek magasról a jogszabályokra. Elvileg 15 napon belüli javításra kell törekednie. Na hát ők nem törekednek, aminek ékes bizonyítéka, hogy előre mondják, hogy 1 hónap lesz, és hogy évek óta ugyanez a panasz jön róluk dögivel. Egy megoldást tudok csak: nem vásárolni náluk... És ez még a jobbik eset, mert olyan cuccod van, amit befogad a hivatalos szerviz, sajna nem minden cuccuk jön a hivatalos utakon, így van amit ha akarsz sem tudsz márkaszervizbe beadni. Szóval csak óvatosan...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha tudják javítani, akkor elvileg hagynod kell, csak ha "jelentős kényelmetlenséget" okoz az elhúzódása, akkor jön be, hogy elállhatsz a szerződéstől, vagyis eredeti vételár vissza. Egy ismerősöm emiatt pereskedik velük épp, többszázezres fényképezőgép miatt, ami folytonosan rossz.
Ha a javítás nem megy, elvileg ugyanolyan másikra cserélhetnek, azt is köteles vagy elfogadni, és ha egyik se megy, akkor vételár vissza. Ennél kedvezőtlenebbre nem kötelezhetnek, de ha belemennek, meg lehet egyezni velük a vételár leváráslásában is, ez szabad lehetőség.
Szerintem így jártál a legjobban a márkaszervizzel, biztos nem lesz gond.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #2486 üzenetére
így szó szerint erről nem tudtam
jó így pontosan tudni a törvényekről, csak egy a bibi vele - egyszerűen nincs értelme vele foglalkozni. inkább benyelem én a veszteséget, de amikor a nagyker arra nem hajlandó, hogy a szervíz és cégvezetőségnek egyaránt elküldött levélre senki ne reagáljon és még a problémát se akarja senki megoldani, akkor mit akarunk egy ilyen törvénnyel
kb. az az esetet, mint amikor a kiskereskedő lesz*rja a vásárló garanciális gondjait...Read only...
-
net84
őstag
válasz stargazer #2488 üzenetére
"nekem az a szerény véleményem hogy ezzel is nagyon jól tisztában vannak amit belinkeltél" - én például nem voltam vele tisztában...pedig nem most kezdtem a szakmában dolgozni (igaz nem is a fő feladatom a nagykerrel a gar ügyintézése)
"persze bosszantja őket elhiszem hiszen 99%-ban rendkívül jó buli nekik egy ilyen garanciális csere, az idézett szöveget és a gyakorlatot nézve." - ezt most hogyan is érted? ha szó szerint, akkor el kell, hogy keserítselek. Ha valaki ezt megcsinálja egy nagyobb nagykerrel (és ő nem elég nagy ahhoz, hogy ezt megtehesse - értem ezalatt, hogy nem vásárol heti szinten sok-sok száz ezer forintért náluk), akkor egyrészt nem biztos, hogy pereskedés nélkül megússza (a perköltségekről ne is beszéljünk), másrészt biztosan nem kell többet annál a nagykernél vásárolnia, sőt lehet, hogy egy-két másiknál sem...
"megpróbálják kicsit félrevezetni az embert, aztán ha nem jön be és látják hogy az ember képben van akkor már tényleg nincs tovább értelme kötni az ebet a karóhoz" - és szerinted a végfelhasználók hány százaléka van képben tökéletesen a törvény adta jogaival (a kötelességeiről pedig ne beszéljünk, mert nem ide tartozik) ?
Ennek ellenére nem mondom azt és nem is bíztatom azokat, akik szabálytalanul és törvénytelenül járnak el, hogy jó amit csinálnak, sőt (mint az talán látható is), próbálok segíteni illetve amennyire a lehetőségeim engedig, betartom a garanciális törvényeket.
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
net84 írta:
Ha valaki ezt megcsinálja egy nagyobb nagykerrel (és ő nem elég nagy ahhoz, hogy ezt megtehesse - értem ezalatt, hogy nem vásárol heti szinten sok-sok száz ezer forintért náluk), akkor egyrészt nem biztos, hogy pereskedés nélkül megússza (a perköltségekről ne is beszéljünk), másrészt biztosan nem kell többet annál a nagykernél vásárolnia, sőt lehet, hogy egy-két másiknál sem...Ha pedig csoportosan teszik(minden kisker jogi képviselet útján behajtja ami megilleti, nem feltétlen egyszerre, de általános gyakorlatot csinálnak belőle), akkor változni fog az egész szakma. Méghozzá jó irányba. Erre a fellépésre véleményem szerint egy erős fogyasztói nyomás - tájékozottság és jogérvényesítés - fogja őket majd késztetni. Lassú folyamat, de jó irányba vezet.
-
net84
őstag
válasz Csaba_20_ #2499 üzenetére
nem is olyan régen jött egy ötletünk, hogy kellene egy érdekképviseletet létrehozni/kialakítani (elképzelés, működési terv megvolt, sőt 1 ügyvéd is, aki jelezte, hogy vállalja, illetve egy másik, akire szintén számítottunk volna, ha gond van). addig jutottunk, hogy mi voltunk bent és még egy másik üzlet, ahol meg az egyik egykori kollégám dolgozott, senki mást nem érdekelt a dolog...és őszintén megjegyzem, hogy hallva néha az ügyfelek történeteit, hogy x boltba bement, hogy sz*r a vga kártya, és mit mondtak neki...ne is szeretném, hogy bárki bármi áron bentlegyen - habár ezzel tudnánk nyomást is gyakorolni szakmán belül az összes olyan üzletre, vállalkozóra, stb., aki félvárról veszi a garanciális törvényeket...
Úgy érzem, inkább tudom, hogy összefogás a számítástechnikai üzleteknél nulla, vagy nagyon minimális, ha a hasznról van szó, akkor kikaparják egymás szemét...az ilyeneknek bármit is csinálni? Egyik percben bentvan a buliban, másik percben meg sz*rik az egész rendszerre és ott ba***a át az vásárlót, ahol éppen akarja...
Ha egy régiót nézünk, akkor ott pl. 40-50 üzlet/kereskedő jó ha 10-15%-a bent lenne úgy, hogy hajlandó lenne arra, hogy a fogyasztó felé betartson minden előírást és törvényt.
Ha valaki elémállna és azt mondaná, hogy létrehozott valami hasonlót, lépjünk be és segítsek a munkában, akkor minden további nélkül rábólintok, és segítek saját tudásom szerint, de úgy, hogy én kezdjem el, és hogy utánna a másiknak, aki eddig is szart mindenbe és foggalma nincs a törvény pontos értelmezéséről, annak is "gürizzek", hogy mégtöbbet tudjon leakasztani, hát nem!
Szerencsére egyedül is többé kevésbé jól tudjuk megoldani az ilyen jellegű problémáinkat, az az egy-kettő gebasz, ami hosszú honapok után sem oldódik meg köztünk és a nagyker között, az általában bevállalható (igaz jobb lenne, ha nem a forgalmunkat tépázná meg az egy-egy ilyen akciója a nagykernek)
Read only...
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Politika
- Suzuki topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Okos Otthon / Smart Home
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Yettel topik
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- További aktív témák...