-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1255 üzenetére
Ezt én értem, te nem érted a kérdést. Mi szerepel az eredeti monitor jótállási jegyén? Hogyan vállalják a 2 év garanciát? 2 év teljeskörű garancia mindenféle kivételek nélkül, vagy 2 év garancia, de a 2. évben ők döntik el az elintézés módját (javítás, csere, ha csere akkor milyenre (rosszabb persze nem lehet)), vagy valami hasonló. Érted? Ez kellene tudni, ugyanis ha a 2. év valamilyen szempontból kivételeket tartalmaz, akkor lehetséges, hogy teljesen jogszerű, hogy ők egy ilyen (fejlettebb) monitorra cserélnek, és kész.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1257 üzenetére
no, kerestem LG gar feltételeket. Ez alapján (ha ez volt a tiedben is), szerintem jogosan követelheted vissza a vételárat is akár, ugyanis ebben az szerepel, hogy
1) Az LG Electronics Magyar Kft. az adott garanciális idõtartamon belül feltétel nélküli, teljes körû garanciát vállal termékeire
2) idézi a pénzvisszára vonatkozó jogszabályt, és nem ír az 1 éven túli időre kivételt.
Persze mindez csak akkor áll, ha a tieden is ez szerepelt. Azért ez valószínű.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1260 üzenetére
Amit idéztél, az szavatosság, téged a jótállás érdekel.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1262 üzenetére
Helyes, akkor ők is azt mondják amit én, hogy jogosan kérheted vissza a régi monitor vételárát. Ezt jelezd nekik, amennyiben vissza akarod kapni a vételárat. Amennyiben még mindig hajlasz a ráfizetéses minőségi cserére (ami a te döntésed, nem kötelező, nem kötelezhetnek erre), akkor is jelezd nekik, hogy ők járnak jól, ha ráfizetve viszel egy jobbat, amit kaptak azt meg eladják, mert akár a régi árat is visszakérheted. Megjegyzem, hogy simán kérhetnél ráfizetés nélkül is tetszőlegesen jobb monitort a régi vételárának erejéig, de ez sem kötelező számodra. A kereskedő vagy ugyanolyanra cserél (ekkor így jártál), vagy visszaadja a pénzt. Minden más kettőtök megállapodásának kérdése, de nem kötelező megállapodni, ekkor viszont mondat eleje.
-
luciferc
őstag
Még mielőtt belemélyednék: gondolom sem az alaplaphoz sem a táphoz nem kaptál gyártói (magyarországi forgalmazói) garancia papírt. Mert a gar papírból nekem nem egyértelmű, hogy a 36/24 hónap az most az ő általuk vállalt gar, vagy gyártói. Mivel ha jól tévedek a Gigabyte 3 év garral árulja a cuccait, így ez szerintem gyártói (forgalmazói) gar, még ha nincs is papír róla.
Amúgy az 5. pont b) alpontja semmis (legalábbis az 1 év törvény által előírt időszakban), ugyanis a jótállási idő alatt neki kell bizonyítania, hogy a sérülés nem rendeltetésszerű használat következménye, nincs olyan, hogy ha égés vagy törés van, akkor automatikusan ugrott a gar.
Nekem a 2. pont is bűzös kicsit, ez ugyanis szerintem egy túlságosan gumiszabály. Mi az hogy az ő általuk meghatározott piaci ár? Akkor ha olyan a hangulatuk a 1 hónapra tönkrement 40ezer Ft-os lapra rámondják, hogy hát, ennek 5000 a piaci ára. Vagy mi? Akkor inkább fizetek kevesebbet és ne legyen plusz gar.
Amúgy a 12 hónap feletti részre más kikötést nem látok, így értelmezésem szerint arra az időszakra is a törvényben szereplő feltételek az igazak, így álláspontom szerint neki kell igazolnia, hogy a sérülés nem rendeltetésszerű használat következménye.
