-
Fototrend
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10151 üzenetére
Nem így van...,
asdf_ teljesen jól írta amit írt.Kicsit leegyszerűsíted az értelmezéseket, ami sok helyen sántít.
1. Igaz nincs kötelező, csak "törekednie" kell, de több verzió létezik amivel támadható, akár.
2. Nem, nem igaz! Mindig az eladóval akivel a "szerződés" köttetett azzal állsz ez után is szerződésben.
3. Gumi a szabály, de nem ebben az értelemben...
4. Nem akarnak, de a jogszabályt nekik is be kell tartaniuk.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10151 üzenetére
1. Nincs kotelezo javitasi hatarido! Tehat, ha valaki 3 honapig javit egy keszuleket, akkor harom honapig.
Ezt lehet, de a masfeledik honapban en mar siman tullennek egy tertis levelen, hogy elalltam a szerzodestol.
2. Mindig az a kotelezett ahova leadod a keszuleket, ha a szervizbe akkor az, ha az uzletbe akkor az. Ha a keszulek a szervizben van es te az uzletben pampogsz, nincs kotelezettseguk intezkedni. Ha elhozod a keszuleket a szervizbol es atadod a kereskedonek, na az mar mas tema!
1959. évi IV. törvény
a Polgári Törvénykönyvről
(a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályok)
A jótállás248. §
(3) Fogyasztói szerződés esetében a jótállási nyilatkozatnak tartalmaznia kell a jótállás kötelezettjének nevét és címét, a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát és a belőle eredő jogok érvényesítésének módját; utalnia kell továbbá arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási nyilatkozatot a fogyasztó kérésére írásban vagy más maradandó eszközzel rögzíteni kell, és a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. Jótállást kötelezően előíró jogszabály a jótállási nyilatkozatra vonatkozóan további követelményeket állapíthat meg. Az e bekezdésben meghatározott feltételek nemteljesülése nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.
Az donti el, mi van a jotallasira irva. Ha azt irjak, hogy a Philips mo. kft. akkor igazsagod lehet (teny, sosem lattam Philipses garjegyet ).
3. "Jelentos kellemetlenseg nelkul", te is erzed, hogy ez elegge gumi megfogalmazas, mert van olyan user akinek 10 perc is kellemetlen a keszuleke nelkul, van aki akar egy honapig is el van nelkule.
Nyilvan jogilag alatamaszhatonak kell lennie annaka kenyelmetlensegnek.
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10158 üzenetére
Nem igazán hiszem, hogy vitatkozni akart volna veled...
Egyébként az első részben igazad van, hogy a "...a szep szo es turelem tobbet er az asztalcsapkodasnal..." , de csak egy darabig...
Az hogy nálatok volt a fogyvéd, ha nap mint nap ezt csinálod, akkor tudod, hogy sok mindentől lehet nem feltétlenül azért, mert egy jótállásos termék esetében a frogalmazó a szervízhez zavarja a fogyasztót, jelen esetben erről volt szó.
"Egyebkent mindegy is (sajnos), az emberek nagyon nagy resze ugysem fog jogi utra terelni..."
Nem is kell arra terelni azonnal elég ha mindenki betartja a jogszabályokat, ha meg nem akkor jogos a következő lépcsőfok. Az, hogy kevesen élnek a jogaikkal, az meg sajnos, a már említett tudatosság hiánya.Pedig az elállás joga elég egyértelmű...
Fogyvéd azért ettől többmindent vizsgál...Ráadásul igen sok mindnre kötelezhetnek is...
F.K.T.
-
addikt
válasz Retro DJ #10198 üzenetére
Nem, végül a 8 napon belül való elállásról beszéltünk hogy az így működik. Eljöttem, mert addig akarok kérni kölcsön telefont. Szóval hiba esetén kötelező? Még amit elfelejtettem, hogy nem az én nevemre szól a számla, ha nem rokonoméra. Az ő előfizetésével lett véve. Ez problémás lehet a cserében, mert ő nem ér rá ilyen hirtelen, ha alá kell írni valamit...
psg5: Magyar Telekom Nyrt.
There's a device that I've been using called a whoop.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10158 üzenetére
(lateresponse, nyaraltam)
Az elallastol valo jog szep es jo dolog, de ez sem ugy megy, hogy irok egy levelet, hogy elallok a szerzodestol, es megyek tartani a markom, ettol azert ez bonyolultabb.
Szar a cumo, beadtam, mondjuk a hatodik hetnel jarunk. En irok egy tertis levelet, vagy ha kozel van a bolt, egyenesen a vasarlok konyvebe, es akkor az ingyen volt , es mar meg is tortent az elallas, ez ilyen egyszeru. Innentol kezdve vagy 30 napon belul visszakapom a vasarlasi osszeget (az esetleg nalam maradt alkatreszek, tartozekok leadasa utan termeszetesen), vagy amennyiben az elado nem ert egyet velem, ugy gondolja, hogy nem jogos az elallasi igenyem, akkor talalkozunk a birosagon (mar ha a 30 nap letelte utan beadott fizetesi meghagyasra sem fizetnek). Nem olyan bonyolult dolog ez, talan ket elagazas lehet a tortenet meneteben, es az osszes vegkimeneteli variacio egy kezen megszamolhato. Az teny, en is irtam mar sokszor, hogy 20-30 ezres szarokert sajnos nem fog nekiallni pereskedni senki, egy notebooknal, dslr vaznal, nagyobb haztartasi gepnel, komolyabb mobilnal (tehat ugy 100e folott) kezdheti megutni az ember ingerkuszobet annyira a dolog, hogy ennek ebben a formaban menjen neki.
A bekeltetok dontesenek ugyan valoban az egvilagon nincs semmi kovetkezmenye, de egy esetleges per eseten eleg jo belepo a birosagon, ha a bekeltetok a vevonek adtak igazat. Plane ugy, ha esetleg az elado esetleg cseszett elmenni egyaltalan a bekeltetos ulesre -
BE4GLE
aktív tag
válasz Retro DJ #10232 üzenetére
Nem egészen. A 15 nap kötelező érvényű, amennyiben azt megfelelően értelmezzük. A kulcsszó pont a törekvés. Ha a törekvés leghalványabb jelei sem mutatkoznak a kötelezett részéről, akkor nem tartják be a rendeletet. 15 napon túl indokolnia kell a késedelmet.
És az egész procedúrát jelentős kényelmetlenség okozása nélkül kell intéznie. Egy hetekig, hónapokig elhúzódó szerviznél már lehet jelentős kényelmetlenségre is hivatkozni.
Fancy-boy: Bemehetsz személyesen a boltba és az alábbi kérdéseket teheted föl:
Megnézte a már szakszerviz?
Ha nem:
Miért nem?
Ha igen:
Megállapították a hiba okát? Javítható?
Mi a késedelem oka?
Ha nem kapsz kielégítő választ, akkor kérheted a vásárlók könyvét leírhatod a panaszod, a kapott válaszokkal együtt.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 9 Pro
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
De mindig megcsináltátok, nem? Ez akkor érdekes, ha egyáltalán vagy tényleg nagyon hosszú ideig nem csinálja meg...
(#10239) Attix82: De önként vállaltnál 1 év után nehogy már azt csinál amit akar?
Önként vállalásnál is van bizonyítási teher az eladón.
De valóban a jótállási jegyet jó lenne látni ehhez.
Amit írsz az a kötelező jótállás, de itt most önként vállaltról van szó.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
Nem egy-két, hanem nagyon sok ügy van békéltető testületnél, bíróság előtt pont a "jelentős kényelmetlenség" miatt. Ezen ügyekben 90%-ban a fogyasztó javára fognak/vagy már döntöttek... S itt tényleg nem arról van szó, hogy amikor a vásárló egy pár ezer forintos ócska kínai táp miatt 5 napos várakozás után üvöltözik, hogy neki nemhogy új termék kell, hanem több tízezres kártérítés...Sajnos valóban sokan vannak ilyenek, de talán kb ugyanannyi az olyan forgalmazó is, aki nem akarja/tudja/nincs lehetősége vagy az egyáltalán javításra vagy hogy akármilyen időn belül csinálja meg/cserélje ki.
Egyébként ha ti meg látjátok, hogy egy hét után nem tudjátok javítani, utána meg hogy 2 hét után sem, meg utána, hogy 3 hét után sem, de valszeg sikerülni fog, akkor ha minden szakaszban írtok egy levelet a fogyasztónak, hogy rajta vagyunk, akkor szerintem nem lenn ennyi ba@ogatás fogyasztóvédelem által (amennyiben így csináljátok, akkor meg gondolom úgy sem ez miatt van...)F.K.T.
-
Attix82
őstag
válasz Retro DJ #10240 üzenetére
Vidéki cég vagytok? Mert ugye a vidéki boltoknál picit más a helyzet.
1. behozza az ügyfél
2. lerendeled a futárt ami elviszi a hibás termékeket a nagykerbe. Eltelik kb 2 munkanap. Ha péntek délután hozza be, akkor ugye hétvége és rá 2 munkanap. (4 nap telt el úgy, hogy csak a logisztika van meg)
3. a nagyker bereggeli a terméked
4. a beérkezési sorrendet figyelembe véve végignézik a termékeket
5. javítják ha tudják, ha nem akkor csere
6. a csereterméket /javítottat a futárnak odaadják és leérkezik a boltba 1-2 munkanap. Itt is ha pénteken adják fel , akkor márcsak hétfőn/kedden érkezik be. (eltelt 3-4 nap a szállítás miatt)Vagyis ha a legrosszabb pénteket nézzük a oda vissza szállítást eltelhet akár 7-8 nap is úgy, hogy semmi se történt csakis a logisztika.
BP-s boltok:
1. ügyfél behozza
2. ha BPs a nagyker és nem külföldről behozott cucc, akkor akár aznap el tudod vinni a nagykerbe.
3. szólnak, aznap el is tudod hozni vagy max másnap.[ Szerkesztve ]
-
Attix82
őstag
válasz Retro DJ #10279 üzenetére
A probléma ott volt, hogy 30 nap eltelt és : A rendszer szerint a készülék a tegnapi napon érkezett be a központi szervizbe, ahol a munkatársak megkezdték a javítási folyamatot.
Vagyis lehet csak akkor küldték be a szervizbe. De ez lényegtelen a vevő részéről. 30 nap már erősen kellemetlen kategória, én speciál 2 hét eltelte után már erősen érdeklődöm a termék iránt, utána már rászállok a szervizre. Ez a boltos dolga, hogy haladjanak a dolgok, és törekedjen a 15 napra.
Véleményem szerint 15 munkanap a gyakorlatilag megengedett maximális garanciális ügyintézés. Ami pluszba belefér még a logisztika a 1-3 munkanap.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10295 üzenetére
Ez mind szep es jo, azonban egyelore hogy mit lehet es mit nem, azt a jogszabalyok szabalyozzak, nem pedig a jotallasi jegyben irtak (marpedig ott irnak am nem egyszer jo nagy baromsagokat, sok forgalmazo azt hiszi, hogy oda szabad szovegben azt ir, amit akar, es onnantol az ervenyes is; egy a gond, a jogszabalytol a fogyaszto hatranyara torteno barmilyen kikotes a jog szerint automatikusan semmis). A jogszabalyban irtak meg egyelore azt irjak elo, hogy a jotallasra kotelezett fuggetlen szakerto altal kell hogy mentesitse magat jotallasi kotelezettsege alol, bizonyitva, hogy a jelzett hiba nem gyartasi hiba, hanem a juzer okozta. Namost, amennyiben ok azzal az indokkal mentik ki magukat, hogy hat le van pattogzva a keszulek szele, akkor a fentiek alapjan ennek kellett okoznia a jelzett hibat, ugyanis ha nem ez okozta, akkor erre indokkent, nem hivatkozhatnak, hogy emiatt nem szervizelunk. Tehat maga az, hogy pattogzott a keszulek, arra csak ugy nem lehet rafogni. Azt kell tudni mondani -es bizonyitani!-, hogy a kijelzo azert mukodik hibasan mert leejtette, a toltest azert nem veszi fel mert leejtette, es igy szepen egyesevel az osszes jelzett hibaval.
-
asdf_
veterán
válasz Retro DJ #10349 üzenetére
PTK. 307. §
(3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
248. §
(5) A törvénynek a szavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályait a jótállási jogok gyakorlásánál megfelelően alkalmazni kell.
-
axioma
veterán
válasz Retro DJ #10883 üzenetére
Mar nem azert, de a telefonodon (hd/fhd esetben) 4 pixelhiba az elmegy? A 32-es tv-n ugyanazt ugyanabbol a szogbol nezed, csak az egyik kozel van, mert szemelyre szolo kijelzo, a masik tavol, mert egyszerre tobben nezik, lathatjak szinte azonosan. Nekem most egy 3.7-es telefon es egy 23-as tv van a kisszobaban a kezemben, es siman ugyanakkora szogbol nezem (igaz, a telo csak 480x854, ennek mas oka van). A virtualis meret ugyanaz, ha a szokasos tavolsagra tartom a telefont. Az egy pixel is azonos lenne.
Ha szerinted hd/fhd telefonon se garis a 4 pixel, akkor nem szoltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Suzuki topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Lejtőre került a streaming
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen okostelefont vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen