-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
sasa311
veterán
válasz capafog23 #3101 üzenetére
persze
Ptk. 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
(4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
(5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.Neked fontos részeket kiemeltem.
Összefoglalva ha a (2) pont értelmében értelmes határidőn belül nem tudnak neked produkálni valamit (javítást, cserét), akkor hivatkozhatsz arra, hogy ez nekem JELENTŐS kellemetlenséggel jár, ha tudod igazolni akkor arra is, hogy anyagi kárral és /b pontban látod a kérhető opciókat.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
bikmakk
tag
Sziasztok!
Az én kérdésem picit szubjektív is lenne. Dec. 9-én vettem egy pár (értsd: 1 dual kit azaz 2 db) memóriát, és csak ma derült ki XP installáláskor, hogy az egyik rossz. (Biosban nem volt vele gond, elindult.)
Kérdés 1: Internetes rendelés esetén a 8 nap 8 munkanap vagy 8 naptári nap? Illetve ha interneten rendeltem, de személyesen vettem át, az ugyanúgy internetes rendelésnek számít, vagy nem?
Kérdés 2: Ha a 8 nappal nem élhetek, mindjárt itt a Karácsony, van értelme holnap visszavinni? Úgy értem, ha úgysem foglalkozik vele senki az ünnepek alatt, akkor legalább az egyikkel megy januárig a gépem, és garancia szempontjából tudtommal jogilag mindegy, hogy mikor viszem be. (Az észleléstől lehető leghamarabb gariztatásba (3 hónap ha jól emlékszem) bőven belefér ez a két hét.)
Mit tanácsoltok? Előre is köszönöm.
~ ASUS P5N7A-VM ~ Intel Core2Duo E7300 ~ 2x2GB Geil Value DDR2 800Mhz ~ WD Caviar Green 1TB/32MB ~ LG GGC-H20LRB ~ Leadtek WinFast TV2000 XP Expert ~ Thermaltake LanBox Lite ~ Silverstone NightJar 300W Fanless ~
-
Csaba_20_
őstag
válasz bikmakk #3103 üzenetére
bikmakk írta:
Kérdés 1: Internetes rendelés esetén a 8 nap 8 munkanap vagy 8 naptári nap? Illetve ha interneten rendeltem, de személyesen vettem át, az ugyanúgy internetes rendelésnek számít, vagy nem?Mint már írták, 8 munkanapról van szó. A szerződéskötés már akkor megtörtént, amikor webshopon keresztül a "megveszem" gombra kattintottál és visszaigazolták a vásárlásod. Az, hogy a teljesítés személyesen történt, nem jelent semmit.
bikmakk írta:
Kérdés 2: Ha a 8 nappal nem élhetek, mindjárt itt a Karácsony, van értelme holnap visszavinni? Úgy értem, ha úgysem foglalkozik vele senki az ünnepek alatt, akkor legalább az egyikkel megy januárig a gépem, és garancia szempontjából tudtommal jogilag mindegy, hogy mikor viszem be. (Az észleléstől lehető leghamarabb gariztatásba (3 hónap ha jól emlékszem) bőven belefér ez a két hét.)Azt neked kell eldöntened, hogy melyik jogoddal kívánsz élni. Ha nem tájékoztattak a 8 munkanapos elállási lehetőségedről, akkor a tájékoztatástól számítva 8 munkanapod van indoklás nélkül elállni, de maximum 3 hónap. Ha tájékoztattak, akkor a teljesítéstől számítva van 8 munkanap. Ezt a távollévők közötti szerződésekre vonatkozó rendelet biztosítja számodra. Amennyiben elállsz - ezt írásban érdemes megtenni például faxon, vagy egyéb bizonyítható módon(vásárlók könyvébe bejegyzés -, akkor a forgalmazó köteles az általad kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszafizetni neked. Az egy másik kérdés, hogyha nem a távollévők közötti szerződésekre vonatkozó rendelet által biztosított elállási jogoddal, hanem egyéb jótállási igénnyel kívánsz élni a forgalmazónál. Mert ez esetben van az, hogy a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért te vagy a felelős.
Az előbbiekben azt vettem alapul, hogy fogyasztói szerződésről beszéltünk.
-
szente
addikt
ha lenne pénzem rá akkor nem próbáltam volna meg ügyeskedni.csak az a dúrva,hogy a plexinek sem lett baja,és egy kb 1 méterről történt az eset...gondolom éppen rosszul esett,mert kapott ennél már nagyobbat is.na mindegy marad így,aztán ha lesz rá keret megye a szervízbe...
-
Csaba_20_
őstag
A szülőgyilkos meg majd azzal védekezik a bíróságon, hogy számítsák be a büntetés enyhítésénél, hogy ő apátlan, anyátlan árva...hát hol élsz te? Ha éheznél és ellopnál egy kiflit, akkor megérteném, hogy megélhetési bűnözéssel próbálsz takarózni, de itt távolról sem erről van szó. Nincs itt sarkítás, de ilyenkor nem magyarázkodni kell, hanem elgondolkozni és sűrű elnézést és bocsánatot kérni amiért egyáltalán eszedbe jutott, hogy ügyeskedni fogsz.
-
őstag
Sziasztok!
Vettem itt PH!-n használtan egy 8800GT-t, Accelero S1 hűtéssel. Az eladó szerint kivállóan működött nála. Postán elküldte, megérkezett, beraktam a gépbe, de nagyon meleg volt a kártya, 100 fok fölött simán netezés közben. A hűtőt leszedtem, újra felraktam, de sajnos nem lett jobb. a kártya hűz forró, a hűtőborda jég hideg. Visszaraktam a gyári hűtőt, azzal jól működik. Valószínűleg a hűtő egyszerűen nem fekszik rá rendesen a GPU-ra. Mit tudok tenni? Az eladó szerint február óta neki teljesen jól ment, küldött hőmérséklet értékeket is, és nem újonc, régóta itt van PH!-n, 12 pozitív értékelése van. Garanciám van 2009 02ig, de mégis mit mondok? vissza fogják venni?
Köszönöm, és mindenkinek Boldog Karácsonyt! -
sasa311
veterán
Mivel gyári hűtővel tökéletesen megy ezért garanciális ügyintézés kizárt - le kell boxolnod az eladóval. Bár egy hűtő lehet annyit sem ér, hogy beautózz a városba vagy visszapostázd, több vele az elbaszott idő + költség, mint a sarki boltba venni rá egy újat
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Geza26
senior tag
Hello! Haldoklik az alaplapom (1 év 2 hónapos)! 1 év garanciát adott a bolt ahol vettem, de a gigabyte 3 évet ad rá úgy tudom! Sok vitám volt már a bolttal egyszer más ügyben, nem akarok velül megint vitázni! Van rá lehetőségem, hogy garanciáztatom a bolt kikerülésével? Köszönöm!
Boldog Karácsonyt!
[ Szerkesztve ]
Géza
-
sosperecek18
senior tag
Hello egy gyors kérdés!
Kiment a hálókártya a lapon, akkor ez ugye egyértelműen mehet vissza gariba?(ha gariból már egy más típusú lapra szeretném cserélni, akkor a szlán lévő ár után kell +ba fizetni egy drágább lap esetében?)
Szabadságot az Ultráknak! XBOX 360 Gamertag: torinho86
-
sasa311
veterán
válasz sosperecek18 #3116 üzenetére
Más tíousú lapra akkor cserlhetsz, hogyha:
- A bolt jófejségből beleegyezik
vagy
- Nem tudják se javítani se cserélni ugyan olyanra.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
LaMotta
aktív tag
Egy ACER laptopot garanciális javításra kéne visszaküldeni....
Van joga a javítandó szervnek rajta kutakodni és azzal kapcsolatban akár bejelentést is tenni? Hogy lenne érdemes visszaküldeni? Köszi... -
Geza26
senior tag
válasz sosperecek18 #3118 üzenetére
VGA-t cseréltem már egyszer így, én adtam a boltnak 2-3 ezer Ft "hálapénzt".
Géza
-
szandro
aktív tag
Hello!
Lenne egy kérdésem.
Cseréltek nekem a hét elején Garanciában egy memória kit-et, ráfizetéssel választhattam másikat(2*1gb helyett 2*2gb geil ultra 800MHz). Végre volt rá időm, hogy beszereljem őket és úgy tűnik az egyik hibás.
Ha most perpillanat nem látok ilyen kit-et a webshopban akkor vissza kérhetem az árát? -
sasa311
veterán
válasz szandro #3125 üzenetére
Elektronikus kötés = Webshopon keresztül rendelted. (az mind1, hogy személyesen vetted-e át) Ilyenkor 8 napig indoklás nélkül elállhatsz a vételtől.
Csak ugyan olyat vagy köteles a hibás helyett elfogadni, hogyha a bolt nem tud adni neked ugyan olyat, akkor kérheted vissza a pénzedet vagy kölcsönösen megegyezhettek valamiben.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Csaba_20_
őstag
válasz szandro #3123 üzenetére
Ha az előbbi cserét jogszerűnek akarjuk elfogadni, akkor úgy kell rá tekintenünk, mintha mivel se javítani, se ugyanolyanra cserélni nem tudtak, ezért elálltál volna a szerződéstől. Ekkor a vételár jár vissza neked, amit ott helyben el is költöttél egy másikra. Tehát gyakorlatilag most az a felállás, hogy vettél egy vadi új memóriát. Ugyanaz a helyzet, mint korábban volt, tehát első körben javítást, vagy cserét kérhetsz. Ha egyiket se tudják teljesíteni - csere esetén pont ugyanolyat adni -, akkor elállhatsz a szerződéstől és köteles visszaadni a termék vételárát. Amit szintén elkölthetsz náluk, ha szeretnéd. Azonban ha megoldják a memória cseréjét 15 napon belül, illetve neked okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, akkor nem állhatsz el a szerződéstől. De ugyanez van javítás esetében is. Az ilyen terméket amúgy azért érdemes három munkanapon belül kipróbálni, mert akkor nem javíthatja a kereskedő és azonnal köteles cserét adni(LB határozata szerint). Illetve távollévők közötti szerződést kötni meg azért, mert akkor 8 munkanapon belül elállhatsz a szerződéstől mindenféle indoklás nélkül.
-
kacsa83
csendes tag
HI! Az lenne a kérdésem, hogy egy 10000 Ft feletti garanciális műszaki cikket (Tescoban vásárolt, de nem Tesco termék) hányszor szervizelnek garanciálisan, mielőtt kicserélnének, ha kicserélnek. Mivel az adott termék garlevele most fog betelni (12. alkalom) és már nem akarnám többet javíttatni, mert nem javul ám meg! Van rá lehetőség, hogy kicseréljék? HELP
Elegem van
-
CounterBoci
senior tag
Üdv!
Az miért van, hogy főleg műszaki cikkekre a gyártó vállal pl. 5 év jótállást, de az áruházak/boltok már csak 1-et. Elég nagy genyóság, ezt valóban megtehetik? Mert 99%-ban ezt látom mindenhol.
-
blueMerle
veterán
válasz CounterBoci #3131 üzenetére
Meg kell nézni a dobozon/leírásban hogy az az 5 év melyik országokra vonatkozik. Amennyiben szerepel Magyarország is a felsorolásban, akkor minden további nélkul a leírásban/dobozon szereplo ido az érvényes.
-
Ariadne
őstag
válasz CounterBoci #3131 üzenetére
Ez genyóság, és nem tehetik meg. A gyártó által vállalt plusz jótállást kötelesek továbbadni a kereskedők, csak nem szeretik ezt megtenni. Részemről egyszerűen olyan helyen vásárolok, ahol megadják, azért 1%-nál több helyen megvan ez... Az is alap, hogy amit pl. a honlapján vállal a cég, azt be kell tartania, tehát a gyártó sem léphet vissza.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz kacsa83 #3130 üzenetére
A fogyasztó első sorban választása szerint kijavítást VAGY kicserélést kérhet. Tehát akár már az első javítás előtt is kérhettél volna kicserélést. Annyi van még, hogy ha a termékre kötelező jótállást vállalni(151/2003 (XI.22.) Korm. rendelet melléklete leírja, hogy melyekre igen), akkor vásárlástól számított 3 munkanapon belül visszavitt termék esetében csak cserélhetnek, nem javíthatnak és egy LB határozat értelmében azonnal kell cseréljenek. A jótállás fennmaradó részében a fogyasztó kicserélésre vonatkozó igényét a forgalmazó kijavításra módosíthatja, ha neki aránytalan többletköltséget jelentene kicserélni a terméket, mint kijavítani. Figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget. Ha a forgalmazó nem tudja kijavítani, vagy kicserélni a terméket az említett feltételek figyelembevételével, akkor árleszállítást kérhetsz, vagy elállhatsz a szerződéstől. Azt hiszem a 12. sikertelen javítás bármilyen termék esetében kimerít több olyan feltételt(jelentős kényelmetlenség, illetve, hogy a folyamatos javítgatások miatt nem tudod arra használni, amire szeretted volna...igazából egyáltalán nem tudod), ami megalapozza az árleszállítási igényed, illetve nem jelentéktelen hiba esetén - minden a rendeltetésszerű használatot akadályozó hiba ilyen - az elállás lehetőségét. Az elállás azt jelenti, hogy te visszaadod a Tesconak a terméket, ők pedig a vételárát neked. Mivel szerződésben a Tesco-val állsz, az elállási nyilatkozatodat is hozzájuk kell eljuttatnod írásban(pl. tértivevényes levélben, vagy a vásárlók könyvébe tett részletes bejegyzéssel és indoklással). Tehát a Tescoban kell a pultot verned, hogy kicseréljék a lejátszót, illetve amennyiben nem akarják teljesíteni, hanem ismét javítani akarják, akkor vételárat visszakövetelni az elállást követően.
-
zolikaDB
veterán
Hali mindenkinek!
Lenne egy kérdésem, amire több helyen többfélét írnak, és a gyakorlatban egyesek vonakodnak érvényesíteni:
3 napos visszavásárlási garancia!Ha veszek vmit, számlával, csomagolásában 3 napon belül kötelesek visszavenni kérdés nélkül? (vevői elégedetlenségre hivatkozva)
Esetleg él az, h egy másik termékre cserélem??? Mint a hibás termékeknél: ha nem jó, nem javítható, ár vissza, v levásárlás! -
hanee
senior tag
válasz zolikaDB #3136 üzenetére
Szia!
Ez sajnos nem így van. Ha a termék hibás, 3 napon belül kötelesek cserélni. Ha nincs olyan termékük levásárolhatod hasonlóra, illetve kérheted vissza a pénzedet.
Ettől függetlenül vannak cégek, akiknél tudsz érvényesíteni 3 napos visszavásárlást, pl. a Tesco, Metro szokott így visszavenni (de ez nem kötelességük, a vevőszolgálatos belátásán múlik). Ha arra hivatkozol hogy a termék nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mert a leírás ellenére tisztítás helyett pl. koszosít, általában azért visszaveszik, és levásárolhatod, de nem kötelező nekik.
hanee
-
blueMerle
veterán
válasz HUN]Repa #3137 üzenetére
Hát ez azért elég durva hogy Magyarországon nincs ilyen érvényben. Nálunk van, és 14 nap És bizony volt hogy éltem vele nem is egyszer. Ezalatt a terméket amennyiben müködésképtelen, gyárilag esztétikai hibás, vagy egyes alkatrészek/összetevök ellehetetlenítik a használatát (pl. notinál egy táp) akkor az eladónak kötelessége kicserélnie ill. ha nem tudja akkor a vételárat visszaadnia a vevönek. Amennyiben a termék nem volt felbontva sem használva ezalatt az idö alatt, akkor mindenféle magyarázkodás nélkül köteles visszadania a vételárat mondjuk ha a vevö meggondolta magát.
Azt hiszem ez elég korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
QG
tag
Helló!
Van egy albatron videokártyám, 3 év garancia van rá. 2,5 éve vettem a Partner computernél. Fura pöttyöket rak ki a képernyőre, ha mozgatom alattuk az ablakot, nyomot hagynak, minha kicsi ecsetek lennének. Valószínüleg memóriahiba, mondták az okosok.
Viszont úgy néz ki megszűnt a cég, az emilcímre nem válaszolnak, a garancialapon lévő telefonszámot nem veszik fel. Van bármi esélyem magánál a gyártónál?
Vagy valami más/jobb ötlet?Kösz
“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
QG
tag
válasz blueMerle #3139 üzenetére
[OFF]Ha hibás, akkor rendben, van, cseréljék. De ha otthon jössz rá, hogy 160 centis ágyrácsot vettél a 140 centis ágyadra, akkor te vagy a hülye.
Szerintem.
[/OFF]
Nem tud nekem senki valami okosságot mondani az előző kérdésemre?“Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'” ― Isaac Asimov
-
őstag
Sziasztok!
Ha én a Dohány utcai Aqua-ban vettem egy DVD írót és gariztatni kellene, akkor azt csak a Dohány utcában tudom intézni vagy például a Pólus Centerben lévő Aqua-ban is? Köszi -
tlac
nagyúr
gyártónál is lehet próbálkozni
esetleg nagykernél, ha ki tudod deríteni, hogy honnan származik (de nekik nem kötelességük segíteni)dave93:
ezt a bolttal beszéld meg
törvényben annyi van, hogy oda mindig viheted ahol vetted, de ha meg van adva szerviz, akkor oda is viheted, de ez utóbbira nem kötelezhetnek -
Nevano
csendes tag
Hello
2008.12.23.-án egy "Genius G-Pen F610" nevű készüléket visszaküldtem a ..(cégnek). Mai napig semmi értesítés hogy áll a javítás ill. kivizsgálás :/
Érdekelne hogy mennyi ideje van az xy cégnek a hiba kijavítására a készülékben és a készülék visszajuttatására hozzám.
Az is érdekelne hogy a visszaküldési költség 3500 FT volt amit a cég nem volt hajlandó kifizetni ezért nekem kellett azt is, ha rossz a termék és visszakapom az árát akkor jogosan kérhetem a cégtől azt az összeget?Köszönöm előre is a válaszokat...
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
tlac
nagyúr
2008.12.23.-án egy "Genius G-Pen F610" nevű készüléket visszaküldtem a ..(cégnek). Mai napig semmi értesítés hogy áll a javítás ill. kivizsgálás :/
úgy emlékszem 3 munkanapon belül kell értesíteni, hogy mi fog történni a cuccal
csak ezt nem szokás betartanibeszélj velük
Érdekelne hogy mennyi ideje van az xy cégnek a hiba kijavítására a készülékben és a készülék visszajuttatására hozzám.
15 napra kell törekedniük és nem okozhatnak jelentős kényelmetlenséget
Az is érdekelne hogy a visszaküldési költség 3500 FT volt amit a cég nem volt hajlandó kifizetni ezért nekem kellett azt is, ha rossz a termék és visszakapom az árát akkor jogosan kérhetem a cégtől azt az összeget?
az oda-vissza szállítást te állod alapesetben
-
Nevano
csendes tag
semmilyen úton módon nem tudtam elérni a céget :/ érdekes
Nehogy már nekem keljen az ő sz**knak a szállítási költségét fizetnem. Ráadásul a cég központja is messze van :S
köszi a választ okosabb lettem honlap felhívom őket...
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
Nevano
csendes tag
-
Ariadne
őstag
Ezt nem igazán értem. Hogyhogy "csak árulja"? Minden üzlet "csak árulja", azért üzlet. Jótállással az a cég tartozik, akitől vetted. Ha viszont nagykertől, pult alól, pH-s kereskedőtől vagy más hasonló módon vetted, akkor nem sokat lehet tenni, sajnos így jártál...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo 4. generációs i3-4130 sff pc, 16GB vagy 32GB rammal
- Új Bontatlan Univerzális monitorállvány, 17-27'' , VESA 100x100/75x75 UNOXAR UX-MDS-10
- HP pro 6300 SFF i5-3470 16GB vagy 32GB Rammal
- Hófehér Toshiba 15,6"HD,4magosIntel!4x2,2Ghz,IntelHDVga,SSD,szép állapot
- ThinkPad 13,3" FullHd IPS,10.gen.core i5(8x4,2Ghz),Vil.bill.8GB DDR4,512GB SSD,Jó akku, jó állapot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest