Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz TauDragon #544 üzenetére

    Azért kijavítok pár komoly hibát abban, amit írtál...

    Jótállás valóban bruttó 10.000 felett jár, de csak és kizárólag a 151/2003 kormányrendelet melléketében felsorolt termékekre, tehát pl. cipőre nem. Jótállási jegy hiánya esetén a blokk bemutatása is elegendő, egyébként is a kereskedő felelőssége, ha nincs kiállítva, ő felel a kiállítás hiányából eredő kárért... Ha ''árengedményes'' egy dolog, attól még ugyanúgy jár rá a kötelező jótállás, kivéve ha konkrétan feltüntetett hibával vetted (pl. bemutató darab, hiányzik alkatrésze, szépséghibás műszaki cikk), de akkor is a feltüntetett hibán túl minden másra érvényes a kötelező jótállás.

    A szavatosság 2 év, tartós fogyasztási cikkekre 3 év időtartamú, első hat hónapja olyan, mint a jótállás, tehát ha a kereskedő nem tudja bizonyítani, hogy nem gyári hiba, akkor javítani/cserélni/vételárat visszafizetni kell. A fennmaradó időben viszont csak akkor köteles ezt megtenni, ha TE bizonyítod neki, hogy gyári hibás! Jelentős különbség, cipőnél pl. gyakorlatilag fél év után legtöbbször nem is éri meg. Tehát árucsoporttól független a szavatosság, mindenre jár a bilitől az autóig. És természetesen ahogy a jótállás is, ez is minden, a termékben vásárláskor meglévő hibára vonatkozik.

    A házi összerakás ténye önmagában nem jár a jótállás elvesztésével, mert a szgép alkatrészt nem kötelező szervizzel beszereltetni, nem gázkazán az... Akármi van az apróbetűben, csak akkor vész el a jótállás, ha a kereskedő bizonyítani tudja (általa fizetett független (!) szakvéleménnyel, nem a saját szerviz sajtpapírjával), hogy a hiba oka a termék átadása után keletkezett. Ha nem lehet megállapítani ezt, akkor bukta a kereskedő a dolgot, sőt, még a független szakvéleményt sem vagy köteles elfogadni, a végső szót csak a bíróság mondhatja ki.

    A fogyasztóvédelem már jó ideje nem jogosult egyedi ügyekben eljárni, tehát jó, ha ír vagy szól nekik az ember, de tenni nem fognak semmit, mert nem tehetik, nincs rá jogkörük. Viszont ha írásban kérsz tájékoztatást a jogaidról, nagyon korrektek szoktak lenni, telefonon viszont sajna sűrűn tévednek is, ha nem mondasz el minden részletet.

    Tehát ha gond van, asztalcsapkodás, jogszabálylengetés, tértivevényes felszólító levél a kiskernek, békéltető testület, bíróság - ezek a lehetőségek, lehetőleg így egymás után, bár tetszőlegesen bármelyik kihagyható. :D

    [Szerkesztve]

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák