-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Darth_Revan #2150 üzenetére
Hát igen, jó kis plusz költség, meg idő. Az esélyek meg, az nagyon függ attól is, mi volt a szerződésben. Először is hogy egyáltalán valós adatokat adott-e meg (ha nem, nem mentek semmire), aztán pedig ott van egyik oldalról, hogy elvárható a megvizsgálás, másik oldalról meg a 3 nap (kérdés, erről pontosan mi szerepel). Szóval ezt így nem lehet megmondani.
Sajnos nem tudok más megoldást, próbálkozzatok az emberkénél, hátha mégis sikerül rábeszélni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Darth_Revan #2152 üzenetére
Ó, igen, nem csak a barátok, az ellenségek is fent vannak. Viszont akkor ez annyiban jó hír, hogy valósak lehetnek az adatai, ami már fél siker. Sajnálom, hogy nem tudok jobbat mondani, azért nézz vissza, hátha valakinek akad még ötlete. Mármint a magas izmos napszemüveges ügyintézők felbérlésén kívül.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
aktív tag
válasz Darth_Revan #2152 üzenetére
bár nme értek hozzá nagyon de mi van azzal a 6 hónapos Németországi garral? az ér valamit? van róla papír? lehet érvényesíteni? mert ahogy olvastam nem csak annyi a baja a gépnek hogy karcos..
Youth hides the key to salvation
-
Csaba_20_
őstag
válasz Darth_Revan #2143 üzenetére
Tanulópénz volt az öcsédnek, hogy hogyan ne vásároljon. Ha már eljöttem 3000 Ft-ért, nyugodtan kidobhatom a maradék 110e Ft-ot is, átnézni meg nem kell...a mai világban megbízni egy idegenben...felelőtlenség.
[ Szerkesztve ]
-
ML320
aktív tag
-
Darth_Revan
veterán
válasz Darth_Revan #2143 üzenetére
Kis update: (kiegészítésképp megjegyzem, hogy a vásárlás 2. napján küldött Öcsém neki e-mailt és privit is itt PH!-n a problémáról)
Öcsém felkeresett egy igazságügyi informatika szakértőt aki ezt mondta (részlet a teljes levélből):
"Bármilyen termék (akár használt is) vásárlását követő 3 napon belül elállhat a vételtől."
...
"Ez a két irat (adásvételi szerződés és e-mailes lemondás) tökéletesen elég ahhoz, hogy az eladó visszavegye az eszközt. Amennyiben ezt nem akarja és cserére hivatkozik, akkor valószínűleg neki kell majd bizonyítania a kijelző cseréjét, ami a korábban írtak miatt nem egyszerű."Valamint Öcsém megkérte, hogy küldjön már fotókat, amit a gép eladása előtt készített, több halasztás után még mindig nem küldte ezeket a fotókat.
Valamit miután öcsém elmondta neki telefonon a szakértő véleményét (ami az eladó 5lete volt alapból), szimplán le akarta zárni ennyivel a dolgot: "hát akkor ennyi" meg azzal védekezett,hogy 3 nap elállás csak új cuccnál van (pedig a szakértő mondta, hogy használtnál is van)...
Nagyon küzd, hogy ne kelljen visszavennie...[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Darth_Revan #2159 üzenetére
Az a helyzet, hogy három napos elállás már egyáltalán nem létezik, új terméknél sem. 3 munkanapon belüli javítás helyetti csere az van, de csak új termékekre. Nem tudom, milyen szakértőről van szó, de jogi szempontból sajnos nem virít. Remélem nem fizettetek neki, mert akkor azt is bebukjátok...
És még egyszer, hiába volt nálatok benne a szerződésben ez az elállási lehetőség, tehát köztetek kivételesen tényleg van ilyen, de ha egyszer nem hajlandó eleget tenni, nem tudsz mást tenni, mint perelni vagy tanulópénznek felfogni...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
horvathkrisz
addikt
Sziasztok,
tegnap vettem az iponban egy gigabyte 9600gt heatpipe-os passziv kartyat.
otthon kibontottam, a heatpipe erosen meg volt hajlitva felfele, ami huzza magaval a nyakot is.
Az teljesen nyilvanvalo, hogy gyarilag van elrontva, ill. nem szakszeruen osszeszerelve, kulso behatasnak nyoma sincs.
az egyik DVI-kimenet pedig a kartya bemelegedese utan csikozza a kepet.mit tudok ilyen esetben csinalni?
penzvisszafizetes van?a szamlan az szerepel hogy cseregarancia nincs, ill. oda van irva meg az is hogy a termeket serulesmentesen atvettem.Ebben az esetben en vagyok a hibas, vagy a boltosnak kellett volna megnezni, esetleg kibontatni/megnezetni velem?
-
Ariadne
őstag
válasz horvathkrisz #2161 üzenetére
Olyan nincs, hogy "cseregarancia nincs"... Vidd vissza, ha három munkanapon belül megteszed ezt, nem kezdhetnek hosszas javításba (ami ugye alaplapnál eleve nem szokás), hanem kötelesek cserélni ugyanolyan másikra. Ha ellenkeznek, írj bele a vásárlók könyvébe (kötelező lennie, bírságolhatók érte, ha nincs, és kötelező odaadni is), így lesz papírod arról, hogy tényleg szóltál 3 munkanapon belül.
A konkrét hibáról majd a technikai oldalról hozzáértők mondanak valamit, de jogi oldalról ez a lehetőség. Ha azt mondják, hogy te rontottad el, azt nekik kell saját költségükön bizonyítaniuk (nem saját szerviz véleményével,hanem mondjuk Kermi szakvéleménnyel), akkor elfogadod, különben meg cseréljék ki szépen vagy adják vissza teljes vételárat. Az lehet esetleg gond, hogy aláírtad, hogy hibátlan állapotban átvetted, holott látható hiba van rajta. Mindig, de mindig ki kell bontani és megnézni, akármit is veszel, az ilyen gondokat megelőzendő...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
csongi
veterán
válasz horvathkrisz #2161 üzenetére
Szerintem ha az van oda írva hogy a csomagot, akkor a garancia igényed jogos. Ha az van oda írva hogy csomag tartalmát, akkor gázosabb a dolog. A pénzvisszafizetés meg egy külön macera. Jobban szeretik a levásárlást.
-
Ariadne
őstag
Jó kérdés egyébként, hogy küldték neki vagy rendesen az üzletben vette. Amit írtam, az az üzletbeli vásárlásra érvényes.
mod.: Levásárlást meg szerethetik ők jobban, de soha nem kötelezhetik rá a vásárlót. Szeretnének ők egyébként sok mindent, ami jogszabályellenes...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Fáraó
őstag
válasz horvathkrisz #2161 üzenetére
Pont ilyen VGA-m van, ez a 720/2000-es Turbós típus. Alapból furcsa a 3 részből álló Heatpipe rendszer.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
horvathkrisz
addikt
Köszi a segítséget Mindenkinek, iponban letesztelték, és mondták hogy visszaküldik a gyártónak, valószínüleg csere lesz.
-
Ariadne
őstag
-
horvathkrisz
addikt
válasz Ariadne #2168 üzenetére
"három munkanapja van arra, hogy eldöntse, cseréli vagy a pénzt adja vissza..." ->ezt mondják meg jövő héten.
bár szerintem némi kamu is volt a dologban, ugyanis a garis srác nem beszállítót hanem gyártót emlegetett, hogy egy héten belül kiderül mi lesz, bevizsgálják.
1 hét alatt kiküldik+újat adnak koreából? -
Ariadne
őstag
No nézzük:
a 151/2003. Korm. rendelet 7.§-a szerint
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.Én úgy értelmezem, hogy ezen túl van még a 49/2003. GKM rendelet szerint 3 munkanapja van arra, hogy megmondja, kicseréli vagy visszaadja a vételárat, mert de ezen lehet vitatkozni is.
Ha azt mondja, cseréli, akkor ott jön az, amit idéztél, nem emlékeztem fejből, hogy a kicserélés is benne van. (Ez a rész csak kötelező jótállásos termékekre vonatkozik!) Másrészt most nézem, hogy akkor a szövegből az következik, hogy a teljes vételár visszafizetését elvileg azonnal kellene teljesíteni, hiszen arra nem az 15 napos haladékot a jogszabály..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
horvathkrisz
addikt
iponosok nekem azt mondták, pénzvisszafizetés csak akkor van ha a gyártó bevizsgálja a terméket és tényleg gyárilag rossznak minősíti, nem ad helyette másikat és kifizeti az iponnak. ebben az esetben választhatnám azt hogy:
-vagy visszaadják a pénzt
-vagy kicserélik ők egy ugyanolyanra
-vagy választok másikat, értékegyeztetéssel.de úgyis az lesz sztem hogy kapok egy újat helyette, amit természetesen nem bánok.
-
Ariadne
őstag
válasz horvathkrisz #2173 üzenetére
Az Iponosoknak szokása más elvadult dolgokat is mondani...
Téged nem kell, hogy érdekeljen, hogy oldják meg a dolgot. Lényeg, hogy ők kötelesek feléd jelentős kényelmetlenség nélkül megoldani a dolgot, törekedve a 15 napon belüli határidőre. Adniuk kell helyette egy másik ugyanolyat, vagy visszaadni az összes pénzedet, ha nem tudják. Akkor is, ha esetleg nekik a gyártó nem téríti meg ezt, hiszen ez az ő egyéni problémájuk, téged nem érint...
Reméljük minél hamarabb kapsz helyette egy másikat.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Ariadne #2174 üzenetére
Behoztak egy gépet, szintén Iponról frissiben rendelt alaplap, proci és HDD.
Ügyfél szerelte be, de nem indult, ezért szakszervízhez fordult. Azaz hozzánk. Ajajaj.
Az alaplapon a processzor foglalanál a lábak 30%-nál lévő forrasztás szabályosan leolvadt. Legalább ebből a körből mi kimaradtunk.
Nincs szerencséje manapság az IponnakEmber tervez, Isten perverz...
-
Csaba_20_
őstag
Ha kötelező jótállás alá tartozó termékekről beszélünk - számítástechnikai alkatrészek bruttó 10e Ft vételár felett ide tartoznak -, akkor a 3 munkanapon belül visszavitt, hibás alkatrészt cserélniük kell, ha a fogyasztó kicserélést kér. Ha a fogyasztó kijavítást kér, akkor természetesen javíthatják ilyenkor is, de a kicserélési igényt nem módosíthatják kijavításra azzal az indokkal, amivel egyébként igen(aránytalan többletköltség). Ha ott helyben nem tudnak nyilatkozni arról, hogy a fogyasztó által választott jótállási igényt teljesíteni tudják-e(kijavítás/kicserélés), akkor 3 munkanapon belül kötelesek értesíteni döntésükről a fogyasztót(ez egyébként nem kötelező jótállásos terméknél is így van). Tehát ha a fogyasztó kicserélést kért, de ott helyben nem tudják eldönteni, hogy teljesíteni tudják-e ezt a jótállási igényt, akkor 3 munkanapig tökölhetnek rajta. De ha aztán azt mondják, hogy nem tudják teljesíteni, akkor jön az árleszállítás, vagy a pénz vissza. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, csak árleszállítást lehet kérni. Ha azt mondják a 3 munkanap végén, hogy ők bizony kicserélik, akkor arra 15 napjuk van, de köti őket az a kitétel is, hogy nem okozhatnak neked jelentős kellemetlenséget. Ha egy nagycsalád mosógépéről lenne szó, akkor 3 munkanap tökölés után ott helyben cserélniük kell, hiszen 3 munkanapig nem mosni egy nagycsaládban, igen kellemetlen dolog, tehát tovább nem húzhatják az ügyintézést...de egy router esetében azért más a helyzet. Remélem érthető.
-
Gyuri27
félisten
válasz horvathkrisz #2173 üzenetére
"Forgalmazó, mint kötelezett, semmilyen ürüggyel nem háríthatja el a felelősséget, a fogyasztó felé neki vannak kötelezettségei, ezek teljesítését nem teheti függővé a vele szerződésben állók (szerviz, nagyker, stb.) őfelé történő teljesítésétől. Hibás az a gyakorlat, hogy saját jogszabálysértésekor ilyenekre hivatkozik, ez őt nem menti fel, teljesítse a fogyasztó felé amit vállalt és amit a jogszabályok előírnak, a többit a vele szerződő harmadik felekkel oldja meg, ahogy tudja! A fogyasztó csak vele áll szerződésben."
Egy kis érdekesség [link].
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
Speed(R): az istennek se érted.
1 ne telefonon döntse el, hogy az a cucc user hibából ment tönkre.
2 ne állitson olyat, ogy egy komplet egység néhány darabja nem garis.
3 "A Ptk. 305/A.§ (2) már ott bukik, hogy közölték, eddig minden rendben volt és a repedés tartós használat után\közben jelentkezett." Ez elég nagy baromság. Már elnézést kérek. A termékek legalább két féleképp lehetnek rosszak. Egy ami a kicsomagoláskor látszik. Ott van a 3 napos csere. Kettő a termék később a gari ideje alatt romlik el. Mert általában az úgy szokott lenni, hogy használja az ember és egyszerribe elromlik."Ez nem aprónak vélt hiba, hanem felhasználói hiba, jó lenne megérteni." Ha megmondja az eladó személyesen és bizonyítja akkor elhiszem. De ameddig a cuccot át sem veszi és telefonon gyógyit addig kétséges mind az eladó, mind a bolt korrektsége.
"lehet arcoskodni" Sok kiskernek a garis ügyintézés arcoskodás. Gratulálok neked is. Ez olyan mint mikor a mm-be vettem egy telefont. Nem bontottam ki ott csak otthon. A telefon szarrá volt használva, sérült volt + az imei számok se stimmeltek. Vissza vittem és az ügyfeles csaj majdnem leköpött mert milyen köcsög vagyok, hogy ebben az országban merek garanciát intézni. Szóval nem arcoskodás ez, de mikor a pénzemről van szó akkor durci vagyok. Nevezheted ezt bárminek. Mint mondtam próbálok minden problémát először nyugati, civilizált módon elintézni a megélhetési boltossal. Ha nem megy intézzük máshogy. Megmondtam nem kérek elnézést, hogy a kiskerek a pénzemből élnek.
"Vizesék köztartozása nem azért született mert mocskoskodnak a garizásnál." Nem? Csak mivel nagyon kell a lé azt sem cserélik amit törvény szerint kellene. Szvsz ők se húzzák már sokáig.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Speed®
HARDVERAPRÓD
válasz Gyuri27 #2182 üzenetére
1. Közölve lett az eladóval, hogy tartós használatban repedt meg a blokk. Nem átvételkor, nem gyártáskor, üzembehelyezés és használat után.
2. Nem ezt állította, hanem azt, hogy nem áll módjukban a garit érvényesíteni. Repedés-törés-égés-fizikai sérülés a legtöbb esetben nem garis hiba.
3. Ne kérj elnézést, megszoktam már. A 3. lehetőség erre a felvetésre a júzer error, ebben az esetben a túlzott rácsavarozás.Ha te jobbnak találod azt a verziót, hogy az eladó beveszi a terméket átvizsgálásra aztán ~hét elteltével visszakapod ugyanúgy a megállapítással, miszerint te voltál a balf@sz, akkor valóban elítélhető a forgalmazó hozzáállása. Utána meg hepajkodhatsz ahogy akarsz, bevizsgáltathatod független szakértőkkel, a végén csak még szegényebb leszel.
"próbálok minden problémát először nyugati, civilizált módon elintézni"
"Az eladónak meg rá kell mászni az arcára. Panaszkönyvbe egyből beirni. A cuccot othagyni és kegzőkönyvet kérni róla. Majd az eladó alapos és módszeres megvárása zárás után és magán beszélgetés folytatása a kialakult helyzetről."
Ez számodra korrekt? Bizonyára szeretnéd ha veled szemben is ilyen hozzáállásal viseltetne bármelyik ügyfeled.Vizesék továbbra sem a garis szivakodások miatt állnak ahol, hanem az ÁFA és vámügyleteik miatt. Garis témában nem sok panaszt hallhatsz rájuk, a legkorrektebb helyek közé tartoznak.
Jelzem, ezzel lezártnak tekintem a beszélgetést részemről, már a másik topikban is épp eléggé szükségtelen volt belebonyolódni. Kösz a megértést.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Persze, hogy használat közben ment tönkre. Nem is értem.
A szekrénybe porosodva kellett volna megvárni míg előjön a gyári hibája?
Az user errort telefonon megtudják állapítani az aqua-nál? Nem kispályások akkor.Az off részben leírtakat tartom. Telefonon ne közölje, hogy nincs gari és az user baszta el. Na ezzel nálam a probléma megoldás átlépett a balkáni módozatba.
Velemszembe, már írtam nem ügyfelek hanem kedves eladók viselkedtek így. Irtam rá példát. Érdekes módon mindenhol van (legalább) egy az user (vevő) vevő a hibás tipusú eladó. Sajnos én már találkoztam ew-be, mm-be, tesco-ba, auchanba, számtech kiskerbe eggyel-eggyel. De lássuk be ez is tendencia. Tele van a garis és a rossz boltos totyik is sz@rral az utóbbi időben. Meg lássuk be nem véletlenül történt a mistárral és a hallal is ami történt."a legkorrektebb helyek közé tartoznak." két éve bementem hozzájuk és mondtam mit szeretnék. Közölte az ember, hogy csak a xv-be van olyan cucc. Mondja a manus menjek át (a XI-ből). Mondom mennyi ideig tart az árut át szállitatni. Mondja flegmán és unottan 2 hét. Na ott én befejeztem a vásárlóbarát, szolgáltatás centrikus aqua-val a viszonyom.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
1. Attól, mert nem gyártáskor repedt meg a blokk, még lehet gyártási hiba. Rendeltetésszerű használat következtében bekövetkezett meghibásodásért a forgalmazónak kell jótállnia. Erről szól a jótállás.
2. A jótállási kötelezettsége alól a forgalmazó abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Nincs olyan rész a jogszabályokban, hogy "repedés,törés,égés,fizikai sérülés" esetén mentesül a forgalmazó a jótállási kötelezettsége alól. Ellenben olyan van, hogy a jogszabályban foglaltaktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet. Márpedig az említett megállapítás a fogyasztó hátrányára tér el, tehát semmis.
3. Azzal éppen a jótállási kötelezettségét támasztja alá, ha azt mondja, hogy használat után/közben ment tönkre.Amennyiben a fogyasztó jótállási igényt kíván érvényesíteni, a forgalmazónak erről minden esetben jegyzőkönyvet kell felvennie. Ez nem egy lehetőség, amit vagy megcsinál, vagy nem. Attól függően, hogy milyen kedve van. Valamint nem a fogyasztónak kell kérnie, mert ha már kéri, akkor az rég rossz. Ugyanis a forgalmazónak ez pontosan olyan jogszabályi kötelezettsége, minthogy adót kell fizetnie, vagy be kell jelentenie a munkavállalóit. Amennyiben nem hajlandó a forgalmazó jegyzőkönyvet felvenni a jótállási/szavatossági igény bejelentéséről, abban az esetben a vásárlók könyvébe tett bejegyzéssel ez a fogyasztó részéről kieszközölhető. Így írásos nyoma lesz annak, hogy a forgalmazó nem volt hajlandó jegyzőkönyvet felvenni és az illetékes hatóság ezért bírságot szabhat ki rá. Valamint egy esetleges későbbi polgári perben nagyszerű bizonyítéka lehet annak, hogy a forgalmazó nem tett eleget az együttműködési kötelezettségének.
Ez pedig nem szívózás a forgalmazóval, hanem jogos védelmi lépések a megkárosítani kívánt fogyasztó részéről. Úgyhogy teljesen ügyefogyott próbálkozás úgy beállítani a dolgot, mintha a fogyasztó lenne a hunyó.
A Vizesék pedig éppenhogy a garis ügyek miatt tartanak ott, ahol. Ugyanis nem az APEH kezdeményezett ellenük felszámolási eljárást, hanem egy megkárosított fogyasztó. Akinek pontosan úgy álltak hozzá az ügyéhez, ahogy az előbbi példában a forgalmazó. Meglepődnél, ha tudnád milyen kicsi is a világ...
-
nygma
addikt
Elhatározásra jutottam.
Jövő hét pénteken valószínű ellátogatok az Aqua-ba és elviszem nekik a blokkot a számlával és garancialevéllel együtt.
Vizsgálják be,bizonyítsák,be,hogy az user volt a hibás.
Ha be tudják,így jártam( kétlem ) ha nem egy vadi új blokkot kezdeményezek kérni tőlük,vagy kártérítést. ( kb.: 5-8k-ra gondolok )ennél csak több lehet.
A hsz-eket még várom,figyelemmmel kísérem a topikot.
-
Csaba_20_
őstag
Csak oda ne add nekik a papírjaid. Vetess fel a jogszabályoknak megfelelő jegyzőkönyvet és átvételi elismervényt. Jelöld meg egyértelműen az általad érvényesíteni kívánt jótállási igényt(kijavítás/kicserélés). Készülj fel, hogy esetleg polgári perre kell majd menned, hogy a jogaid érvényesíthesd! (Szívedbe zárva, magyarország... )Mellesleg nem vagy köteles elfogadni semmilyen szakvéleményt, ha tartalmával nem értesz egyet. Természetesen egy független vizsgálat eredményét azért ajánlott megfontolni. Kérhetsz kártérítést, de ehhez bizonyítanod kell tudni, hogy ténylegesen kár ért, valamint ez egészen biztosan polgári peres úton érvényesíthető csak(a kártérítés szabályai szerint). Ne arra menj, hogy "na most aztán jól megfingatom az Aqua-t, csupán a jótállás szerint téged megillető dolgokat kérd tőlük!
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
És esetleg majd arra is figyelj, hogy milyen feltételek mellett adod be a szervízbe. Mert ilyen kitétel is fog majd rajta szerepelni: Vizes honlapjáról kimásolva:
"Amennyiben a garanciális javításra átvett termék a leírt hibát nem produkálja, szervizdíj kötelessé válik. (1 000 Ft + ÁFA)"Nehogy a végén azt mondják, hogy helytelen üzembehelyezés után következett hiba, de nekik idő volt bevizsgálni, ha kifizeted a díjat akkor kapod vissza.
Másoknak is: Ez a szervízdíj kötelesség mennyire jogszerű? Most, ha beviszek egy szerintem hibás terméket, és rendesen megindokolják, hogy nem hibás a termék, ezért kérhetnek pénzt?
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2191 üzenetére
PTK 309. § (1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Mr. Teddy #2195 üzenetére
Miért is kellene a jótállási jegyzőkönyvön és átvételi elismervényen kívül másmilyen papírt aláírnod? Kiállítják a 49/2003 (VII.30) GKM rendelet szerinti jegyzőkönyvet/átvételi elismervényt annak megfelelő tartalommal és ennyi. Ha a rendeletben foglaltaknál többet, számodra kedvezőtlent írnak rá, nem írod alá. Jön a vásárlók könyvébe történő bejegyzés a történtekről. Egyébként igen, a fogyasztói szerződések esetében a fogyasztó több ponton védve van.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #2196 üzenetére
Hát ezzel kapcsolatban régen volt egy tapasztalataom a Mistrallal, hogy ők amikor beadtam gariba egy írót, a papíron rajta volt ez. És anno köteleztek, hogy fizessem ki a "bevizsgálási díjat" mert náluk a dvd-író jól működött. Vittem nekik dvd-t, hogy nézzék meg ezeket elrontja, meg van egy rw lemez amit ez az író nem töröl, de másik igen. Mindegy, ők nem tágítottak, nekik minden lemezt vitt rendesen, stb.. És akkor mondtam, elviszem az írót. Aztán jöttek a szöveggel, hogy 2500Ft-ot kérnek. Nem akartam fizetni, ők nem akartak visszaadni, szervízvezetőt is kérdeztem, miért is? "Mert ez van a szabályzatban, nem kell indokolnom". Akkor még nem merültem el ennyire a jogszabályokba, meg ezt a fórumot nem ismertem, ahol tudtatok volna segíteni, és akkor kifizettem ezt a pénzt.
Mindezt igazából azért is kérdeztem, hogy mással ne forduljon ilyen elő. Mert ha megnézitek, az Aqua honlapján is fel van tuntetve egy ilyen tétel, ha hibátlan még fizetned kell, hogy az idejüket raboltad kb Nevetséges.
De kösz az infot. -
Speed®
HARDVERAPRÓD
válasz Csaba_20_ #2185 üzenetére
Szvsz nevetséges ahogy megpróbáljátok bemagyarázni, hogy egy szutyok plexilap túlzott rácsavarozás eredményeként bekövetkezett repedése a forgalmazó sara. Tipikus magyar mentalitás, ha már szívok, dögöljön meg a szomszéd lova is. Nem vagyok boltos, de nem is lennék ebben a jogi f0sban fuldokló szép országban. Vajon akkor is ennyire korrektek lesztek ha a tanácsotokat követően a blokk gariztatása még polgári perrel sem sikerül és a költséget ráverik a tulajra? Nem is tudom, kételkedem..
Mindenki jobban járna, ha egyszerűen venne egy normális blokkot a T. tulaj.Vizesék nem a garis téma, hanem az adócsalás miatt vannak bajban. Más kérdés, hogy ezen tény miként jutott az adóhatóság fülébe.
Gyuri27 Kábé sz@rok az Aquara, egyszerűen nem vagyok skótzsidóbrazil.
nygma, jó szórakozást ;p
-
Gyuri27
félisten
"Mindenki jobban járna, ha egyszerűen venne egy normális blokkot a T. tulaj." ebben majdnem egyet érünk. Gariba adjon a vizes bót egy ilyet. Mondjuk te könnyen vagy más 6-7k-s kárával. Mivel azt mondod nem kell vele szórakozni. De hidd el vannak olyanok akiknek a számtechre szánt pénze véges. Mint pl nekem is. Ezért nem hagynám. Meg azért se mert törvény szerint jár.
Viszont ha te ennyira ott vagy a szeren vegyél neki te egy blokkot. Ha a gép elől ülve megtudod állapítani, hogy csak az user lehet a gyökér. Akkor a Geller sóban a helyed.Természetesen ha az user kalapáccsal szögelte rá nem fogok mellé állni. De eddig annyi tény van csak, hogy az aqua-s f.sz telefonon lepatittotta az usert. Így meg azt kell mondjam, ha az user is a f.sz az aqua-ban az eladó bekaphatja.
Ezekszerint ő is távolba látó mint te és gyurcsók.Amd - Radeon - Ryzen
-
Speed®
HARDVERAPRÓD
válasz Gyuri27 #2199 üzenetére
A bunkózást befejezhetnéd, nem igazán vagyok vevő rá ma (sem).
És hidd el, anyagi helyzettől független a gondolkodás képessége ;p
Egy sikeres gariztatás milyen költségekkel jár? Fizetik az utiköltséget, telefonköltséget, kieső időt, idegeskedést? Ahelyett, hogy megfelelő emberhez fordulva venne egy frankó blokkot amivel a szutyok BW hatásfoka is javul.