Ha csöpp eszük lett volna, akkor a 12 hónapon túli részre fogalmazzák meg ezeket a kitételeket (törés/égés törli a gart) vagy erre az időre külön is megfogalmazzák, mert így az egész időre semmis szerintem. És még akkor is lenne keresnivaló a gyártói gar alapján.
De mégegyszer ismétlem a korábbiakat. Az alaplapot valószínűleg egy szakértői vizsgálat is visszavágná, ha a táp sütötte meg (és ez valószínű).
De nagyon várom Ariadnét, csípem ahogy fogást talál a dolgokon
-
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
No, sajnos első kézből fogom tapasztalni a Speedshop garanciális ügyintézését. A sajnos (még ) nem a Speedshopra, hanem a hiba tényére irányul. Beteg PDA-t ma vitte Pestre a GLS, kíváncsian várom mikor jelentkeznek.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1297 üzenetére
Részleteket! Hogy sikerült meggyőzni őket?
-
luciferc
őstag
A 3 napnak és a 8 napnak semmi köze egymáshoz. Akárhogyan is küldték, az átvétel időpontja bizonyítható, így a 3 nap is meg a 8 nap is onnan ketyeg, nem a számla időpontjától. Ha 3 napon belül hibás, akkor csere. Ha 8 napon belül rájövök, hogy nekem mégsem ez kell (de a termék amúgy hibátlan), akkor elállhatok a szerződéstől, visszaküldöm és vissza a pénzt. Tehát a 8 nap az nem hosszabb érvényesítési idő, hanem egy plusz jog.
mod: abban viszont egyetértek, hogy ha weben rendeli, de személyesen veszi át, akkor a 8 nap nem él, hiszen személyesen már megnézhette a terméket, nincs hátrányban.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Szerintem arra gondol, hogy ha a termék teljesítésig az eladó tulajdona, akkor a leendő tulaj nem léphet fel garanciális igénnyel, legfeljebb az eladó (vagyis a a te) megbízásából.
Ez bennem felveti azt a kérdést, hogy ha valamiért meghiúsul a pénzbeli teljesítés, és vissza kell adni az addigra már használt terméket, akkor a meghiúsult tulaj tartozik-e kártérítési kötelezettséggel, hiszen neki felróható okból hiúsult meg a szerződés. Gondolom igen. Mondjuk az is lökött, aki hitelre vett terméket a hitel folyósításáig elkezd használni.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
A bolt és a bank között nem csak valamiféle üzletszerzési szerződés van? Azzal semmiképp nem értek egyet, hogy a megvett eszköz tulajdonosa a bank lesz. A hitel az nem így működik, ez nem lízing. A tulajdonos a vevő lesz, ezért nem értem, hogy a hiteleszerződéshez mi köze a boltnak. Ha olyanom van, vehetek fel más banknál is áruhitelt, mondjuk a saját folyószámla vezetőmnél, a boltnak ehhez semmi köze, legfeljebb nem kap a saját kedvenc bankjától jutalékot az ügyfélért. Nem? Nem szoktam áruhitelt felvenni, ezért bizonytalan vagyok.
-
luciferc
őstag
A tiszta forrás árulkodó volt én is egy mio-val szívok éppen, ennek a GPS-e adta meg magát már másodjára, holnap viszik el (remélem). Te melyik céggel szenvedtél? Nekem speedshopos a garlevelem, de tiszta forrásos a cucc, múltkor kb 2,5 hét alatt kaptam vissza, alaplapcserével (én cserét kértem). A kísérőlevélben nyomatékosan felhavtam rá a figyelmet, hogy LCP-s a dolog, ne menjen Üzbegisztánba. Mondjuk viccesek voltak, mert mikor türelmetlen lettem, telefonáltam, hogy mikor jön már, erre közölték, hogy még javítják, majd meglesz. Másnap hozta a futár, persze lakáscímre adták fel ész nélkül, nekem meg egy szót sem szóltak
mod: következőt már nem "tiszta forrás"-ból fogom megvenni. Nemérdekel, hogy ki kit hogyan károsít ezzel.
Károsítani senki senkit. A tiszta forrás meg figyelhetne arra, hogy tényleg legyen előnye a tiszta forrásnak...
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
Én nem tudom kinek a szervízében volt, de mintha rémlene, hogy kaptam egy olyan papírt is, amin a speedshop küldi át a szervíznek a cuccot, és azon nem LCP szerepelt.
Én is azért vettem amúgy tiszta forrásosat, mert verték a mellüket, hogy azt itt szerelik. Azért én még bizakodok, hátha. Múltkor végülis ha szűken is, de szoros kivételként elfogadható időn belül megcsinálták.
Igen, MioP550m a beteg. Na mesélj, miből találtad ki, tudsz valami típushibáját?
-
luciferc
őstag
Én már akkor is morcos leszek, ha most javítják, de akkor különösen, ha harmadjára is elromlik. Na akkor nem teszik az ablakba amit kapnak. Amúgy is ki voltam képezve, itt meg továbbképződtem
Nálam írtak a garos papírra, én is meg voltam lepődve, de ez is egy kis bizakodásra ad okot. Szóval igyekeszem továbbra sem úgy hozzájuk állni, hogy "tudod mit nyuszika, dugd fel a fűnyíródat", remélem rászolgálnak.
-
luciferc
őstag
visszakapod, és ha nincs szerencséd, a GPS vevő jó lesz, de nagyon gyenge lesz a vétele és rengeteget fog téveszteni
Ezen már túl vagyok, az első javítás után pont ez volt a kellemetlen. Ment a GPS, megtalálta a műhódokat, de tévesztett, jelet vesztett. Aztán megmurdalt teljesen. Ezek alapján duplán fogom hangsúlyozni és indokolni, hogy miért kérek cserét. Aztán persze úgyse, de hátha. De akkor ha jól értelek, ti már végig toltátok egy P550-nel ezt a kört, hogy lapcsere, kábelcsere.
LCD még faszányos egyelőre.
Ariadne: ez, hogy úgy hirdették, 2 év magyarországi gar, aztán meg mégsem, ez nem fogyasztók megtévesztése? GVH bejelentést nem ér ez meg? Én azért és csak azért vettem drágábban, mert 2 év magyarországi gar. Ha nem ilyen a gar, akkor átvertek, kvázi megloptak.
más: meséljetek csak az ellentétekről, hogy tudjuk mivel oltják a jó bótosokat...
-
luciferc
őstag
válasz luciferc #1747 üzenetére
na, kicsúsztam a mod időből.
LCP oldala:
Miért éri meg Tiszta forrásból beszerezni Mio DigiWalker készülékét? Az LCP Systems Kft., a Mio DigiWalker termékek hivatalos magyarországi forgalmazója a következő előnyöket kínálja:
2 év hivatalos garancia
hazai szervíz támogatás
2 év háztól házig szervíz szolgáltatás
Klubkártya: amellyel különböző kedvezményeket vehet igénybe
Kuponfüzet: ami kiegészítők vásárlása esetén 15%-os kedvezményt biztosít az Ön számára
BÓNUSZ DVD: rengeteg hasznos szoftverrel, termékleírásokkal és egyéb multimédiás extrákkalSzóval ha az LCP cuccot küldözget külföldre, akkor torkára kell lépni az LCP-nek.
-
luciferc
őstag
"más: meséljetek csak az ellentétekről, hogy tudjuk mivel oltják a jó bótosokat..."
Ezt mire is értetted?erre:
#1746: ML320 - igen! ebben a doksiban helyenként kemény ellentétvan a fogy.védelmi törvénnyelhazai szervíz támogatás - nem szervíz, csak támogatás... pont ezért nem tudtam én sem ezzel megfogni őket...
Ez szerintem simán fogyasztó megtévesztése. A haza szervíz támogatás kifejezést szerintem mindenki úgy értelmezi, hogy a szervíz Magyarországon van. Másnak nincs is értelme, ugyanis minden itthon eladott termékhez hazai támogatás (átveszi, intézi, visszajuttatja) jár, még ha a szervíz külföldön is van. A GVH (vagy a fogyvéd?) meg azt hiszem ugrik az olyan dolgokra, amikor valaki a termék inherens tulajdonságát kiemeli és azzal reklámoz, pl "cukor nélkül" felirat a gyümölcsleveken tilos, mert ez az alap.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz TheReMiXeR #1777 üzenetére
Tessék csinálni érdekvédelmi szervezetet, ami egyben minőséget is biztosítana. Osztogatnátok szépen plecsniket a megfelelő (de tényleg megfelelő) boltoknak, és lenne olyan lehetőség is, hogy vita esetén (amiből elvileg alig lenne, lévén normálisak a boltok) pártatlan módon megpróbáltok eljárni és jobb belátásra bírni a renitens boltot, ha a vevőnek igaza van. Ha nem hajlik a bolt, akkor megvonható tőle a plecsni. Idő, de pár év alatt respektje lehet egy ilyen kezdeményezésnek. Persze komolyan kell csinálni.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1780 üzenetére
A másik oldal, hogy látod mi lett az LCP saját kis kezdeményezéséből, tiszta forrás, meg hazai szervíz. Nesze neked. És ezzel többet ártott az egész szektor megítélésének, mintha rögvest trükközött volna. Nem tudom van-e elég korrekt és hosszú távra tervező kereskedő az országban.
Amúgy erről mi a véleményed, nem fogyasztó megtévesztése a dolog? Mind a régi szövegek, hiszen engem megkárosítottak ha most külföldre küldik, mind a mostani szövegek, "hazai szervíz támogatás", ha tényleg külföldre megy a gép.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1782 üzenetére
LCP: olvasgass vissza
LCP, külföldi szervíz: a Mio PDA-k kapcsán kb 1 éve az LCP oltotta a népet, hogy az általuk importált cuccra itthoni szervíz vár ha gond van, sokkal hamarabb készen lesz, mert nem kell küldözgetni (gyorsposta, haha!, megvárják míg összejön egy halom aztán majd akkor), a mások által behozottat meg küldik ki pl Németországba, minimum 1 hónap amíg kész lesz, stb, náluk bezzeg 1 max 2 hét. Most meg net84 szerint nem igazán ez a helyzet.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1785 üzenetére
nagyon jó, ezek után még le sem hülyézhetem a sötét boltost (a sötéten a hangsúly kedves itteni bótosok ), mert előhúzza majd a könyvet a fiókból, hogy "teccik látni, ide van írvaja". Én meg hiába lobogtatom neki a törvényt, az nem az okos könyvben van, csak én, az ellenség nyomtattam, úgyhogy viszlát.
Ha tényleg baromságok vannak a könyvben, akkor amúgy lehet valamiféle felelősséget felvetni? Ahogy pl gyógyhatást sem tulajdoníthatnak bárminek, úgy szakmaiságot állítani egy hülyeségről, az nem számon kérhető?
-
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1875 üzenetére
Az én jogszabály olvasatomban igen, ha már kibontottad és kipróbáltad a cuccot, hiánytalanul, jól visszacsomagolva is vissza kell venniük. De ha ez benne van a pakliban, akkor igyekezz minél kisebb rongálással bontani, és csak a szükséges dolgokat (távirányító, vagy doksi zacskóját nem kell szétszaggatni előre...). A másik viszont, hogy ez csak a jogszabály (feltéve, hogy jó az olvasatom, de szerintem az), a cégek többségével biztos összeütközésbe kerülsz ha kibontva küldöd vissza, mert hogy ez nekik nem tetszik.
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1882 üzenetére
és mi az amit lehet, hogy visszaküldenél? csak mert mezei számtech terméknél nem áll meg a hivatkozott jogszabályi pont, mert ugyan függ a áruk a pénzpiaci változásoktól, de nem 8 napos tartamban. Ennyi erővel minden importált termékre rá lehetne ezt húzni, ami ugye nonszensz. Sőt a hazai termékekre is rá lehetne húzni, hiszen biztos van bennük import alkatrész, aminek az ára függhet a pénzpiaci mozgásoktól. Véleményem szerint amit írtak, az baromság és jogszabálysértő. Ariadne?
mod: amúgy tele van már a hócipőm az összes ilyen fostalicska ócska cégtől. A plusz értékesítési csatorna, a plusz vevők azok tetszenek, de a plusz szabályok már nem. Elmennek a jó büdös tudjátok hova. De persze amíg nem lesz normális fogyvédelem itthon, addig ezt megtehetik. Mert ez már nem egyedi eset, ez általános jogszabálysértés, és mint ilyen hatósági ügy kell legyen. Ha meg nem, akkor nem kívánom finanszírozni a fogyvédelmet az adómból.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1905 üzenetére
Ha a terméket el kell fogadnia, akkor miért a számlán szereplő árat kellene figyelembe venni?
Ez nagyon egyszerű. A vevő arra a konkrét termékre kötött szerződést az adott garanciális feltételekkel, nem pedig egy másik termékre. Ha nem tudjátok pontosan azt a terméket pótolni, akkor vissza kell állítani az eredeti állapotot.
Veszel egy autót 4 millióért, 3 év teljes körű garanciával. 2,5 év után úgy meghal, hogy csak az egészet lehet cserélni, de nincs már ugyanolyan autó, nem gyártják. Mit szólnál hozzá, hogyha aktuális áron számítva ajánlanának fel egy csereautót? Miközben neked az a konkrét típus kell, nem másik, nem az utóda, hanem az.
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1908 üzenetére
Na álljunk meg egy pillanatra. Senki nem mondta a gyártó cégnek, akár autó akár számtech cucc, hogy olyan hosszú garanciát vállaljon, amit már nem tud biztosítani (termék életciklus, raktáron tartott garanciális készlet, stb miatt). Ha mégis megteszi a piaci nyomás, a verseny miatt, és ezáltal előnyhöz jut (vásárlók megszerzése), akkor tessék ennek esetleges kellemetlen következményeit is vállalni! Az úgy nem ér (és ezt kellene minden kereskedőnek megértenie), hogy vállalok hosszú gart, csábítom a vevőket, azt mikor teljesíteni kell, akkor nyüszögök, hogy ja de már milyen dolog ez. Nem kell vállalni, ha nem tudja biztosítani! Ez vonatkozik a kiskerre is. Ha tudja (vagy tapasztalatai alapján sejti), hogy az adott termék garja kamu, akkor vagy ne árulja, vagy bizony nyelje be, hiszen a vevőnek azért örült a vásárláskor. Ugye? A vevő nem csak akkor fontos mikor vásárol. Komoly kereskedőnél ugyanolyan fontos panaszkor is. Sőt.
-
luciferc
őstag
válasz #72042496 #1928 üzenetére
Érdemes visszavinni, ki kell cserélniük, és mindent vigyél hozzá. Ha nem cserélik ki, akkor írasd le velük, hogy a hallott hang szerintük a termék természetes velejárója (fícsör, nem bug...), ezzel utána lehet továbbmenni. Csak ne húzd az időt, ki ne csússz a 3 napból.
-
luciferc
őstag
annak egyes gyártók, disztribútorok, aki pl nyomtatók esetében kikötik, hogy csak 5 javítás után cserélik. Ez benne van a garancia feltételek leírásában.
A jogszabályokban meg benne van, hogy a vevőnek okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell megoldani a gondot, plusz a jogszabályokkal szemben korlátozó kitételek semmisek. Ennek tükrében a csak 5 javítás (ez már rohadtul jelentős kényelmetlenség) után cserélik kitétel szerintem bőven semmis. Persze a "tisztelt" magyar bíráknál bármi megtörténhet.
-
luciferc
őstag
válasz Mr. Teddy #1941 üzenetére
A 3 nap kötelezi őket, tehát ha nem jeleztek, hogy elfogadják-e az igényed, akkor jogszabályt sértettek, aminek viszont a hazai gyakorlatban semmi de semmim következménye nincs. Amíg nem jutnak el olyan szintre a bírságok (akár fogyvédelem, akár az én kezdeményezésemre a bíróság), hogy egyetlen ilyen manőver után ugrott az X5-ösének a tizede, addig nem lesz itt semmi. A jogszabályok semmit nem érnek ha nincs mód a betartatásukra. A magyar kereskedői kultúra még a magyar vevői kultúránál is alacsonyabb
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #2927 üzenetére
"Mi a helyzet nem kompatibilis, de külön-külön hibátlan alkatrészek esetén? Jogos-e ekkor garanciáról beszélni?
Nem, szerintem ez az így járt kategória, max a gyártót lehet macerálni, hogy miért nem megy ez azzal, amikor kellene neki. "
Ezzel kicsit vitatkozni próbálnék. Ha a két eszköz a megadott specifikációk alapján kompatibilis egymással, és egyszerre vették őket, akkor a kereskedőnek valamelyiket cserélnie kell szerintem. Ha az egyik már meg volt, és a másikat később veszik hozzá, akkor pedig amennyiben más, azonos specifikációjú új termék megy a régivel együtt, akkor is cserélnie kell a kereskedőnek, hiszen nem tudatta senki a vásárlóval, hogy az újabb termék azzal a konkrét régebbivel nem működik. Jogilag ez nem áll így meg? Veszek egy 12-es villáskulcsot, aztán nem megy rá a csavarra, amit a szomszédok 12-es kulcsai vígan visz, akkor viszem vissza a kulcsot...
-
luciferc
őstag
ellenvetéssel élek . Ismereteim szerint a motorra magára bizony újra indul a garancia*, a készülék többi részére viszont csak annyival hosszabbodik, amit szervizben töltött.
*Nem azért, mert fődarab. ha egy kapcsolót cserélnek benne, arra is újra indul a gar. Bármilyen beépített új alkatrészre (de csak arra!) újra indul a gar tudomásom szerint.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #3231 üzenetére
és a beépített új alkatrészre magára sem indul újra a jótállás? Gar vége előtt 1 hónappal javítás, új mondjuk kijelzőt tesznek a mosógépbe 7 nap alatt (álom...), aztán 1,5 hónap múlva a beszerelt kijelző újra meghal, akkor így jártál esete van? Mert ebben az esetben a szerviznek érdeke újnak új, de silányabb minőségű alkatrészt beszerelni a gar végéhez közeli esetekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo P1 Gen2, 15,6" FHD IPS, I7-9750H CPU, 32GB DDR4, 1TB NVMe SSD, T1000 4GB VGA, WIN 10, Számla,
- RGB MAGYAR ! ASUS ROG STRIX GL703 - 17.3"iPS , i7, GTX1060-6, 16DDR4 / 256 NVMe +1TB +garancia +SZLA
- ASUS TUF F15 FX506- 15,6"FHD 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - Win11 - 2 év garancia
- HP Z620 és Z820 dupla processzoros gépek, akár E5-2690v2 20 mag, i7-11700 erősség 64 Gb RAM
- Új 2K Gamer PC Ryzen 7 5700X/ RTX 3070 8Gb/1Tb M2/2x8Gb Fury DDR4 3200Mhz/700W 2-3 Év Gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen