-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni tőletek, biztos ismertek minden szitut a gariztatásról.
Szal nagyon-nagyot hibáztam és a Mi*t*al-tól vettem egy Nec dvd írót. Egy ideig használtam, aztán majd minden második lemezt crc hibásan írt meg, egy rw lemezt nem törölt, nem írt. Elvittem szervízbe, ott persze mindent írt-olvasott, kivéve persze azzal az rw-vel volt baj amit magammal vittem és mutattam, a srác a pultnál ránézett és mondta, hogy karcos, tehát nem mérvadó (mellesleg a régi LG íróm tökéletesen viszi).
Szal már ott voltam hogy jó, akkor elhoznám, erre fizettetni akartak velem 2500-at, mondván a termék hibátlan, így bevizsgálási díjat számítanak fel. Egyelőre még minidg ott hagytam, viszek olyan dvd-t amit el szokott rontani, meg egy másik karcmentes dvd-rw-t amivel baj szokott lenni kérek kölcsön havertól.
Nos, ezek után is azt mondja hogy jó az író, köteles vagyok 2500-öt fizetni jogilag?
Hiszen még garanciális termékről van szó...
Kösz a válaszokat előre is!
Tedddy -
-
Mr. Teddy
őstag
Egy NEC 7173A típusú. A lemezeket megírja de crc ellenörzésnél elég soknál megbukik. Kb minden második Ridatát írta meg (a régi LG-m nem ront semmennyit) Illetve egy 2x Sony-RW lemeznél írta ki a Nero (ott a bltban is) hogy Power Calibration Error amikor törölni akarta a nero. Az rw lemezt otthagytam, egy másik íróval letörölte a srác, aztán írta a NEc is, de azt mondta hogy visszaolvasni nem sikerült ugyanakkor, de amúgysem számít mert karcos a DVD így "nem mérvadó" hogy nemolvassa be. Állítólag neki mindent írt-olvasott az íróm, de ezt eddig csak mondta, asszem eltöltök ott egy kis időt, amíg meg is ír pár lemezt, mert bemondásra azért ez nem megy...
Szal ez a szitu eddig, aztán ma amikor már elhoztam volna, mondtam hogy oké hogy 2500, de garis ügyintézésnél nem kell semmit fizetnem, erre példálózott a mivan ha... szövegekkel, meg hogy hány lemezt megírt, meg ő több órát foglalkozott vele. Azt inkább még szerzek egy karcmentes rw lemezt amit nem tudott törölni, meg pár ridatát beviszek a saját kölcségemen, és az orrom előtt szeretném majd hogy teszteljen.
Szal ami a lényeg, a NEC hibázott a lemezekkel, a régi LG-m nem... -
Mr. Teddy
őstag
Igen, amit leírsz az teljesen korrekt. Engem ez a 2500Ft nagyon idegesít, különben nem is balhéznék, meg semmi, ma már elhoztam volna az írót. Sőt mondtam is neki, hogy akkor legyen az hogy a lemezeket nem szereti, és akkor elhozom, de nem fizetek. Mert ha nagyon objektíven nézném a dolgot (ahogy lehet ezek után náluk fogom is) ha nem írja meg a lemezt, akkor az hiba, ha régi ha új, ha beviszek 3 lemezt abból egyet elront az is hiba... Szal megértem amit mondasz, de hogy garis a cucc, és -fogalmazzunk úgy- rendellenesség jelentkezett, beviszem, azt mondják a lemez rossz,karcos, nem mérvadó, 2500ft a kasszánál lehet fizetni, na ez pofátlanság...Privibe küldd el hol melózol, ha nálatok így megy, legközelebb ott vásárolok..
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Helló!
Remélem itt tudtok segíteni nekem, fogyasztovedelem.com annyira nem pörgős.
Volna itt nekem egy Olympus fényképezőgéppel egy kis garanciális problémám.
Decemberben lett vásárolva, az EDigitalban.
Szilveszteri fotókon látszódott, hogy rossz képeket csinál, fehér pöttyök vannak a képen, rossz minőségűek, illetve egy pixelhiba is van az LCD kijelzőjén.
Elvittem a kettőből a közelebbi olympus szervizátvevőhelyre, ahol átvették, és kipostázták Prágába javíttatni, a hibákat természetesen elmondtam. Eleve egy hónapos határidőt jelöltek meg, beleszólni nem tudtam, mire mondtam a 15 napos dolgot+törekedni kell rá, erre csak széttették a kezüket. 25nap elteltével visszajött a gép, elvileg ccd-t cseréltek rajta, de az lcd-n a pixelhibát nem csinálták meg. Majd pát hét használat, továbbra is homályos a kép, meg fehér pöttyök is vannak a képen.
Másodszorra elvittem az edigitalba, ahol vettem, mondtam, hogy javítás után ugyanazok a hibák, vagy cseréljék ki, vagy had vásároljam le (levásárlás is jó volna nekem, ennyi kompromisszura kész vagyok) de nem, nem ő dönti el, el kell küldeniük mindenképp a szervízbe, átveheti, de postázná is tovább, de vigyem el személyesen, és akkor jobban el tudom mondani a problémámat, mint ő leírva továbbküldi.
Ma haverommal elmentünk az olympus képviselethez (korábban egy kisebb boltba vittem, de hivatalos átvevő volt az is) ahol elmagyaráztam a problémám, szintén a szokásos, ők nem tehetnek róla, bevizsgálásra el kell küldeniük Prágába a szervízbe. A pixelhibát az lcd kijelzőn elismerték (tehát elsőre is kellett volna javítani), a foltokra azt mondták porszemekről a vaku fénye visszaverődött és azért hagyott a képen fehér pöttyöt. Illetve mondtam, hogy életlen képeket készít. Jeleztem, hogy cserét kérek, ezt elintézték azzal, hogy majd Csehországban eldöntik, ha tudják javíthák, ha nem akkor cserélik ki. Aztán kérdeztem, hogy akkor 3 napon belül telefonálnak, hogy cserélik vagy javítják? Erre egy szimpla nem szolgált válasz gyanánt. Kérdeztük, hogy telefonon nem lehet kitelefonálni, hogy cseréljék ki, mert már 2.szorra küldöm el? Erre is nem.
Itt is egy hónapos javítási határidőt írtak, mire visszakapom.A tapasztaltabb kolegákat kérdezném, hogy mit tegyek? Unom már elvinni mindenhova, a gépemet kb megvétele óta rendesen nem tudtam használni, mert alapból rossz képeket csinál. Egy hibát kétszer kell beljelentenem, hogy egyszer megcsinálják, mindkétszer 30napos határidővel vállalják. (elsőre hamarabb kész lett, de vagy 25 nap volt). Ha nettó két hónapot nézzük amit szervízben tölt (tölteni fog), ez alatt a két hónap alatt az edigitalban az ára is esett, értéke csökkent. 3 napon belül előre mondták , hogy nem tájékoztatnak, hogy cserélik, vagy javítják, ugyanakkor helytelenül a nő azt írta nekem a jegyzőkönyvbe, a határozott csereigényemnek ellentmondva, hogy "Érvényesíteni kívánt igény: Garanciális javítás" Valószínű más opció nem volt a számítógépben a programban.
Sajnos kicsit hosszúra sikeredett a hozzászólásom, de ezt mind fontosnak tartottam leírni. Kérem, aki érdemben tudja, hogy mit lehetne tenni, és pontosan mi módon, az írja meg.
Köszönöm szépen.[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1854 üzenetére
Szóval azt mondod, hogy így is meg tudom ezt tenni, hogy van nálam két papír, az egyik az, hogy 25napot a szervízben töltött, utána egy másik, hogy elismerték ugyanazt a hibát, és most folyamatban van a szervizelése?
Vásárlók könyvébe ilyenkor mit szoktak írni? Még soha nem írtam bele.[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy a webáruházból rendelt termék 8napon belül milyen feltételek mellett vihető vissza? Olvastam azt, hogy indoklás nélkül visszakérheti a vásárló a pénzét. Ha már kibontottam és kipróbáltam a cuccot, hiánytalanul, jól visszacsomagolva is vissza kell venniük?
Köszi -
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1876 üzenetére
Köszi, szerencsésen bontottam ki, nem szakadt el semmi, csak a külső gyári fóliát kellett leszednem. Lehet megérdeklődöm majd a boltban, hogy hogy van ez.
Akinek volt ilyen tapasztalata, az kérem ossza meg, mert ugye Mo-n a jogszabály és a boltok viselkedése nem ugyanazAriadne: És ha én webáruházban rendeltem, de személyesen vettem át, akkor az is annak számít, ugye?
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1879 üzenetére
Na megérdeklődtem az érintett webáruháznál hogy hogyan működik a 8 napos elállás. Érdekes választ kaptam.
"Sajnos nem tudjuk ezt a 8 napos elállási szándékot figyelembe venni mert cégünk csak olyan terméket értékesít, amelynek ára a pénzpiaci értékesítő által nem irányítható ingadozástól függ, ennek alapján értelmezi a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletet, a távollévők között kötött szerződésekről, melyet a vevő vásárláskor elfogad."Furcsa kicsit számomra...
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1883 üzenetére
Na visszaírtam, hogy azt a jogszabályra amire hivatkozott, pont tartalmazza ezeket a jogokat.
Majd erre jött már válasz is, tömören ez: "Nem veszünk vissza semmit, csak ha 3 napon belül meghibásodik. Egyébként meg ez a jogszabály csak házhozszállításnál van, személyes átvételnél nincs."
Egy szót nem írtam arról, hogy személyesen vagy futárral vettem, és mit vettem tőlük. Gondolom a nevem után megkereste, hogy pár napja vettem át személyesen (ám interneten rendeltem) egy tápegységet 15 rugó körül. Azt azért írta egyből, hogy személyes átvételnél ilyen nincs
Igazából már nekem is tele van a hócipőm azzal, hogy minden bolt a neki legjobban tetsző módon értelmezi a törvényeket.Meg ez a 8 napon belüli visszavételt nagyon jónak találom, ha épp nem kompatibilis, vagy vmi más miatt mégsincs rá szükséged, akkor simán visszakapnád a pénzed.
Amcsiban ha jól tudom olyan is van, hogy egy hónapon belül is visszavesznek terméket.[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1886 üzenetére
Jaja, leírta... Na majd elküldöm neked a beszélgetést, de megvárom a válaszomra mit ír.
Azt válaszoltam, hogy nem értem miért nem vennék vissza, elolvastam a törvényt, kivételt nem írtak...Viszont egy aktuálisabb ügy:
Ma hoztam el egy fényképezőgépet szervízből. Eddig most volt másodszorra a gép szervízben. Itthon észrevettem, hogy rosszul rakták össze, körmömmel a bal felső sarkánál az illesztést szét tudom nyitni, egy csavar hiányozhat...
Szervízt felhívtam, válasz: vissza kéne hozni. Valszeg újra elküldenék Csehországba...pff unom már a tortúrát, a mászkálást, és hogy nem tudom a gépet fullosan használni.
Menjek be a boltba ahol vettem és álljak el a szerződéstől?
Most felhívom az extreme digitalt... elegem van már nagyon, megkérdem mit csináljak , szeretem ha a hibában érintett mondja meg mit csináljak, mert utána le lehet oltani..[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Na egy tök más üggyel kapcsolatban kérném segítségeteket.
Lenetebb is írtam már, egy Olympus fényképező szervizelésével van gond.
Másodszori szervizelést követően ma kaptam vissza a készüléket. A készüléket a szervízben (ez esetben Csehországban) rosszul rakták össze, észrevettem, ráirattam a jegyzőkönyvre. Itthon meg észrevettem, hogy a 2.szorra is bejelentett pixelhibát (amit elismernek garanciális problémának) amit állítólag javítottak újra megjelent. Leírták jegyzőkönyvbe hogy a LCD-t cseréltek, de ezek szerint olyanra, amin újra van hiba (kicsit odébb).
Összesen LCD-n található pixelhiba hibával 40 napot javították a gépet, és még mindig hibás, illetve rosszul is rakták össze.
Holnap megyek vissza az EDigitalba, ahol vettem, hogy tájékoztassam, hogy a kijelölt szervizük igencsak hanyagul dolgozik. Miket mondjak, vagy hivatkozzak, ha elállok a szerződéstől? Mivel már pénzt akarok vissza, mindenképp ezt szeretném.
Előreláthatólag azzal fognak védekezni, hogy a szervíz hibázott, vele beszéljem meg. El ha hibás el kell küldenünk Olympushoz, aki ír csereutalványt, stb..Valami kemény elállok a szerződéstől szöveg kéne
fogyasztovedelem.com-on találtam egy formanyomtatványt, de gondolom ezt szóban is lehet közölni, ha mást nem azt átírom.Köszi a helpet előre is.
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1892 üzenetére
Sajnos a helyszínen nem vettem észre a hibákat. Azzal a tudattal jöttem el, hogy megcsinálták. Itthon derült ki, azonnal visszamentem, és mivel ezek után mégegyszer egy új jegyzőkönyvvel nem akartam leadni megint a szervízbe több hétre, gondoltam csak feliratom, hogy a szervízből hibásan jött vissza, közben kiderült, hogy a kijavított LCD kijelző is pixelhibás, tehát kb lukat lukkal tömtek...
Így ezért akarok bemennni a géppel az edigitalba, hogy már 40napja törekednek a hiba kijavításán, elég lesz... (mert a két szervízidőt összeadva kb 40 nap jön ki)
Remélem sikerülni fog. Jogszabályokat kinyomtatva elviszem, nehogy elkezdjék mondani a fals értelmezéseket.
Azért szerintem a bíróságon is megállná a helyét, ha egy hibát kétszer, összesen 40 napig csinálnak, és aztán még mindig fenn áll...u.i.: Jegyzőkönybe milyen stílusban, milyen személyben érdemes írni, meg mit?
pl. "Ekkor és ekkor vettem egy gépet, ennyit töltött a hivatalos szervízben, és még mindig nem jó, cserét kértem, azt megtagadták, így a szerződéstől ezen a napon elállok...."? -
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1892 üzenetére
Na ma voltam bennt. Tényleg lehetetlen velük dűlőre jutni. Annyi lett a vége, hogy felvettük a jegyzőkönyvet a hibákkal, illetve hogy 38 napja csinálja a szervíz összesen. Az ottani üzletvezető csak a szervíz csereigazolására hajlandó cserélni. Kvázi folytatódik a gariztatás. Hiába mondtam a jogszabály így meg úgy, semmi. Mondta, hogy odaadhatja a vásárlók könyvét is, de akkor sem tudja kicserélni. Ezeknek csak a saját érdekük fontos, a fogyasztóra rá sem bagóznak.
Hihetetlen rosszul van a törvény megfogalmazva, hogy "törekedniük kell". Ez a kis szó bizonytalanná teszi az egészet, illetve rengeteg gondot szül. Miért nem lehet mondjuk 20 napban maximálni..Nem értem. -
Mr. Teddy
őstag
Hát ja, ő is mondta, hogy ő nem tehet semmit, jogilag sem kötelezi őt semmi.
A legabszurdabb a dologban, hogy jelenleg Magyarországon nincs olyan ember, szervíz, stb, aki szakvéleményt tudna adni az Olympus fényképezőgépekről. Csak Prágában vizsgálják be, ott döntenek. És valószínű indoklás nélkül megint megfogják csinálni a gépemet, holott cserét kértem. És azt is borítékolom, hogy csereigényemnek ellenére, 3 munkanapon belül tuti nem fognak szólni, hogy mi lesz. Mert ugye a postázással fog elmenni az idő. Persze ez engem nem kell hogy érdekeljen.
Amúgy ha nem fognak most sem szólni 3 munkanapon belül, hogy mi lesz a géppel (javítják, amit megindokolnak, hogy miért, vagy cserélik ahogy kértem) akkor már eléggé hivatalosan is elállhatok a szerződéstől, ugye?
Mert eddig max az lett volna az érvem, hogy sokáig van szervízben, nekem kellemetlenséget okozott, hogy nélkülöznöm kellett a gépet. -
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #1900 üzenetére
Most már teljes mértékben így állok hozzá, nem is érdekel a gép útja. Eddig hogy gyorsítsam az ügyintézést, magam rohangáltam a garjegyen megjelölt szervízátvevőhelyre, hogy minél hamarabb kész lehessen. Mostmár leadtam ott ahol vettem. Hibát mindenképp elismeri az Edigital is. Független attól, hogy mit intéznek az Olympusszal a javítást már nem fogadom el. Ha jól tudom 3 munkanapuk van ezt kigondolni, hogy javítás vagy csere, ha nem szólnak semmit, és majd 15 nap után hívnak, hogy kijavították, holott cserét kértem, visszautasíthatom, ugye?
-
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Újfennt tanácsot szeretnék kérni. Már lentebb írtam, hogy egy ideje bajlódom egy olympus fényképezőgéppel. Volt hogy leadtam szervízre, azt nem csinálták meg rendesen, meg minden ami csak előjöhet. Most múlthét pénteken leadtam az edigitalban, ahol vettük. A jegyzőkönyvbe az lett írva, hogy kicserélést kérünk, mert már sokat volt szervízben, stb..A három munkanap a mai nappal lejárt, és nem értesítettek, hogy mi lesz a sorsa. Úgy tudom 3 munkanapon belül meg kell mondaniuk, hogy cserélik, vagy javítják a gépet. Ez a tájékoztatás nem történt meg, így most mit tehetek? Mi van, ha két hét múlva szólnak, hogy megjavították a gépet, jöhetek érte, akkor azt én nem vagyok köteles elfogadni, mert cserét kértem, és nem mondták, hogy javítják, nem? Kerekperec ezek után én csakis kicserélést kaphatok? Vagy ez a 3 nap sem kötelezi őket semmire, bár nem lepődék meg semmin..
Köszi szépen.
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1944 üzenetére
Na mindegy, felhívom őket holnap, hogy mi a szitu. Persze tuti azt mondják, hogy ilyen nincs, meg ködösítés.
Amúgy ha a fogyvédelemhez fordulnák, akkor ők miben tudnak segíteni? Elmondom, hogy ez és ez volt, sztem már rohadtul jogtalan az egész, akkor ők beszélhetnek a bolttal, vagy vmi nyilatkozatot kiadhatnak, hogy "szerintük szerződésszegés történt" és egy igen erős ám nem kötelező papírt tudnak nekem adni, amihez hasonlóan fog kb a bíróság is dönteni, ha épp úgy alakulna? -
Mr. Teddy
őstag
válasz luciferc #1946 üzenetére
És akkor fogom magam , elmegyek egy békéltető testülethez, és tudnak adni egy hivatalosabb véleményt? Mondjuk olvastam, hogy ingyenes is meg minden, lehet ha úgy lesz elmegyek. Csak egy kérdés, hogy a békéltető testület álláspontját mennyire szokták a boltok elfogadni? Lehet visszamondja, hogy hát jó, akkor sem cseréljük...
-
Mr. Teddy
őstag
Igen, ez a baj, hogy bármit fogok tenni, az extreme digitalt nem fogja érdekelni. Jogilag sok minden kötelezné őket, de addig nem cserélnek, amíg a beszállítójuk nem mondja azt hogy csere, ergo az tetszik nekik, hogy sok terméket, széles vevőkörrel árulnak, de bukni nagyon nem akarnak az üzleten, ezért a beszállító engedélye nélkül semmit nem tesznek, nehogy a végén a nyakukon maradjon valami. Ezért is nem tartják be rendesen a törvényt, inkább pampognak, ködösítenek. Amikor a boltban jártam, még mondta is az ember, hogy tessék odaadhatom a vásárlók könyvét, de akkor sem tudja kicserélni az Olympus engedélye nélkül.
Friss:
Írtam mailt az edigitalnak, egyből visszaírtak...érdekes. Ezt írták arra, hogy rákérdeztem, hogy mi lesz a sorsa, mivel 3 napon belül nem nyilatkoztak:"A készülék átvételekor az üzlet nyilatkozik/nyilatkozott Önnek a csere lehetőségéről. Szervizünk sajnos cserét biztosítani nem tud, csak abban az esetben, ha a márkaszerviz is ezt biztosít részünkre.
A hibás készüléket a mellékelt dokumentumokkal együtt leadtuk az Olympus központi márkaszervizébe, s várjuk a szerviz visszajelzését. Amint információnk lesz a készülékről értesíteni fogjuk Önt."Én nem is lepődöm meg, megint a ködösítés, és a döntés áthárítása a szervízre, ami tulképp nem kell, hogy érdekeljen. Szerintetek mi jót írjak vissza?
-
Mr. Teddy
őstag
Közben visszaírtam nekik, hogy nem mondtak semit mi is lesz pontosan, kérdeztem akkor ezek szerint a csere lesz? Erre jött egy válasz:
"Mint említettük szervizünk a jóváírást abban az esetben tudja megtenni, ha ezt a visszajelzést kapja meg az Olympus márkaszerviztől, amíg nem kaptuk meg az Olympus állásfoglalását, addig elsősorban a kijavítást tudjuk felajánlani Önnek."
Teljesen elegem van ezekből...
Csaba_20_:
És az ilyen határidőket, meg a "15 napon belül törekedni kell..." kétes megfogalmazású törvényeket is javítják az új törvényben?[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1957 üzenetére
Az igazság, hogy ez ha úgy vesszük a 3. kör
A gépről röviden.
1. beadva gariba: 22 nap, hibák: LCD pixelhiba, rossz képek; kijavítva: CCD.
->LCD hiba nem lett javítva, ezt sajna otthon vettem észre.
2. Leadtam Olympusátvevőnél megint, hogy márpedig még minig rossz, hiba: LCD pixelhiba, 15nap után kész lett, LCD cserlve, átveszem, otthon nézem: rosszul rakták össze egyik sarkánál meg tudom nyitni kicsit a burkolatot. Aznap visszamentem gyorsan, ráirattam a jegyzőkönyvre, hogy így vettem át, rá is írta. Otthon megint nézem, a kicserélt LCD-n megint pixelhiba... Ekkor már csak röhögtem magamban az idióta szervízen.
Másnap vissza az edigitalba faterommal, hogy ezt ugyan nem tudják az Olympusék megcsinálni, vagy levásárolhatjuk, vagy adják vissza a pénzt. Persze ők nem adnak semmit vissza, levásárlást csak akkor ha az Olympus cserét ír... Mondtam neki a jogszabályokat, kinyomtatva vittem, mindenre mondott valami kitérő dolgot. Abszolút nem vette magára a csávó a dolgot, mondja, hogy átveszi megint, és elintézik. Gondoltam akkor leadom, max közben valamit még intézek, mert ez nem így kell hogy menjen. Akkor jegyzőkönyvbe bekerült, hogy sokszor volt szervízben, hibák még mindig adottak, jóváírást kérek (ezt a szót a csávó találhatta ki, mindegy, szal ha cserét írnak a gyárban ők adnak mást is...), beleírta, hogy ennyi napot volt gariban...Szal most itt állunk... hogy nem nyilatkoztak, hogy cserélik vagy sem. Valszeg azért nem tudják, mert tudom a gép útját, elküldik olympsunak, az ki csehországba, mert csak ott van szervíz, jippíí, kár hogy a logisztika maga több mint 3 nap, bár ez nem kell érdekeljen. Tudom ha elkezdek keménykedni mailben, akkor meg csak az lesz a válasz, hogy ő nem tehet semmit.. Boltba visszamegyek, "törekszünk a kijavításra, stb..", ha beírnék a jegyzőkönyvbe nem érdekelné őket...
Esetleg Csaba_20_ vagy Net84 ha kedvetek van, küldhetnétek egy szerintetek rendes választ amit elküldök ezeknek, mert már nem tudok mit kitalálni, privibe elküldenétek, akkor utána elküldöm a nevemmel válaszként a lekezelő e-mailre., persze ha van kedvetek hozzá. Köszi
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1960 üzenetére
Hát bizony az is volt, sokszor mászkálni a szervízekbe, hogy jófej legyek, hogy hamarabb készlegyen a gép... Ha a vásárlók könyvébe még nem írtam, attól még elmehetek ilyen békéltető testülethez, nem? Szal nem én lennék még a kötekedő, ha se szó , se beszéd elmennék oda?
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1966 üzenetére
Jaja, én is ezt szűrtem le, ha azt el tudom érni, hogy levásároljam a pénzem, már akkor örülnék neki. Az ilyen garis problémák miatt is nem is érdemes ilyen all in one boltból venni cuccot, ahány termék annyi gariintézés. Lehet ha pont Canont veszek a Canon már rég cserélte volna, vagy ilyesmi... Nem értem miért kell megszívnom ezzel, ebben már a pech is benne van, meg minden
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Icewind #1973 üzenetére
Az apple az ipodokra világgaranciát ad, feltéve ha úgy veszed a készüléket, hogy azt adják hozzá, akkor Magyarországon is gariztatható, de ha felhívsz egy Apple boltot itt magyarországon, és rákérdezel az a biztos, mert olvastam egymásnak ellentmondó információkat is. De 90% hogy elfogadják.
Mellesleg én is szeretnék majd egy ipodot valahogyan olcsóbban, megkérhetlek, hogy proviben megírod (ha nem gond) hogy milyet és mennyiért vennél? -
Mr. Teddy
őstag
Sziasztok!
Unalmas vagyok már a fényképezőgépemmel, tudom. Megint írtam az edigitalnak, hogy egy kicsit baszogassam őket. Lehet kicsit már közellenségként kezelnek, mert egy olyan levelemre, hogy "Ismét érdeklődnék a fényképezőgéppel kapcsolatban, mert mostanában már nagy szülségem volna egy működőképes gépre."
Elég komoly válasz jött
Elég hosszan elkezdte irogatni, hogy mi a szervizelés módja, hova kell vinnem, meg stb, amit mindenki tud, majd a végén betesz egy fals dumát:"a termék forgalmazója az Olympus Hungary Kft., az Ex** Di** Zrt a termék értékesítésében résztvevő kereskedő!
A jegyzőkönyvben megfogalmazott igény- miszerint a készülék jóváírását kéri a szervíztől- a szakszervíz kompetenciája,
pozitív elbírálása során pedig az árusító kötelessége azt érvényesíteni!
Készülékét a fentiekben elsorolt menetnek megfelelően eljuttattuk a szakszervízbe, s várjuk a javítószolgálat visszajelzését!
A törvényi előírások (néha nehezen értelmezhető) mellett természetesen igyekszünk önnek segíteni abban, hogy megfelelő -és működő- készülék tulajdonosa lehessen!"Mellesleg a kérdésemre választ nem is adtak, gondolom megint az van, hogy leadták a szervízbe, az olympus ül vagy 2-3 hetet a gépen, azt visszakapom javítva. Nem tudom minek keverik bele az Olympus hungary-t, semmi közöm hozzá. csak annyi hogy a garpapíron az is meg volt jelölve, hogy le lehet adni náluk is.
Érdemes valami mókásat visszaírnom?Mod: Mellesleg ugye van az a szabály, hogy 3munkanapon belül meg kell mondaniuk konkrétan, hogy az általam kért igény szerint csinálják a gépet (ez esetben csere) vagy javítják, nem?
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Thx all
Szal jelenleg a javítás úgy volt, hogy mikor visszakaptam 15nap után pont a gépet, és átvettem, otthon észrevettem hogy hibásan rakták össze, visszamentem és ráirattam a papírra egyből, hogy szervízből így kaptam. Akkor direkt nem adtam vissza a szervízbe, mert akkor még az Olympusnál adtam le, hátha gyorsítok ezen. Utána elegem lett bevittem a boltba, mondtam 15 nap és rosszabb mint volt (mert az lcd pixelhiba a kicserélt panelen is előjött..). Kezdte a csávó (akitől mellesleg alább idéztem, most írt ő először nekem vissza, eddig mással beszéltem) hogy neveszik, jegyzőkönyvet irunk róla, stb.. Mondtam hogy cseréljék ki helyben, vagy adják a pénzem, de nem ők csak csereutalvány után cserélhetnek. Mindegy, beadtam múlt előtti hét pénteken. Szal tulképp 15 napig volt szervízben, hibásan visszajött másnap leadtam, kvázi folytatódott az egész. Most meg akkor megint eltelt 11nap.
És akkor még korábban is volt (januárban) szervízben 25 napot hasonló hibával LCD pixelhiba, amit akkor sem csináltak mg, meg más hibával (foltos képeket csinál).
Szal lehet számolgatni:
1.körben: 25 nap (tegyük fel törekedtek, oké..)
2.körben: 15napmegmost zsinórban +11=26 nap
És egyszerűen nem tudok mit csinálni velük, írtam emalieket, ha gondoljátok elküldöm annak , akit érdekel, hogy miről volt szó. És mindig csak az hogy várjak ,várjak...Mellesleg ha 3napon belül nem mondták, hogy nem az igényem szerint cselekszenek, akkor az igényem szerint kell eljárniuk, nem? Nincs az, hogy 20 nap után, jujj, mégis megcsináltuk, tessék...
Ja és persze amikor bementünk faterommal, akkor a csávó eljátszotta, hogy "ő megérti, hát persze, uram eddig minden ilyen problémát sikerült megoldanunk a beszállítóinkal", stb...
[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
És erre tudod a választ, vagy valaki más:
"Mellesleg ha 3napon belül nem mondták, hogy nem az igényem szerint cselekszenek, akkor az igényem szerint kell eljárniuk, nem? Nincs az, hogy 20 nap után, jujj, mégis megcsináltuk, tessék..."
Igazából az is jó, ha levásárolhatom a pénzt, nem kell nekem feltétlen pénz vissza, egy jó gépet akarok, és ezt az Olympust nem szeretném többet látni...
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #1989 üzenetére
Mindegy, most akkor várok hogy mi lesz. Akkor az, hogy 3 napon belül nem nyilatkozott, nem jelent semmit. Ettől függetlenül simán ki fogják javítani. Igazából perre vinni nincs kedvem, sem ilyen békéltető testülethez, mert tuti hogy csak az energiámat ölném bele, annyit meg nem ér az egész. Majd ha hívnak, hogy elkészült az átvétenél azért megjegyzek pár dolgot a vásárlók könyvében.
-
Mr. Teddy
őstag
válasz tibike8 #2004 üzenetére
Szia!
A törvényben az van hogy "törekedniük kell a 15 napra" ami gyakorlatban annyit tesz, hogy kb bármeddig csinálhatják. Szóval ha mondjuk már 15 napot jóval túlhaladta, akkor szerintem menj be a boltba ahol vetted, hogy cseréljék ki. Azt bolt/szervíz válogatja hogy erre mit mondanak, a további lépések ezután jöhetnek, amiket visszaolvasva megtalálsz.[ Szerkesztve ]
-
Mr. Teddy
őstag
Na írtak az edigitalbol, hogy elkészült a fényképezőgép. Holnap elugrom érte és alaposan átnézem. Még korábban azt írták, hogy olympus megkísérli harmadaszorra is a javítást, ha nem lesz jó ezután sem, kicserélik egy ugyanilyenre. Így ha úgy vesszük egy szervizelési ciklus 15+19 nap... Na majd meglássuk, ha gondoljátok tájékoztatlak titeket hogy sikerült e az olympusnak kijavítani a terméket.
-
Mr. Teddy
őstag
Na, átvettem. Mondjuk mást nem tudtam volna tenni, mert alá sem kellett írnom semmit. Tulajdonképp ugyanazt tették mintha én adtam volna le, csak most az ő nevükkel adták le a gépet, és az átvételt az Olympustól már az edigital megejtette, szóval ez mindenképp át lett véve, érdekes. Úgy néz ki, hogy most rendesen összerakták, megnéztem a kijelzőt talán az is pixelhibamentes, szal kicserélték, de lehet hogy 10 perc használat után ebben is kiég egy pixel, ki tudja, múltkor is miután hazavittem lett pixelhibás. A képminőségét most tesztelem, elvileg azzal a panasszal is be lett adva, hogy életlen képek, bár ez persze szubjektív, mert mondhatják, hogy ez ennyit tud. Ahogy nézem ezen nem sok változott, még azért fotózgatok vele. Azt írták emailben, hogyha most sem lesz jó a gép akkor cserélik, valószínű ezért is van 3 rublika a javításra, most mind a három betelt.
Mod: Most nézem, ezen is van pixelhiba. Hogy ez kicserélt lcd nem tudom, a boltban letesztelgettem, eddig sárga alapon látszódott kék pötty, most kék alapon jön ki másfajta. Vicces, lehet megtúráztatom mégeszegyszer, és a szaván fogom az edigitalt
-
Mr. Teddy
őstag
Igen kaptam munkalapot, a szabvány Olympusos lapot, amiből már kettő is van. Most olyan bejegyzéssel, hogy "jelentős esztétikai hiba javítva" ergo rendesen összerakták. De még anno a nő az olympusnál mondta, hogy több mindent is csinálnak a géppel, csak egyet írnak rá. Persze így szépen el lehet sumákolni pl egy új lcd kijelző újrainduló gariát. Igazából ahogy néztem, az extreme digitalhoz leadtam csomó hibaüzivel, azt ők meg beadták a gépem az olympushoz, hogy nincs jól összerakva, igazából ez nem is annyira érdekel. A lényeg, hogy korábban írták, ha megint nem lesz jó a javítás akkor cserélik. Hát megírtam nekik, hogy megint nem jó a javítás, várom a választ...
Mellesleg szervízes csávó semmit nem mondott, odaadta a gépet, azt az olympusos lapot azt kész. Alá sem kellett írnom semmit. Ha így vesszük okosan csinálja az Olympus, egy külföldi szervíz, minden bejelentett hibával kiküldik, azt ahogy kinnt gondolják úgy küldik vissza, ha nem jó akkor "be kellene hozni mégegyszer a készüléket" mondja a nő vékony hangon a telefonban, arra a kérdésere, hogy mostmár 3x volt ezzel a hibával a szervízben cseréljék ki, csak annyi "csak akkor cserélnek, ha javíthatatlan".. Persze minden nem érdekelne, de az edigital meg addig nem tesz semmi mást, amíg az Olympus másképp nem dönt.
A lényeg, hogy a cserét leírta az edigitalos emailben, ha ezek után nem cserélik, tényleg belekezdek ezekbe a fogyvédelmis, meg békéltető testületes dolgokba. -
Mr. Teddy
őstag
Na megjött a válasz:
"Köszönöm tájékoztatását, őszintén sajnálom, hogy a készülék javítása nem volt sikeres.
Levele nyomán egyeztetek az Olympussal. Tekintettel arra, hogy a cserét az Olympus ajánlotta fel, vélelmezem, hogy a fényképezőgéppel és összes tartozékával együtt szervizükbe kell majd befáradnia, de kérem szíves türelmét, amíg egyeztetésünk végeztével ismételten tájékoztatom Önt a konkrétumokról."Kicsitomi88: az a baj, hogy elméletben jól hangzik ez a fogyvédelem, békéltető testület, de gyakorlatban szerintem nagyon nehézkes dolog, mert amíg csak a bíróság mondhat ki ítéletet, addig sztem kb nem érdekli az edigitalt az egyéb szervek döntése..
-
Mr. Teddy
őstag
válasz kicsitomi88 #2018 üzenetére
Hát az sarokba tudná szorítani őket, de ha ügyvédet fogadnék többe kerülne, mintha kidobnám a kukába az 50ezer forintos gépet..
-
Mr. Teddy
őstag
Na a legújabb fejlemény a fényképezőgépemmel kapcsolatban:
Leírták, hogy minden cuccával menjek el az olympus szervízébe, és kicserélik egy ugyanolyan gépre. Szóval holnap el is ugrom oda, és elviszem a gépet.
Remélem ezzel a géppel nem lesz semmi baj már. -
Mr. Teddy
őstag
Na adtak ma egy új fényképezőgépet. Erre a cseregépre vonatkozik olyan szabály szerintetek, hogyha 3 nap alatt vmi bibi van akkor azonnal csere, pénzvisszaadás gondolom itt nem játszik, vagy az is?
Mert lehet már én vagyok a nagyon rosszindulatú, hogy keresem benne a hibát, de ez meg mintha megint nem lenne rendesen összerakva.. egy illesztésnél kicsit szét tudom nyitni, ahogy múltkor is... Ez már összeesküvés, komolyan... Előjöhetnének a pezsgőmmel, hogy "bocsi: átvertünk"... -
Mr. Teddy
őstag
válasz Ariadne #2057 üzenetére
Rendben, az lesz. Tuti valamit kitalálnak, hogy cseregép hibáját követően nem adnak vissza pénzt, vagy a franctudja. Akkor tuti 100% hogy ha ez a cseregép hibás, akkor vissza kell kapjam a pénzt?
Illetve ha azt mondják, hogy hagyjam ott és bevizsgálják, vagy valami, akkor otthagyjam? -
Mr. Teddy
őstag
Köszi. Remélem minden simán fog menni. Bár ismerve ezeket, tuti vmit kitalálnak, de nem tágítok. Majd úgyis csak dél körül megyek le (ugye bringával kell mennem, a bkv miatt, na mindegy) szal addig még megvárom a többi véleményt. Bár Ariadne megmondta, akkor az úgy is van!
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar